?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Jean-Pierre Laforce: Filmy a seriály

  • Mezi zdmi
    Mezi zdmi (2008)
    Film
    73%
    1
  • Pianistka
    Pianistka (2001)
    Film
    • KVIFF TV
    Zralá třicátnice a brilantní profesorka klavíru Erika Kohut (Isabelle Huppert) vede trojí život. Zatímco ve dne je váženou osobností pedagogického sboru Vídeňské konzervatoře, večer ukájí svou zvrhlou sexualitu v obchodech s nejhrubším pornem, šmírováním mileneckých párů a masochistickým sebezraňováním. Třetí podobou její existence je vypjaté soužití s tyranskou matkou (Annie Girardot), plné brutálních hádek a vášnivého usmiřování. Erika přesto dokáže udržet svůj bizarní životní styl pod kontrolou až do chvíle, kdy se seznámí v pohledným a talentovaným studentem Walterem (Benoît Magimel). Oboustranná citová náklonnost záhy narazí na neschopnost Eriky navázat normální erotický vztah. Její temné vášně promění rodící se lásku v trýznivé peklo. Kontroverzní PIANISTKA byla s příznivým ohlasem uvedena na MFF Cannes. Oba hlavní představitelé Isabelle Huppert a Benoît Magimel obdrželi Ceny pro nejlepší herce, zatímco režisér Michael Haneke získal za svůj film Velkou cenu poroty.
    72%
    Zralá třicátnice a brilantní profesorka klavíru Erika Kohut (Isabelle Huppert) vede trojí život. Zatímco ve dne je váženou osobností pedagogického sboru Vídeňské konzervatoře, večer ukájí svou zvrhlou sexualitu v obchodech s nejhrubším pornem, šmírováním mileneckých párů a masochistickým sebezraňováním. Třetí podobou její existence je vypjaté soužití s tyranskou matkou (Annie Girardot), plné brutálních hádek a vášnivého usmiřování. Erika přesto dokáže udržet svůj bizarní životní styl pod kontrolou až do chvíle, kdy se seznámí v pohledným a talentovaným studentem Walterem (Benoît Magimel). Oboustranná citová náklonnost záhy narazí na neschopnost Eriky navázat normální erotický vztah. Její temné vášně promění rodící se lásku v trýznivé peklo. Kontroverzní PIANISTKA byla s příznivým ohlasem uvedena na MFF Cannes. Oba hlavní představitelé Isabelle Huppert a Benoît Magimel obdrželi Ceny pro nejlepší herce, zatímco režisér Michael Haneke získal za svůj film Velkou cenu poroty.
    2
  • Bílá stuha
    Bílá stuha (2009)
    Film

    Základním kompozičním znakem i stmelujícím gestem tohoto černobílého snímku o podivných nehodách v rakouské vesničce na začátku 20. století je přísnost, až umanutá striktnost a asketičnost, jež jsou vlastní jak většině postav, tak jejich tvůrci, jenž dovede být na publikum opravdu hnusný. Bílá stuha má pečlivě vysoustružený scénář, napsaný s absolutním odstupem cynicky chladného pozorovatele, a pregnantně volená slova, jež tnou do živého. Jak je u Hanekeho zvykem, chybí doprovodná hudba, spousta obrazů má nemilosrdně a nepříjemně statickou kompozici a pohled kamery se často zastaví na hranici, kdy není otevřeně vidět samo násilí, ale diváci si přesto plně uvědomují jeho důsledky. Vyprávění je až dusivě sešněrované jako korzet obepínající a halící tělo ústřední záhady, k jejímuž rozřešení nelze proniknout, a je napínavé do posledních minut. V každé scéně je cítit tíseň a pod povrchem bublající agrese i zoufalství.

