Profilový obrázek

ScarFace_V8

Komentáře 140

Od nejnovějších
  1. Vrána
    Vrána (2024)
    2
    Takže... po všech těch odkladech, výměnách herců a režisérů dostaneme tohle? Nová adaptace legendárního komiksu Jamese O’Barra nedokázala naplnit svůj potenciál a ani trochu vzdát úctu své předloze. A nemluvme o tom jako o remaku prvního filmu z roku 1994, který i přes své menší, větší, ale i tragické komplikace nasadil laťku příliš vysoko. Ne – nová Vrána není remake, ale není to ani adaptace nýbrž inspirace a i té je tu zatraceně málo. Přes opětovné využití jmen ústředních postav Eric a Shelly tu není žádná přímá spojitost s Vránou. Dokonce si ani za celý film nevybavím, že by byla zmíněna i jejich příjmení a ta nejsou uvedená dokonce ani v titulcích. Celkově mi ani nepřijde, že by film byl původně zamýšlen jako adaptace stejnojmenné předlohy. Spíš vznikal pouze jako další počin do série tzv. Revenge movie a klidně – kdyby se to fakt jmenovalo Revenge movie a hlavní postava byl třeba Pepa, tak bych nebyl tak vykolejený… dostalo by to své 3 možná 4 hvězdy a byl by klid, ale tohle prostě nejde. „Lidé věřili, že když někdo umře, odnese vrána jeho duši do světa mrtvých. Ale když dojde k něčemu tak hroznému, nedopřeje to duši pokoje. A někdy… někdy může vrána tu duši přivést zpátky, aby to zlo napravila.“ … Ústřední motiv pro příběh je důležité nějakým způsobem budovat. Potřebuje být základem díla, které nás přesvědčí o motivech hlavní postavy. A přesně tohle i přes své dlouhé úvodní „seznámení“, film nedokázal zprostředkovat… vůbec jsem to tam necítil. A ani herecky to nikdo z nich nedokázal prodat – od Skarsgårda jsem tedy očekával mnohem více. Oni snad ani tvůrci nejsou žádným způsobem seznámeni s předlohou. Totiž žádná z dalších Vran co vznikla po jedničce ač byla sebehorší, nezašla takhle daleko. A co samotná Vrána… to občasné přelétnutí digitálního opeřence a pár záběrů do jeho očí bylo tak náhodné bez nějakého většího významu. To už tam rovnou mohli dát toho králíka. Co se týče atmosféry… celá vizuální stránka je naprosto nevyužitá. Při výběru našeho hlavního města pro natáčení jsem doufal v jeho opravdové pořádné využití... a v pořádnou ponurou atmosféru. Ovšem nic takového se tu neděje a posloužilo jen jako menší kulisa pro ulice Chicaga kdy si vizuálně odporovali prostřihy z záběrů ulic na záběry vysoko nad budovami této americké metropole. Klidně do ulic Prahy mohli zasadit celý film, ne ji jen maskovat za něco jiného. Proyasovo vypodobnění Gotického Detroitu zasazeného do tzv. Ďáblovi noci bylo vizuálně dokonalé a nezapomenutelné. No a další lákadlo v podobě ratingového hodnocení jako čisté eRko? Nadměrná brutalita nezajišťuje kvalitu. Původní film byl rovněž eRko, ale neměl zapotřebí si něco dokazovat – prostě se to hodilo a vystihlo to stylizaci celého filmu, která sázela spíš na prohnilosti města. Rating R automaticky nezaručuje kvalitu když s ním tvůrci neumí naložit. Když budu hledat nějaký film s větší brutalitou, která odpovídá eRkovému hodnocení, sáhnu spíš po Terrifierovi nikoliv po Vráně. Hvězdička za zajímavý soundtrack. Jo Sandersi – obměkčil jsi mě štěkem na Joy Division. Jinak nulová potřeba se k filmu nadále vracet… radši sáhnu rovnou po knize.
  2. Vetřelec: Romulus
    Vetřelec: Romulus (2024)
    10
    "In Alvarez We Trust"... Věřil jsem mu a po dlouhém čekání se skutečně oplatilo. Alvarez vzal látku s neskutečným nadšením kdy fanouška série Alien/Vetřelec v sobě prostě nezapře a prodal nám svůj nový film jak nejlépe jenom mohl. Mé nadšení stále neustává a těším se na to, až film v brzké době uvidím znova. Návrat ke kořenům série proběhl opravdu ve velkém stylu a vytěžení základů jak původní quadralogie, tak i obsah rozšiřující dva předešlé filmy, bylo velice obohacující. A celkově audiovizuální stránka filmu byla rovněž na vysoké úrovni. Hrátky se zvuky němého vesmíru až po dunivé tóny drží diváka v napětí od začátku do konce. A hlavně už velmi dlouho se mi nestalo, že bych tak sympatizoval s hlavními postavami a nefandil raději spíš hlavnímu „monstru“, ale zde to vážně bylo možné. Nešlo o žádné na sílu přesílené charaktery, které by si to s Vetřelcem na féra rozdali 1v1 jako Naru s PREYdátorem. Ne! Všichni jsou to lidi jako MY. Vizuálně je to výborně odvedené a Alvarez už od svého debutu se čtvrtým zasvěcením do světa Evil Dead potvrdil svůj cit pro barvičky a detaily. Rovněž i po hororové stránce v kombinaci s akcí to drželo perfektně pohromadě a žádný Jumpscare nebyl nijak laciný. Ovšem na film jsem šel s jednou obavou. Jak se všude tvrdilo, že je to prostě kombinace prvního a druhého filmu jsem se docela obával, že to bude rozdělené na dvě poloviny. Jakože první půlka bude takový ten typický Survival jako byla jednička a druhá bude akční řežba ve stylu koloniálních mariňáků z druhého filmu. Ale nestalo se tak! Alvarez to s citem proskládal a prokombinoval do sebe tak, že to prostě fungovalo a drželo to pospolu. Nebál se toho, viditelně měl i volnou ruku nad tvorbou a ještě nám zahrál jak na nerdskou tak nostalgickou strunu. Takže ještě jednou: "In Alvarez We Trust!"
