6.8

Andrew Hawkins: Filmy a seriály

  • 1
  • Foylova válka
    Foylova válka (2002)
    Seriál

    Válka budí v různých lidech různé pocity: vlastenectví, solidaritu, obětavost, touhu ze všech sil pomoci ohrožené zemi. Ale i nenávist, ziskuchtivost, snahu urvat pro sebe co nejvíc, přiživit se na cizím neštěstí... Je to na jednu stranu pochopitelné, protože válečná vřava a všechny její průvodní jevy nahrávají těm nejtemnějším lidským pudům, jsou živnou půdou pro zločiny malého i většího kalibru. V Británii, v níž se celý národ cvičil v zabíjení, v níž byly povolány do zbraně tisíce policistů, v níž existoval přídělový systém a v noci zahalilo celou zemi do neproniknutelné tmy zatemnění, stoupla kriminalita od roku 1939 do roku 1945 o více než padesát procent... Touto skutečností se nechal inspirovat scenárista Anthony Horowitz (autor např. Vražd v Midsomeru či Poirota) při psaní svého nového seriálu kriminálních případů, propojujících dva žánry: detektivku a válku. Jejich dějištěm je půvabné jihoanglické pobřeží, konkrétně městečko Hastings v hrabství Sussex. V místech, kde se před mnoha staletími odehrála jedna z největších bitev anglické historie, dnes vede svůj malý boj se zločinem superintendant Christopher Foyle. Celým svým srdcem touží být jinde, chtěl by své vlasti sloužit v první linii. Jeho nadřízení však dobře vědí, že nejužitečnější může být právě tady. Neboť i v tomto zdánlivě poklidném koutě Anglie se začínají množit zločiny poznamenané či motivované válkou, zločiny, jejichž vyřešení dá zabrat i tak dobrému policajtovi, jakým je právě Foyle. A důkazem je hned první Foylův případ: vražda německé manželky jistého místního hodnostáře, která unikla internaci, jež je jinak pro všechny "nepřátelské cizince" povinná... V titulní roli exceluje jeden z předních britských herců Michael Kitchen - pamatujeme si jej např. ze seriálu Hrát králem či z detektivky Smrt pampeliškám, hrál i v několika "bondovkách" či ve filmu Vzpomínky na Afriku.

    79%

    Válka budí v různých lidech různé pocity: vlastenectví, solidaritu, obětavost, touhu ze všech sil pomoci ohrožené zemi. Ale i nenávist, ziskuchtivost, snahu urvat pro sebe co nejvíc, přiživit se na cizím neštěstí... Je to na jednu stranu pochopitelné, protože válečná vřava a všechny její průvodní jevy nahrávají těm nejtemnějším lidským pudům, jsou živnou půdou pro zločiny malého i většího kalibru. V Británii, v níž se celý národ cvičil v zabíjení, v níž byly povolány do zbraně tisíce policistů, v níž existoval přídělový systém a v noci zahalilo celou zemi do neproniknutelné tmy zatemnění, stoupla kriminalita od roku 1939 do roku 1945 o více než padesát procent... Touto skutečností se nechal inspirovat scenárista Anthony Horowitz (autor např. Vražd v Midsomeru či Poirota) při psaní svého nového seriálu kriminálních případů, propojujících dva žánry: detektivku a válku. Jejich dějištěm je půvabné jihoanglické pobřeží, konkrétně městečko Hastings v hrabství Sussex. V místech, kde se před mnoha staletími odehrála jedna z největších bitev anglické historie, dnes vede svůj malý boj se zločinem superintendant Christopher Foyle. Celým svým srdcem touží být jinde, chtěl by své vlasti sloužit v první linii. Jeho nadřízení však dobře vědí, že nejužitečnější může být právě tady. Neboť i v tomto zdánlivě poklidném koutě Anglie se začínají množit zločiny poznamenané či motivované válkou, zločiny, jejichž vyřešení dá zabrat i tak dobrému policajtovi, jakým je právě Foyle. A důkazem je hned první Foylův případ: vražda německé manželky jistého místního hodnostáře, která unikla internaci, jež je jinak pro všechny "nepřátelské cizince" povinná... V titulní roli exceluje jeden z předních britských herců Michael Kitchen - pamatujeme si jej např. ze seriálu Hrát králem či z detektivky Smrt pampeliškám, hrál i v několika "bondovkách" či ve filmu Vzpomínky na Afriku.

