Negativa: Příšerně přehrávající Vetchý (nikdo už asi nepochopí, že Vetchý neumí hrát a tak ho budou doživotně obsazovat do silných rolí, které nezvládá). A potom postava místního trouby Sršně, kterého hraje Vladyka. Vysloveně mi tam tento element pil krev. Pozitiva: Ten seriál mě bavil od prvního do posledního dílu, odpustil jsem i mírnou dramatizaci situací, které tolik dramatické být nemusely. Díky Josefovi Marešovi to celé působí velmi opravdově a přitom tak nějak "nečesky". Líbí se mi zápletky i zpracování. Hodnocení: 80%
1) Komičnost některých postav (Smraďoch) oceníte, když znáte předchozí role představitelů. 2) Ten film má hodně fádní děj. Někdo hledá cestu ven z beznaděje, někdo čeká na muže svého života, někdo se zamiloval, někdo si chce zašukat, někdo se chce vysvobodit... Chybí tomu ucelený, centrální příběh, kolem kterého by se motaly planetky vedlejších motivů a postav. 3) Jsou tam náznaky dvou dějů, které by mohly být zajímavým příběhem: a) hraběnka zemře a její bratr přijel vyřídit dědictví b) starosta chodí pytlačit, občas někoho trefí, ale zatím se nic neděje. když se něco náhodou stane, nemá to s tímto nic společného, byť by mohlo mít. 4) Olin je postava, ke které se všichni chovají jako k vesnickému idiotovi, byť nemá vůbec patřičné parametry 5) Skvěle obsazené postavy prakticky nemají co hrát a je vidět, jak moc by herci chtěli 6) Jestli má být motivem filmy to, že v Sudetech jsou díry, ve kterých chcípl pes, šuká se tam jak na běžícím pásu, vylidňují se kostely a nic se tam neděje, moc zajímavé mi to nepřijde 7) Na začátku zemře hraběnka, o které jedna z postav řekne něco ve smyslu "byla to svině", aniž by to později kdokoliv řešil nebo nějak vysvětlil Díky skvělé Vilhelmové a tradičně skvělému Trojanovi (a neméně skvělým vedlejším hercům) dávám 30%.
Film se jmenuje "Jobs", takže jsem očekával, že to bude o Stevu Jobsovi. Místo toho se film měl jmenovat třeba "appLe", protože byl hlavně o začátcích Applu a o tom, jak Jobs tu firmu budoval atd. Čekal jsem zmínku o Pixaru - nebyla jediná. O jeho NeXT tam byly snad dvě tři věty. Film je vlastně taková mozaika slepených střípků bez toho aby tyto střípky jakkoliv pasovaly k sobě. Wozniak odchází a říká: Tohle už není pro mě - ale ve filmu není jediná scéna, která by k tomuto jeho rozhodnutí vedla. Navíc, podstatnou část filmu není jasno, jestli je Jobs CEO nebo jen vývojář nebo co vlastně. Ten, kdo nemá nastudovaný jeho životopis se v tom ztrácí. K Ashtonu Kutcherovi – možná je jeho fyzická podoba věrná, ale některá jeho gesta a styl chůze spíš připomínalo parodii Steva Jobse, než jeho ztvárnění. Je otázka, jestli je to vina samotného Kutchera, nebo nezkušeného režiséra Sterna, který mu měl říct: Hele Kačer, zkus to trochu méně.
Ten film je především o synovi, ne o celé té rodině. A jeho příběh je rozhodně nejzajímavější. Bohužel i tak se dokument nedá sílou emocí srovnávat s Marcelou nebo Katkou. I tak je to ale skvělá práce.
Udělat velký film na základě vykalkulovaného příběhu je umění. Udělat velký film z prostředí baletu je umění. Aronofsky si troufl na hodně, a myslím, že mu to vyšlo. Ten film je požitek od první minuty do posledního plié bílé labutě. Bude mi asi trvat několik dní, než ve mě vybuchnou všechny emoce z filmu, ale i přes mé citelné pochyby mám pocit, že jsem viděl opravdu velký film.
Chtělo by to více pohledu do profesní kariéry premiérky Thatcherové. Méně scén, kdy vidíme baronku v dnešní době. Ale Merly Streep to zachránila, protože sledovat ji na plátně je samo o sobě velkým zážitkem. 70%
Dobře zahrané drama s kvalitním scénářem, který mě dost bavil. Clooney je samozřejmě Bůh, Hoffman taky a Gosling překvapuje víc a víc. Prostě film, který za lístek do kina stojí.
