?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

John Wilson (II): Filmy a seriály

  • Všechny velké a malé bytosti
    Všechny velké a malé bytosti (2020)
    Seriál
    • iVysílání
    • O2 TV

    James Herriot, čerstvý absolvent oboru veterinářství na univerzitě v Glasgow, jde za svým snem stát se veterinářem v úchvatném Yorkshire Dales, ale brzy zjistí, že léčit zvířata znamená především léčit jejich majitele – a že farmáři z Dalesu jsou drsní lidé, které těžko o něco prosit. Ve Skeldale House se James seznamuje se svou novou, dysfunkční rodinou – se svým chaotickým a chybujícím šéfem Siegfriedem Farnonem, jeho umíněným bratrem Tristanem a mazanou paní Hallovou, která chce neustále vše řídit. Když Jamese zaujme místní kráska Helen Alderson, má další důvod v Dalesu zůstat. (Viasat)

    Žánry:DramaKomedieRetro
    84%

    James Herriot, čerstvý absolvent oboru veterinářství na univerzitě v Glasgow, jde za svým snem stát se veterinářem v úchvatném Yorkshire Dales, ale brzy zjistí, že léčit zvířata znamená především léčit jejich majitele – a že farmáři z Dalesu jsou drsní lidé, které těžko o něco prosit. Ve Skeldale House se James seznamuje se svou novou, dysfunkční rodinou – se svým chaotickým a chybujícím šéfem Siegfriedem Farnonem, jeho umíněným bratrem Tristanem a mazanou paní Hallovou, která chce neustále vše řídit. Když Jamese zaujme místní kráska Helen Alderson, má další důvod v Dalesu zůstat. (Viasat)

    Žánry:DramaKomedieRetro
    1
  • Billy Elliot
    Billy Elliot (2000)
    Film
    • iTunes
    Drsný macho otec jedenáctiletého Billyho se rozhodne, aby se synek pochlapil, že ho pošle do kurzů boxu v místním sportovním středisku. Billy se snaží proniknout do tajů tohoto drsného sportu, když se ale vedle v sále roztočí sukénky malých budoucích primabalerin, učarován ladností jejich pohybů, zůstává jako přilepený na místě a hlavou mu víří myšlenky typu co by tomu řekl jeho otec, co by tomu řekl jeho militantní bratr. Touha je ale silnější než on a tak se domluví s paní Wilkinsonovou, která má na starosti baletní potěr, aby ho zařadila mezi dívky. Po krátké době Billy objevil nový svět a bylo jasné, že jeho talent je obrovský a tak na nátlak paní Wilkinsonové zaplatí otec Billymu hodiny na prestižní baletní škole. Neprohloupí...
    81%
    Drsný macho otec jedenáctiletého Billyho se rozhodne, aby se synek pochlapil, že ho pošle do kurzů boxu v místním sportovním středisku. Billy se snaží proniknout do tajů tohoto drsného sportu, když se ale vedle v sále roztočí sukénky malých budoucích primabalerin, učarován ladností jejich pohybů, zůstává jako přilepený na místě a hlavou mu víří myšlenky typu co by tomu řekl jeho otec, co by tomu řekl jeho militantní bratr. Touha je ale silnější než on a tak se domluví s paní Wilkinsonovou, která má na starosti baletní potěr, aby ho zařadila mezi dívky. Po krátké době Billy objevil nový svět a bylo jasné, že jeho talent je obrovský a tak na nátlak paní Wilkinsonové zaplatí otec Billymu hodiny na prestižní baletní škole. Neprohloupí...
    2
  • Než jsem tě poznala
    Než jsem tě poznala (2016)
    Film
    • Google Play
    • iTunes
    Louise ví leccos. Ví, že se jí líbí práce v bistru, a ví, že možná nemiluje svého přítele Patricka. Zato neví nic o klasické hudbě, neví, že přijde o místo, a kdyby tušila, co ji čeká, asi by tomu stejně nevěřila. Will zase po dopravní nehodě ztratil chuť do života. Ví, čím byl kdysi a všechno se mu nyní zdá nepodstatné, a také přesně ví, jak s tím skoncovat. Zato neví, že Lou mu vtrhne do života jako náhlá bouře. A ani jeden z nich neví, že jeden druhého navzájem navždy změní ... (Forum Film)
    79%
    Louise ví leccos. Ví, že se jí líbí práce v bistru, a ví, že možná nemiluje svého přítele Patricka. Zato neví nic o klasické hudbě, neví, že přijde o místo, a kdyby tušila, co ji čeká, asi by tomu stejně nevěřila. Will zase po dopravní nehodě ztratil chuť do života. Ví, čím byl kdysi a všechno se mu nyní zdá nepodstatné, a také přesně ví, jak s tím skoncovat. Zato neví, že Lou mu vtrhne do života jako náhlá bouře. A ani jeden z nich neví, že jeden druhého navzájem navždy změní ... (Forum Film)
    3
  • Panství Downton
    Panství Downton (2010)
    SeriálRole: střih (13 episodes, 2010-2012)
    • VOYO

    Výpravné kostýmní drama Downtonské panství se pyšní cenami ověnčeným scénářem scenáristy Juliana Fellowese (Oscar za původní scénář filmu Gosford Park) a hvězdným hereckým obsazením v čele s Hughem Bonnevillem, Maggie Smithovou, Elizabeth McGovernovou, Michelle Dockeryovou, Danem Stevensem a Joanne Froggattovou.

