Cara Seymour: Nejlepší filmy
a seriály

7.2

Cara Seymour: Filmy a seriály

  • Knick: Doktoři bez hranic
    Knick: Doktoři bez hranic (2014)
    SeriálRole: sestra Harriet
    • Max
    Knick: Doktoři bez hranic je nový dramatický seriál z produkce Cinemaxu od oscarového režiséra Stevena Soderbergha. Odehrává se v centrálním New Yorku roku 1900 a soustředí se na legendární nemocnici Knickerbocker Hospital, kde na začátku dvacátého století pokrokoví lékaři, zdravotní sestry a všechen ostatní personál posouvali hranice medicíny v době, kdy úmrtnost lámala rekordy a antibiotika neexistovala. Clive Owen ztvárňuje hlavní roli doktora Johna Thackeryho, skvělého chirurga, jenž je průkopníkem nových metod v oboru, navzdory své vážné závislosti na kokainu. Thackery vede tým lékařů, který zahrnuje jeho chráněnce Dr. Everetta Gallingera, mladého Dr. Bertieho Chickeringa a Algernona Edwardse, nadějného chirurga, který byl Thackerymu nedávno vnucen. Dalšími zajímavými postavami v nemocnici jsou: Cornelia Robertsonová, dcera patrona nemocnice; mrzoutský řidič sanitky Tom Cleary; Lucy Elkinsová, sestra, jež nedávno přišla z venkova; nečestný ředitel Herman Barrow a Sestra Harriet - jeptiška, které nečiní potíž říci svůj názor. (oficiální text distributora)
    Žánry:Drama
    90%
    Knick: Doktoři bez hranic je nový dramatický seriál z produkce Cinemaxu od oscarového režiséra Stevena Soderbergha. Odehrává se v centrálním New Yorku roku 1900 a soustředí se na legendární nemocnici Knickerbocker Hospital, kde na začátku dvacátého století pokrokoví lékaři, zdravotní sestry a všechen ostatní personál posouvali hranice medicíny v době, kdy úmrtnost lámala rekordy a antibiotika neexistovala. Clive Owen ztvárňuje hlavní roli doktora Johna Thackeryho, skvělého chirurga, jenž je průkopníkem nových metod v oboru, navzdory své vážné závislosti na kokainu. Thackery vede tým lékařů, který zahrnuje jeho chráněnce Dr. Everetta Gallingera, mladého Dr. Bertieho Chickeringa a Algernona Edwardse, nadějného chirurga, který byl Thackerymu nedávno vnucen. Dalšími zajímavými postavami v nemocnici jsou: Cornelia Robertsonová, dcera patrona nemocnice; mrzoutský řidič sanitky Tom Cleary; Lucy Elkinsová, sestra, jež nedávno přišla z venkova; nečestný ředitel Herman Barrow a Sestra Harriet - jeptiška, které nečiní potíž říci svůj názor. (oficiální text distributora)
    Žánry:Drama
    1
  • Hotel Rwanda
    Hotel Rwanda (2004)
    FilmRole: Pat Archer
    • Filmbox+

    Píše se rok 1993, ve Rwandě vypukla kmenová válka mezi Hutu a Tutsii. Celý svět v čele s OSN fatálně selhal a nyní jen prostřednictvím médií bezmocně přihlíží jednomu z nejmasovějších a nejkrutějších pogromů od konce 2. světové války. Paul Rusesabagina je managerem hotelu, který za normálních okolností slouží diplomatické smetánce a bohatým cizincům. Bez váhání otevře brány luxusního resortu bezbranným uprchlíkům. Těch se tam až do konce konfliktu postupně tísní 1268. Jeden muž tak zmohl tisíckrát víc, než tisíce vojáků mírových vojsk. Konflikt si za pouhé 3 měsíce trvání vyžádal skoro milion lidských životů.

    83%

    Píše se rok 1993, ve Rwandě vypukla kmenová válka mezi Hutu a Tutsii. Celý svět v čele s OSN fatálně selhal a nyní jen prostřednictvím médií bezmocně přihlíží jednomu z nejmasovějších a nejkrutějších pogromů od konce 2. světové války. Paul Rusesabagina je managerem hotelu, který za normálních okolností slouží diplomatické smetánce a bohatým cizincům. Bez váhání otevře brány luxusního resortu bezbranným uprchlíkům. Těch se tam až do konce konfliktu postupně tísní 1268. Jeden muž tak zmohl tisíckrát víc, než tisíce vojáků mírových vojsk. Konflikt si za pouhé 3 měsíce trvání vyžádal skoro milion lidských životů.

