Rozvrácená Amerika není zas tak nereálná představa a tady dostáváme možnou vizi toho, jak by to mohlo vypadat, Západní armádní složky táhnou na Washington s cílem zneškodnit prezidenta a my sledujeme skupinu novinářů, kteří přes USA cestují 1300km a po cestě naráží na drsné a krvavé situace, podivné lidi a také na osudové zvraty. Mladá nezkušená fotografka, ostřílená foto novinářka a 2 novináři jsou skvěle a dynamicky fungující skupinou, která se ve všech ohledech doplňuje a dochází ke střetu jejich dosavadních zkušeností s krutou realitou občanské války v Americe. Filmařsky je to naprostá pecka, nádherné záběry, kreativní střih a kompozice, především prolínání s fotkami, které jsou během filmu foceny a i zvuk umocňuje někdy naprostou bezmoc a jindy mírumilovnost situací, ve kterých se postavy ocitají. Geniální a velice osobní drama s válečně-novinářskou tématikou!
Naprostá pecka ze sportovního prostředí, které tedy nehraje tu hlavní roli, ovšem skvěle dokresluje to hlavní oč tu běží, love-triangle mezi 2 bývalými nejlepšími kamarády a Tashou, které ale hádky právě o ni, malinko rozhádají. Tahle trojka si opravdu sedla a v průběhu celého filmu chápete úhel pohledu všech zúčastněných a zároveň se chvílemi přikláníte spíše k Ahsově straně a chvílemi zas k Patrickově. A právě tohle balancování, které funguje ještě o to lépe díky dílčímu retrospektivnímu narativu, vás bude po celou dobu držet na okraji sedačky a napínat až do poslední sekundy, jak bude důmyslně gradovaný příběh završen. Skoky do "současnosti" fungují i díky callbackům z těch minulých let, díky kterým i nějaké souvislosti secvaknou a tím největším je konečné, a až nepříjemně oddalované, zasazení tenisového míčku do středu rakety! (Kdo viděl, pochopí:)) A nesměl bych opomenout ani hudbu, bez které by tenhle love-triangle nebyl to pravé ořechové, jelikož to ždímání atmosféry je její velkou zásluhou. Nakonec doplním už jen neuvěřitelně hot záběry z tenisových zápasů a jejich skladbu v kombinaci s tou hudbou, které by ve filmech ze sportovního prostředí určitě neměly chybět.
Nový Netflix gangsterský seriál Gentlemani o pěstování speciálních bylinek britským šlechticem přímo pod jeho farmou doporučuji všem fanouškům gangsterek, protože seriál skvěle kombinuje dospělejší humor, akci a dost zajímavý příběh, jehož téma jsme mohli vidět už ve filmu Gentlemani. Objeví se tu strašně sympatické postavy, zajímavé prostředí, je to vtipné, nápadité, skvěle zrežírované, jednoduše kvalita na první dobrou, kterou budete chtít sjet na jeden zátah!
Opičí Muž od Deva Patela není bezduchým akčním filmem o pomstě, ale skoro až duchovním režijním debutem vzdávající hold indické kultuře a společnosti. Monkey Man je film pro každého pravého fanouška akčňáků! Indický John Wick se tu v akčních scénách na 100% koná a určitě se řadí mezi highlighty filmu, díky skvělé choreografii, práci kamery i střihu. Vývoj Patelovy postavy je znát a je vidět, že když člověk něco chce, opravdu si pro to musí jít se vším všudy. Celkový vizuál Indie je sympatický a “high society” vystihli také skvěle.
První znamení: Přichází Satan je nový horor, který je prequelem hororu Přichází Satan z roku 76. Je to teď rozhodně jeden z těch povedenějších hororů, takže v kině doporučuji a i když nenabídne tolik lekaček nebo nějaké to mystično, daří se mu přirozeně budovat napětí až do bodu vyvrcholení celého příběhu. A po stránce děje, motivací postav a celkového odůvodnění činů ze strany církve jsem byl dost spokojený. Protože to kupodivu dává docela smysl a upřímně, to se v hororech moc nestává.
