3/10. Jsem to asi nepochopil, ale pobíhání retardovaně chovajících se postav po poušti mě nějak neodstřelilo. První polovina, která měla patrně budovat napětí ve mně vybudovala spíš brutální nudu. Ve druhé polovině se konečně trochu víc oťukáváme s mimozemšťanem (?) a film začíná mít slibný potenciál. S příchodem jediné zajímavé postavy (kameraman) se začíná rozjíždět nadějná podívaná, která ale záhy končí o několik okamžiků později. Napětí nulové, na postavách (ani koních) mi nikterak nezáleželo a jediná zajímavě rozehraná dějová linka s šimpanzem vyšumí do prázdna. Podle traileru a nadšených reakcí některých recenzentů jsem se fakt těšil, ale tohle mě fakt nepřesvědčilo. Nebýt krásné houbovité věci, asi bych šel s hodnocením ještě níž. Peele se asi pokouší o art, ale já říkám: "NOPE."
7,5/10. Marvel mě okradl o filmový zážitek roku! Na jednu z nejhůře hodnocených Marvelovek jsem se zpočátku bál podívat, ale nakonec jsem si uvědomil, že špatně hodnocení může znamenat i to, že milovníci klasického MCU nedostali to, co si přáli. A skutečně. Máme tu velmi civilní, citlivě podanou podívanou, ve které se někdy prostě jen sedí, mluví, večeří, nebo prostě jen kouká kamsi do prázdna. Ale s tím prázdnem bych lhal - scenérie jsou tu tak nádherné, že se tají dech a chvílemi si člověk říká, jestli nesleduje dokument o tektonické činnosti na Islandu. Eternals na mě působí skoro až uhrančivě a nebýt některých "marvelovin", nasadil bych hodnocení ještě výš a dost možná si film uložil do šuplíku mezi Příchozí a Fontána. Neptejte se mě proč, ale podobný pocit, jako u těchto dvou filmů, jsem při sledování Eternals měl. A proč to zvolání na začátku recenze? Inu, kdyby nemusel být film poplatný MCU, pravděpodobně by z něj byla nádherná nevšední podívaná o životě vyšších bytostí pachtících se v problémech a nástrahách obyčejných lidí. Komorně podané superhrdinské drama s krásnými záběry na božskou přírodu. Cítím, že kdyby tohle nebyl Marvel, byl by to klenot. Ach jo.
Sorry, ale postava kapitána mi prostě nedává smysl. Týpek, co obehraje všechny svým pestrobarevným štítem a nedělá si nic ani z přímé konfrontace s minigunem, přičemž si chrání jen cca 60% těla, je prostě už za hranou toho, co dokážu ve sci-fi, který se tváří ukrutně vážně, tolerovat. Nebýt týhle figurky, která má asi představovat spíše symbol Ameriky, mohlo by se jednat o docela zajímavý béčko. Tohle ale fakt ne. Ještě jednou sorry.
Nemohu si pomoct, ale kdyby vznikl seriál mimo kulisy Marvel univerza, mohlo by jít o velmi zajímavou podívanou plnou originálních a neotřelých nápadů.
Edgar Wright ve své vizuálně dokonalé novince žongluje s žánry stejně jako s (mými) emocemi. Dlouhou dobu se mě zmocňoval pocit, že je to best Wright ever. Není. Celé to shazuje zápletka a plot twist jako z filmu pro děti předškolního věku. Moje doporučení: pokud máte slabost pro nádherný, místy aberující vintage look a sladkou "britštinu", neváhejte a ... odejděte z kina cca půl hodiny před koncem. Vyvrcholení si domyslíte a budete nadšeni. V opačném případě vyhodíte peníze za velice průměrný příběh.
Akční hudební lovestory z prostředí zločinu? Hell yeah! Tenhle film jsem odkládal už od jeho premiéry. Trailery ani popisky mě nikdy dostatečně nenavnadily. Stejně tak hodnocení na ČSFD. Už bych si měl ale zvyknout na to, že co natočí Wright, to je prostě klenot. Kéž by uměl Tarantino pracovat s hudbou stejně jako se s ní pracuje v Baby Driver a neusekával písničky po pár taktech.
Skvělý nápad i zpracování, ale ten konec? Patos nad patos. Od scény s výslechem, až po samotné zakončení, jsem sám sebe proklínal, že kdybych ten film vypnul o několik minut dřív, nepřipravil bych se o absolutní zážitek.
