?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Gray Frederickson: Filmy a seriály

  • 1
  • Apokalypsa
    Apokalypsa (1979)
    Film
    Kapitán Willard si během služby ve Vietnamu získal pověst vynikajícího vojáka. Je pověřen důležitou misí: musí v džungli najít a zlikvidovat amerického plukovníka Waltera E. Kurtze, který dezertoval a vede v čele oddaných domorodců soukromou válku proti Vietnamcům i proti Američanům. Cestou proti proudu Mekongu na hlídkovém člunu Willard se svými muži poznávají nejpodivnější a nejrůznější aspekty válečného pekla. Willard, obklopený zmarem a zneklidněný zprávami o Kurtzově počínání, má dost času na přemýšlení o sobě i o člověku, v němž válka obnažuje jeho sklon k ničení a zlu. Prožité peklo, objevení Kurtzovy říše zla a rozhovory s šíleným plukovníkem, který před Willardem rozvíjí své filozofické vize lidstva a války - to všechno způsobí, že pro kapitána je rozhodování o Kurtzově zabití něčím víc, než jen prostým vykonáním rozkazu ... Kultovní dílo Francise Forda Coppoly patří mezi nejlepší filmy o americkém traumatu vietnamské války. Mistrovské, myšlenkově i formálně velmi ambiciózní drama, označované za jedno z klíčových děl americké kinematografie 70. let, vzniklo na motivy povídky Josepha Conrada (1857 - 1924) "Srdce temnoty" (1902). Z osmi nominací na Oscara získal prestižní zlatou sošku Vittorio Storago za kameru a Walter Murch, Mark Berger, Richard Beggs a Nat Boxer za nejlepší zvuk. Film získal Zlatou palmu na XXXII. MFF v Cannes.
    84%
    Kapitán Willard si během služby ve Vietnamu získal pověst vynikajícího vojáka. Je pověřen důležitou misí: musí v džungli najít a zlikvidovat amerického plukovníka Waltera E. Kurtze, který dezertoval a vede v čele oddaných domorodců soukromou válku proti Vietnamcům i proti Američanům. Cestou proti proudu Mekongu na hlídkovém člunu Willard se svými muži poznávají nejpodivnější a nejrůznější aspekty válečného pekla. Willard, obklopený zmarem a zneklidněný zprávami o Kurtzově počínání, má dost času na přemýšlení o sobě i o člověku, v němž válka obnažuje jeho sklon k ničení a zlu. Prožité peklo, objevení Kurtzovy říše zla a rozhovory s šíleným plukovníkem, který před Willardem rozvíjí své filozofické vize lidstva a války - to všechno způsobí, že pro kapitána je rozhodování o Kurtzově zabití něčím víc, než jen prostým vykonáním rozkazu ... Kultovní dílo Francise Forda Coppoly patří mezi nejlepší filmy o americkém traumatu vietnamské války. Mistrovské, myšlenkově i formálně velmi ambiciózní drama, označované za jedno z klíčových děl americké kinematografie 70. let, vzniklo na motivy povídky Josepha Conrada (1857 - 1924) "Srdce temnoty" (1902). Z osmi nominací na Oscara získal prestižní zlatou sošku Vittorio Storago za kameru a Walter Murch, Mark Berger, Richard Beggs a Nat Boxer za nejlepší zvuk. Film získal Zlatou palmu na XXXII. MFF v Cannes.
    2
  • Kmotr III
    Kmotr III (1990)
    Film
    • O2 TV
    • Google Play
    Člověk financí a politiky. Al Pacino v hlavní roli závěrečné části proslulé mafiánské trilogie. Francis Ford Coppola uzavřel svou mafiánskou trilogii snímkem Kmotr III (1990) po více než patnáctileté odmlce. Začátek jejího děje umístil do roku 1979, tedy plná dvě desetiletí od závěru Kmotra II. Michael Corleone (Al Pacino), nyní šedesátiletý, dál ovládá pevnou rukou své obchodní zájmy. Velmi usilovně se však snaží odpoutat od vlastní kriminální minulosti a své obchody legalizovat. Jeho zájem se přesunul od hazardu k nemovitostem a investičním bankám. A stal se z něho zbožný a vůči církvi nesmírně štědrý člověk, neboť přízeň Vatikánu, kde má několik vysoce postavených přátel, má v jeho proměně v bezúhonného byznysmena sehrát rozhodující úlohu. Jako svého nástupce jmenuje Vincenta Manciniho (Andy Garcia), nelegitimního potomka Sonnyho Corleona. Násilí však z vlastního života nelze jen tak jednoduše vymazat a je jen otázkou času, kdy minulost začne promlouvat do přítomnosti. Na rozdíl od prvních dvou částí vznikal Kmotr III až na několik newyorských scén prakticky celý v Itálii (v exteriérech v Římě a jeho