Profilový obrázek

česnek

Milan Lipa

Komentáře 48

Od nejnovějších
  1. Utajený pasažér
    Utajený pasažér (2021)
    0
    Jednoduchá ideologická agitka. Film naplňuje současnou ideologickou doktrínu Hollywoodu. Nehraje v něm žádný bílý muž. Hrají v něm 2 ženy a 2 muži - číňan a černoch. Děj je o tom, že všichni přemýšlí, jak zabít černocha, protože na lodi dochází kyslík a posádka "can't breathe". Nakonec ale všichni prozřou a dojdou poznání, že "black live matters".
  2. Máj
    Máj (2008)
    10
    Úchvatné dílo jehož páteří je skvělý hlasový doprovod Jana Třísky a nádherná kamera F. A. Brabce. Netradiční, leč velmi zdařilá je hudba. Je vidět, že i s ní si autoři dobře vyhráli - v momentě, kdy si divák říká, že tolik elektronické hudby se v písni ke klasické básni nehodí, přebírá melodii strhující smyčcová smršť o to více působivá, oč byl divák neklidný při elektronické verzi. Velice působivým způsobem ztvárněná klasická sbírka Máj. Zaráží mne tak nízké hodnocení uživateli CSFD - zřejmě jsou zaskočeni zvláště diváci neznalí básně Máj - to je ale klasický romantismus, nemá cenu se tvářit překvapeně, šibeničky byly v romantismu oblíbené, na dnešního čtenáře působí morbidně, dnešní civilizace je postavena na mnohem humánějším vnímání života a trestání zločinců kupříkladu. Kdo ale Máchu zná, neprožil u filmu zklamání z Máchy, ale byl překvapen dokonalým zpracováním básně do filmové podoby - já alespoň ano.
  3. Brigham City
    Brigham City (2001)
    10
    - “Buďte obezřetní jako hadi a mírní jako holubice.“ - “Takže když půjdu do autobazaru, musím počítat s tím, že mě chce prodejce natáhnout.“ - “Ale máme být přece jako děti a ty jsou přece bezelstné a nepodezíravé.“ Tento svět víry reprezentovaný bezelstným šerifem a biskupem v jedné osobě a obyvateli mormonského městečka je ve své důvěřivosti konfrontován s masovým vrahem. To vše na pozadí napínavé detektivky dělá film velmi zajímavým.
  4. Centurion
    Centurion (2009)
    6
    Pro tento film muselo být nakoupeno zřejmě nejvíce filmového kečupu v dějinách kinematografie. Nechápu, jaký má význam točit film s takovým množstvím nechutných krvavých scén. Zřejmě tyto scény měly za cíl zakrýt jinak poněkud méně zajímavý děj.
  5. Kontexty (2010)
    0
    Podobný typ pořadu opravdu České televizi chyběl (kdysi existoval pořad Klub Netopýr vzniklý po revoluci po vzoru rakouské ORF), ovšem podoba, kterou mu dávají moderátoři, je až komická, jelikož intelektuální hodnota jejich dotazů je zoufale omezená; nevalný je též výběr hostů. A tak zůstávám u pořadu TV JOJ plus - Lampa, kterým by se měla ČT inspirovat, pokud myslí vážně svůj záměr mít pořad, který se věnuje vybraným tématům skutečně do hloubky.
  6. Avatar
    Avatar (2009)
    6
    Přes velkovýpravný formát filmu nelze přehlédnout, že dějově je tento film velmi prostý. Nelze nevidět politické pozadí filmu, které z něj dělá politickou agitku - boj mezi zlými Republikány a dobrými Demokraty o to, který z nich spasí civilizaci lépe (někdo z nich to ale být musí, jelikož bez americké pomoci by jiné civilizace nepřežily). Zlí pozemšťané (Republikání) vyslali zástupce těžební společnosti a armádu k dobývání nových nerostů na planetu Pandora (rozuměj vyslali vojáky do Iráku, aby mohli těžit v Iráku ropu). Naštěstí se našli i hodní pozemšťané (Demokraté), kteří se snažili polidštit nedokonále tvory (Iráčany, obyvatele Afganistánu...), přitom se snažili vnímat jejich zvyky, třeba krásný vztah k přírodě, ke stromům, k ptakoještěrům atd. Nakonec vyhrají hodní Demokraté a zachrání tyto nedokonalé tvory od Republikánů i od jejich zaostalosti. Hloupé je, že tato agitka ve prospěch Demokratů jen ukazuje, že ať Demokrat či Republikán, stejně oba tábory trpí pocitem naprosté dokonalosti a nadřazenosti jejich civilizace a kultury nad ostatními národy a oba musí (každý jinými prostředky) ty nedokonalé a zaostalé národy (všechny kromě USA) zachránit.