Tenhle film bych chtěl vidět jako hloupý, naivní divák, který si opravdu myslí, že to všechno bylo na jeden záběr. Takhle mě totiž ze zážitku neustále vytrhávaly záběry, v nichž jsem viděl ty "neviditelné" střihy. Nevyčítám to ale filmu, nýbrž sobě. Je mi jasný, že něco takového asi na jeden švih nikdo nenatočí. Jinak jsem ale převážně nadšen. Zvuk, hudba, promyšlenost každého záběru, precizní kamera, napětí a několik epických scén jsem si náležitě užíval. Občas tomu chyběla dynamika, ale ono to v tý válce asi taky nebyla furt samá akce. Děj je naproti tomu prosťoučký a taky se nabízí otázka, jestli by tu cestu hrdina opravdu za ty dvě hodiny ušel. Navíc jsem u sebe zpozoroval takový zvláštní vedlejší efekt. Jak se na plátně nestříhalo, byl jsem více unaven z neustálého udržování pozornosti. Zvláštní, jak je člověk zvyklý si díky střihům trošku odpočinout. Přirovnal bych to k velmi dlouhé cestě autem, které řídíte vs. té samé cestě, akorát s přestávkami. Tak jako tak jsem si to parádně užil a rád se na film podívám znova. Docela bych chtěl vidět ten samý snímek, akorát s několika (přiznanými) střihy navíc.
Němec natočil britský film po americku. A mnohdy to vypadá i pěkně, chvílemi originálně, ale bohužel film svůj potenciál zabíjí všemi neduhy překombinovaných, romantických komedií. Stokrát omýlané rozchody, návraty a skoro-návraty působí spíš trapně než srdceryvně. Skoro jakoby se autor nadprůměrného romanťáku snažil zapadnout mezi ty (pod)průměrné. Škoda.
Celý film jsem stále čekal na něco, co by mě donutilo odejít od počítače, stejně jako ty lidi z Cannes. Nic. Až po závěrečných titulcích jsem se dočetl, že jsem právě shlédl okleštěnou verzi bez té pravé dávky násilí, o které se ve spojení s filmem tolik mluví. Těším se, až vyjde druhá verze. Jinak Jack (film i postava) na mě působil často humorně, někdy absurdně, ale především vcelku inteligentně. Rozhovory Jacka s Vergem mají patrně zastupovat Trierův rozhovor s kritiky, kteří neustále brečí, že jeho filmy nejsou správné. Ano, nejsou, ale jsou dobré. A vizuálně přímo dokonalé. Jak již někdo výše zmínil - Trier je člověk, kterého dnešní přehnaně korektní film potřebuje - člověk, který se nebojí dotknout těch pomyslných hranic. On podél nich tančí valčík ruku v ruce s kontroverzí a milerád své kroky vede až za hranice tanečního sálu.
Hodnocení je zde jednoduché. První povídka - 2*. Druhá povídka - 1*. Třetí povídka - 3*. A závěrečná čtvrtá? 5*. Ta poslední byla totiž tak perfektní (Tarantinovská), že jsem zapomněl i na to otravný přehrávání Tima Rotha, které mě celou dobu tolik rušilo. Mělo to pointu, vtip a dokonalou kameru. Přesně to, co chybělo těm předchozím.
Vizuálně je to dokonalé. Zvuk - špička. Kamera, efekty, herci? Všechno na pět hvězd. Posledních pár minut filmu je taktéž nevídaná masáž všech smyslů a mozkových závitů. Celkově jsem film "baštil" zhruba do poloviny. Avšak čím více prostoru dostávala Pittova postava, tím více mě film přestával bavit. Pointa, jeho úmysly i chování mi přišlo zkrátka o ničem. Chápu, že spousta lidí dokáže tento film donekonečna rozebírat a vychvalovat, ale mě takhle podívaná příliš nesedla. Nevím, jak moc za to může fakt, že jsem největší twist filmu znal již před shlédnutím, ale obávám se, že by mi to mozek neodpálilo ani tak. Se7en je pro mě stále Fincherův jediný a nepřekonatelný klenot vybroušený k dokonalosti.