    2
  • Tanec v temnotách
    Tanec v temnotách (2000)
    FilmRole: Linda Houstonová
    • O2 TV
    • KVIFF TV
    • DaFilms
    Přední evropský režisér Lars von Trier je jedním ze zakladatelů dánského manifestu Dogma 95. Zde se však od těchto pravidel odklonil, aby vytvořil stylizovaný žánr hudebního a tanečního filmu. Na nákladném evropském projektu se podílela řada zemí, např. Dánsko, Francie, Švédsko, Itálie, SRN, Norsko či Finsko. Děj se ovšem odehrává ve Spojených státech v polovině šedesátých let. Hrdinkou je svérázná československá emigrantka Selma Ježková, jíž hrozí brzká slepota. Sama emigrovala do Států, aby tu zajistila oční operaci synovi, postiženému dědičnou chorobou. Selmu obklopují dobří lidé, přesto však zůstává ve svém údělu sama. Potíže překonává zejména díky vášni k muzikálu. S amatéry zkouší muzikál Za zvuků hudby a často pak muzikálová čísla v představách přenáší do reálného prostředí, v němž se pohybuje. Dominantou filmu, který podobně jako snímek Prolomit vlny řeší téma sebeobětování, zůstává výkon islandské zpěvačky Björk, jež se zde se svou výjimečnou rolí zcela identifikovala bez dalších ambicí na filmovou kariéru. Dokumentární způsob snímání pomocí ruční digitální kamery tvoří pak zvláštní a často diskutovaný kontrast k žánru melodramatu a muzikálu. Jedněmi obdivovaný, druhými odmítnutý film si odnesl z festivalu v Cannes obě hlavní ocenění - Zlatou palmu a navíc hereckou cenu pro Björk.
    Žánry:DramaKrimiMuzikálRetro
    77%
    Přední evropský režisér Lars von Trier je jedním ze zakladatelů dánského manifestu Dogma 95. Zde se však od těchto pravidel odklonil, aby vytvořil stylizovaný žánr hudebního a tanečního filmu. Na nákladném evropském projektu se podílela řada zemí, např. Dánsko, Francie, Švédsko, Itálie, SRN, Norsko či Finsko. Děj se ovšem odehrává ve Spojených státech v polovině šedesátých let. Hrdinkou je svérázná československá emigrantka Selma Ježková, jíž hrozí brzká slepota. Sama emigrovala do Států, aby tu zajistila oční operaci synovi, postiženému dědičnou chorobou. Selmu obklopují dobří lidé, přesto však zůstává ve svém údělu sama. Potíže překonává zejména díky vášni k muzikálu. S amatéry zkouší muzikál Za zvuků hudby a často pak muzikálová čísla v představách přenáší do reálného prostředí, v němž se pohybuje. Dominantou filmu, který podobně jako snímek Prolomit vlny řeší téma sebeobětování, zůstává výkon islandské zpěvačky Björk, jež se zde se svou výjimečnou rolí zcela identifikovala bez dalších ambicí na filmovou kariéru. Dokumentární způsob snímání pomocí ruční digitální kamery tvoří pak zvláštní a často diskutovaný kontrast k žánru melodramatu a muzikálu. Jedněmi obdivovaný, druhými odmítnutý film si odnesl z festivalu v Cannes obě hlavní ocenění - Zlatou palmu a navíc hereckou cenu pro Björk.
    Žánry:DramaKrimiMuzikálRetro
    3
  • Gangy New Yorku
    Gangy New Yorku (2002)
    FilmRole: Hell-Cat Maggie
    • iVysílání

    Film Martina Scorseseho Gangy New Yorku se odehrává v 60. letech 19. století na jihu Manhattanu. Občanská válka je v plném proudu a Amerika stojí na pokraji chaosu. Pro chudé obyvatele New Yorku to však není jediná válka - druhá se odehrává přímo v ulicích za jejich okny. Jejich domovem je čtvrť Five Points - jedna z nejchudších čtvrtí v celé Americe, která je sužována neustálými boji mezi znepřátelenými gangy, usilujícími o nadvládu v ulicích. Čtvrť plná bídy a zločinu, která se stala magnetem pro aktivity podsvětí. V tomto období nespoutané kriminality a korupce v nejvyšších kruzích městské správy se odehrává příběh mladého irskoamerického přistěhovalce Amsterdama Vallona (Leonardo DiCaprio). Ten se po patnáctiletém pobytu ve vězení vrací do Five Points, aby zde pomstil smrt svého otce, kterou má na svědomí mocný šéf protipřistěhovaleckého gangu William Cutting, přezdívaný Bill the Butcher (Daniel Day-Lewis). Amsterdam ví, že prvním krokem ke splnění jeho úkolu je průnik do užšího okruhu Billyho přátel. Potíže se ale stupňují, když se seznámí s tajemnou kapsářkou Jenny Everdeane (Cameron Diaz), jejíž dokonalou samostatností a nepřehlédnutelným půvabem je okouzlen. Jenny má však také svou minulost, což nečekaně zkomplikuje jeho plán. Amsterdamova cesta se postupně mění v boj o osobní přežití a nalezení útočiště pro jeho lid. Během velkých pouličních bouří v roce 1863, které se staly nejdramatičtější kapitolou v dějinách amerických městských nepokojů, dosahuje jeho zápas s osudem svého vrcholu.