  3. Thor: Láska jako hrom
    Thor: Láska jako hrom (2022)
    4
    Tak už jsem se konečně dostal i na toho (zatím) posledního Thora a… je to hrozná a nudná blbost. Prostě – ani samotný film nevěděl jak má sám sebe brát. Na každém kroku debilní humor, kterému se smějí snad jen dětičky jež sestra po porodu upustila na hlavičku. A pak se zase najednou snaží moc zvážnět. A to je tak nějak celou první polovinu filmu a teprve po ní jsem se už začal chytat. A co jediné tu opravdu stojí za pochvalu jsou scény s Gorrem. Skvělé, temné – jeho motivace je uvěřitelná. Bohužel Baleův výkon, který film držel jakž takž nad vodou naprosto zanikl ve vší té omáčce kolem. Co se Waititimu při tvorbě honilo hlavou? Po celkem skvělém Ragnaroku, u kterého jsem se dobře bavil najednou přijde s tímhle. Ani super soundtrackem tohle nezachrání. Nerad to říkám, ale ani u Cpt. Marcel jsem nenudil tak jako u tohohle. Nulová potřeba tohle někdy vidět znova.
  4. Hellraiser III: Peklo na Zemi
    Hellraiser III: Peklo na Zemi (1992)
    8
    No tohle pokračování už na sebe nechalo nějakou dobu čekat a dá se říct, že uzavírá takovou tu pomyslnou trilogii zaobírající se ještě tou Barkerovou vizí. A jelikož nás Hellbound zavedl hlouběji do mytologie světa, Hell on Earth nás tentokrát zavádí hlouběji do „života“ samotného Pinheada ještě když byl člověkem. Pinhead uvězněný v podivné soše potřebuje oběti, aby se mohl vrátit, získat kostku a rozpoutat peklo. Bylo to démonické, kruté a krvavé… prostě jak to má být. Bavil jsem se. #LemmyKillmisterIsGod
  5. Hellraiser: Pekelný jezdec
    Hellraiser: Pekelný jezdec (1996)
    8
    Jasonovi to trvalo 20 let a 10 dílů než se podíval do vesmíru, Pinheadovi jen 9 let a 4 díly. Film nás tentokrát zavádí do třech časových období, ve kterých sledujeme vznik známého puzzle boxu, otevírající bránu do pekla, vytvořenou v 18. století hračkářem Phillipem L’Merchantem. V současnosti se kostka nachází v Americe kde Architekt John Merchant podle ní designoval budovu. Dlouhou dobu rodinu sužovala kletba, kterou jak doufá jeho vzdálený potomek z 22. století jednou provždy zlomí. Námět, ačkoliv zní jednoduše, nás nechal nakouknout zase dál a celkově se tento film do série ještě hodí… rozhodně více než jeho další nástupci.
  6. Hellraiser
    Hellraiser (2022)
    6
    Po dlouhých 35 letech jeho existence přišel čas nám jednoho z nejslavnějších Pekelníků restartovat. Podat ho v novém světle, dát nám znovu a pořádně okoštovat křik obětí. No je tady a vrhá nás do děje. Děje tak nezajímavého, že už se budete těšit na nějaké vyhřezlosti. A ono nic. Dávají nám bandu mlaďasů, kterým budeme tu smrt prostě přát. Je to další z těch filmů, kde neudělali správně postavy. Absolutně mi na nich nezáleželo a smrt jsem jim prostě přál. Bohužel, ale ani u těch úmrtí není o co stát. Něco tomu prostě chybělo! A hned vám řeknu co. Většina smrtí tu probíhala off screen. Úplně tu chybí nějaká surovost a syrovost. Žádné mučení, žádné stahování z kůže. Celý film je takový projasněný a chybí tu nějaká odpornost. Prostě asi nejjednodušší přirovnání by bylo - když vedle sebe postavíte původního Poltergeista (1982) a Remake Poltergeista (2015) a ten rozdíl mezi nimi je podstatně znát.
  7. Hellraiser: Revelations
    Hellraiser: Revelations (2011)
    2
    Hellraier s pomyslnou číslovkou 9 nebo chcete-li IX nám poprvé nepřivedlo zpátky Douga Bradleyho jako Lead Cenobita známějšího spíše jako Pinhead. A musím uznat, že ten člověk věděl moc dobře co dělá když roli, u které vydržel dlouhých osm dílů (18 let), odmítl. I já asi věděl proč jsem se tomuto dílu doposud vyhýbal jak čert kříži. Už jenom na stopáži bylo vidět něco podezřelého. Prostě honem honem šetřit penězi, šetřit časem. I sami tvůrci to věděli! V prvních pár minutách filmu jsem seděl v obavách, že film bude found footage, ale naštěstí tam zachovali jen tyto prvky. Působilo to na mě hrozně divně – tvůrci jakoby chtěli znova převyprávět původní příběh, jen s jiným vývojem situace a s jinými postavami. Jestli ty postavy byly špatně napsané, herci byly hrozní amatéři, jestli se jednalo o nějaký fan-projekt co přerostl nebo nevím o co. Prostě zklamání. Ve výsledku vznikl film, kterému dám max tak jednu hvězdu za finální potrestání a za to, že mě film při stopáži 75 minut netrestal dlouho.
  8. Hellraiser 8: Pekelný svět
    Hellraiser 8: Pekelný svět (2005)
    6
    Na tento díl mám docela dobré vzpomínky – snad první Hellraiser co jsem před X lety pořídil na DVD. Rick „Al Bunda“ Bota se vrací už potřetí, aby nám už po osmé ztrestal další nic netušící nevinné oběti. A opět jde o díl kde tu jeho práci vykonává někdo jiný. Ovšem je to mnohem víc Hellraiserovské jak předešlé tři filmy – s tématikou, jak už název napovídá, se tu opravdu nešetřilo. Obsazení nabralo mnohem větší zajímavosti při posledním Hellraiserovském maratonu. Lance Henriksen je prostě Pán. Katheryn Winnick je prostě Bohyně už od doby co jsem ji viděl v tomhle filmu a setrvává tak do dnes. Ale co jsem opravdu nepobral byl Henry Cavill a Khary Payton… prostě po tomhle bych je nikdy netipoval jako budoucího Supermana a Krále Ezekiela.
