?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Gábor Medvigy: Filmy a seriály

  • Satanské tango
    Satanské tango (1994)
    Film
    Podle stejnojmenného románu Lászla Krasznahorkaie natočil Béla Tarr sedm a půl hodiny trvající veledílo Satanské tango, jímž na sebe upozornil také za hranicemi Maďarska. Film se odehrává stejně jako Zatracení (1988) v posttotalitní pusté krajině, již rozbahňuje neustálý déšť a drásá drsný vítr. Příběh hříšné vesnice je rozvržen do dvanácti kapitol, jež můžeme rozdělit na dvě poloviny, což odpovídá pravidlům tanga (šest kroků dopředu, šest kroků dozadu). Především v první části Tarr paralelně vypráví osudy jednotlivých postav, které směřují k jasně danému bodu - příchodu lžiproroka Irimiáše a jeho kumpána Petriny. Z několika úhlů pohledu sledujeme toto dlouhé čekání na člověka, jehož se obyvatelé chátrající vesnice obávají.
    Žánry:Drama
    Režie:Béla Tarr
    83%
    Podle stejnojmenného románu Lászla Krasznahorkaie natočil Béla Tarr sedm a půl hodiny trvající veledílo Satanské tango, jímž na sebe upozornil také za hranicemi Maďarska. Film se odehrává stejně jako Zatracení (1988) v posttotalitní pusté krajině, již rozbahňuje neustálý déšť a drásá drsný vítr. Příběh hříšné vesnice je rozvržen do dvanácti kapitol, jež můžeme rozdělit na dvě poloviny, což odpovídá pravidlům tanga (šest kroků dopředu, šest kroků dozadu). Především v první části Tarr paralelně vypráví osudy jednotlivých postav, které směřují k jasně danému bodu - příchodu lžiproroka Irimiáše a jeho kumpána Petriny. Z několika úhlů pohledu sledujeme toto dlouhé čekání na člověka, jehož se obyvatelé chátrající vesnice obávají.
    Žánry:Drama
    Režie:Béla Tarr
    1
  • Werckmeisterovy harmonie
    Werckmeisterovy harmonie (2000)
    Film
    Ticho a mlčení měly stejně ničivou sílu jako krutý mráz za okny domů... Do malého provinčního městečka, sužovaného v zimě extrémně nízkými teplotami, přijíždí cirkus. Jeho velkou atrakcí je tělo velryby uzavřené v obrovském pojízdném karavanu. Z městečka a okolí přicházejí na náměstí stovky mužů nabitých zvědavostí a mrazem vynucenou pasivitou. Když dojde k zákazu cirkusového představení, jejich hněv se promění v ničím neovladatelnou sílu...
    80%
    Ticho a mlčení měly stejně ničivou sílu jako krutý mráz za okny domů... Do malého provinčního městečka, sužovaného v zimě extrémně nízkými teplotami, přijíždí cirkus. Jeho velkou atrakcí je tělo velryby uzavřené v obrovském pojízdném karavanu. Z městečka a okolí přicházejí na náměstí stovky mužů nabitých zvědavostí a mrazem vynucenou pasivitou. Když dojde k zákazu cirkusového představení, jejich hněv se promění v ničím neovladatelnou sílu...
    2
  • Prokletí
    Prokletí (1987)
    Film
    Film vznikol zo spolupráce režiséra Bélu Tarra a spisovateľa Lászla Krashnahorkaia. Zatratenie je pochmúrny a nihilistický portrét izolácie, citového sklamania a nudy. Tarr vo filme používa takmer statickú kameru, pomalé panorámy, jazdy a pohyb postáv, pusté a depresívne industriálne prostredie, stále neutíchajúci dážď a melancholickú hudbu. Film je reflexiou bezútešnosti života a duchovnej ochablosti ľudsky pokrivených charakterov. Hrdinom príbehu je mrzút Karrer, ktorý trávi svoj čas bezcieľnym pozorovaním nákladných áut z kameňolomu. Svoje dni zvykne zakončiť pohárikom v miestnom bare Titanik, kde sa zaľúbi do barovej speváčky. Keď sa mu nedarí nadviazať s ňou vzťah, vyláka speváčkinho manžela na vymyslenú pašerácku výpravu. Avšak ani s pomocou tejto intrigy sa mu nepodarí získať srdce speváčky, a tak sa opäť vracia k bezcieľnemu túlaniu vo večnom zatratení.
