Nico : Nejlepší filmy
a seriály

6.7

Nico: Filmy a seriály

  • Sladký život
    Sladký život (1960)
    FilmRole: Nico
    • Filmbox+
    Italský film Sladký život režiséra Federica Felliniho je jedním z nejvýznamnějších děl světové filmové produkce posledních let. Není sevřeným filmovým dramatem, ale v podstatě řadou volně spojených příběhů a epizod, s nezvyklou otevřeností popisujících mravní rozklad vyšších společenských kruhů kapitalistické Itálie. Jeho ústřední postavou je novinář Marcello, člověk v podstatě vážný a seriózní, který však při své práci poznal sladký život vyšší společnosti a podlehl mu. Stává se hrdinou erotických skandálů, divokých večírků ve vilách a zámcích, zvrhajících se v pitky a orgie, prohýřených nocí, po nichž přichází kalné ráno, odhalující rub tohoto života. Dva lidé by mu mohli pomoci v jeho současné duševní krizi: filozofující spisovatel Steiner a mladičká dívenka Paola. První však končí těžko pochopitelnou sebevraždou a Paolin hlas, volající Marcella k lepšímu životu, je příliš slabý a zaniká ve všeobecné vřavě. Pro Marcella již není cesty zpátky. Film byl vyznamenán Velkou cenou na MFF v Cannes 1960 a mnoha dalšími mezinárodními cenami a uznáními. Na XIII. FFP 1962 získal jednu ze tří hlavních cen. Tímto dílem vtrhla do historie moderního filmu revoluce, nejen v Itálii, kde Sladký život vyvolal nevídaný skandál, především prudkou reakcí katolické církve, která mu udělila verdikt zapovězeného filmu, nepřístupného všem. Vzápětí však byl oceněn na canneském festivalu Zlatou palmou a stal se kasovně nejúspěšnějším Felliniho snímkem. Fellini provedl otevřený průřez italskou společností bez ohledu na všechna dosavadní tabu ve sféře morální, náboženské a erotické. Hlavní hrdina, bulvární novinář Marcello Rubini, kterého ztělesnil Marcello Mastroianni, je moderním Candidem procházejícím mravně rozpadlým světem a zároveň sám prožívá svůj soukromý a profesní debakl, neschopen provést zásadní krok pro svou záchranu. Film je strhující výpovědí v kaleidoskopu mistrně natočených scén, které nahlíženy v jejich reálnosti i metaforičnosti patří dnes už do klasiky moderní kinematografie: jmenujme aspoň Marcellovo noční extempore ve fontáně di Trevi s americkou sexbombou Sylvií (v podání živelné superženy Anity Ekberg) nebo luxusní party dekadentní římské aristokracie a vedle ní večírek snobských intelektuálů a pseudoumělců či závěrečné orgie znuděných bohatců ve Fregene. Ve všech Fellini jako bystrý, citlivý pozorovatel, aniž by ulpěl na vnějškové atraktivitě, pronikal k zastírané podstatě úpadku jedince i společnosti na sklonku 50. let. Tímto filmem zakrojil hluboko ostří svého tvůrčího vhledu do zkonvenčnělého umění a dodnes upoutává jako svrchovaně otevřený dialog talentovaného tvůrce se svou dobou.
    76%
    Italský film Sladký život režiséra Federica Felliniho je jedním z nejvýznamnějších děl světové filmové produkce posledních let. Není sevřeným filmovým dramatem, ale v podstatě řadou volně spojených příběhů a epizod, s nezvyklou otevřeností popisujících mravní rozklad vyšších společenských kruhů kapitalistické Itálie. Jeho ústřední postavou je novinář Marcello, člověk v podstatě vážný a seriózní, který však při své práci poznal sladký život vyšší společnosti a podlehl mu. Stává se hrdinou erotických skandálů, divokých večírků ve vilách a zámcích, zvrhajících se v pitky a orgie, prohýřených nocí, po nichž přichází kalné ráno, odhalující rub tohoto života. Dva lidé by mu mohli pomoci v jeho současné duševní krizi: filozofující spisovatel Steiner a mladičká dívenka Paola. První však končí těžko pochopitelnou sebevraždou a Paolin hlas, volající Marcella k lepšímu životu, je příliš slabý a zaniká ve všeobecné vřavě. Pro Marcella již není cesty zpátky. Film byl vyznamenán Velkou cenou na MFF v Cannes 1960 a mnoha dalšími mezinárodními cenami a uznáními. Na XIII. FFP 1962 získal jednu ze tří hlavních cen. Tímto dílem vtrhla do historie moderního filmu revoluce, nejen v Itálii, kde Sladký život vyvolal nevídaný skandál, především prudkou reakcí katolické církve, která mu udělila verdikt zapovězeného filmu, nepřístupného všem. Vzápětí však byl oceněn na canneském festivalu Zlatou palmou a stal se