Profilový obrázek

Dudunecek

Dominik Anelt

Komentáře 80

Od nejnovějších
  1. Mafián: David Chase a Rodina Sopránů
    Mafián: David Chase a Rodina Sopránů (2024)
    7
    Jsem nesmírně vděčný, že jsem se ještě jednou, naposledy mohl vrátit do světa Sopránů a dostat něco nového. David Chase a Jimmy Gandolfini stvořili postavu, která navždy změnila tvář seriálů. Sopráni jsou a budou moje totální top jednička a jsem mo rád, že jsem se mohl podívat pod pokličku nejen celého procesu, ale také hlavním tvůrcům. Tehdy se v tom New Jersey během těch 10 let dělo něco magického, co nikdy nikdo už nedokázal napodobit. Děkuji každému, kdo se na tom seriálu podílel. Díky, že jsem se mohl dozvědět zase o trochu víc. Děkuji Jimmymu, Davidovi, Michealovi, Dree, Edie, Lorraine, Jamie Lynn, Robertovi, Terenci Winterovi, Little Steviemu, Tonymu Siricovi, Johnu Pattersonovi. Prostě všem "Don't stop Believing"
  2. Furiosa: Sága Šíleného Maxe
    Furiosa: Sága Šíleného Maxe (2024)
    10
    Devět let starý Fury Road je nejlepší akční film století. Ty to víš, já to vím. A George Miller to ví taky. "Tak proč jít tedy na Furiosu?" ptá se můj oblíbený imaginární čtenář, pokládající vždy přesné a správné řečnické otázky.Protože Furiosa: Sága Šíleného Maxe je skvělým doplněním Zběsilé Cesty. Nový film, který se odehrává před tím, než Max potkal Furiosu, vše vylepšuje. Funguje jako nádherné uvedení do situace, ve které jsme byli tehdy s Maxem hozeni. Motivace Furiosy, její přerod, odhodlání a zoufalství nejen nádherně fungují v rámci klasického příběhu o pomstě, ale odhalují ve výsledku pravdu o tom, že v tomhle světě si nikdo, ani ona, nemusí hrát na dobráka. Protože v téhle reklamě na benzínem prosmrádlou Austrálii jsou prostě všichni šílení.Miller natočil o dost jiný film, který se snaží věci dělat jinak, víc rozmáchle a vypravěčsky. Je to stále dost přímočarý příběh o pomstě, několika lokalitách a frakcích, ale je daleko větší drama, daleko pomalejší film, který jen postupně zrychluje a zrychluje, jako když ve své káře postupně řadíte na další rychlostní stupeň v autě. První velká akční scéna přijde v polovině a trvá asi patnáct minut. Dlouho se to rozjíždí, ale pak to jede až do konce. A když si po finální scéně na Netflixu hned pustíte Fury Road, mačkáte turbo a akce se znásobuje.Hodně lidí kritizuje CGI a green screen, které se ve Furiose používají mnohem více a viditelněji. Nevím, jestli to je prostě věkem a pohodlností Millera, ale na ten "snyderovský" vizuál jsem si hodně rychle zvyknul a alibisticky to beru jako záměrnou stylizaci. Scény jsou pořád neuvěřitelně promyšlené do detailu, pořád mají ty akční pasáže asi nejlépe promyšlenou geografii a přehlednost, pořád je to nejnápaditější věc, co letos asi uvidíme. Ve výsledku mi tohle přijde mnohem důležitější než počet polygonů na plátně. Ale jasně, pochopím, když to někomu přijde hnusné.A běžte na to do kina, ale to asi ani psát nemusím. Reálně to vzhledem k tak mizerným tržbám vypadá, že se dalšího Mad Maxe kvůli tomu nedočkáme. Ale i tak. Je zázrak, že 79letý dědek je schopný natočit něco takového a po páté doručit o dost jiný film, který má ten rukopis, styl a nápady ve velkém. Jsem rád, že jsem se dočkal pokračování. Potřetí už ani doufat nebudu.