  7. Hannah Montana
    Hannah Montana (2009)
    6
    Viděl jsem jen 10 minut filmu, nezaujal mě, nevidím však na něm nic závadného, snad jen že je trochu barbieoidní. Hlavně totiž zaujal moji 6 letou dceru, která se na něj dívá pořád dokola a je to její nejoblíbenější film spolu s Mamma mia - tak soudím, že pro určitou věkovou kategorii dobrý film.
  8. Líbáš jako Bůh
    Líbáš jako Bůh (2009)
    6
    Už název filmu byl vybrán nevhodně - je z náboženského hlediska velmi urážlivý a pokud vím, tak tento obrat se používal pouze v 80-tých letech v řadách lelkující omladiny rekrutující se z dětí výše postavených soudruhů. Po shlédnutí plitkého filmu "Jak se krotí krokodýli" jsem se obával naprostého uměleckého vyprázdnění paní autorky a připravoval jsem se na nejhorší. Už z toho důvodu jsem byl potěšen tím, že tento film již má poněkud vyšší úroveň. Není v něm tolik hluchých míst - stěžejní příběhové zápletky jsou přemostěny smysluplným dějem, komické vsuvky působí zábavně, řada z nich je sice notoricky známých a použitých v jiných filmech, přesto pro své zařazení v pravou chvíli nepůsobí až tak trapně, jak by se na první pohled mohlo zdát (např. když se herec podívá na hodinky a tím vylije obsah kelímku, který drží v ruce). Hlavní zápletka je nevěra všeho druhu, ve všech formách a všech generací, což poněkud degraduje celý film. Ve starých dobrých filmech Marie Poledňákové např. "S tebou mě baví svět" se autorka nevyžívala v nevěrách, o to víc se soustředila na běžné rodinné starosti zejména týkající se dětí, které dokázala velice vtipnou formou vyjádřit. Když už paní Poledňáková řešila vztahové problémy, jako např. ve filmu "Jak vytrhnout velrybě stoličku", soustředila se na pohled dítěte, který dokázala interpretovat velice působivým způsobem. Ve filmu Líbáš jako... (ani nejsem schopen takto malomyslný název filmu dopsat) se soustředila na nevěru jen pro nevěru, což samo o sobě není s to vygenerovat příběh, který by byl schopen oslovit diváka na delší čas než jen ten, který stráví sledováním tohoto filmu. Protože comeback režisérky Poledňákové, resp. úroveň jejích filmů z poslední doby má vzestupnou tendenci (možná kvůli hodně nízko položené laťce v podobě oněch Krokodýlů), tak se těším na další její filmy, pokud budou.
  9. Bathory
    Bathory (2008)
    4
    Tak dlouho se to natáčelo, tolik se o tom mluvilo, tak moc peněz to stálo a nakonec je z toho tohle...
  10. Ztracené město
    Ztracené město (2008)
    4
    Film ze škatulky dobrodružných filmů s hledáním záhad typu Indiana Jones nebo nověji Šifra mistra Leonarda. Během filmu však nemá divák úplně jasno v tom, zda se nejedná jen o parodii na tyto filmy. Žel zřejmě to autoři mysleli vážně. Přes poměrně dobře zpracované exteriéry však pokulhává propracovanost jednotlivých záhad, které nejsou vůbec dobře promyšleny. Zpracování průměrné až lehce nadprůměrné, leč scénář těžce podprůměrný. Herecké výkony jsou prostě typicky německé (tím se nechci dotknout filmů Nebe nad Berlínem nebo Lola běží o život).
  11. 96 hodin
    96 hodin (2008)
    8
    Akční thriller. No rozhodně to není žádný Bournův mýtus, ale patří k těm lepším dílkům tohoto žánru.
  12. René
    René (2008)
    10
    Unikátní způsob natáčení dokumentu průřezem 20 let dává nahlédnout divákovi nejen do následků a okolností činnosti zločince, ale i do jeho příčin. Chyby, kterých se dopustili rodiče ve výchově Reného, a nedostatek rodičovské lásky, předurčily jeho osud.
