Žebříčky

Nejlepší divadelní adaptace

  1. Dvanáct rozhněvaných mužů
    Dvanáct rozhněvaných mužů (1957)
    • Google Play
    • iTunes
    Dvanáct porotců má jednomyslně rozhodnout o vině či nevině mladého muže, který je obviněn z vraždy svého otce. Porotci jsou průměrní Američané s obyčejnými zájmy a zaměstnáním. V průběžném hlasování jedenáct hlasuje za vinu, jenom porotce číslo 8 je proti… Vynikající scénář, režijní mistrovství Sidneyho Lumeta a nezapomenutelné herecké výkony přispěly k vysoké a trvalé hodnotě tohoto ojedinělého díla. V roli porotce číslo 11 se představil Jiří Voskovec. Film byl v roce 1957 nominován na Oscara. (Magic Box)
    91%
    Dvanáct porotců má jednomyslně rozhodnout o vině či nevině mladého muže, který je obviněn z vraždy svého otce. Porotci jsou průměrní Američané s obyčejnými zájmy a zaměstnáním. V průběžném hlasování jedenáct hlasuje za vinu, jenom porotce číslo 8 je proti… Vynikající scénář, režijní mistrovství Sidneyho Lumeta a nezapomenutelné herecké výkony přispěly k vysoké a trvalé hodnotě tohoto ojedinělého díla. V roli porotce číslo 11 se představil Jiří Voskovec. Film byl v roce 1957 nominován na Oscara. (Magic Box)
    1551
  2. Otec
    Otec (2020)
    • O2 TV
    • iTunes

    Oscarový Anthony Hopkins hraje v dojemném dramatu osmdesátníka, jehož zasáhla Alzheimerova nemoc. Přestože ho starostlivá dcera přesvědčuje o opaku, sám si odmítá připustit, že se o sebe již nedokáže postarat. Jeho život v rozlehlém londýnském bytě připomíná bloudění labyrintem. Lidé mění podobu, nábytek rozmístění, vzpomínky splývají s realitou. Důmyslně vystavěný film o postupném mizení záchytných bodů utvářejících identitu člověka pouze nevypráví, ale nechává nás vše prožívat spolu s protagonistou. (Febiofest)

    86%

    Oscarový Anthony Hopkins hraje v dojemném dramatu osmdesátníka, jehož zasáhla Alzheimerova nemoc. Přestože ho starostlivá dcera přesvědčuje o opaku, sám si odmítá připustit, že se o sebe již nedokáže postarat. Jeho život v rozlehlém londýnském bytě připomíná bloudění labyrintem. Lidé mění podobu, nábytek rozmístění, vzpomínky splývají s realitou. Důmyslně vystavěný film o postupném mizení záchytných bodů utvářejících identitu člověka pouze nevypráví, ale nechává nás vše prožívat spolu s protagonistou. (Febiofest)

    1552
  3. Sloní muž
    Sloní muž (1980)
    Jedná se o Lynchův druhý, komerčně neobyčejně úspěšný film. Příběh znetvořeného muže, natočený podle vzpomínek pamětníků F. Trevese a A. Montagua. Lynch v něm projevil zálibu v bizarnosti a krutosti, patrnou už v jeho prvotině. Osud Johna Merricka, "sloního muže", který skutečně žil na přelomu století, je však líčen s akcentem na humanistické vyznění příběhu jeho utrpení. D. Lynch pojal film jako odsouzení předpojatosti společnosti vůči "nenormalitě" a jako výzvu k přijímání odlišnosti. Film je černobílý a kamera F. Francise mu dává expresionistické ladění souznějící s jeho dramatickým obsahem. Roli "sloního muže" vytvořil v důmyslné masce John Hurt, další postavy vytvořili Antony Hopkins, John Gielgud a Anne Bancroftová, kteří svou účastí nesporně přispěli k úspěchu filmu, děsícího krutostí, jíž je člověk schopen, a dojímajícího údělem hrdiny.
    84%
    Jedná se o Lynchův druhý, komerčně neobyčejně úspěšný film. Příběh znetvořeného muže, natočený podle vzpomínek pamětníků F. Trevese a A. Montagua. Lynch v něm projevil zálibu v bizarnosti a krutosti, patrnou už v jeho prvotině. Osud Johna Merricka, "sloního muže", který skutečně žil na přelomu století, je však líčen s akcentem na humanistické vyznění příběhu jeho utrpení. D. Lynch pojal film jako odsouzení předpojatosti společnosti vůči "nenormalitě" a jako výzvu k přijímání odlišnosti. Film je černobílý a kamera F. Francise mu dává expresionistické ladění souznějící s jeho dramatickým obsahem. Roli "sloního muže" vytvořil v důmyslné masce John Hurt, další postavy vytvořili Antony Hopkins, John Gielgud a Anne Bancroftová, kteří svou účastí nesporně přispěli k úspěchu filmu, děsícího krutostí, jíž je člověk schopen, a dojímajícího údělem hrdiny.
    1553
  4. Kinobox - mobilní aplikace