  3. The Wire - Špína Baltimoru
    The Wire - Špína Baltimoru (2002)
    10
    The Wire je jeden z mála argumentů, proč jsou seriály na stejné úrovni jako film. Jsem strašně rád, že jsem to viděl až v pozdějším věku a viděl to očima člověka, co to pochopí a ocení tu genialitu myšlenek, point a té problematiky. Těším se až si to dám podruhé a pochytám další vrstvy. Není to pro mě osobně nic zásadního jako Sopranos nebo Better Call Saul, ale zase je to nabitý znalostmi a ukázkami veškerých mých i ostatních naivních představách o fungovaní světa a institucí. Nic není černobílý, ani Baltimore. Kdyby to bylo v Ústí, tak se tam moc věcí nezmění. Jeden z nejelegantněji, nejkreativněji navázaných a navrstvených příběhů co jsem viděl. To, jak to pracuje s těmi postavami a tématy, které procházejí skrze různý obory a problémy města je fakt next level scenáristika a storyteling. "All in the game but the game is rigged" 10/10
  4. Duna: Část druhá
    Duna: Část druhá (2024)
    10
    Objektivně jde o lepší film než u první části. Tomu odpovídá i celkové skóre na různých csfd, imdb apod. Je to sevřenější, přístupnější, blockbusterovější a celkově čitelnější. Víme, proč se postavy chovají takhle, chápeme, že se musí stát X, aby se pak mohlo stát Y. Režisér Denis Villeneuve si asi jistou kritiku prvního filmu vzal k srdci a nejen, že pozměnil některé body v příběhu tak, aby celkovou message dokázal lépe odvyprávět (Chani a její skepse), tak se tam snažil přidat i kapku humoru a lidskosti ze stran postav (Stilgarovo role). Když jsem v říjnu 2021 psal, že jsou ty dialogy často jak od Shakespeare a nemají život, tak právě dnes můžu uznat, že se to v druhé části povedlo trošku vylepšit a už to všechno nepůsobí jak ze staré scifi knihy z roku 1965 :)) V jedničce byl nádherný setup světa a postav, které byli často až moc pasivní a prázdné. Víc se soustředilo na pečlivé vystavení Arrakisu, pravidel světa, motivací postav a položení základů pro to, aby se letos mohl rozjet konflikt. Protože "konflikt" je v tomhle filmu všude. Ať už jde o ústřední válku Paula proti Harkonnenům, konflikt mezi Fremeny, mocenské tahanice na Gierdi Prime, tak hlavně vnitřní rozpoložení Paula. Konečně je to protagonista. Konečně je on ten, kdo hýbe dějem a věci dělá on a ne, že se věci dějí jemu. Byl to asi celou dobu záměr, který chápu, že lidé nemuseli během sledování Partu 1 docenit. Ale tady tvůrci sklízí vše, co zaseli.
  5. Hoří, má panenko
    Hoří, má panenko (1967)
    8
    Žijeme ve společnosti. Velmi smutná a svíravá komedie. Jsme takoví? Nepostoupili jsme dál? 12 Rozhněvaných mužů československého filmového průmyslu. Pokrytectví je nejhorší lidská chyba. Možná jediná. Film je tak hořký, že bych mu mohl říkat Pilsner Urquell komedií.
  6. To se mi snad zdá
    To se mi snad zdá (2023)
    6
    Skvělé premisa, co se v půlce vyčerpá a přepne do komediálnější verze Honu. Jako metafora na twitterovskou kolektivní mysl/paniku a fenomén influencerství asi dobrý. Jen jsem fakt čekal, že ty témata prozkoumá více. Pokud máte rádi Nicka Cage, který si usere, vystříká a poté znovu uprdne, tento film je totálně u vás. Produkováno Ari Asterem.
  7. Oppenheimer
    Oppenheimer (2023)
    10
    "Did you think that if you let them tar and feather you the world would forgive you?” Nejdospělejší a z filmografie nejdůležitější Nolanův film. Film, který by vlastně nikdo jiný, než Nolan nedokázal natočit takhle smysluplně, přehledně a epicky. Obrovský film, o obrovském a dnes bohužel víc víc aktuálním tématu. Můžeme odpustit "Otci atmové zbraně?" Ve filmu nejde "jenom" o Project Manhattan a vytvoření atomové bomby. Ale skrze proplítající se časové linky staví před soud osobu R.J. Oppenheimera tak, jako by si možná on sám přál. Ne, nebyl to chudák, kterého vláda využila, nebyl to maniak co rád odpapluje Japoncům baráky. Byl to věděc, génius, manžel, člověk. Je ultimátní válečná zbraň schopná nás všechny zlikvidovat pro svět dostatečný argument pro ukončení války? S jeho tou naivitiou film napříč 180 minut pracuje a prozkoumává otázku a význam věděckého poznání, zodpovědnosti a viny. To všechno pro Nolana tím svým typickým asociativním nelineárním střihem, ohlušující hudbou a rychlými dialogy, které neztrácí jedinou jednotku pozornosti. Může jeden člověk změnit myšlení kapitalistické mocnosti? Není to Temný Rytíř, Počátek ani Memento. Není to ani Teorie Všeho nebo podobný biografický film. Nolan jde dál a nabízí pohled na odpornou McCarthyovskou Ameriku v době kdy se všichni po válce báli komoušů, kdy ideologie a vznešené myšlenky museli ustupovat, protože náckové přestali být tím jasným nepřítelem. Jo a ještš jedna věc. IMAX 70 mm je opravdu něco, co by měl u tohoto filmu vidět každý. Neskutečný zážitek a cinefilní vzpomínka, kterou přeji všem, co to s filmy myslí stejně vážně jako aspoň já. Mám k tomu filmu pár věcí, kvůli kterým to nebude za plný počet, ale s přibývajícím časem od shlédnutí ten film ve mně krásně roste a vracím se k němu a jeho myšlenkám. "You don’t get to commit sin and then ask all of us to feel sorry for you when they’re consequences"