okolí, v sicilském Palermu a Taormině a také v dekoracích postavených ve čtyřech největších ateliérech římského studia Cinecitta). Z klíčových členů štábu zůstali jen kameraman Gordon Willis, výtvarník Dean Tavoularis a samozřejmě spoluautor scénáře Mario Puzo. Třetí díl Kmotra je považován za nejslabší, což ve srovnání s oběma předchozími částmi, jež patří k nejlepším snímkům světové kinematografie (momentálně obsazují druhé a třetí místo ve známé internetové databázi IMDb), neznamená, že to je špatný film. Je třeba ho chápat jako důstojné uzavření ambiciózní filmové série o lidském snu, který zhořkl. Možná největším paradoxem je někdejší tvrzení, že komerční filmy ve stylu Kmotra umožňovaly Coppolovi realizaci mnohem osobnějších projektů, jakým byl např. Rozhovor. Dnes je nad slunce jasnější, že právě Kmotr a jeho pokračování tvoří bezesporu Coppolovo nejosobnější dílo. Ve světle tohoto faktu blednou i výtky, jež se na Kmotra III snesly po jeho uvedení a jež se soustředily vedle vatikánské dějové linie zejména na obsazení režisérovy dcery Sofie do klíčové role Michaelovy dcery Mary (v důsledku onemocnění Winony Ryderové těsně před natáčením). Americká akademie film ocenila sedmi oscarovými nominacemi (nejlepší film, režie, kamera, výprava, střih, píseň a herecký výkon ve vedlejší roli - A. Garcia). Všechny nominace však zůstaly neproměněny, neboť rok 1990 se stal rokem Costnerova westernu Tanec s vlky.
    83%
    Člověk financí a politiky. Al Pacino v hlavní roli závěrečné části proslulé mafiánské trilogie. Francis Ford Coppola uzavřel svou mafiánskou trilogii snímkem Kmotr III (1990) po více než patnáctileté odmlce. Začátek jejího děje umístil do roku 1979, tedy plná dvě desetiletí od závěru Kmotra II. Michael Corleone (Al Pacino), nyní šedesátiletý, dál ovládá pevnou rukou své obchodní zájmy. Velmi usilovně se však snaží odpoutat od vlastní kriminální minulosti a své obchody legalizovat. Jeho zájem se přesunul od hazardu k nemovitostem a investičním bankám. A stal se z něho zbožný a vůči církvi nesmírně štědrý člověk, neboť přízeň Vatikánu, kde má několik vysoce postavených přátel, má v jeho proměně v bezúhonného byznysmena sehrát rozhodující úlohu. Jako svého nástupce jmenuje Vincenta Manciniho (Andy Garcia), nelegitimního potomka Sonnyho Corleona. Násilí však z vlastního života nelze jen tak jednoduše vymazat a je jen otázkou času, kdy minulost začne promlouvat do přítomnosti. Na rozdíl od prvních dvou částí vznikal Kmotr III až na několik newyorských scén prakticky celý v Itálii (v exteriérech v Římě a jeho okolí, v sicilském Palermu a Taormině a také v dekoracích postavených ve čtyřech největších ateliérech římského studia Cinecitta). Z klíčových členů štábu zůstali jen kameraman Gordon Willis, výtvarník Dean Tavoularis a samozřejmě spoluautor scénáře Mario Puzo. Třetí díl Kmotra je považován za nejslabší, což ve srovnání s oběma předchozími částmi, jež patří k nejlepším snímkům světové kinematografie (momentálně obsazují druhé a třetí místo ve známé internetové databázi IMDb), neznamená, že to je špatný film. Je třeba ho chápat jako důstojné uzavření ambiciózní filmové série o lidském snu, který zhořkl. Možná největším paradoxem je někdejší tvrzení, že komerční filmy ve stylu Kmotra umožňovaly Coppolovi realizaci mnohem osobnějších projektů, jakým byl např. Rozhovor. Dnes je nad slunce jasnější, že právě Kmotr a jeho pokračování tvoří bezesporu Coppolovo nejosobnější dílo. Ve světle tohoto faktu blednou i výtky, jež se na Kmotra III snesly po jeho uvedení a jež se soustředily vedle vatikánské dějové linie zejména na obsazení režisérovy dcery Sofie do klíčové role Michaelovy dcery Mary (v důsledku onemocnění Winony Ryderové těsně před natáčením). Americká akademie film ocenila sedmi oscarovými nominacemi (nejlepší film, režie, kamera, výprava, střih, píseň a herecký výkon ve vedlejší roli - A. Garcia). Všechny nominace však zůstaly neproměněny, neboť rok 1990 se stal rokem Costnerova westernu Tanec s vlky.
    3
  • Jak se dělá televize
    Jak se dělá televize (1989)
    Film
    • Google Play

