?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Patrick Cassavetti: Filmy a seriály

  • State Within, The
    State Within, The (2006)
    Seriál
    76%
    1
  • Brazil
    Brazil (1985)
    Film
    • Google Play
    • iTunes
    • Rakuten
    Podobně jako ve DVANÁCTI OPICÍCH, i zde Gilliam umístil svůj příběh do těžko definovatelného období kolem Vánoc "někdy ve 20. století", kdy armády bezejmenných úředníčků striktně dodržujících kancelářskou etiku jak z 30. let na každém kroku doprovází fantaskní přístroje moderní doby. Groteskní prostředí doplňují stejně groteskní postavy - hlavní hrdina Sam (Jonathan Pryce), jež se postupně sbližuje s naivní Jill (Kim Griest), pro kterou největší potěšení představuje sauna a filmy bratrů Marxových; Samova matka posedlá plastickou chirurgií; Jack v podání Michaela Palina, jemuž byla tato role napsána na tělo a jehož postava prochází ve filmu proměnou z příjemného chlapíka až k typickému produktu zrůdného systému, který např. svou ženu oslovuje Barbaro jen proto, že jeho šéf si není schopen zapamatovat její pravé jméno.
    75%
    Podobně jako ve DVANÁCTI OPICÍCH, i zde Gilliam umístil svůj příběh do těžko definovatelného období kolem Vánoc "někdy ve 20. století", kdy armády bezejmenných úředníčků striktně dodržujících kancelářskou etiku jak z 30. let na každém kroku doprovází fantaskní přístroje moderní doby. Groteskní prostředí doplňují stejně groteskní postavy - hlavní hrdina Sam (Jonathan Pryce), jež se postupně sbližuje s naivní Jill (Kim Griest), pro kterou největší potěšení představuje sauna a filmy bratrů Marxových; Samova matka posedlá plastickou chirurgií; Jack v podání Michaela Palina, jemuž byla tato role napsána na tělo a jehož postava prochází ve filmu proměnou z příjemného chlapíka až k typickému produktu zrůdného systému, který např. svou ženu oslovuje Barbaro jen proto, že jeho šéf si není schopen zapamatovat její pravé jméno.
    2
  • Strach a hnus v Las Vegas
    Strach a hnus v Las Vegas (1998)
    Film
    • SkyShowtime
    • Google Play
    • iTunes
    Amerika v roce 1971 je docela jinou zemí než Amerika roku 1968, plná naivní naděje, že svět půjde změnit květinovou láskou, rockem a drogami, báječně rozšiřujícími obzory. Zjistit, co je špatné, bylo ještě nedávno jednoduché. Teď všude vládne nejistota, zklamání, zloba a šílenství. Novinář Raoul Duke nevypadá, že by si to bral k srdci: jako vždycky jede v drogách, možná jenom víc než dřív. Když se na terase restaurace v Beverly Heights dozví, že by měl napsat reportáž o lasvegaském motorkářském závodu Mint 400, je výlet do zářivého města snadného zisku jasnou věcí. S kamarádem, bezcharakterním samojským právníkem Gonzem, schrastí Duke červený chevrolet, hromadu veselých košil, metrák piva a kufr rozmanitých drog. Když cestou přes poušť šlápne na plyn, stihnou si ještě večer vyrazit do kasina, které vypadá jako americký sen ilustrovaný ožralým karikaturistou. (Když si člověk dá trochu éteru, je to docela legrace.) Ranní závod je vedlejší (stejně ve zvířeném pouštním prachu není nic vidět). Opilí a totálně sjetí kamarádi si užívají hotelových služeb, ale když Gonzo zdroguje a zneužije nezletilou Lucy, zpanikaří. Raoul za sebou nechá nezaplacený účet v hotelu, skočí do auta a vyrazí zpátky do L.A. Vzápětí se dozví, že má udělat ještě reportáž z kongresu protidrogových policistů. Vrací se do města, které v něm budí snad ještě větší hrůzu a odpor než on sám, a konečně to s Gonzem v novém hotelu a s novou drogou - adrenochromem - pořádně roztočí. A někdy k ránu, snad za tisíc let, v zapadlém bistru Polárka kdesi na předměstí, Gonzo znovu a tentokrát definitivně překročí povolenou míru...
    74%
    Amerika v roce 1971 je docela jinou zemí než Amerika roku 1968, plná naivní naděje, že svět půjde změnit květinovou láskou, rockem a drogami, báječně rozšiřujícími obzory. Zjistit, co je špatné, bylo ještě nedávno jednoduché. Teď všude vládne nejistota, zklamání, zloba a šílenství. Novinář Raoul Duke nevypadá, že by si to bral k srdci: jako vždycky jede v drogách, možná jenom víc než dřív. Když se na terase restaurace v Beverly Heights dozví, že by měl napsat reportáž o lasvegaském motorkářském závodu Mint 400, je výlet do zářivého města snadného zisku jasnou věcí. S kamarádem, bezcharakterním samojským právníkem Gonzem, schrastí Duke červený chevrolet, hromadu veselých košil, metrák piva a kufr rozmanitých drog. Když cestou přes poušť šlápne na plyn, stihnou si ještě večer vyrazit do kasina, které vypadá jako americký sen ilustrovaný ožralým karikaturistou. (Když si člověk dá trochu éteru, je to docela legrace.) Ranní závod je vedlejší (stejně ve zvířeném pouštním prachu není nic vidět). Opilí a totálně sjetí kamarádi si užívají hotelových služeb, ale když Gonzo zdroguje a zneužije nezletilou Lucy, zpanikaří. Raoul za sebou nechá nezaplacený účet v hotelu, skočí do auta a vyrazí zpátky do L.A. Vzápětí se dozví, že má udělat ještě reportáž z kongresu protidrogových policistů. Vrací se do města, které v něm budí snad ještě větší hrůzu a odpor než on sám, a konečně to s Gonzem v novém hotelu a s novou drogou - adrenochromem - pořádně roztočí. A někdy k ránu, snad za tisíc let, v zapadlém bistru Polárka kdesi na předměstí, Gonzo znovu a tentokrát definitivně překročí povolenou míru...
