1 * za Meryl. Jinak absolutní nudnej nesmysl. Proč do toho ty lidi šli? To nečetli scénář?? A mělo to vůbec nějakej scénář? To se nestyděli před kamerou vršit jeden absurdní dialog za druhym a prokládat to zpíváním před zelenym plátnem?
Kdo miluje Fargo (1996), musí milovat Fargo (2014)! Jeden ze seriálovejch klenotů protkanej stejně jako původní snímek černym humorem, sněhem umazanym od krve, řadou pitoreskních exotů a strhující hudbou. Navíc obrovskym plusem zůstává fakt, že děj je napínavej a nepředvídatelnej. Doporučuju :)
Horší kopie Into the Wild. Ale bez hloubky a přesahu. Navíc hlavní postava je blbka a celej snímek trpí americkým zděšením z představy, že se jde někam pěšky. A tak v momentech, kdy jsem měl se slečnou soucítit, jsem prskal smíchy.
Národ českých sviní popsán těmi nejpovolanějšími. Ještě nikdy jsem u dokumentu takhle nebulel. Aneb "Dneska já jsem stará osoba, ale moje nenávist je tak krásně neopotřebovaná..."
Úzkoprsé volání po morálce mi u tohohle projektu přijde podobné, jako když svého času každý tvrdil, že v televizi sleduje pouze ČT2. Jde o výborný nápad, jak alespoň prvky otřesných životních podmínek našich praprarodičů představit dnešním lidem. A představit je tak, aby se na to někdo díval. Spojit informace s příběhem, emocemi a trochou napětí. A že si rodina hraje na vojáčky a tváří se, že slepě věří hercům? Kdo někdy v životě prožil sebeblbější celotáborovou hru, ten ví, jak málo člověku stačí k zatáhnutí do děje.
Zablácenej pohled do druhý světový, kde hranice mezi hrdinstvím a srabáctvím je tenká. Výborná atmosféra, skvělý obsazení, bohužel pointa odhadnutelná už od prvních scén. Stejně tak každé dějové překvapení na sebe strhává pozornost už ve chvíli, kdy má být ještě utajeno. I přes tohle mínus ale rozhodně výborná podívaná.
Začne to slibně, spadne to hluboko. Jedna z těch komedií, u kterých se 3x zasmějete a za 3 dny nevíte, o čem byla zápletka. Některým lidem před kamerou se dokonce divím, že se zúčastnili. Ale tak, Dave Franco je aspoň roztomilej...
Já to ukoukal. Ale bojim se, že nejsem typickej českej televizní divák. Užvaněná politická podívaná, kterou dospělej mainstream přepne po prvních minutách a děcka ve školách proignorujou facebookem na mobilu. Na druhou stranu dokument to taky není, zapálenější veřejnost tak nepřekousne spoutsy historickej chyb. Takže komu je to určený? Chtělo by to kouknout za hranice a začít příběhy stavět na ději, a né mluvení o něm.
Velký film na malém prostoru. Na **** tomu ale něco chybí a nemůžu přijít na to, co. Že rozuzlení bude někde jinde, než je nám celou dobu podsouváno, je asi jasné. A já se tak těšil, že mě konečně po dlouhý době někdo překvapí. Oceňuju ale ten úžasně tísnivej pocit při pohledu na umělou bytost, kterej ve mě vyvolala Alicia Vikander. To je dobrá baba!
Nic nového. Stokrát řečeno a natočeno. A nejlepší verzí stále zůstává kreslený Princ Egyptský, kde jsou postavy skutečnější než tady v podání živejch herců a kde ze scén, kde má mrazit v zádech, skutečně mrazí. Tady ne. Tady jsem si mockrát vzpomněl na hlášku Josefa Kemra: "Co se vleče, neuteče."
Parádní šu..cí jízda plná napínavejch, zajímavejch a šokujících historek. Kaleidoskop bizarností, kterým vidíte až do krku. Trier je prase a blázen a já si ho za to moc vážim :)
Ať jsem se díval jak jsem se díval, Vertigo mě neoslovilo. Tajemno se kvůli letní prosluněné atmosféře nekonalo, záhada mě nezajímala a dokonce jsem si po několika dalších filmech nemohl vzpomenout, o čem Vertigo bylo. Stejně jako mě u Psycha rozesmál způsob podání rozuzlení, i tady mi spousta věcí šla proti srsti. Krásně to vypadá, mistr vypráví každým promyšleným záběrem, ale na Ptáky jsme krátký, ne?