    2
  • 3
  • Zítřek nikdy neumírá
    Zítřek nikdy neumírá (1997)
    Film
    • Amazon Prime Video
    • Google Play
    • iTunes
    74%
    4
  • Krajina stínů
    Krajina stínů (1993)
    FilmRole: Rupert Parrish

    Pozoruhodná osobnost filologa, spisovatele a filozofa Clivea Staplese Lewise (1898-1963) je dnes známá především díky jeho sedmi knihám pro děti Letopisy Narnie (vycházely poprvé v letech 1950-57, u nás je vydalo v roce 1993 nakladatelství Orbis Pictus). Ty se staly předmětem čtenářského kultu i seriózního badatelského zájmu v podobné míře jako dílo Lewisova dlouholetého přítele, kolegy a inspirátora J.R.R. Tolkiena. Lewis byl spolu s Tolkienem jednou z vůdčích osobností proslulého kroužku The Inklings, jenž se scházel k přátelským debatám a ke společné četbě zvláště ve 30. a 40. letech. Výlučné duchovní prostředí oxfordské intelektuální smetánky je atmosférou, z níž scenárista William Nicholson vyděluje C.S. Lewise jako protagonistu neobvyklého milostného vztahu k americké básnířce Joy Greshamové. Nicholson napsal původní verzi Krajiny stínů jako televizní hru pro BBC (1985, r. Norman Stone); přepracoval ji na úspěšnou divadelní hru a posléze na scénář pro stejnojmenný film Richarda Attenborougha. - Hlavními aktéry romance jsou skutečné osobnosti; faktem je i Lewisův odklon od zastávaných vyhraněně staromládeneckých postojů, jenž ho vzdálil dlouholetým přátelům, i jeho názorová proměna po manželčině smrti, doložená v Lewisových posledních literárních dílech. Skutečností je i to, že se ujal výchovy nevlastního syna Douglase. Lewisovi kolegové z univerzity (včetně Tolkiena) však ve filmu vystupují pod jinými jmény. Spíše než o životopisný snímek tvůrcům šlo o příběh nevšední lásky, jež změnila životní postoje plachého, upjatého oxfordského profesora, který sice byl specialistou na středověkou milostnou poezii a který psal knihy pro děti a nábožensky laděné traktáty o lásce a utrpení, ale jeho životní zkušenosti byly vlastně velmi omezené. Snímek podává vztah Lewise a Greshamové z let 1950-1960 jako přibližování názorově, povahově i kulturně velice rozdílných osobností, jež si dokonale porozuměly a dokázaly nalézt naději a víru i tváří v tvář Joyině smrtelné chorobě (zemřela v roce 1960 na rakovinu). Melodramatická linka vyprávění je ozvláštněna zajímavostí charakterů i prostředí, v němž se příběh odehrává a jež myšlenkové vyznění posouvá do obecnější roviny. Attenboroughovo diskrétní, nevtíravé pojetí "banálního" tématu osudové lásky se opírá o zajímavý Nicholsonův text a o obsazení hlavních rolí (Anthony Hopkins, Debra Wingerová). - Název snímku je citátem z Letopisů Narnie (krajina stínů je místem smrti).

