Taika Waititi předvedl dokonalý film. Je to komiks, je to komentář ke komiksovému, filmovému a filmkomiksovému světu (a velmi vydařený - kam se hrabe Deadpool) a je to skvělá popkulturní podívaná. Parodie, která udrží i vážné momenty (opět na rozdíl od prázdného "umím jen jedno" Deadpoola). Navíc plní dětské sny a dává dětem hlas (byť jen na chvíli).
Nemůžu si pomoct, ale nejvíc mě zajímalo, kam mizí Akiko, když je zrovna scéna, do které se moc nehodí. Scénář je strašně kostrbatý, místy zaznívá až jako nějaká agitka. Japonskou tvorbu mám docela rád, ale tady jsem se ztratil.
Dobře rozvržené a odvýpravěné. Umí vtáhnout. Zamrzí obligátní fuckupy z říše "scénaristé jsou líní si zjistit, jak funguje svět mimo jejich hlavu", což přináší na pohled hezké, ale jinak vlastně lobotomizované momenty. Nicméně vizuálně výživné, emocí tak právě, postavy i herci fajn. Ke konci pár zbytečných přešlapů.
Druhá série: Poněkud mdlá a uspěchaná předloha vytěžována skvěle. Par zbytečně hloupoučkých místeček se najde. Velkorysost některých tajných místností je dost na budku.
Nápad dobrý, provedení děsné. Hreci fajn. Nicméně postavy se chovají až příliš často jak z učebnice a ne ze života. Jednotlivé bodíky zápletky sedí. Pospojovány jsou docela plytce, bez snahy dělat věci jinak než na efekt. A efekty jsou zas docela odfláknuté. Nevím, co s San Ti. Z antropocentrického hlediska samozřejmě nedávají smysl, ale chybí taky dostatek vodítek pro uchopení odlišnosti (pokud tedy vůbec nějaká je). Bodík dva navíc za alspoň nějaké sci-fi.
Vlastně to nebylo dobré. Pár zajímavých nápadů. Velká hrst méně či více klasických fuckupů. Pro dnešní dobu bohužel oblígatní fanservice a úplně zbytečná snaha o nezvládnuté velké a větší. Soudnost si někde v druhé třetině vyšla na procházku a v závěru se rozhodla už nikdy nevracet. Vizuál veskrze pěkný a zvládnutý, a za to bod nahoru. Partičká hrdinů young adult mor. Pár lekaček nelekaček. Metro (Je to Praha, že?), lanovka a výtah děs. Bilba měli nechat R.I.P.
Hutné, tísnivé. Vyníkající Jodie Foster, neselhávající Forest Whitaker, krásně přehrávající Jared Leto i skvělá, začínající Kirsten Stewart. Výborně zvládnutý scénář, velmi nápaditá kamera (potažmo efekty). Pár místností, pár herců a vytěženo lépe než spousta velkoplánových produkcí vykastrovaně cestujících nazpět časem či tam a zpět vemírem.
Bodíky navíc za animaci a hlavně hudbu (jak Trent+Atticus, tak i to další). Fajn nápad na retelling, příjemná akce. Nejsem cílovka, takže od určitého momentu spíš nudilo, nicméně dobře využitá i skloubená témata. Jen už by to fakt chtělo film na jiné příběhové kostře a přestat strkat navnaďousy do titulků.
Námět špica, scenář už moc ne. Resp. nechci kupovat, že je to polopatické a drhnoucí, protože jsme v hlavě protagonisty a to, co se na něj valí, je prostě polopatické a drhnoucí. Devadesátkový seriál nebo akčňák by to možná i ustál. Dneska už spíš ne. Nicméně zvraty fajn. Anetická rodinka úpadek. Titulková koncovka přebytečná. Hudba laciná a otřesná. Natali v Cypher podobné téma zvládl líp.
Vlastně bych měl dát plný počet. Film je stejně zaměnitelný, jako je pro mně většina Kingových knížek. Takové to nic natahované přes několikset stran. Tady alespoň mělo rozumnou stopáž, takže nekončím výčitkami nad spoustou zmařeného času. Městečko fajn, herci fajn, upíři fajn. Pár fakt zajímavých prostřihů. Neděj nic moc. Nesmyslů tak právě. Atmosféra v podstatě nula.
Místy jsem se i bavil. Několik fajn míst, spousta zbytečných. Až za pár let zapdane kontext, tenhle počin ani nebude moc dávat smysl. Další zbytečný superfilm na klasické, ohrané kostře s pár momentkama. Stačilo by jako videoklip. Se děsím až se někomu podaří dotlačit uskutečnění Loba.
Tohle bylo snad ještě horší než první díl. Začínáme Bondem mixnutým Mission Impossible, následuje chaotická smršť, kde si Joker všechny vodí jak děti ze školky na přechodu, aby se to nakonec neprodyšně zalilo patetickým betonem. Některé dialogy už dávaly smysl a Joker byl skvělé zahraný. Jinak samoúčelová bída.
Nebylo to špatné. Mělo to slabá i hodně slabá místa - obzvláště zamrzelo, když Hellboy mlátil jiné potvoráky. Jinak docela dost skvělých nápadů, některé i docela vytěžené. Jediný, kdo vypadal, že si to fakt užívá byla Milla. Zbytek asi nevěděl co hrát. Samozřejmě ve srovnání z del Torem jen slabý odvar.
