Kateřina Burianová - Rajmontová: Nejlepší filmy
a seriály

5.7

Kateřina Burianová - Rajmontová: Filmy a seriály

  • Mamon
    Mamon (2015)
    MinisérieRole: Vlčková
    78%
    1
  • Čapkovy kapsy
    Čapkovy kapsy (2011)
    Seriál
    73%
    2
  • Jak básníkům chutná život
    Jak básníkům chutná život (1988)
    Film
    • VOYO
    • O2 TV
    • Canal+
    Kendy se jako pomocný režisér vrací do rodného města natáčet s televizním štábem třináctidílný seriál, Štěpán Šafránek nastupuje po promoci na své první místo – na internu zdejší nemocnice. Jeho nepřizpůsobivost místním poměrům a smysl pro etiku zvoleného povolání však příliš nevyhovuje ostatním, už "zaběhnutým" kolegům. Zatímco ti se škodolibě baví jeho horlivostí a zodpovědností, Štěpán má stále větší problémy s nadřízenými, až je nakonec přesunut na všemi odmítané místo venkovského obvodního lékaře. V Bezdíkově potkává novou, snad už trvalou a opětovanou lásku... Autoři "Básníků" - scenárista Ladislav Pecháček a režisér Dušan Klein – zaměnili v tomto pokračování lehký tón studentské recese za poněkud ostřejší až satirickou polohu, kterou přináší drsná realita praxe a skutečného života, kdy už nic není na zkoušku. Ani tentokrát filmu nechybí laskavost a moudrost – jeho hrdinové navzdory svým životním kotrmelcům vyzařují kolem sebe pohodu a radost ze života. Působivost filmu, vedle výborných hereckých výkonů, opět umocňují kreslené sekvence, jejichž autorem je tentokrát Jiří Šalamoun. (Česká televize)
    72%
    Kendy se jako pomocný režisér vrací do rodného města natáčet s televizním štábem třináctidílný seriál, Štěpán Šafránek nastupuje po promoci na své první místo – na internu zdejší nemocnice. Jeho nepřizpůsobivost místním poměrům a smysl pro etiku zvoleného povolání však příliš nevyhovuje ostatním, už "zaběhnutým" kolegům. Zatímco ti se škodolibě baví jeho horlivostí a zodpovědností, Štěpán má stále větší problémy s nadřízenými, až je nakonec přesunut na všemi odmítané místo venkovského obvodního lékaře. V Bezdíkově potkává novou, snad už trvalou a opětovanou lásku... Autoři "Básníků" - scenárista Ladislav Pecháček a režisér Dušan Klein – zaměnili v tomto pokračování lehký tón studentské recese za poněkud ostřejší až satirickou polohu, kterou přináší drsná realita praxe a skutečného života, kdy už nic není na zkoušku. Ani tentokrát filmu nechybí laskavost a moudrost – jeho hrdinové navzdory svým životním kotrmelcům vyzařují kolem sebe pohodu a radost ze života. Působivost filmu, vedle výborných hereckých výkonů, opět umocňují kreslené sekvence, jejichž autorem je tentokrát Jiří Šalamoun. (Česká televize)
    3
  • Hra o jablko
    Hra o jablko (1976)
    FilmRole: lékařka
    • VOYO
    • O2 TV
    • SledovaniTV
    • +2
    Do jedné pražské porodnice nastupuje nová zdravotní sestra, mladá a poněkud ztřeštěná Anna Šímová, která má dar vyvolávat chaos. Život znepříjemňuje zejména mladému asistentovi, doktorovi Johnovi, který se o ní přes všechno, čím mu komplikuje život, začne zajímat. Přestože má milenku Martu, manželku svého kolegy, nebránil by se dalšímu nezávaznému flirtu, a proto využije náhody a pozve Annu na skleničku. To, co mezi nimi vzniká, bere dívka kupodivu mnohem vážněji, než sobecký a zbabělý doktor. John se rozhodne ze vztahu s Annou vycouvat. Jenže pak ji přistihne, jak z laboratoře odnáší výsledek těhotenského testu...
    Žánry:DramaKomedie
    71%
    Do jedné pražské porodnice nastupuje nová zdravotní sestra, mladá a poněkud ztřeštěná Anna Šímová, která má dar vyvolávat chaos. Život znepříjemňuje zejména mladému asistentovi, doktorovi Johnovi, který se o ní přes všechno, čím mu komplikuje život, začne zajímat. Přestože má milenku Martu, manželku svého kolegy, nebránil by se dalšímu nezávaznému flirtu, a proto využije náhody a pozve Annu na skleničku. To, co mezi nimi vzniká, bere dívka kupodivu mnohem vážněji, než sobecký a zbabělý doktor. John se rozhodne ze vztahu s Annou vycouvat. Jenže pak ji přistihne, jak z laboratoře odnáší výsledek těhotenského testu...
    Žánry:DramaKomedie
    4
  • Sanitka
    Sanitka (1984)
    Seriál
    • VOYO
    • iVysílání