  13. Crash Road
    Crash Road (2007)
    2
    Prvních a posledních 5 minut mělo nějaký smysl. To mezi tím působilo, jako by producent řekl žákovi základní školy, zkus si natočit film jako režisér. Neuvěřitelná bezduchá nic neřikající a o ničem nevypovídající splácanina. Amaterské zpracování filmu, u něhož ani nemá cenu se zabývat chybami typu, že v autech Policie ČR jezdili strážníci v uniformách Městské policie Praha apod. Když bude amatér chtít na videokameru natočit film o policii, tak napíše na karton nápis policie, umístí jej za okno Trabanta a nikoho to nepřekvapí, stejně tak jako takové věci nepřekvapí u tohoto filmu.
  14. Nejkrásnější hádanka
    Nejkrásnější hádanka (2008)
    4
    Od padesátých let 20. stol. uplynulo 60 let a zase někdo natočil pohádku ve stylu Císařův pekař, Byl jednou jeden král... - králové, hodnostáři, generálové a rádci jsou ti špatní feudálové a dělníci a rolníci jsou naopak ti dobří a musí svrhnout ty špatné. A tak z jednoho trhana se stane v Troškově pohádce generál, z druhého rádce, dvorní dámy naučí trhani tančit lidové tanečky místo renesančních tanců, místo francouštiny je naučí vulgární mluvě lůzy a pohádka tím šťastně skončí. Je vidět, že to soudružství je v někom hluboce zakořeněno. Škoda, že na výpravu, kostýmy, exteriéry atd. v celku bohatá pohádka je tímto devalvována.
  15. Ponorka U-571
    Ponorka U-571 (2000)
    0
    Film se tváří, že je postaven na skutečných událostech. Částečně také je. Jen šifrovací stroj Enigma místo Angličanů dle filmu získali Američané. V čem se tato nacionalistická propaganda liší od propagandistických filmů točených za Hitlera nebo Stalina? Vykonstruovaná lež nacionalisticky oslavující americký národ. To samo osobě si již nezaslouží nic jiného než hodnocení jako odpad.
  16. O rodičích a dětech
    O rodičích a dětech (2007)
    10
    Film postavený na dialogu. Nenápadnými prostředky rozkrývá podstatu člověka. O osudu člověka může rozhodnout náhoda, dětský rozmar, nezodpovědnost rodičů, dobře míněný úmysl s nedobrými následky. Apel na větší zodpovědnost a beznaděj z nemožnosti ovlivnit budoucnost svých blízkých - o tom všem a o mnohém dalším vypráví tento film. Rozhodně to není obyčejný film, ale dílo, které ve vás zůstane.
  17. Experti
    Experti (2006)
    0
    Vydržet se dívat na tuto splácaninu až dokonce chce opravdu notnou dávku trpělivosti. Nicméně herecký výkon hlavního představitele Kryštofa Hádka byl excelentní (anebo tak alespoň působil vedle otřesných výkonů ostatních neherců).
  18. Bestiář
    Bestiář (2007)
    2
    Naprostý odpad o promiskuitní bezduché ženské. Celý film je též bezduchý, místy silně nechutný. Jednu hvězdičku dávám za úžasnou scénu, kdy Vašut předvádí páva.
  19. Svatba na bitevním poli
    Svatba na bitevním poli (2008)
    6
    Dobře, že se občas natočí místně folklórně laděný film z prostředí moravské vesnice a života jejich lidí. Narozdíl od filmů, kde se řeší problémy Prahy nebo alespoň viděných očima Pražáka. Příjemná komedie, vcelku nekýčovitá. Místy ovšem působí jako opožděná komunistická protikřesťanská propaganda - zamilovaný kněz nebo kostel, kde sedí jen 3 lidé, je vidět, že autoři filmu nikdy neviděli, jak to vypadá v neděli v kostele na moravské vesnici.
  20. Na vlastní nebezpečí
    Na vlastní nebezpečí (2007)
    6
    Pěkná příroda, jako dokument o krásné krajině by to bylo docela ucházející. Příběh dějově velmi prostinký. Herecké výkony podprůměrné, ale zjevně vinou režie, nikoli samotných herců. Režijním zpracování příběhu působí děj poněkud kýčovitě. A propos, vždy jsem se smál hlouposti amerických filmů - když chce americký režisér vyjádřit, že je někdo cizinec a mluví cizí řečí, tak mluví anglicky s podivným přízvukem. A vida, už je to i v českém filmu. Ti lidé, co ve filmu mluvili česky se srbským přízvukem, s několika slovy ve slovenštině, srbochorvatštině, polštině a ruštině, co měli podle Renče představovat srbsky mluvící obyvatele Bosny nebo co, strčili do kapsi celý Hollywood.