    70%

    Pozoruhodná osobnost filologa, spisovatele a filozofa Clivea Staplese Lewise (1898-1963) je dnes známá především díky jeho sedmi knihám pro děti Letopisy Narnie (vycházely poprvé v letech 1950-57, u nás je vydalo v roce 1993 nakladatelství Orbis Pictus). Ty se staly předmětem čtenářského kultu i seriózního badatelského zájmu v podobné míře jako dílo Lewisova dlouholetého přítele, kolegy a inspirátora J.R.R. Tolkiena. Lewis byl spolu s Tolkienem jednou z vůdčích osobností proslulého kroužku The Inklings, jenž se scházel k přátelským debatám a ke společné četbě zvláště ve 30. a 40. letech. Výlučné duchovní prostředí oxfordské intelektuální smetánky je atmosférou, z níž scenárista William Nicholson vyděluje C.S. Lewise jako protagonistu neobvyklého milostného vztahu k americké básnířce Joy Greshamové. Nicholson napsal původní verzi Krajiny stínů jako televizní hru pro BBC (1985, r. Norman Stone); přepracoval ji na úspěšnou divadelní hru a posléze na scénář pro stejnojmenný film Richarda Attenborougha. - Hlavními aktéry romance jsou skutečné osobnosti; faktem je i Lewisův odklon od zastávaných vyhraněně staromládeneckých postojů, jenž ho vzdálil dlouholetým přátelům, i jeho názorová proměna po manželčině smrti, doložená v Lewisových posledních literárních dílech. Skutečností je i to, že se ujal výchovy nevlastního syna Douglase. Lewisovi kolegové z univerzity (včetně Tolkiena) však ve filmu vystupují pod jinými jmény. Spíše než o životopisný snímek tvůrcům šlo o příběh nevšední lásky, jež změnila životní postoje plachého, upjatého oxfordského profesora, který sice byl specialistou na středověkou milostnou poezii a který psal knihy pro děti a nábožensky laděné traktáty o lásce a utrpení, ale jeho životní zkušenosti byly vlastně velmi omezené. Snímek podává vztah Lewise a Greshamové z let 1950-1960 jako přibližování názorově, povahově i kulturně velice rozdílných osobností, jež si dokonale porozuměly a dokázaly nalézt naději a víru i tváří v tvář Joyině smrtelné chorobě (zemřela v roce 1960 na rakovinu). Melodramatická linka vyprávění je ozvláštněna zajímavostí charakterů i prostředí, v němž se příběh odehrává a jež myšlenkové vyznění posouvá do obecnější roviny. Attenboroughovo diskrétní, nevtíravé pojetí "banálního" tématu osudové lásky se opírá o zajímavý Nicholsonův text a o obsazení hlavních rolí (Anthony Hopkins, Debra Wingerová). - Název snímku je citátem z Letopisů Narnie (krajina stínů je místem smrti).

    5
  • Černá věž
    Černá věž (1985)
    Seriál

    Inspektor Adam Dalgliesh, který původně přijel do venkovského sanatoria Toynton Grange na zotavenou, pomalu začíná rozplétat příčiny série záhadných úmrtí. Dalgliesh se blíže seznamuje s pacienty a personálem nepříliš prosperujícího ústavu pro staré a tělesně postižené lidi, odhaluje jejich značně složité vztahy, a pátrá po tom, kdo by mohl mít zájem na jeho zániku. Jeho pobyt na venkově je vším jiným, než odpočinkem. V ústavu dochází k dalším podivným událostem. Pacienti dostávají anonymní dopisy a dojde k několika pokusům o vraždu. Někomu se daří zabíjet tak rafinovaně, že smrt lze vždy vysvětlit jako nešťastnou náhodu. Vraždy, které mají vypadat jako náhody, však nejsou pro Dalglieshe novinkou. Přesto netuší, na jak bizarního zločince tentokrát narazil. (Česká televize)