    3
  • Mona Lisa
    Mona Lisa (1986)
    Film
    Příběh exkluzivní černé prostitutky Simony, lapené do pasti jejího povolání, z níž není úniku, a prostomyslného podvodníka s dobrým srdcem George. Setkají se po Georgeově propuštění z vězení, když je George svými bývalými zaměstnavateli odměněn za odsezené roky místem Simonina šoféra a ochránce. Po počáteční vzájemné averzi se mezi nimi postupně vyvine zvláštní citové pouto, jejich vztah je však v nemilosrdném prostředí londýnského podsvětí předurčen k tragickému konci.
    71%
    Příběh exkluzivní černé prostitutky Simony, lapené do pasti jejího povolání, z níž není úniku, a prostomyslného podvodníka s dobrým srdcem George. Setkají se po Georgeově propuštění z vězení, když je George svými bývalými zaměstnavateli odměněn za odsezené roky místem Simonina šoféra a ochránce. Po počáteční vzájemné averzi se mezi nimi postupně vyvine zvláštní citové pouto, jejich vztah je však v nemilosrdném prostředí londýnského podsvětí předurčen k tragickému konci.
    4
  • Osudové cesty
    Osudové cesty (2019)
    Seriál
    • Canal+
    68%
    5
  • Vodní země
    Vodní země (1992)
    Film
    68%
    6
  • Intimita
    Intimita (2001)
    Film
    Přichází k němu jednoho středečního odpoledne. Milují se. Nemluví spolu, přesto se mezi nimi něco důležitého odehrává. Příští týden, ve stejnou hodinu, stojí znovu za dveřmi. Rychle se navzájem svlékají. Beze slova. Stává se sex jedním ze způsobů mezilidské komunikace a setkávání? Francouzský režisér Patrice Chéreau využil literární předlohy britského autora indického původu Hanifa Kureishiho, aby natočil film, který sice vzbudil pozornost kvůli svým naprosto otevřeným sexuálním scénám, přesto jeho ústředním tématem je samota, základní otázky existence mezi ostatními a nesnadnost mezilidské komunikace. INTIMITA vzbudila pozdvižení na všech festivalech, kde byla promítána (mj. i v Karlových Varech, kdy se účast prezidenta Havla na její projekci stala v letní okurkové sezóně médii hojně přetřásanou záležitostí), na Berlinale 2001 získala i přes svou skandálnost hlavní cenu - Zlatého medvěda. Příběh samotný začíná tam, kde většina filmů končí - v posteli, respektive na podlaze v Jayově neútulném vypůjčeném bytě. Claire přichází za osamělým Jayem, který nedávno opustil manželku i děti, aby se s ním milovala - bez jediného slova. Sex v INTIMITĚ je daleko vzdálen obvyklému nažehlenému filmovému ztvárnění - šokovaní diváci na plátně zhlédnou zcela naturalistické zobrazení erotických scén, které se ale vyhýbá laciné atraktivitě. Sex je začátek, co ale bude dál? V okamžiku, kdy Jay chce porušit nepsané pravidlo o mlčení a zjistit o Claire něco víc, všechno se začíná hroutit. [44. MFFKV 2009]
    61%
    Přichází k němu jednoho středečního odpoledne. Milují se. Nemluví spolu, přesto se mezi nimi něco důležitého odehrává. Příští týden, ve stejnou hodinu, stojí znovu za dveřmi. Rychle se navzájem svlékají. Beze slova. Stává se sex jedním ze způsobů mezilidské komunikace a setkávání? Francouzský režisér Patrice Chéreau využil literární předlohy britského autora indického původu Hanifa Kureishiho, aby natočil film, který sice vzbudil pozornost kvůli svým naprosto otevřeným sexuálním scénám, přesto jeho ústředním tématem je samota, základní otázky existence mezi ostatními a nesnadnost mezilidské komunikace. INTIMITA vzbudila pozdvižení na všech festivalech, kde byla promítána (mj. i v Karlových Varech, kdy se účast prezidenta Havla na její projekci stala v letní okurkové sezóně médii hojně přetřásanou záležitostí), na Berlinale 2001 získala i přes svou skandálnost hlavní cenu - Zlatého medvěda. Příběh samotný začíná tam, kde většina filmů končí - v posteli, respektive na podlaze v Jayově neútulném vypůjčeném bytě. Claire přichází za osamělým Jayem, který nedávno opustil manželku i děti, aby se s ním milovala - bez jediného slova. Sex v INTIMITĚ je daleko vzdálen obvyklému nažehlenému filmovému ztvárnění - šokovaní diváci na plátně zhlédnou zcela naturalistické zobrazení erotických scén, které se ale vyhýbá laciné atraktivitě. Sex je začátek, co ale bude dál? V okamžiku, kdy Jay chce porušit nepsané pravidlo o mlčení a zjistit o Claire něco víc, všechno se začíná hroutit. [44. MFFKV 2009]
    7
  • Krev andělů
    Krev andělů (1998)
    Film

