?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Josef Císař: Filmy a seriály

  • Hříšní lidé města pražského
    Hříšní lidé města pražského (1968)
    Seriál
    • iVysílání
    Třináctidílný seriál starých kriminálních případů podle povídek Jiřího Marka ze sbírky Panoptikum starých kriminálních příběhů, která byla inspirována skutečnými případy policejních radů pražské kriminálky Knotka a Vaňáska z let 1925-1930. Názvy epizod: 1) Přísaha 2) Malý a velký vrah 3) Lady Macbeth z Vinohrad 4) Otisky prstů 5) Černé rukavice 6) Případ lichého střevíce 7) Lodní uzel 8) Telegram z Neapole 9) Turecké náušnice 10) Kaprova smrt 11) Hra 12) Špion přijede v sedm 13) Svědomí
    Žánry:Krimi
    85%
    Třináctidílný seriál starých kriminálních případů podle povídek Jiřího Marka ze sbírky Panoptikum starých kriminálních příběhů, která byla inspirována skutečnými případy policejních radů pražské kriminálky Knotka a Vaňáska z let 1925-1930. Názvy epizod: 1) Přísaha 2) Malý a velký vrah 3) Lady Macbeth z Vinohrad 4) Otisky prstů 5) Černé rukavice 6) Případ lichého střevíce 7) Lodní uzel 8) Telegram z Neapole 9) Turecké náušnice 10) Kaprova smrt 11) Hra 12) Špion přijede v sedm 13) Svědomí
    Žánry:Krimi
    1
  • Soukromá vichřice
    Soukromá vichřice (1967)
    Film
    • VOYO
    Soukromá vichřice je prvním filmovým přepisem Páralova románu, též se odehrává v Ústí nad Labem, městě s početným chemickým průmyslem - avšak zvolené prostředí se mění v pouhou kulisu. Režiséra Hynka Bočana více zajímají proměnlivé vztahy mezi manžely i milenci, dvojice se rozcházejí i scházejí, hádají se i usmiřují. Malé milostné dobrodružství sice vnáší vzrušení, avšak neméně důležité je přiměřené hmotné zajištění. Pod zábavným zevnějškem příběhu probleskují úvahy o leckdy sporných hodnotách, k nimž dospěli lidé žijící v socialismu. Smutná komedie do značně míry staví na hereckém ztvárnění, avšak ve výsledku působí přece jen vyšuměle, u postav občas postrádáme věrohodné motivace.
    Žánry:Komedie
    75%
    Soukromá vichřice je prvním filmovým přepisem Páralova románu, též se odehrává v Ústí nad Labem, městě s početným chemickým průmyslem - avšak zvolené prostředí se mění v pouhou kulisu. Režiséra Hynka Bočana více zajímají proměnlivé vztahy mezi manžely i milenci, dvojice se rozcházejí i scházejí, hádají se i usmiřují. Malé milostné dobrodružství sice vnáší vzrušení, avšak neméně důležité je přiměřené hmotné zajištění. Pod zábavným zevnějškem příběhu probleskují úvahy o leckdy sporných hodnotách, k nimž dospěli lidé žijící v socialismu. Smutná komedie do značně míry staví na hereckém ztvárnění, avšak ve výsledku působí přece jen vyšuměle, u postav občas postrádáme věrohodné motivace.
    Žánry:Komedie
    2
  • Partie krásného dragouna
    Partie krásného dragouna (1970)
    Film
    • VOYO
    • O2 TV
    • Filmbox+
    Jednoho večera je ve své vile na předměstí zavražděna bohatá soukromnice Františka Zuzánková. Už po krátkém čase začne komisař Zdychynec, který spolupracuje na vyšetřování s policejním radou Vacátkem, ze zločinu podezřívat snoubence své dcery Kamilky, mladého poručíka od dragounů - Rudiho Macháčka. To, že v den vraždy přišel pozdě na taneční zábavu a choval se značně podezřele, není jedinou stopou, která ukazuje přímo na něj. Výslech mezi čtyřma očima však skončí hádkou a fackami. Zdychynec se svěří Vacátkovi a ten pošle za Rudim detektiva Brůžka. Ten vypátrá, že pohledný dragoun má pletky i s dalšími dívkami. Všechny jsou s ním v jiném stavu a všechny doufají, že se s nimi ožení. Mezitím Zdychynec přijde na další stopu, kterou je synovec zavražděné paní Zuzánkové, cirkusák Pepa Zuzánek. Který z mužů vraždil, to je otázka, na kterou musí najít odpověď Vacátko se svými detektivy Brůžkem a Boušem, za neocenitelné pomoci komisaře Zdychynce.
