Žebříčky

Nejlepší filmy roku 1974

  1. Kmotr II
    Kmotr II (1974)
    • SkyShowtime
    • Google Play
    • iTunes
    • +1
    Jsme větší než U. S. Steel. Al Pacino a Robert De Niro v hlavních rolích pokračování slavné mafiánské ságy, oceněné šesti Oscary. Mimořádný úspěch Kmotra (1972) ve světových kinech logicky vedl k okamžitým úvahám o natočení pokračování, k němuž koneckonců vybízel i relativně otevřený konec originálu. Coppola, který tímto snímkem získal v Hollywoodu nesmírný respekt, ovšem nejdřív svého vlivu využil k realizaci osobního projektu Rozhovor (vyznamenaného mj. Zlatou palmou na MFF v Cannes, ale komerčně neúspěšného). Scénář Kmotra II, jenž je znovu společným dílem autora původní předlohy a režiséra, rozvíjí dvě dějové linie. Další osudy nového kmotra Michaela Corleona (Al Pacino), ovládajícího své impérium z rozsáhlého sídla v nevadském Lake Tahoe. A začátky mladého Vita Corleona (Robert De Niro) v New Yorku 20. let, jež jsou obsaženy i v Puzově původní knize. Michael musí čelit nejen svým konkurentům z podsvětí, zejména Hymanu Rothovi (pozoruhodná kreace slavného hereckého pedagoga Lee Strasberga), který využívá informací zhrzeného Michaelova bratra Freda (John Cazale), ale také zvýšenému zájmu orgánů spravedlnosti, jež v průběhu druhé poloviny 50. let, kdy se Kmotr II odehrává, zintenzivnily svou kampaň proti organizovanému zločinu. Michael své obchodní zájmy uhájí, přes nedobrovolné opuštění hazardních aktivit na revoluční Kubě, ovšem cena je vysoká. Předčasně zestárlý, zahořklý kmotr je ještě nelítostnějším šéfem než jeho otec, ale rodinné vazby, tvořící páteř prvního filmu, zmizely. Michael zůstává osamocený. Bez bratra, kterého nechal zabít, i bez manželky, která od něho odešla. Kmotr II je stejně výjimečným dílem jako originál, na který navazuje. Mnozí dokonce tvrdí, že lepším. Coppola se tu jako režisér představuje ve špičkové formě, navíc posílené neotřesitelným postavením režisérské hvězdy. Už nemusel bojovat o výši rozpočtu jako v případě prvního filmu (který se z finančních důvodů měl původně odehrávat v současnosti), ani o herce, jež hodlal angažovat. Ve všem měl naprosto volnou ruku. Prozřetelným se ukázalo obsazení málo známého Roberta De Nira jako mladého Vita Corleona, jehož elektrizující herectví tu získává na přesvědčivosti také citlivým využitím sicilského dialektu, který v raných scénách nahrazuje angličtinu. Jeho osud v nové zemi, kam musel uprchnout ze sicilské vesničky, jež mu dala jméno, ostře kontrastuje s údělem jeho syna. Vito buduje svoji pozici prakticky z ničeho, dokáže využít každé příležitosti, neštítí se násilných prostředků, pokud je považuje za nutné a efektivní, ale základem je pro něho rodina. Pokračování Kmotra se stalo prvním "sequelem", který získal Cenu Akademie za nejlepší film. Nezůstalo ovšem u jediného Oscara. Kmotr II v tomto ohledu překonal originál celkem se šesti soškami; další cenu mu Akademie udělila za nejlepší režii (ta Coppolovi v prvním případě unikla ve prospěch Boba Fosseho za Kabaret), scénář, výpravu, hudbu (slavný italský skladatel Nino Rota, opominutý u prvního dílu kvůli zařazení již použitých motivů z jiného filmu, tady spolupracoval s režisérovým otcem Carminem Coppolou) a konečně za fenomenální De Nirův výkon ve vedlejší roli. (Česká televize)