    Sedmidílná minisérie, ověnčená šesti Emmy a dvěma cenami BAFTA, se odehrává v Anglii v letech před první světovou válkou a rozkrývá vztahy uvnitř společenství na Downtonském opatství. Honosné sídlo není pouze domovem pětičlenné rodiny Roberta Crawleyho, hraběte z Granthamu, ale také početného služebnictva. Vyprávění se zaměřuje na dění jak v honosných sálech sídla, tak v postranních traktech, kam zpravidla aristokraté nevkročí. Zatímco hrabě se svou americkou manželkou čelí politikaření či zkostnatělému bontonu ve vyšších kruzích a jejich dcery se přetahují o nápadníky, služebné a komorníci také prožívají svá milostná vzplanutí, sní své sny či spřádají plány ve vlastní prospěch. Někteří z nich jsou rodině oddaní na život a na smrt, pro jiné je Downton jen jednou z mnoha zastávek na jejich životní cestě. Příznačně právě lidé zdánlivě jen prostírající stoly, uklízející pokoje či chystající šaty privilegovanějším mají větší přehled o tajemstvích šlechtické rodiny než samotní její členové. Aniž by ale kdokoli z rodiny či služebnictva tušil, stahují se nad jejich veskrze bezstarostným světem mračna – v Evropě brzy propukne konflikt, který ohrozí veškeré tradiční hodnoty více než nové technologické výdobytky a politické postoje postupně pronikající mezi stěny honosného sídla.

    Žánry:DramaRetro
    78%

    Výpravné kostýmní drama Downtonské panství se pyšní cenami ověnčeným scénářem scenáristy Juliana Fellowese (Oscar za původní scénář filmu Gosford Park) a hvězdným hereckým obsazením v čele s Hughem Bonnevillem, Maggie Smithovou, Elizabeth McGovernovou, Michelle Dockeryovou, Danem Stevensem a Joanne Froggattovou.

    Sedmidílná minisérie, ověnčená šesti Emmy a dvěma cenami BAFTA, se odehrává v Anglii v letech před první světovou válkou a rozkrývá vztahy uvnitř společenství na Downtonském opatství. Honosné sídlo není pouze domovem pětičlenné rodiny Roberta Crawleyho, hraběte z Granthamu, ale také početného služebnictva. Vyprávění se zaměřuje na dění jak v honosných sálech sídla, tak v postranních traktech, kam zpravidla aristokraté nevkročí. Zatímco hrabě se svou americkou manželkou čelí politikaření či zkostnatělému bontonu ve vyšších kruzích a jejich dcery se přetahují o nápadníky, služebné a komorníci také prožívají svá milostná vzplanutí, sní své sny či spřádají plány ve vlastní prospěch. Někteří z nich jsou rodině oddaní na život a na smrt, pro jiné je Downton jen jednou z mnoha zastávek na jejich životní cestě. Příznačně právě lidé zdánlivě jen prostírající stoly, uklízející pokoje či chystající šaty privilegovanějším mají větší přehled o tajemstvích šlechtické rodiny než samotní její členové. Aniž by ale kdokoli z rodiny či služebnictva tušil, stahují se nad jejich veskrze bezstarostným světem mračna – v Evropě brzy propukne konflikt, který ohrozí veškeré tradiční hodnoty více než nové technologické výdobytky a politické postoje postupně pronikající mezi stěny honosného sídla.