    72%

    Základním kompozičním znakem i stmelujícím gestem tohoto černobílého snímku o podivných nehodách v rakouské vesničce na začátku 20. století je přísnost, až umanutá striktnost a asketičnost, jež jsou vlastní jak většině postav, tak jejich tvůrci, jenž dovede být na publikum opravdu hnusný. Bílá stuha má pečlivě vysoustružený scénář, napsaný s absolutním odstupem cynicky chladného pozorovatele, a pregnantně volená slova, jež tnou do živého. Jak je u Hanekeho zvykem, chybí doprovodná hudba, spousta obrazů má nemilosrdně a nepříjemně statickou kompozici a pohled kamery se často zastaví na hranici, kdy není otevřeně vidět samo násilí, ale diváci si přesto plně uvědomují jeho důsledky. Vyprávění je až dusivě sešněrované jako korzet obepínající a halící tělo ústřední záhady, k jejímuž rozřešení nelze proniknout, a je napínavé do posledních minut. V každé scéně je cítit tíseň a pod povrchem bublající agrese i zoufalství.

    3
  • Un air de famille
    Un air de famille (1996)
    Film
    71%
    4
  • Nepřítel
    Nepřítel (2002)
    Film
    • Netflix
    Tento tajomný a skutočný príbeh v podaní skvelého Daniela Auteuila vás presvedčí o tom, že život v klamstve má vždy nešťastný koniec... Napínavý príbeh, ktorý je založený na skutočnej udalosti, pochádza z dielne vynikajúcich francúzskych tvorcov. Rozpráva o živote zdanlivo úspešného doktora, manžela a otca dvoch detí - Jeana Marca Faureho (Daniel Auteuil), z ktorého sa postupne vykľuje veľký podvodník. Pred všetkými predstiera, že pracuje v prestížnej nemocnici, no v skutočnosti sa celý deň poflakuje po meste, alebo presedí v aute a číta si knihu. Neskôr sa vráti domov, je unavený - akoby celý svoj deň strávil v práci. Ťahá peniaze od svojej rodiny a priateľov pod zámienkou investovania do zahraničných akcií. Tieto prostriedky však utráca na živobytie. Pre svoju rodinu kupuje stále drahšie domy a autá, a naviac si vydržiava mladú atraktívnu milenku. Po čase sa jeho okolie začne zaujímať o výnosy a návratnosť svojich investícií. Jednoducho, chcú späť vysoké sumy, ktoré mu požičali, ale ktoré doktor proste nemá... Jean Marc sa im vyhýba a kľučkuje, až sa ocitne v bezvýchodiskovej situácii. Celý svet sa mu začína rúcať a svoju situáciu sa rozhodne vyriešiť naozaj originálnym spôsobom...
    70%
    Tento tajomný a skutočný príbeh v podaní skvelého Daniela Auteuila vás presvedčí o tom, že život v klamstve má vždy nešťastný koniec... Napínavý príbeh, ktorý je založený na skutočnej udalosti, pochádza z dielne vynikajúcich francúzskych tvorcov. Rozpráva o živote zdanlivo úspešného doktora, manžela a otca dvoch detí - Jeana Marca Faureho (Daniel Auteuil), z ktorého sa postupne vykľuje veľký podvodník. Pred všetkými predstiera, že pracuje v prestížnej nemocnici, no v skutočnosti sa celý deň poflakuje po meste, alebo presedí v aute a číta si knihu. Neskôr sa vráti domov, je unavený - akoby celý svoj deň strávil v práci. Ťahá peniaze od svojej rodiny a priateľov pod zámienkou investovania do zahraničných akcií. Tieto prostriedky však utráca na živobytie. Pre svoju rodinu kupuje stále drahšie domy a autá, a naviac si vydržiava mladú atraktívnu milenku. Po čase sa jeho okolie začne zaujímať o výnosy a návratnosť svojich investícií. Jednoducho, chcú späť vysoké sumy, ktoré mu požičali, ale ktoré doktor proste nemá... Jean Marc sa im vyhýba a kľučkuje, až sa ocitne v bezvýchodiskovej situácii. Celý svet sa mu začína rúcať a svoju situáciu sa rozhodne vyriešiť naozaj originálnym spôsobom...
    5
  • Králové a královna
    Králové a královna (2004)
    Film
    • Filmbox+