    90%
    Jsme větší než U. S. Steel. Al Pacino a Robert De Niro v hlavních rolích pokračování slavné mafiánské ságy, oceněné šesti Oscary. Mimořádný úspěch Kmotra (1972) ve světových kinech logicky vedl k okamžitým úvahám o natočení pokračování, k němuž koneckonců vybízel i relativně otevřený konec originálu. Coppola, který tímto snímkem získal v Hollywoodu nesmírný respekt, ovšem nejdřív svého vlivu využil k realizaci osobního projektu Rozhovor (vyznamenaného mj. Zlatou palmou na MFF v Cannes, ale komerčně neúspěšného). Scénář Kmotra II, jenž je znovu společným dílem autora původní předlohy a režiséra, rozvíjí dvě dějové linie. Další osudy nového kmotra Michaela Corleona (Al Pacino), ovládajícího své impérium z rozsáhlého sídla v nevadském Lake Tahoe. A začátky mladého Vita Corleona (Robert De Niro) v New Yorku 20. let, jež jsou obsaženy i v Puzově původní knize. Michael musí čelit nejen svým konkurentům z podsvětí, zejména Hymanu Rothovi (pozoruhodná kreace slavného hereckého pedagoga Lee Strasberga), který využívá informací zhrzeného Michaelova bratra Freda (John Cazale), ale také zvýšenému zájmu orgánů spravedlnosti, jež v průběhu druhé poloviny 50. let, kdy se Kmotr II odehrává, zintenzivnily svou kampaň proti organizovanému zločinu. Michael své obchodní zájmy uhájí, přes nedobrovolné opuštění hazardních aktivit na revoluční Kubě, ovšem cena je vysoká. Předčasně zestárlý, zahořklý kmotr je ještě nelítostnějším šéfem než jeho otec, ale rodinné vazby, tvořící páteř prvního filmu, zmizely. Michael zůstává osamocený. Bez bratra, kterého nechal zabít, i bez manželky, která od něho odešla. Kmotr II je stejně výjimečným dílem jako originál, na který navazuje. Mnozí dokonce tvrdí, že lepším. Coppola se tu jako režisér představuje ve špičkové formě, navíc posílené neotřesitelným postavením režisérské hvězdy. Už nemusel bojovat o výši rozpočtu jako v případě prvního filmu (který se z finančních důvodů měl původně odehrávat v současnosti), ani o herce, jež hodlal angažovat. Ve všem měl naprosto volnou ruku. Prozřetelným se ukázalo obsazení málo známého Roberta De Nira jako mladého Vita Corleona, jehož elektrizující herectví tu získává na přesvědčivosti také citlivým využitím sicilského dialektu, který v raných scénách nahrazuje angličtinu. Jeho osud v nové zemi, kam musel uprchnout ze sicilské vesničky, jež mu dala jméno, ostře kontrastuje s údělem jeho syna. Vito buduje svoji pozici prakticky z ničeho, dokáže využít každé příležitosti, neštítí se násilných prostředků, pokud je považuje za nutné a efektivní, ale základem je pro něho rodina. Pokračování Kmotra se stalo prvním "sequelem", který získal Cenu Akademie za nejlepší film. Nezůstalo ovšem u jediného Oscara. Kmotr II v tomto ohledu překonal originál celkem se šesti soškami; další cenu mu Akademie udělila za nejlepší režii (ta Coppolovi v prvním případě unikla ve prospěch Boba Fosseho za Kabaret), scénář, výpravu, hudbu (slavný italský skladatel Nino Rota, opominutý u prvního dílu kvůli zařazení již použitých motivů z jiného filmu, tady spolupracoval s režisérovým otcem Carminem Coppolou) a konečně za fenomenální De Nirův výkon ve vedlejší roli. (Česká televize)
