5.7

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Květa Hanušová: Filmy a seriály

  • Zločin v dívčí škole
    Zločin v dívčí škole (1965)
    FilmRole: Girl (segment "Zločin v dívčí škole")
    Třípovídkový film vznikl podle detektivních předloh Josefa Škvoreckého. Každý z příběhů režíroval jiný režisér, avšak hlavní hrdina, poručík Borůvka, zůstává svorníkem všech řešených případů. Zahrál si ho Lubomír Lipský. Hlavní hrdina tak prochází různými prostředími, když vyšetřuje záhadná úmrtí mezi horolezci, pátrá po okolnostech podivné smrti tanečnice v hudebním divadle a zkoumá, proč zmizel profesor v dívčí škole. Závěrečnou epizodu režíroval začínající Jiří Menzel, jenž z celého konvenčně pojednaného triptychu dosáhl asi největší životnosti vyprávěného příběhu. Film vcelku oprávněně zapadl, takže jeho nynější uvedení se stává vzácnou příležitostí seznámit se i s méně známou tvorbou slavného režiséra.
    65%
    Třípovídkový film vznikl podle detektivních předloh Josefa Škvoreckého. Každý z příběhů režíroval jiný režisér, avšak hlavní hrdina, poručík Borůvka, zůstává svorníkem všech řešených případů. Zahrál si ho Lubomír Lipský. Hlavní hrdina tak prochází různými prostředími, když vyšetřuje záhadná úmrtí mezi horolezci, pátrá po okolnostech podivné smrti tanečnice v hudebním divadle a zkoumá, proč zmizel profesor v dívčí škole. Závěrečnou epizodu režíroval začínající Jiří Menzel, jenž z celého konvenčně pojednaného triptychu dosáhl asi největší životnosti vyprávěného příběhu. Film vcelku oprávněně zapadl, takže jeho nynější uvedení se stává vzácnou příležitostí seznámit se i s méně známou tvorbou slavného režiséra.
    1
  • Příběh lásky a cti
    Příběh lásky a cti (1977)
    FilmRole: Ball Dancer
    Téměř ve stejné době jako předchozí Záchvěv strachu se odehrává též Příběh lásky a cti. Také zachycuje pokrytecké ovzduší oněch časů, zvláště takzvanou lepší společnost, ovšem od společenského akcentu se více přesouvá k soukromým trablům dvou mimořádných, osaměle se však cítících umělců - Jana Nerudy a Karoliny Světlé. Jejich milostné vzplanutí dokládají zachované dopisy, které si vyměňovali. Na jejich základě scenárista Jiří Šotola domyslel plně uvěřitelný příběh, jemuž však režisér Otakar Vávra vtiskl staromilský výraz, marně nadlehčovaný nostalgicky zamženou kamerou Miroslava Ondříčka.
    Žánry:DramaHistorický
    59%
    Téměř ve stejné době jako předchozí Záchvěv strachu se odehrává též Příběh lásky a cti. Také zachycuje pokrytecké ovzduší oněch časů, zvláště takzvanou lepší společnost, ovšem od společenského akcentu se více přesouvá k soukromým trablům dvou mimořádných, osaměle se však cítících umělců - Jana Nerudy a Karoliny Světlé. Jejich milostné vzplanutí dokládají zachované dopisy, které si vyměňovali. Na jejich základě scenárista Jiří Šotola domyslel plně uvěřitelný příběh, jemuž však režisér Otakar Vávra vtiskl staromilský výraz, marně nadlehčovaný nostalgicky zamženou kamerou Miroslava Ondříčka.
    Žánry:DramaHistorický
    2
  • Útěk do větru
    Útěk do větru (1965)
    FilmRole: Věra
    Původní profesí byl režisér Václav Táborský dokumentarista, takže i do jeho hraného pokusu, vcelku neprávem pozapomenutého, pronikly dokumentární prvky v zachycení prostředí i pojetí zápletek. Vypráví o trojici dospívajících chlapců, vyrůstajících v ne zcela příkladných rodinách, kteří se rozhodnou z obavy před trestem za záškoláctví opustit rodiče a postavit se na vlastní nohy. I když jejich výlet na vesnici, kde hledali nové uplatnění, netrval dlouho (a v tom lze spatřovat určitou mravoličnost), dokázali, že se umí o sebe postarat. Věrohodné je jak postižení vesnického prostředí, tak zejména herecké ztvárnění, opírající se o neznámé tváře.
    Žánry:DramaRodinný
    54%
    Původní profesí byl režisér Václav Táborský dokumentarista, takže i do jeho hraného pokusu, vcelku neprávem pozapomenutého, pronikly dokumentární prvky v zachycení prostředí i pojetí zápletek. Vypráví o trojici dospívajících chlapců, vyrůstajících v ne zcela příkladných rodinách, kteří se rozhodnou z obavy před trestem za záškoláctví opustit rodiče a postavit se na vlastní nohy. I když jejich výlet na vesnici, kde hledali nové uplatnění, netrval dlouho (a v tom lze spatřovat určitou mravoličnost), dokázali, že se umí o sebe postarat. Věrohodné je jak postižení vesnického prostředí, tak zejména herecké ztvárnění, opírající se o neznámé tváře.
    Žánry:DramaRodinný
    3