Godzilla X Kong: Nové impérium je dobrá blockbusterová oddychovka na pobavení a relax, objeví se tu hned několik naprosto absurdních situací, nad kterými se prostě budete muset pousmát. I přes délku 2 hodin už od začátku nasazuje svižné tempo a díky střídání 3 storylinů vám to opravdu uteče a ikdyž to může působit až moc přecpaně, v tomhle případě mi to nevadí. Ale problém mám s Dutou zemí, kvůli které titáni a opice působí malince a přitom jejich velikost je to hlavní, proč na jejich filmy chodíme. Lidská strana příběhu je tentokrát alespoň v rámci možností zajímavá a nepůsobí úplně mimo, postavy jsou sympatický a jejich chemie v týmu funguje zdařile. Nové impérium není nějakým skvělým filmem, ale na pobavení ideální.
Neposkvrněná se Sydney Sweeney působí na první pohled jako docela okej horor, ale při bližším zkoumání nemá upřímně moc čím nadchnout. Sice ano, Sydney roli neposkvrněné jeptišky zvládá na jedničku a talent určitě má, ten ovšem bez smysluplnějšího scénáře a příběhu nestačí a na film hodně rychle zapomenete Myšlenka příběhu znovuzrození Ježíše se zdá asi jako fajn nápad? Ale film ho moc do hloubky neprozkoumává a pokouší se neúspěšně diváka děsit. A taky nechápu jak může pořád postava Sydney běhat, když je v 3. trimestru... Nelogičnosti jsou v hororech prostě denní chléb.
Železní bratři jsou tragickým filmem, který vás emočně naprosto rozloží. Tento film je rollercoaster obrovské škály pocitů a už jen proto byste ho měli vidět, protože je to skutečně zážitek! Příběh wrestlingové rodiny von Erichových začíná na poněkud pozitivní notě, avšak se postupně stává něčím, co se vám zaryje hluboko do vašeho nitra a jen tak vás nepustí. Hlavní téma plnění svých nesplněných snů skrze své děti je zde pojato drsně a syrově, protože otec bratrů je nutí překračovat jejich vlastní meze, což nemusí být vždy komfortní a mít dobré následky. Další z filmů zasluhujících se o místo v top 10 roku 2024!
Umělá inteligence, zatím pouze v plenkách, má obrovský potenciál a nemusíme ještě zatím malovat čerta na zeď. Ale film Stvořitel nám věrně demonstruje, jak by naše budoucnost za pár let mohla vypadat. Rozjezd je pomalejší, ale podle mě postupně sahá příběh i celková myšlenka za hranici 2,5 hodinové stopáže, což Stvořiteli zbytečně škodí a rozdělení by nebylo na škodu. Samozřejmě vzhledem k tak nízkému rozpočtu je to po vizuální a kamerové stránce úchvatné a mnohé scény překonávají filmy s vyššími rozpočty. Za zmínku taktéž stoji design stanice Nomad a morální vztah západních velmocí k tomuto skoro až divu světa. Akční scény mě kvalitou mile překvapily a sci-fi žánru Stvořitel dělá čest.
To se mi snad zdá s Nicolasem Cagem nabízí jeden z těch nejoriginálnějších, ne-li ten nejvíc originální scénář za poslední rok a skvěle reflektuje jak současný stav rychlo-kvasných influencerů, tak i prostředí reklamních agentur nebo celkově fenomén “slávy”. Když se člověk začne objevovat ve snech většiny lidí bez sebemenší kontroly, je to určitě zvláštní a zamyšlení hodná situace, která může vyústit v mnohé. Dream Scenario tuto myšlenku perfektně přenáší na plátno skrze 16mm film, což vyvolává naprosto vtahující podmanivou atmosféru, a to společně s úhlednými záběry a Cageovým herectvím film posílá mezi adepty na nejlepší film, který u nás vyšel v roce 2024. Je to must-see, tak honem do kina!