    Stáhněte si mobilní aplikaci Kinobox4.6 z 500+ hodnocení4.6 (500+ hodnocení)

    ZDARMA
  5. Svědek pro obžalobu
    Svědek pro obžalobu (1957)
    • Google Play
    • iTunes
    Svědek pro obžalobu je soudní drama z roku 1957, které režíroval Billy Wilder podle stejnojmenné divadelní hry Agathy Christie. Film sleduje příběh renomovaného londýnského obhájce Sira Wilfrida Robartse (Charles Laughton), který se navzdory svému špatnému zdraví ujímá obhajoby Leonarda Volea (Tyrone Power), obviněného z vraždy bohaté vdovy. Vole se zdá být sympatický a nevinný, ale důkazy proti němu jsou silné. Jeho hlavní alibi je jeho žena Christine (Marlene Dietrich), jejíž svědectví je zásadní, ale také plné zvratů a nečekaných odhalení. Christine totiž svědčí proti svému manželovi, což celý případ komplikuje.
    84%
    Svědek pro obžalobu je soudní drama z roku 1957, které režíroval Billy Wilder podle stejnojmenné divadelní hry Agathy Christie. Film sleduje příběh renomovaného londýnského obhájce Sira Wilfrida Robartse (Charles Laughton), který se navzdory svému špatnému zdraví ujímá obhajoby Leonarda Volea (Tyrone Power), obviněného z vraždy bohaté vdovy. Vole se zdá být sympatický a nevinný, ale důkazy proti němu jsou silné. Jeho hlavní alibi je jeho žena Christine (Marlene Dietrich), jejíž svědectví je zásadní, ale také plné zvratů a nečekaných odhalení. Christine totiž svědčí proti svému manželovi, což celý případ komplikuje.
    1554
  6. Pahorek
    Pahorek (1965)
    • Google Play
    • iTunes

    Děj filmu, v němž hlavní role ztvárnili Sean Connery a Alfred Lynch, se odehrává za druhé světové války v anglickém vojenském trestním táboře v Libyjské poušti. Je to válečný film, ovšem zcela jiného druhu, než na jaký bylo v době uvedení publikum zvyklé. Neukazuje - jako třeba slavný Most přes řeku Kwai a mnoho jiných - hrdinství anglických vojáků a důstojníků tváří v tvář nepříteli. Zdaleka není oslavou armády. Odkrývá nám absolutní dehumanizaci, bezmezné násilí, páchané na bezmocných lidech, násilí, jehož symbolem je umělý pískový pahorek uprostřed tábora, vybudovaný zdánlivě k upevnění disciplíny...

    83%

    Děj filmu, v němž hlavní role ztvárnili Sean Connery a Alfred Lynch, se odehrává za druhé světové války v anglickém vojenském trestním táboře v Libyjské poušti. Je to válečný film, ovšem zcela jiného druhu, než na jaký bylo v době uvedení publikum zvyklé. Neukazuje - jako třeba slavný Most přes řeku Kwai a mnoho jiných - hrdinství anglických vojáků a důstojníků tváří v tvář nepříteli. Zdaleka není oslavou armády. Odkrývá nám absolutní dehumanizaci, bezmezné násilí, páchané na bezmocných lidech, násilí, jehož symbolem je umělý pískový pahorek uprostřed tábora, vybudovaný zdánlivě k upevnění disciplíny...

