Maria-Pia Casilio: Nejlepší filmy
a seriály

7.0

Maria-Pia Casilio: Filmy a seriály

  • Umberto D.
    Umberto D. (1952)
    Film
    Italské filmové drama vyprávějící osud pensionovaného úředníka Umberta Domenica Ferrariho, jehož nesnesitelné sociální podmínky přivedou až k myšlence na sebevraždu. V poslední chvíli jej zachrání jeho jediný přítel pes Flik. Scénárista tohoto filmu Césare Zavattini a režisér Vittorio De Sica podali otřásající obraz života římského pensisty, který jako tisíce jiných marně čeká na parlamentní projednávání stále jen slibovaného zvýšení pensí, jejichž výše naprosto nestačí ke krytí nejnutnějších, životních potřeb. (FILMOVÝ PŘEHLED 29 / 1956) Intímny a tragický príbeh Umberta D., penzionovaného úradníka, ktorý zo svojej penzie sotva vládze uživiť sám seba, nieto ešte svojho milovaného psíka Flicka. Dej filmu zachytáva postupné vytláčanie starého a osamelého Umberta na okraj spoločnosti - neustále hádky s jeho domácou, ktorá zvyšuje nájom, choroba, ktorá ho zavedie do nemocnice a nemá na lieky. Keď už nevie, ako ďalej, rozhodne sa dobrovoľne odísť z tohto sveta, no obáva sa o Flicka. Verný psík ho však neopustí a Umberto D. sa tak vďaka nemu vráti do života. Film zachytáva pálčivé sociálne problémy povojnového Talianska, je portrétom súdržnosti chudobných ľudí, ale aj bezcitnosti a povrchnosti zámožnejších vrstiev. Jedno z najvýznamnejších diel talianskeho filmového neorealizmu.
    77%
    Italské filmové drama vyprávějící osud pensionovaného úředníka Umberta Domenica Ferrariho, jehož nesnesitelné sociální podmínky přivedou až k myšlence na sebevraždu. V poslední chvíli jej zachrání jeho jediný přítel pes Flik. Scénárista tohoto filmu Césare Zavattini a režisér Vittorio De Sica podali otřásající obraz života římského pensisty, který jako tisíce jiných marně čeká na parlamentní projednávání stále jen slibovaného zvýšení pensí, jejichž výše naprosto nestačí ke krytí nejnutnějších, životních potřeb. (FILMOVÝ PŘEHLED 29 / 1956) Intímny a tragický príbeh Umberta D., penzionovaného úradníka, ktorý zo svojej penzie sotva vládze uživiť sám seba, nieto ešte svojho milovaného psíka Flicka. Dej filmu zachytáva postupné vytláčanie starého a osamelého Umberta na okraj spoločnosti - neustále hádky s jeho domácou, ktorá zvyšuje nájom, choroba, ktorá ho zavedie do nemocnice a nemá na lieky. Keď už nevie, ako ďalej, rozhodne sa dobrovoľne odísť z tohto sveta, no obáva sa o Flicka. Verný psík ho však neopustí a Umberto D. sa tak vďaka nemu vráti do života. Film zachytáva pálčivé sociálne problémy povojnového Talianska, je portrétom súdržnosti chudobných ľudí, ale aj bezcitnosti a povrchnosti zámožnejších vrstiev. Jedno z najvýznamnejších diel talianskeho filmového neorealizmu.
    1
  • Chléb, láska a fantazie
    Chléb, láska a fantazie (1953)
    Film
    • Netflix

    Italská filmová veselohra ze současného vesnického života. Je první částí v celém světě populárního seriálu filmů, nazvaných „Chléb, láska a...". Jeho hrdiny jsou prostí italští lidé: dobrácký četnický strážmistr, který by si rád hrál na svůdce žen, ale nedovede to, mladý zamilovaný karabiník, vesnická krasavice, jejímž „neštěstím" je její krása spojená s beznadějnou chudobou... a desítky dalších, nesmírně životných postav, jejichž prostřednictvím poznáváme život v italské horské vsi v nejrůznějších podobách a zejména v té nejrozšířenější: v podobě bídy, dávající lidem vedle suchého chleba a lásky již jen fantasii pro zpestření života. — Dej filmu je prostý: do malé horské vsi přijíždí nový strážmistr. Je svobodný — a to je kamenem úrazu. Z místních žen se mu líbí zejména dvě: mladičká vesnická dívka Střelka a porodní asistentka Annarella. Dlouho neví, pro kterou z nich se rozhodnout. Lichotkami a penězi se pokusí získat Střelku, ale místní farář mu prozradí, že Střelka má ráda jednoho z karabiníků, který se s ní chce oženit. Po tomto intermezzu najde strážmistr své štěstí u Annarelly a film, končí nadějí na dvojnásobnou svatbu.

