Luisa Rivelli: Nejlepší filmy
a seriály

6.0

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Luisa Rivelli: Filmy a seriály

  • 1
  • Velká přestřelka
    Velká přestřelka (1966)
    FilmRole: Lizzie Miller
    Hledaný psanec si rád hraje na kočku a myš a jeho pronásledování dovede texaského lovce odměn daleko za mexickou hranici. Skutečná krysa se ovšem ukrývá mezi americkou smetánkou. Věhlasný lovec odměn Jonathan Corbett (Lee Van Cleef) by své řemeslo rád pověsil na hřebík a místo toho bránil právo a spravedlnost v senátu. Bohatý podnikatel Brockston mu nabídne finance na kampaň, ovšem pod dvěma podmínkami: v senátu Corbett podpoří jeho plány na mezistátní železnici a než odloží kolty, dopadne Cuchillo Sancheze (Tomás Milián) obviněného ze znásilnění a vraždy dvanáctileté dívky. Hledaný mexický psanec ale odmítá dát svou kůži lacino a při každém jejich setkání Corbett zbytečně plýtvá kulkami nebo přichází o koně. Klikaté pronásledování napříč texaskou prérií nakonec končí v mexickém vězení a tam Corbettovi dochází, proč se mu na celém případu něco nezdálo. A proč se musí vrátit na začátek... Velká přestřelka (1966) italského režiséra Sergia Sollima musela při svém uvedení do kin soupeřit s dalšími dvěma legendami spaghetti westernů, Leoneho filmem Hodný, zlý a ošklivý a Corbucciho Djangem, a tak v divácké paměti mírně zapadla. Dnes se ovšem Sollimova westernová trilogie, s Velkou přestřelkou jako uvozujícím dílem, řadí k základním kamenům italského žánru – se všemi náležitostmi, včetně nezapomenutelné hudby Ennia Morriconeho. (Česká televize)
    Žánry:Western
    74%
    Hledaný psanec si rád hraje na kočku a myš a jeho pronásledování dovede texaského lovce odměn daleko za mexickou hranici. Skutečná krysa se ovšem ukrývá mezi americkou smetánkou. Věhlasný lovec odměn Jonathan Corbett (Lee Van Cleef) by své řemeslo rád pověsil na hřebík a místo toho bránil právo a spravedlnost v senátu. Bohatý podnikatel Brockston mu nabídne finance na kampaň, ovšem pod dvěma podmínkami: v senátu Corbett podpoří jeho plány na mezistátní železnici a než odloží kolty, dopadne Cuchillo Sancheze (Tomás Milián) obviněného ze znásilnění a vraždy dvanáctileté dívky. Hledaný mexický psanec ale odmítá dát svou kůži lacino a při každém jejich setkání Corbett zbytečně plýtvá kulkami nebo přichází o koně. Klikaté pronásledování napříč texaskou prérií nakonec končí v mexickém vězení a tam Corbettovi dochází, proč se mu na celém případu něco nezdálo. A proč se musí vrátit na začátek... Velká přestřelka (1966) italského režiséra Sergia Sollima musela při svém uvedení do kin soupeřit s dalšími dvěma legendami spaghetti westernů, Leoneho filmem Hodný, zlý a ošklivý a Corbucciho Djangem, a tak v divácké paměti mírně zapadla. Dnes se ovšem Sollimova westernová trilogie, s Velkou přestřelkou jako uvozujícím dílem, řadí k základním kamenům italského žánru – se všemi náležitostmi, včetně nezapomenutelné hudby Ennia Morriconeho. (Česká televize)
    Žánry:Western
    2
  • Dáma bez kamélií
    Dáma bez kamélií (1953)
    FilmRole: Luisa
    Postava ambiciózní Clary, využívající k herecké kariéře manželství s filmovým producentem, vytváří pomyslnou spojnici mezi Antonioniho ženskými hrdinkami, které jsou závislé na svém manželském svazku, a těmi, které našly sílu se z takovéhoto soužití osvobodit. Stejně jako u předchozího titulu Poražení se ani realizace Dámy bez kamélií neobešla bez problémů při obsazování hlavní role. Poté, co sešlo z původně plánovaného angažování Giny Lollobrigidy, musel nakonec Antonioni znovu spolupracovat s Lucií Bosè, která mu tentokrát typově příliš nevyhovovala. Dáma bez kamélií nebyla ve své době jediným italským filmem kriticky nahlížejícím na filmařskou profesi. Stejné téma zpracoval Luchino Visconti ve snímku Nejkrásnější, který však více než k dramatu směřoval k žánru tragikomedie.
    68%
    Postava ambiciózní Clary, využívající k herecké kariéře manželství s filmovým producentem, vytváří pomyslnou spojnici mezi Antonioniho ženskými hrdinkami, které jsou závislé na svém manželském svazku, a těmi, které našly sílu se z takovéhoto soužití osvobodit. Stejně jako u předchozího titulu Poražení se ani realizace Dámy bez kamélií neobešla bez problémů při obsazování hlavní role. Poté, co sešlo z původně plánovaného angažování Giny Lollobrigidy, musel nakonec Antonioni znovu spolupracovat s Lucií Bosè, která mu tentokrát typově příliš nevyhovovala. Dáma bez kamélií nebyla ve své době jediným italským filmem kriticky nahlížejícím na filmařskou profesi. Stejné téma zpracoval Luchino Visconti ve snímku Nejkrásnější, který však více než k dramatu směřoval k žánru tragikomedie.