  21. Maharal - tajemství talismanu
    Maharal - tajemství talismanu (2006)
    10
    Překvapivě velmi povedený detektivně dobrodružný film. Atraktivní nejen pro dětského diváka. Udržuje v napětí. Dětští hrdinové jsou do příběhu zasazeni velmi citlivě, takže dětský divák se cítí dějem více osloven. Naroubování příběhu na povodně v Praze bylo realizováno velmi zdařile. Konečně něco opravdu povedeného pro dětského diváka.
  22. Poslední plavky
    Poslední plavky (2007)
    8
    Komorně pojatá odlehčená letní inteligentní téměř nezávislá klubová komedie. Specifický nevšední neokoukaný humor, originální hudba, výborný herecký výkon J. Lábuse, ale i R. Hrušínského a P. Čtvrtníčka.
  23. Gympl
    Gympl (2007)
    8
    Zajímavá a poučná sonda do života dnešní mladé generace. Nutí k zamyšlení jak vychovávat děti v tomhle věku tím, že ukazuje dva extrémy - mladíka vyrůstajícího bez otce s matkou, která jej vůbec nezvládá a dívku, jejíž příliš autoritativní otec v ní působí trauma vedoucí k sebepoškozování. Film nabízí i pobavení zejména pohledem na Jana Krause. Film vyústí ve vítězství boha dnešní většinové populace, která jemu vše podřizuje a v jehož jako jedinou spásu věří - tedy PENÍZE. Které zapříčiní nečekaný obrat v ředitelce školy.
  24. Con Air
    Con Air (1997)
    4
    Film je velmi hloupý a plný slabomyslných nesmyslů. Letadlo, které přistane v L. A. na hlavní třídě a zaparkuje přímo v kasinu nelze brát ani vážně, ani jako parodii. Vězni unesou letadlo a pro mezipřistání si vyberou letiště u hranic, avšak ne v Mexiku, ale na straně USA. Letadlo táhne na laně sportovní automobil a letí s ním vzduchem. Helikoptéry pronásledují letadlo podle nějakého odmontovaného lokátoru přemístěného na jiné letadlo, místo toho aby použily radar. Opravdu nevím, jestli to měla být parodie nebo to mysleli autoři vážně.
  25. Křižáci
    Křižáci (1960)
    8
    Henryk Sienkiewicz je polský Čapek. Křižáci byl můj oblíbený román, podobně jako Quo Vadis. Sienkiewicz byl bez nadsázky světový spisovatel. Jeho knihy jsou nejen napínavé, čtivé, ale především poučné. Jeho znalost historie je obdivuhodná a jako jeden z mála autorů dokázal Henryk Sienkiewicz přiblížit středověk a jeho atmosféru čtenářům jeho knih. Vedle Křižáků a Quo Vadis jsem četl ještě Potopu a Pana Wolodyjowského, musím však konstatovat, že filmové zpracování všech těchto románů mne velice zklamalo. Částečně je to těžko zpracovatelným a napodobitelným neuvěřitelným spisovatelským talentem Sienkiewicze a částečně dobou, kdy byly tyto romány zfilmovány. Ale konkrétně ke Křižákům: Na jednu stranu velkolepá výpravná podívaná, výborně zpracované dramatické situace, úžasné herecké výkony Andrzeje Szalawského v roli Juranda ze Spychowa, Henryka Borowského, Emila Karewicze a dalších, na druhé straně neskutečně zpackaná role hlavního hrdiny Zbyszka z Bognaniece ztvárněná Mieczyslawem Kalenikem (na CSFD není uveden mezi herci, avšak hrál hlavní roli). Tento představitel hlavní role, nápadně připomínající Ivánka z Mrazíka, je směsicí mladého nadšeného budovatelského bolševika, bezduchého svalovce, slabomyslného primitiva a napudrovaného kolibříka. S tím rozdílem, že v Mrazíkovi Ivánek ke konci pochopil, že jeho chování bylo hloupé, kdežto představitel Zbyszka ne. Každopádně postava Zbyszka tak, jak ji Sienkiewicz napsal, je naprosto odlišná od kýče, který předvedl filmový představitel. Předpokládám, že byl vybrán polskými soudruhy sice jako ideově nezávadný, nicméně pro takovou roli naprosto nevhodný. Když odmyslím výkon hlavního představitele (který mně osobně ovšem pokazil celkový dojem), tak se jedná o velmi zdařilý film. A na závěr poznámka k otřesné kvalitě DVD. V českém dabingu je na pozadí slyšet polský originál.