    Žánry:DramaRetro
    4
  • Zlodějka knih
    Zlodějka knih (2013)
    Film
    • Disney+
    • Google Play
    • iTunes
    Zlodějka knih (The Book Thief) je koprodukční film na motivy stejnojmenného románu. Dívka Liesel se během druhé světové války dostane do pěstounské rodiny Hanse Hubermanna a jeho ženy Rosy, aby zde začala nový život. Liesel se snaží zapadnout - doma i ve škole, kde si z ní spolužáci utahují, protože neumí pořádně číst. Liesel je odhodlaná situaci změnit s jednostrannou posedlostí rodícího se učence. A získá k tomu pomoc svého dobrosrdečného nového tatínka. Hans se s Liesel učí dny i noci, během nichž se Liesel snaží podrobně prostudovat svoji první knihu, Hrobníkovu příručku, kterou si tajně „odnesla“ z pohřbu svého bratra. Liesel se také spřátelí s jejich novým hostem, židovským uprchlíkem Maxem, kterého před nacisty skrývají ve sklepě. A právě Max je dalším, kdo ji povzbuzuje ve čtení a v touze po vzdělání. Postupně se mění i její přátelství s mladým sousedem Rudym, který Liesel sice škádlí, ale přitom se do ní zamiluje. Dobu plnou utrpení a strádání pak všichni společně překonávají pomocí knih, které nejen pro sebe Liesel krade v knihovně místního starosty. A postupně se naučí vážit si nejen síly slov, ale i moci nad nimi.
    76%
    Zlodějka knih (The Book Thief) je koprodukční film na motivy stejnojmenného románu. Dívka Liesel se během druhé světové války dostane do pěstounské rodiny Hanse Hubermanna a jeho ženy Rosy, aby zde začala nový život. Liesel se snaží zapadnout - doma i ve škole, kde si z ní spolužáci utahují, protože neumí pořádně číst. Liesel je odhodlaná situaci změnit s jednostrannou posedlostí rodícího se učence. A získá k tomu pomoc svého dobrosrdečného nového tatínka. Hans se s Liesel učí dny i noci, během nichž se Liesel snaží podrobně prostudovat svoji první knihu, Hrobníkovu příručku, kterou si tajně „odnesla“ z pohřbu svého bratra. Liesel se také spřátelí s jejich novým hostem, židovským uprchlíkem Maxem, kterého před nacisty skrývají ve sklepě. A právě Max je dalším, kdo ji povzbuzuje ve čtení a v touze po vzdělání. Postupně se mění i její přátelství s mladým sousedem Rudym, který Liesel sice škádlí, ale přitom se do ní zamiluje. Dobu plnou utrpení a strádání pak všichni společně překonávají pomocí knih, které nejen pro sebe Liesel krade v knihovně místního starosty. A postupně se naučí vážit si nejen síly slov, ale i moci nad nimi.
    5
  • Kuchař, zloděj, jeho žena a její milenec
    Kuchař, zloděj, jeho žena a její milenec (1989)
    Film
    Film Kuchař, zloděj, jeho žena a její milenec je provokativní a vizuálně podmanivé drama režiséra Petera Greenawaye. Příběh se odehrává v luxusní restauraci, kterou vlastní brutální a vulgární gangster Albert Spica (Michael Gambon). Jeho manželka Georgina (Helen Mirren) je krásná, ale nešťastná žena, která trpí pod jeho tyranií. V této dekadentní atmosféře se Georgina zamiluje do jemného a intelektuálního zákazníka restaurace, Michaela (Alan Howard). Začnou tajný milostný poměr, který se odehrává přímo pod nosem jejího násilnického manžela.
    75%
    Film Kuchař, zloděj, jeho žena a její milenec je provokativní a vizuálně podmanivé drama režiséra Petera Greenawaye. Příběh se odehrává v luxusní restauraci, kterou vlastní brutální a vulgární gangster Albert Spica (Michael Gambon). Jeho manželka Georgina (Helen Mirren) je krásná, ale nešťastná žena, která trpí pod jeho tyranií. V této dekadentní atmosféře se Georgina zamiluje do jemného a intelektuálního zákazníka restaurace, Michaela (Alan Howard). Začnou tajný milostný poměr, který se odehrává přímo pod nosem jejího násilnického manžela.
    6
  • The Hollow Crown
    The Hollow Crown (2012)
    Minisérie
    75%
    7
  • 8
  • Dalziel a Pascoe
    Dalziel a Pascoe (1996)
    Seriál
    • O2 TV
    Na začátku seriálu, který se rozrostl až na 61 epizod, se setkáváme s absolventem policejní akademie Petrem Pascou, který je přidělen ke větrem a whiskou protřelému Andymu Dalzielovi, jenž si své hnízdečko u policie drží, jenom svými vynikajícími výsledky v objasněných případech. Dalziel má moc nelichotivý přídomek, jak u svých kolegů, tak i u osob z podsvětí zločinu, říkají mu prase a on si o to sám říká svým nezadrženým, neslušným chováním. Nejen, že je častým návštěvníkem hospůdek, je velikým kuřákem a velkým hovadem, i ve společnosti nemá problém hrábnout si na poklopec, nestydím se říci, jaký je to hulvát, jak na lidi, se kterými se potkává při odhalování vražd, tak i na své podřízené a dokonce i u svých nadřízených.
    72%
    Na začátku seriálu, který se rozrostl až na 61 epizod, se setkáváme s absolventem policejní akademie Petrem Pascou, který je přidělen ke větrem a whiskou protřelému Andymu Dalzielovi, jenž si své hnízdečko u policie drží, jenom svými vynikajícími výsledky v objasněných případech. Dalziel má moc nelichotivý přídomek, jak u svých kolegů, tak i u osob z podsvětí zločinu, říkají mu prase a on si o to sám říká svým nezadrženým, neslušným chováním. Nejen, že je častým návštěvníkem hospůdek, je velikým kuřákem a velkým hovadem, i ve společnosti nemá problém hrábnout si na poklopec, nestydím se říci, jaký je to hulvát, jak na lidi, se kterými se potkává při odhalování vražd, tak i na své podřízené a dokonce i u svých nadřízených.
    9
  • Umělcova smlouva
    Umělcova smlouva (1982)
    Film

    Umělcova smlouva je první typicky greenawayovský celovečerní film, prostřednictvím kterého definoval tento solitérní tvůrce základní prvky své estetiky. V jednom z rozhovorů uvedl, že jeho filmy jsou z 90 % postaveny na výtvarných obrazech. Umělcova smlouva je první manifestací tohoto faktu, neboť výtvarné obrazy zde nevystupují pouze jako zarámované objekty či dekorace, ale vstupují v zásadní roli do dějové a výrazové struktury celého díla.
    Zápletka filmu je jednoduchá - arogantní malíř Neville po dlouhém naléhání souhlasí s vytvořením 12 kreseb jedné anglické usedlosti pod podmínkou, že dostane absolutní uměleckou svobodu a že mu bude paní Herbertová, majitelka nemovitosti, kdykoliv po vůli. Plyne den za dnem, Neville maluje a miluje a pan Herbert (odjel do Southamptonu) se nevrací a nevrací… Motiv svědectví o násilném činu ikonograficky zakódovaném do výtvarného obrazu se objevuje i v dalších Greenawayových dílech (Rembrandtova Noční hlídka/ Nightwatching, 2007), ale v lecčems může připomenout slavnou Antonioniho Zvětšeninu (Blow-Up, 1966).
    Ve snímku, který byl původně dlouhý tři hodiny (jen úvodní sekvence trvala 30 minut), je však klíčový především jeho styl. Greenawayovi se podařilo vytvořit unikátní obraz barokní zhýralosti, který je postaven na záměrně zjednodušené divadelní stylizaci, subverzivních motivech, kongeniální hudbě Michaela Nymana (čerpající především z anglického barokního klasika Henryho Purcella) a na principech kopírujících malířskou estetiku. Režisér kopíruje kompozice svých záběrů na základě kompozic (fiktivního) malíře Nevilla, který se v duchu perspektivy a renezanční tradice snaží centralizovat každou svoji kresbu a jehož základním cílem je vnutit kresleným objektům a prostorovým plánům pevný řád. Tento řád se mu však postupně rozpadá, v již hotových kompozicích se objevují nové tajemné objekty, tajemné postavy a důkazy o vraždě.
    Umělcova smlouva je první zastávkou na Greenawayově autorské cestě analyzující vztah výtvarného umění a filmu, jejich společné rysy a především jejich rozdílnost a spolehlivě rozpracovává témata, která se později objevují v celé režisérově filmografii (i přednáškové činnosti).