    Žánry:KomedieKrimi
    74%
    Jednoho večera je ve své vile na předměstí zavražděna bohatá soukromnice Františka Zuzánková. Už po krátkém čase začne komisař Zdychynec, který spolupracuje na vyšetřování s policejním radou Vacátkem, ze zločinu podezřívat snoubence své dcery Kamilky, mladého poručíka od dragounů - Rudiho Macháčka. To, že v den vraždy přišel pozdě na taneční zábavu a choval se značně podezřele, není jedinou stopou, která ukazuje přímo na něj. Výslech mezi čtyřma očima však skončí hádkou a fackami. Zdychynec se svěří Vacátkovi a ten pošle za Rudim detektiva Brůžka. Ten vypátrá, že pohledný dragoun má pletky i s dalšími dívkami. Všechny jsou s ním v jiném stavu a všechny doufají, že se s nimi ožení. Mezitím Zdychynec přijde na další stopu, kterou je synovec zavražděné paní Zuzánkové, cirkusák Pepa Zuzánek. Který z mužů vraždil, to je otázka, na kterou musí najít odpověď Vacátko se svými detektivy Brůžkem a Boušem, za neocenitelné pomoci komisaře Zdychynce.
    Žánry:KomedieKrimi
    3
  • Smrt černého krále
    Smrt černého krále (1971)
    Film
    • VOYO
    • O2 TV
    Praha třicátých let minulého století. Do nabité tramvaje nastupuje hezká mladá dívka. Rázem upoutá pozornost mládence, který nejen oceňuje dívčin půvab, ale hlavně se snaží nenápadně ukrást její kabelku. A tak se seznamujeme s jednou z hlavních postav filmu Smrt černého krále, s podvodníkem, kapsářem a vůbec podivnou existencí Josefem Kořínkem alias Pépim. Kromě něj je příběh zalidněn dalšími postavičkami z pražské periferie. Ve filmu pochopitelně nechybí ani rozšafný rada Vacátko a jeho nerozluční vyšetřovatelé Brůžek a Bouše. Mají smutnou povinnost - vypátrat vraha inkasisty Krále, jenž byl nalezen mrtev a jenž cestou z banky přišel o sumu, která by mohla zajímat spoustu lidí z jeho okolí. (Česká televize)
    Žánry:KrimiDramaKomedie
    72%
    Praha třicátých let minulého století. Do nabité tramvaje nastupuje hezká mladá dívka. Rázem upoutá pozornost mládence, který nejen oceňuje dívčin půvab, ale hlavně se snaží nenápadně ukrást její kabelku. A tak se seznamujeme s jednou z hlavních postav filmu Smrt černého krále, s podvodníkem, kapsářem a vůbec podivnou existencí Josefem Kořínkem alias Pépim. Kromě něj je příběh zalidněn dalšími postavičkami z pražské periferie. Ve filmu pochopitelně nechybí ani rozšafný rada Vacátko a jeho nerozluční vyšetřovatelé Brůžek a Bouše. Mají smutnou povinnost - vypátrat vraha inkasisty Krále, jenž byl nalezen mrtev a jenž cestou z banky přišel o sumu, která by mohla zajímat spoustu lidí z jeho okolí. (Česká televize)
    Žánry:KrimiDramaKomedie
    4
  • Pěnička a Paraplíčko
    Pěnička a Paraplíčko (1970)
    Film
    • VOYO
    Jednou z největších postav, které vytvořil Jaroslav Marvan je vrchní kriminální rada Vacátko. Spisovatel Jiří Marek, autor literární předlohy, napsal tuto postavu podle čtyř skutečných pražských kriminalistů z období první republiky, ale teprve až když jí Marvan vdechl život, zajásal syn jednoho z oněch čtyř pánů radů: "To je přece táta!" Film Pěnička a Paraplíčko bezprostředně navazuje na oblíbený televizní seriál Hříšní lidé Města pražského. Volba padla na povídky z jeho další knihy Panoptikum hříšných lidí. I zde se vedle pana Vacátka objevují jeho podřízení – detektivové pan Bouše a pan Brůžek v podání Josefa Vinkláře a Josefa Bláhy. Film nesoucí podtitul "kasařská balada" ukazuje s úsměvným nadhledem pražskou "zločineckou galérku". Pěnička je kasař a Anča Paraplíčko chudičká šlapka. Jejich příběh málem vyústí v krvavý masakr, kterému zabrání jen moudrost a životní zkušenost rady Vacátka... (Česká televize)
    Žánry:Krimi
    72%