    1555
  7. 1556
  8. Jeřábi táhnou
    Jeřábi táhnou (1957)
    Sovětský umělecký film, čerpající námětově z let Velké vlastenecké války. Na osobní tragédii mladé moskevské dívky ukazuje, jak krutě zasáhla válka do života sovětských lidí. Veronika a Boris, dva mladí krásní lidé, se měli rádi první vroucí láskou. Válka je rozloučila uprostřed štěstí a Boris beze stopy zmizel na frontě. Veronika na něj stále myslila, ale ve chvíli nervového rozrušení při nepřátelském náletu podlehla milostnému naléhání Borjova bratrance Marka a později se za něj provdala. Brzy však pochopila, jakým obrovským omylem bylo toto manželství s bezcharakterním člověkem. Vědoma si svého velkého provinění na Borisovi, nemohla věřit zprávě o jeho smrti. Až do konce války doufala, že se s ním opět setká. Teprve návrat Borisova přítele Štěpana, který byl svědkem jeho smrti, znamená konec všem nadějím. Veronika však ví, že její milý nezemřel nadarmo. Zemřel ve jménu budování nového života. Film Michaila Kalatozova Jeřábi táhnou vyvolal v sovětské filmové kritice prudkou polemiku. Většina kritiků i tvůrčích pracovníků se za film vášnivě a často bezvýhradně stavěla, avšak ozvali se i odpůrci, vytýkající filmu ( a zejména jeho scénáři) závažné nedostatky, především ideového rázu. Již sama prudkost polemiky svědčí o zcela mimořádně závažnosti tohoto díla. Je jisté, že i se souhlasem s některými námitkami jsou Jeřábi nejsilnějším filmem sovětské kinematografie (a neváhám říci světové kinematografie) celého desetiletí. Jsou silné především svou hlubokou lidskou náplní. Ukazují skutečné lidi z masa, krve a nervů, ne pouhá schémata hrdinů. Jsou vášnivou obžalobou války a daleko slyšitelným výkřikem po věčném míru. Jeřábi slavně zvítězili na letošním mezinárodním filmovém festivalu v Cannes a stejně slavně zvítězili všude na světě, kde byl film uveden. A právě ve spojení s jejich mírovou náplní je toto vítězství nejvýznamnější.
    82%
    Sovětský umělecký film, čerpající námětově z let Velké vlastenecké války. Na osobní tragédii mladé moskevské dívky ukazuje, jak krutě zasáhla válka do života sovětských lidí. Veronika a Boris, dva mladí krásní lidé, se měli rádi první vroucí láskou. Válka je rozloučila uprostřed štěstí a Boris beze stopy zmizel na frontě. Veronika na něj stále myslila, ale ve chvíli nervového rozrušení při nepřátelském náletu podlehla milostnému naléhání Borjova bratrance Marka a později se za něj provdala. Brzy však pochopila, jakým obrovským omylem bylo toto manželství s bezcharakterním člověkem. Vědoma si svého velkého provinění na Borisovi, nemohla věřit zprávě o jeho smrti. Až do konce války doufala, že se s ním opět setká. Teprve návrat Borisova přítele Štěpana, který byl svědkem jeho smrti, znamená konec všem nadějím. Veronika však ví, že její milý nezemřel nadarmo. Zemřel ve jménu budování nového života. Film Michaila Kalatozova Jeřábi táhnou vyvolal v sovětské filmové kritice prudkou polemiku. Většina kritiků i tvůrčích pracovníků se za film vášnivě a často bezvýhradně stavěla, avšak ozvali se i odpůrci, vytýkající filmu ( a zejména jeho scénáři) závažné nedostatky, především ideového rázu. Již sama prudkost polemiky svědčí o zcela mimořádně závažnosti tohoto díla. Je jisté, že i se souhlasem s některými námitkami jsou Jeřábi nejsilnějším filmem sovětské kinematografie (a neváhám říci světové kinematografie) celého desetiletí. Jsou silné především svou hlubokou lidskou náplní. Ukazují skutečné lidi z masa, krve a nervů, ne pouhá schémata hrdinů. Jsou vášnivou obžalobou války a daleko slyšitelným výkřikem po věčném míru. Jeřábi slavně zvítězili na letošním mezinárodním filmovém festivalu v Cannes a stejně slavně zvítězili všude na světě, kde byl film uveden. A právě ve spojení s jejich mírovou náplní je toto vítězství nejvýznamnější.
    1557
  9. Odpojit
    Odpojit (2012)
    Film Odpojit je psychologické drama, které se zaměřuje na temnou stránku moderních technologií a jejich vliv na mezilidské vztahy. Příběh sleduje několik vzájemně propojených postav, jejichž životy jsou radikálně změněny kvůli jejich online aktivitám. Od rodiny bojující s následky kyberšikany přes mladého muže zapleteného do online podvodu až po ambiciózního reportéra, který odkrývá temnou stránku sexuálního vykořisťování na internetu.
    81%
    Film Odpojit je psychologické drama, které se zaměřuje na temnou stránku moderních technologií a jejich vliv na mezilidské vztahy. Příběh sleduje několik vzájemně propojených postav, jejichž životy jsou radikálně změněny kvůli jejich online aktivitám. Od rodiny bojující s následky kyberšikany přes mladého muže zapleteného do online podvodu až po ambiciózního reportéra, který odkrývá temnou stránku sexuálního vykořisťování na internetu.