Matku roku, kterou hraje výborná Simona Peková v nové české home-invasion komedii by snad nikdo z nás nechtěl zažít, je vlezlá, manipulativní, otravná a tím seznam určitě nekončí :D. Ovšem účelu příběhu tyto vlastnosti "Jiříčkovy" matky slouží naprosto famózně a ty poněkud časté chvíle beznaděje divák bezprostředně prožívá společně s postavami. Film jako takový je neuvěřitelně vtipný, nápaditý a drží si dosti příjemné tempo, což se sice lehce změní zhruba po 2. třetině, ale ničemu to nevadí, protože se ke konci dění zase pořádně rozjede. Můžu jen a jen doporučit, podle mě velice povedený český film.
Proč je ten film tak divnej?! Zcela upřímně, do chvíle odhalování skutečné minulosti spisovatelky je Argylle odpad a to bez debat. Až díky vysvětlivkám v poslední třetině filmu to celé začne alespoň v nějaké míře dávat smysl, ale to prostě nestačí, myšlenka celého snímku se může na první pohled zdát zajímavá, ale provedením naprosto bizarně vyhasíná. Nejlepší částí je jednoznačně finální choreograficky a vizuálně vtahující potyčka, která je ale bohužel jednou z MÁLA pozitivních aspektů filmu Argylle (herecké výkony tuhle šílenost také lehce pozvedávaly, s nějakým horším obsazením by to dopadlo ještě katastrofálněji...)
Zbožňuji romantické komedie a Vánoce, takže jsem tedy o Vánocích konečně poprvé zhlédl Lásku nebeskou a to v originále a hned druhý den jsem stihl i dabing v kině a Láska nebeská mi neuvěřitelně přirostla k srdci. Spoustu sympatických postav, vtipných momentů a přehršel pozitivní a vánoční atmosféry už jen z principu musí dát dohromady tak nadčasový film jakým Láska nebeská je. Hvězdné herecké obsazení (a skvělý dabing!) je už pouze třešničkou na tomto lahodném dortu.
Vana, upír, hrob, to jsou vystihující film Saltburn, který má za mě opravdu divnou atmosféra a působí dosti zvláštním dojmem. Nebudete si absolutně jisti, co se bude odehrávat a co všechno se mezi postavami stane a v co to vyústí. Barry Keoghan v hlavní roli Olivera je skvělý a stává se jedním z nejlepších herců mladší generace. Jeho ztvárnění nebohého oxfordského studenta je na výbornou a jeho doplňující herecký ansámbl zaujme výstředností jejich postav nebo třeba tím skvělým přízvukem. V průběhu sledování jsem se často snažil pochopit o čem to vlastně je a co nám chce film sdělit, takže si myslím, že na téhle nejednoznačnosti by se dalo do určité míry zapracovat.
Můj první kontakt s Woody Allenem, který ve mně vznítil nemalý zájem o jeho předchozí tvorbu, jelikož Zásah štěstím žánrem spadá do mého vkusu, potrpím si na dobrém a uspokojivém provedení, což se tady dostavilo. Situace do které se postavy postupně dostávají sice působí jako klišé, ale právě Allenovou režií a volbou takové odlehčenější a napínané atmosféry působí celkové vyprávění příběhu neotřele a především svým humorem, který se tedy více rozjede od poloviny stopáže, dokáže bavit a to hlavně, pro mě, nečekanými zvraty, při kterých jsem doslova "vykulil oči". Scénář působí organicky a francouzština mi nakonec v nejmenším nevadila a pěkně decentně dokreslila francouzskou/pařížskou atmosféru!
Poor Things je na první pohled dost bizarní film, pro někoho divný nebo dokonce úchylný, ale jestli se chce člověk neuvěřitelně pobavit, zasmát ale i trochu zamyslet nad životem, tak je tohle trefa do černého. Výkon Emmy Stone v hlavní roli Belly je obdivuhodný a překvapivě velice přirozený, ale především chemie s ostatními postavami vzhledem k jejich povaze šlape jako hodinky. Prostředí a kulisy jsou neotřelé, ale zato vizuálně poutavé, což platí i pro celkový vzhled filmu, častá a kreativní hra s objektivy, typy záběrů a také celkový přechod do barev vám zajistí unikátní filmový zážitek, na který jen tak nezapomenete! Zatím 4 hvězdy, něco mi tam asi úplně nesedlo, rewatch brzy jistej, tak uvidíme!