    Jan Jílek (LFŠ Uherské Hradiště 2014)

    72%

    Umělcova smlouva je první typicky greenawayovský celovečerní film, prostřednictvím kterého definoval tento solitérní tvůrce základní prvky své estetiky. V jednom z rozhovorů uvedl, že jeho filmy jsou z 90 % postaveny na výtvarných obrazech. Umělcova smlouva je první manifestací tohoto faktu, neboť výtvarné obrazy zde nevystupují pouze jako zarámované objekty či dekorace, ale vstupují v zásadní roli do dějové a výrazové struktury celého díla.
    Zápletka filmu je jednoduchá - arogantní malíř Neville po dlouhém naléhání souhlasí s vytvořením 12 kreseb jedné anglické usedlosti pod podmínkou, že dostane absolutní uměleckou svobodu a že mu bude paní Herbertová, majitelka nemovitosti, kdykoliv po vůli. Plyne den za dnem, Neville maluje a miluje a pan Herbert (odjel do Southamptonu) se nevrací a nevrací… Motiv svědectví o násilném činu ikonograficky zakódovaném do výtvarného obrazu se objevuje i v dalších Greenawayových dílech (Rembrandtova Noční hlídka/ Nightwatching, 2007), ale v lecčems může připomenout slavnou Antonioniho Zvětšeninu (Blow-Up, 1966).
    Ve snímku, který byl původně dlouhý tři hodiny (jen úvodní sekvence trvala 30 minut), je však klíčový především jeho styl. Greenawayovi se podařilo vytvořit unikátní obraz barokní zhýralosti, který je postaven na záměrně zjednodušené divadelní stylizaci, subverzivních motivech, kongeniální hudbě Michaela Nymana (čerpající především z anglického barokního klasika Henryho Purcella) a na principech kopírujících malířskou estetiku. Režisér kopíruje kompozice svých záběrů na základě kompozic (fiktivního) malíře Nevilla, který se v duchu perspektivy a renezanční tradice snaží centralizovat každou svoji kresbu a jehož základním cílem je vnutit kresleným objektům a prostorovým plánům pevný řád. Tento řád se mu však postupně rozpadá, v již hotových kompozicích se objevují nové tajemné objekty, tajemné postavy a důkazy o vraždě.
    Umělcova smlouva je první zastávkou na Greenawayově autorské cestě analyzující vztah výtvarného umění a filmu, jejich společné rysy a především jejich rozdílnost a spolehlivě rozpracovává témata, která se později objevují v celé režisérově filmografii (i přednáškové činnosti).

    Jan Jílek (LFŠ Uherské Hradiště 2014)

    10
  • Zet a dvě nuly
    Zet a dvě nuly (1985)
    Film

    Na počátku Greenawayova dalšího cizelérského díla stojí tragická nehoda labuti a automobilu: „Labuť? Jaký druh labuti? Léda? Kdo je Léda? To je ta zraněná žena? Kdo že to s ní dělal? Jupiter?" Monolog pracovnice ambulance reagující na telefonát o nehodě umně ilustruje svět tohoto filmu, který je (jak je režisérovým dobrým zvykem) doslova přeplněný odkazy na výtvarné umění a další umělecké druhy. Autonehoda vytváří zápletku celého díla - bývalá siamská dvojčata Oliver a Oswald během ní přijdou o manželky a začínají se postupně osudově sbližovat s démonickou femme fatale Albou (která shodou okolnosti řídila osudové auto a při nehodě přišla o nohu).
    Letmá skica děje tohoto snímku může působit poněkud absurdně - Zet a dvě nuly ovšem zdaleka není film s jasně strukturovaným a přehledným dějem, daleko spíš se jedná o sled jednotlivých obrazů, hovořící svojí výjimečnou vizualitou, kontrolovanou bizarností a specifickým humorem. Smrtelná autonehoda je základní zápletkou filmu, ve kterém je právě smrt ústředním tématem - oba hrdinové jsou od okamžiku nehody nekontrolovatelně přitahování mysteriem smrti a rozkladu a svoji touhu po pochopení těchto odvěkých principů vtělují do různorodých experimentů (za jak dlouho se rozloží aligátor?). Greenaway oběma hrdinům asistuje v pozici režiséra-demiurga, který díky filmovým prostředkům (zrychlené záběry) pracuje rychleji než všichni červi a bakterie světa…
    Se smrtí a experimenty s rozkladem se pojí četné zvířecí motivy - zvířata se ve filmu objevují v různých souvislostech a velikostech (od bakterie po slona), Greenaway často využívá záběry ze zoologických dokumentů a celé jeho dílo pak působí jako vrcholně stylizovaný National Geographic, ve kterém se lidé chovají (například sexuálně) jako zvířata. To vše se odehrává ve specifickém prostoru zoo, která synekdochicky představuje celý svět. Na zoo vtipně odkazuje i název filmu, femme fatale Alba je Z a Oliver s Owaldem jsou dvě nuly (nebo dvě „O") propojující se s Albou do názvu filmu (nebo do zkratky zoologické zahrady).
    Z výtvarných odkazů je nejzřetelnější inspirace Vermeerem, jehož díla jsou citována nejen explicitně ve formě tableaux vivants, ale také jako předobrazy precizní obrazové kompozice celého filmu.

