Kina konečně našla zachránce! Animák V hlavě 2 překonává očekávání a láme rekordy
Do amerických a velké části zahraničních kin totiž o minulém víkendu vtrhlo dlouho očekávané pokračování pixarovky V hlavě. Personifikované pocity Radosti, Smutku či Vzteku v hlavě dospívající Riley se vrátily v druhém díle, aby řešily její další velké životní trable a zároveň se naučily spolupracovat s novými emocemi v čele s Úzkostí, Nudou či Studem. Už delší dobu se očekávalo (a doufalo), že právě tento počin by mohl rodiny s dětmi ve velkém nalákat do kin a Pixaru přinést kýženou nápravu minimálně komerční reputace. Výsledek ale překonal i ta nejpozitivnější očekávání odborníků.
Ve Spojených státech se čekal start okolo 100 milionů dolarů, už v pátek se ovšem dalo tušit, že tyto předpoklady budou hravě překonány. Nakonec dvojka V hlavě ukořistila o prvních dnech v USA 155 milionů dolarů, což je zde druhý nejlepší víkendový otvírák pro animák v historii. První místo se 182 miliony drží stále pevně jiná pixarovka – dvojka Úžasňákových. Což už samo o sobě dává animovanému studiu další porci důvodů k tomu, aby ještě více spoléhalo na sequely a těžení populárních značek.
V hlavě 2 ovšem naprosto suverénním způsobem ovládlo i zbytek světa. Z mezinárodních trhů si film za první víkend odnesl 140 milionů dolarů, celkově tak V hlavě 2 za první víkend utržilo 295 milionů. Což je nezpochybnitelný úspěch, jenž se dá srovnat s obřími výdělky loňské Barbie či Super Maria. Zároveň tím pixarovka trhla dva tržební rekordy. 295 milionů je nejlepším animovaným startem všech dob a snímek tím porazil dosavadního držitele prvního místa, zmíněného Maria. 140 milionů je potom nejlepším „kresleným“ startem na mezinárodních trzích, čímž bylo překonáno druhé Ledové království. Jedná se tak o nejlepší otvírák od doby, kdy loni do kin vtrhla Barbie.
Obří úspěch na mezinárodní scéně pak podtrhuje fakt, že na mnoha důležitých trzích má film premiéru se zpožděním a děti ve Francii, Španělsku, Itálii či Japonsku na novinku ještě čekají. To samé se týká také Česka, u nás se totiž oblíbené postavy vrátí do kin až za měsíc, konkrétně 18. července. Už teď se dá proto očekávat, že nejen v USA, ale také ve světě bude mít snímek velkou výdrž a úvodních necelých 300 milionů dolarů se povede ještě výrazně znásobit.
Tržby podobných žánrovek totiž většinou klesají výrazně pomaleji než např. u klasických blockbusterů. Nové pixarovce navíc ve velké výdrži pomůže i fakt, že kritici i diváci prozatím pějí na snímek jen samou chválu. Na kritickém webu Rotten Tomatoes má novinka od novinářů 91 % kladných recenzí a hodnocení publika se zde aktuálně zastavilo na 96 %. A tato velmi pozitivní šeptanda do kin jistě přitáhne zástupy dalších diváků.
Jedná se o impuls, který světová kina potřebovala jako sůl. Ostatně posledními velkými hity byly v multiplexech druhá Duna a Godzilla x Kong: Nové impérium, jejichž čísla z prvního víkendu pixarovka hravě překonala, a zdá se, že v multiplexech přeleze i metu miliardy dolarů. Kinaři tak mají po měsících sucha znovu důvod k radosti. Ani čtvrtí Mizerové si totiž v kinech nevedou špatně, o druhém víkendu si udrželi solidní výdrž a mají na kontě už 214 milionů dolarů. Lidé tedy na kina ještě úplně nezanevřeli, i když je jasné, že jedna či dvě vlaštovky rozhodně jaro nedělají.
Až další týdny ukáží, zda se jednalo o výjimečné vzepětí, či už začnou diváci docházet do sálů zase o něco pravidelněji. Léto by ale mohlo být přeci jen veselejší. Dorazí totiž ještě čtvrtý Já, padouch, od něhož se čekají podobná čísla jako od pixarovky, a zejména kýžený střet Deadpoola s Wolverinem, jehož otvírací víkend by měl na konci července zlomit nejeden rekord. Snad vám tedy podobně pozitivní zprávy o tržbách budeme psát zase o něco častěji.