    Jedenáctidílný seriál z prostředí pražské záchranné služby, opisující její rozvoj v letech 1956 - 1975. Děj je úzce provázán s osobními osudy lidí, kteří se zprvu opomíjenou lékařskou profesí spojili své životy. Každý díl se odehrává v jiném prostředí a je motivován novou událostí, v jejímž průběhu se spolu s většinou stálými protagonisty zdravotnického týmu objevují i zcela nové figury. Osmdesát procent záběrů vznikalo v reálech, natáčelo se klasickou filmovou technologií po dobu téměř tří let, celkem se v seriálu vyskytuje na 250 postav.

    Žánry:Drama
    70%

    Jedenáctidílný seriál z prostředí pražské záchranné služby, opisující její rozvoj v letech 1956 - 1975. Děj je úzce provázán s osobními osudy lidí, kteří se zprvu opomíjenou lékařskou profesí spojili své životy. Každý díl se odehrává v jiném prostředí a je motivován novou událostí, v jejímž průběhu se spolu s většinou stálými protagonisty zdravotnického týmu objevují i zcela nové figury. Osmdesát procent záběrů vznikalo v reálech, natáčelo se klasickou filmovou technologií po dobu téměř tří let, celkem se v seriálu vyskytuje na 250 postav.

    Žánry:Drama
    5
  • Straka v hrsti
    Straka v hrsti (1983)
    FilmRole: role neurčena (pod jménem Rajmontová)
    Tento experimentální počin Juraje Herze, inspirovaný středověkými texty (Mastičkář), stíhaly od samého počátku nesnáze: policie vyšetřovala obvinění z pornografičnosti, pohodlní nebyli ani muzikanti ze zakázaného Pražského výběru - a výsledkem byl mnoholetý zákaz. Na plátna kin se Straka v hrsti dostala až počátkem 90. let. Snímek zdůrazňuje alegoričnost celého příběhu, režisér zvolil stylizované kostýmy, vyprávění vtiskl rozměr novodobé kramářské hry s rockovými zpěvy a tanci.
    Režie:Juraj Herz
    62%
    Tento experimentální počin Juraje Herze, inspirovaný středověkými texty (Mastičkář), stíhaly od samého počátku nesnáze: policie vyšetřovala obvinění z pornografičnosti, pohodlní nebyli ani muzikanti ze zakázaného Pražského výběru - a výsledkem byl mnoholetý zákaz. Na plátna kin se Straka v hrsti dostala až počátkem 90. let. Snímek zdůrazňuje alegoričnost celého příběhu, režisér zvolil stylizované kostýmy, vyprávění vtiskl rozměr novodobé kramářské hry s rockovými zpěvy a tanci.
    Režie:Juraj Herz
    6
  • Příběh lásky a cti
    Příběh lásky a cti (1977)
    FilmRole: Tonka

    Téměř ve stejné době, jako předchozí Záchvěv strachu, se odehrává též Příběh lásky a cti. Také zachycuje pokrytecké ovzduší oněch časů, zvláště takzvanou \"lepší společnost\", ovšem od společenského akcentu se více přesouvá k soukromým trablům dvou mimořádných, osaměle se však cítících umělců - Jana Nerudy a Karoliny Světlé. Jejich milostné vzplanutí dokládají zachované dopisy, které si vyměňovali. Na jejich základě scenárista Jiří Šotola domyslel plně uvěřitelný příběh, jemuž však režisér Otakar Vávra vtiskl staromilský výraz, marně nadlehčovaný nostalgicky zamženou kamerou Miroslava Ondříčka.