    Žánry:DramaKrimiRomantický
    Režie:Béla Tarr
    78%
    Film vznikol zo spolupráce režiséra Bélu Tarra a spisovateľa Lászla Krashnahorkaia. Zatratenie je pochmúrny a nihilistický portrét izolácie, citového sklamania a nudy. Tarr vo filme používa takmer statickú kameru, pomalé panorámy, jazdy a pohyb postáv, pusté a depresívne industriálne prostredie, stále neutíchajúci dážď a melancholickú hudbu. Film je reflexiou bezútešnosti života a duchovnej ochablosti ľudsky pokrivených charakterov. Hrdinom príbehu je mrzút Karrer, ktorý trávi svoj čas bezcieľnym pozorovaním nákladných áut z kameňolomu. Svoje dni zvykne zakončiť pohárikom v miestnom bare Titanik, kde sa zaľúbi do barovej speváčky. Keď sa mu nedarí nadviazať s ňou vzťah, vyláka speváčkinho manžela na vymyslenú pašerácku výpravu. Avšak ani s pomocou tejto intrigy sa mu nepodarí získať srdce speváčky, a tak sa opäť vracia k bezcieľnemu túlaniu vo večnom zatratení.
    Žánry:DramaKrimiRomantický
    Režie:Béla Tarr
    3
  • 4
  • 5
  • Másnap
    Másnap (2004)
    Film
    Asi pětačtyřicetiletý muž přijede kamsi na maďarský venkov převzít zchátralé stavení, které zdědil po vzdáleném příbuzném. Hned po příjezdu je svědkem toho, jak surový zemědělec Romek nadává své patnáctileté dceři za to, že se schází s mladíkem Šimonem. Na vypůjčeném motorovém bicyklu pak cizinec jezdí od samoty k samotě a ptá se na cestu; nikdo z podezíravých obyvatel mu však neporadí. Místní lidé ho naopak zatahují do svých problémů. Hrdina se dvakrát probere z bezvědomí po pádu z kola a nepamatuje si, co se odehrálo. Dozví se, že Romkovu dceru dnes někdo brutálně zavraždil. Minulé události splývají s přítomnými a vrahem může být kdokoli... Snímek, vyprávěný v meditativně pomalém rytmu, rozbíjí všechny představy o čase, o následnosti situací i o prostoru, ve kterém se vše odehrává. Prostřednictvím jednoduchých náznaků, detailů a skvěle vybraných prostředí vytváří tajemnou, až děsivou atmosféru, připomínající denní můru.

    Myteriózny thriller experimentujúci s konvenciami tradičného filmového rozprávania sa odohráva kdesi na maďarskom vidieku v bližšie neurčenej dobe, možno krátko po 2. svetovej vojne. Do spustnutej dediny prichádza na bicykli cudzinec. Snaží sa nájsť opustený dom, ktorý je údajne jeho rodinným dedičstvom. Miestni obyvatelia sú podozrievaví voči každému prišelcovi, ale aj voči sebe navzájom. Nemilosrdne spomedzi seba vylúčia každého, kto prekročí nepísané pravidlá ich society. A práve to sa stane päťnásťročnému dievčaťu, ktoré jedného dňa ktosi brutálne zavraždí. Neznámy prišelec narazí za zvláštnych okolností na stopu tohto zločinu.
    Režisérovi Atillovi Janischovi sa podarilo prekročiť hranice priestoru i času narácie a vytvoriť magickú atmosféru zvláštneho sveta, fungujúceho podľa neznámych pravidiel. Jeho režijný rukopis nezaprie inšpiráciu spisovateľom Franzom Kafkom, filmárom Davidom Lynchom či surrealistickými fotografiami výtvarníka Wolsa. Snímka získala štyri maďarské národné ceny (za najlepší film, kameru, herca v hlavnej a herečku vo vedľajšej úlohe) a cenu maďarskej filmovej kritiky.