    1558
  10. Vlasy
    Vlasy (1979)
    • Google Play
    • iTunes
    Muzikál odehrávající se v USA, v období války ve Vietnamu, sleduje příběh mladého Claudea, který zrovna opouští rodný dům, jelikož ho velmi brzy čeká vojna. Setkává se s hippies skupinkou, jejíž vůdce je mladík nesoucí jméno Berger. Claude nachází zalíbení v zámožné dívce Sheile, která s oblibou jezdí na koni. Právě do domu jejích rodičů se celá parta hippies vetře na párty, kde udělají velký rozruch, což zapříčiní jejich odchycení policií a parta se ocitne před soudem. Claude, který jediný má nějaké peníze, a to 50 dolarů, složí kauci za Bergera, který se následně vrací s dostatkem peněz nato, aby mohl být vyplacen zbytek party. Po propuštění se Claude opět setkává s Sheilou a vykoupou se spolu v jezírku, čemuž ještě přechází Claudeův LSD trip. Hippies parta však Sheile schová oblečení, kvůli čemuž se s Claudem nerozloučí v dobrém. Rozzuřený Claude se s partou pohádá a odchází absolvovat armádní výcvik. Po čase pošle Sheile dopis, že se nachází v Nevadě. Ta i se zbytkem party dostane nápad Claudea navštívit. V přestrojení Berger proniká do armádního střediska, kde se s Claudem na odpoledne prohodí, tak aby mohl s ostatními strávit piknik. Během výměny však nastává poplach a všichni musí urychleně odletět válčit do Vietnamu. Zmatený Berger se tak hlásí pod Claudeovým jménem a odlétá místo něj. Po letech stojí parta na hřbitově padlých vojáků, mezi kterými leží i Berger.
    81%
    Muzikál odehrávající se v USA, v období války ve Vietnamu, sleduje příběh mladého Claudea, který zrovna opouští rodný dům, jelikož ho velmi brzy čeká vojna. Setkává se s hippies skupinkou, jejíž vůdce je mladík nesoucí jméno Berger. Claude nachází zalíbení v zámožné dívce Sheile, která s oblibou jezdí na koni. Právě do domu jejích rodičů se celá parta hippies vetře na párty, kde udělají velký rozruch, což zapříčiní jejich odchycení policií a parta se ocitne před soudem. Claude, který jediný má nějaké peníze, a to 50 dolarů, složí kauci za Bergera, který se následně vrací s dostatkem peněz nato, aby mohl být vyplacen zbytek party. Po propuštění se Claude opět setkává s Sheilou a vykoupou se spolu v jezírku, čemuž ještě přechází Claudeův LSD trip. Hippies parta však Sheile schová oblečení, kvůli čemuž se s Claudem nerozloučí v dobrém. Rozzuřený Claude se s partou pohádá a odchází absolvovat armádní výcvik. Po čase pošle Sheile dopis, že se nachází v Nevadě. Ta i se zbytkem party dostane nápad Claudea navštívit. V přestrojení Berger proniká do armádního střediska, kde se s Claudem na odpoledne prohodí, tak aby mohl s ostatními strávit piknik. Během výměny však nastává poplach a všichni musí urychleně odletět válčit do Vietnamu. Zmatený Berger se tak hlásí pod Claudeovým jménem a odlétá místo něj. Po letech stojí parta na hřbitově padlých vojáků, mezi kterými leží i Berger.
    1559
  11. Kočka na rozpálené plechové střeše
    Kočka na rozpálené plechové střeše (1958)
    • Google Play
    • iTunes
    81%
    1560
  12. My Fair Lady
    My Fair Lady (1964)
    81%
    1561
  13. Čekej do tmy
    Čekej do tmy (1967)
    Ztlumte světla, zkontrolujte řetěz na dveřích a připravte se na mrazivý thriller. Na scénu vstupují dvě postavy. Susy, která nedávno přišla o zrak a stále se učí jak s tímto handicapem žít, a psychopatický vrah Roat. Roat chce získat heroinem nacpanou panenku, o které si myslí, že ji Susy má. Jediné oč jde Susy, je přežít. Audrey Hepburn za roli Susy získala svou pátou nominaci na Oscara. Role Roata, zosobněného zla, se skvěle ujal Alan Arkin, jeho zločinné spojence si zahráli Jack Weston a Richard Crenna.
    81%
    Ztlumte světla, zkontrolujte řetěz na dveřích a připravte se na mrazivý thriller. Na scénu vstupují dvě postavy. Susy, která nedávno přišla o zrak a stále se učí jak s tímto handicapem žít, a psychopatický vrah Roat. Roat chce získat heroinem nacpanou panenku, o které si myslí, že ji Susy má. Jediné oč jde Susy, je přežít. Audrey Hepburn za roli Susy získala svou pátou nominaci na Oscara. Role Roata, zosobněného zla, se skvěle ujal Alan Arkin, jeho zločinné spojence si zahráli Jack Weston a Richard Crenna.
    1562
  14. Hledání Země Nezemě
    Hledání Země Nezemě (2004)
    • Filmbox+
    • iTunes
    • SWEET.TV
    81%
    1563
  15. Příběh z Bronxu
    Příběh z Bronxu (1993)