    72%

    Italská filmová veselohra ze současného vesnického života. Je první částí v celém světě populárního seriálu filmů, nazvaných „Chléb, láska a...". Jeho hrdiny jsou prostí italští lidé: dobrácký četnický strážmistr, který by si rád hrál na svůdce žen, ale nedovede to, mladý zamilovaný karabiník, vesnická krasavice, jejímž „neštěstím" je její krása spojená s beznadějnou chudobou... a desítky dalších, nesmírně životných postav, jejichž prostřednictvím poznáváme život v italské horské vsi v nejrůznějších podobách a zejména v té nejrozšířenější: v podobě bídy, dávající lidem vedle suchého chleba a lásky již jen fantasii pro zpestření života. — Dej filmu je prostý: do malé horské vsi přijíždí nový strážmistr. Je svobodný — a to je kamenem úrazu. Z místních žen se mu líbí zejména dvě: mladičká vesnická dívka Střelka a porodní asistentka Annarella. Dlouho neví, pro kterou z nich se rozhodnout. Lichotkami a penězi se pokusí získat Střelku, ale místní farář mu prozradí, že Střelka má ráda jednoho z karabiníků, který se s ní chce oženit. Po tomto intermezzu najde strážmistr své štěstí u Annarelly a film, končí nadějí na dvojnásobnou svatbu.

    2
  • Chléb, láska a žárlivost
    Chléb, láska a žárlivost (1954)
    Film
    • Netflix
    Italská filmová veselohra — pokračování filmu „Chléb, láska a fantasie". Štěstí obou dvojic — strážmistra s Annarellou a Stellutiho se Střelkou nemělo dlouhého trvání. Střelka, která přijala místo služebné u strážmistra, aby získala peníze na výbavu, byla ve vesnici pomlouvána, že má s ním pletky. Stelluti tomu uvěňl, stejně jako Annarella. A i když ta se se strážmistrem opět smířila, nebylo to na dlouho. Pňhlásil se otec jejího dítěte a Annarella po krátkém váhání a těžkém loučení se strážmistrem s ním odjela navždy ze Saglieny. Střelka se stala tanečnicí u komediantů a snad by s nimi také opustila Saglienu, nebýt zemětřesení, které postihlo vesnici. Před svým rozbořeným barákem se sešla se Stellutim a oba si odpustili. A když přijela nová porodní asistentka do Saglieny bylo jasné, že ani strážmistr nebude dlouho tesknit po Annarelle. (FILMOVÝ PŘEHLED 35 / 1957)
    Žánry:Komedie
    72%
    Italská filmová veselohra — pokračování filmu „Chléb, láska a fantasie". Štěstí obou dvojic — strážmistra s Annarellou a Stellutiho se Střelkou nemělo dlouhého trvání. Střelka, která přijala místo služebné u strážmistra, aby získala peníze na výbavu, byla ve vesnici pomlouvána, že má s ním pletky. Stelluti tomu uvěňl, stejně jako Annarella. A i když ta se se strážmistrem opět smířila, nebylo to na dlouho. Pňhlásil se otec jejího dítěte a Annarella po krátkém váhání a těžkém loučení se strážmistrem s ním odjela navždy ze Saglieny. Střelka se stala tanečnicí u komediantů a snad by s nimi také opustila Saglienu, nebýt zemětřesení, které postihlo vesnici. Před svým rozbořeným barákem se sešla se Stellutim a oba si odpustili. A když přijela nová porodní asistentka do Saglieny bylo jasné, že ani strážmistr nebude dlouho tesknit po Annarelle. (FILMOVÝ PŘEHLED 35 / 1957)
    Žánry:Komedie
    3
  • 4
  • Hvězdy Velkého vozu
    Hvězdy Velkého vozu (1965)
    Film
    71%
    5
  • 6
  • Tereza Raquinová
    Tereza Raquinová (1953)
    Film
    • Netflix

    Celovečerní umělecký film froncouzsko-italské produkce, inspirovaný románem vynikajícího francouzského spisovatele Emila Zoly. Tereza Raquinová je manželka lyonského obchodníka, neduživého muže, který ve všem podléhá názorům své matky a manželku má spíš za ošetřovatelku. Když Tereza pozná italského šoféra Laurenta, není třeba mezi nimi mnoha slov, aby si uvědomili svou lásku. Přesto však Tereza nechce opustit Kamila a uprchnout s Laurentem — má k manželovi útrpnost. Kamil se dozví od Laurenta o jejich poměru. Odmítne dát Tereze svobodu a odváží ji do Paříže. Ve vlaku se střetne Laurent s Kamilem, který hádku zaplatí životem. Protože nikdo nevěděl o Laurentově přítomnosti ve vlaku, přiklonil se soud k názoru, že šlo o nešťastnou náhodu. Přece se však našel svědek a začal na Tereze a Laurentovi vydírat. Dostal, co chtěl. Při odchodu od Raquinových byl však přejet nákladním autem. A tak pokojská z jeho hotelu odnáší na poštu dopis soudci, který napsal pro všecky případy a který měla pokojská vhodit do schránky, kdyby se v určenou dobu od Raquinových nevrátil. (FILMOVÝ PŘEHLED 15 / 1956)

