7.1

Douglas Read: Filmy a seriály

  • Velký šéf
    Velký šéf (1969)
    Film
    Velký šéf (Le Cerveau) je francouzsko-italská filmová komedie. Arthur a Anatole jsou dva drobní zlodějíčci, kteří chtějí ukrást peníze z tajných fondů NATO převážené ve speciálním vlaku Paříž – Brusel. Nemají ponětí, že si na stejný lup dělá zálusk i zločinecké eso zvané Velký šéf. Prý má extrémně velký mozek a ve stresu kvůli tomu nedokáže udržet hlavu zpříma. Podle všeho je zodpovědný za slavnou loupež před několika lety ve vlaku Glasgow – Londýn. Cesty těchto zločinců se tak musí logicky zkřížit a je jen otázkou, komu se podaří peníze získat...
    80%
    Velký šéf (Le Cerveau) je francouzsko-italská filmová komedie. Arthur a Anatole jsou dva drobní zlodějíčci, kteří chtějí ukrást peníze z tajných fondů NATO převážené ve speciálním vlaku Paříž – Brusel. Nemají ponětí, že si na stejný lup dělá zálusk i zločinecké eso zvané Velký šéf. Prý má extrémně velký mozek a ve stresu kvůli tomu nedokáže udržet hlavu zpříma. Podle všeho je zodpovědný za slavnou loupež před několika lety ve vlaku Glasgow – Londýn. Cesty těchto zločinců se tak musí logicky zkřížit a je jen otázkou, komu se podaří peníze získat...
    1
  • Senzační prázdniny
    Senzační prázdniny (1967)
    Film
    V komedii Senzační prázdniny se s populárním komikem Louisem de Funesem setkáváme v roli cholerického ředitele střední školy a současně otce dvou synů, z nichž starší mu dělá neustále potíže: propadne z angličtiny, má odjet na prázdniny do Anglie výměnou za mladou Angličanku, pošle však za sebe kamaráda a sám se do anglické dívky zamiluje. Když vše praskne, musí pan ředitel do Anglie vše vysvětlit a urovnat. Jeho cesta však není zdaleka jednoduchá...
    Žánry:Komedie
    77%
    V komedii Senzační prázdniny se s populárním komikem Louisem de Funesem setkáváme v roli cholerického ředitele střední školy a současně otce dvou synů, z nichž starší mu dělá neustále potíže: propadne z angličtiny, má odjet na prázdniny do Anglie výměnou za mladou Angličanku, pošle však za sebe kamaráda a sám se do anglické dívky zamiluje. Když vše praskne, musí pan ředitel do Anglie vše vysvětlit a urovnat. Jeho cesta však není zdaleka jednoduchá...
    Žánry:Komedie
    2
  • Playtime
    Playtime (1967)
    Film
    • iTunes

    Pan Hulot se ocitne v modernistické části velkoměsta, uprostřed chladné architektury ze skla a chromované oceli. Ztratí se v labyrintu neosobních úřadů sídlících v těchto palácích a poté je stržen invazí amerických turistek, hekticky objíždějících evropské metropole. Film natáčený v kulisách nákladně vybudovaného městečka "Tativille" u Paříže (modely 1 : 5) předznamenal pozdější architektonický experiment - pařížskou čtvrť La Défense. Každý záběr je výsledkem dokonalé choreografie pohybů, gest a manýr, zachycuje i drobné reakce postav v odlidštěném prostředí mrakodrapů. Obrazy jsou doprovázeny kakofonií zvuků a jen zlomky dialogů. Tatiho tabló obsahuje nepřeberné množství komických detailů, které při jednom zhlédnutí nelze všechny postihnout. Ve své době nedoceněné arcidílo - komediální vize na pomezí halucinace a abstrakce - je dnes považováno za nejvýznamnější vizuální inovaci ve filmu 60. let. Film původně natočený na 70 mm byl později rekonstruován a převeden na 35 mm.