    Ve dvou dějově oddělených, na sobě nezávislých liniích sledujeme příběhy ženy a muže, kteří byli před časem manželi. V první prožívá Pařížanka Nora závažnou životní etapu. Po rozvodu začíná nový vztah a zároveň se vyrovnává se zákeřnou chorobou a posléze i smrtí svého otce - spisovatele, který se doposud staral o jejího syna Eliase. Ve druhé linii sledujeme Ismaëla, bývalého Nořina manžela, jenž je omylem internován v psychiatrickém ústavu a skrze tuto situaci je vržen do komplikovaných stavů, které změní jeho život. Nora, otřesena smrtí blízkého člověka, si vrací svoji dramatickou minulost (sebevraždu prvního manžela - otce jejího dítěte, úděl osamocené matky, vztah k synovi i ke starému otci). Dospěje k rozhodnutí vyhledat Ismaëla a požádat jej o Eliasovu adopci. Rohmerovsky laděný snímek, založený na konfrontačních dialozích, je úvahou o smyslu existence a složitosti lidských vztahů. (MFF Karlovy Vary)

    70%

    Ve dvou dějově oddělených, na sobě nezávislých liniích sledujeme příběhy ženy a muže, kteří byli před časem manželi. V první prožívá Pařížanka Nora závažnou životní etapu. Po rozvodu začíná nový vztah a zároveň se vyrovnává se zákeřnou chorobou a posléze i smrtí svého otce - spisovatele, který se doposud staral o jejího syna Eliase. Ve druhé linii sledujeme Ismaëla, bývalého Nořina manžela, jenž je omylem internován v psychiatrickém ústavu a skrze tuto situaci je vržen do komplikovaných stavů, které změní jeho život. Nora, otřesena smrtí blízkého člověka, si vrací svoji dramatickou minulost (sebevraždu prvního manžela - otce jejího dítěte, úděl osamocené matky, vztah k synovi i ke starému otci). Dospěje k rozhodnutí vyhledat Ismaëla a požádat jej o Eliasovu adopci. Rohmerovsky laděný snímek, založený na konfrontačních dialozích, je úvahou o smyslu existence a složitosti lidských vztahů. (MFF Karlovy Vary)

