6.8

Johanne-Marie Tremblay: Filmy a seriály

  • Ježíš z Montrealu
    Ježíš z Montrealu (1989)
    FilmRole: Constance
    Všechno se modernizuje, tudíž musí i církev. Je najata mladá a progresivní skupinka herců, která se pokusí založit novou interpretaci Nového zákona na jeho doslovnosti. Slovo od slova se posunují po lince přísného literárního významu, rezignují na symboly a metaforu. Z mírumilovného a tolerantního učení se stává radikální a podvratná ideologie, kterou sice přijmou diváci s nadšením, ale která nutí představitele katolické církve, aby si v mešním kalichu rozpustili aspirin na bolení hlavy. (LFŠ 2006)
    75%
    Všechno se modernizuje, tudíž musí i církev. Je najata mladá a progresivní skupinka herců, která se pokusí založit novou interpretaci Nového zákona na jeho doslovnosti. Slovo od slova se posunují po lince přísného literárního významu, rezignují na symboly a metaforu. Z mírumilovného a tolerantního učení se stává radikální a podvratná ideologie, kterou sice přijmou diváci s nadšením, ale která nutí představitele katolické církve, aby si v mešním kalichu rozpustili aspirin na bolení hlavy. (LFŠ 2006)
    1
  • I Killed My Mother
    I Killed My Mother (2009)
    FilmRole: Boarding School Teacher
    Hubert Minel nemá rád svou matku. Sedmnáctiletý mladík jí domýšlivě opovrhuje a vidí jen nevkusné svetry, kýčovité dekorace a drobky uvízlé v koutku jejích úst, když žvýká. Kromě těchto iritujících přízemních maličkostí se však na jejich vztahu podepsala také výchova plná manipulace a zneužívání pocitu viny. Hubert, zmatený a rozervaný milujícím a zároveň nenávistným vztahem, který ho každý den víc a víc užírá, se prodírá mystériem dospívání obyčejně a typicky. Objevuje krásy umění, zkouší zakázané, otevírá se přátelům, sexu a společenskému vyloučení.
    74%
    Hubert Minel nemá rád svou matku. Sedmnáctiletý mladík jí domýšlivě opovrhuje a vidí jen nevkusné svetry, kýčovité dekorace a drobky uvízlé v koutku jejích úst, když žvýká. Kromě těchto iritujících přízemních maličkostí se však na jejich vztahu podepsala také výchova plná manipulace a zneužívání pocitu viny. Hubert, zmatený a rozervaný milujícím a zároveň nenávistným vztahem, který ho každý den víc a víc užírá, se prodírá mystériem dospívání obyčejně a typicky. Objevuje krásy umění, zkouší zakázané, otevírá se přátelům, sexu a společenskému vyloučení.
    2
  • Polytechnique
    Polytechnique (2009)
    FilmRole: matka Jean-François
    V prosinci roku 1989 vstoupil mladý muž do dveří montrealské Polytechniky, v ruce měl pušku a toužil zabít co největší počet žen. Na své pouti po budově střílel ve jménu podivného antifeministického myšlenkového konceptu. Na těchto událostech založený film Denise Villeneuva není pouhou „rekonstrukcí“ tragických událostí tehdejší doby, ale intimně laděným pohledem na hrůzu lidské krutosti skrze nazírání dvou protagonistů, kterým daný zážitek navždy změní život. Černobílá kamera pomalu pluje chodbami rozsáhlého komplexu budov, aby nejen sledovala nekompromisní řádění mladého vraha, ale také aby zachytila prchavé okamžiky posledních záchvěvů lidského života.
    73%
    V prosinci roku 1989 vstoupil mladý muž do dveří montrealské Polytechniky, v ruce měl pušku a toužil zabít co největší počet žen. Na své pouti po budově střílel ve jménu podivného antifeministického myšlenkového konceptu. Na těchto událostech založený film Denise Villeneuva není pouhou „rekonstrukcí“ tragických událostí tehdejší doby, ale intimně laděným pohledem na hrůzu lidské krutosti skrze nazírání dvou protagonistů, kterým daný zážitek navždy změní život. Černobílá kamera pomalu pluje chodbami rozsáhlého komplexu budov, aby nejen sledovala nekompromisní řádění mladého vraha, ale také aby zachytila prchavé okamžiky posledních záchvěvů lidského života.
    3
  • Invaze barbarů
    Invaze barbarů (2003)
    FilmRole: Sister Constance Lazure