    76%

    Film Martina Scorseseho Gangy New Yorku se odehrává v 60. letech 19. století na jihu Manhattanu. Občanská válka je v plném proudu a Amerika stojí na pokraji chaosu. Pro chudé obyvatele New Yorku to však není jediná válka - druhá se odehrává přímo v ulicích za jejich okny. Jejich domovem je čtvrť Five Points - jedna z nejchudších čtvrtí v celé Americe, která je sužována neustálými boji mezi znepřátelenými gangy, usilujícími o nadvládu v ulicích. Čtvrť plná bídy a zločinu, která se stala magnetem pro aktivity podsvětí. V tomto období nespoutané kriminality a korupce v nejvyšších kruzích městské správy se odehrává příběh mladého irskoamerického přistěhovalce Amsterdama Vallona (Leonardo DiCaprio). Ten se po patnáctiletém pobytu ve vězení vrací do Five Points, aby zde pomstil smrt svého otce, kterou má na svědomí mocný šéf protipřistěhovaleckého gangu William Cutting, přezdívaný Bill the Butcher (Daniel Day-Lewis). Amsterdam ví, že prvním krokem ke splnění jeho úkolu je průnik do užšího okruhu Billyho přátel. Potíže se ale stupňují, když se seznámí s tajemnou kapsářkou Jenny Everdeane (Cameron Diaz), jejíž dokonalou samostatností a nepřehlédnutelným půvabem je okouzlen. Jenny má však také svou minulost, což nečekaně zkomplikuje jeho plán. Amsterdamova cesta se postupně mění v boj o osobní přežití a nalezení útočiště pro jeho lid. Během velkých pouličních bouří v roce 1863, které se staly nejdramatičtější kapitolou v dějinách amerických městských nepokojů, dosahuje jeho zápas s osudem svého vrcholu.

    4
  • Výchozí bod
    Výchozí bod (2014)
    FilmRole: Dr. Jane Simmons
    • Google Play
    • iTunes
    Americký film Výchozí bod sleduje životní příběh Iana Graye, doktoranda molekulární biologie. Ten žije ve společnosti, kde oční duhovka slouží jako jedinečný identifikátor každého člověka. Kolem očí se točí i celý jeho svět. Je totiž plně pohlcený svým výzkumem evoluce oka. Z posedlosti prací ho vytrhne Sofi, tajemná dívka s nádhernýma očima, která si libuje v ezoterice. Ian jí okamžitě propadne a vstupuje do nečekaně vášnivého vztahu, který ale náhle končí Sofiinou smrtí. Zdrcený Ian se noří zpět do výzkumu a jeho život se pomalu vrací do normálních kolejí. Tedy alespoň na chvíli. O několik let později totiž sken očí jeho dítěte přináší šokující výsledky, a Ianovi nezbývá než pochybovat nad svým celoživotním dílem. Co když je všechno úplně jinak, než si vědci myslí?
    75%
    Americký film Výchozí bod sleduje životní příběh Iana Graye, doktoranda molekulární biologie. Ten žije ve společnosti, kde oční duhovka slouží jako jedinečný identifikátor každého člověka. Kolem očí se točí i celý jeho svět. Je totiž plně pohlcený svým výzkumem evoluce oka. Z posedlosti prací ho vytrhne Sofi, tajemná dívka s nádhernýma očima, která si libuje v ezoterice. Ian jí okamžitě propadne a vstupuje do nečekaně vášnivého vztahu, který ale náhle končí Sofiinou smrtí. Zdrcený Ian se noří zpět do výzkumu a jeho život se pomalu vrací do normálních kolejí. Tedy alespoň na chvíli. O několik let později totiž sken očí jeho dítěte přináší šokující výsledky, a Ianovi nezbývá než pochybovat nad svým celoživotním dílem. Co když je všechno úplně jinak, než si vědci myslí?
    5
  • The Music Never Stopped
    The Music Never Stopped (2011)
    FilmRole: Helen Sawyerová
    74%
    6
  • Americké psycho
    Americké psycho (2000)
    FilmRole: Christie
    • Netflix
    72%
    7
  • Divoši
    Divoši (2007)
    FilmRole: Kasia
    Ve svém druhém celovečerním filmu dosáhla režisérka a scenáristka Tamara Jenkinsová něčeho velmi neobvyklého - její příběh totiž nutí diváky zároveň se smát i plakat. Jon Savage a jeho sestra Wendy jsou už dávno dospělí a moc dobře spolu nevycházejí, ani se o to nesnaží. Jsou však nečekaně vytrženi ze svých sebestředných životů a musejí se postarat o starého otce Lennyho postiženého demencí, který se však o své děti nikdy příliš nezajímal. Představitelé obou hlavních hrdinů Philip Seymour Hoffman a Laura Linneyová, která byla za ztvárnění této role navržena na Oscara, svými výkony umocňují zajímavý a lidsky silný příběh, který brilantně analyzuje složitou rodinou situaci, v níž se prolíná nechuť a pochyby s bolestí, obavami i láskou. Film měl premiéru na Sundance Film Festival 2007.
    Žánry:DramaKomedie
    71%
    Ve svém druhém celovečerním filmu dosáhla režisérka a scenáristka Tamara Jenkinsová něčeho velmi neobvyklého - její příběh totiž nutí diváky zároveň se smát i plakat. Jon Savage a jeho sestra Wendy jsou už dávno dospělí a moc dobře spolu nevycházejí, ani se o to nesnaží. Jsou však nečekaně vytrženi ze svých sebestředných životů a musejí se postarat o starého otce Lennyho postiženého demencí, který se však o své děti nikdy příliš nezajímal. Představitelé obou hlavních hrdinů Philip Seymour Hoffman a Laura Linneyová, která byla za ztvárnění této role navržena na Oscara, svými výkony umocňují zajímavý a lidsky silný příběh, který brilantně analyzuje složitou rodinou situaci, v níž se prolíná nechuť a pochyby s bolestí, obavami i láskou. Film měl premiéru na Sundance Film Festival 2007.
    Žánry:DramaKomedie
    8
  • Škola života
    Škola života (2009)
    FilmRole: Majorie