    Žánry:DramaHistorický
    59%

    Téměř ve stejné době, jako předchozí Záchvěv strachu, se odehrává též Příběh lásky a cti. Také zachycuje pokrytecké ovzduší oněch časů, zvláště takzvanou \"lepší společnost\", ovšem od společenského akcentu se více přesouvá k soukromým trablům dvou mimořádných, osaměle se však cítících umělců - Jana Nerudy a Karoliny Světlé. Jejich milostné vzplanutí dokládají zachované dopisy, které si vyměňovali. Na jejich základě scenárista Jiří Šotola domyslel plně uvěřitelný příběh, jemuž však režisér Otakar Vávra vtiskl staromilský výraz, marně nadlehčovaný nostalgicky zamženou kamerou Miroslava Ondříčka.

    Žánry:DramaHistorický
    7
  • Kronika žhavého léta
    Kronika žhavého léta (1973)
    Film

    Na motivy Řezáčova románu Bitva natočil Jiří Sequens široce rozevřenou, avšak krajně ilustrativní a tezovitopu epopej, která zachycuje severočeské pohraničí v létě 1947, zobrazuje rejdy reakce, snažení bezvýhradně čestných komunistů i zákonité směřování společnosti ke konečnému vítězství dělnické třídy, vedené komunisty. Jedná se o jeden z výstavních ideologických filmů rané normalizace, který měl zdůvodnit, že jedině komunisté povedou lid ke šťastným zítřkům. Je pozoruhodné, jak postavy ( s nimiž jsme se setkali o dvacet let dříve ve Vávrově Nástupu) stále setrvávají v pozici pouhých hlasatelů příslušných ideí, jak vyznívá směšně každá snaha o jejich polidštění třeba skrze váhání či naopak ukvapenost.

    55%

    Na motivy Řezáčova románu Bitva natočil Jiří Sequens široce rozevřenou, avšak krajně ilustrativní a tezovitopu epopej, která zachycuje severočeské pohraničí v létě 1947, zobrazuje rejdy reakce, snažení bezvýhradně čestných komunistů i zákonité směřování společnosti ke konečnému vítězství dělnické třídy, vedené komunisty. Jedná se o jeden z výstavních ideologických filmů rané normalizace, který měl zdůvodnit, že jedině komunisté povedou lid ke šťastným zítřkům. Je pozoruhodné, jak postavy ( s nimiž jsme se setkali o dvacet let dříve ve Vávrově Nástupu) stále setrvávají v pozici pouhých hlasatelů příslušných ideí, jak vyznívá směšně každá snaha o jejich polidštění třeba skrze váhání či naopak ukvapenost.

    8
  • Tři nevinní
    Tři nevinní (1973)
    FilmRole: Boženka

    V socialismu i kriminální delikty mohly být jedině banální, zvláště, když se jednalo o komedii. V tomto případě se vyšetřuje loupež v jednom kině. Problém ovšem nastane v okamžiku, kdy bodrý vyšetřovatel zjistí, že jednotliví podezřelí jsou si k nerozeznání podobní. Jiří Sovák se ze všech sil, ale přesto marně snažil bavit prostoduše karikovanými figurkami protřelého zloděje aut, upejpavého novomanžela i zuřivého žárlivce.