    Známý herec Robert De Niro zachycuje ve svém režijním debutu Příběh z Bronxu prostředí, které důvěrně zná, neboť v něm vyrůstal. Ve vyprávění hlavního hrdiny Calogera ožívá svět chudé italské čtvrti v New Yorku šedesátých let. Devítiletý chlapec, později sedmnáctiletý mladík, podléhá vlivu obdivovaného gangstera Sonnyho, ale zároveň uznává i svého otce, čestného řidiče autobusu Lorenza. Ten bojuje o svého syna s vědomím, že má proti sobě mocného muže a že některé věci nemůže změnit. Děj nemá "silný" příběh, odvíjí se ve sledu drobných epizod. Tvůrci se soustřeďují na realistický popis prostředí, na drobnokresbu různých postav a postaviček a na charakteristickou dobovou atmosféru. K té patří i svět mafie i rasová nesnášenlivost vůči černochům z vedlejší čtvrti (Calogero se zamiluje do černé dívky). Zločin a nesmyslná rasová nenávist ústí do tragédií, jež se tentokrát obracejí proti svým strůjcům. Film vznikl podle divadelní hry Chazze Palminteriho, který napsal i scénář a který tu hraje postavu gangstera Sonnyho. Režisér si vybral roli hrdinova tatínka, přičemž dílo věnoval svému otci, Robertu De Nirovi staršímu. Důležitou součástí nenápadně poctivého snímku je využití mnoha krásných dobových skladeb a písní.