    Jeden z najznámejších režisérov frankofónnej Kanady, Denys Arcand, nadviazal filmom Invázia barbarov po 17 rokoch na svoj film The Decline of the American Empire (Úpadok amerického impéria). V Invázii barbarov sleduje svojich hrdinov zostarnutých, trochu zlomených životom, stále však ešte plných ideálov a vitality. Hlavný hrdina Rémy je univerzitný profesor histórie, ktorý celý život miloval ženy, zábavu, víno a ľavicové ideály. Po kolapse je hospitalizovaný v nemocnici a jeho bývalá žena Luise okamžite zavolá ich syna Sébastiana, ktorý si buduje kariéru úspešného a bohatého makléra v Londýne. Hoci Sébastien a Rémy spolu kvôli rozdielnym životným filozofiám nikdy dobre nevychádzali, Sébastien okamžite priletí do Kanady a snaží sa otca presvedčiť, aby sa dal previezť na súkromnú kliniku. V štátnej nemocnici sú totiž žalostné podmienky, pacienti ležia i na chodbách. Rémy však bol jedným z hlásateľov socializácie zdravotníctva a trvá na tom, že bude znášať i jej neblahé následky. Po vyšetrení v americkom Baltimore je jasné, že Rémy má na mozgu zhubný nádor a zostáva mu už iba niekoľko týždňov života. Sébastien sa rozhodne, že proti otcovej vôli mu spríjemní posledné dni života: podplatí zdravotnícke odbory, aby mu zrenovovali samostatnú časť nemocnice, zaobstará mu špeciálnu starostlivosť, zaplatí jeho študentom, aby ho prišli pozdraviť a z celého sveta zvolá k smrteľnej posteli jeho najlepších priateľov a dávne i nedávne milenky. Dokonca, keď už ani silné dávky morfia nedokážu utlmiť bolesti, s pomocou narkomanky Natalie mu zaobstará heroín. Hoci Rémyho životná filozofia jeho najbližším vždy iba ublížila, vďaka Sébastienovi si ju môže udržať až do smrti. Rémy je predstaviteľom umierajúcej generácie a umierajúceho sveta, v ktorom ešte existovala viera v ideály a ich naplnenie. Sébastiena považuje za chladného predátora, ziskuchtivého biznismena, predstaviteľa novej generácie barbarov. Počas posledných týždňov svojho života však Rémy prichádza na to, že i Sébastien uznáva základné životné hodnoty. Sébastien poznáva otca z jeho silnej a nezlomnej stránky, nielen ako večne nedospelého a ľahkovážneho bonvivána. Arcand nevyhrocuje dramatický konflikt medzi otcom a synom, smeruje skôr k zmiereniu, k poznaniu, že hoci starý svet umiera, v tom novom barbarskom ešte môžu pretrvať základné morálne hodnoty. Režisérovi sa v žánri tragikomédie podarilo s nesmiernym šarmom a ľudskosťou, bez pátosu a sentimentu zobraziť smrť človeka i smrť jednej generácie. Invázia barbarov bola ocenená Oscarom za najlepší zahraničný film, cenou pre najlepšiu herečku a najlepší scenár na MFF Cannes, troma Cézarmi (najlepší film, režisér, pôvodný scenár), Cenou Screen International na European Film Awards, šiestimi kanadskými cenami Genie, cenou za najlepší kanadský film na MFF Toronto a mnohými inými.