    3
  • Já, já, já ... a ti druzí
    Já, já, já ... a ti druzí (1966)
    FilmRole: Lady dancing
    67%
    4
  • Zákon
    Zákon (1959)
    FilmRole: Elvira
    Zákon byla oblíbená hra na středozemním italském pobřeží. Hrávala se v tavernách s pěti až šesti hráči a několika karafami vína. Kostky nebo karty určily šéfa a ten si vybral pomocníka. Pro ten večer se šéf stával neomezeným pánem nad ostatními hráči, mohl se jich na cokoliv vyptávat, poroučet a oni dostali napít, jen když jim to on dovolil. Nejdůležitějším atributem této hry byla moc, moc nad těmi, kteří pro tuto partii nebyli vyvolení, takže bylo možné je ponižovat a vybít si na nich své frustrace. Pod spalujícím sluncem se v malém italském přístavu hraje nejen Zákon, ale hraje se o mnohem víc, o moc a peníze, lidskou vášeň a lásku a především hraje se o lidskou důstojnost. Kolik stojí důstojnost člověka, jeho hrdost a nezávislost? Jules Dassin natočil strhující drama, které je i po téměř padesáti letech silným emotivním zážitkem. Vedle režijního mistrovství a uhrančivé černobílé kamery dominují filmu legendy světové kinematografie: Gina Lollobrigida, Marcello Mastroianni a Yves Montand. Snímek vznikl podle stejnojmenného románu Rogera Vaillanda, který vyšel i v českém překladu.
    Žánry:Drama
    66%
    Zákon byla oblíbená hra na středozemním italském pobřeží. Hrávala se v tavernách s pěti až šesti hráči a několika karafami vína. Kostky nebo karty určily šéfa a ten si vybral pomocníka. Pro ten večer se šéf stával neomezeným pánem nad ostatními hráči, mohl se jich na cokoliv vyptávat, poroučet a oni dostali napít, jen když jim to on dovolil. Nejdůležitějším atributem této hry byla moc, moc nad těmi, kteří pro tuto partii nebyli vyvolení, takže bylo možné je ponižovat a vybít si na nich své frustrace. Pod spalujícím sluncem se v malém italském přístavu hraje nejen Zákon, ale hraje se o mnohem víc, o moc a peníze, lidskou vášeň a lásku a především hraje se o lidskou důstojnost. Kolik stojí důstojnost člověka, jeho hrdost a nezávislost? Jules Dassin natočil strhující drama, které je i po téměř padesáti letech silným emotivním zážitkem. Vedle režijního mistrovství a uhrančivé černobílé kamery dominují filmu legendy světové kinematografie: Gina Lollobrigida, Marcello Mastroianni a Yves Montand. Snímek vznikl podle stejnojmenného románu Rogera Vaillanda, který vyšel i v českém překladu.
    Žánry:Drama
    5
  • The Poppy Is Also a Flower
    The Poppy Is Also a Flower (1966)
    FilmRole: Miss Hatif
    58%
    6
  • Kommissar X - In den Klauen des goldenen Drachen
    Kommissar X - In den Klauen des goldenen Drachen (1966)
    FilmRole: Shabana
    54%
    7
  • Delitto allo specchio
    Delitto allo specchio (1964)
    FilmRole: Caterina
    Skupina přátel se rozhodne strávit víkend na zámku, který patří Riccardovi, náladovému a přecitlivělému mladému umělci. Jedinými dalšími obyvateli zámku jsou tajemná hospodyně Caterina a pomatený Aldo. Ke skupině se připojí dvě přítelkyně: Serena a mladý americký jasnovidec Anthony. Během seance Anthony předpoví tragédii a poté zámek opouští, šokován vlastními vizemi. O hodinu později je Serena nalezena uškrcená v posteli. Ostatní začínají být postupně nedůvěřiví a podezíraví, zvláště když je zavražděna další dívka...
    Žánry:Horor
    51%
    Skupina přátel se rozhodne strávit víkend na zámku, který patří Riccardovi, náladovému a přecitlivělému mladému umělci. Jedinými dalšími obyvateli zámku jsou tajemná hospodyně Caterina a pomatený Aldo. Ke skupině se připojí dvě přítelkyně: Serena a mladý americký jasnovidec Anthony. Během seance Anthony předpoví tragédii a poté zámek opouští, šokován vlastními vizemi. O hodinu později je Serena nalezena uškrcená v posteli. Ostatní začínají být postupně nedůvěřiví a podezíraví, zvláště když je zavražděna další dívka...
    Žánry:Horor
    8
  • Šelma
    Šelma (1970)
    FilmRole: Nancy Power
    48%
    9
  • Operazione Goldman
    Operazione Goldman (1966)
    FilmRole: Sylvia White
    48%
    10
  • Vous pigez
    Vous pigez (1956)
    FilmRole: Zellara
    • Netflix
    47%
    11