Robert Hakim: Nejlepší filmy
a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Robert Hakim: Filmy a seriály

  • V plném slunci
    V plném slunci (1960)
    Film
    Itálie. Mladý muž, který má za sebou nešťastné dětství, Tom Ripley, se nechá najmout bohatým Američanem, aby doprovodil jeho syna do Spojených států. Neustále a neúnosně ponižován se Tom odhodlá rozmařilého synka zabít. S ďábelskou šikovností se naučí napodobit jeho podpis a zmocní se jeho majetku i milenky. Tato adaptace románu Patricie Highsmith, často přirovnávána k dílu Alfreda Hithcocka, se dočkala roku 1999 nového amerického zpracování ve filmu "Talentovaný pan Ripley ".
    77%
    Itálie. Mladý muž, který má za sebou nešťastné dětství, Tom Ripley, se nechá najmout bohatým Američanem, aby doprovodil jeho syna do Spojených států. Neustále a neúnosně ponižován se Tom odhodlá rozmařilého synka zabít. S ďábelskou šikovností se naučí napodobit jeho podpis a zmocní se jeho majetku i milenky. Tato adaptace románu Patricie Highsmith, často přirovnávána k dílu Alfreda Hithcocka, se dočkala roku 1999 nového amerického zpracování ve filmu "Talentovaný pan Ripley ".
    1
  • Kráska dne
    Kráska dne (1967)
    Film

    Jiskřivé dílo, oscilující na rozhraní pikantní reality a surrealistické vize a řadící se k nejdůmyslnějším průhledům do podvědomí moderních žen. Na příběhu mladé mondénní dámy - oddané manželky i rafinovanou děvky - se Bunuel opět zabývá dvojí morálkou měšťácké společnosti. Séverine žije v ohleduplném, zjevně však neuspokojivém manželském vztahu s bohatým chirurgem Pierrem. Od rodinného přítele se dozví o existenci luxusního nevěstince, do něhož začne každý den odpoledne potají docházet, aby zde bez nároku na honorář poskytovala pod pseudonymem Belladonna sexuální služby. Bunuel vedle sebe bez přechodu klade útržky snů, představ a reality a tak bez velkých technických prostředků dosahuje surrealistického účinku svého filmu.

    Žánry:DramaSatira
    74%

    Jiskřivé dílo, oscilující na rozhraní pikantní reality a surrealistické vize a řadící se k nejdůmyslnějším průhledům do podvědomí moderních žen. Na příběhu mladé mondénní dámy - oddané manželky i rafinovanou děvky - se Bunuel opět zabývá dvojí morálkou měšťácké společnosti. Séverine žije v ohleduplném, zjevně však neuspokojivém manželském vztahu s bohatým chirurgem Pierrem. Od rodinného přítele se dozví o existenci luxusního nevěstince, do něhož začne každý den odpoledne potají docházet, aby zde bez nároku na honorář poskytovala pod pseudonymem Belladonna sexuální služby. Bunuel vedle sebe bez přechodu klade útržky snů, představ a reality a tak bez velkých technických prostředků dosahuje surrealistického účinku svého filmu.