    Jan Jílek (LFŠ Uherské Hradiště 2014)

    Žánry:DramaKomedie
    72%

    Na počátku Greenawayova dalšího cizelérského díla stojí tragická nehoda labuti a automobilu: „Labuť? Jaký druh labuti? Léda? Kdo je Léda? To je ta zraněná žena? Kdo že to s ní dělal? Jupiter?" Monolog pracovnice ambulance reagující na telefonát o nehodě umně ilustruje svět tohoto filmu, který je (jak je režisérovým dobrým zvykem) doslova přeplněný odkazy na výtvarné umění a další umělecké druhy. Autonehoda vytváří zápletku celého díla - bývalá siamská dvojčata Oliver a Oswald během ní přijdou o manželky a začínají se postupně osudově sbližovat s démonickou femme fatale Albou (která shodou okolnosti řídila osudové auto a při nehodě přišla o nohu).
    Letmá skica děje tohoto snímku může působit poněkud absurdně - Zet a dvě nuly ovšem zdaleka není film s jasně strukturovaným a přehledným dějem, daleko spíš se jedná o sled jednotlivých obrazů, hovořící svojí výjimečnou vizualitou, kontrolovanou bizarností a specifickým humorem. Smrtelná autonehoda je základní zápletkou filmu, ve kterém je právě smrt ústředním tématem - oba hrdinové jsou od okamžiku nehody nekontrolovatelně přitahování mysteriem smrti a rozkladu a svoji touhu po pochopení těchto odvěkých principů vtělují do různorodých experimentů (za jak dlouho se rozloží aligátor?). Greenaway oběma hrdinům asistuje v pozici režiséra-demiurga, který díky filmovým prostředkům (zrychlené záběry) pracuje rychleji než všichni červi a bakterie světa…
    Se smrtí a experimenty s rozkladem se pojí četné zvířecí motivy - zvířata se ve filmu objevují v různých souvislostech a velikostech (od bakterie po slona), Greenaway často využívá záběry ze zoologických dokumentů a celé jeho dílo pak působí jako vrcholně stylizovaný National Geographic, ve kterém se lidé chovají (například sexuálně) jako zvířata. To vše se odehrává ve specifickém prostoru zoo, která synekdochicky představuje celý svět. Na zoo vtipně odkazuje i název filmu, femme fatale Alba je Z a Oliver s Owaldem jsou dvě nuly (nebo dvě „O") propojující se s Albou do názvu filmu (nebo do zkratky zoologické zahrady).
    Z výtvarných odkazů je nejzřetelnější inspirace Vermeerem, jehož díla jsou citována nejen explicitně ve formě tableaux vivants, ale také jako předobrazy precizní obrazové kompozice celého filmu.

    Jan Jílek (LFŠ Uherské Hradiště 2014)

    Žánry:DramaKomedie
    11
  • Za jasného dne
    Za jasného dne (2005)
    Film
    Touha po splnění našich tajných snů, které se mohou zdát na první pohled neuskutečnitelné, je jednou z největších hnacích sil lidského konání. Příběh propuštěného dělníka, jenž miluje dálkové plavání, představuje naplňování právě takové touhy. Na pozadí emotivního příběhu rozkrývá režisérka Gaby Dellalová komplikované rodinné vztahy, které ovlivňuje i složitá finanční situace. Nezaměstnanost dokáže pořádně pošramotit lidskou důstojnost, ale právě snaha o splnění těžkého cíle ji dokáže opět pozvednout. Filmu Za jasného dne se loni dostalo cti zahajovat mezinárodní sekci festivalu Sundance. (FebioFest 2006)
    Žánry:Drama
    70%
    Touha po splnění našich tajných snů, které se mohou zdát na první pohled neuskutečnitelné, je jednou z největších hnacích sil lidského konání. Příběh propuštěného dělníka, jenž miluje dálkové plavání, představuje naplňování právě takové touhy. Na pozadí emotivního příběhu rozkrývá režisérka Gaby Dellalová komplikované rodinné vztahy, které ovlivňuje i složitá finanční situace. Nezaměstnanost dokáže pořádně pošramotit lidskou důstojnost, ale právě snaha o splnění těžkého cíle ji dokáže opět pozvednout. Filmu Za jasného dne se loni dostalo cti zahajovat mezinárodní sekci festivalu Sundance. (FebioFest 2006)
    Žánry:Drama
    12
  • Belly of an Architect, The
    Belly of an Architect, The (1987)
    Film

    Rafinované dielo britského výtvarníka a filmového režiséra Petera Greenawaya, plné vizuálnych symbolov a vtipných postrehov o povahe umenia a medziľudských vzťahov.
    Svetovo uznávaný americký architekt Stourley Kracklite prichádza so svojou manželkou do Talianska, aby v Ríme pripravil veľkú výstavu venovanú francúzkemu neoklasicistickému architektovi Etiennovi-Louis Bouléemu. Boulée sa preslávil veľkolepými projektmi, využívajúcimi majestátne geometrické tvary a hru svetla. Získal však aj povesť architekta, ktorý väčšinu svojich plánov nebol schopný nikdy realizovať, a preto upadol na takmer dve storočia do zabudnutia. V 20. storočí opäť inšpiroval modernú architektúru, ale aj projekty Benita Mussolliniho a Hitlerovho dvorného architekta Alberta Speera. Kracklite má ambíciu vrátiť Bouléeho dielo do panteónu dejín architektúry. Počas deviatich mesiacov príprav veľkolepej výstavy však musí čeliť nielen tvorivým problémom a intrigám talianskych kolegov, ale aj manželskej kríze a stupňujúcim sa bolestiam brucha. Zatiaľ čo jeho tehotná manželka nadviaže milenecký vzťah s Krackliteovým najväčším rivalom, americký architekt sa stáva posadnutný Bouléeho oblými tvarmi, pripomínajúcimi jeho vlastné rastúce brucho. Upodozrieva manželku, že ho pomaly zabíja malými dávkami jedu podobne ako to robila cisárovi Augustovi jeho žena Lívia.
    Film britského výtvarníka a filmového režiséra Petera Greenewaya je rafinovaným dielom, plným vizuálnych symbolov, ale aj vtipných postrehov o povahe umenia a medziľudských vzťahov.