kasovně nejúspěšnějším Felliniho snímkem. Fellini provedl otevřený průřez italskou společností bez ohledu na všechna dosavadní tabu ve sféře morální, náboženské a erotické. Hlavní hrdina, bulvární novinář Marcello Rubini, kterého ztělesnil Marcello Mastroianni, je moderním Candidem procházejícím mravně rozpadlým světem a zároveň sám prožívá svůj soukromý a profesní debakl, neschopen provést zásadní krok pro svou záchranu. Film je strhující výpovědí v kaleidoskopu mistrně natočených scén, které nahlíženy v jejich reálnosti i metaforičnosti patří dnes už do klasiky moderní kinematografie: jmenujme aspoň Marcellovo noční extempore ve fontáně di Trevi s americkou sexbombou Sylvií (v podání živelné superženy Anity Ekberg) nebo luxusní party dekadentní římské aristokracie a vedle ní večírek snobských intelektuálů a pseudoumělců či závěrečné orgie znuděných bohatců ve Fregene. Ve všech Fellini jako bystrý, citlivý pozorovatel, aniž by ulpěl na vnějškové atraktivitě, pronikal k zastírané podstatě úpadku jedince i společnosti na sklonku 50. let. Tímto filmem zakrojil hluboko ostří svého tvůrčího vhledu do zkonvenčnělého umění a dodnes upoutává jako svrchovaně otevřený dialog talentovaného tvůrce se svou dobou.
    1
  • Gardový seržant
    Gardový seržant (1958)
    FilmRole: Blonde Girl at Spring Festival
    Mladý důstojník v armádě carevny Kateřiny Ruské cestuje na své nové působiště ve vzdálené pevnosti. Během sněhové bouře narazí na cizince, který uvízl ve vánici a je blízko smrti. Zachrání ho a uzdraví. Když je muž schopen cestovat, rozloučí se a slíbí, že důstojníkovi splatí svůj dluh. Krátce po příjezdu na nové místo vypukne povstání místních kozáků a pevnost je obklíčena rebely. Mladý důstojník s úžasem zjistí, že vůdcem vzbouřených kozáků není nikdo jiný než cizinec, kterému zachránil život během bouře.
    67%
    Mladý důstojník v armádě carevny Kateřiny Ruské cestuje na své nové působiště ve vzdálené pevnosti. Během sněhové bouře narazí na cizince, který uvízl ve vánici a je blízko smrti. Zachrání ho a uzdraví. Když je muž schopen cestovat, rozloučí se a slíbí, že důstojníkovi splatí svůj dluh. Krátce po příjezdu na nové místo vypukne povstání místních kozáků a pevnost je obklíčena rebely. Mladý důstojník s úžasem zjistí, že vůdcem vzbouřených kozáků není nikdo jiný než cizinec, kterému zachránil život během bouře.
    2
  • Cicatrice intérieure, La
    Cicatrice intérieure, La (1972)
    FilmRole: The Woman
    66%
    3
  • Písečný ptáček
    Písečný ptáček (1965)
    FilmRole: Dancer at the Party (uncredited)
    65%
    4
  • For the First Time
    For the First Time (1959)
    FilmRole: blonde girl
    63%
    5
  • Muž jménem La Rocca
    Muž jménem La Rocca (1961)
    FilmRole: sun-bathing model (uncredited)
    • Netflix
    62%
    6
  • Strip-tease
    Strip-tease (1963)
    FilmRole: Ariane, la danseuse Allemande
    Strip-tease má příjemné pařížské prostředí a přesvědčivou atmosféru striptýzového klubu, kde se předvádí řada exotických tanečnic. O to, aby atmosféra klubu fungovala, se stará temperamentní Dany Saval v roli okouzlující drbny a upřímné fanynky striptýzového umění. Berthe povzbuzuje Ariane, aby se uvolnila a užívala si to, co dělá.
    Žánry:Drama
    62%
    Strip-tease má příjemné pařížské prostředí a přesvědčivou atmosféru striptýzového klubu, kde se předvádí řada exotických tanečnic. O to, aby atmosféra klubu fungovala, se stará temperamentní Dany Saval v roli okouzlující drbny a upřímné fanynky striptýzového umění. Berthe povzbuzuje Ariane, aby se uvolnila a užívala si to, co dělá.
    Žánry:Drama
    7
  • ****
    **** (1967)
    FilmRole: Sama sebe
    Čtyři hvězdy, natočené kompletně barevně, byly ve své plné délce téměř 25 hodin promítnuty pouze jednou, a to v newyorské Film-Makers' Cinematheque. Obraz je hustý, únavný a krásný, ale nakonec těžko rozluštitelný, protože na rozdíl od jeho dřívějšího a slavnějšího filmu Chelsea Girls z roku 1966 Warhol trval na tom, aby byly dva kotouče promítány současně přes sebe na jedné obrazovce, a ne vedle sebe. Název filmu je slovní hříčka s hodnocením používaným kritiky k hodnocení filmů, přičemž "čtyři hvězdy" jsou nejvyšším hodnocením.