    Žánry:DramaKomedieOscarový
    69%

    Jeden z najznámejších režisérov frankofónnej Kanady, Denys Arcand, nadviazal filmom Invázia barbarov po 17 rokoch na svoj film The Decline of the American Empire (Úpadok amerického impéria). V Invázii barbarov sleduje svojich hrdinov zostarnutých, trochu zlomených životom, stále však ešte plných ideálov a vitality. Hlavný hrdina Rémy je univerzitný profesor histórie, ktorý celý život miloval ženy, zábavu, víno a ľavicové ideály. Po kolapse je hospitalizovaný v nemocnici a jeho bývalá žena Luise okamžite zavolá ich syna Sébastiana, ktorý si buduje kariéru úspešného a bohatého makléra v Londýne. Hoci Sébastien a Rémy spolu kvôli rozdielnym životným filozofiám nikdy dobre nevychádzali, Sébastien okamžite priletí do Kanady a snaží sa otca presvedčiť, aby sa dal previezť na súkromnú kliniku. V štátnej nemocnici sú totiž žalostné podmienky, pacienti ležia i na chodbách. Rémy však bol jedným z hlásateľov socializácie zdravotníctva a trvá na tom, že bude znášať i jej neblahé následky. Po vyšetrení v americkom Baltimore je jasné, že Rémy má na mozgu zhubný nádor a zostáva mu už iba niekoľko týždňov života. Sébastien sa rozhodne, že proti otcovej vôli mu spríjemní posledné dni života: podplatí zdravotnícke odbory, aby mu zrenovovali samostatnú časť nemocnice, zaobstará mu špeciálnu starostlivosť, zaplatí jeho študentom, aby ho prišli pozdraviť a z celého sveta zvolá k smrteľnej posteli jeho najlepších priateľov a dávne i nedávne milenky. Dokonca, keď už ani silné dávky morfia nedokážu utlmiť bolesti, s pomocou narkomanky Natalie mu zaobstará heroín. Hoci Rémyho životná filozofia jeho najbližším vždy iba ublížila, vďaka Sébastienovi si ju môže udržať až do smrti. Rémy je predstaviteľom umierajúcej generácie a umierajúceho sveta, v ktorom ešte existovala viera v ideály a ich naplnenie. Sébastiena považuje za chladného predátora, ziskuchtivého biznismena, predstaviteľa novej generácie barbarov. Počas posledných týždňov svojho života však Rémy prichádza na to, že i Sébastien uznáva základné životné hodnoty. Sébastien poznáva otca z jeho silnej a nezlomnej stránky, nielen ako večne nedospelého a ľahkovážneho bonvivána. Arcand nevyhrocuje dramatický konflikt medzi otcom a synom, smeruje skôr k zmiereniu, k poznaniu, že hoci starý svet umiera, v tom novom barbarskom ešte môžu pretrvať základné morálne hodnoty. Režisérovi sa v žánri tragikomédie podarilo s nesmiernym šarmom a ľudskosťou, bez pátosu a sentimentu zobraziť smrť človeka i smrť jednej generácie. Invázia barbarov bola ocenená Oscarom za najlepší zahraničný film, cenou pre najlepšiu herečku a najlepší scenár na MFF Cannes, troma Cézarmi (najlepší film, režisér, pôvodný scenár), Cenou Screen International na European Film Awards, šiestimi kanadskými cenami Genie, cenou za najlepší kanadský film na MFF Toronto a mnohými inými.

    Žánry:DramaKomedieOscarový
    4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • O čarodějnici, která nebyla
    O čarodějnici, která nebyla (1991)
    FilmRole: La mère de Mélanie
    • Filmbox+
    58%
    9
  • 10
  • Spalující romance
    Spalující romance (2004)
    FilmRole: Madeleine Carignan
    Na pozadí rozsáhlé historické fresky se odehrává výpravný příběh o velké lásce, kterou ohrožuje osud a lidské úmysly... Bouřlivá léta 1758-61 přinášejí kolaps Nové Francie a nástup nadvlády britského režimu. Tragický milostný příběh o mladé venkovské dívce z dolního toku řeky Saint Laurent a temperamentním dobrodruhovi je natočen podle skutečné události z Období vášní. Jejich vztah řízený osudem neúprosně postupuje v zrcadle jiného, již napsaného, příběhu - jak se Francie vzdala Kanady.
    47%
    Na pozadí rozsáhlé historické fresky se odehrává výpravný příběh o velké lásce, kterou ohrožuje osud a lidské úmysly... Bouřlivá léta 1758-61 přinášejí kolaps Nové Francie a nástup nadvlády britského režimu. Tragický milostný příběh o mladé venkovské dívce z dolního toku řeky Saint Laurent a temperamentním dobrodruhovi je natočen podle skutečné události z Období vášní. Jejich vztah řízený osudem neúprosně postupuje v zrcadle jiného, již napsaného, příběhu - jak se Francie vzdala Kanady.
    11
  • Deux nuits
    Deux nuits (2014)
    FilmRole: Manon Savard
    45%
    12