    Žánry:DramaSatira
    2
  • 3
  • Zatmění
    Zatmění (1962)
    Film
    Vittoria se rozešla s dlouholetým přítelem a navázala známost s mladým a dravým burzovním makléřem. Pozoruje ho, jak se vrhá do obchodování (scény z burzy patří k tomu nejlepšímu, co na dané téma ve filmu vzniklo), tráví s ním chvíle klidu. Ale v průběhu rozvíjejícího se vztahu si uvědomí svou citovou prázdnotu a oboustrannou neschopnost přiblížit se jeden druhému. Nitro hrdinů je prodloužením odcizeného okolí: industrializovaného velkoměsta, chamtivého burzovního prostředí, společenského klimatu, v němž city přestaly hrát roli. Antonioniho zajímá agresivní moderní svět v konfrontaci s nitrem citlivé mladé ženy, která strádá nedostatkem lásky, ale už ji nedokáže brát ani dávat. Bezpříběhový snímek o tom, kam industriální společnost posunula intimní vztahy.
    Žánry:Drama
    73%
    Vittoria se rozešla s dlouholetým přítelem a navázala známost s mladým a dravým burzovním makléřem. Pozoruje ho, jak se vrhá do obchodování (scény z burzy patří k tomu nejlepšímu, co na dané téma ve filmu vzniklo), tráví s ním chvíle klidu. Ale v průběhu rozvíjejícího se vztahu si uvědomí svou citovou prázdnotu a oboustrannou neschopnost přiblížit se jeden druhému. Nitro hrdinů je prodloužením odcizeného okolí: industrializovaného velkoměsta, chamtivého burzovního prostředí, společenského klimatu, v němž city přestaly hrát roli. Antonioniho zajímá agresivní moderní svět v konfrontaci s nitrem citlivé mladé ženy, která strádá nedostatkem lásky, ale už ji nedokáže brát ani dávat. Bezpříběhový snímek o tom, kam industriální společnost posunula intimní vztahy.
    Žánry:Drama
    4
  • Pépé le Moko
    Pépé le Moko (1937)
    Film
    • Netflix

    Dohonil jej vlastní stesk po Paříži, touha po lásce a smutek. Jean Gabin jako gangster, jemuž se uzavřela cesta zpět.
    V roce 1937 mělo v Paříži premiéru drama Pépé le Moko o francouzském zločinci, který je nucen skrývat se před policií v Alžíru. Jeho útočištěm se stala stará maruská městská čtvrť Kasba, kde se bezpečně skryje ve spleti uliček, nikdy nekončících domů a teras. Obklopí se lidmi, kteří ho uznávají a někteří i bojí. Noblesního gangstera trápí hluboký stesk po domově, především po Paříži, která se mu zhmotní v ženě, do níž se zamiluje, krásné Gaby, bývalé kabaretní umělkyni, nyní ženě bohatého obchodníka.
    Pépé le Moko je výrazným reprezentatnem poetického realismu - směru ve francouzské kinematografii druhé poloviny 30. let 20. století, který vytváří vlastní svět připomínající skutečnost, ale poznamenanou nostalgickou atmosférou. Jejími hrdiny jsou osamělí lidé, vyděděnci ze společnosti, jenž jim ukřivdila, život se jim nedaří a jen zoufale se snaží odvrátit blížící se katastrofu. (oficiální text distributora)

    72%

    Dohonil jej vlastní stesk po Paříži, touha po lásce a smutek. Jean Gabin jako gangster, jemuž se uzavřela cesta zpět.
    V roce 1937 mělo v Paříži premiéru drama Pépé le Moko o francouzském zločinci, který je nucen skrývat se před policií v Alžíru. Jeho útočištěm se stala stará maruská městská čtvrť Kasba, kde se bezpečně skryje ve spleti uliček, nikdy nekončících domů a teras. Obklopí se lidmi, kteří ho uznávají a někteří i bojí. Noblesního gangstera trápí hluboký stesk po domově, především po Paříži, která se mu zhmotní v ženě, do níž se zamiluje, krásné Gaby, bývalé kabaretní umělkyni, nyní ženě bohatého obchodníka.
    Pépé le Moko je výrazným reprezentatnem poetického realismu - směru ve francouzské kinematografii druhé poloviny 30. let 20. století, který vytváří vlastní svět připomínající skutečnost, ale poznamenanou nostalgickou atmosférou. Jejími hrdiny jsou osamělí lidé, vyděděnci ze společnosti, jenž jim ukřivdila, život se jim nedaří a jen zoufale se snaží odvrátit blížící se katastrofu. (oficiální text distributora)