  26. Kvaska
    Kvaska (2007)
    8
    Na tomto filmu oceňuji herecký výkon Jiřího Datla Novotného, ale také Romana Pomajba i Jiřího Korna, dále zajímavou hudbu, výborné pěvecké výkony L. Vondráčkové a opět J. Korna. Ne že by zápletka filmu byla kdoví jak propletená a hlubokomyslná, to u tohoto typu žánru (muzikál nebo hudební film) není až tak potřeba, příběh je přesto poměrně zajímavý. S obsazením i výkonem R. Hrušínského jsem již byl méně spokojen. Musím uznat, že hudba i texty písní jsou velmi zdařilé (a to nepatřím k Landovým fanouškům). V neposlední řadě oceňuji to, že jsem díky tomuto filmu mohl vidět, jak to teď vypadá na synodní radě v Husově domě na Jungmance.
  27. Ro(c)k podvraťáků
    Ro(c)k podvraťáků (2006)
    6
    Poněkud jednodušší scénář, slabé výkony hlavních herců (Mádl, Kotek). Komedie, jejíž humor většinou není příliš vtipný, jsou ale i situace (není jich však mnoho), kdy se člověk popadá za břicho smíchy. Role, kterou ztvárnil Jan Hrušinský, sice není příliš vhodná pro herce takového formátu, přesto ji zahrál jako obvykle výborně. Podobně i Nováková a Beran - jejich výkony jsou dobré, jejich talent se ale lépe projeví ve filmech typu Pelíšky.
  28. Jak vytrhnout velrybě stoličku
    Jak vytrhnout velrybě stoličku (1977)
    10
    Každé dítě chce mít maminku i tatínka. Smutné je, že některé děti oba rodiče nemají a pochopit to, co takové děti vnímají a cítí lze jen těžko. Tento film k tomu však pomáhá. Dojemný příběh s úžasným scénaristickým nápadem - dítě si samo najde svého opravdového tatínka - je umocněn obdivuhodným hereckým talentem Tomáše Holého a zároveň zřejmě životní rolí Jany Preissové a Františka Němce.
  29. Gottwald (1986)
    0
    Komunistická propaganda ve své nejryzejší podobě. Budiž ke cti herci Pleskotovi, že výjímečně nehrál E. Beneše, přičemž tuto postavu si zahrál poněkud nezdařile herec Lakomý. Zvláštní je, kolik herců se propůjčilo k natočení takového lživého filmu. V uvozovkách dojemný je zejména výkon Dočolomanského, je vidět, že se s Husákem opravdu vnitřně ztotožnil.
  30. Dny zrady
    Dny zrady (1973)
    2
    Historická vypovídající hodnota je mizivá, film je neobjektivní a značně ovlivněn komunistickou ideologií. Vedle toho musím ocenit výkon herce Jiřího Pleskota, který opět výborně ztvárnil ve filmu E. Beneše.
  31. Dny zrady II. (1973)
    2
    Historická vypovídající hodnota je mizivá, film je neobjektivní a značně ovlivněn komunistickou ideologií. Vedle toho musím ocenit výkon herce Jiřího Pleskota, který opět výborně ztvárnil ve filmu E. Beneše.
  32. Počítání oveček
    Počítání oveček (1981)
    10
    Velmi dojemný, srdcervoucí, vysoce umělecky ztvárněný příběh o holčičce Hance (Žaneta Fuchsová), která nemá rodiče a kvůli srdeční vadě tráví celé své dětství v nemocnici. Hledá lásku a spřátelené duše. Ty nachází v strýcích, tetách, dědcích... (sestřičky v nemocnici, údržbář, primář, uklizečka, kuchařka...). Mezi zaměstnanci nemocnice je plno lidí s dobrým srdcem, kteří jeví o Hanku zájem, ale jsou tam i lidé bez srdce (vrchní sestra). Ve skutečnosti Hanka hledá především maminku a tatínka. Těmi se ale nikdo z nemocničního personálu nechce stát. I nejmilejší sestřička Sluníčko (Naďa Konvalinková) se vdá a čeká vlastní miminko a Hanka bolestně prožívá zklamání, které si jiní jen těžko dokáží představit, asi jako kdyby maminka opustila svoji dceru. Poznává však kuchařku Anežku...