    Jednou z největších postav, které vytvořil Jaroslav Marvan je vrchní kriminální rada Vacátko. Spisovatel Jiří Marek, autor literární předlohy, napsal tuto postavu podle čtyř skutečných pražských kriminalistů z období první republiky, ale teprve až když jí Marvan vdechl život, zajásal syn jednoho z oněch čtyř pánů radů: "To je přece táta!" Film Pěnička a Paraplíčko bezprostředně navazuje na oblíbený televizní seriál Hříšní lidé Města pražského. Volba padla na povídky z jeho další knihy Panoptikum hříšných lidí. I zde se vedle pana Vacátka objevují jeho podřízení – detektivové pan Bouše a pan Brůžek v podání Josefa Vinkláře a Josefa Bláhy. Film nesoucí podtitul "kasařská balada" ukazuje s úsměvným nadhledem pražskou "zločineckou galérku". Pěnička je kasař a Anča Paraplíčko chudičká šlapka. Jejich příběh málem vyústí v krvavý masakr, kterému zabrání jen moudrost a životní zkušenost rady Vacátka... (Česká televize)
    Žánry:Krimi
    5
  • Vražda v hotelu Excelsior
    Vražda v hotelu Excelsior (1971)
    Film
    • VOYO
    • O2 TV
    Vražda v hotelu Excelsior je další ze série čtyř barrandovských filmů, které navázaly na úspěšný televizní seriál podle povídek Jiřího Marka. Tentokrát byly vybrány z jeho knihy Panoptikum hříšných lidí. V kriminálním retro příběhu se vše točí kolem láhve od francouzského koňaku, jíž byla v prvotřídním pražském podniku zabita půvabná Dana Matoušová. Všechny nitky zapeklitého případu, kde nechybí hazard a v němž postupně upadají do podezření jak zaměstnanci hotelu, tak i hosté, včetně tajemného perského diplomata, zručně rozplétá policejní rada Vacátko a jeho spolupracovníci. O spletitou šarádu se stará především ředitel podniku Hnízdo, který se za každou cenu snaží uchovat zdání dobré pověsti hotelu... O znamenité vykreslení atmosféry 30. let se vedle všech tvůrců (Jiří Marek, Jiří Sequens, Václav Hanuš) a herců (Jaroslav Marvan, Josef Vinklář, Josef Bláha, Miloš Kopecký) zasloužil i "hotelový orchestr" s krásnou písní "Excelsior – slow" Zdeňka Lišky a Vladimíra Síse, kterou ve stylu R. A. Dvorského zpívá Eduard Hrubeš. (Česká televize)
    Žánry:KrimiKomedie
    71%
    Vražda v hotelu Excelsior je další ze série čtyř barrandovských filmů, které navázaly na úspěšný televizní seriál podle povídek Jiřího Marka. Tentokrát byly vybrány z jeho knihy Panoptikum hříšných lidí. V kriminálním retro příběhu se vše točí kolem láhve od francouzského koňaku, jíž byla v prvotřídním pražském podniku zabita půvabná Dana Matoušová. Všechny nitky zapeklitého případu, kde nechybí hazard a v němž postupně upadají do podezření jak zaměstnanci hotelu, tak i hosté, včetně tajemného perského diplomata, zručně rozplétá policejní rada Vacátko a jeho spolupracovníci. O spletitou šarádu se stará především ředitel podniku Hnízdo, který se za každou cenu snaží uchovat zdání dobré pověsti hotelu... O znamenité vykreslení atmosféry 30. let se vedle všech tvůrců (Jiří Marek, Jiří Sequens, Václav Hanuš) a herců (Jaroslav Marvan, Josef Vinklář, Josef Bláha, Miloš Kopecký) zasloužil i "hotelový orchestr" s krásnou písní "Excelsior – slow" Zdeňka Lišky a Vladimíra Síse, kterou ve stylu R. A. Dvorského zpívá Eduard Hrubeš. (Česká televize)
    Žánry:KrimiKomedie
    6
  • 105% alibi
    105% alibi (1959)
    Film
    • VOYO
    Kdo z postav tohoto filmu je oním vrahem? Vedoucí hotelu Černá růže Alfréd Batysta, který se snaží zakrýt manko v podniku, nebo Karel Antoš a jeho kamarád Jirka Brož, kteří ukradli vyhrávající los? Vrahem však může být i dcera jedné z obětí, která svou pracovní nepřítomnost omlouvá otcovou nemocí, ale za otcem nepřijela. I syn paní Majky, který z vkladní knížky obětí vybírá dvanáct tisíc, jím může být. O komplikovanosti případu svědčí i to, že vybraná částka se shoduje s mankem v hotelu, a že manko bylo vlastně číšníka Kiciho, který měl právě v té době celou částku vrátit... (CS Film)
    Žánry:KrimiDrama
    70%