    5
  • 6
  • Zvoník u Matky boží
    Zvoník u Matky boží (1956)
    Film
    • iVysílání
    Francouzko-italský film z roku 1956 je jedním z mnoha zpracovaní světoznámého románu Victora Huga Chrám Matky Boží v Paříži, který se odehrává v roce 1482. Kněz Claude Frollo se zamiluje do krásné cigánky Esmeraldy, která však plane láskou k veliteli královské stráže Phoebusovi. Žárlivý Frollo by chtěl Esmeraldu jen pro sebe a proto se pokusí Phoebua zabít. Obvinění však padne na Esmeraldu a ta má být popravená na náměstí před Chrámem Matky Boží, ale v poslední chvíli ji zachrání hrbáč Quasimodo, kterému předtím Esmeralda pomohla a ukryje ji v bezpečí chrámu. Tímto však problémy ani zdaleka nekončí...
    70%
    Francouzko-italský film z roku 1956 je jedním z mnoha zpracovaní světoznámého románu Victora Huga Chrám Matky Boží v Paříži, který se odehrává v roce 1482. Kněz Claude Frollo se zamiluje do krásné cigánky Esmeraldy, která však plane láskou k veliteli královské stráže Phoebusovi. Žárlivý Frollo by chtěl Esmeraldu jen pro sebe a proto se pokusí Phoebua zabít. Obvinění však padne na Esmeraldu a ta má být popravená na náměstí před Chrámem Matky Boží, ale v poslední chvíli ji zachrání hrbáč Quasimodo, kterému předtím Esmeralda pomohla a ukryje ji v bezpečí chrámu. Tímto však problémy ani zdaleka nekončí...
    7
  • Tereza Raquinová
    Tereza Raquinová (1953)
    Film
    • Netflix

    Celovečerní umělecký film froncouzsko-italské produkce, inspirovaný románem vynikajícího francouzského spisovatele Emila Zoly. Tereza Raquinová je manželka lyonského obchodníka, neduživého muže, který ve všem podléhá názorům své matky a manželku má spíš za ošetřovatelku. Když Tereza pozná italského šoféra Laurenta, není třeba mezi nimi mnoha slov, aby si uvědomili svou lásku. Přesto však Tereza nechce opustit Kamila a uprchnout s Laurentem — má k manželovi útrpnost. Kamil se dozví od Laurenta o jejich poměru. Odmítne dát Tereze svobodu a odváží ji do Paříže. Ve vlaku se střetne Laurent s Kamilem, který hádku zaplatí životem. Protože nikdo nevěděl o Laurentově přítomnosti ve vlaku, přiklonil se soud k názoru, že šlo o nešťastnou náhodu. Přece se však našel svědek a začal na Tereze a Laurentovi vydírat. Dostal, co chtěl. Při odchodu od Raquinových byl však přejet nákladním autem. A tak pokojská z jeho hotelu odnáší na poštu dopis soudci, který napsal pro všecky případy a který měla pokojská vhodit do schránky, kdyby se v určenou dobu od Raquinových nevrátil. (FILMOVÝ PŘEHLED 15 / 1956)

    70%

    Celovečerní umělecký film froncouzsko-italské produkce, inspirovaný románem vynikajícího francouzského spisovatele Emila Zoly. Tereza Raquinová je manželka lyonského obchodníka, neduživého muže, který ve všem podléhá názorům své matky a manželku má spíš za ošetřovatelku. Když Tereza pozná italského šoféra Laurenta, není třeba mezi nimi mnoha slov, aby si uvědomili svou lásku. Přesto však Tereza nechce opustit Kamila a uprchnout s Laurentem — má k manželovi útrpnost. Kamil se dozví od Laurenta o jejich poměru. Odmítne dát Tereze svobodu a odváží ji do Paříže. Ve vlaku se střetne Laurent s Kamilem, který hádku zaplatí životem. Protože nikdo nevěděl o Laurentově přítomnosti ve vlaku, přiklonil se soud k názoru, že šlo o nešťastnou náhodu. Přece se však našel svědek a začal na Tereze a Laurentovi vydírat. Dostal, co chtěl. Při odchodu od Raquinových byl však přejet nákladním autem. A tak pokojská z jeho hotelu odnáší na poštu dopis soudci, který napsal pro všecky případy a který měla pokojská vhodit do schránky, kdyby se v určenou dobu od Raquinových nevrátil. (FILMOVÝ PŘEHLED 15 / 1956)

