Dokážu si představit, že v určitém věku a rozpoložení může být tahle šílená oddechovka pro někoho ultimátní guilty pleasure klasikou, ale i v opačném případě jde o slušnou komedii s několika osvěžujícími nápady.
Stačí se v úvodu naladit na notu filmu a na konci budete váhat o plném kvaltu. Waititi ve skvělé umírněné formě, která se může rovnat Kokosům na sněhu.
V jádru bohužel velmi průměrný životopis, který vybočuje maximálně velkolepostí a syrovostí bitev. Ovšem na co jsem se těšil nejvíc, tzn režii Scotta a herecký výkon Phoenixe, tady film zklamává vlastně nejvíc, i když je to samozřejmě kvůli očekáváním. Pořád jde o solidní řemeslo a výkon.
Skvělé herecké výkony i dialogy v observačním přístupu jsou už sami o sobě na českém rybníčku krásnou výjimkou, bohužel i přes to mě film nikdy nedokázal úplně strhnout.
Neskutečně slabý odvar našlapané jedničky. Skoro nic tady nefunguje, od hudebních čísel až po herecké výkony, či dialogy. Příběh sice měl na začátku potenciál, ale jeho jednolitosti jsou šité horkou a nezajímavou jehlou.
Odvážná a zároveň velmi bezpečná snaha o romantickou bláznivou komedie, která ve většině stopáže skvěle funguje. Tahle příjemná oddychovka se snaží o společenský i feministický přesah, ale pořád v rámci mantinelů velkého korporátu, což nikdy nemůže dopadnout tak, jak bychom si přáli. Ken za 100%, zbytek filmu 60%.
Pro cílovku pravděpodobně jeden z filmů roku, pro všechny ostatní příjemná indie záležitost, která otevírá osobní témata a velmi úspěšně jimi provází až do skvělého konce. Skrze zajímavý příběh, jde spíše o lyrický počin, který může působit natahovaně, ale i v tom je jeho osobité kouzlo. 70 %
Krásně natočený vhled do strašně zlého začátku vztahu. Záměrně odpudivě napsaná hlavní dvojice dělá z filmu naprosto nekoukatelnou mačo antifeministickou sračku. 10%
Přepálená snaha o sebereflexní žánrovku, které bohužel chybí dotaženější vtipy a především vetší odvaha vystoupit jen z laciných inspirací konretních romantických filmů.
Bay si sakra oblíbil drony a citování sama sebe. Sanitku po téhle šílenosti určitě budete potřebovat, jelikož bez akutní transplantace mozku to přežijí jen ryzí fandové.
Konečně pořádný sequal Stmívání. Pokud se z Mostu stane milionová metropole, nejspíš dopadne jak Gotham. Všechno je tu hnusný, špinavý a zkorumpovaný, i Vémola by si 2x rozmyslel po setmění jít nakupovat do zverimexu. Super detektivka, jen škoda slabšího konce.
Luxusní! Krásná práce s adaptováním, výpravou, a především s Herculem. Jedinečný úkaz, kdy Branagh dokáže famózním knírem zahrát více emocí než Bruce Willis celým tělem, ve všem svých filmech za posledních 5 let.
Po čtvrté už to ztratilo koule, stejně jako režisérka. Meta, přebarevná, homo, pseudo, laciná, umělecko, eko, bio, antikorporátní vyhoněnina, která nastavuje zrcadlo přesně do rektálního otvoru.
Nádherný dětský příběh, který patří k těm lepším z viktoriánské Anglie. Agnieszka Holland zde dokazuje, jak skvěle umí pracovat s charaktery, jak dospělými, tak dětskými a díky tomu z prachobyčejného příběhu vykřesat ten nejlepší plamen. K tomu jí zde pomáhá i skvělá hudba a naprosto úchvatné kulisy. Nejprve jsem se bál, že příběh půjde cestou přechytračelých dětí, které se chovají inteligentněji, než dospělí, ale to jsem se spletl. dospělí zde jsou sužovány dospělými strachy, děti zase svou fantazií. Vše se vzájemně proplétá, mísí a vyvíjí. Je to rozhodně jedna z těch lepších knižních adaptací a filmů pro dospívající, které navíc jako bonus ocení i jejich rodiče.
Musím říci, že jsem čekal fakt hnusy, ale někdy jsem byl sám překvapen, co ty děvčata museli v té stoce vidět a zažít. Drsný, ale reálný náhled do problematiky, které musí často čelit mladé dívky i jejich rodiče. Co za existence je schopno využít pro svůj mrzký pud nezletilé dívky mi je až blivno. Stejně jako argumenty typu: "vina je na rodičích, takže nejsem vinen v tom, že bych ty dívky ohrožoval, protože za to nemůžu." Nejemotivnější moment celého dokumentu je, když se v té změti netvorů objeví ostrov v podobě normálního člověka - studenta. Může to působit jako kýč, ale skvěle to funguje a má to své opodstatnění v realitě, kterou dívky pro tento projekt na svou kůži zažili. Co se týče mého hodnocení, určitě si to těch 90% zaslouží. Já ale tu pátou hvězdu nedám. Nikoli kvůli tomu, že by mě to celé zhnusilo, to beru jako pozitiv. Ale pro několik zdlouhavých monotématických pasáží, kde se opakuje jedno a to samé dokola. Je to ale jen drobná vada na excelentní práci. Byť je to na velice temné téma. Viděna verze od 15 let.