    George Newman a jeho kamarád Bob přijdou o práci ve fastfoodu Burger World. George se proto rozhodne převzít kanál 62, krachující lokální televizní stanici, kterou jeho strýček Harvey vyhrál v pokeru. George ze stanice přes noc udělá úspěch tím, že vrátného Stanleyho Spadowskiho udělá moderátorem show pro děti. Nový majitel potom naplní vysílání nejrůznějšími bizarními pořady, které zvýší sledovanost a stanici zachrání. To se ale brzy přestane líbit řediteli konkurenčního kanálu 8 R.J. Fletcherovi, který hrozí, že bude stanici sabotovat, a George tak musí přijít na to, jak svůj úspěšný podnik uhájit.

    Režie:Jay Levey
    64%

    George Newman a jeho kamarád Bob přijdou o práci ve fastfoodu Burger World. George se proto rozhodne převzít kanál 62, krachující lokální televizní stanici, kterou jeho strýček Harvey vyhrál v pokeru. George ze stanice přes noc udělá úspěch tím, že vrátného Stanleyho Spadowskiho udělá moderátorem show pro děti. Nový majitel potom naplní vysílání nejrůznějšími bizarními pořady, které zvýší sledovanost a stanici zachrání. To se ale brzy přestane líbit řediteli konkurenčního kanálu 8 R.J. Fletcherovi, který hrozí, že bude stanici sabotovat, a George tak musí přijít na to, jak svůj úspěšný podnik uhájit.

    Režie:Jay Levey
    4
  • 5
  • Malej Fauss a Velkej Halsy
    Malej Fauss a Velkej Halsy (1970)
    Film

    Little Fauss (Michael J. Pollard) a Halsy Knox (Robert Redford) jsou dva motocykloví závodníci, kteří se v jednom kuse předhánějí. Jednoho dne ovšem uzavřou neobvyklé partnerství. Nafoukaný a arogantní Halsy souhlasí s tím, že bude závodit pod Faussovým jménem a Fauss bude jeho mechanik. Rita (Lauren Hutton) je bohatá dívka, jež se momentálně vzpamatovává z užívání drog a zaujme oba závodníky. Vybere si Halsyho a porodí mu dítě. Později ho ale opouští a vrací se zpět ke svým rodičům v Palm Springs. Malej Fauss a Velkej Halsy se snaží vyhrát velký závod. Všechny události zaznamenává chlípný fotograf (Ray Ballard). Film doprovází úžasný soundtrack, který nazpíval Johnny Cash, jednu píseň napsal Bob Dylan, další Carl Perkins. (oficiální text distributora)

    Žánry:DramaKultovní
    57%

    Little Fauss (Michael J. Pollard) a Halsy Knox (Robert Redford) jsou dva motocykloví závodníci, kteří se v jednom kuse předhánějí. Jednoho dne ovšem uzavřou neobvyklé partnerství. Nafoukaný a arogantní Halsy souhlasí s tím, že bude závodit pod Faussovým jménem a Fauss bude jeho mechanik. Rita (Lauren Hutton) je bohatá dívka, jež se momentálně vzpamatovává z užívání drog a zaujme oba závodníky. Vybere si Halsyho a porodí mu dítě. Později ho ale opouští a vrací se zpět ke svým rodičům v Palm Springs. Malej Fauss a Velkej Halsy se snaží vyhrát velký závod. Všechny události zaznamenává chlípný fotograf (Ray Ballard). Film doprovází úžasný soundtrack, který nazpíval Johnny Cash, jednu píseň napsal Bob Dylan, další Carl Perkins. (oficiální text distributora)