  9. Hellraiser: Návrat mrtvých
    Hellraiser: Návrat mrtvých (2005)
    6
    Druhý film z trilogie Ricka „Al Bundy“ Boty a já nevím co si mám myslet. Jako nebylo to tak strašné. Příběh byl poměrně zajímavý a řekl bych, že na Psycho-thrillery má Al Bunda docela talent. Ovšem kazí mu to hodně laciná kamera a možná i zasazení. Naprostá limitace rozpočtem na filmu byla výrazně znát. Naštěstí tvůrci věděli na jaké scény si mají peníze pošetřit. Kari Wuhrer byla skvělá.
  10. Hellraiser
    Hellraiser (1987)
    10
    První výprava do světa Hellraisera, který spisovatel Clive Barker ze svého knižního díla převedl na filmové plátno. Zásadní dílo světové kinematografie, které se zapsalo do dějin filmu jako kultovní dílo a… kdo by dnes neznal Pinheada? Oproti předloze padly nějaké ty změny a celkově zfilmovat knihu, která je plná myšlenkových pochodů, zpětných odkazů nebo popisů různých zápachů by byla docela potíž. Ale Barker to převedl vážně skvěle. Jen škoda úplně vynechané pasáži první interakce mezi Cenobity a Frankem na začátku knihy. Film panoval skvělou atmosférou s kombinací s gorem a byl prostě… jak to jenom říct? Hnusný? Prostě jak Hellraiser má být. Hnusný, zvrácený, sadistický a zároveň fascinující. Po vizuální a trikové stránce perfektně zvládnutý osmdesátkový horor s příjemným obsazením a postavami.
  11. Hellraiser II
    Hellraiser II (1988)
    10
    Pokračování na dnes už kultovní první film na sebe nenechalo dlouho čekat. A nedělá mu ostudu. Opět jde o hnusné dílo kde stahování z kůže je na denním pořádku, mrtvoly visí na půdě a občas hrozí nějaká ta amputace. Hellbound se tentokrát více snaží ukázat hloubku celé mytologie tohoto světa/pekla. Ukázat nám že už dlouhodobě existují fanatici, kteří se i přes mrtvoly snaží do tohoto „světa“ proniknout a prozkoumat ho. A tentokrát s 6x větším rozpočtem to nebyl takový problém a kulisy „Pekla“ vypadaly obzvláště zajímavě sic trikově to bylo hodně podobné prvnímu filmu.
  12. Hellraiser: Vyslanec pekla
    Hellraiser: Vyslanec pekla (2002)
    6
    Volejte 555-BOTA. Al Bunda se rozhodl namísto prodávání bot raději natočit šestého Hellraisera. A říkám si co se stalo, že se vrátila Ashley Laurence do své snad jediné ikonické role – Kirsty. A vybrala si vůbec vhodný čas na návrat? No… Bota se inspiroval u kolegy Scotta Derricksona, režiséra pátého dílu, který z něho udělal Psycho-Thriller a slušelo mu to. Jestli to ovšem slušelo i Hellseekerovi? Řekl bych, že ano! Ovšem i když detektiv Thorne z předchozího dílu prošel vývojem kdy se s ním dalo později sympatizovat, tady máme naopak idiota, se kterým to prostě nešlo. O to větší satisfakce pak bylo závěrečné rozuzlení. Takže ve výsledku jsem byl s filmem spokojený a Kirsty se nemohla vrátit ve vhodnější chvíli.
  13. Hellraiser: Judgment
    Hellraiser: Judgment (2018)
    4
    Nevím jestli jsem otupěl na kvalitu – obzvláště po předchozím Revelations, ale nemůžu říct, že by mně Judgement nějak urazil. Nebo jestli mi k tomu dopomohlo nulové očekávání. Nevím. Je to změna. Rejža se sám s Pinheadem o tom už baví na začátku filmu – doba se mění, lidi mají nové touhy a vyhledávají nové zážitky. Tak proč jim je nedat? A mění se tu celkově Nebe X Peklo politika kdy se Pinhead nebojí otevřít si hubu i na své „nadřízené“. Takže hodnotím spíše pozitivně. Jen nechápu jednu věc. Proč nám jako čtvrté jméno titulcích intra uvádějí Heather Langenkamp (Nancy z první a třetí Noční můry v Elm Street) když ve filmu celkově měla max 20 vteřin, ze kterých jí stejně nikdo nepoznal. Čas k ní nebyl zrovna přívětivý na to, že jí té době bylo 54 let.
  14. Hellraiser: Inferno
    Hellraiser: Inferno (2000)
    8
    První film v sérii, který nakousl nový styl vyprávění a vydržel s námi další tři filmy. Sledujeme postavu zpočátku přechytralého a nesympatického detektiva Josepha Thorna. Špinavý policajt, který je závislý na drogách, podvádí manželku s prostitutkami a je schopný ve jménu „dobra“ pošpinit čest vlastnímu parťákovi, je na stopě tajemnému Perceptorovi. Tajemný vrah, na kterého když uspořádáte lov, uštve vás dřív. Cesta nebude snadná neboť detektiv už ani není schopný určit co je realita a co ne. Musím uznat, že filmu detektivní psycho-thriller dost slušel a Derrickson odvedl dobrou práci. Ovšem limitace rozpočtem a faktem, že se jedná o první film cílený rovnou na nosiče, je na tom znát. Dost to srážel třeba otřesný soundtrack, který jakoby ani nepatřil do tohoto filmu. Ale dalo se to skousnout.
  15. Lov
    Lov (2020)
    8
    U málo takových filmů se dá stěží odhadnout zda to může být dobré nebo to bude úplná sračka, ale jako šoupnout Betty Gilpin na náhled filmu bylo ohromné lákadlo. A nelituju. Prostě v současné době plné feministických hrdinek najít něco takového je prostě unikát a Betty… Ona je prostě redefinice silné ženské postavy ve filmech. Srát nějakou Mackenzie Davis nebo Brie Larson, Betty je Linda Hamilton současnosti! I když v případě tohoto filmu spíš jako Uma Thurman v Kill Bill……….. Prosím, obsaďte jí do více takových rolí ať už vážných nebo vtipných a já ji prostě budu žrát všude! Každopádně Betty probraná, teď zpátky k filmu… Tedy tu není moc co říct. Užil jsem si ho od začátku do konce. Předepsané obsazení hnalo k tomu, že to ty postavy někam snad dotáhnou, ale dotáhly? Možná jo, možná ne… Kéž bych mohl spoilovat :-( … K úplné dokonalosti filmu chybělo fakt málo, ale utvrdil mě v tom, že chci víc Betty v akčních filmech!