    80%

    Známý herec Robert De Niro zachycuje ve svém režijním debutu Příběh z Bronxu prostředí, které důvěrně zná, neboť v něm vyrůstal. Ve vyprávění hlavního hrdiny Calogera ožívá svět chudé italské čtvrti v New Yorku šedesátých let. Devítiletý chlapec, později sedmnáctiletý mladík, podléhá vlivu obdivovaného gangstera Sonnyho, ale zároveň uznává i svého otce, čestného řidiče autobusu Lorenza. Ten bojuje o svého syna s vědomím, že má proti sobě mocného muže a že některé věci nemůže změnit. Děj nemá "silný" příběh, odvíjí se ve sledu drobných epizod. Tvůrci se soustřeďují na realistický popis prostředí, na drobnokresbu různých postav a postaviček a na charakteristickou dobovou atmosféru. K té patří i svět mafie i rasová nesnášenlivost vůči černochům z vedlejší čtvrti (Calogero se zamiluje do černé dívky). Zločin a nesmyslná rasová nenávist ústí do tragédií, jež se tentokrát obracejí proti svým strůjcům. Film vznikl podle divadelní hry Chazze Palminteriho, který napsal i scénář a který tu hraje postavu gangstera Sonnyho. Režisér si vybral roli hrdinova tatínka, přičemž dílo věnoval svému otci, Robertu De Nirovi staršímu. Důležitou součástí nenápadně poctivého snímku je využití mnoha krásných dobových skladeb a písní.