    Žánry:DramaKultovní
    6
  • Nebeští vězni
    Nebeští vězni (1996)
    Film
    Když se bývalý policajt Dave Robicheaux schoval před alkoholem do mokřin kolem New Orleans, netušil, že mu jednoho dne spolu s havarovaným letadlem spadne na hlavu holčička, kterou se svou milovanou ženou nemůže mít, ale taky hromada problémů. Jako správný policista totiž nemůže nechat záhadné okolnosti výbuchu v letadle jen tak plavat. Vypadá to, že ve všem jsou namočení jeho známí - jeho přítel z dětství, přítelova svůdná žena, místní mafiánský šéf a další tajemní a nebezpeční lidé. Pro Davea začíná cesta peklem, na které ztratí skoro vše a něco najde...
    55%
    Když se bývalý policajt Dave Robicheaux schoval před alkoholem do mokřin kolem New Orleans, netušil, že mu jednoho dne spolu s havarovaným letadlem spadne na hlavu holčička, kterou se svou milovanou ženou nemůže mít, ale taky hromada problémů. Jako správný policista totiž nemůže nechat záhadné okolnosti výbuchu v letadle jen tak plavat. Vypadá to, že ve všem jsou namočení jeho známí - jeho přítel z dětství, přítelova svůdná žena, místní mafiánský šéf a další tajemní a nebezpeční lidé. Pro Davea začíná cesta peklem, na které ztratí skoro vše a něco najde...
    7
  • Berušky
    Berušky (1992)
    Film
    Chester Lee se všemožně snaží být loajálním zaměstnancem, ale především touží po vyšším platu, aby mohl zajistit své snoubence i jejímu synovi lepší život. Při setkání se svým nadřízeným patřičně přehání své schopnosti, dokonce i takové, které vůbec nemá. Například nikdy nebyl fotbalovým trenérem, ale manželka šéfa si jej vybere jako vhodného kandidáta na místo trenéra dívčího fotbalového klubu, ve kterém hraje i jejich dcera. Družstvo copatých holčiček, které o fotbalu nemají ani ponětí, totiž nemůže v soutěži prorazit. Chester chce získat lepší místo, a tak nemá na vybranou. Když ovšem do družstva získá i svého nevlastního syna v dívčím převleku, rozehraje velmi riskantní hru...
    53%
    Chester Lee se všemožně snaží být loajálním zaměstnancem, ale především touží po vyšším platu, aby mohl zajistit své snoubence i jejímu synovi lepší život. Při setkání se svým nadřízeným patřičně přehání své schopnosti, dokonce i takové, které vůbec nemá. Například nikdy nebyl fotbalovým trenérem, ale manželka šéfa si jej vybere jako vhodného kandidáta na místo trenéra dívčího fotbalového klubu, ve kterém hraje i jejich dcera. Družstvo copatých holčiček, které o fotbalu nemají ani ponětí, totiž nemůže v soutěži prorazit. Chester chce získat lepší místo, a tak nemá na vybranou. Když ovšem do družstva získá i svého nevlastního syna v dívčím převleku, rozehraje velmi riskantní hru...
    8
  • 9
  • 10
  • Cloud 9
    Cloud 9 (2006)
    Film
    33%
    11
  • Persecuted
    Persecuted (2013)
    Film
    • iTunes
    Pobaví už začátek, ve kterém se dozvíme, že padouchem je senátor, snažící se o náboženskou rovnoprávnost a klaďákem naopak pastor, který se fanaticky drží Bible a nic jiného ho nazajímá. Celé je to tak neuvěřitelně jednostrunné a neohrabané, až je to sranda. Ačkoliv nešlo o drahý film, je solidně natočený a režisér Lusko se poctivě snaží, aby nebyl vizuálně triviální a daří se mu to. Na rozdíl od stupidního scénáře. I herecké výkony jsou lepší, než by si podobná kravina zasloužila. Remar nebo Davison jsou zkušení charakterní herci a dokážou s kamenným ksichtem odříkat i ty nejstupidnější dialogy.
    32%
    Pobaví už začátek, ve kterém se dozvíme, že padouchem je senátor, snažící se o náboženskou rovnoprávnost a klaďákem naopak pastor, který se fanaticky drží Bible a nic jiného ho nazajímá. Celé je to tak neuvěřitelně jednostrunné a neohrabané, až je to sranda. Ačkoliv nešlo o drahý film, je solidně natočený a režisér Lusko se poctivě snaží, aby nebyl vizuálně triviální a daří se mu to. Na rozdíl od stupidního scénáře. I herecké výkony jsou lepší, než by si podobná kravina zasloužila. Remar nebo Davison jsou zkušení charakterní herci a dokážou s kamenným ksichtem odříkat i ty nejstupidnější dialogy.
    12