tržby 2 miliony 255 tisíc Kč / návštěvnost 12 470 diváků / 62 kina
Déle než měsíc se v českých kinech promítá nejnovější pixarovka Mezi živly. Na kontě má lehce přes 140 tisíc platících a 25 milionů korun v rámci tržeb. Slavnému animačnímu studiu se po několika vlnách covidové pandemie nedaří navázat na předchozí komerční úspěchy. Statistiky sledovanosti a tržeb se navíc rozptýlily na streamovací platformu Disney+. Otěže převzalo studio Sony a jejich spidermanovská franšíza, jejíž druhá část s názvem Spider-Man: Napříč paralelními světy celosvětově utržila přes 675 milionů dolarů. Mezi živly pouhých 356 mega.
tržby 2 miliony 398 tisíc Kč / návštěvnost 12 260 diváků / 77 kin
Indy jde do důchodu a jeho poslední, v pořadí páté dobrodružství pomalu vyklízí přední pozice tržeb a návštěvnosti. Z českých kin si Nástroj osudu po necelém měsíci od premiéry odnáší solidní 32 miliony korun v rámci tržeb a návštěvnost 168 tisíc platících, nicméně celosvětově to v případě rozlučky populárního archeologa s bičem a kloboukem vypadá na komerční propadák. Nástroj osudu tvůrce vyšel na 300 milionů dolarů a celosvětově prozatím utržil pouhých 335 mega, tudíž je stále v červených číslech.
tržby 2 miliony 681 tisíc Kč / návštěvnost 13 039 diváků / 115 kin
Nejnovější akční dobrodružství Ethana Hunta má za dva víkendy v českých kinech na kontě pouhé 63 tisíce platících a 13 milionů korun v rámci tržeb. Předchozí Fallout startoval před pěti roky spolu s 38 tisíci diváky a celkově ho vidělo 145 tisíc platících. Cruiseově novince se však komerčně nedaří celosvětově, při rozpočtu 290 milionů dolarů zatím snímek utržil jen 370 mega, což ze snímku činí dalšího adepta na propadák, neboť do rozpočtu nejsou započítané finance na propagaci, poplatky distributorům a kinařům.
tržby 17 milionů 582 tisíce Kč / návštěvnost 88 490 diváků / 168 kin
Víkendový souboj o diváky a divačky svedla letní komedie BarbieGrety Gerwig a tříhodinové drama Christophera Nolana pojednávající o stvořiteli atomové pumy Robertu Oppenheimerovi. Oppenheimer skončil druhý, přičemž zaostal o necelých 15 tisíc návštěvníků a něco málo přes milion korun, za což mohl zvýšený zájem o dražší IMAX projekce, klasický Nolanův trumf. Oppenheimer tvůrce vyšel na odhadovaných 100 milionů dolarů a celosvětově po premiérovém víkendu utržil 174 mega. Pro srovnání, předchozí Nolanův snímek Tenet, který šel do kin v době koronavirové pandemie a byl na rozdíl od novinky formálně experimentálnější, utržil 365 milionů dolarů. Většinu tržeb obstaraly projekce mimo severoamerický prostor, kde byla přísná protipandemická opatření. Z českých kin si Tenet odnesl 25 milionů korun a návštěvnost 146 tisíc platících.
tržby 18 milionů 903 tisíce Kč / návštěvnost 103 388 diváků / 176 kin
Letošní třetí nejúspěšnější start v rámci premiéry patří stylizované komedii Barbie. Novinka Grety Gerwig je prolezlá postmoderními odkazy (představitel Kena Ryan Gosling mluvil v propagačním videu o technice natáčení inspirované Karlem Zemanem), nadsázkou a feminismem. Uvidíme, jak se snímku bude dařit v následujících týdnech, což je pro celkový komerční úspěch zásadní. Například Mission: Impossible se oproti předchozímu premiérovému víkendu propadl víc než o polovinu. Celosvětově je na tom Barbie mimořádně dobře, snímek vyšel tvůrce na 100 milionů dolarů a tržby prozatím činí téměř 340 mega celosvětově. V USA navíc film otevíral za 155 milionů dolarů, což je pro severoamerický trh letošní rekord. Barbie tak pokořila miliardové tituly jako Super Mario Bros. ve filmu nebo druhého Avatara.