    Žánry:Drama
    70%

    Rafinované dielo britského výtvarníka a filmového režiséra Petera Greenawaya, plné vizuálnych symbolov a vtipných postrehov o povahe umenia a medziľudských vzťahov.
    Svetovo uznávaný americký architekt Stourley Kracklite prichádza so svojou manželkou do Talianska, aby v Ríme pripravil veľkú výstavu venovanú francúzkemu neoklasicistickému architektovi Etiennovi-Louis Bouléemu. Boulée sa preslávil veľkolepými projektmi, využívajúcimi majestátne geometrické tvary a hru svetla. Získal však aj povesť architekta, ktorý väčšinu svojich plánov nebol schopný nikdy realizovať, a preto upadol na takmer dve storočia do zabudnutia. V 20. storočí opäť inšpiroval modernú architektúru, ale aj projekty Benita Mussolliniho a Hitlerovho dvorného architekta Alberta Speera. Kracklite má ambíciu vrátiť Bouléeho dielo do panteónu dejín architektúry. Počas deviatich mesiacov príprav veľkolepej výstavy však musí čeliť nielen tvorivým problémom a intrigám talianskych kolegov, ale aj manželskej kríze a stupňujúcim sa bolestiam brucha. Zatiaľ čo jeho tehotná manželka nadviaže milenecký vzťah s Krackliteovým najväčším rivalom, americký architekt sa stáva posadnutný Bouléeho oblými tvarmi, pripomínajúcimi jeho vlastné rastúce brucho. Upodozrieva manželku, že ho pomaly zabíja malými dávkami jedu podobne ako to robila cisárovi Augustovi jeho žena Lívia.
    Film britského výtvarníka a filmového režiséra Petera Greenewaya je rafinovaným dielom, plným vizuálnych symbolov, ale aj vtipných postrehov o povahe umenia a medziľudských vzťahov.

    Žánry:Drama
    13
  • 14
  • 15
  • Napříč časem
    Napříč časem (2009)
    Film

    Dvě války, dva odlišné světy, které dělí dvě století, ale spojuje je jedna rodina a její sídlo. Rok 1944 a třináctiletý Tolly jede na Vánoce k babičce, zatímco jeho matka ve válečném Londýně pátrá po jakékoli zprávě o chlapcově otci. Ve starobylém domě se Tolly stává svědkem událostí z napoleonských válek a nakonec i jedním z účastníků dramatu. Skrytý očím svých předků Tolly pomalu odkrývá dvě stě let staré rodinné tajemství a než záhadu úplně rozluští, prožije své dosud největší dobrodružství…

    62%

    Dvě války, dva odlišné světy, které dělí dvě století, ale spojuje je jedna rodina a její sídlo. Rok 1944 a třináctiletý Tolly jede na Vánoce k babičce, zatímco jeho matka ve válečném Londýně pátrá po jakékoli zprávě o chlapcově otci. Ve starobylém domě se Tolly stává svědkem událostí z napoleonských válek a nakonec i jedním z účastníků dramatu. Skrytý očím svých předků Tolly pomalu odkrývá dvě stě let staré rodinné tajemství a než záhadu úplně rozluští, prožije své dosud největší dobrodružství…

    16
  • Dobro
    Dobro (2008)
    Film
    61%
    17
  • 18
  • Allelujah
    Allelujah (2022)
    Film
    • Max
    Děj se odehrává na geriatrickém oddělení malé nemocnice, kam se začnou donášet zprávy o jejím uzavření, a nemocnice pozve místní zpravodajský štáb, aby zdokumentoval plánovaný koncert na počest nejslavnější nemocniční sestry. Pro samotnou nemocnici však může být něco mnohem hrozivějšího, smrtelnějšího než politici, kteří jsou připraveni ji v jediném okamžiku zavřít. (HBO Max)
    Žánry:Drama
    59%
    Děj se odehrává na geriatrickém oddělení malé nemocnice, kam se začnou donášet zprávy o jejím uzavření, a nemocnice pozve místní zpravodajský štáb, aby zdokumentoval plánovaný koncert na počest nejslavnější nemocniční sestry. Pro samotnou nemocnici však může být něco mnohem hrozivějšího, smrtelnějšího než politici, kteří jsou připraveni ji v jediném okamžiku zavřít. (HBO Max)
    Žánry:Drama
    19
  • Revoluce paní Ratcliffové
    Revoluce paní Ratcliffové (2007)
    Film

    Opustila milovaný svět Marks & Spencer a odešla s manželem a dětmi do krajů pod vládou Marxe a Lenina. Dorothy Ratcliffeová, báječná britská matka, však brzy pochopila, že ideály skutečně nejsou všechno.