  16. Terminátor Genisys
    Terminátor Genisys (2015)
    6
    Nechápu… nechápu… nechápu… vůbec nic nechápu… prostě jako ty vole – když to nevyšlo se Salvation, přišel pokus o reboot. Ze smazané historie budoucnosti přichází do roku 1984 klasický model T-800 s tváří mladého Arnolda Schwarzeneggera, který se utkává se starším, ovšem se stejným modelem Arnolda v ikonické scéně z prvního filmu. A rovněž do téhož samého roku přichází i další model a to T-1000, kterého v druhém filmu výborně ztvárnil Robert Patrick. Ovšem tady ho ztvárnil úplně někdo jiný a byl nabit schopností, kterou nikdy předtím nedisponoval a to ovládáním jiných strojů. A ten se naopak utkává s Kylem Reesem v další ikonické scéně z prvního filmu. Jedna z největších časových motanic, které kdy byly natočené začíná a hrdě slaví návrat Schwarzeneggera skutečně nabitě dávajíc málo času pro odpočinek. A jako no… má tohle být parodie? Protože nebudu lhát (ani mi to moc dobře nejde), ale jako parodii jsem si to prostě užil. I když to „užil“ bych opět bral velice s rezervou – prostě asi tak jako si užívám ty „lepší“ filmy z Marvel Cinematic Universe. I Ratingem PG-13 to tomu odpovídalo. Proboha proč točit Terminátora pro děti?! I přestože skvělý Salvation byl rovněž PG-13, byl mnohem více dospělejší a mnohem více chytřejší a ty tři filmy předtím byly prostě drsné eRko. Videoherní intro do filmu působilo skvěle a i to CGI – i přes jeho „vyleštěnost“ bych si tak dokázal představit celý film. Jenže pak po zbytek filmu to byla jenom hromada blbých nápadů, o které nikdo nestál. A opakuje se zde ten samý případ, se kterým se potýkal i seriál The Sarah Connor Chronicle a to totální nepochopení stroje času a cestování skrze něj. Díky Bohu za skvělé Terminator Resistance od Polského studia Teyon, který vše uvedl na pravou míru. Co se týče obsazení – Arnie je jasný, Daenerys jako Sarah Connor ušla přestože Linda Hamilton je pro tuto roli jedinečná. Ovšem jak někoho napadlo obsadit Cpt. Boomeranga jako Kyla Reese? Nic proti herci, ale oproti Michaelu Biehnovi má mizerné charisma. No každopádně není to nic, co bych rád viděl v kánonu Terminátora – už tak je v tom hrozný bordel… však posuďte sami po rozkliknutí webu wikia. Takže po Arnoldovu spíše komickém projevu to budu hodnotit jako komedii, protože jsem se u toho i bavil.
  17. Blue Beetle
    Blue Beetle (2023)
    10
    Čekal jsem cokoliv, ale tohle vůbec. Nedokážu pochopit proč Modrý brouk dostal takovou bídu. Od prvního traileru jsem z filmu pocítil podobný vibe jako u Spider-mana Sama Raimiho, kterého mám opravdu velice rád a musím říct, že i samotný film si tento vibe udržel. Blue Beetle, postava existující v komiksech stejně dlouho jako Batman, si taky zasloužil nějakou pořádnou adaptaci a ta konečně je tady. Ovšem tato adaptace vychází z jeho posledních dvou komiksových verzí a to z postav Teda Korda a Jaime Reyese a nemyslím si, že by to bylo na škodu. Film jsem si užil a dát na recenze místních „znalců“, nesměl bych se podívat vůbec na nic, což by v tomto případě byla velká škoda. Všecko tu bylo správně. Výborně situovaný humor v kombinaci s vážnými scénami byl dobře promyšlený. Chválu si zaslouží i obsazení, které bylo sympatické a neokoukané. Zasazení je rovněž trefa do černého – Palmera City mělo výbornou atmosféru připomínající Vice City z Grand Theft Auto. Za mne prostě spokojenost.
  18. Rychle a zběsile 10
    Rychle a zběsile 10 (2023)
    8
    No do prdele! Se s těmi veselohrami v poslední době nějak roztrhl pytel ne? Série začala být přestřelená už dávno, ale tohle tomu fakt nasazuje korunu. Jako nevím co si o tom myslet. Tedy – první ¾ filmu jsem se fakt bavil, ale rozuzlení byl nehorázný přestřel, který už si jenom prostě pohrává s inteligencí diváka. Jáson Moumou docela tahoun. Jeho scény mě bavily a celkově působil jako Joker pro tohle univerzum. Hlavně s tou bombou v Římě jako Injustice Joker jen neúspěšný. Dost vtipné bylo když Nafťák nasadil ty svoje moudra o morálce a důležitosti rodiny a pak přijde Moumou, celé mu to podkope že rodina je sračka. V kostce je celý příběh jako když hrajete Prší – jen každá z těch 32 karet je Eso. Pořád tu jde totiž jen o to jak Mou přechytračí Nafťáka, pak Nafťák přechytračí Moua, jenže Mou opět přechytračí Nafťáka, s tím že Nafťák zase přechytračí Moua… a takhle to pokračuje až do závěrečného Cliffhangeru. Zbytek rodiny jedoucí si vlastní linky jsou takový bijci, proti kterým si neškrtají ani ti nejtrénovanější a v plné zbroji odění operativci Agentury v rádoby John Wick akci. Každopádně... Kapitán Marcela tu byla skousnutelná. Ten kterého neuvidíme byl téměř až do poslední chvíle bez chybičky. A Jáson Staťam je pán jako vždycky. Zatraceně… hrozný pomyslet, že máme ještě před sebou jeden dlouhý rok do Part II. :-(
  19. Pearl
    Pearl (2022)
    10
    „I'M GONNA BE A STAR AND THE WHOLE WORLD'S GONNA KNOW MY NAME!“ … Stejně jako u předchozího filmu nemůžu popřít své překvapení. Už jenom, že do obou filmů jsem šel úplně naslepo. Perla se oproti X přesunula o nějakých 61 let zpátky v čase, aby nám ukázala kruté mládí a psychický zlom bábinky, která si jen v mládí chtěla jít za svými sny. Jedná se o úplně odlišný film, který se z klasického Slasheru změnil na Psychologický thriller. Skvělé jak si scénář vytyčil určité momenty z X a přichází s vysvětlením proč tomu tak bylo – zrovna třeba tu Perlinu nenávist k blondýnkám. Co je ovšem potřeba vychválit je výborný výkon Mii Goth. Ta prostě pozvedla postavu na novou úroveň a celkově rozšířil způsob jakým se dá tato postava vnímat. Rozhodně víc než jako ‚Vraždící sexuální zrůdu‘ a její podíl na scénáři rozhodně přišel k dobru. Sakra ten její desetiminutový monolog s kompletně utišeným pozadím byla dokonalost. Klidně bych vedle nadcházejícího třetího filmu (MaXXXine) skousl ještě jeden prequel – třeba zrovna ten z období 2. světové války.