  8. Barbie
    Barbie (2023)
    8
    Ujeté, chytré, vtipné. Začínám mít pocit, že doba komiksů a šablonovitých blockbusterů končí. Tomuhle filmu přeji titul "biják léta. Naprosto originální film, který v dnešní neoriginílní době růžově rozsvěcuje kina nejen mnoha diváky, ale snad i hodnocením. Naprosto nerozumím, jak někdo takhle šílený a drzý scénář odsouhlasil ale absolutně to žeru. Skvělé nápady, set design, přestřelenost, písničky ale i ty motivy a myšlenky. Vedle mě v sále seděla maminka s asi 13 letou dcerou a když v úvodu film začal citovat Vesmírnou Odyseu a maminka se to snažila své zooomerské dceři vysvětlit, měly obě tušit, že tohle asi není jen tak obyčejná rodinná komedie. Je to daleko dospělejší a specifický, než by asi kdokoliv čekal. Goslingův Ken si to dává asi nejvíc. I ženy si zaslouží mít svůj Fight Club. Pokud jsi muž, který s touto skutečností není vyrovnaný, nechoď na to. Protože buď ti "jenom" praskne cévka, nebo to prostě a jen nepochopíš. 7,5/10
  9. Spider-Man: Napříč paralelními světy
    Spider-Man: Napříč paralelními světy (2023)
    10
    Jeden z nejlépe napsaných, zrežírovaných a namluvených animáků posledních X let. Vizuální storytelling a celková nápaditost na poli akce, emocí, humoru nebo jen základního předání informací dosáhlo nového vrcholu a letos asi nic originálnějšího a krásnějšího neuvidíme. Ty postavy tak pefektně fungujou, každá z nich má aspoň trochu co nabídnou a někam se posunout, film se nebojí zpomalit bez žádného Marveláckého cynismu a zkrátka vypráví krásný, osudový příběh tak nsekutečně originální a zábavnou formou, že se z toho Pixar asi jen tak nevzpamatuje. Nový král animovaného filmu. Bude to dlouhé čekání do března na trojku.
  10. Strážci Galaxie: Volume 3
    Strážci Galaxie: Volume 3 (2023)
    6
    Na rozlučku je to strašně obyčejný, vychtěný a prázdný. Až na Rocketa to prakticky není osobní, záporák je "jen" obyčejnej týpek, je tam moc postav, vtipy tolik nefungují a celé to působí na poměry Strážců jako "jen další dobrodružství". Nebýt finálních 12 minut nebo tak, by člověk ani nepoznal, že jde o poslední film. Kdyby tohle byla dvojka, tak je v pohodě. Zase to smrdí volumem, odehrává se to asi na 4 interiorových lokacích, kde jedna z nich je obrovská loď, která asi 40 minut jen vybuchuje a vybuchuje. Ano, postavy jsou furt dobré, ano soundtrack je opět skvělej, kamera a celkově akce se tu povedla asi nejvíc. NO SLEEP TILL BROOKLYN scéna mě zahřála. Jo, a taky tam byl Adam Warlock. Málem bych zapomněl.
  11. Vřískot 6
    Vřískot 6 (2023)
    6
    Tam, kde režiséři nabrali na nápadech a výstavbou napínavých sekvencí (metro, žebřík) tam bohužel ubrali na scénáři. Šestka je velká, drahá ale tupá zábava, s postavami, které krom Mindy a Tary už nemají co nabídnout. Co hůř, postava Melissy Barrery aka Sam Carpenterové je po většinu času otravná čumilka, co je asi trošku magor, ale ten její přednes a podání z ní dělá bohužel nudnou postavu. Navíc mi tady přijde víc než kdy jindy, že ten "sequelovitý" scénář je velmi slabý a tvůrci se to snaží pouze zachraňovat tim, že na to budou postavy ukazovat. Celé rozřešení je ve finále opravdu neuvěřitelně slabé a zkrátka se nemlůže skrývat za komedii a "self awareness" Sedmičku prosím s víc Jennou Ortegou, a bud ať se to už s tou meta rovinou uklidní, nebo s toho udělejte přimo parodii. Vřískot 6 někde v půli rozkročený a rušilo mě to celé ty dvě hodiny. 6/10
  12. Babylon
    Babylon (2022)
    10
    Největší film,který nikdo neuvidí. Damien Chazelle je bůh. A doslova se posral v kině. 189 minutová honírna nad filmem, filmovým průmyslem, sny, pomíjivostí úspěchu a zároveň nadčasový milostný dopis filmu a všemu co dává a bere. Nejlepší Margot Robbie, Diego Calva je objev jako svině. Hurwitz se sice trochu vykrádá, ale co. Takovou energii jsem snad naposledy cítil u Vlka z Wall Street. Uteče to rychleji, než dobrá kalba, dobrej západ slunce, nebo filmová páska při natáčení. I přesto, že je to strašnej chaos, výsledek je nádherný. Jedinec a jeho život není důležitý, pouze Big Picture, Big Silver Screen Picture. Proč ta úvodní scéna? Proč spiderman vypadá jako ghoul? Nač ta scéna v bunrku? Mám postavy litovat? Smát se jim? S nimi? Bát se o ně? Was is das? ¿Lo entiendes? Co tim chtěl básník všechno říct? Je to komedie? horor? drama? historický film? Je to Je to k ničemu, zároveň všechno. Je to chaos. Je to Film. Je to Babylon.