Adam Driver je pro ty italské role (Ferrari, The House of Gucci) úplně jako dělaný a v roli Enza Ferrariho září a dokazuje svoje nadání, jelikož jeho charakter jasně vystihl. Stopáž se vzhledem k žánru snímku pohybuje v rozumném rozmezí, nýbrž první polovina se zbytečně táhne a určitě by se některé situace daly urychlit nebo vyjádřit efektivnějším způsobem. To je ovšem poměrně subjektivní a nemá to vliv na kvalitu příběhu a postav. Penélope Cruz si každou scénu ve které je, krade pro sebe a panovačnou a na můj pocit dosti "sekýrnickou" manželku ztvárňuje úchvatně! Film jako takový je po scénaristické, střihové, hudební i kamerové stránce na vysoké úrovni, a především hand-heldové záběry při scénách s auty fungují skvěle a zvyšují napětí do naprostého maxima. S tím i úzce souvisí zvukové a střihové kontrasty při různých nárazech nebo důležitých momentech v Enzově životě. Kolem a kolem povedený biopic, kterému škodí tempo a chybí větší risky. Ale milovníci aut budou v sedmém nebi :)
Tento film je dalším, který skvěle demonstruje nezlomnost lidského ducha. Hraje na emoce, hudba od Giacchina parádní a po stránce střihu se objevilo hned několik moc povedených přechodů a celkové uspořádání filmu po dramatické stránce film pěkně graduje.
Willy Wonka s jeho novým filmem vám naladí tu správnou náladu těsně před Vánoci a zároveň vás nesmírně okouzlí a nadchne. Je to film opravdu pro celou rodinu, je vtipný, vizuálně naprosto podmanivý a úchvatný. A to samé můžu říct jak o hudbě, tak i o všech muzikálových částech v celém filmu, které nastavují nezpomalující tempo a v rámci celého děje fungují perfektně. Příběh klade důraz na rodinné vztahy a následování svých snů, což vždycky moc rád ve filmech vidím. Role čokoládového kartelu a jeho jednotliví členové zaujmou a jsou také docela zábavní. Humor a vtipy jsou z většiny cílené na mladší publikum, ale to vůbec neznamená, že si zde povedené vtípky nenajdou i ti starší z nás. Kulisy, rekvizity a kostýmy byly zvládnuty taktéž na jedničku, a i když Wonka nedosahuje takových kvalit jako Karlík a továrna na čokoládu, tak vám stále doporučuji na něj zajít do kina, protože je to ten ideální předvánoční film!
Aquaman a Ztracené království je jednoznačně nejlepším DC projektem tohoto roku, jelikož co si budem, Blue Beetle ani Flash moc nezazářily. Neměl jsem absolutně žádná očekávání, takže jsem byl tedy dosti příjemně překvapen, ať už naprosto výbornou chemií a vztahem mezi Arthurem a Ormem a nebo, sice předvídatelným, ale sympatickým a docela zajímavým příběhem. Je vidět, že si Jason Momoa roli Aquamana neuvěřitelně užívá a celému filmu a veškerému humoru to dodává neskutečnej drive. Taky se nám pěkně rovnoměrně střídají lokace, což souvisí i s dobrodružnými prvky, které mě taky dost bavily. Úseky s Amber Heard působily chvílemi zvláštně a bylo znát, že ji dost vystříhali, ale pořád to filmu zas tolik neubíralo. Snímek je často zkratkovitý a to i na úkor logiky, ovšem je to stále dobrý blockbuster o dost lepší než mnohé DCEU projekty a i o píď lepší než první Aquaman, který mě osobně tolik nenadchnul. Je to fajnová zábavná kino podívaná.