    55%
    Asi pětačtyřicetiletý muž přijede kamsi na maďarský venkov převzít zchátralé stavení, které zdědil po vzdáleném příbuzném. Hned po příjezdu je svědkem toho, jak surový zemědělec Romek nadává své patnáctileté dceři za to, že se schází s mladíkem Šimonem. Na vypůjčeném motorovém bicyklu pak cizinec jezdí od samoty k samotě a ptá se na cestu; nikdo z podezíravých obyvatel mu však neporadí. Místní lidé ho naopak zatahují do svých problémů. Hrdina se dvakrát probere z bezvědomí po pádu z kola a nepamatuje si, co se odehrálo. Dozví se, že Romkovu dceru dnes někdo brutálně zavraždil. Minulé události splývají s přítomnými a vrahem může být kdokoli... Snímek, vyprávěný v meditativně pomalém rytmu, rozbíjí všechny představy o čase, o následnosti situací i o prostoru, ve kterém se vše odehrává. Prostřednictvím jednoduchých náznaků, detailů a skvěle vybraných prostředí vytváří tajemnou, až děsivou atmosféru, připomínající denní můru.

    Myteriózny thriller experimentujúci s konvenciami tradičného filmového rozprávania sa odohráva kdesi na maďarskom vidieku v bližšie neurčenej dobe, možno krátko po 2. svetovej vojne. Do spustnutej dediny prichádza na bicykli cudzinec. Snaží sa nájsť opustený dom, ktorý je údajne jeho rodinným dedičstvom. Miestni obyvatelia sú podozrievaví voči každému prišelcovi, ale aj voči sebe navzájom. Nemilosrdne spomedzi seba vylúčia každého, kto prekročí nepísané pravidlá ich society. A práve to sa stane päťnásťročnému dievčaťu, ktoré jedného dňa ktosi brutálne zavraždí. Neznámy prišelec narazí za zvláštnych okolností na stopu tohto zločinu.
    Režisérovi Atillovi Janischovi sa podarilo prekročiť hranice priestoru i času narácie a vytvoriť magickú atmosféru zvláštneho sveta, fungujúceho podľa neznámych pravidiel. Jeho režijný rukopis nezaprie inšpiráciu spisovateľom Franzom Kafkom, filmárom Davidom Lynchom či surrealistickými fotografiami výtvarníka Wolsa. Snímka získala štyri maďarské národné ceny (za najlepší film, kameru, herca v hlavnej a herečku vo vedľajšej úlohe) a cenu maďarskej filmovej kritiky.
    6
  • Dolina
    Dolina (2007)
    Film
    Bogdanski Dolina, městečko ztracené někde ve Východních Karpatech, bylo jednoho dne přepadeno hordou podivných nájezdníků, kteří, jak se zdá, se zde natrvalo usadili. Nastolili sice jistý řád, ale ten je srozumitelný jenom pro ně, stejně jako účel jejich bizarního oblečení. Město chátrá a proměňuje se ve smetiště a podobně jsou poznamenány také mezilidské vztahy, podléhající nevyzpytatelným výkyvům. Film zřetelně patří do té linie moderní maďarské kinematografie, která se orientuje na společenskokritická podobenství a vyznačuje se výraznou formální stylizací a expresivní výtvarnou kompozicí obrazu. Zjevně alegorická je v Dolině i postava cizince, jehož příchod a působení obnaží a umocní projevy agresivity, manipulace a přetvářky, příznačné pro třídu vládců i porobených. Při úvahách o všeobecném marasmu, jaký plodí bezbřehá zvůle, nezbývá pro naději takřka žádné místo... (MFF Karlovy Vary 2007)
    Žánry:Drama
    51%
    Bogdanski Dolina, městečko ztracené někde ve Východních Karpatech, bylo jednoho dne přepadeno hordou podivných nájezdníků, kteří, jak se zdá, se zde natrvalo usadili. Nastolili sice jistý řád, ale ten je srozumitelný jenom pro ně, stejně jako účel jejich bizarního oblečení. Město chátrá a proměňuje se ve smetiště a podobně jsou poznamenány také mezilidské vztahy, podléhající nevyzpytatelným výkyvům. Film zřetelně patří do té linie moderní maďarské kinematografie, která se orientuje na společenskokritická podobenství a vyznačuje se výraznou formální stylizací a expresivní výtvarnou kompozicí obrazu. Zjevně alegorická je v Dolině i postava cizince, jehož příchod a působení obnaží a umocní projevy agresivity, manipulace a přetvářky, příznačné pro třídu vládců i porobených. Při úvahách o všeobecném marasmu, jaký plodí bezbřehá zvůle, nezbývá pro naději takřka žádné místo... (MFF Karlovy Vary 2007)
    Žánry:Drama
    7