    70%

    Inspektor Adam Dalgliesh, který původně přijel do venkovského sanatoria Toynton Grange na zotavenou, pomalu začíná rozplétat příčiny série záhadných úmrtí. Dalgliesh se blíže seznamuje s pacienty a personálem nepříliš prosperujícího ústavu pro staré a tělesně postižené lidi, odhaluje jejich značně složité vztahy, a pátrá po tom, kdo by mohl mít zájem na jeho zániku. Jeho pobyt na venkově je vším jiným, než odpočinkem. V ústavu dochází k dalším podivným událostem. Pacienti dostávají anonymní dopisy a dojde k několika pokusům o vraždu. Někomu se daří zabíjet tak rafinovaně, že smrt lze vždy vysvětlit jako nešťastnou náhodu. Vraždy, které mají vypadat jako náhody, však nejsou pro Dalglieshe novinkou. Přesto netuší, na jak bizarního zločince tentokrát narazil. (Česká televize)

    6
  • Přísně tajné!
    Přísně tajné! (1984)
    FilmRole: Pilot
    • Google Play
    69%
    7
  • Napoleon and Josephine: A Love Story
    Napoleon and Josephine: A Love Story (1987)
    Seriál
    64%
    8
  • Vražedné pobřeží
    Vražedné pobřeží (1991)
    Seriál

    Už Edgar Allan Poe, zakladateľ detektívneho žánru, vytvoril vo svojich poviedkach dvojicu detektíva a jeho pomocníka, aj keď len preto, aby mohol múdrejší pátrač hlúpejšiemu priateľovi odhaliť svoje deduktívne schopnosti. Túto tradíciu utvrdil najmä Sir Arthur Conan Doyle, ale aj ďalší. A v televíznych seriáloch a sitcomoch to nie je inak. V kanadskom seriáli Vražedné pobrežie (Sweating Bullets, neskôr premenované na Tropical Heat) televízie CBS (tvorcom seriálu je Sam Egan) sa však tradičné rozdelenie úloh, t. j. múdrejší detektív a hlúpejší pomocník, nekoná. Respektíve, obaja spolupracovníci sú si rovnocennými partnermi a ich stret sa odohráva skôr vo sfére neustáleho boja pohlaví. Vražedné pobrežie síce vzniklo v rokoch 1991 1993, ale dodnes má svojich verných priaznivcov, a tak sa netreba čudovať, že sa často vyskytuje v programoch viacerých televízií. Treba súčasne pripomenúť, že viaceré epizódy sa nakrúcali koprodukčne s Mexikom či Izraelom. Celkom sa nakrútilo 66 epizód (v prvej sezóne celkom 9, v ostatných dvoch 57), v roku 2003 vo firme Artisan Home Entertainment zostrihali štyri z najobľúbenejších epizód Tohtoročný model, Smrť na pláži, Kohútia hra a Ona do dvoch celovečerných filmov Tropical Heat Vol. 1 & 2. Veď kto by sa s chuťou nepozrel na večne proti sebe stojacich Nicka Slaughtera a Sylviu Gerardovú, ktorých so šarmom a nadhľadom zahrali Rob Stewart a Carolyn Dunnová. Nick je bývalý agent protidrogovej jednotky DEA, ktorý odmietol kryť korupciu a drogové škandály siahajúce na najvyššie miesta, a radšej si založil neistú existenciu súkromného detektíva v krásnom letovisku. Ustavične sa zapletá s kráskami v ťažkostiach, jeho finančná situácia je často beznádejná. Jedného dňa ho navštívi sympatická a emancipovaná Silvie Girardová, ktorá praštila kariérou v cestovnej kancelárii a chce sa venovať niečomu inému. A hoci ju Nick najprv odmietne, neskôr ju priberie do partnerstva, a tak vytvoria nerozlučnú dvojicu. Pohodový Nick spolu so šikovnou a zvedavou Sylviou, ovládajúcou dokonale taje počítačov, riešia s prehľadom aj tie najzamotanejšie prípady. Nezostávajú dlžní nič zločincom, ale ani sami sebe. Inak to už ani nemôže byť. Aj keď sa časom vymenili viaceré postavy, či už ide o Johna Davida Blanda ako Iana Stewarta, alebo Pedra Armendáriho ako poručíka Carilla, ktorých nahradili Ian Tracey ako Spider Garvan a Ari Sorko-Ram ako seržant Gregory, treba jednoznačne konštatovať, že seriálu to na kvalite neubralo. Je totiž výbornou kombináciou akčného a komediálneho žánru, okorenený krásnou prírodou fiktívneho tropického pobrežia ostrova Key Mariah, ktoré je ako stvorené na častý výskyt nielen nádherne opálených dlhonohých krások v ťažkostiach, ale aj na nekonečné množstvo rôznych podvodníkov, defraudantov, zlodejov či vrahov. Nechajme Nicka a Sylviu nasadnúť do ich modrého Jeepu CJ7, aby sa mohli vybrať riešiť svoju prvú skutočnú zákazku...