    Žánry:KomedieKrimi
    Režie:Josef Mach
    52%

    V socialismu i kriminální delikty mohly být jedině banální, zvláště, když se jednalo o komedii. V tomto případě se vyšetřuje loupež v jednom kině. Problém ovšem nastane v okamžiku, kdy bodrý vyšetřovatel zjistí, že jednotliví podezřelí jsou si k nerozeznání podobní. Jiří Sovák se ze všech sil, ale přesto marně snažil bavit prostoduše karikovanými figurkami protřelého zloděje aut, upejpavého novomanžela i zuřivého žárlivce.

    Žánry:KomedieKrimi
    Režie:Josef Mach
    9
  • Stříbrný a Ryšavec
    Stříbrný a Ryšavec (1998)
    FilmRole: matka

    Uprostřed pastviny je starý dub prorostlý pláňkou. Jablkový dub, tak mu říká Bětka, co pase ovce. Je to její nejmilejší místo. Jakoby se na ni z koruny stromu dívala její maminka, která tolik chybí tátovi i jí. A právě tady se Bětka potká s mladým knížetem, pro něhož je válečná sláva nejdůležitější věcí na světě. Ačkoliv se mu pastýřka líbí, pošle jejího otce pro reptání a nechuť k nesmyslným vojenským výbojům do vězení. A prý jej pustí, až jeho, knížete, dokáže někdo porazit. Zoufalá Bětka hledá útěchu u jablkového dubu a tam najednou dostane nejen zázračné pohlazení, ale i radu. Pomůže jí ten, kdo má hlavu ohnivou jako podzimkový strom, půl zlatou a půl šarlatovou... (oficiální text České televize)

    Pohádku básníka Karla Šiktance byla uvedena ČT k autorovým 80. narozeninám.

    Žánry:Pohádka
    49%

    Uprostřed pastviny je starý dub prorostlý pláňkou. Jablkový dub, tak mu říká Bětka, co pase ovce. Je to její nejmilejší místo. Jakoby se na ni z koruny stromu dívala její maminka, která tolik chybí tátovi i jí. A právě tady se Bětka potká s mladým knížetem, pro něhož je válečná sláva nejdůležitější věcí na světě. Ačkoliv se mu pastýřka líbí, pošle jejího otce pro reptání a nechuť k nesmyslným vojenským výbojům do vězení. A prý jej pustí, až jeho, knížete, dokáže někdo porazit. Zoufalá Bětka hledá útěchu u jablkového dubu a tam najednou dostane nejen zázračné pohlazení, ale i radu. Pomůže jí ten, kdo má hlavu ohnivou jako podzimkový strom, půl zlatou a půl šarlatovou... (oficiální text České televize)

    Pohádku básníka Karla Šiktance byla uvedena ČT k autorovým 80. narozeninám.

    Žánry:Pohádka
    10
  • O třech rytířích, krásné paní a lněné kytli
    O třech rytířích, krásné paní a lněné kytli (1996)
    FilmRole: 1 dáma
    48%
    11
  • Početí mého mladšího bratra
    Početí mého mladšího bratra (1999)
    FilmRole: Běla Brabcová

    Filmaři si rádi vybírají slavnosti, kde se lidé chovají uvolněněji, kde jim z povah padají pečlivě budované masky. Tentokrát se jedná o svatbu. Režisér Vladimír Drha se soustředí na omezený na svět jednoho ne příliš vzhledného činžáku, aniž bychom postřehli vypjatost doby - zvolil si totiž přelom epoch (měl by psát rok 1949), avšak řítící se pronikavé změny ještě jako by ani z dálky nedolehly. Lidé ještě mohou předstírat jisté společenské zařazení (například příslušnost k "honoraci"), ale povětšinou se již jedná jen o prázdnou schránku, jejíž iluzornost i směšnost si ještě nikdo plně neuvědomuje. Zestárlý vypravěč si tak vybavuje události, jichž se v oněch časech účastnil jako malý chlapec.