    Mezi lety 1961 a 1989 uprchlo z komunistického východního bloku do demokratického Západního Německa na dva miliony lidí. Pokus o „útěk“ opačným směrem byl zaznamenán pouze jediný. A právě o něm pojednává biografické komediální drama natočené v britsko - maďarské koprodukci pod taktovkou úspěšné režisérky Bille Eltringhamové. V centru posmutnělého příběhu stojí Frank Ratcliffe, salónní marxista ze severu Velké Británie, který se svoji víru v platnost ideálů komunistické myšlenky rozhodl demonstrovat skutečně radikálním způsobem. V roce 1968, kdy studená válka nabývala vrchu, sbalil celou rodinu a odešel s ní do Východního Německa. Nicméně i přes fakt, že pro tamější vládní činitele a tisk byl hrdinou, až příliš brzy začalo být nad slunce jasné, že právě spáchal největší omyl svého života. A to, co nedokáže sám vyřknout, za něj nakonec musí povědět jeho žena, doposud poslušná a neprůbojná Dorothy. Svět, ve kterém diktují úřady, jaká se smí poslouchat muzika či zda je v pořádku jíst kvasnicový krém, zkrátka není místem, v němž by měly její dvě dcery vyrůstat. A proto se také nakonec odhodlá k osobní revoluci, která navždy změní život jí samotné i celé její rodiny.
    Žánry:Komedie
    56%

    Opustila milovaný svět Marks & Spencer a odešla s manželem a dětmi do krajů pod vládou Marxe a Lenina. Dorothy Ratcliffeová, báječná britská matka, však brzy pochopila, že ideály skutečně nejsou všechno.