Je to velkolepý, neúprosný a miluju to. Godzilla tu vypadá famózně, je drsná, neúprosná a chce prostě jen všechno zničit. Několikrát si budete říkat, že už to lepší nebude, ale ono fakt bude a tohle je TEN Godzilla film. Postavy jsou taky skvěle napsané a především zajímavé. Objeví se totiž dost různých archetypů a každý si tady najde svého oblíbence, narozdíl od předešlých Godzilla filmů, které byly strašně nezáživné a postavy nudné. Zpětný boj hlavních hrdinů spolu s překvapivými zbraněmi dohromady dává silné finále a je to prostě podle mě nejlepší film s Godzillou. Hudba se jim setsakra povedla a před každým setkáním s Godzillou vám naběhne husina a ještě víc právě s touto osudovou hudbou. Napětí ucítíte skoro pořád a emoční investice do postav vás taktéž nemine. Společně s Gran Turismem řadím Godzillu mezi největší překvapení roku 2023 a doopravdy nebudete litovat. (a když bychom brali v potaz ještě nízký rozpočet, tak fakt tleskám, protože CGI je mnohdy na úrovni áčkových filmů!)
Killers of the Flower Moon je film pro každého cinefila. Už jen proto, že u Scorsese filmů je perfektní audiovizuál, kinematografie a herecké obsazení vlastně samozřejmostí a už teď říkám, že Robert de Niro je jedním z adeptů na Oscara za Nejlepší vedlejší mužskou roli (ale doufám v Downeyho výhru!). Strýček "King" Hale je perfektně vystavěnou postavou průběhem celého filmu, protože na první dobrou jeho přetvářka funguje skvěle a během 3,5 hodinové stopáže se dostáváme stále hlouběji do místní kultury a aplikace Haleových strategických kroků na její členy. To spočívá mimo jiné v provdávání příbuzných s velmožnými indiánkami, které dědí ropná území. Postava Halea nemá naprosto žádné morální zásady a Niro to fakt zahrál špičkově, zároveň totéž platí o manipulaci s jeho synovcem, jehož naivitu, neuvědomění si následků jeho činů, ale zároveň lidskost Leonardo DiCaprio divákům předal neuvěřitelně důvěryhodně. This is cinema, 8,5/10.
Film Zbojník je novinkou Leoše Kastnera, která i přes překvapivě nízký rozpočet dělá divy. Historicky přesný a docela příběhově funkční snímek odehrávající se na Plzeňsku samozřejmě mnohdy dává najevo svůj budget, ale mnoho dalších prvků jako je grafika, kamera, color grade nebo naprosto pohlcující hudební podklad, některé nedostatky v rámci možností dorovná, mezi ně může patřit někdy zvláštní návaznost záběrů nebo framerate určitých scén. V porovnání s 450 milionovým Žižkou je Zbojník zázrak z čistého nebe a nedokážu si ani představit, jak by s podobným rozpočtem dopadl. Takovéto filmy by u nás měly vznikat, historii bohatou máme dostatečně a příběhů na odvyprávění taktéž. V kontextu amatérských filmů jednoznačných 9/10.
O One Piecu jsem nevěděl vůbec nic, pouze že je to anime, což není můj šálek kávy. Když jsem ale našel live-action adaptaci, řekl jsem si proč ne. Příběh o pirátech, přátelství a snech se mi zaryl do paměti a 2. série se nemůžu dočkat. Naprosto chytlavě a záživně byl celý seriál podaný a neustále se něco dělo. Chemie mezi postavami fungovala bezchybně a ještě k tomu byli všichni strašní sympaťáci.
Silný a dobře zpracovaný příběh, který nešetří drsné reality závodění. Už když jsou filmy podle skutečné události, je to pro mě často známkou jakési kvality a Gran Turismo rozhodně není výjimkou. Příběh v některých momentech, ač přes docela jasnou předvídatelnost, překvapí a šokuje. Emocemi rozhodně nešetří a hlavní myšlenka následování svého snu, i když vás od něj všichni odrazují je neuvěřitelně silná a demonstruje pořádnou vytrvalost lidského ducha! Po střihové stránce nemám osobně co vytknout, protože na dráze souhra prostřihů na motor auta, řazení, pedály, řidiče atd. funguje tak, jak má a není sebemenším problémem pohltit diváka takovým způsobem, jako by sám seděl v kabině. Nedokážu si ani představit, jaký zážitek to musel být ve 4DX. 85%
Sestra 2 je podobně jako jednička podprůměrný horor, ale lepší, který nezvládá doručit ani ten základní prvek, strach. Levný lekačky, absolutně žádná citová investice do postav a ani pořádnej příběh. A to nechtějte abych začal s tím mořem nelogičností, proč Valak jeho nepřátele nezabil rovnou když k tomu měl asi tak 10 příležitostí, proč církev pošle oficiálně pouze 1 sestru na zlikvidování démona, o kterém ví, čeho je schopný atd. 5/10 a doufejme, že Saw 10 tomuhle žánru trošku pomůže.