    8
  • Člověk bestie
    Člověk bestie (1938)
    Film
    "Je to příběh Jacquese Lantiera, syna Augusty a Gervaisy. Pociťoval dědičnou zátěž a říkal si, že pyká za otce a dědy, kteří tolik pili, že mu ty generace opilců zkazily krev. Hlava mu pukala hrůzou člověka hnaného k činům, které vykonat nechtěl a jejichž příčinu neznal." Takto popisuje Emile Zola svého hrdinu strojvůdce Lantiera ze svého románu Člověk bestie. Člověka ztraceného, který se marně snaží překonat bestii, již má v sobě. Když naváže milostný vztah se ženou přednosty stanice, která se chce svého muže zbavit, je jeho osud zpečetěn. Člověk bestie, filmové zpracování Zolova románu režiséra Jeana Renoira, je dalším dílem poetického realismu ve francouzské kinematografii, jehož hrdinou je vyděděnec, muž, který nemůže uniknout sám sobě, svému osudu.
    69%
    "Je to příběh Jacquese Lantiera, syna Augusty a Gervaisy. Pociťoval dědičnou zátěž a říkal si, že pyká za otce a dědy, kteří tolik pili, že mu ty generace opilců zkazily krev. Hlava mu pukala hrůzou člověka hnaného k činům, které vykonat nechtěl a jejichž příčinu neznal." Takto popisuje Emile Zola svého hrdinu strojvůdce Lantiera ze svého románu Člověk bestie. Člověka ztraceného, který se marně snaží překonat bestii, již má v sobě. Když naváže milostný vztah se ženou přednosty stanice, která se chce svého muže zbavit, je jeho osud zpečetěn. Člověk bestie, filmové zpracování Zolova románu režiséra Jeana Renoira, je dalším dílem poetického realismu ve francouzské kinematografii, jehož hrdinou je vyděděnec, muž, který nemůže uniknout sám sobě, svému osudu.
    9
  • Bonnes femmes, Les
    Bonnes femmes, Les (1960)
    Film
    69%
    10
  • Víkend na Zuydcoote
    Víkend na Zuydcoote (1964)
    Film
    • iVysílání
    Dramatický příběh z druhé světové války se odehrává u severofrancouzského města Dunkerque počátkem června roku 1940, kdy německá vojska přešla do protiofenzívy podařilo se jim zatlačit spojenecká vojska k mořskému pobřeží a poté k ústupu za kanál La Manche. Jeho hrdiny jsou příslušníci francouzské pěchoty, kteří navzdory nebezpečí dostanou příkaz vyčkat na pobřeží, dokud nebude v rámci mohutné operace Dynamo dokončena evakuace britských jednotek. Ačkoli je pobřeží zasaženo krvavým konfliktem, který si už vyžádal mnoho životů vojáků i místních obyvatel, někteří stále odmítají odejít a opustit své domovy. Jako třeba sympatická dívka Jeanne, která pomáhá francouzským vojákům v obtížné situaci, ošetřuje raněné a sblíží se s mladým citlivým vojákem Julienem Maillatem. Jullien dívku zachrání před znásilněním, o které se pokusí jeho dva kolegové a ze všech sil se pokouší udržet víru v přežití, což je ovšem v rostoucím stresu a napětí stále obtížnější. Obklíčení vojáci, se totiž musí bránit velkému tlaku německých tanků a pěchoty a přitom se stávají snadnými cíly pro německé stíhačky, které jim téměř bez ustání hřmí nad hlavami. Julien se dlouho marně pokouší přesvědčit Jeanne k tomu, aby změnila názor a opustila nebezpečné místo, a když nakonec dívka souhlasí, že odejde, nadchází tragické finále příběhu, který zachycuje jednu ze smutných kapitol druhé světové války.
    68%