    Píše se rok 1961 a atraktivní, chytrá, šestnáctiletá studentka Jenny (C. Mulligan) poslouchá desky Juliette Greco, ochutnává počátky ženství, sní o výjimečných zážitcích a životě zahaleném do cigaretového dýmu „gauloisek". Vítejte v poválečném, předbeatlovském Londýně v době, kdy upjaté maloměstské poměry dávají jen stěží tušit, že zlatá šedesátá už klepou na dveře... Jenny vyrůstá na londýnském předměstí v průměrné britské rodině a už se nemůže dočkat, až začne skutečný dospělý život. Do té doby zůstává pilnou studentkou, která vyniká nad svými vrstevnicemi a sní o univerzitě v Oxfordu. Její maloměšťácký život se ale zásadně změní jednoho deštivého dne, kdy potká charismatického, světáckého třicátníka Davida (P. Sarsgaard). David si Jenny získá stejně snadno jako její konzervativní rodiče Jacka (A. Molina) a Marjorie (C. Seymour), kteří pak velkoryse polykají jakékoliv námitky proti poněkud staršímu nápadníkovi jejich milované dcery. Dosavadní tradiční vzdělávání Jenny je nahrazeno Davidovou vlastní výukou. David Jenny vyzvedává ze školy v naleštěném bouráku a zasvěcuje ji do kouzla zakouřených klubů, uměleckých aukcí, koncertů vážné hudby či pozdních večeří s jeho nejlepšími přáteli, obchodním partnerem Dannym (D.Cooper) a jeho krásnou, ale hloupoučkou přítelkyní Helen (R. Pike). Díky svému šarmu a nevinnému lhaní David dokonce přesvědčí Jenniny rodiče, že ji jako dárek k sedmnáctinám smí vzít na výlet do Paříže. Jack a Marjorie ale netuší, že si Jenny Paříž vybrala jako místo, kde chce přijít o panenství... Právě ve chvíli, kdy je celoživotní sen rodičů dostat jejich nadanou dceru na Oxford na dosah, se Jenny rozhoduje, že svůj život po boku Davida od základu změní. Je to ale ta správná volba? Film je adaptací memoárů novinářky Lynn Barber. Do režisérské židle usedla dánská režisérka Lone Scherfig (Wilbur se chce zabít, Italština pro začátečníky) a scénář napsal známý spisovatel Nick Hornby (Všechny moje lásky a Jak na věc). Ačkoliv Škola života ukazuje uvolněnou dobu šedesátých let, ta uvolněnost nezačala už v roce 1961. "Jedním z hlavních témat filmu je, že v roce 1962 jsme pořád byli uvězněni v prudérní, poválečné Británii," říká Hornby. „Anglie byla izolovaná, chudá země. Druhá světová válka pomohla Americe, jejich velká auta a rock‘n'roll byly známkou prosperity. Tady v Británii jsme pořád čekali na autobus."