Solidní krvavej masakr s charismatickým Denzelem Washingtonem mi fakt sedl. Ačkoli jsem předchozí díly neviděl, tak 3. Equalizer překvapil dost solidním a emočním budováním nenávisti vůči záporákům, kterým člověk fakt přál, aby je Denzel nešetřil.
Blue Beetle skvěle představuje neznámého hrdinu a jeho origin story, který v prvních 2 aktech podle mě funguje na jedničku. Celá Jaimeho rodinka je dost sympatická a chemie mezi nimi šlape jak hodinky a je to skoro ten nejsilnější aspekt filmu. Samozřejmě finále filmu dopadá jako většina superhero filmů, se CGI fightem a je to škoda, protože zrovna tady by něco zajímavějšího šlo vymyslet. Humor chvilkami nebyl nejlepší, ale po efektové stránce a různorodosti Blue Beetlových schopností je to moc fajn. Z posledních supráckých filmů rozhodně není jeden z nejhorších.
Meg 2: Příkop je klasická letní akční komedie, která moc nedává smysl, ale bavit se při ní budete. Má strašně vrávorající příběh, kterej staví na věcech z jedničky, ale místo nějakých nových zajímavých konceptů si tahá z rukávu zvláštní a nedovysvětlený nápady, který ve finále působí jako nicneříkající výplň a až ke konci filmu to celý pořádně začne, protože finální plážový masakr podle mě fakt stojí za to a je to neskutečně záživný, vtipný a pořádně žraločí, přesně jak by to být mělo! Dávám 5,5/10 a i ty efekty byly dost fajn.
Je tohle film dekády? Oppenheimer je dalším Nolanovým spektáklem, který boří veškerý dosavadní hranice filmu a musíte to vidět! Oppenheimer totiž bere ne tolik známý příběh a zpřístupňuje ho úplně všem. Celý film je bez CGI a na některých místech mi opravdu začínal rozum stát, jelikož ta dokonalost a ladnost veškerých praktických efektů s částicemi nebo s výbuchy naprosto vytřela zrak všem Béčkovým CGI výplachům Hollywoodu a dodala filmu to správný kouzlo. V prvních 2 hodinách Nolan bezchybně buduje napětí a příběh až do bodu výbuchu projektu Trinity, kterej byl monumentální, velkolepej a prostě wow, spadla mi při něm dokonce čelist asi tak na minutu. No a během build-upu k výbuchu máme prostor poznat Roberta Oppenheimera, lidi, kteří s ním spolupracovali a prozkoumat jeho mládí. Samozřejmě po kamerové a zvukové stránce je to řemeslná dokonalost, protože každá scéna vás pohltí a ještě vás omámí vtahujícím sound designem. Po celou dobu Nolan sází na sílu dialogů a taky má proč, ještě k tomu s tak dokonalým castem, který celý film posouvá na další level. Cillian Murphy si prostě jde pro toho Oscara a to samé platí pro Roberta Downeyho Jr., který filmu dodal tu potřebnou dynamiku a nejen díky němu je 3. hodina peakem Nolanovy tvorby a zároveň kinematografie jako celku. Ale vůbec bych se nezlobil, kdyby film Oppenheimerovu mládí věnoval větší prostor a zaměřil se víc na fyziku, která vynález atomové bomby v podstatě nese na zádech. Je to podle mě po 2. nejlepší Nolanův film hned po Interstellaru a zaslouží si 9,5/10. A v IMAXU to byla naprostá bomba!