    Kdo z postav tohoto filmu je oním vrahem? Vedoucí hotelu Černá růže Alfréd Batysta, který se snaží zakrýt manko v podniku, nebo Karel Antoš a jeho kamarád Jirka Brož, kteří ukradli vyhrávající los? Vrahem však může být i dcera jedné z obětí, která svou pracovní nepřítomnost omlouvá otcovou nemocí, ale za otcem nepřijela. I syn paní Majky, který z vkladní knížky obětí vybírá dvanáct tisíc, jím může být. O komplikovanosti případu svědčí i to, že vybraná částka se shoduje s mankem v hotelu, a že manko bylo vlastně číšníka Kiciho, který měl právě v té době celou částku vrátit... (CS Film)
    Žánry:KrimiDrama
    7
  • Máte doma lva?
    Máte doma lva? (1963)
    Film
    70%
    8
  • Ta chvíle, ten okamžik
    Ta chvíle, ten okamžik (1981)
    Film
    69%
    9
  • Rukojmí v Bella Vista
    Rukojmí v Bella Vista (1979)
    Film
    • VOYO
    67%
    10
  • Pokus o vraždu
    Pokus o vraždu (1973)
    Film
    • VOYO
    Hlavní postavou příběhu je profesor Trojan, přednosta jedné pražské kliniky, který neprožívá zrovna nejšťastnější období. Jeho kočka byla otrávena kyanidem, nepohodl se svým synem Petrem, který se odstěhoval za svou ženou, nadějnou zpěvačkou Evou do Brna a otce vyhledává, jen když potřebuje peníze, a jako by to nestačilo, někdo po něm večer vystřelí. Trojan to zpočátku považuje za omyl či klukovinu a nesdílí obavy svého okolí. Jenže pak je objeven kyanid, který jeden z pacientů sebral asistentu Dvořáčkovi, který si ho vypůjčil na nepovolený pokus. Trojan si dá kyanid dohromady s výstřelem a pomalu se v něm začne probouzet podezření, že se ho někdo pokouší zabít. Podezírá nejprve Dvořáčka, který by se mohl po jeho smrti stát přednostou, ale později, jak stále hlouběji upadá do psychózy strachu a obav, začne podezírat všechny okolo sebe. Syna, který od něj chce peníze, synovce Pavla, který ho nenávidí, protože mu odmítl pomoci, když mu hrozilo vyhození z vysoké školy a dokonce i svého přítele, soudce Šedu, který se ho snažil uklidnit vyprávěním o podobném strachu, který před lety zažíval, když byl z vězení propuštěn vězeň, který mu přísahal pomstu. Zcela nutně tak ztrácí přátele, úctu svého okolí i přízeň vlastní rodiny. Dostává se do postupné izolace a uzavírá se před celým světem. Vzpamatuje ho až druhý výstřel, to už je však možná příliš pozdě, aby zachránil vztahy, které svým strachem a bezohlednou podezíravostí zničil.
    67%
    Hlavní postavou příběhu je profesor Trojan, přednosta jedné pražské kliniky, který neprožívá zrovna nejšťastnější období. Jeho kočka byla otrávena kyanidem, nepohodl se svým synem Petrem, který se odstěhoval za svou ženou, nadějnou zpěvačkou Evou do Brna a otce vyhledává, jen když potřebuje peníze, a jako by to nestačilo, někdo po něm večer vystřelí. Trojan to zpočátku považuje za omyl či klukovinu a nesdílí obavy svého okolí. Jenže pak je objeven kyanid, který jeden z pacientů sebral asistentu Dvořáčkovi, který si ho vypůjčil na nepovolený pokus. Trojan si dá kyanid dohromady s výstřelem a pomalu se v něm začne probouzet podezření, že se ho někdo pokouší zabít. Podezírá nejprve Dvořáčka, který by se mohl po jeho smrti stát přednostou, ale později, jak stále hlouběji upadá do psychózy strachu a obav, začne podezírat všechny okolo sebe. Syna, který od něj chce peníze, synovce Pavla, který ho nenávidí, protože mu odmítl pomoci, když mu hrozilo vyhození z vysoké školy a dokonce i svého přítele, soudce Šedu, který se ho snažil uklidnit vyprávěním o podobném strachu, který před lety zažíval, když byl z vězení propuštěn vězeň, který mu přísahal pomstu. Zcela nutně tak ztrácí přátele, úctu svého okolí i přízeň vlastní rodiny. Dostává se do postupné izolace a uzavírá se před celým světem. Vzpamatuje ho až druhý výstřel, to už je však možná příliš pozdě, aby zachránil vztahy, které svým strachem a bezohlednou podezíravostí zničil.
    11
  • Stud
    Stud (1967)
    Film