    51
  2. Jáchyme, hoď ho do stroje!
    Jáchyme, hoď ho do stroje! (1974)
    • VOYO
    • O2 TV
    • Canal+
    • +1
    84%
    52
  3. Jestli se rozzlobíme, budeme zlí
    Jestli se rozzlobíme, budeme zlí (1974)
    • SledovaniTV
    Hrdiny ztřeštěné komedie Jestli se rozzlobíme, budeme zlí režiséra Marcella Fondata jsou dva automobiloví závodníci a věční rivalové Kid a Ben. Přestože dříve by je nikdo neudržel v jedné místnosti, teď se od sebe oba odmítají hnout. Alespoň dokud nevyřeší, komu bude patřit závoďák Buggy – výhra z jejich posledního závodu. A právě zbrusu nové vozítko zapříčiní, že se nesourodá dvojice dostane do křížku s gangsterskou bandou, jejíž šéf, podněcovaný psychopatickým doktorem, chce sobě a celému světu dokázat svou moc. V příběhu plném bláznivých situací, honiček a bitek se hlavních rolí chopilo oblíbené komediální duo Terence Hill a Bud Spencer. (Česká televize)
    Žánry:AkčníKomedie
    84%
    Hrdiny ztřeštěné komedie Jestli se rozzlobíme, budeme zlí režiséra Marcella Fondata jsou dva automobiloví závodníci a věční rivalové Kid a Ben. Přestože dříve by je nikdo neudržel v jedné místnosti, teď se od sebe oba odmítají hnout. Alespoň dokud nevyřeší, komu bude patřit závoďák Buggy – výhra z jejich posledního závodu. A právě zbrusu nové vozítko zapříčiní, že se nesourodá dvojice dostane do křížku s gangsterskou bandou, jejíž šéf, podněcovaný psychopatickým doktorem, chce sobě a celému světu dokázat svou moc. V příběhu plném bláznivých situací, honiček a bitek se hlavních rolí chopilo oblíbené komediální duo Terence Hill a Bud Spencer. (Česká televize)
    Žánry:AkčníKomedie
    53
  4. Kinobox - mobilní aplikace

    Stáhněte si mobilní aplikaci Kinobox4.6 z 500+ hodnocení4.6 (500+ hodnocení)

    ZDARMA
  5. Skleněné peklo
    Skleněné peklo (1974)
    • iTunes
    Mrakodrap, který má stopětatřicet poschodí a před sebou slavnostní uvedení do provozu, postavil stavební magnát Jim Duncan podle návrhu architekta Douga Robertse, který využil nejen všech svých znalostí a zkušeností, ale také nejmodernějšího vybavení a poznatků v oblasti bezpečnosti. Ani jeden z nich však netuší, že Duncanův zeť Roger Simmons do stavebních prací nejednou zasáhl a v rámci pochybných úspor udělal z mrakodrapu smrtící past. Zatímco se na slavnostní otevření sjíždějí významné osobnosti, vznikne v jednom z malých skladišť pro údržbu k malému požáru. Nikdo netuší, že polovina supermoderního bezpečnostního systému nefunguje a požár se pomalu šíří. Následuje selhání elektrického systému, a když se oheň setká s plynem, dojde k explozi, která promění mrakodrap v planoucí pochodeň a odřízne hosty od možnosti uniknout smrtícímu žáru. Do boje s živlem se pouští nejen zoufalí lidé uvěznění v nebezpečné pasti, ale také hasiči pod vedením chladnokrevného a odvážného Michaela O'Hallorhana. Je to závod s časem, závod, v němž padají masky a na povrch vyplouvá pravá a často nečekaná tvář jednotlivých postav. Situace těch, kdo ještě žijí, se postupně stává kritickou, protože většina pokusů o jejich evakuaci končí nezdarem. O poslední odvážný kousek se pokusí architekt Doug Roberts společně s Michaelem O'Hallorhanem, kteří chtějí odpálit obrovský rezervoár na střeše mrakodrapu, obsahující téměř dva miliony galonů vody.