Šílený detailní pohled do šíleného světa amerických soukromých ZOO, které se chvástají ochranou zvířat, aby ale veškeré své prostředky investovali na boj proti sobě a propagaci své image. Takže ve výsledku filmu, stejně jako ve skutečnosti je i tento dokumentem náhledu do boje a duší lidí, kteří se postupně, minutu za minutou více a více propadají do temnoty. Joe Exotic je toho zářným příkladem, ale není sám. Je to exhibice odpadní stoky v níž se tu a tam objeví ostrovy normálnosti. Lépe to popsat nejde. Dokument je navíc velice detailní v zobrazování toho, co chce divákovi sdělit a za to si zaslouží pochvalu. Doporučuji ke zhlédnutí i těm, kteří nemusí přírodovědné dokumenty, protože o zvířatech to není. Naopak nedoporučuji snímek pro ty jedince, kteří od toho právě přírodovědný prvek čekají. Ne, nedostanete ho. Dostanete sobce kteří dělají ostudu lidskému druhu.
České drama ve své další skvělé formě. A opět za tím vidím Agnieszku Holland a v hlavní roli excelentního (opět) Ivana Trojana. Příběh jednoho z našich rozporuplných osobností byl natočen - díky Bohu - rozporuplně. Vše dobré co o Janu Mikoláškovi víme, totiž známe primárně z jeho osobní autobiografie. A to negativní ze všeho okolo. Jistě byl člověkem, kterého stíhaly všemožní démoni, a který si liboval v popularitě. Na druhou stranu též mu nelze upřít snaha o pomoc potřebným, kterým zasvětil svůj život. Této látky se naštěstí chopil kvalitní scénárista Marek Epstein a stejně excelentní režisérka Agnieszka Holland. Výsledek tak ani nemohl dopadnout lépe. Ona výše zmíněná nejednotnost hlavní postavy, kterou si divák musí dokreslit sám, zde díky všemu zmíněnému a hlavně Ivanu Trojanovi vykrystalizovala v áčkové biografické drama, které může hledat konkurenci jen u velkých zahraničních bijáků (pramálo těch českých). A to je zatraceně dobrá vizitka.
Komedie? Vážně? :-D Zasmál jsem se až tomuto popisu žánru. Klasické shledání kamarádů z mládí, jemuž chybí vtip i zajímavé postavy. Nejedenkrát jsem si vzpomněl na českou Vybíjenou, která je podobně strašná, ale aspoň byla vidět snaha o nějaký humor, či potencionálně vtipné charaktery, a ne pouze nudné hrabání v minulosti. Ty subjektivní 4 hodiny, které tohle severské drama má, by se daly přirovnat k čekání na tmu, při polárním dnu.
Nemainstreamová komiksovka, která představuje (konečně!) antihrdinu v pravé špinavé, reálné a nepříjemné podobě. Doslova niterní pohled do hlavy blázna, který se snaží vyrovnat se svým bezútěšným životem, ale bohužel kvůli vlivu chřadnoucí morálky společnosti směřuje k nevyhnutelné katarzi, u níž je čím dál více jasné, že skončí buď hodně špatně nebo ještě hůř.
Marvelovky mají jednu velkou nevýhodu. Skoro všechny jsou dobré a jsou stavěné na podobném základě. Takže po těch 10 letech vás to prostě přestane překvapovat, šokovat. Což je škoda. Infinity War je totiž skvělý film, kterému můžu vytknout snad jen slabší části s Captain Americou a to, že v části s GotG a Starkem se snaží být až moc zábavný a vtipný. U filmu, který se tváří jako jedna velká vyvražďovačka se to moc nehodí. Russoové ale nad vším drží pevně ruku a povedlo se jim to ukočírovat velice dobře. Thanos válí, konečně záporák, co není jen nějaký kus nějakého ztělesněného zla, ale má taky jakousi duši. Místy vám film hraje na city (hlavně v závěru), místy vás baví, místy trochu nudí, ale celkově se jedná o super zakončení 10 let s touhle partou. Škoda, že na pokračování si musíme rok počkat.
Film z prostředí, které jsem nezažil a proto ho ani nemůžu pochopit. I když podle zajímavostí je to celkem kult. Jak by řekl nějaký vrstevník "na tohle si ještě mladej, to si nezažil". Nuda. Ještě že je tahle doba za námi. Snad.