  13. Menu
    Menu (2022)
    6
    Skvěle natočený a sevřený comedy thriller. Filmu se nedá upřít jeho tempo, kde už v páté minutě jsou postavy na místě a v desáté se podává první chod. Design zvuku a střih to nádherně dopomáhá té klaustrofobické a neurotické atmosféře. Anya je fajn, Hoult zde hraje mě, když bych šel na Tarantinovu projekci a Fiennes si roli šéfa náramně užívá. Bohužel mi tam chyběla nějaká větší hloubka příběhu, i přesto, že komentář k umění a umělectví je velmi zajímavej take. Postavy mi byly docela jedno a ani jsem vlastně nebyl nějak extra napnutý, jak to dopadne. Problém s tim nutně nemám, jen je škoda, že hodinu po shlédnutí toho ve mě nezůstalo víc. Nejsem najedený a pořád mám hlad, jak by řekla Anya. 6/10 P.S. Můj komentář k Avatarovi 2 a chesseburgerové přirovnání je zcela náhodné, tenhle film jsem viděl skoro měsíc po Cestě Vody
  14. Na nože: Glass Onion
    Na nože: Glass Onion (2022)
    8
    Naprosto souhlasím s tím, že to je překombinovaný, přemodernizovaný, že tam jsou zbytečná camea a reference na popkulturu, a že jsou postavy totálně podřízené scénáři. Ale mě tohle bavilo. Líbili se mi zvraty a že první skoro hodinu vůbec nevíte, co od toho čekat. Herci spolu nádherně fungovali a jejich chemie se úplně v pohodě dá přirovnat k "jedničce". I ten humor na mě fungoval. Za mě o maličko slabší než Na nože, ale pořád paráda. Kdyby za dva roky vznikla trojka zase s jinými herci, žánrem a zasazením, vůbec bych se nezlobil. Jen by bylo možná fajn to už vidět zase v kině :) 7/10
  15. Hamilton
    Hamilton (2020)
    8
    Na poli muzikálů docela ojedinělá záležitost. Tříhodinový, převážně hip-hopově rapový muzikál o prvním americkým ministru financí. Já vim, na papíře to zní divně. Ale když vám povim, že to má neskutečnej drive, super písničky, nápaditej set design a tempo, že mi to přišlo jako dvou hodinovka, tak možná zbystříte. Lin-Manuel Miranda, který hudbu složil, slova napsal a hlavní roli zahrál je podle mě výbornej. Až na tu hlavní roli. Téměř každý z účastněných je zde výraznější než on. (Jonathan Groff na hrad), ale to nevadí. Revoluční dílo, které si chci hned pustit znovu. 8/10
  16. Pearl
    Pearl (2022)
    8
    West/Goth pokračují ve své "trilogii" Tentokrát se píše rok 1918 a žánr se lehce mění. Vypadá to malebně, pestře a téměř pohádkově. Čaroděj ze země Oz hadr. Ovšem musím uznat, že tahle hororovější variace na Jokera mi sedla o poznání lépe než X. Mia Goth se během letoška stala jednou z mých nejoblíbenějších hereček na poli hororů a to, co během filmu a hlavně ke konci předvádí, je na oskara. Brutální těšing na Maxxxine, kterou marně doufám, že uvidim na plátně. 8/10 Horor roku
  17. X
    X (2022)
    8
    Sex je náš...Dělá dobře mně i tobě...Luxusně špinavá pocta exploitation slasherům alá Texaský Masakr. Zrno, špína, vedro, venkov, sedmdesátky. Mia Goth ve své (neviditelné) dvojroli si film pomaličku kradla pro sebe. Killy jsou zábavné, tempo je velmi příjemné a holky i kluci jsou sexy (hlavně Kid Cudi a jeho Johnson) Příjemné překvapení. 7/10
  18. Úsměv
    Úsměv (2022)
    6
    Vlastně je to dost v pohodě a na to, že to stálo jako Žižka to vlastně vypadá překvapivě draze. Lekačky fungujou a ani se to nejak netáhne. Problém mám se scénářem. Postavy se chovají jako debílkové, co své problémy neumí řešit jako dospělí. Ten scénář prostě straašně chce aby se hádali a měli mezi sebou konflikt. Působí to uměle a strašně to šustí papírem. Finále ohledně traumatu v rámci výstavby "strašáka" nedává vůbec smysl. Totálně to zabíjí tak slibnej potenciál, co film mohl nabídnout. 5/10
  19. Nejhorší člověk na světě
    Nejhorší člověk na světě (2021)
    8