    Žánry:AkčníDrama
    62%

    Už Edgar Allan Poe, zakladateľ detektívneho žánru, vytvoril vo svojich poviedkach dvojicu detektíva a jeho pomocníka, aj keď len preto, aby mohol múdrejší pátrač hlúpejšiemu priateľovi odhaliť svoje deduktívne schopnosti. Túto tradíciu utvrdil najmä Sir Arthur Conan Doyle, ale aj ďalší. A v televíznych seriáloch a sitcomoch to nie je inak. V kanadskom seriáli Vražedné pobrežie (Sweating Bullets, neskôr premenované na Tropical Heat) televízie CBS (tvorcom seriálu je Sam Egan) sa však tradičné rozdelenie úloh, t. j. múdrejší detektív a hlúpejší pomocník, nekoná. Respektíve, obaja spolupracovníci sú si rovnocennými partnermi a ich stret sa odohráva skôr vo sfére neustáleho boja pohlaví. Vražedné pobrežie síce vzniklo v rokoch 1991 1993, ale dodnes má svojich verných priaznivcov, a tak sa netreba čudovať, že sa často vyskytuje v programoch viacerých televízií. Treba súčasne pripomenúť, že viaceré epizódy sa nakrúcali koprodukčne s Mexikom či Izraelom. Celkom sa nakrútilo 66 epizód (v prvej sezóne celkom 9, v ostatných dvoch 57), v roku 2003 vo firme Artisan Home Entertainment zostrihali štyri z najobľúbenejších epizód Tohtoročný model, Smrť na pláži, Kohútia hra a Ona do dvoch celovečerných filmov Tropical Heat Vol. 1 & 2. Veď kto by sa s chuťou nepozrel na večne proti sebe stojacich Nicka Slaughtera a Sylviu Gerardovú, ktorých so šarmom a nadhľadom zahrali Rob Stewart a Carolyn Dunnová. Nick je bývalý agent protidrogovej jednotky DEA, ktorý odmietol kryť korupciu a drogové škandály siahajúce na najvyššie miesta, a radšej si založil neistú existenciu súkromného detektíva v krásnom letovisku. Ustavične sa zapletá s kráskami v ťažkostiach, jeho finančná situácia je často beznádejná. Jedného dňa ho navštívi sympatická a emancipovaná Silvie Girardová, ktorá praštila kariérou v cestovnej kancelárii a chce sa venovať niečomu inému. A hoci ju Nick najprv odmietne, neskôr ju priberie do partnerstva, a tak vytvoria nerozlučnú dvojicu. Pohodový Nick spolu so šikovnou a zvedavou Sylviou, ovládajúcou dokonale taje počítačov, riešia s prehľadom aj tie najzamotanejšie prípady. Nezostávajú dlžní nič zločincom, ale ani sami sebe. Inak to už ani nemôže byť. Aj keď sa časom vymenili viaceré postavy, či už ide o Johna Davida Blanda ako Iana Stewarta, alebo Pedra Armendáriho ako poručíka Carilla, ktorých nahradili Ian Tracey ako Spider Garvan a Ari Sorko-Ram ako seržant Gregory, treba jednoznačne konštatovať, že seriálu to na kvalite neubralo. Je totiž výbornou kombináciou akčného a komediálneho žánru, okorenený krásnou prírodou fiktívneho tropického pobrežia ostrova Key Mariah, ktoré je ako stvorené na častý výskyt nielen nádherne opálených dlhonohých krások v ťažkostiach, ale aj na nekonečné množstvo rôznych podvodníkov, defraudantov, zlodejov či vrahov. Nechajme Nicka a Sylviu nasadnúť do ich modrého Jeepu CJ7, aby sa mohli vybrať riešiť svoju prvú skutočnú zákazku...