    Arnošt Pánek, vedoucí činitel v kterémsi jihomoravském městečku, má narušeny klidné dny. Byl zatčen jeho chráněnec Kvasil, předseda vzorného zemědělského družstva - a obviněn ze znásilnění nezletilého děvčete, z pojišťovacích podvodů a zneužívání pravomoci veřejného činitele. Naštvaný Pánek se rozhodne sám vyšetřit okolnosti, které vedly k událostem pro něho tak nepříjemným. I když se film režiséra Ladislav Helga zabývá dlouholetým funkcionářem sloužícím komunistickému systému, daleko precizněji se zaměřuje na mentalitu dlouholetého okresního politika, jenž si vybudoval pevnou mocenskou síť a odmítá cokoli měnit na svých metodách, neřkuli odstoupit. Helge vztyčuje důležitou otázku - dotýká se zkorumpovaného svědomí, kdy hmotný blahobyt se stává jediným měřítkem hodnot. Nelze se pak divit, že ti, co odmítají přistoupit na tuto \"tichou dohodu\", jsou odsouzeni k hmotnému živoření. Stud je jedním z nejdůležitějších filmů 60. let, přesně diagnostikuje tehdejší společenské ovzduší.

    66%

    Arnošt Pánek, vedoucí činitel v kterémsi jihomoravském městečku, má narušeny klidné dny. Byl zatčen jeho chráněnec Kvasil, předseda vzorného zemědělského družstva - a obviněn ze znásilnění nezletilého děvčete, z pojišťovacích podvodů a zneužívání pravomoci veřejného činitele. Naštvaný Pánek se rozhodne sám vyšetřit okolnosti, které vedly k událostem pro něho tak nepříjemným. I když se film režiséra Ladislav Helga zabývá dlouholetým funkcionářem sloužícím komunistickému systému, daleko precizněji se zaměřuje na mentalitu dlouholetého okresního politika, jenž si vybudoval pevnou mocenskou síť a odmítá cokoli měnit na svých metodách, neřkuli odstoupit. Helge vztyčuje důležitou otázku - dotýká se zkorumpovaného svědomí, kdy hmotný blahobyt se stává jediným měřítkem hodnot. Nelze se pak divit, že ti, co odmítají přistoupit na tuto \"tichou dohodu\", jsou odsouzeni k hmotnému živoření. Stud je jedním z nejdůležitějších filmů 60. let, přesně diagnostikuje tehdejší společenské ovzduší.