    Autentické. Takhle bych popsal Nejhoršího člověka na světě co nejpřesněji co dokážu. Má to nádhernou, ale vlastně dost civilní kameru a herce. Především hlavní představitelka hraje tak obyčejně neobyčejně, že to opravdu působí jak takovej klasickej norskej příběh, kterých se tam děje plno. Randící a "hledající se" první vícepolovina je docela standartní indie vztahovka se zajímavými a dost moderními nápady a hlavně tématy. Druhá část filmu je o dost pomalejší a tam zase oceňuju tu vyspělost. Nečekal jsem takovou změnu vyprávění a vlastně návrat do stejných bot, jen s novou perspektivou. A vlastně se mi ta poslední melancholická třetina líbila taky. Takovéhle uvědomělé, chytré a "moderní" festivalovky můžu. 7/10
  20. Šílená noc
    Šílená noc (2022)
    4
    Wirkola, který se bojí být sám sebou. Bojí se to být "až moc" divoký a krvavý a zbyde z toho napůl dovařená zábava, kterou si užije jen velmi velký fanoušek "žánru" Die Hard. Kdykoliv se děj přesune mimo Harboura tak je to strašná zívačka a trapný, dětský humor tomu moc nepomáhá. A navíc je to asi tak o 40 minut delší než by mělo. Kdyby to byla "kravinka" na devadesát minut, tak bych dal o hvězdičku navíc. Doufám, že se v příštím projektu Tommy zase dokáže utrhnout ze řetězu a zabavit více, než jednou scénku v kůlně a citací na Sám Doma... 4/10
  21. Avatar: The Way of Water
    Avatar: The Way of Water (2022)
    8
    Když to porovnám s kvalitou a hlavně důležitostí předchozích Cameronových filmů, tak se revoluce nekoná. Druhá návštěva Pandory je standartní pohádka pro dospělejší děti, kde dobráci jsou dobráci a padouši jsou padouši. Pro diváka, který si zajde do kina 2x za rok je to možná "obyčejný" CGI film. Jenže když se podíváme na podobné blockustery, které za posledních klidně 5 let vyšly, je to úplně jiná liga. Teprve v rámci tohoto porovnání lze teprve říct, jak vlastně geniální tenhle film je. Výstavba příběhu, i když šablonovitá je zde přesná, efektivní a naprosto vymazlená. Každý střih, zoom, dialog a kamerový posun je zde perfektně vymyšlený a ve finále naprosto skvěle funguje. Jasně, je to čitelný, ale právě. Je to čitelný. Je to jako kdyby přišel Gordon Ramsay do mekáče a ze stejných surovin, ze kterých se dělá obyčejenej Big Mac udělal ten nejbožejší Big Mac, kterej dokáže. V tom je Cameron mistr. 8/10
  22. Víly z Inisherinu
    Víly z Inisherinu (2022)
    8
    Hřejivý humorem, depresivní přesností jak se lidé vyrovnávají se svým životem, smrtí, samotou a ukončenými přátelství. Každý herec tady je naprosto perfektní. Nádherná kamera, výborné dialogy, kde se neplýtvá slovy a i přesto, že má film 109 minut mi přijde, že se tam furt něco dělo. I když tam jde reálně nejde vůbec o nic, v očích postav se mění celý svět. Teprve zpětně mi dochází, kolik různých přesahů do válek, lidstva, a tak vůbec ten film má. McDonagh je bůh. 8/10
  23. Black Panther: Wakanda nechť žije
    Black Panther: Wakanda nechť žije (2022)
    6
    Kdyby to nebyla Marvelovka, byl by to fajn film. Protože Coogler si umí pohlídat, aby ten film nejen vypadal osobitě v obrazech, akčních scénách a atmosféře, ale hlavně propsat ze scénáře všechny motivy a témata, které chtěl. Vývoj hlavní postavy je díky tomu to nejdůležitější a zdaleka nejzábavnější na celém filmu. Ludwig Göransson opět dokazuje, že je s tou hudbou úplně jinde a doufám, že opět si tu sošku odnese. Nejhorší je ovšem práce se záporákem a záporák jako takový. Namor je bohužel neskutečně necharismatický, divně vypadající týpek, kterej mě v první hodině tak brutálně nudil, že jsem se bál že usnu. Ostatně vysvětlení celé zničeho nic nové říše a jeho zapojení do příběhu je expozičně podle mě dost špatně zvládnutý. Nenáším špatnou expozici a tady se to scénáristicky úplně posralo. Rád bych dal víc, ale bohužel. Narozdíl od Thora 4 to funguje jako film a narozdíl od Strange 2 to zase funguje jako celek. Až teda na toho Namora. 6/10
  24. Athena
    Athena (2022)
    6
