Jaromír Kallista: Nejlepší filmy
a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Jaromír Kallista: Filmy a seriály

  • Jídlo
    Jídlo (1992)
    Film
    • DaFilms
    84%
    1
  • Konec stalinismu v Čechách
    Konec stalinismu v Čechách (1990)
    Film
    Řez patologů osvobodí ze Stalinovy busty proud výjevů, které připomenou dějiny komunistického Československa. Animovaný film Jana Švankmajera z roku 1990 naznačuje, že i období transformace bude poznamenáno nevyhnutelným dědictvím totalitního systému. (Jeden svět 2009)
    75%
    Řez patologů osvobodí ze Stalinovy busty proud výjevů, které připomenou dějiny komunistického Československa. Animovaný film Jana Švankmajera z roku 1990 naznačuje, že i období transformace bude poznamenáno nevyhnutelným dědictvím totalitního systému. (Jeden svět 2009)
    2
  • 3
  • Šílení
    Šílení (2005)
    Film
    • DaFilms
    Podle vlastního scénáře natočil výtvarník, scenárista a režisér Jan Švankmajer film Šílení, který označuje za „filozofický horor“ a je opět kombinací hraného filmu s animovanými pasážemi. Tématem jsou absolutní svoboda, civilizační represe a manipulace. Scénář volně vychází z motivů dvou povídek E. A. Poea: „Zaživa pohřben“ a „Šílený psychiatr“. Tyto motivy jsou skloubeny v samostatný děj, který s uvedenými povídkami nesouvisí. Jednou z hlavních postav je Markýz. Tato postava je inspirovaná markýzem de Sade. „Ve scénáři jsem použil některé autentické texty de Sada. Je to film hraný, animace je použita jen skromně ve snech. I když se děj filmu zdánlivě odehrává začátkem 19. století ve Francii, je plný anachronismů a reálií dneška, protože tento film je alegorií současného světa. A blázinec je jeho výstižnou kulisou,“ říká Jan Švankmajer. (oficiální text distributora)
    Žánry:DramaHororKomedie
    72%
    Podle vlastního scénáře natočil výtvarník, scenárista a režisér Jan Švankmajer film Šílení, který označuje za „filozofický horor“ a je opět kombinací hraného filmu s animovanými pasážemi. Tématem jsou absolutní svoboda, civilizační represe a manipulace. Scénář volně vychází z motivů dvou povídek E. A. Poea: „Zaživa pohřben“ a „Šílený psychiatr“. Tyto motivy jsou skloubeny v samostatný děj, který s uvedenými povídkami nesouvisí. Jednou z hlavních postav je Markýz. Tato postava je inspirovaná markýzem de Sade. „Ve scénáři jsem použil některé autentické texty de Sada. Je to film hraný, animace je použita jen skromně ve snech. I když se děj filmu zdánlivě odehrává začátkem 19. století ve Francii, je plný anachronismů a reálií dneška, protože tento film je alegorií současného světa. A blázinec je jeho výstižnou kulisou,“ říká Jan Švankmajer. (oficiální text distributora)
    Žánry:DramaHororKomedie
    4
  • Lekce Faust
    Lekce Faust (1993)
    Film
    • DaFilms
    72%
    5
  • Otesánek
    Otesánek (2000)
    Film
    • DaFilms
    70%
    6
  • Spiklenci slasti
    Spiklenci slasti (1996)
    Film
    • DaFilms
    Jednou z hlavních postav slavné alegorie Jana Švankmajera je utrápená listonoška (Bára Hrzánová). Surrealistická koláž začíná v trafice, kde si další z podivínských hrdinů koupí obscénní časopis. Z vystříhaných nahotin vyrábí pomůcky pro sadomasochistickou seanci. Také další dva spiklenci slasti se projevují jako vášniví kutilové. Upocený trafikant (Jiří Lábus) sestavuje neobvyklý aparát, tajnůstkářský frotér (Pavel Nový) si vytváří dráždidla pro autoerotické masáže. Velmi zvláštní jsou rovněž sexuální praktiky žen, mezi nimiž figuruje také půvabná televizní hlasatelka (Anna Wetlinská)... Mistrně zaranžovaný kaleidoskop vypráví o novodobých vášních a perverzích. Mozaika, v jejímž finále někteří zemřou a jiní si prohodí své role, je unikátním průhledem do lidského podvědomí. Je také jízlivou satirou o současném světě plném erotických fetišů. (DAFilms)
    70%
    Jednou z hlavních postav slavné alegorie Jana Švankmajera je utrápená listonoška (Bára Hrzánová). Surrealistická koláž začíná v trafice, kde si další z podivínských hrdinů koupí obscénní časopis. Z vystříhaných nahotin vyrábí pomůcky pro sadomasochistickou seanci. Také další dva spiklenci slasti se projevují jako vášniví kutilové. Upocený trafikant (Jiří Lábus) sestavuje neobvyklý aparát, tajnůstkářský frotér (Pavel Nový) si vytváří dráždidla pro autoerotické masáže. Velmi zvláštní jsou rovněž sexuální praktiky žen, mezi nimiž figuruje také půvabná televizní hlasatelka (Anna Wetlinská)... Mistrně zaranžovaný kaleidoskop vypráví o novodobých vášních a perverzích. Mozaika, v jejímž finále někteří zemřou a jiní si prohodí své role, je unikátním průhledem do lidského podvědomí. Je také jízlivou satirou o současném světě plném erotických fetišů. (DAFilms)
    7
  • Přežít svůj život
    Přežít svůj život (2010)
    FilmRole: Athanor
    • SledovaniTV
    • DaFilms
    Evžen, muž pozdních středních let, žije v bezdětném, leč spokojeném manželství s Miladou. Jedné noci se ovšem Evženovi zdá sen, v němž ho na ulici osloví krásná mladá žena. Stárnoucího Evžena uchvátí nejen svou krásou, zdá se, že je k ní přitahován přímo osudově. Evžen je přesvědčen o tom, že nejde o obyčejný "nesmyslný" sen, že má pro něj a jeho život hlubší význam, proto se na doporučení svého přítele-rodinného lékaře obrátí na poněkud výstřední psychoanalytičku MUDr. Holubovou. Ta za snem zprvu vidí jen sexuální frustraci stárnoucího muže, kterým lomcuje druhá míza. Věci ovšem zdaleka tak jednoduché nejsou...
    68%
    Evžen, muž pozdních středních let, žije v bezdětném, leč spokojeném manželství s Miladou. Jedné noci se ovšem Evženovi zdá sen, v němž ho na ulici osloví krásná mladá žena. Stárnoucího Evžena uchvátí nejen svou krásou, zdá se, že je k ní přitahován přímo osudově. Evžen je přesvědčen o tom, že nejde o obyčejný "nesmyslný" sen, že má pro něj a jeho život hlubší význam, proto se na doporučení svého přítele-rodinného lékaře obrátí na poněkud výstřední psychoanalytičku MUDr. Holubovou. Ta za snem zprvu vidí jen sexuální frustraci stárnoucího muže, kterým lomcuje druhá míza. Věci ovšem zdaleka tak jednoduché nejsou...
    8
  • Hmyz
    Hmyz (2018)
    FilmRole: ATHANOR
    • Max
    • iTunes
    • KVIFF TV
    • +1