    60%
    Čtyři hvězdy, natočené kompletně barevně, byly ve své plné délce téměř 25 hodin promítnuty pouze jednou, a to v newyorské Film-Makers' Cinematheque. Obraz je hustý, únavný a krásný, ale nakonec těžko rozluštitelný, protože na rozdíl od jeho dřívějšího a slavnějšího filmu Chelsea Girls z roku 1966 Warhol trval na tom, aby byly dva kotouče promítány současně přes sebe na jedné obrazovce, a ne vedle sebe. Název filmu je slovní hříčka s hodnocením používaným kritiky k hodnocení filmů, přičemž "čtyři hvězdy" jsou nejvyšším hodnocením.
    8
  • Chelsea Girls
    Chelsea Girls (1966)
    FilmRole: Sama sebe
    Filmový experiment režírovaný Paulem Morrisseyem. Dvanáct nesestříhaných filmových cívek, to se rovná třem a půl hodinám filmového běsnění. Na rozděleném plátně se odehrávají nejrůznější a na sobě nezávislé děje a synchronicita promítání ani volba zvukové stopy nejsou pevně předepsány. Nezbývá než (na vlastní nebezpečí!) konečně přivítat Chelsea Girls v Čechách. Jonas Mekas o tomto filmu prohlásil: „Je to epický filmový román, který se komplexností a překrýváním svých struktur, simultaneitou příběhů, jež se odvíjejí před našimi zraky, nejvíce blíží Joyceovi.“ První velký finanční úspěch Warholovy skupiny – film stál něco mezi 1 500 až 3 000 dolary a vydělal za prvních devatenáct týdnů promítání v New Yorku 130 000 dolarů. (FebioFest 2006)
    Žánry:DramaLGBTQ+
    59%
    Filmový experiment režírovaný Paulem Morrisseyem. Dvanáct nesestříhaných filmových cívek, to se rovná třem a půl hodinám filmového běsnění. Na rozděleném plátně se odehrávají nejrůznější a na sobě nezávislé děje a synchronicita promítání ani volba zvukové stopy nejsou pevně předepsány. Nezbývá než (na vlastní nebezpečí!) konečně přivítat Chelsea Girls v Čechách. Jonas Mekas o tomto filmu prohlásil: „Je to epický filmový román, který se komplexností a překrýváním svých struktur, simultaneitou příběhů, jež se odvíjejí před našimi zraky, nejvíce blíží Joyceovi.“ První velký finanční úspěch Warholovy skupiny – film stál něco mezi 1 500 až 3 000 dolary a vydělal za prvních devatenáct týdnů promítání v New Yorku 130 000 dolarů. (FebioFest 2006)
    Žánry:DramaLGBTQ+
    9
  • I, a Man
    I, a Man (1967)
    FilmRole: Sama sebe
    Filmový experiment v režii Paula Morrisseye. Do sexuálního víru plného různých žen se tentokrát dostává profesionální herec Tom Baker, který v něm také náležitě „plave“. Mezi herečkami nepřehlédněme Valerii Solanasovou (zde „Solanis“), která si už o rok později vybere svých deset minut slávy prostřednictvím „atentátu“ na Andyho Warhola. Místo Toma Bakera měl ve filmu „hrát“ zpěvák skupiny The Doors Jim Morrison, který toužil svléknout si šaty v nějakém z Warholových filmů. Nakonec mu to zakázal jeho manažer, protože by si tím prý pokazil vyhlídky na hvězdnou hollywoodskou kariéru. Film byl natočen v bytě patřícím bratranci Fidela Castra. (FebioFest 2006)
    Žánry:Drama
    57%
    Filmový experiment v režii Paula Morrisseye. Do sexuálního víru plného různých žen se tentokrát dostává profesionální herec Tom Baker, který v něm také náležitě „plave“. Mezi herečkami nepřehlédněme Valerii Solanasovou (zde „Solanis“), která si už o rok později vybere svých deset minut slávy prostřednictvím „atentátu“ na Andyho Warhola. Místo Toma Bakera měl ve filmu „hrát“ zpěvák skupiny The Doors Jim Morrison, který toužil svléknout si šaty v nějakém z Warholových filmů. Nakonec mu to zakázal jeho manažer, protože by si tím prý pokazil vyhlídky na hvězdnou hollywoodskou kariéru. Film byl natočen v bytě patřícím bratranci Fidela Castra. (FebioFest 2006)
    Žánry:Drama
    10