    83%
    Mrakodrap, který má stopětatřicet poschodí a před sebou slavnostní uvedení do provozu, postavil stavební magnát Jim Duncan podle návrhu architekta Douga Robertse, který využil nejen všech svých znalostí a zkušeností, ale také nejmodernějšího vybavení a poznatků v oblasti bezpečnosti. Ani jeden z nich však netuší, že Duncanův zeť Roger Simmons do stavebních prací nejednou zasáhl a v rámci pochybných úspor udělal z mrakodrapu smrtící past. Zatímco se na slavnostní otevření sjíždějí významné osobnosti, vznikne v jednom z malých skladišť pro údržbu k malému požáru. Nikdo netuší, že polovina supermoderního bezpečnostního systému nefunguje a požár se pomalu šíří. Následuje selhání elektrického systému, a když se oheň setká s plynem, dojde k explozi, která promění mrakodrap v planoucí pochodeň a odřízne hosty od možnosti uniknout smrtícímu žáru. Do boje s živlem se pouští nejen zoufalí lidé uvěznění v nebezpečné pasti, ale také hasiči pod vedením chladnokrevného a odvážného Michaela O'Hallorhana. Je to závod s časem, závod, v němž padají masky a na povrch vyplouvá pravá a často nečekaná tvář jednotlivých postav. Situace těch, kdo ještě žijí, se postupně stává kritickou, protože většina pokusů o jejich evakuaci končí nezdarem. O poslední odvážný kousek se pokusí architekt Doug Roberts společně s Michaelem O'Hallorhanem, kteří chtějí odpálit obrovský rezervoár na střeše mrakodrapu, obsahující téměř dva miliony galonů vody.
    54
  6. Jak utopit dr. Mráčka aneb Konec vodníků v Čechách
    Jak utopit dr. Mráčka aneb Konec vodníků v Čechách (1974)
    • VOYO
    • O2 TV
    • KVIFF TV
    Vodnická rodina nemá v civilizovaném světě lehký život. Jednoho dne dostane dekret na byt v novostavbě, kde po vodě není ani stopy. Vodníci se odmítají stěhovat ze svého vlhkého domova u Vltavy a rozhodnou, že nepodplatitelného bytového referenta dr. Mráčka utopí. Všechny jejich pokusy ale selhávají. Dr. Mráček je stále naživu a hlavní zásluhu na tom má mladá zamilovaná vodnická dívka Jana. V téže době trápí vodnictvo ještě jedna starost – ubývá jim členů. Pomoc očekávají od dvou mladých zdatných vodníků... (Česká televize)
    Žánry:Komedie
    82%
    Vodnická rodina nemá v civilizovaném světě lehký život. Jednoho dne dostane dekret na byt v novostavbě, kde po vodě není ani stopy. Vodníci se odmítají stěhovat ze svého vlhkého domova u Vltavy a rozhodnou, že nepodplatitelného bytového referenta dr. Mráčka utopí. Všechny jejich pokusy ale selhávají. Dr. Mráček je stále naživu a hlavní zásluhu na tom má mladá zamilovaná vodnická dívka Jana. V téže době trápí vodnictvo ještě jedna starost – ubývá jim členů. Pomoc očekávají od dvou mladých zdatných vodníků... (Česká televize)
    Žánry:Komedie
    55
  7. Čínská čtvrť
    Čínská čtvrť (1974)
    • Google Play
    • iTunes
    Film Romana Polanského CHINATOWN vytvořil významný milník ve filmové historii a brzy se stal pro příznivce detektivního žánru kultovním. Jack Nicholson ve filmu ztělesňuje soukromého detektiva Jake Gittese žijícího v temném morálním klimatu prosluněné předválečné jižní Kalifornie. Gittes je najat krásnou a noblesní dámou (Faye Dunaway) pro vypátrání nevěry jejího manžela. Během vyšetřování je však zapleten do víru zapomenutých podvodů a křivd, které odhalují spletitou síť osobních a politických skandálů vrcholících do jedné, nezapomenutelné noci v Čínské čtvrti. Ve vedlejší roli si zahrál legendární John Huston a film získal Oscara za scénář napsaný Robertem Townem. Chinatown je film zachycující ztracenou éru precizně vytvářených filmů, které za sebou nechávají stálý odkaz.