Nejsem objektivní. Julien miluju a hltal bych ji, i kdyby ve filmu jen stála a koukala. Výkon strhující, soška zasloužená, ale... Nešlo to všechno až nějak střemhlav za svým cílem? Odpověď je snadná, šlo. Já to nemám rád. Od začátku máš jako divák pocit, že ti autoři říkaj: "Počkej ty blbečku, tady tě dostanu". No nedostaneš. Tuhle hru prostě nehraju.
Velký zklamání. Málo filmů nedokoukám, tohle prostě nešlo. Znáte ten styl humoru, když si Petr Novotný s Yvettou Blanarovičovou stoupnou před publikum, házejí z forbíny slova hovno a prdel a diváci se smějí tak, až se za břicha popadají? A pamatujete si z první třídy ty zamilovaný dopisy "Ahoj, budeš se mnou chodit? Zakroužkuj ano nebo ne."? Tak tohle je kombinace obého, to se fakt nedá.
Chceš natočit hodně blbej a slabej horor za pár šupů, co si ale bude hrát na to, že nejde o béčko? Smůla, McLean už tě předběhl. Naštěstí to všechno skončí nějak mnohem dřív, než se stihneš rozkoukat.
Pomalu se vlekoucí nuda naplněná za vlasy přitaženou zápletkou, která je tak rádoby překvapivá, že ji kvůli samotnému názvu filmu čekáte vždy, když je ve scéně pes. Navíc na těchto sociálních filmech nesnášim, když si štáb pro podtrhnutí atmosféry ubíjející beznaděje vybere naprosto samoúčelně jednu hnusnou lokaci škaredější než druhou. Suchá tráva, pneumatiky, táhnoucí se horkovody a ruiny budov nechybí prakticky v žádným záběru.
Jeden z příkladů, kdy je námět sám o sobě tak děsivej a jeho využití tak promhraný, že jedinou husinu zažijete na začátku, kdy vám postavy příběh skutečné události popisují. Tím ale úvodních 5 minut zblajzne veškerej váš strach a zbytek snímku už jen nadzvedne jedno obočí a donutí vás nahlas v prázdnym pokoji vyslovit: "To jako vážně?"
Nejvíc mě v kině děsil ten hřmotný smích publika ve chvílích, kdy já jsem nevěřícně zíral na plátno a hanbou a studem jsem se chtěl propadnout. Vše se vysvětlilo v okamžiku, kdy na scénu přišla Tereza Bebarová. Ze sálu se totiž ozvalo: "To je Světlana!"
Portrét každýho z politiků je úplně jiný, záleží na osobnosti režiséra i samotnýho expremiéra a to mě na tom hodně baví. A hlavně oceňuju samotnej nápad posadit před kameru chlapce, kteří tvořili dějiny a u kterých jsme si říkali, že už hůř být nemůže. A ono mohlo.
Jedna hvězda za efekty, druhá za precizní zachování reálií a třetí za Kita, na kterýho se dá aspoň koukat, když už nic. Ale dialogy i scénář jsou výsměch lidstvu. A viděl to někdo s cz dabingem? Proboha, kdo nadaboval hlavního hrdinu? Batman?
Strhující je hlavně herecký výkon Michaela Rennieho, kterej i bez tykadýlek a chapadel působí bytostně mimozemsky. Charisma z něj doslova čiší a atmosféra snímku by se díky němu dala krájet.
Další z řady filmů, kde otec rodiny je ignorantským idiotem jednajícím bez špetky rozumu. Celá zápletka filmu je tak už minimálně od poloviny uměle našroubovaná a natahovaná do absurdních situací. Aspoň to malé české překvapení na konec udělalo radost.
Divadelní představení ze snímku přímo trčí, možná šlo celý dílo uchopit trochu filmověji, obrazněji... ale i tak, díky strhujícím hereckým výkonům na vás August: Osage County vrhne takovýho smutku, že minimálně několik dní na ten zážitek nezapomenete.
Ale jó proč, né :) Chtěl jsem se bát a to jsem se rozhodně bál. V jednu chvíli jsem dokonce velmi hlasitě zařval! A kdo se stejně jako já bojí Ufonů, tak se strachy otřese taky.