  20. X
    X (2022)
    10
    „In the summertime, when the weather is high, You can stretch right up and touch the sky“ … Ty vole! Čekal jsem všecko možný. Prostě nějakou náboženskou sektu nebo nějakou přívětivou rodinku ve stylu Sawyerových/Hewittových, ale co jsem dostal předčilo veškerá má očekávání. Nadržená bába a nerudný prďák tu prostě… Ehm - nechci o tom mluvit. No každopádně, film je skvělou poctou 70s slasherům. Kromě stylu zasazení rozhodně i vizuální stylizací, která v sobě těžkou inspiraci v otci zakladateli žánru Slasher horor (Texaský masakr motorovou pilou z roku 1974) nezapře. Řekl bych, že i obsazení, které bylo docela fajn vybrané, dost zamíchalo kartami kolem očekávání kdo by to asi tak mohl přežít. Vývoj je totiž poměrně překvapivý. Fajn bylo i prokombinování Soundtracku, které míchalo dobovou hudbu s Bates/Wolfe skladbami. I přestože si příběh delší dobu stavěl základy pro svůj vývoj, nemůžu říct, že bych se u něj nudil ba naopak. U džouku s brokovnicí a kyčlí jsem se musel smát xD. V brzké době určitě kouknu i na Perlu. XAhojXbabiX
  21. Aquaman a ztracené království
    Aquaman a ztracené království (2023)
    8
    "Shame on you Aquaman!" ... Po pěti letech od prvního dílu nám dorazil úplně poslední film ze série známé jako DCEU, které před deseti lety nakopnul režisér Zack Snyder a celé je to prostě divné. Ono prostě tolik let dlouhé univerzum, které to prakticky nikdy nikam nedotáhlo má teď svůj konec. Ale jak tedy druhý Aquaman dopadl? No tak půl napůl. Je to hodně jiné jako byl první film, který ještě nebyl nijak limitovaný v rámci pokračování, ale zároveň i díky kauze Johnny vs Amber. A pravděpodobně je to jedna z věcí, které tomuto filmu uškodili. Film totiž působí strašně uspěchaně bez nějaké vážnější emotivní vsuvky či interakcí s Merou. I nucené přetáčky byly jako pěst na oko a viditelně se v tom ztráceli i samotní tvůrci. Ovšem jiné prvky filmu vycházely dobře. Mělo to skvěle zvládnutou, rychlou leč přehlednou akci, skvělé CGI a na všechno byla takřka radost pohledět. Už od trailerů tu bylo jasné, že tu větší roli bude hrát i Arthurův bratr Orm, se kterým je nucen spolupracovat a jejich interakci na plátně budeme prostě milovat. Svým způsobem tu dosti zastupuje Meru v prvním filmu kdy Arthur řeší situace selským rozumem a společník jen kroutí hlavou nad jeho blbostí. Hlavně bych řekl, že tu Momoa ani nehrál Arthura Curryho jakožto spíš sám sebe. Musím ovšem uznat záporáka. Z prvního filmu se vrací Black Manta ztvárněný Abdul-Mateenem II, který Aquamanovi slíbil nekompromisní pomstu. V klidu by unesl celý film na vlastních bedrech ovšem musela tu být ještě vsuvka něčeho ještě většího. A tady přichází kámen úrazu kdy souboj s hlavním záporákem byl vyloženě trapný když mu do toho Arthur "hodil vidle". Je to prostě taková průměrná akční podívaná, na kterou se i později třeba rád podívám. Fanda si může přidat hvězdičku - má to takovou tu svojí magii.
  22. Return of the Living Dead 4: Necropolis
    Return of the Living Dead 4: Necropolis (2005)
    2
    Vrátili se! Po dvanácti letech od třetího dílu jsou zpátky! Naši oblíbení mozkožrouti! Jo? Leda tak nasrat! Naprosto zbytečné rádoby pokračování, které przní tak kultovní klasiku z roku 1985 a dokonce i její dvě pokračování. Proboha tohle bylo tak špatný! Postavy zrovna žádnou sympatií nehýří a jejich osudy jsou mi totálně volné. Co se týče samotných zombies – v případě těch tu tvůrci úplně vyignorovali jakákoliv nastavená pravidla původní trilogie. Hlavně, že tu tolikrát padlo to typické slůvko „BRAAAINS!“ (Mozky)… prostě samé mozky! Ale na rovinu můžu říct, že u tvůrců tohoto filmu by se žádného mozku nedohledali. To bylo tak strašný! Naprosto zbytečné pokračování, které dělá sérii ‚Living Dead‘ akorát ostudu! Max jednu hvězdu si to zaslouží za to jak jsem se nad trapností všeho toho dění občas zasmál.