    82%
    Film Romana Polanského CHINATOWN vytvořil významný milník ve filmové historii a brzy se stal pro příznivce detektivního žánru kultovním. Jack Nicholson ve filmu ztělesňuje soukromého detektiva Jake Gittese žijícího v temném morálním klimatu prosluněné předválečné jižní Kalifornie. Gittes je najat krásnou a noblesní dámou (Faye Dunaway) pro vypátrání nevěry jejího manžela. Během vyšetřování je však zapleten do víru zapomenutých podvodů a křivd, které odhalují spletitou síť osobních a politických skandálů vrcholících do jedné, nezapomenutelné noci v Čínské čtvrti. Ve vedlejší roli si zahrál legendární John Huston a film získal Oscara za scénář napsaný Robertem Townem. Chinatown je film zachycující ztracenou éru precizně vytvářených filmů, které za sebou nechávají stálý odkaz.
    56
  8. Strach jíst duše
    Strach jíst duše (1974)
    80%
    57
  9. Žena pod vlivem
    Žena pod vlivem (1974)
    Tento drásavý portrét manželství a ženy na pokraji šílenství, považovaný mnoha kritiky za mistrovské dílo, se nepodobá ničemu, co do té doby americký film vytvořil. Složitý a neučesaný obraz rodinného života zkoumá proměnlivé vztahy, popudy, emoce a střety, z nichž se rodí problémy. Citově křehká Mabel (Gena Rowlandsová) je provdána za vznětlivého, panovačného Nicka (Peter Falk), stavebního předáka, který pracuje pro město Los Angeles. Když pošle všechny tři děti k matce, aby mohla strávit volný večer s Nickem, Mabel ztratí veškerou jistotu. Láskou ke své rodině žije tak silně, že když manžel schůzku zruší, ve zkratu se opije v místním baru a přivede si domů jiného muže. Film navozuje mnoho otázek bez snadných odpovědí: zda a jak se chovat podle očekávání našeho okolí, zda je možné být citově upřímnou osobou a zároveň dospělým/rodičem/manželkou, jaká vzplanutí lze promíjet, v jakých situacích se cítíme dobře a jak omezují role, které hrajeme, nás samotné i ostatní. Za ztvárnění bláznivé Mabel získala Rowlandsová po zásluze několik ocenění za herecký výkon.
    77%
    Tento drásavý portrét manželství a ženy na pokraji šílenství, považovaný mnoha kritiky za mistrovské dílo, se nepodobá ničemu, co do té doby americký film vytvořil. Složitý a neučesaný obraz rodinného života zkoumá proměnlivé vztahy, popudy, emoce a střety, z nichž se rodí problémy. Citově křehká Mabel (Gena Rowlandsová) je provdána za vznětlivého, panovačného Nicka (Peter Falk), stavebního předáka, který pracuje pro město Los Angeles. Když pošle všechny tři děti k matce, aby mohla strávit volný večer s Nickem, Mabel ztratí veškerou jistotu. Láskou ke své rodině žije tak silně, že když manžel schůzku zruší, ve zkratu se opije v místním baru a přivede si domů jiného muže. Film navozuje mnoho otázek bez snadných odpovědí: zda a jak se chovat podle očekávání našeho okolí, zda je možné být citově upřímnou osobou a zároveň dospělým/rodičem/manželkou, jaká vzplanutí lze promíjet, v jakých situacích se cítíme dobře a jak omezují role, které hrajeme, nás samotné i ostatní. Za ztvárnění bláznivé Mabel získala Rowlandsová po zásluze několik ocenění za herecký výkon.
    58
  10. Potopa
    Potopa (1974)
    Dvoudílný historický film Potopa natočil režisér Jerzy Hoffman podle stejnojmenného románu klasika polské literatury Henryka Sienkiewicze. Jeho děj se odehrává v 17. století, kdy do Polska vnikli Švédové pod vedením krále Karla Gustava a kdy zrada některých velmožů, jako Radziwillů umožnila, aby zaplavila celé kraje jako potopa. Sienkiewiczův román má komplikovanou konstrukci s rozsáhlým epickým dějem s mnoha vedlejšími motivy.