    Strhující podívanáná, které dost brutálně podkopvává debilní příběh, kterej ještě navíc patetickej až na půdu. Co deset minut jde kvalita z top filmu letoška postupně dolů a po 90 minutách se zastavíí na pomezí 3 a 4 hvězdiček. Asi by to letos měl vidět každý, koho zajímá, co se dnes dá s kamerou vyvádět i v nehollywoodských podmínkách. Díky filmu jsem pochopil, že jsem asi rád, že bydlim v Ústí a ne na předměstí Paříže :) 6/10
  25. Hádej, kdo je vrah
    Hádej, kdo je vrah (2022)
    6
    Vynikající hororová satira o současné mladé generaci. Tihle zoomeři nejsou jen strašní kreténi a měli by si zasloužit umřít. Film nádherně poukazuje na to, jak v prdeli vlastně tahle generace je, bez toho aby to z nich dělalo nutně ty nejhorší lidi. Ať už je to Davidsonova super vila, nebo Twitter a Instagram, tyhle děcka (sebe nevyjímaje) zajímá, jak se v tom splečenským a kulturním chaosu zorientovat a přežít. To, že jejich telefony slouží p0 50% stopáže jako jejich jediný zdroj světla a naděje na přežití je nejen skvělej filmařskej nápad, ale zároveň skvělá metafora. Smrt všem veteránům. Maria Bakalova je zlatíčko. 6.5/10
  26. Clerks III
    Clerks III (2022)
    6
    Strašně rád bych tomu dal víc, ale většinu stopáže je to tak strašně o ničem a zbytečný. Ten film má prostě strašně slabej scénář a ikdyž se ke konci snaží dát celé sérii nějaké emotivnější zakončení, vůbec to nefunguje. Kdyby tam byl aspoň víc ten meta humor, kterej mě na konci Jaye a Boba Rebootu tak strašně bavil. Je tady to očekávaný, bez žádného velkého překvapení. Kevin Smith se stal novým Georgem Lucasem a tímto filmem mi navždy nahořkl celou tuto sérii. Je mi to fakt líto.EDIT: Po několika dnech a hodinách trávených tvorbou titulků mi to nějak víc sedí. Je to stále nejhorší díl Clerks, který je místy trapný, ale má to srdíčko.. See what I did there? 5/10
  27. BANGER.
    BANGER. (2022)
    8
    Sedlák nám všem ukázal, jak může vypadat moderní český snímek, které natáhne do kina i nějaké lidi z tohoto století, formálně nás vykoupe ve velmi kontroverzním stylu natáčení, snímání a hlavně střihu a nabídne všem těm Zoomerům "reality check. Hadry, čísla, keťák, Svarta, párno, feat, drip, hustle a další hovnoty současné mladé, převážně pražské mládeže, která do Forbesu 30 pod 30 nechce jít za 7 let, ale hned. Protože pokud neuděláš ve světě Banger, nemáš ve světě místo. Nebýt až moc odkazů na českou popkulturu, poslal bych to okamžitě do světa. Je to fresh, mám to rád. 7,5/10
  28. Bullet Train
    Bullet Train (2022)
    8
    Ritchieovskej hranej animák pro velký kluky. Leitch si tenhle styl dost ošahal v Deadpoolovi, takže když se tu začali opakovat vtipy se štěstím/smůlou, Brad Pitt jakoby nahrazoval svým charakterem Reynoldse (mrk, mrk), a obecně se to dost vezlo v tom self aware modu, na kterej jsme u Deadpoola zvyklí, nebyl jsem ani trochu uražen. Naopak si myslím, že tahle látka všem zúčastněným sedla jako had do záchodu a já se bavil od začátku, téměř do konce. Vynikající tempo, vtipy, porušování vypravěcích pravidel, brutální a dost nečrekaný killy a mnoho dalších z toho dělá nejzábavnější blockbuser roku. Třetí akt bohužel až moc sjede z daných kolejích přejede svoji cílovou stanici, takže tu nakonec máme CGI bordel, který podle mě vůbec nebyl potřeba. Kdyby se za záchranou brzdu zatáhlo o 15 minut dřív, vyšl by z toho o hvězdičku bohatší film. 8/10
  29. Černý telefon
    Černý telefon (2021)
    2
    Všechno dobrý dokud nepřišel Ethan Hawke a hlavního hrdinu unesl. Po chvíli jsem dostal tak 10 minutový mikrospánek a z fajn retro Kingovky se stala solovka kluka ve sklepě co si hraje s kouzelným sluchátkem. Trapný Hawke, strasný tempo, nulový děs a absence logiky. Jo a vysvětlí mi někdo význam té druhé linky, kdy se ho ta segra pokouší najít? Pekný sépiový styl s písničky. Jinak nic
  30. Všechno, všude, najednou
    Všechno, všude, najednou (2022)
    8
    Nejšílenější a nejoriginálnější film co jsem za velmi dlouho viděl. Kdyby ten film v poslední třetině ubral na stopáží a bylo tam toho Všeho Všude Najednou o trochu méně, dal bych 5 hvězd. Proto kvůli jisté neuchopitelnosti musím dát jen luxusních 8/10