Chytrej a nezávisle působící thriller plnej filmovejch megahvězd, který do kapsy strčí extra mrcha Cameron Diaz. Podle mě jde o její životní roli, už trailer to naznačoval. A nezklamal :)
Jeden hloupej dialog se vrší na druhej a ještě hloupější. A přitom je vedou rádoby vědci, zavřený do jedný místnosti, z který kamera po dobu 80 minut neuhne a to ani ve fantaskních retrospektivách, který jsou tak blbý, že by je stálo za to alespoň náznakem divákovi ukázat. Trochu mi to celý připomínalo divadelní představení, ve kterém se Joey Tribbiani rozloučí se svou láskou, z vesmíru se vysune žebřík a on vystoupá do kosmické lodi a se svýmy ufony odletí v dáli.
Sled výbornejch a nadupanejch akčních scén propojenejch neuvěřitelnýma komiksovejma kravinama. Dlouho mě bitky, bouračky a přestřelky tak nenadchly, jako u druhýho Kapitána. Příběh už ale kulhá na manufakturních nohách avangerovský dojný krávy na peníze. Ale dá sa. A hlavně na Chrise i Scarlett se moc hezky kouká a tak se dá leccos vydržet a nakonec i odpustit.
Nejsou oblečení, mají kostýmy, nejsou v reálnym prostředí, jsou v kulisách a neděje se to doopravdy, jen v komixu. Na to všechno musíte v průběhu sledování myslet. A bohužel, žádný dějový překvapení se taky nekoná, i když původně asi mělo.
Hrůza a děs přijdou náhle a kontrast toho jací jsme byli a jací jsme a budem, je nezměřitelnej. Po prvních 30 minutách už trochu předvídatelný, pointa prozrazena po další půlhodině, přesto na televizní poměry tak neskutečně filmařsky odpracovaný, že se těšíte na další kostým z retrospektivních scén nebo další scenérie ze scén válečně současných.
Hlavní (anti)hrdinky pustili Remundovou s kamerou na 5 cm od svého nosu. A tím výbornej dokument začíná. Člověk slyší a vidí nejen to, co závislačky chtějí, aby člověk viděl a slyšel. Kamera zůstává trpělivě zapnutá i po konci hereckých etud a sleduje, co za člověka se vyloupne pod šlupkou lží a přetvářek.
Nebýt Petry Špalkový, snímek by asi upadl někam hodně hluboko do televizní šedosti. Herečka oceněná za svůj výkon Českým lvem ale film táhne od začátku do konce a divák její postavě přes všechnu tu až zábavnou nasranost nějak nejvíc rozumí. Bavila mě ona, bavil mě tak i film o umírání :)
Velký překvapení. Člověk si pustí pukancovou zábavičku o slizáčkovi u péčka a jeho děvčatech a ona z toho vyleze nezvykle dospělá a chvílema nečekaně smutná záležitost. Nevím, jestli je to dobře. Každej divák tak dostane to, po čem zrovna úplně netouží. Ale takovej je život.
Konečně stylová americká nezávislá road movie. Tři naprostý vyděděnci se náhodou sejdou a sednou do jednoho auta. Jeden odněkud ujíždí, druhý někam přijíždí a třetí se veze. Člověk dokonce překoná i stále otevřená ústa Kristen Stewart, i když se neustále nemůžu zbavit pocitu, že jízdou autem bez střechy by holka spolykala opravdu hodně much.
Stephen King nikdy nejde pro potřebnou zápletku daleko a postavy do ní často uměle nasměruje (ukamenujte mě). V tomhle případě jsem knihu nečetl, tak nevím, jak moc se filmaři drželi originálu. Ale jednání postav je opravdu nesmyslný, hloupý a místo děsu vyvolává spíš smích, což se u Kinga děje často (opět mě ukamenujte). Efekty už jsme viděli 100000x, od začátku víme, jak to dopadne a tak jediné koukatelné je tvářička hlavní hrdinky a pošahanost Julianne Moore. To je ale na 101 minut trochu málo :/
Neviděli jste? Ale měli byste! :) Ostrov plnej záhad, který čekaj na vyřešení. A čsfd plný naznačených spoilerů, který můžou zkazit zážitek. Tak tu radši nic nečtěte a pusťte si Lea domů ;)