    Tvůrci se soustředili především na osobní drama statečného olšanského důstojníka Andrzeje Kmicice a na plastický obraz Polska, které povstalo proti Švédům. Zachovali maximální věrnost předloze, museli se však vzdát některých částí, které nebyly pro sevřenou filmovou tabuli rozhodující. Dominantní postavou filmu je Andrzej Kmicic, kterému dal Daniel Olbrychski nejen románovou statečnost a mužnost, ale i mnohem větší psychologickou hloubku. Výborná kamera Jerzyho Wójcika vyjádřila režisérovu koncepci jak v panoramatických masových scénách v exteriéru, tak ve scénách, natáčených v reálném prostředí historických zámků.
    77%
    Dvoudílný historický film Potopa natočil režisér Jerzy Hoffman podle stejnojmenného románu klasika polské literatury Henryka Sienkiewicze. Jeho děj se odehrává v 17. století, kdy do Polska vnikli Švédové pod vedením krále Karla Gustava a kdy zrada některých velmožů, jako Radziwillů umožnila, aby zaplavila celé kraje jako potopa. Sienkiewiczův román má komplikovanou konstrukci s rozsáhlým epickým dějem s mnoha vedlejšími motivy.

    Tvůrci se soustředili především na osobní drama statečného olšanského důstojníka Andrzeje Kmicice a na plastický obraz Polska, které povstalo proti Švédům. Zachovali maximální věrnost předloze, museli se však vzdát některých částí, které nebyly pro sevřenou filmovou tabuli rozhodující. Dominantní postavou filmu je Andrzej Kmicic, kterému dal Daniel Olbrychski nejen románovou statečnost a mužnost, ale i mnohem větší psychologickou hloubku. Výborná kamera Jerzyho Wójcika vyjádřila režisérovu koncepci jak v panoramatických masových scénách v exteriéru, tak ve scénách, natáčených v reálném prostředí historických zámků.
    59
  11. Mladý Frankenstein
    Mladý Frankenstein (1974)
    Pro milovníky hororů, ale i jejich odpůrce, je určena vtipná a divácky vděčná parodie Mela Brookse. Hrdinou příběhu je nadějný vědec Frederick, vnuk dr. Frankensteina, který na přednáškách s oblibou odhaluje svým studentům nejrůznější "tajemství" lidského těla. Když obdrží závěť Victora Frankensteina, odjíždí z Ameriky do starého rodinného sídla, aby převzal dědictví. Jeho "součástí" jsou také potrhlý sluha Igor a tajemná domácí paní Blücherová. Ve sklepení domu Frederick objeví pracovnu svého neblaze proslulého dědečka i recept, jak oživit člověka. Není divu, že právě tento "odkaz" dlouho na pokoji nenechá. Jeho vědecký pokus se mu však poněkud vymkne z rukou a znovuoživlý člověk začne ohrožovat ostatní pokojné občany...(oficiální text distributora)
    Režie:Mel Brooks
    76%
    Pro milovníky hororů, ale i jejich odpůrce, je určena vtipná a divácky vděčná parodie Mela Brookse. Hrdinou příběhu je nadějný vědec Frederick, vnuk dr. Frankensteina, který na přednáškách s oblibou odhaluje svým studentům nejrůznější "tajemství" lidského těla. Když obdrží závěť Victora Frankensteina, odjíždí z Ameriky do starého rodinného sídla, aby převzal dědictví. Jeho "součástí" jsou také potrhlý sluha Igor a tajemná domácí paní Blücherová. Ve sklepení domu Frederick objeví pracovnu svého neblaze proslulého dědečka i recept, jak oživit člověka. Není divu, že právě tento "odkaz" dlouho na pokoji nenechá. Jeho vědecký pokus se mu však poněkud vymkne z rukou a znovuoživlý člověk začne ohrožovat ostatní pokojné občany...(oficiální text distributora)
    Režie:Mel Brooks
    60
  12. Přepadení vlaku z Pelhamu
    Přepadení vlaku z Pelhamu (1974)
    • Google Play
    • iTunes
    Čtyři maskovaní a dobře ozbrojení muži přepadnou vlak metra v New Yorku. Mají pečlivě připravený plán celé akce a brzy každého přesvědčí, že z jeho realizace rozhodně nehodlají ustoupit. Jako výkupné za zadržované cestující požadují milion dolarů, které mají být doručeny na určené místo v metru za pouhou hodinu. Kapitán dopravní policie Zachary Gerber se pokouší v rekordním čase zajistit požadovaný finanční obnos a přitom hledá způsob, jak neznámé muže zastavit...