    6
  • Pod pískem
    Pod pískem (2000)
    Film
    Spokojený manželský pár ve středních letech, Marie a Jean, se jako každý rok vypraví do západní Francie strávit část léta ve svém domě u moře. Jednoho dne se rozhodnou zajít na pláž. Zatímco se Marie opaluje, Jean si jde zaplavat. Žena na dece usne a po probuzení svého manžela marně hledá. On se k ní ale už nikdy nevrátí... Jaký důvod může mít člověk, aby jednoho dne odešel bez vysvětlení, bez náznaku odpovědi na přirozený příval otázek, jenž svým zmizením vyvolá? A byl ten odchod opravdu dobrovolný a konečný? Anebo zasáhla náhoda a Jean skutečně utonul? Anebo se vůbec neutopil a prostě od Marie odešel jinam, žít jiný život s jinou ženou? Mladý francouzský režisér Francois Ozon ve svém snímku nabídl divákům psychologický pohled do nitra zralé ženy, krutě zasažené ztrátou manžela. V hlavní roli britská star francouzského filmu Charlotte Ramplingová.
    Žánry:Drama
    69%
    Spokojený manželský pár ve středních letech, Marie a Jean, se jako každý rok vypraví do západní Francie strávit část léta ve svém domě u moře. Jednoho dne se rozhodnou zajít na pláž. Zatímco se Marie opaluje, Jean si jde zaplavat. Žena na dece usne a po probuzení svého manžela marně hledá. On se k ní ale už nikdy nevrátí... Jaký důvod může mít člověk, aby jednoho dne odešel bez vysvětlení, bez náznaku odpovědi na přirozený příval otázek, jenž svým zmizením vyvolá? A byl ten odchod opravdu dobrovolný a konečný? Anebo zasáhla náhoda a Jean skutečně utonul? Anebo se vůbec neutopil a prostě od Marie odešel jinam, žít jiný život s jinou ženou? Mladý francouzský režisér Francois Ozon ve svém snímku nabídl divákům psychologický pohled do nitra zralé ženy, krutě zasažené ztrátou manžela. V hlavní roli britská star francouzského filmu Charlotte Ramplingová.
    Žánry:Drama
    7
  • 8
  • Vánoční příběh
    Vánoční příběh (2008)
    Film
    „Trochu násilnický a trochu rozverný příběh“ vyprávějící o jedné rodině a jedné transplantaci. Do severofrancouzského Roubaix k rodičům na návštěvu přijíždějí jejich již dospělé děti, aby zde společně se svými rodinami oslavily vánoční svátky. Pod vlivem matčiny nemoci, spojené s hledání vhodného dárce kostní dřeně, ožívají vzájemné ambivalence, rodinná tajemství i tragédie. Pozvolna plynoucí snímek s vtipnými dialogy a nápaditou formou vyprávění odkazuje k slavným filmovým dílům i předním evropským myslitelům, jež hojně cituje.
    67%
    „Trochu násilnický a trochu rozverný příběh“ vyprávějící o jedné rodině a jedné transplantaci. Do severofrancouzského Roubaix k rodičům na návštěvu přijíždějí jejich již dospělé děti, aby zde společně se svými rodinami oslavily vánoční svátky. Pod vlivem matčiny nemoci, spojené s hledání vhodného dárce kostní dřeně, ožívají vzájemné ambivalence, rodinná tajemství i tragédie. Pozvolna plynoucí snímek s vtipnými dialogy a nápaditou formou vyprávění odkazuje k slavným filmovým dílům i předním evropským myslitelům, jež hojně cituje.
    9
  • 10
  • Žena mého muže
    Žena mého muže (2003)
    Film
    Catherine (FANNY ARDANT) je atraktivní a úspěšná žena, která žije již 25 let ve zdánlivě pevném manželském svazku s Bernardem (GÉRARD DEPARDIEU). Jejich soužití je bezproblémové až do chvíle, kdy Catherine zjistí, že má Bernard mimomanželský vztah. S pocitem, že ani pořádně nezná svého manžela a jeho skutečné touhy, si najme krásnou prostitutku Marlene (EMMANUELLE BÉART), které dá za úkol vžít se do role Nathalie ženy, která Bernarda svede a vytáhne z něj odpovědi na otázky, jimiž je Catherine posedlá. Místo obvyklého vztahu mezi mužem a ženou však vznikne vztah mezi dvěma ženami. Catherine předpokládá, že bude mít celou dobu situaci pod kontrolou, a začíná se s Marlene pravidelně scházet. To, co se od ní dozví, ji však brzy vtáhne do úplně jiného světa, který ji nejen děsí, ale také postupně mění.
    Žánry:Drama
    64%
    Catherine (FANNY ARDANT) je atraktivní a úspěšná žena, která žije již 25 let ve zdánlivě pevném manželském svazku s Bernardem (GÉRARD DEPARDIEU). Jejich soužití je bezproblémové až do chvíle, kdy Catherine zjistí, že má Bernard mimomanželský vztah. S pocitem, že ani pořádně nezná svého manžela a jeho skutečné touhy, si najme krásnou prostitutku Marlene (EMMANUELLE BÉART), které dá za úkol vžít se do role Nathalie ženy, která Bernarda svede a vytáhne z něj odpovědi na otázky, jimiž je Catherine posedlá. Místo obvyklého vztahu mezi mužem a ženou však vznikne vztah mezi dvěma ženami. Catherine předpokládá, že bude mít celou dobu situaci pod kontrolou, a začíná se s Marlene pravidelně scházet. To, co se od ní dozví, ji však brzy vtáhne do úplně jiného světa, který ji nejen děsí, ale také postupně mění.
    Žánry:Drama
    11
  • Nevěstinec
    Nevěstinec (2011)
    Film