  23. Návrat živé smrti 2
    Návrat živé smrti 2 (1988)
    10
    „BRAAAAINS!“ … Pokračování dnes už kultovního filmu z roku 1985 působilo spíše jako jeho remake. Ovšem jako takový remake, který kánonicky uznává ten předchozí film. Vrací se z něho totiž i herci, jejichž postavy předchozí film nepřežili ačkoliv tentokrát v jiných rolích samozřejmě. Ale působí to jako pěst pěst na oko – obzvláště když se jedná o úvodní dvojici, která celé to peklo v prvním filmu „nemilým omylem“ zapříčinila. Co se týče mozkožroutů – i ti prošli výraznou změnou. Z bolestného utrpení, že jsou mrtví a jejich bolest může zmírnit jen nasycení se mozkem jsou teď veselí pošuci co se nechají rozptýlit sexy instruktorkou aerobiku v televizi. A když už zmiňuju tu televizi – tou jsem málem prohodil ovladač když došlo na scénu, při které najednou cca 10 minut v kuse všichni jenom řvou, piští, ječí nad oživlou zombie hlavou. Do toho ještě mnoho nesmyslného chování postav, které bylo až otravné. Prostě…. jedná se o další z těch filmů, které si pamatuji lepší než ve skutečnosti byly. Ovšem na druhou stranu nemůžu popřít, že bych si jeho znovushlédnutí neužil. #ZánětSpojivek
  24. Survival of the Dead
    Survival of the Dead (2009)
    8
    „We got to get these things to learn to eat something other than us.“… Po dvou letech od Deníku mrtvých přichází do nové trilogie poslední film a rovněž poslední Romerův zářez na režisérském křesle. Skvěle se propojuje s předchozími díly a ukazuje jak doba dokáže lidi změnit. Celkově tento film mění zajeté věci, které jsme tak měli rádi a zdá se být o mnohé osekán. Film mi nepřijde tolik špatný, ale z té trilogie je rozhodně nejslabší. Očividně se nedá brát ani tak vážně pro zahrnutí určitých komediálních prvků, u kterých se sice zasmějeme, ale nefungují tak dobře jako když se o to pokusil v Úsvitu mrtvých z roku 1978. Viditelně se na tom podepsal i budget, který byl sice 2x větší jak u Deníku mrtvých, ale zase 4x menší jak u Země mrtvých. Celkově to zahraňuje poměrně sympatické obsazení v čele s Alanem Van Sprangem nebo pěknou Kathleen Munroe. Jedná se sice o lehce nadprůměrné dílo, ale jako fanda žánru tam tu čtyřku prostě dám.
  25. Návrat oživlých mrtvol
    Návrat oživlých mrtvol (1985)
    10
    „Události zobrazené v tomto filmu jsou pravdivé. Jména/názvy jsou jména skutečných lidí a názvy skutečných organizací.“ … Klasika všech klasik. Noc oživlých mrtvol z roku 1968 od legendárního režiséra George A. Romera bylo natočeno podle skutečné události v roce 1969! Ou počkat?! Filmová chyba nebo Romero viděl do budoucnosti? NEŘEŠIT! Návrat oživlých mrtvol je dnes už kult, na který se už prostě nesmí zapomenout když už někomu doporučujete skvělé zombie filmy. Nedá se tady říct úplně horory, protože je to spíš komedie. Přece jenom Zombies už jsou podžánrem sami o sobě a jde v něm použít snad všechno možné. A rok 1985 byl toho příkladem – film se totiž v ten samý rok setkal se svým vážnějším příbuzným, kterým nemyslím nic jiného než Romerovo skvělý Den mrtvých. Záhadný plyn uniklý z armádních kontejnerů oživuje mrtvé a ti mají neukojitelnou chuť na lidské mozky. U nich kostyméři, maskéři a loutkáři v kombinaci s praktickými efekty odvedli parádní práci. Obzvláště u mrtvol právě vydolovaných ze svých hrobů, u kterých můžeme s jistotou říct, kde bral Raimi inspiraci pro vzhled svých Deadites pro Evil Dead 2 a Armádu temnot. Tady nejde hodnotit jinak než za plný počet.
  26. Return of the Living Dead 5: Rave to the Grave
    Return of the Living Dead 5: Rave to the Grave (2005)
    0
    Bezmozci se vrátili a ve stejný rok jako čtyřka přichází díl pátý! Ehm – jestli jsme se nepochopily, těmi bezmozky samozřejmě myslím tvůrce téhle slátaniny… nebo tedy posledních dvou slátanin. Film navazuje krátkou dobu na ten předchozí. Přeživší předchozího filmu tu však prošli nějakým druhem lobotomie neboť si tu žijí svůj studentský život a jediné co je trápí je smrt strýčka, o kterém se tu ani slůvkem nezmíní co hajzla to bylo. Tohle si ani nezaslouží nést známku ‚Living Dead‘ a není se čemu divit, že je fans do série nepřijímají a celkově se o Return of the Living Dead mluví jen jako o trilogii. Necropolis a Rave to the Grave si nezaslouží nic jiného než skončit v propadlišti zapomnění. Úplná ztráta času!
  27. Návrat živé smrti 3
    Návrat živé smrti 3 (1993)
    10
    A do třetice se nám navracejí naše oblíbené oživlé mrtvoly a stejně jako předchozí film „trochu jinak“. Mění tón, rozměry, ale právě opět i ty mrtvé. Celkově se i vyvarovali městskému šíření infekce a celé to bylo více komornější. V tomto pokračování se tentokrát přímo zaměřili na to, co jsme věděli už od těch prvních dvou. Použití Trioxinu pro armádní účely a jejich využití v boji. Kryštof Rudopol svolává BSAA, připravuje pěsti a poliká steroidy po kilech na zmlácení nějakých balvanů! Ehm… To je zase jiný vesmír! Každopádně zpátky k filmu. Ten by se tentokrát dal označit za takovou love-story… i když přesnější by možná bylo „láska až hrob“. Když po nehodě, která byla potřebná, aby se ve filmu něco stalo, zemře klukovi přítelkyně (prakticky si jí sama zavinila), rozhodne se ji ve výzkumném středisku (který vede jeho otec)… re-animovat? (hehe). Ovšem oživení proběhne právě díky nám už moc dobře známému plynu. Zoufalý útěk s „vyhladovělou“ přítelkyní může začít. No každopádně i u tohoto dílu jsem se bavil. Opět spousta divných rozhodování postav a divností v příběhu, ale to bych zde asi neměl hledat. Postupný vývoj naší nemrtvé postavy páru byl skvělý - Mindy Clark prostě Vrrr…. Královna zombie! Vem si můj mozék! (Twl kroť se blbečku!). Vtip s jazykem pobavil – hlavně pokud víme v čem tři roky nato hrála xD … Ah, takže srát na to – těch pět hvězd tam prostě dám!
  28. Pátek třináctého 3
    Pátek třináctého 3 (1982)
    6
    A paradoxně zrovna na díl s číslovkou 3 vyšla ta tehdejší posedlost 3D obrazem. Červeno-modré brýle nasadit za 3… 2… 1… Teď! Teď to na vás bude všechno lítat přímo z obrazovky! Radši nepouštějte ovladač od TV z rukou aby jste neměli Jasona i u vás v obejváku! Tento díl ukončuje takovou tu pomyslnou úvodní trilogii klasických Pátků 13 než přešel do takového toho novějšího podání. A je to právě tento díl, který nám poprvé dal Jasona s jeho ikonickou hokejovou maskou, která je s ním neodmyslitelně spjatá.