    76%
    Čtyři maskovaní a dobře ozbrojení muži přepadnou vlak metra v New Yorku. Mají pečlivě připravený plán celé akce a brzy každého přesvědčí, že z jeho realizace rozhodně nehodlají ustoupit. Jako výkupné za zadržované cestující požadují milion dolarů, které mají být doručeny na určené místo v metru za pouhou hodinu. Kapitán dopravní policie Zachary Gerber se pokouší v rekordním čase zajistit požadovaný finanční obnos a přitom hledá způsob, jak neznámé muže zastavit...
    61
  13. Vražda v Orient expresu
    Vražda v Orient expresu (1974)
    • iVysílání

    Další ze záhadných příběhů Agathy Christie. Každý pasažér vlaku Orient Express má zřejmě jasno, že nenávistný a hnusný finančník Ratchett měl něco společného s únosem a vraždou malé dcerky známé pilotky. Takže když je Ratchett nalezen mrtvý, podezřelí z tohoto činu jsou skoro všichni. Za normálních okolností by policie začala případ vyšetřovat, ale vlak byl zastaven sněhovou lavinou na půlce cesty mezi Istanbulem a Paříží. Vše je tudíž na nesnesitelném, ale vynikajícím belgickém detektivovi Hercule Poirotovi. Mezi podezřelými jsou všechny možné charaktery...

    76%

    Další ze záhadných příběhů Agathy Christie. Každý pasažér vlaku Orient Express má zřejmě jasno, že nenávistný a hnusný finančník Ratchett měl něco společného s únosem a vraždou malé dcerky známé pilotky. Takže když je Ratchett nalezen mrtvý, podezřelí z tohoto činu jsou skoro všichni. Za normálních okolností by policie začala případ vyšetřovat, ale vlak byl zastaven sněhovou lavinou na půlce cesty mezi Istanbulem a Paříží. Vše je tudíž na nesnesitelném, ale vynikajícím belgickém detektivovi Hercule Poirotovi. Mezi podezřelými jsou všechny možné charaktery...

    62
  14. Pohádky tisíce a jedné noci
    Pohádky tisíce a jedné noci (1974)
    Klasik domácího trikového filmu Karel Zeman se od 70. let začal vracet k čistě animované tvorbě. Jako inspirace mu posloužily arabské pohádky o námořníku Sindbádovi. Původně samostatné krátké snímky (celkem jich bylo sedm) později sestavil do celovečerního tvaru, aniž by potlačil epizodický charakter: líčí, jak se hlavní hrdina ocitl v zemi obrů, jak zmáhal nástrahy magnetové hory či mořského sultána, nechybí ani létající koberec. Výtvarně se Zeman pokusil napodobit styl perských a arabských miniatur. Komentář namluvil Jan Tříska.
    75%
    Klasik domácího trikového filmu Karel Zeman se od 70. let začal vracet k čistě animované tvorbě. Jako inspirace mu posloužily arabské pohádky o námořníku Sindbádovi. Původně samostatné krátké snímky (celkem jich bylo sedm) později sestavil do celovečerního tvaru, aniž by potlačil epizodický charakter: líčí, jak se hlavní hrdina ocitl v zemi obrů, jak zmáhal nástrahy magnetové hory či mořského sultána, nechybí ani létající koberec. Výtvarně se Zeman pokusil napodobit styl perských a arabských miniatur. Komentář namluvil Jan Tříska.