Radek99 jakoby mi mluvil z duše. Taky mě neuvěřitelně rušila moderní hudba, která by měla být nahrazena něčím dobovým. Stejně tak zrychlené záběry a střihy a k tomu ty animované pasáže - něco, co se možná hodí do CSI, ale do snímku odehrávajícím se před sto lety rozhodně ne. Každopádně na mě udělala dojem dynamika vyprávění a samozřejmě i samotný život aktéra. Když se oprostím od těch neduhů, je to slabší čtyřka (ale přece čtyřka). Přeci jen to odsejpalo a já se ani chvíli nenudil.
Jedno z největších zklamání, co jsem u filmu zažil. Ano, první polovina byla dokonalá. Celý to tak krásně odsejpalo a já měl pocit, že sleduju výjimečnou road movie o dvou parádních bastardech (přičemž jeden z nich je korunovanej cvok). Ale pak přišla druhá polovina a celý film naprosto degradoval na debilní, upírskou vyvražďovačku, až příliš okatě připomínající Braindead. Filmy o upírech jsou mi ještě protivnější, než filmy o ponorkách a letadlech, ale byl bych to ochoten přehlídnout, pokud by se z toho nestala tupá slátanina. Omlouvám se všem fanouškům, ale tohle mě minulo. Rozpůlit to na dva filmy, tak z toho vznikne hvězdně obsazená pěti hvězdičková podívaná versus oddychová, místy nápaditá komedie (ano, občas to byla i sranda), která si však nezaslouží více, než dvě hvězdy. Sečteno, podtrženo, zprůměrováno - tři z pěti.
Nějak mě to nenadchlo a v polovině už ani moc nebavilo. Tři hvězdy za scénu s prvním "utečencem" a za ... já už vlastně ani nevím, co se mi v tom filmu líbilo. Průměrná žánrovka, nic světoborného.
Nevím, jestli to bylo mojí verzí, ale byla tam hromada naprosto nesmyslných střihů a sem tam i nemožných dialogů. 2,5 hvězdy za na tu dobu skvělé efekty, masky a super atmosféru.
Průměrná rodinná podívaná. Cohen bezva, Deppova role otřesná. Zápletka ohledně času zajímavá, ale samotné cestování by se dalo ještě lépe podojit. Jen taková připomínka - opravdu mě štve, když v průběhu celého filmu hraje Elfmanova kouzelná hudba, ale do titulek vám prasknou mainstreamovou sračku, která se neshoduje ani s tónem filmu, ani se soundtrackem obecně.
V tomto filmu jsem byl naprosto ztracen. Nechápal jsem jediný symbol, jedinou scénu. Přesto jsem ho nedokázal vypnout, ani odsoudit. Asi pro ten nádherný audiovizuál. Možná i pro tu divnost, která se ale nezdála být tak prvoplánovaná jako u Lynche. Tušil jsem, že existuje vysvětlení. Poté jsem si přečetl tento článek: http://www.slate.com/blogs/browbeat/2013/04/09/upstream_color_faq_analysis_and_the_meaning_of_shane_carruth_s_film.html a pochopil jsem, jak krásný a hluboký film to je.
Nepochopil jsem to. Ale určitě se na to ještě podívám. Pokud to nelze pochopit, dávám 2 hvězdy. Pokud ano, tak podle toho, jak úžasné to ve skutečnosti je.
Tento film prostě nesedl. Dokázal jsem ho dokoukat do konce, ale znovu už ho vidět nechci. Přílišná barevnost mě akorát otravovala a soundtrack, no to mi teda promiňte, ale větší slátaninu jsem neslyšel. Tyhle rapový a disko hity mi opravdu do atmosféry 30. let nezapadli. Chápu, co tím chtěl autor vyjádřit, ale po hudební stránce mě Gatsby zklamal podobně jako Nespoutaný Django - i když u Djanga to bylo jen pár výstřelků v podobě černošskýho rapu, jinak nebylo co vytknout. Postavy mi přišly bez života a bez hloubky a nezachránil to ani charismatický Leonardo. Rozhodoval jsem se mezi dvěma a třema hvězdama, ale přeci jen ve mě film občas dokázal probudit emoce, takže trojka.
Skvělý "dokument" o vzniku mé velmi oblíbené kapely. Tvůrci si parádně udělali srandu ze všech charakteristických rysů kapely, zálibou v akordu Cdur počínaje, Petrovými pohyby konče.