    70%

    Celovečerní umělecký film froncouzsko-italské produkce, inspirovaný románem vynikajícího francouzského spisovatele Emila Zoly. Tereza Raquinová je manželka lyonského obchodníka, neduživého muže, který ve všem podléhá názorům své matky a manželku má spíš za ošetřovatelku. Když Tereza pozná italského šoféra Laurenta, není třeba mezi nimi mnoha slov, aby si uvědomili svou lásku. Přesto však Tereza nechce opustit Kamila a uprchnout s Laurentem — má k manželovi útrpnost. Kamil se dozví od Laurenta o jejich poměru. Odmítne dát Tereze svobodu a odváží ji do Paříže. Ve vlaku se střetne Laurent s Kamilem, který hádku zaplatí životem. Protože nikdo nevěděl o Laurentově přítomnosti ve vlaku, přiklonil se soud k názoru, že šlo o nešťastnou náhodu. Přece se však našel svědek a začal na Tereze a Laurentovi vydírat. Dostal, co chtěl. Při odchodu od Raquinových byl však přejet nákladním autem. A tak pokojská z jeho hotelu odnáší na poštu dopis soudci, který napsal pro všecky případy a který měla pokojská vhodit do schránky, kdyby se v určenou dobu od Raquinových nevrátil. (FILMOVÝ PŘEHLED 15 / 1956)

    7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • Stazione Termini
    Stazione Termini (1953)
    Film
    60%
    13
  • Římské povídky
    Římské povídky (1955)
    Film
    Italský barevný širokoúhlý film podle stejnojmenné knihy Alberta Moravia. Veseloherní formou vypraví několik příhod ze života čtyř dnešních italských mladíků, jejichž morálka je narušena válkou a ještě více poválečnou nezaměstnaností. Tři z nich jsou sice ochotni pracovat a žít řádným životem, ale příliš podléhají čtvrtému, lehkomyslnému a bezcharakternímu Alvarovi, který více než na poctivou práci myslí na nejrůznější způsoby, jak vydělat peníze bez práce — třebas nečestným nebo dokonce nezákonným způsobem. Žádný z jeho plánů, k nimž svede i své tři kamarády, se ošak nepodaří: ani „černý" prodej vstupenek na fotbalový zápas, ani rafinovaná akce prosebných dopisů bohatým lidem, ani snaha rozměnit padělané bankovky. Při posledním triku, který Alvaro vymyslel — vydávat se za mravnostní policii a vydírat milenecké páry v nočních parcích — jsou jeho tři společníci dopadeni skutečnou policií. Noc strávená ve vyšetřovací vazbě, a zejména strach před dlouholetým vězením, je definitivně odtrhne od Alvara a vrátí řádnému životu. Alvaro si sice také najde poctivé zaměstnání, ale přitom hledá nové společníky, kteří by byli ochotni dále provádět jeho divoké plány na snadné zbohatnutí. (FILMOVÝ PŘEHLED 35 / 1957)
    Žánry:Komedie
    55%
    Italský barevný širokoúhlý film podle stejnojmenné knihy Alberta Moravia. Veseloherní formou vypraví několik příhod ze života čtyř dnešních italských mladíků, jejichž morálka je narušena válkou a ještě více poválečnou nezaměstnaností. Tři z nich jsou sice ochotni pracovat a žít řádným životem, ale příliš podléhají čtvrtému, lehkomyslnému a bezcharakternímu Alvarovi, který více než na poctivou práci myslí na nejrůznější způsoby, jak vydělat peníze bez práce — třebas nečestným nebo dokonce nezákonným způsobem. Žádný z jeho plánů, k nimž svede i své tři kamarády, se ošak nepodaří: ani „černý" prodej vstupenek na fotbalový zápas, ani rafinovaná akce prosebných dopisů bohatým lidem, ani snaha rozměnit padělané bankovky. Při posledním triku, který Alvaro vymyslel — vydávat se za mravnostní policii a vydírat milenecké páry v nočních parcích — jsou jeho tři společníci dopadeni skutečnou policií. Noc strávená ve vyšetřovací vazbě, a zejména strach před dlouholetým vězením, je definitivně odtrhne od Alvara a vrátí řádnému životu. Alvaro si sice také najde poctivé zaměstnání, ale přitom hledá nové společníky, kteří by byli ochotni dále provádět jeho divoké plány na snadné zbohatnutí. (FILMOVÝ PŘEHLED 35 / 1957)
    Žánry:Komedie
    14