    63
  15. Na titulní straně
    Na titulní straně (1974)
    • iTunes
    75%
    64
  16. Lenny
    Lenny (1974)
    • iTunes
    75%
    65
  17. Hořčice mi stoupá do nosu
    Hořčice mi stoupá do nosu (1974)
    • iVysílání
    74%
    66
  18. Texaský masakr motorovou pilou
    Texaský masakr motorovou pilou (1974)
    • Max
    74%
    67
  19. Tři mušketýři 2
    Tři mušketýři 2 (1974)
    74%
    68
  20. Bažanti jdou do boje
    Bažanti jdou do boje (1974)
    Čtyři mladí muži, kteří vstoupí do armády, jsou nuceni nejen si ostříhat své dlouhé vlasy, ale navíc musí dodržovat přísnou vojenskou disciplínu. Protože jsou od přírody pohodlní a rádi se baví, nemají rádi, když jim někdo diktuje, co musí a co nesmí dělat. Právě proto se nemůžou divit, že jejich bezprostřední nadřízený jim začne porádně ztrpčovat život. Za všechny přestupky jsou povinní strávit nějakou dobu ve vojenské věznici. A protože jejich "pobyt" na vojně je plný různorodých přestupků, jsou ve vězení skoro pořád...
    73%
    Čtyři mladí muži, kteří vstoupí do armády, jsou nuceni nejen si ostříhat své dlouhé vlasy, ale navíc musí dodržovat přísnou vojenskou disciplínu. Protože jsou od přírody pohodlní a rádi se baví, nemají rádi, když jim někdo diktuje, co musí a co nesmí dělat. Právě proto se nemůžou divit, že jejich bezprostřední nadřízený jim začne porádně ztrpčovat život. Za všechny přestupky jsou povinní strávit nějakou dobu ve vojenské věznici. A protože jejich "pobyt" na vojně je plný různorodých přestupků, jsou ve vězení skoro pořád...
    69
  21. Muž se zlatou zbraní
    Muž se zlatou zbraní (1974)
    • Amazon Prime Video
    • Google Play
    • iTunes
    Francisco Scaramanga si pro své oběti nechává dělat kulky ze zlata. Ze stejného kovu je i pistole, kterou vraždí. Ve svém sídle má bizardní labyrint ovládaný trpaslíkem. Žádný agent z něj ještě neodešel živý. Nyní v něm očekává Jamese Bonda. Scaramanga se však nemíní spokojit se zlatou pistolí, touží po daleko účinnější zbrani - Solexu, dělu na sluneční energii. Bond začíná pátrání v Bejrútu, ale další stopy ho zavedou do Macaa. Má mu pomáhat agentka Mary Goodnight, ale ta po šílené honičce padne do rukou sadistického vraha.
    73%
    Francisco Scaramanga si pro své oběti nechává dělat kulky ze zlata. Ze stejného kovu je i pistole, kterou vraždí. Ve svém sídle má bizardní labyrint ovládaný trpaslíkem. Žádný agent z něj ještě neodešel živý. Nyní v něm očekává Jamese Bonda. Scaramanga se však nemíní spokojit se zlatou pistolí, touží po daleko účinnější zbrani - Solexu, dělu na sluneční energii. Bond začíná pátrání v Bejrútu, ale další stopy ho zavedou do Macaa. Má mu pomáhat agentka Mary Goodnight, ale ta po šílené honičce padne do rukou sadistického vraha.
    70
Objevte top filmy roku 1974! Filmovému žebříčku 1974 s celkovým počtem 75 titulů vévodí těchto 5 nejlepších filmů: Kmotr II, Jáchyme, hoď ho do stroje!, Jestli se rozzlobíme, budeme zlí, Skleněné peklo, Jak utopit dr. Mráčka aneb Konec vodníků v Čechách, s hlavními hvězdami, jako jsou: Al Pacino, Robert Duvall, Diane Keaton, Robert De Niro, John Cazale, Talia Shire. Dostupnost na online streamovacích platformách (Netflix, Max, Amazon Prime Video, Disney+, VOYO, Prima Plus, SkyShowtime a nebo iVysílání) poznáte podle ikony u názvu filmu.Stále nevíte, na co se podívat? Vytvořte si svůj vlastní žebříček filmů pomocí vyhledávacího filtru.