  31. Elvis
    Elvis (2022)
    10
    Jestli letošní léto zajít na nějaký film, který není jen tupá marvelovka, levnej horor nebo romantická komedie s Langošem, určitě dejte Elvise. Režisér Baz Luhrman, který dřív natočil podobné "energické" filmy jako byl před lety Gatsby nebo dvaceti lety Moulin Rouge tady opět předvádí to, co mají jeho fanoušci rádi. Zběsilou režii, audiovizuální opulenci a střihové orgie. Tempo a režijní energie v tomhle biografickym filmu je tak velká, že vám ani nepřijde, že je to dlouhý jako Duna. Průměrná délka záběru je tady tak 2 vteřiny, všechno se pořád nějak hejbe, pořád nám tam hraje hudba, kamera se nezastavuje a obraz tu hraje všema barvama co snad existují. Navíc ty barvy jsou ještě v souladu se stylem doby, ve které se zrovna v Královo životě pohybujeme. Pokud od toho čekáte klidné odškrtátní těch "nejlepších hitů" a momentů E.P., asi budete překvapení. Tohle není sterilní a generické Bohemian Rhapsody nebo Walk the Line. Nejde tu nutně o klasickou linii "z nikoho někdo", první úspěchy, vrchol, pád, comeback jako to měl třeba neboštík Freddie, jehož film tak tolik nemám rád. Elvis je v tomhle filmu borec od samého začátku do konce. Strukturou má film podobné vypravěčské pilíře např. s Formanovo Amadeem. Je to vyprávění z pohledu jemu blízkého, a to jeho velmi kontroverzního manažera Colonel Tom Parkera (Hanks) Příběh a vyprávění díky tomu má nějaký úhel pohledu, duši (v tomhle případě přemítání nad vinou vlastními chybami) a patřičnej styl. Zběsilost toho vyprávění je právě možná známkou senilnosti Plukovníka, nebo tím šíleným životem, který si Elvis prožil. "A co přesah,Domčo, má to něco navíc, nebo je to jen hezká vzpomínka pro fanoušky bez myšlenky a mesidže, jako jiné hudební biografie?" Skvělá otázka, čtenáři. Chcete vidět vliv kultury na tehdejší konzervativní ameriku v poválčném obodbí? Dozvědět se o vzniku rockenrollu, žánru, který změnil hudební průmysl? A co takhle rasové pnutí v 50. a 60. letech? Tohle vše tam je a více. Elvis se stává obětí nejen doby, svého manažera, ale hlavně komerční a hladovou společností, která funguje dál. Spíš než aktivním protagonistou, je tady zachycena nemožnost úniku z té "zlaté klece" Ať už jsi miláčkem publika, nebo labelů, pořád jsi něčí produkt, i když chceš jen hrát na kytaru své oblíbené černošské písně. Kolem a kolem je tohle přesně ta letošní kino záležitost pro celou rodinu. Mámě se bude líbit Austin Butler a písničky, tátovi zrod rocknrollu, seniorům možná nostalgie. Určitě bych neváhal a šel na to, pokud máte rádi filmy a aspoň trochu víte, kdo byl Elvis Presley a jak důležitý pro hudební historii byl. Doma z toho budete mít půlku zážitku. P.S. Shoutout promítačům z Cinema City Ústí Nad Labem, kteří nechali sál během první části titulků zhasnutý a lidi měli čas nad tím chvilku přemýšlet, nebo si utřít slzy. Umocnilo to celý zážitek.
  32. Top Gun: Maverick
    Top Gun: Maverick (2022)
    8
    Návrat do osmdesátek ve vší parádě. Klasický, šablonovitý příběh nevybočuje do nějakých zbytečných novátorských rovin a drží se struktury původního filmu Tonyho Scotta. Postavy hláškují, tváří se tak akorát cool, mají svoje traumátka a starosti, ale je to tak akorát. Protože jakmile se sedne do kokpitu, zjistíme, že veškeré dialogy pomalejší pasáže se perfektně zúročují a my s těmi fajn postavami lítáme nadzvukovou rychlostí, smějeme se jejich hláškám, držíme jim palce. Třetí akt je pak už vrcholná exhibice toho, co moderní akční film dokáže nabídnout. Cruise válí jako by mu bylo furt 30. Jsem příjemně překvapený z těch nadšených ohlasů. Bohužel jde vidět, že u dnešního blockbusteru stačí udělat jen všechno "dobře" a lidi tomu valí 5 hvězd. Za mě solidních 8/10. Kdyby se místo marvelovek a zaměnitelných CGI skopíčovinám točlio takových fllmů pět ročně, možná by ty kina nebyla tak prázdná. Protože na stíhačky si lidi přišli.