Barbenheimer mám za sebou a byla to jízda! Greta Gerwig si v Barbie s hravostí a humorem neskutečně užívá, především skrze Margot Robbie jako stereotypní Barbie a Ryana Goslinga jako Kena, kterej si celej film kradl pro sebe a to bez debat! Příběh v Barbie hraje trochu druhý housle a bez geniálních přerůžovělých kulis, hvězdnýho castu, trefnýho humoru a obrovský kreativity, by byla Barbie silnej průměr. Soundtrack v čele s hitem I’m Just Ken je snad kapitola sama o sobě, teď neposlouchám nic jinýho. Je zde taky nakousnuto velké množství témat a některá z nich by si určitě zasloužila prozkoumat více do hloubky, ale chápu, že tady byla účelně pouze podtextově, vzhledem k obrovsky široké cílovce publika. Barbenheimer byl pro mě obrovskej filmovej event a zážitek a Barbie dávám 9/10, oba filmy jsou must-watch v kině, ale Oppenheimer pro mě stále o kousek vítězí.
Vtipný roadmovie na emocionální horské dráze asi nejlépe vystihne tento film. Nedokážu si ani představit, jak náročné, ale i zároveň nádherné muselo natáčení, jak pro Claru, tak pro Ewana být. Krásný příběh o postupném znovu zbližování otce s dcerou, který i přes mnohé komplikace dospěje k uspokojivému závěru.
Teď to m přímo přede mnou uvedla na KVIFFu Robin Wright a ještě k tomu se promítal, myslím že původní 38mm film! Co víc si přát, tohle byl jeden z nejlepších kino zážitků vůbec a film jako takový nesmírně překvapil. Nikdy dřív jsem ho neviděl, ale teď na něj minimálně 1x ročně koukat budu, protože taková pohádka, to se jen tak nevidí. Důvtipná, komediální s úžasnými hereckými výkony a ještě k tomu vcelku neotřelý příběh dávají dohromady skvěle fungující film, který musí pohltit snad každého!
Láska prochází žaludkem a to samé platí i pro tenhle film. Je to vlastně trochu až dokument o přípravě těch nejlepších pokrmů a všeho kolem, životu, lásce a nebo koloběhu života, který zahřeje na srdci a potěší každého diváka. Je to jeden z nejkvalitnějších filmů o jídle a není vůbec divu, především díky perfektně nasnímaným přípravným procesům. I'm lovin' it
Jsem neskutečně rád, že jsem tenhle film na KVIFF stihnul. Perfektně vykonstruované a pečlivě promyšlené drama, které diváka neustále nutí přemítat nad skutečností případu. Skvělé herecké výkony a dokonale vyhrocené soudní sekvence doopravdy utkví v paměti společně s celým bezchybně gradujícím filmem.
Midwives je neskutečně silný a dojemný film. Pro obyčejné lidi je práce porodní asistentky v podstatě nepředstavitelná a právě tento film ji do jisté míry přibližuje. Samozřejmě hraje neuvěřitelně na emoce, což neříkám, že ve skutečnosti není, ale řekl bych, že to je více rutinní práce, než jak je ve filmu vyobrazeno. Postavy jsou ve většině případů sympatické a každá se něčím vyznačuje, musím vypíchnout Valentina, který film příjemně odlehčoval po celou dobu. Je to jeden z těch snímků, který vám alespoň na chvíli zůstane v hlavě.
Bezchybné, napínavé a vtahující drama, které několikrát dost překvapí. Blažiny lekce bravurně vytváří silný vztah, soucit a slitování k hlavní i vedlejší postavě (její žačce) a přesně tyto pocity film v závěru ždíme na maximum až do toho bodu, že mně i některým ostatním divákům spadla čelist. Problém současnosti v podobě telefonních podvodů by se neměl brát na lehkou váhu a je zde krásně vyobrazeno jak fungují a v jaké situaci se nebohé oběti posléze nacházejí. Bohužel následky jsou nevratné a člověka to naprosto zničí a každý se s tím vypořádává jinak a ten způsob, jaký Blaga zvolila je na filmu skoro to nejlepší! Top3 snímek na KVIFF 57.