    Přelom devatenáctého a dvacátého století - období velkých sociálních změn - postihl také proslulé pařížské nevěstince. Uzavřenému světu, v němž se na jedné straně nabízela krása a potěšení ale i ponížení a bolest, hrozil zákaz. Francouzský režisér Bertrand Bonello vyšel v příběhu o „vzpomínkách z nevěstince“ ze současné sociologické studie o pařížských „domech lásky“ na přelomu století. Filmový obraz prostitutek a jejich zákazníků zbavil lechtivého a povrchního pozlátka, který nahradil o poznání živočišnější atmosférou. Do popředí se dostávají autentické osudy dívek, jejich rivalita i přátelství, ale i dobové volání po obratu k rádoby humánnější společnosti. (oficiální text distributora)

    62%

    Přelom devatenáctého a dvacátého století - období velkých sociálních změn - postihl také proslulé pařížské nevěstince. Uzavřenému světu, v němž se na jedné straně nabízela krása a potěšení ale i ponížení a bolest, hrozil zákaz. Francouzský režisér Bertrand Bonello vyšel v příběhu o „vzpomínkách z nevěstince“ ze současné sociologické studie o pařížských „domech lásky“ na přelomu století. Filmový obraz prostitutek a jejich zákazníků zbavil lechtivého a povrchního pozlátka, který nahradil o poznání živočišnější atmosférou. Do popředí se dostávají autentické osudy dívek, jejich rivalita i přátelství, ale i dobové volání po obratu k rádoby humánnější společnosti. (oficiální text distributora)

    12
  • 13
  • Ministr
    Ministr (2011)
    Film

    Ministr dopravy, Bertrand Saint-Jean, je uprostřed noci probuzen svým osobním sekretářem. Do rokle se zřítil autobus. Ministr jede na místo nehody, nemá jinou možnost. Tak začíná odysea státního úředníka, napříč stále složitějšímu a nepřátelsky naladěnému světu. Rychlost, boje o moc, chaos, ekonomická krize… V šíleném sledu událostí střídá jedna krizová situace za druhou. Jaké oběti jsou tito vysoce postavení muži ochotni akceptovat? Jak dlouho vydrží ve státě, který pohltí ty, kteří mu slouží?

    Žánry:Drama
    62%

    Ministr dopravy, Bertrand Saint-Jean, je uprostřed noci probuzen svým osobním sekretářem. Do rokle se zřítil autobus. Ministr jede na místo nehody, nemá jinou možnost. Tak začíná odysea státního úředníka, napříč stále složitějšímu a nepřátelsky naladěnému světu. Rychlost, boje o moc, chaos, ekonomická krize… V šíleném sledu událostí střídá jedna krizová situace za druhou. Jaké oběti jsou tito vysoce postavení muži ochotni akceptovat? Jak dlouho vydrží ve státě, který pohltí ty, kteří mu slouží?

    Žánry:Drama
    14
  • Intimita
    Intimita (2001)
    Film

    Přichází k němu jednoho středečního odpoledne. Milují se. Nemluví spolu, přesto se mezi nimi něco důležitého odehrává. Příští týden, ve stejnou hodinu, stojí znovu za dveřmi. Rychle se navzájem svlékají. Beze slova. Stává se sex jedním ze způsobů mezilidské komunikace a setkávání? Francouzský režisér Patrice Chéreau využil literární předlohy britského autora indického původu Hanifa Kureishiho, aby natočil film, který sice vzbudil pozornost kvůli svým naprosto otevřeným sexuálním scénám, přesto jeho ústředním tématem je samota, základní otázky existence mezi ostatními a nesnadnost mezilidské komunikace.

    INTIMITA vzbudila pozdvižení na všech festivalech, kde byla promítána (mj. i v Karlových Varech, kdy se účast prezidenta Havla na její projekci stala v letní okurkové sezóně médii hojně přetřásanou záležitostí), na Berlinale 2001 získala i přes svou skandálnost hlavní cenu - Zlatého medvěda.