    Žánry:AkčníDrama
    9
  • Whistle Blower, The
    Whistle Blower, The (1986)
    Film
    Rafinovaný příběh se točí okolo válečného veterána Franka Jonese, který se rozhodne na vlastní pěst rozplést nitky záhadného úmrtí svého syna. Ten pracoval jako překladatel z ruštiny pro britskou špionážní organizaci, což se mu nakonec stalo osudným. Proti odhodlanému otci stojí mocný nepřítel, schovávající se pod ochranná křídla anglické vlády, která se snaží obrátit nepříjemné okolnosti ve svůj prospěch.
    62%
    Rafinovaný příběh se točí okolo válečného veterána Franka Jonese, který se rozhodne na vlastní pěst rozplést nitky záhadného úmrtí svého syna. Ten pracoval jako překladatel z ruštiny pro britskou špionážní organizaci, což se mu nakonec stalo osudným. Proti odhodlanému otci stojí mocný nepřítel, schovávající se pod ochranná křídla anglické vlády, která se snaží obrátit nepříjemné okolnosti ve svůj prospěch.
    10
  • Objekt krásy
    Objekt krásy (1991)
    FilmRole: Gordon
    Americký obchodník Jake si spolu se svou manželkou Tinou užívají život na vysoké noze v luxusním londýnském hotelu West End. Když se však octinou ve finanční tísni a vedení hotelu žádá vyrovnat účet, Jake navrhne, aby prodali Tininu malou bronzovou bustu od Henryho Moorea za 20-tisíc liber. Tina to jednoznačně odmítne, protože to je její jediný majetek. Tina by však souhlasila s pojistným podvodem... Soška se však líbí i hluchoněmé Jenny, ne však pro její finanční hodnotu. Jednoho dne soška zmizí. Ukradla ji Jenny? Nebo ji ukryla Tina, aby získala vysokou pojistku? Navštívil hotel skutečný zloděj?
    Žánry:DramaKomedieKrimi
    55%
    Americký obchodník Jake si spolu se svou manželkou Tinou užívají život na vysoké noze v luxusním londýnském hotelu West End. Když se však octinou ve finanční tísni a vedení hotelu žádá vyrovnat účet, Jake navrhne, aby prodali Tininu malou bronzovou bustu od Henryho Moorea za 20-tisíc liber. Tina to jednoznačně odmítne, protože to je její jediný majetek. Tina by však souhlasila s pojistným podvodem... Soška se však líbí i hluchoněmé Jenny, ne však pro její finanční hodnotu. Jednoho dne soška zmizí. Ukradla ji Jenny? Nebo ji ukryla Tina, aby získala vysokou pojistku? Navštívil hotel skutečný zloděj?
    Žánry:DramaKomedieKrimi
    11
  • Syn Růžového pantera
    Syn Růžového pantera (1993)
    FilmRole: French agent