    1564
  16. Casablanca
    Casablanca (1942)
    • Google Play
    • iTunes

    Romantický příběh zasazený do 2. světové války se odehrává na tehdy neutrálním území v Maroku, ve městě Casablanca. Casablanca slouží jako mezizastávka pro uprchlíky, kteří se snaží dostat z Evropy do USA. Ti pak v Casablance čekají na tranzitní víza, u kterých však není jisté, zda je někdy vůbec získají. Centrem města je Bar u Ricka, kde se scházejí veškeré národnosti, včetně fašistů, jehož majitelem je cynický a tajemný američan Rick Blain, jenž nedělá mezi návštěvníky baru žádné rozdíly. Právě do jeho rukou se však souhrou náhod dostanou tolik chtěné tranzitní dokumenty pro dvě osoby, zrovna v moment, kdy do Casablancy přijíždí vůdce odboje proti nacistům Viktor Laszlo, se svou ženou Ilsou. Ilsa má však s Rickem nevyřešenou společnou minulost a po jejím příjezdu se u obou otevřou staré milostné rány. Rick je tak postaven před složitou situaci, kde musí řešit zda tranzitní víza poskytne Ilse s Viktorem, čímž by mohutně pomohl boji proti nacismu a vystoupil tak ze své neutrality, nebo zda obnoví milostný vztah s Ilsou a víza využije pro únik se svou životní láskou. Celou situaci značně komplikuje nacistický major, který je Laszlovi neustále v patách a udělá vše proto, aby Casablancu nemohl opustit. Rick se však po mnoha rozhovorech a peripetiích rozhodne pro morálně správnější volbu a ve vyhroceném závěru, během kterého na letišti přechytračí majora a následně jej zastřelí, a letadlem odlétá Ilsa s Viktorem, čímž se Rick zapojil do boje proti fašismu, společně s dosud vypočítavým kapitánem Renaultem.

    80%

    Romantický příběh zasazený do 2. světové války se odehrává na tehdy neutrálním území v Maroku, ve městě Casablanca. Casablanca slouží jako mezizastávka pro uprchlíky, kteří se snaží dostat z Evropy do USA. Ti pak v Casablance čekají na tranzitní víza, u kterých však není jisté, zda je někdy vůbec získají. Centrem města je Bar u Ricka, kde se scházejí veškeré národnosti, včetně fašistů, jehož majitelem je cynický a tajemný američan Rick Blain, jenž nedělá mezi návštěvníky baru žádné rozdíly. Právě do jeho rukou se však souhrou náhod dostanou tolik chtěné tranzitní dokumenty pro dvě osoby, zrovna v moment, kdy do Casablancy přijíždí vůdce odboje proti nacistům Viktor Laszlo, se svou ženou Ilsou. Ilsa má však s Rickem nevyřešenou společnou minulost a po jejím příjezdu se u obou otevřou staré milostné rány. Rick je tak postaven před složitou situaci, kde musí řešit zda tranzitní víza poskytne Ilse s Viktorem, čímž by mohutně pomohl boji proti nacismu a vystoupil tak ze své neutrality, nebo zda obnoví milostný vztah s Ilsou a víza využije pro únik se svou životní láskou. Celou situaci značně komplikuje nacistický major, který je Laszlovi neustále v patách a udělá vše proto, aby Casablancu nemohl opustit. Rick se však po mnoha rozhovorech a peripetiích rozhodne pro morálně správnější volbu a ve vyhroceném závěru, během kterého na letišti přechytračí majora a následně jej zastřelí, a letadlem odlétá Ilsa s Viktorem, čímž se Rick zapojil do boje proti fašismu, společně s dosud vypočítavým kapitánem Renaultem.