    Dramatický příběh z druhé světové války se odehrává u severofrancouzského města Dunkerque počátkem června roku 1940, kdy německá vojska přešla do protiofenzívy podařilo se jim zatlačit spojenecká vojska k mořskému pobřeží a poté k ústupu za kanál La Manche. Jeho hrdiny jsou příslušníci francouzské pěchoty, kteří navzdory nebezpečí dostanou příkaz vyčkat na pobřeží, dokud nebude v rámci mohutné operace Dynamo dokončena evakuace britských jednotek. Ačkoli je pobřeží zasaženo krvavým konfliktem, který si už vyžádal mnoho životů vojáků i místních obyvatel, někteří stále odmítají odejít a opustit své domovy. Jako třeba sympatická dívka Jeanne, která pomáhá francouzským vojákům v obtížné situaci, ošetřuje raněné a sblíží se s mladým citlivým vojákem Julienem Maillatem. Jullien dívku zachrání před znásilněním, o které se pokusí jeho dva kolegové a ze všech sil se pokouší udržet víru v přežití, což je ovšem v rostoucím stresu a napětí stále obtížnější. Obklíčení vojáci, se totiž musí bránit velkému tlaku německých tanků a pěchoty a přitom se stávají snadnými cíly pro německé stíhačky, které jim téměř bez ustání hřmí nad hlavami. Julien se dlouho marně pokouší přesvědčit Jeanne k tomu, aby změnila názor a opustila nebezpečné místo, a když nakonec dívka souhlasí, že odejde, nadchází tragické finále příběhu, který zachycuje jednu ze smutných kapitol druhé světové války.
    11
  • Na dva západy
    Na dva západy (1959)
    Film
    Příběh nerovného manželství, svázanosti s majetkem a touze po svobodě a lásce se odehrává uprostřed léta v jižní Francii. Díky svým penězům ovládá chladná Thérese svého manžela, svou neústupnou povahou a výchovou bez lásky poznamenala svého syna a dcery. Nelze se divit, že její manžel Henri touží opustit dům prolezlý přetvářkou a odejít se svou milenkou, krásnou svobodnou umělkyní. Ve chvíli, kdy se konečně odhodlá skočit do neznáma a opustit manželku i její peníze, stane se tragédie... Snímek Na dva západy je třetím filmem mistra kriminálních psychologických příběhů Claudea Chabrola a sedmým celovečerním filmem Jean-Paula Belmonda. Film soutěžil na Benátském festivalu v roce 1959, herečka Madeleine Robinsonová tam získala Cenu za ženský herecký výkon.
    Žánry:DramaKrimiSatira
    67%
    Příběh nerovného manželství, svázanosti s majetkem a touze po svobodě a lásce se odehrává uprostřed léta v jižní Francii. Díky svým penězům ovládá chladná Thérese svého manžela, svou neústupnou povahou a výchovou bez lásky poznamenala svého syna a dcery. Nelze se divit, že její manžel Henri touží opustit dům prolezlý přetvářkou a odejít se svou milenkou, krásnou svobodnou umělkyní. Ve chvíli, kdy se konečně odhodlá skočit do neznáma a opustit manželku i její peníze, stane se tragédie... Snímek Na dva západy je třetím filmem mistra kriminálních psychologických příběhů Claudea Chabrola a sedmým celovečerním filmem Jean-Paula Belmonda. Film soutěžil na Benátském festivalu v roce 1959, herečka Madeleine Robinsonová tam získala Cenu za ženský herecký výkon.
    Žánry:DramaKrimiSatira
    12
  • 13
  • 14
  • Mam´zelle Nitouche
    Mam´zelle Nitouche (1954)
    Film
    • Netflix
    60%
    15
  • Ronde, La
    Ronde, La (1964)
    Film
    • Netflix
    56%
    16
  • Marge, La
    Marge, La (1976)
    Film
    • Netflix
    54%
    17