Párkrát jsem přemýšlel, ke které filmové nebo literární postavě bych se mohl přirovnat. A myslím, že jsem se konečně našel. Ijáček je tím důvodem, proč je tento film nejenom snesitelným, ale celkem pohodovým a místy až depresivním polo animákem. S takovým nihilistou, který sdílí podobný pohled na svět jako já bych si těžce rozuměl. Ten film se zdá být spíše pro dospělejší generaci, děti si ho asi tolik neužijí. Škoda slabšího středu filmu, jinak by to mohlo být ještě o chloupek lepší. S přihlédnutím na výborně hláškujícího Ijáčka a solidního Ewan McGregora, který si zde hraje na těžce ambiciózního kariéristu je to tak na 75%. Ironií je, že jsem na to šel v podstatě jen díky "hello there" meme přetaveným do jedné ze scén filmu. lol.
vystříhat 40m filmu a udělat z Venoma dětskou pohádku, co nemá nic, vypadá jak z roku 2000 a jediná pozitivní věc na ni je Hardy. Stříhání je vidět na každé třetí scéně a já doufám, že časem vyjde nějaká extended verze, co by tomu mohla aspoň částečně zachránit určitou důstojnost. Takhle to vypadá strašně a je zcela jasné, že chybí důležité scény (Tom Hardy prohlásil, že jeho nejoblíbenější scéna byla jednoduše vystřihnuta jako další více než půlhodina filmu), první půl hodiny je utrpení, souboje vypadají hůř jak od Snydera a celkově to působí jako 100 mega vyhozených oknem. A že v after credits uvidím 10 minut z jiného Sony filmu, to je ještě zoufalejší. Tohle se Sony těžce nepovedlo. Ale tak co od nich čekat. Snad už jen to, že krach a odkoupení je asi blízko. 55%. btw proč byly všechny exploze a oheň modré?
Tento komentář psal někdo, kdo považuje Freddieho za největšího zpěváka všech dob. Tak sorry za superlativy. Film, který se točil hodně na jistotu, nechtěl někde zbytečně experimentovat a riskovat a raději se drží pevně při zemi. Jestli to je špatně nebo dobře těžko říct, ale v rámci toho, že na film dohlížel mj. i Brian May, tak je to zřejmě i vůle kapely a to je nutno respektovat. Pokud se přeneseme přes některé nesrovnalosti v ději, tak dostaneme dokonalou filmařinu, která si jednoznačně chce jít pro sošky a vůbec se tím netají už od první minuty stopáže. Dokonalý casting, kterému vévodí neskutečný Rami Malek (ale i zbytek kalepy je k nepoznání od originálu), skvěle nazvušené slavnými písněmi od skupiny a závěrečný zkrácený LiveAid koncert je absolutně bez chyby a vše končí na vrchu, v tom nejlepším. Přesně tak, jak by si to určitě přál i sám Freddie. Každý rockový fanoušek si tohle neskutečně užije (i přes 134m dlouhou stopáž to uteče strašně rychle, protože se film ani na sekundu nezastaví) a měl by na to vyrazit do kina na co největší možné plátno s co možná nejlepším zvukem. Aspoň na Dolby Atmos, když už ne IMAX. Ale pro zbytek lidí jen obyčejný povedený životopis, který si do paměti nevryjí. No nic, The show must go on..
Originální animák, co působí spíše jako interaktivní komix s originální animací, parádním neotřelým scénářem a pěknou muzikou. Nejdřív mi ta animace moc neseděla, ale po pár minutách jsem byl ochoten tomu prodat duši. Je to vtipné, rychle to ubíhá a všechno tam funguje. Konečně originální marvelovka. která mě teda bavila víc než poslední Avengers. I když by mě za tohle tvrzení hodně lidí asi chtělo zabít. Nebo lusknout prstem. A narvat meme do aftercredit scény, to chce pořádné koule z oceli.
Captain Marvel je solidní jednohubka, která vás jednou určitě neurazí, ale znova ji vidět nepotřebujete. Má to fajn muziku, hezky se na to kouká (jak po stránce designu lokací, tak i CGI omlazení Sam. L. Jacksona se povedlo) a ta Furyho kočka je boží. Bohužel to má slabší duhou část děje a celé zakončení je takové odfláklé. Jako když něco děláte v rachotě, ale v půlce vás to přestane bavit, tak to doděláte jen tak ve stylu, aby vás nikdo nemohl zjebat, ale víte, že to mohlo být lepší. Ale hlavní je, že to funguje. A tohle funguje.
Velice feel good road movie, které dominuje perfektní Aragorn po 15 letech. Na Oscara to podle mě nestačí, ale chápu, že se dotýká velice citlivého důvodu a proto to mělo z 90% vyhráno. Zrovna u Farrellyho bych nečekal, že natočí takhle "wannabe" vážný flm. Inu v celku to je vlastně obrovský kýč. Ale kdo by neměl rád kýče.
Určitě k tomu mám několik poznatků, co mě dost štvalo a kdyby se nejednalo o zakončení 10 leté éry, tak to tomu všechno bez kompromisů vyčtu. Ať už to je slabší a pomalejší start nebo množství nelogických a nevysvětlitelných scén (které nebudu spoilerovat). Ale na druhou stránku to je skvělá emocionální ždímačka, u které nezůstane jedno oko suché, i přes 3h stopáž to rychle utíká, herecky to šlape, nahláškované to je tak akorát a i proto to je trochu víc, než jen důstojné a rutinnérské zakončení. I když je fakt, že jsem čekal trochu něco jiného. Je super, že trailery opravdu nic důležitého neukázaly.