    1565
  17. Oscar
    Oscar (1967)
    • iVysílání
    Bohatého průmyslníka Barniera překvapí jednoho nedělního rána jeho zaměstnanec, drzý mladík Christian Martin, a požádá ho, aby mu zvýšil měsíční plat, protože si bude brát jeho dceru a nehodí se, aby tak bohatá dívka si brala muže s tak nízkým platem. Barnier je šílený vzteky a chce mladého muže okamžitě vyhodit. Ale Martin mu vysvětlí, že věnuje celý svůj majetek, který získal podvodnými transakcemi, své nastávající. Mimochodem, ty podvodné transakce se týkají podniku pana Barniera. Když Barnier uhodí na svou dceru, ta přizná, že má milence, a na radu pokojské Bernadetty ještě „přihodí“, že s ním čeká dítě. A to je teprve začátek onoho šíleného dne neurotického Barniera, ve kterém se zaměňují kufříky i jména, kde dochází k nenapravitelným nedorozuměním, které ubohého Barniera stojí skoro život. Role uzurpátorského průmyslníka Barniera byla jednou z velkých hereckých příležitostí Louise de Funese. Hrál ji dlouhá léta na jevišti a ve filmové adaptaci Édouarda Molinara, natočené téměř před padesáti lety, byl nedostižný. (Česká televize)
    80%
    Bohatého průmyslníka Barniera překvapí jednoho nedělního rána jeho zaměstnanec, drzý mladík Christian Martin, a požádá ho, aby mu zvýšil měsíční plat, protože si bude brát jeho dceru a nehodí se, aby tak bohatá dívka si brala muže s tak nízkým platem. Barnier je šílený vzteky a chce mladého muže okamžitě vyhodit. Ale Martin mu vysvětlí, že věnuje celý svůj majetek, který získal podvodnými transakcemi, své nastávající. Mimochodem, ty podvodné transakce se týkají podniku pana Barniera. Když Barnier uhodí na svou dceru, ta přizná, že má milence, a na radu pokojské Bernadetty ještě „přihodí“, že s ním čeká dítě. A to je teprve začátek onoho šíleného dne neurotického Barniera, ve kterém se zaměňují kufříky i jména, kde dochází k nenapravitelným nedorozuměním, které ubohého Barniera stojí skoro život. Role uzurpátorského průmyslníka Barniera byla jednou z velkých hereckých příležitostí Louise de Funese. Hrál ji dlouhá léta na jevišti a ve filmové adaptaci Édouarda Molinara, natočené téměř před padesáti lety, byl nedostižný. (Česká televize)
    1566
  18. Bosé nohy v parku
    Bosé nohy v parku (1967)
    • Google Play
    • iTunes
    Americká romantická komedie Bosé nohy v parku (Barefoot in the Park) je adaptací stejnojmenné divadelní hry. Novomanželská dvojice, advokát Paul a jeho ženuška Corie se po líbánkách prožitých v hotelovém pokoji konečně stěhují do svého prvního společného hnízdečka lásky. Tím je skromný podkrovní byt v šestém poschodí, navíc bez výtahu. Jak se zdá, jejich ložnice je tu menší, než původně měla být. Do kuchyně, která je současně předsíní i obytným pokojem občas dírou v stropě vane i vítr. A také tu vůbec nefunguje topení, přitom venku je v tuhle roční dobu už docela mrazivo. Není divu, že byt se stane příčinou všech hádek mezi novomanželi...
    Režie:Gene Saks
    80%
    Americká romantická komedie Bosé nohy v parku (Barefoot in the Park) je adaptací stejnojmenné divadelní hry. Novomanželská dvojice, advokát Paul a jeho ženuška Corie se po líbánkách prožitých v hotelovém pokoji konečně stěhují do svého prvního společného hnízdečka lásky. Tím je skromný podkrovní byt v šestém poschodí, navíc bez výtahu. Jak se zdá, jejich ložnice je tu menší, než původně měla být. Do kuchyně, která je současně předsíní i obytným pokojem občas dírou v stropě vane i vítr. A také tu vůbec nefunguje topení, přitom venku je v tuhle roční dobu už docela mrazivo. Není divu, že byt se stane příčinou všech hádek mezi novomanželi...
    Režie:Gene Saks
    1567
  19. Blbec k večeři
    Blbec k večeři (1998)
    Blbec k večeři (Le dîner de cons) je francouzská filmová komedie na motivy stejnojmenné divadelní hry. Pierre Brochant je nakladatel, jehož přátelé mají velmi rádi drsnou zábavu. Každý týden je pořádána takzvaná večeře blbců, kdy každý účastník přivede co nejvýstřednějšího hosta a baví se jeho hloupostí. Tentokrát má Pierre něco extra – ministerský úředník Francois Pignon je snad opravdu král blbců. Co se však nestane, Pierre se zraní při golfu, na večeři nemůže přijít a Pignon je už na cestě... Jak tento večer dopadne a kdo je tu vlastně blbec?
    79%
    Blbec k večeři (Le dîner de cons) je francouzská filmová komedie na motivy stejnojmenné divadelní hry. Pierre Brochant je nakladatel, jehož přátelé mají velmi rádi drsnou zábavu. Každý týden je pořádána takzvaná večeře blbců, kdy každý účastník přivede co nejvýstřednějšího hosta a baví se jeho hloupostí. Tentokrát má Pierre něco extra – ministerský úředník Francois Pignon je snad opravdu král blbců. Co se však nestane, Pierre se zraní při golfu, na večeři nemůže přijít a Pignon je už na cestě... Jak tento večer dopadne a kdo je tu vlastně blbec?
    1568
  20. Pošetilost mocných
    Pošetilost mocných (1971)
    Ó, jak malá postava a jak velké intriky! Don Salluste, ministr policie a financí, postavou nejmenší z grandů na dvoře španělského krále, je nenáviděn i obáván pro svou lakotu, s níž necitelně vymáhá daně a bezohledně je strká víc do vlastní kapsy než do královské pokladnice. Jeho sluha Blaze je natolik chytrý, aby pána prokoukl, jenže jíst se chce a sloužit je nutno... Když si k Donu Sallustovi dosadíme za jméno Blaze – Blas, nebo chcete-li Ruy Blas, ihned se nám vybaví slavné drama Victora Huga. Tentokrát ovšem v trochu jiném podání. Onoho lehce připosraženého granda totiž hraje Louis de Funes a jeho poněkud vyššího sluhu Yves Montand. Oba je v nádherných španělských exteriérech režíroval Gérard Oury a vznikla tak excelentní komedie na téma velká láska a ještě větší intriky. Jeden za všechny – všichni za sebe! (Česká televize)
    79%
    Ó, jak malá postava a jak velké intriky! Don Salluste, ministr policie a financí, postavou nejmenší z grandů na dvoře španělského krále, je nenáviděn i obáván pro svou lakotu, s níž necitelně vymáhá daně a bezohledně je strká víc do vlastní kapsy než do královské pokladnice. Jeho sluha Blaze je natolik chytrý, aby pána prokoukl, jenže jíst se chce a sloužit je nutno... Když si k Donu Sallustovi dosadíme za jméno Blaze – Blas, nebo chcete-li Ruy Blas, ihned se nám vybaví slavné drama Victora Huga. Tentokrát ovšem v trochu jiném podání. Onoho lehce připosraženého granda totiž hraje Louis de Funes a jeho poněkud vyššího sluhu Yves Montand. Oba je v nádherných španělských exteriérech režíroval Gérard Oury a vznikla tak excelentní komedie na téma velká láska a ještě větší intriky. Jeden za všechny – všichni za sebe! (Česká televize)
    1569
  21. Pouto nejsilnější
    Pouto nejsilnější (1945)
    Spolupráce Davida Leana s Noelem Cowardem vyvrcholila snímkem Pouto nejsilnější, který patří k nejslavnějším britským filmům poválečné historie a také k nejkrásnějším romancím vůbec. I zde byla předlohou divadelní hra, respektive jedna z devíti jednoaktovek, které Coward napsal v polovině 30. let a které nesly souhrnný název Tonight at 8.30 (Dnes večer o půl deváté). Sotva hodinová hra o náhodném setkání a neočekávaném milostném vzplanutí dvou zadaných lidí středního věku se původně jmenovala Still Life (Tichý život) a celá se odehrávala v pěti scénách v jediném nádražním bufetu. Lean stejně jako v případě Rozmarného ducha příběh z této kulisy vyvedl, ovšem tentokrát mělo jeho ryze účelové filmařské řešení i další důvod.
    Režie:David Lean
    79%
    Spolupráce Davida Leana s Noelem Cowardem vyvrcholila snímkem Pouto nejsilnější, který patří k nejslavnějším britským filmům poválečné historie a také k nejkrásnějším romancím vůbec. I zde byla předlohou divadelní hra, respektive jedna z devíti jednoaktovek, které Coward napsal v polovině 30. let a které nesly souhrnný název Tonight at 8.30 (Dnes večer o půl deváté). Sotva hodinová hra o náhodném setkání a neočekávaném milostném vzplanutí dvou zadaných lidí středního věku se původně jmenovala Still Life (Tichý život) a celá se odehrávala v pěti scénách v jediném nádražním bufetu. Lean stejně jako v případě Rozmarného ducha příběh z této kulisy vyvedl, ovšem tentokrát mělo jeho ryze účelové filmařské řešení i další důvod.
    Režie:David Lean
    1570
Které jsou top divadelní filmy? Ve filmovém žebříčku divadelní filmy s celkovým počtem 168 titulů vede těchto 5 nejlepších filmů: Dvanáct rozhněvaných mužů, Otec, Sloní muž, Svědek pro obžalobu, Pahorek, s hlavními hvězdami, jako jsou: Martin Balsam, John Fiedler, Lee J. Cobb, E. G. Marshall, Jack Klugman, Edward Binns. Dostupnost na online streamovacích platformách (Netflix, Max, Amazon Prime Video, Disney+, VOYO, Prima Plus, SkyShowtime a nebo iVysílání) poznáte podle ikony u názvu filmu.Stále nevíte, na co se podívat? Vytvořte si svůj vlastní žebříček filmů pomocí vyhledávacího filtru.