    69%

    Píše se rok 1961 a atraktivní, chytrá, šestnáctiletá studentka Jenny (C. Mulligan) poslouchá desky Juliette Greco, ochutnává počátky ženství, sní o výjimečných zážitcích a životě zahaleném do cigaretového dýmu „gauloisek". Vítejte v poválečném, předbeatlovském Londýně v době, kdy upjaté maloměstské poměry dávají jen stěží tušit, že zlatá šedesátá už klepou na dveře... Jenny vyrůstá na londýnském předměstí v průměrné britské rodině a už se nemůže dočkat, až začne skutečný dospělý život. Do té doby zůstává pilnou studentkou, která vyniká nad svými vrstevnicemi a sní o univerzitě v Oxfordu. Její maloměšťácký život se ale zásadně změní jednoho deštivého dne, kdy potká charismatického, světáckého třicátníka Davida (P. Sarsgaard). David si Jenny získá stejně snadno jako její konzervativní rodiče Jacka (A. Molina) a Marjorie (C. Seymour), kteří pak velkoryse polykají jakékoliv námitky proti poněkud staršímu nápadníkovi jejich milované dcery. Dosavadní tradiční vzdělávání Jenny je nahrazeno Davidovou vlastní výukou. David Jenny vyzvedává ze školy v naleštěném bouráku a zasvěcuje ji do kouzla zakouřených klubů, uměleckých aukcí, koncertů vážné hudby či pozdních večeří s jeho nejlepšími přáteli, obchodním partnerem Dannym (D.Cooper) a jeho krásnou, ale hloupoučkou přítelkyní Helen (R. Pike). Díky svému šarmu a nevinnému lhaní David dokonce přesvědčí Jenniny rodiče, že ji jako dárek k sedmnáctinám smí vzít na výlet do Paříže. Jack a Marjorie ale netuší, že si Jenny Paříž vybrala jako místo, kde chce přijít o panenství... Právě ve chvíli, kdy je celoživotní sen rodičů dostat jejich nadanou dceru na Oxford na dosah, se Jenny rozhoduje, že svůj život po boku Davida od základu změní. Je to ale ta správná volba? Film je adaptací memoárů novinářky Lynn Barber. Do režisérské židle usedla dánská režisérka Lone Scherfig (Wilbur se chce zabít, Italština pro začátečníky) a scénář napsal známý spisovatel Nick Hornby (Všechny moje lásky a Jak na věc). Ačkoliv Škola života ukazuje uvolněnou dobu šedesátých let, ta uvolněnost nezačala už v roce 1961. "Jedním z hlavních témat filmu je, že v roce 1962 jsme pořád byli uvězněni v prudérní, poválečné Británii," říká Hornby. „Anglie byla izolovaná, chudá země. Druhá světová válka pomohla Americe, jejich velká auta a rock‘n'roll byly známkou prosperity. Tady v Británii jsme pořád čekali na autobus."