Váhal jsem mezi čtyřmi a pěti hvězdami. K té poslední filmu dopomohl Stellan Skarsgård. Jeho postava Martina je přesně taková, jakou jsem ji chtěl mít. Craigovi jsem sice vůbec nevěřil, že je to novinář (a nepomohly ani směšně pověšené brýle na krku) a Rooney Mara taky nebyla nejpřesvědčivější hackerka, nicméně vedlejší role byly obsazeny geniálně. Mrazivá atmosféra byla tak působivá, že jsem si v kině chtěl vzít svetr. Znal jsem příběh a tak mě tam nic moc nepřekvapilo, jen drobné odchylky od původního námětu. FIncher je stále Bůh.
Po prvních negativních recenzích jsem si říkal: Bože, to bude další promarněná šance na velký český film. Do kina jsem šel s obavou, že mě čekají dvě hodiny nudy a kýče. Po dvou hodinách jsem seděl v sedačce jak malinkatý sádrový trpaslík a bál jsem se nadechnout. Lidice mají několik vad na dokonalé kráse, nicméně celková síla filmu je ohromná. Tragédii Lidic ukazuje na lidských osudech, lidských dramatech. Karel Roden hraje jako Bůh, kamera Antonia Riestry je patřičně velkolepá a jindy zase chladně věcná. Snad jen těch stylizačních filtrů nemuselo být tolik. Film ale připomíná něco, na co nesmíme přestat myslet. Že za každou válkou, za každou genocidou, za každým světovým konfiktem jsou stovky nebo tisíce lidských osudů, lidských tragédií. Nacistická mašinerie lidi brala jako čísla, ale Lidice ukazují jejich tváře, jejich životy a jejich konce. Navzdory tomu nelichotivému, co se o filmu píše si budu stát za tím, že Lidice jsou víc, než důstojnou připomínkou jedné z největších českých tragédií 2. světové války, ale jsou hlavně filmem, který našel způsob, jak ukázat to podstatné. 100%
Celou dobu jsem se dobře bavil a kdyby nebylo konce, který mě naštval a trpce rozesmál, neváhal bych nad tím, jestli dát 3 nebo 4 hvězdy. Nakonec jsem podlehl kouzlu Benátek a Paříže a taky tomu, že jsem se ani jednou během filmu nestačil podívat na hodinky.
Pár dní nazpět jsem si znovu pustil oblíbený film Královna. Mám ten film rád, byť se zcela otevřeně staví na stranu Alžběty a současné královské rodiny. Mám ten film rád proto, že na pozadí přitažlivého tématu odkrývá velké otázky a hledá na ně odpovědi. Králova řeč je na tom podobně. Koktající nástupce trůnu, který o něj nikdy nestál a nebyl pro něj ani připravován. Najednou musí přijmout odpovědnost, notabene v okamžiku, kdy Velká Británie, Evropa i celý svět stojí na pokraji katastrofy, a na počátku nového uspořádání světa. Je to Colin Firth, kdo drží táhne film? Překvapivě ne. Je to i Geoffrey Rush v roli logopeda, jenž se má starat o to, aby se novopečený král naučil proslov. Tahle postava je oním pilířem, oním středobodem vesmíru filmu. Byť Australan (herec, i postava), celý film můžeme obdivovat jeho anglickou noblesu. A Colin Firth... Má vůbec cenu říkat, že je jedním z nejlepších současných herců, a že i tady ukazuje, jak moc ho dnešní film potřebuje? Jsem dojat - i teď, mnoho hodin poté, co jsem tiše sledoval závěrečné titulky. Pánové v Akademii v júesej, dobře važte svou volbu. Pokud Colin Firth, Geoffrey Rush a film jako takový nedostanou Oscara, zvedne se proti vám mohutná vlna odporu. Myslete na Egypt ;)
Artové nudy tam nakonec bylo mnohem méně, než jsem se obával po přečtení několika komentářů na ČSFD. Skalní fanoušek knížky bude spokojený a ten, kdo ji nezná, některé věci chápat nebude, ale každopádně to je dobře udělaný film, jen si předtím dejte silný kafe.
Mám rád Fincherovu přímočarost. Mám rád jeho styl režie, jeho pojetí scén a jeho cit pro drama. Není úplně férové filmu vytýkat jeho zcela očividnou jednostrannost. Troufám se považovat za inteligentního diváka, který dokáže rozlišit dokument od hraného filmu. Scénář je navíc ještě k Zuckerbergovi relativně milostivý. Trošku jsem se bál, že Zuckerberg v něm bude za mnohem většího hajzla. Herci se chovají přesně jak mají - univerzitně a harvardsky. Měl jsem zkraje problém zvyknout si na kulometné tempo dialogů, ale na to se zvykne rychle.
Seriál splňuje všechno, co od skvělého seriálu očekávám. Sice mi trošku při třetí sezoně vadí stále se opakující schéma, ale chemie mezi Castlem a Beckettovou to hravě překonává. Těším se na dašlí díly a série.