    12
  • Ten svetr si nesvlíkej
    Ten svetr si nesvlíkej (1980)
    Film
    • VOYO
    65%
    13
  • Kotva u přívozu
    Kotva u přívozu (1980)
    Film
    • iVysílání
    Další komedie báječné Marie Poledňákové, nás přivádí do rodiny televizní hlasatelky (Jana Šulcová). Příběh začíná a hlasatelka Magda pospíchá do práce. Má však autonehodu. Magda velice rychle zařídí vše potřebné a pospíchá do televize, aby se mohla věnovat pracovním povinnostem. Druhý účastní nehody (Jan Kačer) který působí jako lékař v nemocnici Pod Petřínem, jde zařídit vše potřebné. Když vstoupí do místnosti aby vyhledal sestru spatří Magdu v televizi jako hlasatelku. Marně oba přemýšlí odkud se znají. Magda volá druhému manželovi meteorologovi Vojtovi (Petr Haničinec) že měla nehodu aby došel pro rozbité auto a dal ho opravit. Auto se však nenajde, protože o něj se již postaral lékař. Magdin syn Bobeš (Miroslav Vladyka) prožívá první velkou lásku. Začal chodit s Vendulou (Vida Skalská), která je sice o rok starší, ale mají společné zájmy. Magda se snaží zorganizovat stěhování do nově postaveného domu, tak aby tam mohli trávit vánoce. Je tím přímo posedlá. Ani hlídač rozestavěného domu Brandejs (Ladislav Pešek) nevěří že se to stihne, protože se objevují problémy s vodou. Plánuje se oslava Magdin narozenin, na kterou Bobeš pozval i Vendulu. Magdu však nečekaně odvolají do práce, protože kolegyně nepřišla. Magda se tam potkává s doktorem a domluví se že se vlastně potkali, když byl Bobeš malý a ležel v nemocnici Pod Petřínem kde se léčil z Astmatu. Magdě taky dojde že si na lékaře pamatuje. Protože nedošlo k setkání Venduly a mámy Bobše, tak Magdu navštíví Bobeš s Vendulou v televizi, zároveň se tam potkává Magda s lékařem. Na koncertě se potkává Magda s lékařem a Vendulou, která je tam s nějakým kamarádem. Bobeš chce jet na vánoční prázdniny na Šumavu s Vendulou, které tam má pracovně rodiče. Magda nechce Bobeše pustit, dochází k hádkám. Bobeš se rozchází s Vendulou, protože se dověděl o tom že byla na koncertě s kamarádem a jemu tvrdila něco jiného. Magda se konečně stěhuje s rodinou do nového domu. Při zařizování dorazí Vendula za Bobešem, že se chce polepšit a že ho má ráda. Magda po domluvě s Vojtou nakonec pustí Bobeše na Šumavu. Vojta tráví štědrý večer sám s Magdou. Nedohodnou se a Vojta odchází z domu. Mezitím co je Magda v práci, nejde Vojta člověka z Vodáren a zapojí vodu. Když se Magda vrátí domů, voda teče. Vše je jak má být.
    Žánry:Komedie
    65%
    Další komedie báječné Marie Poledňákové, nás přivádí do rodiny televizní hlasatelky (Jana Šulcová). Příběh začíná a hlasatelka Magda pospíchá do práce. Má však autonehodu. Magda velice rychle zařídí vše potřebné a pospíchá do televize, aby se mohla věnovat pracovním povinnostem. Druhý účastní nehody (Jan Kačer) který působí jako lékař v nemocnici Pod Petřínem, jde zařídit vše potřebné. Když vstoupí do místnosti aby vyhledal sestru spatří Magdu v televizi jako hlasatelku. Marně oba přemýšlí odkud se znají. Magda volá druhému manželovi meteorologovi Vojtovi (Petr Haničinec) že měla nehodu aby došel pro rozbité auto a dal ho opravit. Auto se však nenajde, protože o něj se již postaral lékař. Magdin syn Bobeš (Miroslav Vladyka) prožívá první velkou lásku. Začal chodit s Vendulou (Vida Skalská), která je sice o rok starší, ale mají společné zájmy. Magda se snaží zorganizovat stěhování do nově postaveného domu, tak aby tam mohli trávit vánoce. Je tím přímo posedlá. Ani hlídač rozestavěného domu Brandejs (Ladislav Pešek) nevěří že se to stihne, protože se objevují problémy s vodou. Plánuje se oslava Magdin narozenin, na kterou Bobeš pozval i Vendulu. Magdu však nečekaně odvolají do práce, protože kolegyně nepřišla. Magda se tam potkává s doktorem a domluví se že se vlastně potkali, když byl Bobeš malý a ležel v nemocnici Pod Petřínem kde se léčil z Astmatu. Magdě taky dojde že si na lékaře pamatuje. Protože nedošlo k setkání Venduly a mámy Bobše, tak Magdu navštíví Bobeš s Vendulou v televizi, zároveň se tam potkává Magda s lékařem. Na koncertě se potkává Magda s lékařem a Vendulou, která je tam s nějakým kamarádem. Bobeš chce jet na vánoční prázdniny na Šumavu s Vendulou, které tam má pracovně rodiče. Magda nechce Bobeše pustit, dochází k hádkám. Bobeš se rozchází s Vendulou, protože se dověděl o tom že byla na koncertě s kamarádem a jemu tvrdila něco jiného. Magda se konečně stěhuje s rodinou do nového domu. Při zařizování dorazí Vendula za Bobešem, že se chce polepšit a že ho má ráda. Magda po domluvě s Vojtou nakonec pustí Bobeše na Šumavu. Vojta tráví štědrý večer sám s Magdou. Nedohodnou se a Vojta odchází z domu. Mezitím co je Magda v práci, nejde Vojta člověka z Vodáren a zapojí vodu. Když se Magda vrátí domů, voda teče. Vše je jak má být.
    Žánry:Komedie
    14
  • Marie
    Marie (1964)
    Film
    62%
    15
  • Kolik slov stačí lásce
    Kolik slov stačí lásce (1961)
    Film
    61%
    16
  • Anděl blažené smrti
    Anděl blažené smrti (1966)
    Film
    59%
    17
  • Tchán
    Tchán (1979)
    Film
    • VOYO
    Činorodý šéf údržbářů zemědělských strojů Vavřinec má neustále vše pod kontrolou. Umí zaměstnat všechny kolem sebe, velmi rád se plete i do záležitostí ostatních členů svojí početné rodiny. A především vkládá velké naděje do perspektivní dcery Štěpánky. Touží z ní mít vysokoškolačku. Jenže všechno se zkomplikuje, když se dívka zamiluje do Tomáše ze sousední vesnice. K posledním Vavřincovým výstřelkům patří i příprava svatby, o které netuší, že už není potřeba. (TV Nova)
    Žánry:Komedie
    56%
    Činorodý šéf údržbářů zemědělských strojů Vavřinec má neustále vše pod kontrolou. Umí zaměstnat všechny kolem sebe, velmi rád se plete i do záležitostí ostatních členů svojí početné rodiny. A především vkládá velké naděje do perspektivní dcery Štěpánky. Touží z ní mít vysokoškolačku. Jenže všechno se zkomplikuje, když se dívka zamiluje do Tomáše ze sousední vesnice. K posledním Vavřincovým výstřelkům patří i příprava svatby, o které netuší, že už není potřeba. (TV Nova)
    Žánry:Komedie
    18
  • Kronika žhavého léta
    Kronika žhavého léta (1973)
    Film