    9
  • Adaptace
    Adaptace (2002)
    FilmRole: Amelia Kavanová
    Před čtyřmi lety, na natáčení komedie Spikea Jonzeho V kůži Johna Malkoviche, začíná vyprávění, jehož hrdinou je scenárista Charlie Kaufman. Po úspěchu filmu nemá Charlie o pracovní nabídky nouzi: nakonec přijme adaptaci non-fiction bestselleru spisovatelky Susan Orleanové Zloděj orchidejí. Protože však jde o knihu, která se nevyznačuje klasickým přehledným příběhem, dostává se Charlie do problémů, které rychle přerůstají v mučivou tvůrčí krizi. Situaci nevylepšuje ani Charlieho dvojče Donald, které bratrovi začne fušovat do řemesla: absolvuje totiž příslušný kurz a hravě napíše scénář komerčního thrilleru o sériovém vrahovi s mnohačetnou identitou, který Hollywood okamžitě nadšeně koupí. Do rohu Charlieho tlačí i stále komplikovanější platonický vztah k autorce knihy a jejímu protagonistovi Johnu Larocheovi, takže není divu, že vznikající text se stále výrazněji odchyluje od zadání: k prosté adaptace se mění v příběh o scenáristovi v krizi a o fantómech, které ho pronásledují. Hollywoodský scenáristický zázrak Charlie Kaufman se po filmu V kůži Johna Malkoviche už podruhé spojil s režisérem Spikem Jonzem, aby opět rafinovaně smísil realitu s fikcí. Hrdinou vyprávění tentokrát udělal sám sebe: sluší se však podotknout, že Kaufman ve skutečnosti nemá žádné dvojče a že se v realitě nijak nepodobá Nicolasi Cageovi. Zároveň je však pravda, že Charlie Kaufman získal cenu BAFTA za scénář (pod nímž je však podepsán s Donaldem Kaufmanem!), Chris Cooper za svůj herecký výkon obdržel Zlatý glóbus a Oscara, Meryl Streepová byla oceněna Zlatým glóbem a Spike Jonze si odvezl Stříbrného medvěda z MFF v Berlíně.
    69%
    Před čtyřmi lety, na natáčení komedie Spikea Jonzeho V kůži Johna Malkoviche, začíná vyprávění, jehož hrdinou je scenárista Charlie Kaufman. Po úspěchu filmu nemá Charlie o pracovní nabídky nouzi: nakonec přijme adaptaci non-fiction bestselleru spisovatelky Susan Orleanové Zloděj orchidejí. Protože však jde o knihu, která se nevyznačuje klasickým přehledným příběhem, dostává se Charlie do problémů, které rychle přerůstají v mučivou tvůrčí krizi. Situaci nevylepšuje ani Charlieho dvojče Donald, které bratrovi začne fušovat do řemesla: absolvuje totiž příslušný kurz a hravě napíše scénář komerčního thrilleru o sériovém vrahovi s mnohačetnou identitou, který Hollywood okamžitě nadšeně koupí. Do rohu Charlieho tlačí i stále komplikovanější platonický vztah k autorce knihy a jejímu protagonistovi Johnu Larocheovi, takže není divu, že vznikající text se stále výrazněji odchyluje od zadání: k prosté adaptace se mění v příběh o scenáristovi v krizi a o fantómech, které ho pronásledují. Hollywoodský scenáristický zázrak Charlie Kaufman se po filmu V kůži Johna Malkoviche už podruhé spojil s režisérem Spikem Jonzem, aby opět rafinovaně smísil realitu s fikcí. Hrdinou vyprávění tentokrát udělal sám sebe: sluší se však podotknout, že Kaufman ve skutečnosti nemá žádné dvojče a že se v realitě nijak nepodobá Nicolasi Cageovi. Zároveň je však pravda, že Charlie Kaufman získal cenu BAFTA za scénář (pod nímž je však podepsán s Donaldem Kaufmanem!), Chris Cooper za svůj herecký výkon obdržel Zlatý glóbus a Oscara, Meryl Streepová byla oceněna Zlatým glóbem a Spike Jonze si odvezl Stříbrného medvěda z MFF v Berlíně.
    10
  • Dar
    Dar (2009)
    FilmRole: Janis

    Poklidný předměstský život dobře situované rodiny Brewerových nečekaně rozvrátí šokující smrt staršího syna Bennetta. Otec, matka i mladší bratr se s náhlou ztrátou blízké osoby snaží vyrovnat každý po svém, dobrovolnou izolovanost jejich paralelních světů však „naruší“ Bennettova nová přítelkyně. Je pevně rozhodnuta dozvědět se více o mladíkovi, se kterým ji pojila krátká, ale intenzivní romance. Debutující Shana Festeová natočila nečekaně vyzrálou studii o vyrovnávání se s bolestí, aniž by sklouzla k povrchnímu sentimentu. Její intenzivní psychologický vhled pod zdánlivě idylický povrch středostavovské rodiny byl inspirován dramatem Roberta Redforda Obyčejní lidé. Skvělým Susan Sarandonové a Pierci Brosnanovi v rolích rodičů se svým hereckým výkonem přinejmenším vyrovná jedna z nejtalentovanějších hereček současnosti, Britka Carey Mulliganová. [44. MFFKV 2009]

    Žánry:Drama
    67%

    Poklidný předměstský život dobře situované rodiny Brewerových nečekaně rozvrátí šokující smrt staršího syna Bennetta. Otec, matka i mladší bratr se s náhlou ztrátou blízké osoby snaží vyrovnat každý po svém, dobrovolnou izolovanost jejich paralelních světů však „naruší“ Bennettova nová přítelkyně. Je pevně rozhodnuta dozvědět se více o mladíkovi, se kterým ji pojila krátká, ale intenzivní romance. Debutující Shana Festeová natočila nečekaně vyzrálou studii o vyrovnávání se s bolestí, aniž by sklouzla k povrchnímu sentimentu. Její intenzivní psychologický vhled pod zdánlivě idylický povrch středostavovské rodiny byl inspirován dramatem Roberta Redforda Obyčejní lidé. Skvělým Susan Sarandonové a Pierci Brosnanovi v rolích rodičů se svým hereckým výkonem přinejmenším vyrovná jedna z nejtalentovanějších hereček současnosti, Britka Carey Mulliganová. [44. MFFKV 2009]