Hodnocení filmu se u mě mírně zlepšilo, když jsem si uvědomil, že trval skoro dvě hodiny. Příběh průměr, zpracování průměr, herci docela fajn, takže poctivé tři hvězdičky a nebudeme o tom mluvit .o)
Když jsem viděl poprvé, měl jsem pocit, že to je největší kravina od dob Ještě větší blbec, než jsme doufali. Když jsem to viděl podruhé, pochopil jsem, že tohle je naopak jeden z nejzajímavějších filmů, který se tu za poslední dobu natočili.
Hodnocení podle pilotu: Fantazie. Přesně takhle si představuju seriál. Náladou mi to hodně připomnělo Kmotra nebo Tenkrát v Americe a Buscemi tam je naprosto dokonalej. 90%
Po prvním díle dávám velmi silné tři hvězdy s tím, že jestli to udrží tuhle laťku dál, o jednu zvýším. Ten seriál má nápad, jemný humor a celkem solidní potenciál. Uvidíme.// V druhé polovině seriálu se kvalita výrazně zlepšila a seriál kromě komických momentů přinesl i velká témata (homosexualita) a u mě je to jeden z nejpřekvapivějších seriálů za poslední dobu.
Až na některé momenty to byl pro mě film, kdy jsem se opravdu skvěle bavil. Žádné hlubokomyslné pitvání smyslu života, ale ty myšlenky nějakým způsobem vyvěrají z prožívaných situací.
Sice dobře (čti manipulativně) natočený dokument, ale že by přinášel něco nového se mi nezdá. A absolutně ignoruje fakt, že pokud lidi nechtějí, NEMUSEJÍ TO ŽRÁT. A snaží se dokázat, že lidé nevědí, že fast foody jsou nezdravá prasárna. Kdo si pro živýho boha může myslet, že to je zdravé, resp. že to není nezdravé??
Megafilm, který přináší strhující vizuální zážitek a příjemně originální příběh bez některých klišé. Co filmu ale vytýkám: Příběh je zbytečně překombinovaný, snahou diváka co nejvíce ohromit. Za druhé: Film ve mne nevyvolal žádnou emoci. Přesto slušné čtyři hvězdy, 85%
Je těžké dívat se na tenhle dokument a neptat se, co by se muselo stát, aby hlavní hrdinka nedopadla tak, jak dopadla. A je těžké najít odpověď na otázku, jestli naše společnost vůbec má dost nástrojů takové lidi od této cesty zachránit a jestli naše pomoc je skutečnou pomoc. Výborně natočený dokument, paní Třeštíková jenom potvrzuje svůj status královny dokumentů.
Bohužel promarněná šance na vypořádání s minulostí. Není to vyloženě zlý film, ale je to bohužel typicky hřebejkovsky laskavé, a bohužel některé scény vyznívají mimořádně hloupě (ty s Antonínem Kratochvílem nejvíc). Oceňuju ale, že Hřebejk zanechal Pelíšků a začal točit velké filmy. Musí se ale ještě hodně učit (třeba od Svěráka)
Tři herci, ruční kamera, chladný sever a střídmý příběh. Skvělá režie, dialogy, které nešustí papírem a skvělá Kristýna Nováková a David Máj. U mě za plné ;) 100%
Ona ta hra sama o sobě není nic moc, S+Š měli mnohem lepší hry. A jediný důvod, proč tohle mělo být zfilmováno je, aby se to uchovalo pro budoucí generace - budiž, to chápu. A jediný důvod pro to, aby to točil Forman, je pro mě to, že jméno Forman na plakátu zní prostě sexy a když jeho synové za tou inscenací stojí... jinak z Formana to nemá ani zbla, oproti divadlu to nic víc nepřínáší, naopak ubírá atmosféru. Takže průměr - a myslím, že to je až až.
Když jsem to viděl podruhé, podstatně jsem na ten film změnil názor. K lepšímu. Jedna má výhrada ale zůstala, i když v kontextu s ostatním není tak dramatická: Dopisy, které René posílal Heleně jsou dobrým doplňkem, ale měla je číst ona, takhle to vypadá moc nahraně. Jinak skvělý pohled na člověka, který svobodu prostě neumí.
Ne tak prvoplánovitě kýčovité, jako Dobrý ročník, ale na druhou stranu podstatně méně zajímavější, než Bokovka. Velkým nedostatkem je předvídatelnost scénáře a co si budeme povídat, Rickman nudného soba taky nezahrál nejpřesvědčivěji, spíš to vypadalo na parodii. Jinak je to milý film, který nenudí a neurazí.
Ano, je to ekologická agitka. Jenže teze, které jsou ve filmu prezentovány, jsou prostě fakt - žádné výmysly. K tomu nádherné záběry, podmanivá hudba a skvělý komentář (v češtině Zdeněk Svěrák). Prostě fajn dokument.