    Mezi lety 1961 a 1989 uprchlo z komunistického východního bloku do demokratického Západního Německa na dva miliony lidí. Pokus o „útěk“ opačným směrem byl zaznamenán pouze jediný. A právě o něm pojednává biografické komediální drama natočené v britsko - maďarské koprodukci pod taktovkou úspěšné režisérky Bille Eltringhamové. V centru posmutnělého příběhu stojí Frank Ratcliffe, salónní marxista ze severu Velké Británie, který se svoji víru v platnost ideálů komunistické myšlenky rozhodl demonstrovat skutečně radikálním způsobem. V roce 1968, kdy studená válka nabývala vrchu, sbalil celou rodinu a odešel s ní do Východního Německa. Nicméně i přes fakt, že pro tamější vládní činitele a tisk byl hrdinou, až příliš brzy začalo být nad slunce jasné, že právě spáchal největší omyl svého života. A to, co nedokáže sám vyřknout, za něj nakonec musí povědět jeho žena, doposud poslušná a neprůbojná Dorothy. Svět, ve kterém diktují úřady, jaká se smí poslouchat muzika či zda je v pořádku jíst kvasnicový krém, zkrátka není místem, v němž by měly její dvě dcery vyrůstat. A proto se také nakonec odhodlá k osobní revoluci, která navždy změní život jí samotné i celé její rodiny.
    Žánry:Komedie
    20
  • 21
  • Tři sestry a jeden pohřeb
    Tři sestry a jeden pohřeb (2002)
    Film
    Když se rodina složená ze sester a jejich manželů sejde po dlouhé době na pohřbu jejich matky, doufá nejmladší z nich, že půjde o slavnostní setkání, pár soustrastných slov, prostě o něco důstojného. Namísto toho jde ale spíše o objevení toho, že zatímco pro některé z nich byla matka velmi respektovanou osobou, druzí ji téměř neznali. Vše se bortí jak domeček z karet a s každou další větou sestry odhalují své nedokonalé životy. A jen díky krutému humoru, který je sourozencům tak vlastní, se stále více a více dostává na světlo fakt, že matka, kterou většina z nich považovala za osobu v pozadí, vlastně řídila a stále řídí jejich životy.
    Žánry:DramaKomedie
    51%
    Když se rodina složená ze sester a jejich manželů sejde po dlouhé době na pohřbu jejich matky, doufá nejmladší z nich, že půjde o slavnostní setkání, pár soustrastných slov, prostě o něco důstojného. Namísto toho jde ale spíše o objevení toho, že zatímco pro některé z nich byla matka velmi respektovanou osobou, druzí ji téměř neznali. Vše se bortí jak domeček z karet a s každou další větou sestry odhalují své nedokonalé životy. A jen díky krutému humoru, který je sourozencům tak vlastní, se stále více a více dostává na světlo fakt, že matka, kterou většina z nich považovala za osobu v pozadí, vlastně řídila a stále řídí jejich životy.
    Žánry:DramaKomedie
    22
  • Vzkříšení
    Vzkříšení (1998)
    Film
    Dej drsného trileru sa odohráva v roku 1975. V uliciach to len tak vrie, a tam, kde si teroristi označujú hranice svojho územia krvou, je vražda denným javom. Lenže boj medzi katolíkmi a protestantmi môže slúžiť aj ako zámienka k omnoho horším skutkom. O nadvládu nad mestom sa snaží gang, ktorého členovia sa neštítia ničoho. Patrí k nemu i Viktor Kelly, na prvý pohľad charizmatický mladík s príťažlivým pohľadom, na ktorého jeho matka nedá dopustiť. Pre ňu je milujúcim synom, dobrým občanom a vlastencom. Je presvedčená o tom, že by sa nedopustil žiadneho trestného činu. Lenže Viktor je v skutočnosti krvilačný vrah, vo svojom okolí prezývaný Zjazvená tvár. Šéfuje skupine bezcitných zabijakov, nazývaných aj Vykopávači mŕtvol. Svoje obete nelikviduje kvôli peniazom, ale pre potešenie. Victorova krutosť sa stane dokonca hrôzostrašnou legendou obávanou, ale i uctievanou. Vyšetrovateľ Herby a jeho tím si spočiatku s príšernými zločinmi nevedia dať rady. Lepšie na tom nie je ani miestny reportér Ryan, ktorý v prípade tiež len tápe. Vďaka Viktorovej milenke Heather postupne začne chápať súvislosti. Zistí pravdu. Tá je však priveľmi nebezpečná...
    Žánry:DramaKrimiThriller
    Režie:Marc Evans
    50%
    Dej drsného trileru sa odohráva v roku 1975. V uliciach to len tak vrie, a tam, kde si teroristi označujú hranice svojho územia krvou, je vražda denným javom. Lenže boj medzi katolíkmi a protestantmi môže slúžiť aj ako zámienka k omnoho horším skutkom. O nadvládu nad mestom sa snaží gang, ktorého členovia sa neštítia ničoho. Patrí k nemu i Viktor Kelly, na prvý pohľad charizmatický mladík s príťažlivým pohľadom, na ktorého jeho matka nedá dopustiť. Pre ňu je milujúcim synom, dobrým občanom a vlastencom. Je presvedčená o tom, že by sa nedopustil žiadneho trestného činu. Lenže Viktor je v skutočnosti krvilačný vrah, vo svojom okolí prezývaný Zjazvená tvár. Šéfuje skupine bezcitných zabijakov, nazývaných aj Vykopávači mŕtvol. Svoje obete nelikviduje kvôli peniazom, ale pre potešenie. Victorova krutosť sa stane dokonca hrôzostrašnou legendou obávanou, ale i uctievanou. Vyšetrovateľ Herby a jeho tím si spočiatku s príšernými zločinmi nevedia dať rady. Lepšie na tom nie je ani miestny reportér Ryan, ktorý v prípade tiež len tápe. Vďaka Viktorovej milenke Heather postupne začne chápať súvislosti. Zistí pravdu. Tá je však priveľmi nebezpečná...
    Žánry:DramaKrimiThriller
    Režie:Marc Evans
    23
  • V pohodě
    V pohodě (2001)
    Film
    První hraný film, který natočila Philippa Collie-Cousinsová, se odehrává v zapadlé velšské vesnici. Glen (Paddy Considine) a Joe (Richard Coyle) obviní místního tuláka jménem Tin Man (Om Puri) ze zločinu poté, co sami nešťastnou náhodou zabili Joeovu přítelkyni Jenny. Po čtrnácti letech je muž propuštěn z vězení a ve stejnou dobu do města přijíždí dívka Nicky (Emmy Rossumová), která jakoby mrtvé Jenny z oka vypadla. Když ji Joe spatří, jeho dlouholetý pocit viny se změní v paranoiu. Glen se snaží kamaráda všemi prostředky uklidnit, jenže seržant Bracchi (Ioan Gruffudd) si je jistý, že dávný případ se ve skutečnosti odehrál jinak a chce konečně odhalit pravdu.
    49%
    První hraný film, který natočila Philippa Collie-Cousinsová, se odehrává v zapadlé velšské vesnici. Glen (Paddy Considine) a Joe (Richard Coyle) obviní místního tuláka jménem Tin Man (Om Puri) ze zločinu poté, co sami nešťastnou náhodou zabili Joeovu přítelkyni Jenny. Po čtrnácti letech je muž propuštěn z vězení a ve stejnou dobu do města přijíždí dívka Nicky (Emmy Rossumová), která jakoby mrtvé Jenny z oka vypadla. Když ji Joe spatří, jeho dlouholetý pocit viny se změní v paranoiu. Glen se snaží kamaráda všemi prostředky uklidnit, jenže seržant Bracchi (Ioan Gruffudd) si je jistý, že dávný případ se ve skutečnosti odehrál jinak a chce konečně odhalit pravdu.
    24
  • Fešák Churchill
    Fešák Churchill (2004)
    Film
    Velký Hollywoodský magnát značně znejistí, když se mu donese zpráva, že hlavním hrdinou jeho nového letního válečného trháku, má být jakýsi obézní chlápek s doutníkem, který navíc válku vyhraje díky rozumu a logice. Kdo se na to sakra bude dívat? Koho zajímá nějakej obtloustlej buřt a jeho politický a strategický šarády v Evropě? hřímá magnát a producentům je jasné, že pokud se má film natočit, musí děj a obsazení projít radikálními změnami. Roli Churchila tedy ziskává nejnovější hollywoodská akční hvězda. Teď ještě trošičku připodobnit děj dnešnímu divákovi. Love Interest? Ano, to by mohla být ta princezna Margarette. Uděláme z ní super sexy kočku. Hlavně ať je pořád nadržená, to by mohlo zabrat. Komická figura? Co třeba tenhle chlápek? Ten s tím knírkem co má tak srandovní přízvuk a pořad mává pacičkou? Jak, že se jmenuje? Chaplin? Aha, to by šlo. Ten vypadá jak přirozenej srandista.
    48%
    Velký Hollywoodský magnát značně znejistí, když se mu donese zpráva, že hlavním hrdinou jeho nového letního válečného trháku, má být jakýsi obézní chlápek s doutníkem, který navíc válku vyhraje díky rozumu a logice. Kdo se na to sakra bude dívat? Koho zajímá nějakej obtloustlej buřt a jeho politický a strategický šarády v Evropě? hřímá magnát a producentům je jasné, že pokud se má film natočit, musí děj a obsazení projít radikálními změnami. Roli Churchila tedy ziskává nejnovější hollywoodská akční hvězda. Teď ještě trošičku připodobnit děj dnešnímu divákovi. Love Interest? Ano, to by mohla být ta princezna Margarette. Uděláme z ní super sexy kočku. Hlavně ať je pořád nadržená, to by mohlo zabrat. Komická figura? Co třeba tenhle chlápek? Ten s tím knírkem co má tak srandovní přízvuk a pořad mává pacičkou? Jak, že se jmenuje? Chaplin? Aha, to by šlo. Ten vypadá jak přirozenej srandista.
    25
  • 26