    Hrdinou populární filmové série kriminálních komedií o Růžovém panterovi byl "geniálně nešikovný" komisař Clouseau, mistr ďábelských převleků, neúmorný pronásledovatel zla všeho druhu, neodolatelný svůdce krásných žen a trn v oku svého neurotického šéfa, inspektora Dreyfuse. Excentrickému herectví Petera Sellerse poskytoval zkušený scenárista a režisér Blake Edwards dostatek prostoru v barvitém, absurdními gagy prošpikovaném ději. Třináct let po předčasné Sellersově smrti (1980) se jednasemdmdesátiletý Edwards k Růžovému panterovi vrátil, aby podle obvykléhof ilmařského receptu oživil Clouseaua prostřednictvím jeho nemanželského syna Jacquesa. Když mladíkova matka prozradíí dosud tajenou pravdu Dreyfusovi, pátrajícímu na francouské Riviéře po stopách unesené arabské princezny stane se Jacques otcovým dědicem se vším všudy: přijme jeho jméno a vezme do svých služeb Clouseauova osvědčeného čínského sluhu Catoa. Po řadě divokých příhod mladík vysvobodí princeznu, do které se zamiloval, přičemž po otcově vzoru zdemoluje množství předmětů, zlomí několik dívčích srdcí a omylem dá řádné do těla svému zoufalému nadřízenému.  Tvůrci využívají osvědčeného komediálního schématu o neomylném hrdinství zmateného obhájce zákona, do nějž dosazují obvyklé "panterovské" prvky, dojde také na převleky, na komické souboje s protivníky i na cvičný souboj s Catoem. Přesto se však Edwardsovi nepodařilo na kvalitu prvních komedií navázat. Jinak velmi dobrý italský komik Roberto Benigni není příslušně "nedůstojným" Sellersovým hereckým synem a ani Claudia Cardinaleová (v prvním filmu série se objevila v roli princezny Daly) průměrnému komediálnímu snímku s příliš volným tempem a se zastaralým dějovým schématem příliš nepomůže.

    Žánry:KomedieKrimi
    35%

    Hrdinou populární filmové série kriminálních komedií o Růžovém panterovi byl "geniálně nešikovný" komisař Clouseau, mistr ďábelských převleků, neúmorný pronásledovatel zla všeho druhu, neodolatelný svůdce krásných žen a trn v oku svého neurotického šéfa, inspektora Dreyfuse. Excentrickému herectví Petera Sellerse poskytoval zkušený scenárista a režisér Blake Edwards dostatek prostoru v barvitém, absurdními gagy prošpikovaném ději. Třináct let po předčasné Sellersově smrti (1980) se jednasemdmdesátiletý Edwards k Růžovému panterovi vrátil, aby podle obvykléhof ilmařského receptu oživil Clouseaua prostřednictvím jeho nemanželského syna Jacquesa. Když mladíkova matka prozradíí dosud tajenou pravdu Dreyfusovi, pátrajícímu na francouské Riviéře po stopách unesené arabské princezny stane se Jacques otcovým dědicem se vším všudy: přijme jeho jméno a vezme do svých služeb Clouseauova osvědčeného čínského sluhu Catoa. Po řadě divokých příhod mladík vysvobodí princeznu, do které se zamiloval, přičemž po otcově vzoru zdemoluje množství předmětů, zlomí několik dívčích srdcí a omylem dá řádné do těla svému zoufalému nadřízenému.  Tvůrci využívají osvědčeného komediálního schématu o neomylném hrdinství zmateného obhájce zákona, do nějž dosazují obvyklé "panterovské" prvky, dojde také na převleky, na komické souboje s protivníky i na cvičný souboj s Catoem. Přesto se však Edwardsovi nepodařilo na kvalitu prvních komedií navázat. Jinak velmi dobrý italský komik Roberto Benigni není příslušně "nedůstojným" Sellersovým hereckým synem a ani Claudia Cardinaleová (v prvním filmu série se objevila v roli princezny Daly) průměrnému komediálnímu snímku s příliš volným tempem a se zastaralým dějovým schématem příliš nepomůže.

    Žánry:KomedieKrimi
    12