  29. Jason X
    Jason X (2001)
    8
    Jason zamířil do pekla a zpátky ho přivedl samotný Freddy Krueger… ehm tedy - na to jsme si museli ještě tři roky počkat. Jason je tu po událostech předchozího dílu z nejasných důvodů opět aktivní a pronásleduje svojí první oběť. Ovšem po nehodě v laborce zůstávají oba kryogenicky zmražení na téměř 500 let. Ano! Jason jde do Sci-fi! Takové zachovalé exempláře z 20. století musí mít obrovskou hodnotu – obzvláště když jeden z nich je nejsmrtonosnější mašina na zabíjení naší doby. Nechť masakr může začít. Ve vesmíru vás nikdo neuslyší křičet a tady se teprve bude křičet. Na palubě malé vesmírné lodi s menší nic netušící posádkou si Jason užije spoustu srandy v podobě brutálních vražd a možná dostane i nějaký ten upgrade.
  30. Pátek třináctého 7: Nová krev
    Pátek třináctého 7: Nová krev (1988)
    10
    Poslední z těch lepších pátků do příchodu Jason X. Mnoho lidí filmu vyčítá fakt, že tu figuruje postava, která dokáže něco, co bychom ve slasheru moc neočekávali a to jsou určité „magické“ schopnosti. Říct, že se jedná o pouhou telekinezi si myslím, že není zrovna na místě. A za mne – jako proč ne? Když tu existuje něco, co dokáže Jasona neustále navracet k životu, aby rozpoutal krvavé peklo, proč by tu nemohl existovat někdo další s nadpřirozenou schopností? Každopádně – Jason sám tu působí asi nejlépe jak to jenom jde. Jeho „mrtvácký“ vzhled mu propůjčuje určitou dávku děsivosti a v kombinaci s obsazením Kanea Hoddera působí jako ta pravá mašina zabíjení. A musím říct, že nabídl opravdu skvělé vraždy. Jen škoda, že se musel film kvůli ratingu o dost osekat. Přesto to hodnotím až nadmíru spokojeně
  31. Pátek třináctého
    Pátek třináctého (1980)
    10
    První film této klasické slasherové série s Jasonem Vorheesem musel vyrazit dech těm co do série naskočili až po zkušenostech s těmi novějšími díly. Ten totiž přinesl naprosto nečekaný twist, který… no sakra – to tu prostě nemůžu říct. Koukněte samy! Na film z roku 80, prostě nejde říct jediného křivého slova. Hehe – obrazovka, která představila název filmu musela tehdy vyděsit každého vlastníka nové televize. Vraždy probíhající na bandě hloupých děcek jsou poměrně skvěle odvedené. a celkově scény z pohledu samotného vraha, o kterém tehdy nikdo nevěděl jak vypadá, skvěle podtrhly atmosféru filmu. Zlatá klasika. #KevinSlaninaDebut
  32. Pátek třináctého 9
    Pátek třináctého 9 (1993)
    2
    Tak jsem si znova dal Jason goes to hell a rozhodně se to řadí k těm filmům, které si pamatuji lepší než ve skutečnosti jsou... což je zvláštní - není to právě tak dlouho od mého posledního maratonu Pátků. Mizerné dialogy, nesmyslné scény a i na poměry hororů tohle úplně postrádá nějakou logiku. Nějaké vraždy jsou dobré, ale sakra zrovna tu nejlepší mají BluRay verze cenzurované! Jedná se o to zabití v kempu při ‚vášnivé‘ scéně, které tady vůbec není vidět. Existuje sice i UNRATED verze, ale na co potřebuje brutální horor Unrated verzi? To nedává smysl! Do toho najednou nutnost cpát Jasonovo sourozence. Zmínka o Eliášovi je ok, ale že má najednou Jason sestru, neteř a praneteř a ty mají jediní "magickou" moc Jasona zabít - to je docela meh. Ve výsledku bych z filmu ponechal něco dobrého - obzvláště tu část s Freddym, která nám umožnila parádní crossover, ale zbytek by nebyla žádná škoda dekanonizovat.
  33. Pátek třináctého 4
    Pátek třináctého 4 (1984)
    8
    Ačkoliv film nese podtitul „Poslední kapitola“, je pro mě takovým prvním dílem do pomyslné nové trilogie, kterou jsem si neoficiálně nazval „Jarvis Trilogy“. Jason se po událostech předchozího filmu opět vrací k životu a první vražda na sebe nenechá dlouho čekat. Zabíjení tu bylo hodně jednoduché ale hlavně bylo viditelné i přes fakt, že nebylo vyloženě brutální. A zrovna Čtvrtý pátek byl dílem, který nakopl kariéru dvěma dnes dost známým hercům - Coreyho Feldmana a Crispina Glovera.
  34. Pátek třináctého
    Pátek třináctého (2009)
    8
    A nyní jsme v období kdy se už dlouho čekalo na pokračování skvělého Freddy vs Jason. Ale bohužel New Line Cinema s produkcí Michaela Baye mělo vlastní plány. Obě postavy totiž dostali své předělávky do vlastního filmu – Pátek 13 a o rok později dorazila Noční můra v Elm Street. A ani jedno se nedočkalo zrovna nějakého kladného přijetí – což mě nepřekvapuje u Noční můry, ale překvapuje mě to právě u toho Pátku. Ten byl podle mě solidně odvedený. Vraždy tu sice nebyly zrovna nějak brutální a prostě se tu tak nějak děli. Dost se tu sázelo spíš na temnou atmosféru a děsivost samotného Jasona. No a samozřejmě ještě na nadbytek sexuálních scén. Co se týče filmu tak tu zachovali tři hlavní aspekty z původních třech filmů: šílenou Pamelu Vorhees, která přišla o hlavu a Jasonovi dvě masky – pytel, který později vymění za svojí ikonickou hokejovou masku. A šel by zmínit i čtvrtý aspekt z prvních pěti dílů a to zanechávání konců s otazníkem. Remake mě docela uspokojil a myslím, že se jedná o jeden z těch lepších kousků.