    Příběh samotný začíná tam, kde většina filmů končí - v posteli, respektive na podlaze v Jayově neútulném vypůjčeném bytě. Claire přichází za osamělým Jayem, který nedávno opustil manželku i děti, aby se s ním milovala - bez jediného slova. Sex v INTIMITĚ je daleko vzdálen obvyklému nažehlenému filmovému ztvárnění - šokovaní diváci na plátně zhlédnou zcela naturalistické zobrazení erotických scén, které se ale vyhýbá laciné atraktivitě. Sex je začátek, co ale bude dál? V okamžiku, kdy Jay chce porušit nepsané pravidlo o mlčení a zjistit o Claire něco víc, všechno se začíná hroutit. [44. MFFKV 2009]

    61%

    Přichází k němu jednoho středečního odpoledne. Milují se. Nemluví spolu, přesto se mezi nimi něco důležitého odehrává. Příští týden, ve stejnou hodinu, stojí znovu za dveřmi. Rychle se navzájem svlékají. Beze slova. Stává se sex jedním ze způsobů mezilidské komunikace a setkávání? Francouzský režisér Patrice Chéreau využil literární předlohy britského autora indického původu Hanifa Kureishiho, aby natočil film, který sice vzbudil pozornost kvůli svým naprosto otevřeným sexuálním scénám, přesto jeho ústředním tématem je samota, základní otázky existence mezi ostatními a nesnadnost mezilidské komunikace.

    INTIMITA vzbudila pozdvižení na všech festivalech, kde byla promítána (mj. i v Karlových Varech, kdy se účast prezidenta Havla na její projekci stala v letní okurkové sezóně médii hojně přetřásanou záležitostí), na Berlinale 2001 získala i přes svou skandálnost hlavní cenu - Zlatého medvěda.

    Příběh samotný začíná tam, kde většina filmů končí - v posteli, respektive na podlaze v Jayově neútulném vypůjčeném bytě. Claire přichází za osamělým Jayem, který nedávno opustil manželku i děti, aby se s ním milovala - bez jediného slova. Sex v INTIMITĚ je daleko vzdálen obvyklému nažehlenému filmovému ztvárnění - šokovaní diváci na plátně zhlédnou zcela naturalistické zobrazení erotických scén, které se ale vyhýbá laciné atraktivitě. Sex je začátek, co ale bude dál? V okamžiku, kdy Jay chce porušit nepsané pravidlo o mlčení a zjistit o Claire něco víc, všechno se začíná hroutit. [44. MFFKV 2009]

    15
  • Esther Kahn
    Esther Kahn (2000)
    Film
    Židovská dívka Esther (Summer Phoenix) sní o tom, že bude herečkou. V realitě Británie osmnáctého století je to dost pošetilé přání, ale silná vůle jít za svým snem mladé ženě nechybí. Poté, co dosud netečná až autistická Esther propadne vášni k divadlu, se přes rodinný despekt a svoji duševní uzavřenost začne připoutávat k onomu zvláštnímu světu jeviště natolik, až se její život začne prolínat s nereálným divadelním.

    Summer Phoenixová, sestra Joaquina a Rivera Phoenixových, vytvořila strhující portrét ženy, jejíž posedlost divadlem ji zároveň vynáší nahoru a zároveň vtahuje do velmi nejistého a nebezpečného světa. Zajímavou roli jejího učitele a rádce ztvárnil Ian Holm. Film byl zařazen do hlavní soutěže v Cannes a kritiky časopisu Cahiers du Cinema byl tento snímek zvolen nejlepším francouzským filmem roku 2000.
    Žánry:DramaRomantický
    61%
    Židovská dívka Esther (Summer Phoenix) sní o tom, že bude herečkou. V realitě Británie osmnáctého století je to dost pošetilé přání, ale silná vůle jít za svým snem mladé ženě nechybí. Poté, co dosud netečná až autistická Esther propadne vášni k divadlu, se přes rodinný despekt a svoji duševní uzavřenost začne připoutávat k onomu zvláštnímu světu jeviště natolik, až se její život začne prolínat s nereálným divadelním.