    Žánry:Drama
    11
  • Radium Girls
    Radium Girls (2018)
    FilmRole: Katherine Wiley
    65%
    12
  • Ta známá Bettie Page
    Ta známá Bettie Page (2005)
    FilmRole: Maxie
    • Max

    Notorious znamená v angličtině „známý“ i „neblaze proslulý“, a právě s tímto ambivalentním významem si film pohrává. Bettie Page vyrůstala v Tennessee 30. a 40. let, v ovzduší konzervatismu a silného náboženského cítění. Vyprávění nás z nedělních kázání rázem přenese do New Yorku 50. let, kde Bettie řízením náhod začíná kariéru pin-up-girl. Pózuje před různými fotografy a dostává zakázky v četných obskurních a dobře utajených studiích, neboť v této éře jsou pořádány nemilosrdné hony na veškeré projevy nemravnosti. Režisérka představuje Bettie jako krásnou a cudnou venkovskou naivku, která touží po hvězdné kariéře a vůbec není s to pochopit, k čemu je zneužívána. Film tak přesahuje rámec pouhé životopisné studie a nabízí s nadhledem pojednaný příběh nereflektované existence. Zaujme retroatmosférou, melodramatickou stylizací a hereckými výkony skvělé Gretchen Molové v roli Bettie a Lili Taylorové v roli fotografky.

    62%

    Notorious znamená v angličtině „známý“ i „neblaze proslulý“, a právě s tímto ambivalentním významem si film pohrává. Bettie Page vyrůstala v Tennessee 30. a 40. let, v ovzduší konzervatismu a silného náboženského cítění. Vyprávění nás z nedělních kázání rázem přenese do New Yorku 50. let, kde Bettie řízením náhod začíná kariéru pin-up-girl. Pózuje před různými fotografy a dostává zakázky v četných obskurních a dobře utajených studiích, neboť v této éře jsou pořádány nemilosrdné hony na veškeré projevy nemravnosti. Režisérka představuje Bettie jako krásnou a cudnou venkovskou naivku, která touží po hvězdné kariéře a vůbec není s to pochopit, k čemu je zneužívána. Film tak přesahuje rámec pouhé životopisné studie a nabízí s nadhledem pojednaný příběh nereflektované existence. Zaujme retroatmosférou, melodramatickou stylizací a hereckými výkony skvělé Gretchen Molové v roli Bettie a Lili Taylorové v roli fotografky.

    13
  • Zrození
    Zrození (2004)
    FilmRole: Mrs. Conte
    Deset let poté, co náhle zemřel její hluboce milovaný muž, je Anna (Nicole Kidman) připravena překonat svůj smutek a začít nový život. Souhlasí, že si vezme Josepha (Danny Huston), příjemného, vzdělaného muže, který se o ní ucházím už tři roky. Annino rozhodnutí potěší i její matku Eleanor (Lauren Bacall), elegantní, panovačnou ženu, která uvítá Josepha v rozlehlém aristokratickém bytě v New Yorku, kde všichni společně bydlí i s Anninou těhotnou sestrou Larou (Alison Elliot) a jejím manželem (Arlissem Howardem). Právě zde se jednoho večera shromáždí přátelé Anny a Josepha, aby jim poblahopřáli k jejich zasnoubení. Mezi hosty je i Clifford (Peter Stormare), který býval Seanovým nejlepším přítelem a jeho žena Clara (Anne Heche). Dvojice se v privilegované společnosti necítí úplně přirozeně, když přijíždí výtah, Clara zpanikaří, že její dárek pro Annu není vhodně zabalen a posílá Clifforda nahoru na party samotného. Sama chvilku dole v lobby postává a zvažuje své možnosti, mezitím jí pohled ulpí na malém chlapci (Cameron Bright), který zde sedí. Záhy Clara z budovy odchází směrem k Central Parku, aniž by si byla vědoma, že ji chlapec sleduje.