    Na motivy Řezáčova románu Bitva natočil Jiří Sequens široce rozevřenou, avšak krajně ilustrativní a tezovitopu epopej, která zachycuje severočeské pohraničí v létě 1947, zobrazuje rejdy reakce, snažení bezvýhradně čestných komunistů i zákonité směřování společnosti ke konečnému vítězství dělnické třídy, vedené komunisty. Jedná se o jeden z výstavních ideologických filmů rané normalizace, který měl zdůvodnit, že jedině komunisté povedou lid ke šťastným zítřkům. Je pozoruhodné, jak postavy ( s nimiž jsme se setkali o dvacet let dříve ve Vávrově Nástupu) stále setrvávají v pozici pouhých hlasatelů příslušných ideí, jak vyznívá směšně každá snaha o jejich polidštění třeba skrze váhání či naopak ukvapenost.

    55%

    Na motivy Řezáčova románu Bitva natočil Jiří Sequens široce rozevřenou, avšak krajně ilustrativní a tezovitopu epopej, která zachycuje severočeské pohraničí v létě 1947, zobrazuje rejdy reakce, snažení bezvýhradně čestných komunistů i zákonité směřování společnosti ke konečnému vítězství dělnické třídy, vedené komunisty. Jedná se o jeden z výstavních ideologických filmů rané normalizace, který měl zdůvodnit, že jedině komunisté povedou lid ke šťastným zítřkům. Je pozoruhodné, jak postavy ( s nimiž jsme se setkali o dvacet let dříve ve Vávrově Nástupu) stále setrvávají v pozici pouhých hlasatelů příslušných ideí, jak vyznívá směšně každá snaha o jejich polidštění třeba skrze váhání či naopak ukvapenost.

    19
  • Místo v houfu
    Místo v houfu (1964)
    FilmRole: 3. Optimista

    Povídkový film podle námětu a scénáře debutujícího Antonína Máši se pokoušel o osobitější a nekonvenčnější přístup k námětům ze života mladých. V době vzniku byla kritikou nejlépe hodnocena Brynychova povídka. Povídky : 1. Šestnáctiletý student je pověřen agitační kampaní za včasné dokončení zemědělských prací. Tuto naplánovanou akci neberou vážně ani profesionální svazáčtí funkcionáři. 2. Pražští studenti na chmelu - první láska a místo v partě. 3. Rozporuplné zážitky a zkušenosti nesmělého a nešikovného studenta na žňové brigádě.

    Žánry:DramaPovídkový
    55%

    Povídkový film podle námětu a scénáře debutujícího Antonína Máši se pokoušel o osobitější a nekonvenčnější přístup k námětům ze života mladých. V době vzniku byla kritikou nejlépe hodnocena Brynychova povídka. Povídky : 1. Šestnáctiletý student je pověřen agitační kampaní za včasné dokončení zemědělských prací. Tuto naplánovanou akci neberou vážně ani profesionální svazáčtí funkcionáři. 2. Pražští studenti na chmelu - první láska a místo v partě. 3. Rozporuplné zážitky a zkušenosti nesmělého a nešikovného studenta na žňové brigádě.