    Summer Phoenixová, sestra Joaquina a Rivera Phoenixových, vytvořila strhující portrét ženy, jejíž posedlost divadlem ji zároveň vynáší nahoru a zároveň vtahuje do velmi nejistého a nebezpečného světa. Zajímavou roli jejího učitele a rádce ztvárnil Ian Holm. Film byl zařazen do hlavní soutěže v Cannes a kritiky časopisu Cahiers du Cinema byl tento snímek zvolen nejlepším francouzským filmem roku 2000.
    Žánry:DramaRomantický
    16
  • 17
  • Umřít jako muž
    Umřít jako muž (2009)
    Film

    Nový film Joãa Pedra Rodriguese (Odete, O Fantasma) vypráví příběh stárnoucí hvězdy drag show. Tonia se odhodlává k operativní změně pohlaví, ke kterému ji nutí mladší přítel Rosário, v definitivním rozhodnutí jí však brání její náboženské přesvědčení. Vztah s nevyrovnaným mladíkem je pro ni zničující a navíc zjišťuje, že je vážně nemocná. Ve snaze uniknout problémům přinutí Rosária, aby se spolu vydali na cestu k němu domů, kam už on dávno trefit nedokáže. Ztraceni v magickém lese, otevírá se před nimi dobrodružství, které ani jeden z nich nečekali. Snímek ovlivněný fassbinderovskou estetikou měl letos premiéru v Cannes.

    60%

    Nový film Joãa Pedra Rodriguese (Odete, O Fantasma) vypráví příběh stárnoucí hvězdy drag show. Tonia se odhodlává k operativní změně pohlaví, ke kterému ji nutí mladší přítel Rosário, v definitivním rozhodnutí jí však brání její náboženské přesvědčení. Vztah s nevyrovnaným mladíkem je pro ni zničující a navíc zjišťuje, že je vážně nemocná. Ve snaze uniknout problémům přinutí Rosária, aby se spolu vydali na cestu k němu domů, kam už on dávno trefit nedokáže. Ztraceni v magickém lese, otevírá se před nimi dobrodružství, které ani jeden z nich nečekali. Snímek ovlivněný fassbinderovskou estetikou měl letos premiéru v Cannes.

    18
  • 19
  • Všichni kdo mě mají rádi pojedou vlakem
    Všichni kdo mě mají rádi pojedou vlakem (1998)
    Film

    Skutečným autorem mnohoznačného prohlášení byl sice krátce před smrtí francouzský režisér François Reichenbach, jeho přítelkyně, scenáristka Danièle Thompsonová, si ho ovšem vypůjčila nejen pro název snímku, jehož je spoluautorkou, ale i jako klíč k němu. Vložila ho do úst malíře Jeana-Baptista Emmericha, který svými posledními slovy vyzval blízké, příbuzné a přátele, aby ho tímto neobvyklým způsobem doprovodili na cestě do Limoges, kde si přál být pohřben. Ale snad ještě dřív, než vlak vyjede ze Slavkovského nádraží, začíná být zřejmé, že charizmatický Jean-Baptist byl zaživa patrně také neobyčejně zlomyslný, manipulativní a snad i krutý. Podařilo se totiž shromáždit na jednom místě lidi, které miloval, jimiž se milovat nechával a jejichž rivalitu o svou přízeň s chutí rozdmýchával. Nastupuje historik umění a jeho milenec, stárnoucí žena, přesvědčená, že byla nebožtíkovou jedinou láskou, synovec s odcizenou manželkou, bývalí milenci, přátelé... Takřka tucet postav, které se v omezeném prostoru, roztřeseném jako jejich pocity, vydávají na cestu, se tak stává obětí posledního žertu muže, jenž cestuje v zapečetěné rakvi – autem. Cesta vlakem, pohřeb na „největším hřbitově na světě“ a konečně „svačina“ v rozlehlém rodinném domě. To jsou tři dějství, do nichž scenáristé Chéreau a Thompsonová rozdělili výtečně rozehrané (a na Césara zrežírované) melodrama, v němž se smuteční slavnost stává nejen katalyzátorem vztahu k nebožtíkovi, ale i tavicím kotlem osobních a vztahových problémů všech zúčastněných. [44. MFFKV 2009]

