tržby milion 726 tisíc Kč / návštěvnost 8868 diváků / 52 kina
Pátá skončila filmová adaptace videoherního hitu Gran Turismo. V českých kinech se promítá druhý víkend a za tu dobu má na svém kontě jen něco málo přes 40 tisíc platících a 8 milionů korun v rámci tržeb. V USA snímek zatím premiéru neměl a celosvětově utržil skromných 17 milionů dolarů. Recenzenti o Gran Turismu nicméně píší poměrně pochvalně, tak uvidíme, jak se pomyslnému videohernímu simulátoru povede po plnohodnotném startu.
tržby 2 miliony 497 tisíc Kč / návštěvnost 13 142 diváci / 109 kin
Z novinek se v pomyslném top 5 umístila pouze lehce podvratná a přisprostlá psí komedie Vocasy na tripu, což lze brát v době uvedení Kazmova vyprodaného filmu jako úspěch. Snímek s odhadovaným rozpočtem 46 milionů dolarů utržil v severoamerických kinech 8 mega a celosvětově je na deseti. V originální verzi s titulky jednotlivé psí svérázy namlouvá Jamie Foxx nebo Will Ferrell.
tržby 4 miliony 71 tisíc Kč / návštěvnost 17 969 diváků / 75 kin
Měsíc se v českých kinech promítá Oppenheimer Christophera Nolana. Tříhodinové biografické drama pojednávající o hlavním strůjci atomové pumy za tu dobu vidělo 420 tisíc platících, kteří za vstupenky utratili 86 milionů korun. Je možná trochu paradoxní, že mimořádně dlouhý snímek plný dialogů a neakčních, nevýpravných scén je v rámci všech Nolanových filmů u tuzemského publika komerčně nejúspěšnější. Fenomén Barbenheimer zkrátka táhne.
tržby 4 miliony 417 tisíc Kč / návštěvnost 23 376 diváků / 95 kin
Barbie skončila ještě lépe než polovička Barbenheimera, tedy snímek Oppenheimer. Na novinku Grety Gerwig, která se v českých kinech promítá stejně dlouho jako Oppenheimer, vyrazilo téměř 570 tisíc platících, tržby činí 110 milionů korun. Celosvětově má Barbie má kontě miliardu 280 milionů dolarů, což z ní činí komerčně nejúspěšnější snímek letošního roku. V celosvětovém žebříčku filmů s nejvyššími tržbami jí momentálně patří 21. pozice, před ní je první Ledové království. Vzhledem k tomu, že má Disneyho animák v rámci tržeb náskok pouhých 5 tisíc dolarů, oba snímky si své pozice brzy vymění.
tržby 54 milionů 160 tisíc Kč / návštěvnost 291 tisíc diváků / 280 kin
Kazmova celovečerní ONEMANSHOW způsobila v kinech pořádné pozdvižení. Takové, jaké naposledy trumfli loučící se Avengers v marvelovské Engame. Na ty o premiérovém víkendu v roce 2019 vyrazilo 344 tisíc platících. Kazmovo The Movie stálo od začátku na vtíravém a nedořečeném marketingu a na síle autorovy značky. Symbol filmu se promítal na letních hudebních festivalech, jednotlivé drobné události (například casting českých hvězd do neexistujícího filmu) se seběhly v týdnu před premiérou a kinaři hlásili, že mají vyprodáno po celé republice. Dle statistik to Kamilu Bartoškovi vyhrála nejen multiplexová kina, ale též jednosálovky.
V rámci ONEMANSHOW prý může jeden z majitelů vstupenky s unikátním kódem vyhrát milion dolarů, čemuž je věnovaná speciální webová stránka. Kazmovi se podařilo přilákat do kin mimořádné množství divaček a diváků, můžeme však polemizovat o tom, zda je jeho film kulturní událostí. Kinaři mohou být nicméně rádi, neboť představení byla vyprodaná. Zda Kazma ukázal dalším tvůrcům cestu v rámci trendu, kterým se určitý subžánr kinematografie může ubírat, teprve uvidíme. Dočkali jsme se nicméně zvláštního fenoménu, kdy je na jedné straně komerčně mimořádně úspěšný produkt a na druhé množství kritických i hejtujících komentářů. Jako by nikdo nechtěl přiznat, že na Kazmovu ONEMANSHOW šel a naletěl.