Rychlík prvoplánové přímočarosti jehož výsledkem je hloupoučka naivita. Chybí atmosféra, dialogy. Vše na úkor uspěchané akce. Navíc místy nedomyšlené a špatně sestříhané. Nevýrazné, nezajímavé postavy, které se jen mihnou, pronesou veledůležitou větičku a mizí.
Vlastně to vůbec nebyl špatný film. Po traileru ze soudruhem Osbournem dokonce i velmi milé překvapení - ve filmu se díky bohu hudebně drželi spíš směrem k původnímu komiksu (i když na devadesátkové soundtracky a obzvláště Vránu to nemá). Vzhledem k tomu, kudy se vydaly komiksová pokračování, je filmový příběh i mytologie za ním celkem v poho. Náladou docela blízké prvnímu komiksu. Pár zbytečných či zbytečně hloupoučkých míst, ale celek za mne cajk. Filmařsky pár zajímavých momentu. Odkazy na rok 1994 potěšily. Sanders umí, škoda, že mu to komerčně nevychází.
Vlastně nevím. Umělo to vtáhnout, hlavní dvojka i fungovala. Nicméně: Worthington asi umí hrát jen když ho obarví namodro. Nejslabší jsou paradoxně akční scény, které jsou jak z kaskaderské školky - zbytečně dlouhé a nevhodně nasnímané záběry, místy je vidět, jak se kdo staví do pozic, kontroluje si dopad, skáče soupeřovi do chvatu. Hudební doprovod úplně mimo.
Bodík navíc za vizuál. Scenář na úrovní jednoho dílu televizní detektivky. Dialogy formou nenávazných deklamací. Většina hereckých výkonů toporných až běda.
Vzdal jsem po třetí epizodě. Zvolený způsob vyprávění mi nepřišel šťastný. Vtipné momnenty nebyly dostatečně vtipné či sarkastické, vyznívaly spíš prvoplánově a tupě. Předlohu jsem přežvýkal. V novém systému zřejmě nelze komentovat a nehodnotit, takže nepět.
Curse of Forgiveness: Pořád platí, že se jedná o rozpohybovaný komiks. Pořád platí bodík víc za výpravné sci-fi. Roztodivné tvůrči volby jsou... inu roztodivné. Je trochu škoda, že všechny ty odkazy na Hrozný hněvu a další klasiky americké literatury jsou naznačené s tak velkou jemností. Bohužel jen pro málokoho neprosviští bez povšimnutí a většina tak příjde o možnost si je řádně vychutnat.
Jinak obvyklý pastiš vesnice o pěti chaloupkách, která vydá na dvě sta mrtvých a sto přeživšich, přehršel patetických dialogů a patetických smrtí (z toho alespoň jedno úmrtí s nádechem invence) a další žánrové stereotypie. Na druhou stranu zajímavá je kupříkladu volba designu techniky. A pár náhledu do fluffu/lore světa (namátkou Jamesové nebo Kali a cestovaní skrze jóni) naznačují, že by se mohlo jednat o promyšlenější vesmír. Uvidíme, zda-li se ho ještě dočkáme. Určitěš bych rád tím směrem pár hodin ještě šel.
Wow. Tak tohle bylo překvápko. Během kolika? Dvou trimestru? Jsme stihli světovou válku. Vizuálně úchvatný slepenec neurčitelných časových skoků a podivných dialogů. Od emocí a převážně i děje dokonalé vykostěné cosi. Aktualizace nemístné nebo nepovedené. Táhne se to a vlastně se nic pořádně neděje. Přičemž to postrádá kvality artového filmu, kde by se to dalo ocenit. Samoúčelná, prvoplánová obrazová bublina. Jednotlivé záběry v rozporu s logikou celkové scény. Obrazy ani scény nemají zapadat do celku nebo něco někam posouvat. Máme se na ně prostě jenom dívat. Zatím nejhorší co jsem od Villeneuvea viděl.
Učesané až pozérské (ne)hard sc-fi s příjemným obsazením a líbivým vizuálem. Byl jsem zmatený co s tím, než mi došlo, kdo psal scénář. Takže obvyklá Garlandovina - poměrně skvělý nápad sestřelený neschopností pojmout téma pevněji a bez zkratek, přehnaná snaha o efekt, zvrat a záhadu na prvním místě.
Těžko říct, co s tím. Edwards část nápadů vytěžil/pronesl do Godzilly nebo Stvořitele. Monsters jsou na hraně řekněme artového filmu s uměle natahovanou stopáží a místy nepohlídaným střihem. Dobrá práce s atmosférou a nedodáním divákovi "obvyklého". Jeden z mála filmů, kde mi vadilo, že postava je nesympatický blb. Poloromance v hvězdných kulisách.
Dobré to bylo a nejspíš si dám nášup. Možná méně intezivní než Fury Road, ale i tak našlapané. Vyprávěním blízké Mad Max komiksu z roku 2015. Skvělé doplňuje Fury Road, určitě obstojí i samostatně.