    74%

    Pan Hulot se ocitne v modernistické části velkoměsta, uprostřed chladné architektury ze skla a chromované oceli. Ztratí se v labyrintu neosobních úřadů sídlících v těchto palácích a poté je stržen invazí amerických turistek, hekticky objíždějících evropské metropole. Film natáčený v kulisách nákladně vybudovaného městečka "Tativille" u Paříže (modely 1 : 5) předznamenal pozdější architektonický experiment - pařížskou čtvrť La Défense. Každý záběr je výsledkem dokonalé choreografie pohybů, gest a manýr, zachycuje i drobné reakce postav v odlidštěném prostředí mrakodrapů. Obrazy jsou doprovázeny kakofonií zvuků a jen zlomky dialogů. Tatiho tabló obsahuje nepřeberné množství komických detailů, které při jednom zhlédnutí nelze všechny postihnout. Ve své době nedoceněné arcidílo - komediální vize na pomezí halucinace a abstrakce - je dnes považováno za nejvýznamnější vizuální inovaci ve filmu 60. let. Film původně natočený na 70 mm byl později rekonstruován a převeden na 35 mm.

    3
  • Mléčná dráha
    Mléčná dráha (1969)
    Film
    Dielo, ktoré dopĺňa cyklus Buñuelovych filmov - Nazarín, Viridiana, Šimon na púšti - venovaný témam dotýkajúcim sa náboženských otázok. Buñuel do tohto filmu síce vkladá rozpravy o šiestich základných cirkevných dogmách a ich heretických degradáciách a prvýkrát tak prechádza na pole teológie, no to neznamená, že teologizuje. O východiskách viery sa nesnaží podať bližšiu, súvislejšiu informáciu, a už vôbec nie pochopiť ich ako problém. Preto je charakteristické, že v Mliečnej dráhe sa o dogmách diskutuje v málo prehľadných útržkovitých dialógoch, zámernom znejasnení, ktorým sa demonštruje, že tu nejde o detailné porozumenie, ale o sarkastický, vopred hotový súd nad úlohou náboženskej dogmatiky v európskych dejinách. Svet dogmy však zároveň dostáva šancu odkryť aj svoju príťažlivú a v Buñuelovom rúhavom pohľade poeticky humornú kvalitu...
    70%
    Dielo, ktoré dopĺňa cyklus Buñuelovych filmov - Nazarín, Viridiana, Šimon na púšti - venovaný témam dotýkajúcim sa náboženských otázok. Buñuel do tohto filmu síce vkladá rozpravy o šiestich základných cirkevných dogmách a ich heretických degradáciách a prvýkrát tak prechádza na pole teológie, no to neznamená, že teologizuje. O východiskách viery sa nesnaží podať bližšiu, súvislejšiu informáciu, a už vôbec nie pochopiť ich ako problém. Preto je charakteristické, že v Mliečnej dráhe sa o dogmách diskutuje v málo prehľadných útržkovitých dialógoch, zámernom znejasnení, ktorým sa demonštruje, že tu nejde o detailné porozumenie, ale o sarkastický, vopred hotový súd nad úlohou náboženskej dogmatiky v európskych dejinách. Svet dogmy však zároveň dostáva šancu odkryť aj svoju príťažlivú a v Buñuelovom rúhavom pohľade poeticky humornú kvalitu...
    4
  • Písečný ptáček
    Písečný ptáček (1965)
    FilmRole: Boy (uncredited)
    64%
    5
  • Sympatický dareba
    Sympatický dareba (1966)
    Film
    Tony (J.P.Belmondo) je rošťák jak se patří a téměř každého svým sympatickým zjevem dostane tam, kde ho vždycky chce mít. Bohužel a možná i bohudík se vždy nespokojí jen s jednou ženou a ne s jednou ženou také zametá. Tak to jde až do té doby, než pozná Muriel (Mylène Demongeot) a jejího přítele Bibiho (Philippe Noiret), díky kterým se dostane do vyšší společnosti, kde páchá neplechu v daleko větším měřítku než dosud.
    Žánry:Komedie
    62%
    Tony (J.P.Belmondo) je rošťák jak se patří a téměř každého svým sympatickým zjevem dostane tam, kde ho vždycky chce mít. Bohužel a možná i bohudík se vždy nespokojí jen s jednou ženou a ne s jednou ženou také zametá. Tak to jde až do té doby, než pozná Muriel (Mylène Demongeot) a jejího přítele Bibiho (Philippe Noiret), díky kterým se dostane do vyšší společnosti, kde páchá neplechu v daleko větším měřítku než dosud.
    Žánry:Komedie
    6
  • 7
  • 8