    Podle románu Kate O´Brienové natočil režisér Nick Hamm válečné melodrama z doby občanské války ve Španělsku. Hlavní hrdinkou je mladá irská vychovatelka Mary (Polly Walker), která nastoupila v zámožné rodině doktora Vicenteho Areavagy (Franco Nero) jako učitelka angličtiny. Dramatický sled událostí následuje po příjezdu doktorova syna Francisca (Vincent Perez), do kterého se Mary zamiluje.

    Režie:Nick Hamm
    56%

    Podle románu Kate O´Brienové natočil režisér Nick Hamm válečné melodrama z doby občanské války ve Španělsku. Hlavní hrdinkou je mladá irská vychovatelka Mary (Polly Walker), která nastoupila v zámožné rodině doktora Vicenteho Areavagy (Franco Nero) jako učitelka angličtiny. Dramatický sled událostí následuje po příjezdu doktorova syna Francisca (Vincent Perez), do kterého se Mary zamiluje.

    Režie:Nick Hamm
    8
  • Američanka
    Američanka (1991)
    Film
    Francis Ashby, ctihodný profesor z Oxfordu, tráví dovolenou o samotě v Alpách, kde potkává Američanku Caroline a její společnici Elinor, rozkvétající irsko-americkou dívku, kterou si před lety adoptovala. Ashby shledává jejich společnost příjemnou, obzvláště se mu zamlouvá Elinor, a obě ženy jsou jím okouzleny. Po návratu do Oxfordu je nicméně zaskočen, když nečekaně dorazí. Ženy nemají do areálu univerzity vstup povolen, natož do pokojů. Jakékoli styky, byť nevinné, jsou ze strany ctihodných členů fakulty odsuzovány.
    53%
    Francis Ashby, ctihodný profesor z Oxfordu, tráví dovolenou o samotě v Alpách, kde potkává Američanku Caroline a její společnici Elinor, rozkvétající irsko-americkou dívku, kterou si před lety adoptovala. Ashby shledává jejich společnost příjemnou, obzvláště se mu zamlouvá Elinor, a obě ženy jsou jím okouzleny. Po návratu do Oxfordu je nicméně zaskočen, když nečekaně dorazí. Ženy nemají do areálu univerzity vstup povolen, natož do pokojů. Jakékoli styky, byť nevinné, jsou ze strany ctihodných členů fakulty odsuzovány.
    9