    Žánry:DramaLGBTQ+
    59%

    Skutečným autorem mnohoznačného prohlášení byl sice krátce před smrtí francouzský režisér François Reichenbach, jeho přítelkyně, scenáristka Danièle Thompsonová, si ho ovšem vypůjčila nejen pro název snímku, jehož je spoluautorkou, ale i jako klíč k němu. Vložila ho do úst malíře Jeana-Baptista Emmericha, který svými posledními slovy vyzval blízké, příbuzné a přátele, aby ho tímto neobvyklým způsobem doprovodili na cestě do Limoges, kde si přál být pohřben. Ale snad ještě dřív, než vlak vyjede ze Slavkovského nádraží, začíná být zřejmé, že charizmatický Jean-Baptist byl zaživa patrně také neobyčejně zlomyslný, manipulativní a snad i krutý. Podařilo se totiž shromáždit na jednom místě lidi, které miloval, jimiž se milovat nechával a jejichž rivalitu o svou přízeň s chutí rozdmýchával. Nastupuje historik umění a jeho milenec, stárnoucí žena, přesvědčená, že byla nebožtíkovou jedinou láskou, synovec s odcizenou manželkou, bývalí milenci, přátelé... Takřka tucet postav, které se v omezeném prostoru, roztřeseném jako jejich pocity, vydávají na cestu, se tak stává obětí posledního žertu muže, jenž cestuje v zapečetěné rakvi – autem. Cesta vlakem, pohřeb na „největším hřbitově na světě“ a konečně „svačina“ v rozlehlém rodinném domě. To jsou tři dějství, do nichž scenáristé Chéreau a Thompsonová rozdělili výtečně rozehrané (a na Césara zrežírované) melodrama, v němž se smuteční slavnost stává nejen katalyzátorem vztahu k nebožtíkovi, ale i tavicím kotlem osobních a vztahových problémů všech zúčastněných. [44. MFFKV 2009]

    Žánry:DramaLGBTQ+
    20
  • 21
  • 22
  • Cristóvão Colombo - O Enigma
    Cristóvão Colombo - O Enigma (2007)
    Film
    47%
    23
  • Prachy v prachu
    Prachy v prachu (2008)
    Film
    Francouzská komedie v režii Tonie Marshallové vypráví o dvojici, kterou svedl osud dohromady. Irene Montier Duvalová je bohatá padesátiletá kráska, jejíž ex-milenec je vládní ministr, Darry Marzouki pětatřicetiletý nezaměstnaný outsider, který právě ukradl BMW. Ministr Irene požádá, aby sehrála prostředníka v ilegálním obchodu se zbraněmi mezi Francií a Koreou a tak se stane, že žena s taškou plnou peněz shodou okolností stopne na dálnici Darryho v luxusním autě. Ona ho žádá, aby ji odvezl do Ženevy, on předstírá, že kvůli kampani proti globalizaci míří na summit v Barceloně. Irene přistoupí na jeho hru - mají přece něco společného - a stráví spolu tři dny. Tři nezapomenutelné dny…V hlavních rolích Nathalie Bayeová a Edouard Baer.
    Žánry:Komedie
    46%
    Francouzská komedie v režii Tonie Marshallové vypráví o dvojici, kterou svedl osud dohromady. Irene Montier Duvalová je bohatá padesátiletá kráska, jejíž ex-milenec je vládní ministr, Darry Marzouki pětatřicetiletý nezaměstnaný outsider, který právě ukradl BMW. Ministr Irene požádá, aby sehrála prostředníka v ilegálním obchodu se zbraněmi mezi Francií a Koreou a tak se stane, že žena s taškou plnou peněz shodou okolností stopne na dálnici Darryho v luxusním autě. Ona ho žádá, aby ji odvezl do Ženevy, on předstírá, že kvůli kampani proti globalizaci míří na summit v Barceloně. Irene přistoupí na jeho hru - mají přece něco společného - a stráví spolu tři dny. Tři nezapomenutelné dny…V hlavních rolích Nathalie Bayeová a Edouard Baer.
    Žánry:Komedie
    24