    Hospoda na malém městě. Je zavřeno, židle jsou převráceny na stolech. Na věšáku visí „hmyzí šatičky“: sukénky z krepového papíru, papundeklová motýlí křídla, pestře pomalovaná a černé lesklé krovky brouků. U stolu v koutě místnosti sedí šest místních ochotníků: režisér, Růžena, pan Václav, pan Borovička, ajznboňák Kopřiva a slečna Jitka. Tulák leží doma s ischiasem. Chrobáčice a Kukla ještě nepřišly. Během zkoušky se prolnou životy ochotníků s osudy Čapkových postav. Režisér – Cvrček umoří pana Václava, milence své ženy. Pan Kopřiva, hrající Parazita sežere slečnu Jitku – Larvičku. Panu Borovičkovi se podaří převtělení do chrobáka tak přesvědčivě, že opustí nadobro svoji lidskou podobu. Během zkoušky se rodí i umírá, čas nehraje roli. A to vše se odehrává na pozadí Čapkovy hry, kde se hmyz chová jako lidi a lidé jako hmyz.
    „Hra Ze života hmyzu je misantropická hra. Můj scénář jen tuto misantropii prohlubuje, tak jako se prohlubuje podobnost člověka s hmyzem a této civilizace s mraveništěm. Také by se nemělo zapomínat na poselství Kafkovi Proměny,“ říká Jan Švankmajer. (CinemArt CZ)

    Žánry:DramaKomedie
    56%

    Hospoda na malém městě. Je zavřeno, židle jsou převráceny na stolech. Na věšáku visí „hmyzí šatičky“: sukénky z krepového papíru, papundeklová motýlí křídla, pestře pomalovaná a černé lesklé krovky brouků. U stolu v koutě místnosti sedí šest místních ochotníků: režisér, Růžena, pan Václav, pan Borovička, ajznboňák Kopřiva a slečna Jitka. Tulák leží doma s ischiasem. Chrobáčice a Kukla ještě nepřišly. Během zkoušky se prolnou životy ochotníků s osudy Čapkových postav. Režisér – Cvrček umoří pana Václava, milence své ženy. Pan Kopřiva, hrající Parazita sežere slečnu Jitku – Larvičku. Panu Borovičkovi se podaří převtělení do chrobáka tak přesvědčivě, že opustí nadobro svoji lidskou podobu. Během zkoušky se rodí i umírá, čas nehraje roli. A to vše se odehrává na pozadí Čapkovy hry, kde se hmyz chová jako lidi a lidé jako hmyz.
    „Hra Ze života hmyzu je misantropická hra. Můj scénář jen tuto misantropii prohlubuje, tak jako se prohlubuje podobnost člověka s hmyzem a této civilizace s mraveništěm. Také by se nemělo zapomínat na poselství Kafkovi Proměny,“ říká Jan Švankmajer. (CinemArt CZ)

    Žánry:DramaKomedie
    9