    Krátce po zasnoubení se v bytě koná oslava narozenin Anniny matky. Avšak předtím, než se rozkrojí dort, se tu zničehonic objeví nezvaný host, tentýž malý chlapec a chce nutně mluvit s Annou v soukromí. Anna bere dítě do kuchyně. Zde jí chlapec sděluje, že je její zemřelý manžel Sean a varuje ji, ať si Josepha nebere. Rozčilená Anna odvádí chlapce z domu a vrátný jí potvrdí, že chlapec se skutečně jmenuje Sean. Sean se nenechá zastrašit a Anně napíše. Pravidelně navštěvuje dům, kde Anna bydlí, se svým otcem, panem Conte (Ted Levine), který je učitelem a má v domě klienty. Annina snoubence situace zneklidňuje a rozhodne se s malým chlapcem promluvit. Když Anna, Joseph i Seanův otec chlapci nařizují, že už nemá Annu obtěžovat, Sean klidně a rozhodně odmítá. Na konci výstupu omdlévá, což Annu emocionálně zasáhne. Sean zná navíc mnoho tajných detailů ze společného života Anny a jejího manžela, což je pro ni i zbytek její rodiny a přátele nevysvětlitelná skutečnost. Ještě více zneklidňující je jeho jistota a intenzita lásky k Anně.

    Chlapec nakonec dostane šanci strávit v bytě, kde Anna žije, nějaký čas, což by mu mělo pomoci pochopit, že jeho přesvědčení je mylné. Avšak během jeho pobytu roste Annina víra v to, že Sean je skutečně její převtělený manžel. Ačkoliv nemůže popřít, že je to velmi podivné, je k malému chlapci čím dál více přitahována a odmítá nátlak rodiny i Josepha, aby se s ním přestala vídat. Mohlo by toto dítě být skutečně Anniným manželem, který se k ní vrátil? Jak by mohla zavrhnout příležitost znovu zakusit lásku, kterou k němu cítila?
    60%
    Deset let poté, co náhle zemřel její hluboce milovaný muž, je Anna (Nicole Kidman) připravena překonat svůj smutek a začít nový život. Souhlasí, že si vezme Josepha (Danny Huston), příjemného, vzdělaného muže, který se o ní ucházím už tři roky. Annino rozhodnutí potěší i její matku Eleanor (Lauren Bacall), elegantní, panovačnou ženu, která uvítá Josepha v rozlehlém aristokratickém bytě v New Yorku, kde všichni společně bydlí i s Anninou těhotnou sestrou Larou (Alison Elliot) a jejím manželem (Arlissem Howardem). Právě zde se jednoho večera shromáždí přátelé Anny a Josepha, aby jim poblahopřáli k jejich zasnoubení. Mezi hosty je i Clifford (Peter Stormare), který býval Seanovým nejlepším přítelem a jeho žena Clara (Anne Heche). Dvojice se v privilegované společnosti necítí úplně přirozeně, když přijíždí výtah, Clara zpanikaří, že její dárek pro Annu není vhodně zabalen a posílá Clifforda nahoru na party samotného. Sama chvilku dole v lobby postává a zvažuje své možnosti, mezitím jí pohled ulpí na malém chlapci (Cameron Bright), který zde sedí. Záhy Clara z budovy odchází směrem k Central Parku, aniž by si byla vědoma, že ji chlapec sleduje.

    Krátce po zasnoubení se v bytě koná oslava narozenin Anniny matky. Avšak předtím, než se rozkrojí dort, se tu zničehonic objeví nezvaný host, tentýž malý chlapec a chce nutně mluvit s Annou v soukromí. Anna bere dítě do kuchyně. Zde jí chlapec sděluje, že je její zemřelý manžel Sean a varuje ji, ať si Josepha nebere. Rozčilená Anna odvádí chlapce z domu a vrátný jí potvrdí, že chlapec se skutečně jmenuje Sean. Sean se nenechá zastrašit a Anně napíše. Pravidelně navštěvuje dům, kde Anna bydlí, se svým otcem, panem Conte (Ted Levine), který je učitelem a má v domě klienty. Annina snoubence situace zneklidňuje a rozhodne se s malým chlapcem promluvit. Když Anna, Joseph i Seanův otec chlapci nařizují, že už nemá Annu obtěžovat, Sean klidně a rozhodně odmítá. Na konci výstupu omdlévá, což Annu emocionálně zasáhne. Sean zná navíc mnoho tajných detailů ze společného života Anny a jejího manžela, což je pro ni i zbytek její rodiny a přátele nevysvětlitelná skutečnost. Ještě více zneklidňující je jeho jistota a intenzita lásky k Anně.

    Chlapec nakonec dostane šanci strávit v bytě, kde Anna žije, nějaký čas, což by mu mělo pomoci pochopit, že jeho přesvědčení je mylné. Avšak během jeho pobytu roste Annina víra v to, že Sean je skutečně její převtělený manžel. Ačkoliv nemůže popřít, že je to velmi podivné, je k malému chlapci čím dál více přitahována a odmítá nátlak rodiny i Josepha, aby se s ním přestala vídat. Mohlo by toto dítě být skutečně Anniným manželem, který se k ní vrátil? Jak by mohla zavrhnout příležitost znovu zakusit lásku, kterou k němu cítila?
    14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20