  33. Mach, Šebestová a kouzelné sluchátko
    Mach, Šebestová a kouzelné sluchátko (2001)
    2
    Rukopis Vorlíčkových pohádek lze v nástinu najít i v této pohádce, nicméně jití na ruku sponzorům tohoto filmu a našroubování děje této oblíbené české kreslené pohádky na čínské prvky zkazilo celý film a byla tím promarněna šance na zajímavý nápad natočit tuto původní animaci s herci. Než natočit takový brak, bylo by lépe netočit nic. Myslím, že je to velká ostuda pro autory tohoto filmu.
  34. Jak dostat tatínka do polepšovny
    Jak dostat tatínka do polepšovny (1978)
    10
    Dojemný příběh z prvního dílu se vyvíjí dále obohacen o komediální prvky. Malý Vašek dohání své dětství ochuzené o tatínka a dědečka opravdu naplno. Opět skvělý scénář i režie, úžasný herecký talent Tomáše Holého, skvělý výkon hlavních postav v tomto díle obohacen i o Josefa Karlíka. Toto vše a samozřejmě nádherná příroda v Českém ráji a v Prachovských skalách dotvářející tento film činí jej nezapomenutelným.
  35. Město andělů
    Město andělů (1998)
    2
    Srovnávat film Město andělů s filmem Nebe nad Berlínem by bylo jako srovnávat hamburger s telecími medajlonkami v nivové omáčce s oblohou.
  36. Divoké vlny
    Divoké vlny (2007)
    0
    V tak rychlém tempu, v jakém se odehrává tento animovaný film, by se vytratilo pohádkové krásno, i kdyby tam nějaké bylo. Mým dětem se to vůbec nelíbilo a mně také ne. Tento typ filmů je zjevně určen pouze americkému divákovi. Evropský divák (i dětský) očekává od filmu nějaký děj a půvab, v tomto filmu jej ale nálezt nelze. Z obrazovky na diváka neustále něco rychle bliká a křičí. Je to takový ten typ filmu, ze kterého bolí akorát hlava.
  37. Císař a tambor
    Císař a tambor (1998)
    8
    V této pohádce je pěkně a velmi povedeně vyjádřený motiv z románu "Princ a chuďas". Princ nebo-li císař (Ondřej Vetchý) se rád převléká za chudáka, aby zjistil, jak žijí poddaní. Z chudáka se mu najednou nedaří dostat se zpět do postavení císaře. Ve finále trumfuje, stává se opět císařem a pokoří nepoctivce v čele se správcem panství. Krom tohoto je však pohádka jinak velmi chudá na zajímavé příběhy a zápletky. Nepříliš přesvědčivě zvládnuté role ostatních herců vyvažuje velmi zdařilý výkon herce Ondřeje Vetchého. Nejedná se o žádnou výpravnou pohádku - málo herců, málo komparzu, málo kulis, patrný omezený rozpočet. Přesto oceňuji alespoň vhodně vybraný zámek (byť téměř bez inventáře) a některé venkovské chalupy.
  38. Prachy dělaj člověka
    Prachy dělaj člověka (2006)
    10
    Tento film mě velice mile překvapil. Po shlédnutí ukázek se Suchánkem jsem se obával plitkého nezáživného hloupého filmu ala Tele, tele. Naopak musím konstatovat, že byla konečně snad poprvé po revoluci natočena i v českých zemích novodobá pořádná ganskterka se vším všudy. Motivem skutečná událost, sehraná parta lupičů, která si od začátku získá sympatie diváka, dobrá zápletka, celkem napínavý děj a to vše v současném českém prostředí. Zajímavým obrazem bylo podplacení českého soudce. Výkony herců rovněž oceňuji, dokonce i výkon Suchánka, který zřejmě úplně nezapomněl hrát, jak by člověk čekal právě z jeho estrádních pořadů a zřejmě se rozvzpoměl na své začátky např. ve filmu Sněženky a machři.