    Žánry:DramaPovídkový
    20
  • Králíci ve vysoké trávě
    Králíci ve vysoké trávě (1961)
    Film
    Desetiletý Martin (Michal Koblic) navštěvuje ve škole hodiny náboženství, v místním kostele pokaždé ministruje a je k ruce panu faráři (Václav Lohniský). Martin ví moc dobře, že jeho ministranství dělá velkou radost jeho mamince Anči (Antonie Hegerlíková), zapálené katoličce, která má zdravotní problémy a upíná své uzdravení také v dobré víře v Boha. Martin je v hodinách náboženství snaživý, což je samozřejmě trnem v oku jeho výrazně flegmatičtějších spolužáků, kteří si ho kvůli tomu dobírají. Když ve škole probíhají nábory do dětského pionýra, chce Martin pochopitelně trávit také čas s osttaními dětmi. Jeho máma je ale výrazně proti a staví ho do pozice, ať si vybere, zda dá přednost kostelu nebo pionýru. Martin je přemýšlivý chlapec, má moc rád své králíky, které si doma chová a snaží se být svědomitý, jenže jeho otec (Elo Romančík) ho bez důvodu obviní z krádeže peněz, které však krade jeho starší bratr, aby měl na lístky do kina, s mámou se dostává do konfliktu kvůli pionýru a když doma nalezne své králíky mrtvé začíná pochybovat o existenci Boha.
    Žánry:Drama
    54%
    Desetiletý Martin (Michal Koblic) navštěvuje ve škole hodiny náboženství, v místním kostele pokaždé ministruje a je k ruce panu faráři (Václav Lohniský). Martin ví moc dobře, že jeho ministranství dělá velkou radost jeho mamince Anči (Antonie Hegerlíková), zapálené katoličce, která má zdravotní problémy a upíná své uzdravení také v dobré víře v Boha. Martin je v hodinách náboženství snaživý, což je samozřejmě trnem v oku jeho výrazně flegmatičtějších spolužáků, kteří si ho kvůli tomu dobírají. Když ve škole probíhají nábory do dětského pionýra, chce Martin pochopitelně trávit také čas s osttaními dětmi. Jeho máma je ale výrazně proti a staví ho do pozice, ať si vybere, zda dá přednost kostelu nebo pionýru. Martin je přemýšlivý chlapec, má moc rád své králíky, které si doma chová a snaží se být svědomitý, jenže jeho otec (Elo Romančík) ho bez důvodu obviní z krádeže peněz, které však krade jeho starší bratr, aby měl na lístky do kina, s mámou se dostává do konfliktu kvůli pionýru a když doma nalezne své králíky mrtvé začíná pochybovat o existenci Boha.
    Žánry:Drama
    21
  • Víkend bez rodičů
    Víkend bez rodičů (1981)
    Film
    54%
    22
  • Útěk ze stínu
    Útěk ze stínu (1958)
    Film

    Vzorové psychologické drama líčí, s jakými obtížemi se rodí nové socialistické smýšlení, Režisér Jiří Sequens varuje před neuváženými sňatky do rodin poražené buržoazie, protože někdejší honorace odmítá příjmout člověka z jiné společenské vrstvy. Přesvědčí se o tom i hrdinové tohoto filmu. Bývalý majitel lékárny se totiž nechce smířit s tím, že jeho dcera si vzala pouhého technického kreslíře. Otcovy nenávistné intriky ovšem zaviní, že citlivá žena se pokusí o sebevraždu. Žlučovitého starce ztělesnil František Smolík, který dokázal polidštit i výsostně zápornou postavu.

    50%

    Vzorové psychologické drama líčí, s jakými obtížemi se rodí nové socialistické smýšlení, Režisér Jiří Sequens varuje před neuváženými sňatky do rodin poražené buržoazie, protože někdejší honorace odmítá příjmout člověka z jiné společenské vrstvy. Přesvědčí se o tom i hrdinové tohoto filmu. Bývalý majitel lékárny se totiž nechce smířit s tím, že jeho dcera si vzala pouhého technického kreslíře. Otcovy nenávistné intriky ovšem zaviní, že citlivá žena se pokusí o sebevraždu. Žlučovitého starce ztělesnil František Smolík, který dokázal polidštit i výsostně zápornou postavu.

    23
  • Tři tuny prachu
    Tři tuny prachu (1960)
    Film
    47%
    24
  • Neklidnou hladinou
    Neklidnou hladinou (1962)
    Film
    42%
    25
  • Bubny
    Bubny (1965)
    Film

    Volný povídkový triptych sjednocují mladiství hrdinové, které zahořeli touhou věnovat se hudbě. Vesměs musí mnohé obětovat, aby dosáhli svého cíle. Přinášená výpověď, přestože se opírá o přemíru muzicírování, je však notně tezovitá, vyhýbá se cílenějšímu zobrazení dobových reálií, pomíjí mnohdy se nabízející konflikt mladého hrdiny s nepříliš chápajícím či přejícným okolím. Rozhodně nelze tento snímek poměřovat s tituly jako Pytel blech, Černý Petr či Starci na chmelu, které vznikaly v téže době - v první půli 60. let.

    Žánry:DramaPovídkový
    Režie:Ivo Novák
    40%

    Volný povídkový triptych sjednocují mladiství hrdinové, které zahořeli touhou věnovat se hudbě. Vesměs musí mnohé obětovat, aby dosáhli svého cíle. Přinášená výpověď, přestože se opírá o přemíru muzicírování, je však notně tezovitá, vyhýbá se cílenějšímu zobrazení dobových reálií, pomíjí mnohdy se nabízející konflikt mladého hrdiny s nepříliš chápajícím či přejícným okolím. Rozhodně nelze tento snímek poměřovat s tituly jako Pytel blech, Černý Petr či Starci na chmelu, které vznikaly v téže době - v první půli 60. let.

    Žánry:DramaPovídkový
    Režie:Ivo Novák
    26
  • 27