  35. Pátek třináctého 6: Jason žije
    Pátek třináctého 6: Jason žije (1986)
    8
    Poslední díl do pomyslné Jarvisovo trilogie. I zde byly Jasonovo vraždy poměrně jednoduché – většinou nebyly přímo ukázané a byly spíš omezené na bodná zranění. Ovšem tady byl Jason už napřímo představen jako to nemrtvé a nezastavitelné monstrum co nezná bolest a zabíjí bez skrupulí. Tedy většinu když nemyslím hlavní hrdiny příběhů – nachází se tu totiž určitá hranice, kterou prostě ani Jason nesmí překročit. Jako správný slasher to má prostě jednoduchý a místy hloupý příběh. Rozhodně ale měl zatraceně skvělou úvodní scénu a ten odkaz na Jamese Bonda byl top.
  36. Pátek třináctého 5: Nový začátek
    Pátek třináctého 5: Nový začátek (1985)
    8
    Druhý film do Jarvisovi Trilogie a zároveň poslední film v sérii, který za sebou zanechal takový ten konec s otazníkem. Tentokrát se příběh přesouvá do ústavu pro problematickou mládež, do které se dostává teď už o něco starší Tommy Jarvis. Ale ten si tu rehabilitace příliš neužije neboť se vrací maskovaný zabiják, aby mu dodal další dávku pořádného traumatu. Tohle bude dlouhá noc. No každopádně, co se týče vražd – ty byly stejně jako v případě předchozího dílu dost jednoduché, ale vypíchnul bych dvě super – ta latrýně (i když sejmout člověka při tak super činnosti je podlost) a tu s páskem přes hlavu.
  37. Pátek třináctého 8: Jason na Manhattanu
    Pátek třináctého 8: Jason na Manhattanu (1989)
    6
    Jason se vrací už po sedmé aby ztrestal ty, kteří se jen přiblíží k táboru Křišťálové jezero. A tentokrát ho jeho cesty za kořistí zavedou daleko od domova až na samotný Manhattan. No a co dál? Ehm… Jo. Velká část filmu se odehrává hlavně na lodi na cestě do svého cíle, kdy už nám Jason dokázal posádku poměrně zredukovat. Jakmile už se hrdinové v patách s jedním nejsmrtonosnějších zabijáků vůbec dostali do samotného New Yorku, začala teprve ta podívaná. Prostě řeknu to jednoduše – celý film byl hloupý, vraždy nedotažené – prostě 90% z nich proběhlo off screen a když už něco bylo vidět, chyběla tomu nějaká brutalita. Ale co tu bylo snad ještě víc děsivějšího než Jason Vorhees to byl samotný New York! Ten tu působil strašně negativně. Prostě jako nějaká reklama o tom jak je hnusný, špinavý, kriminalitou prolezlý… Prostě sem děcka netahejte. Ale aspoň tu vznikla ta ikonická scéna s bandou „drsných“ děcek a rozkopnutým rádiem.
  38. Pátek třináctého 2
    Pátek třináctého 2 (1981)
    8
    Druhý díl jde v podobných kolejích jako ten první - ve Stejné atmosféře a stylizaci. A i tady do poslední chvíle o zabijákovi příliš nevíme neboť vraždy probíhaly z pohledu za v ruce drženým velice ostrým předmětem. Často ze zabijáka samotného byly vidět jen nohy, ruce a stále víc a víc to vedlo k tomu, že sledující už netrpělivě vyhlížel až vraha ukážou v plné jeho ošklivosti. A právě tento film nám konečně přivedl na svět jednoho z nejslavnějších slasher zabijáků všech dob.
  39. Twisted Metal
    Twisted Metal (2023)
    10
    No do prdele! Jedna z naprostých klasik mého mládí zpracovaná v seriálové podobě a… byla to parádní jízda od začátku až do konce. Prostě ujetá záležitost co se nebere vážně funguje na výbornou. Bingnul jsem ji za nějaké 4,5 hodiny a nedokázal se od toho odtrhnout. Fakt. Nemůžu si pomoct – sedlo mi tu všecko. Postavy a jejich vývoj – parádní. Kombinace komediálních prvků s vážnými momenty – skvělé. Mad Max styl světa – miluju to. Těšing na druhou sérii! Jen ten Rob Zombie v soundtracku chyběl:( ... Sweet Tooth je pán! „Shut up and BLEED, you motherfucker!“.
  40. The Last of Us
    The Last of Us (2023)
    4
    No tak tohle bylo něco... Tedy – takto jsem začal svůj komentář k první epizodě, ze které jsem byl extrémně nadšený a očekával jsem, že by se to snad mohlo kvalitou stejně udržet i nadále. Druhá epizoda už byla výrazně slabší a vypíchl bych z ní snad jen dvě super scény a to ty v galerii a to probuzení hordy. Třetí díl byl vyloženě nuda a medvědí soulož v zombie světě opravdu vidět nepotřebuju. Ve hře nějaký vztah Billa byl akorát nastíněn a působilo to v pohodě, ale tady je to až přehnaně nucené. No, ale rozebírat tu díl po dílu by bylo na dlouho. Ten seriál působil jakože si to nejlepší vyplýtval už v prvním díle a to i včetně budgetu. Díl co díl degradoval jak jenom mohl kdy na úplné dno padl už od toho třetího. I když bych lhal, kdybych řekl, že při nástupu Bloatera v pátém díle mi nenaskočila husina. Ovšem jeho odchod ze scény byl stejně rychlý jako jeho nástup na ní. Byl tu totálně nevyužitý, obzvláště když si vzpomenu jaké strasti s ním byly ve hře. Seriál celkově zeje prázdným světem kde se úplně zapomnělo na zombie. Hezké, že mistr světa Druckmann tvrdí, že skutečnou hrozbou jsou tu lidi… a jako ok. Ale minimalistické zakomponování infikovaných v něčem se zombie tématikou je meh. The Walking Dead umělo oboje a bez nějakých výmluv. Rovněž stížnosti, že v seriálu není žádná akce – což by mě osobně vyloženě neštvalo. Ve hrách jsem taky spíše fanda tichého postupu, ale tady se prostě nic nedělo. A když už by se mohlo něco dít, proběhne to kompletně mimo obraz. Takže ne díky. Nemám potřebu se k seriálu víc vracet.