  33. Doctor Strange v mnohovesmíru šílenství
    Doctor Strange v mnohovesmíru šílenství (2022)
    6
    Geniální práci s obrazem, kamerou, střihem a obecně Raimiovským hororem naprosto podráží velmi slabý scenář, dotáčky a naprostá neucelenost. Raimi očividně ukázal, že pořád strašně umí. Jen ať mu prosím dají levnější látku, a ať se vysere na Marvel. Díky němu je ten film nad průměrem. 6/10
  34. Vyšehrad: FYLM
    Vyšehrad: FYLM (2022)
    4
    Asi jsem čekal, že filmová stopáž, produkce a marketing si v mých očích obhájí to, proč by průměrnej webseriál z produkce polozapomenuté streamovací televize měl dostat celovečerní film. Bohužel je Fylm i nadále sérií random skečů, které sice nyní mají aspoň nějakej příběh, ale kdyby těch 105 minut rozsekali do 10 dílů, nikomu by to ani nepřišlo zvláštní. Jasně, že jsem se párkrát zasmál, ale to je prostě tim, že vtipů tam 150 za hodinu, takže se prostě občas Štáfek a Kopp trefí. Gratulace tvůrcům, protože dostali do kina tolik lidí, že jsem musel sedět v první řadě. Na dvojku si za dva roky už asi ale nezajdu. Ale pro fanoušky asi v pohodě. 4/10
  35. Fantastická zvířata: Brumbálova tajemství
    Fantastická zvířata: Brumbálova tajemství (2022)
    4
    Kurz pro všechny spisovatele za pouhých 170 kč ! V tomto kurzu, který má pouze 143 min vám spisovatelka J.K. Rowlingová názorně ukáže, jak vypadá špatný scénář! Vhodné pro začínající scénáristy i pokročilé! McGuffiny, zbytečné a nevyužité postavy, nesmyslné motivace postav, budování scén, zmatený příběh, debilní pointy a mnoho dalších chyb a základů! Hrají v každém multiplexu! Jestli si někdy připadáte zbytečně, vzpomeňte si na Kredence a vlastně celou tuhle filmovou sérii, a bude vám hned líp.
  36. Morbius
    Morbius (2022)
    4
    Střihač měl dovolenou? V tomhle filmu absolutně chybí nějaká kontinuita scén a celková gradace děje. Asi to je zapříčiněno tím, že tak půlku věcí vystřihli, protože Sony v marketingové kampani mazalo med kolem Marvel hub úplně všem. To, co zbylo je laciná, špatně napsaná variace na všem co jsme už během 20 let komiksovek viděli. Matt Smith je sympaťák i tady, Jared tu vůbec nemá prostor hrát, zbylé 3 postavy jsou jen do počtu. Hnusné CGI finále tomu nasazuje korunu. Pokud máte IQ netopýra, berte. Pokud chcete vidět něco zábavnějšího, radši třeba čumte z okna.
  37. V bublině
    V bublině (2022)
    0
    Levná, asi tak za týden natočená blbost na způsob Apokalypsy v Hollywoodu a Tropické Bouře. Na rozdíl od těch filmů tohle nemá vůbec co nabídnout. Je to tak strašně random, bez žádné myšlenky, pointy a ani to není vtipný. Proč to má do prdele 126 minut?
  38. Apollo 10 1/2: Dítě kosmického věku
    Apollo 10 1/2: Dítě kosmického věku (2021)
    8
    Chlapectví, kdyby se odehrávalo jen v létě 1969. Atmosferický zeitgeist, který nemá krom nálady nic jiného co nabídnout. Podle mě se tu nedá ani mluvit o nějakém příběhu, zápletce nebo dramatu. Je to prostě a jen strašně autentické vzpomínání pana režiséra na tu nevinnou, úžasnou dobu, kdy se vše zdálo tak důležité. A to mi stačí. Jelikož miluju 60.léta v USA, Linklaterovo autenticitu vyprávění a Tenkrát v Hollywoodu, byl jsem téměř nadšen. Rotoskopická animace tomu všemu ještě dodala formální prvek snu, či takové hodně stylizované vzpomínky. Linklater tohle prostě vždycky uměl a tohle mi dneska v noci strašně sedlo.
  39. Deep Water
    Deep Water (2022)
    2
    Já prostě nevim co k tomu psát. Tohle byla taková zbytečná, místy nechtěně vtipná blbost, že to prostě nejde. Ana de Armas je v tomhle filmu děvka, Ben Affleck 60% filmu čumí, jezdí na kole a zase čumí. Tohle mohl být docela zajímavý film, který řeší význam vztahu v moderní progresivní společnosti. Téma otevřeného vztahu je tak strašně málo prozkoumaná věc. Bohužel tenhle film má až zoufale slabej scénář, kdy člověk chápe vztah mezi ústředním duem jen díky popisu z csfd. Dialogy jsou tak špatný, že ta replika o mozku mě v půl jedné ráno tak rozesmála, jako kdybych koukal na Vřískot nebo tak. Herci namají co hrát, kameraman co točit a Ben Affleck koho píchat. Jako jo, Ana de Armas je sexy, ale čumět během 2 hodin pořád na to samé je tak strašná nuda. Hloupější postavy, příběh a celkově zápletku jsem dlouho neviděl. Plochý jak Ana. Nudný jako Ben. 2/10