    (oficiální text distributora)

    46%

    Filmaři si rádi vybírají slavnosti, kde se lidé chovají uvolněněji, kde jim z povah padají pečlivě budované masky. Tentokrát se jedná o svatbu. Režisér Vladimír Drha se soustředí na omezený na svět jednoho ne příliš vzhledného činžáku, aniž bychom postřehli vypjatost doby - zvolil si totiž přelom epoch (měl by psát rok 1949), avšak řítící se pronikavé změny ještě jako by ani z dálky nedolehly. Lidé ještě mohou předstírat jisté společenské zařazení (například příslušnost k "honoraci"), ale povětšinou se již jedná jen o prázdnou schránku, jejíž iluzornost i směšnost si ještě nikdo plně neuvědomuje. Zestárlý vypravěč si tak vybavuje události, jichž se v oněch časech účastnil jako malý chlapec.

    (oficiální text distributora)

    12
  • Anglické jahody
    Anglické jahody (2008)
    FilmRole: starší lékařka
    V horkém létě se mladý muž Tomáš Sinek chystá odjet na „sběr jahod“ do Anglie. Zdá se, že rodina - otec, maminka a babička nemá jiné starosti než vypravit potomka na cestu, i když - jak to vypadá, ne všichni s jeho rozhodnutím souhlasí. Situace však zase tak jednoduchá není. Jsme v Československu roku 1968. Tomáš stráví s kamarády a dívkou Táňou bujarou noc před odjezdem. Ráno však začnou otcovy podezřelé telefonáty plné tajných informací, maminka dělá zásoby a babička pláče. Tomáš spěchá na nádraží, Praha je však vylidněná a žádné vlaky nejedou. Tomáš nepovažuje situaci zdaleka za vážnou, a tak ho nějaký den zpoždění ani příliš netrápí. Toho srpnového rána se však radikálně změnily osudy tisíců lidí. Psal se 21. srpen 1968 a za pár okamžiků se otočí i život Tomáše, jeho rodiny i jeho přátel.
    Žánry:DramaHistorický
    44%
    V horkém létě se mladý muž Tomáš Sinek chystá odjet na „sběr jahod“ do Anglie. Zdá se, že rodina - otec, maminka a babička nemá jiné starosti než vypravit potomka na cestu, i když - jak to vypadá, ne všichni s jeho rozhodnutím souhlasí. Situace však zase tak jednoduchá není. Jsme v Československu roku 1968. Tomáš stráví s kamarády a dívkou Táňou bujarou noc před odjezdem. Ráno však začnou otcovy podezřelé telefonáty plné tajných informací, maminka dělá zásoby a babička pláče. Tomáš spěchá na nádraží, Praha je však vylidněná a žádné vlaky nejedou. Tomáš nepovažuje situaci zdaleka za vážnou, a tak ho nějaký den zpoždění ani příliš netrápí. Toho srpnového rána se však radikálně změnily osudy tisíců lidí. Psal se 21. srpen 1968 a za pár okamžiků se otočí i život Tomáše, jeho rodiny i jeho přátel.
    Žánry:DramaHistorický
    13
  • Žena za pultem
    Žena za pultem (1977)
    Seriál
    43%
    14
  • Vybíjená
    Vybíjená (2015)
    Film
    • Google Play
    • iTunes
    Vybíjená je groteskou o přátelství, osudových láskách, kráse a ošklivosti, alkoholu a hledání lidského štěstí. V několika časových rovinách vypráví příběh spolužáků, kteří spolu prožívají různé životní etapy. Ocitáme se na abiturientském srazu gymnázia. Zdánlivě banální situace dává prostor nejen pro sentimentální vzpomínky, ale především k bilanci nenaplněných tužeb i uskutečněných snů a prožitého života. V centru příběhu jsou tři kamarádi – Jeff, Skippy a Tom, které životní peripetie neustále vracejí do společného bydliště – staromládeneckého doupěte, které se pro ně stává útočištěm podle toho, jak získávají či ztrácejí životní partnerky. Jejich protipólem jsou dvě ženské hrdinky – třídní kráska Eva, která se stane postupně objektem lásky všech spolužáků a ošklivka Hujerová, které schopnost sebeironického nadhledu dává nejen schopnost přežít ve světě krásných, ale najít i vlastní cestu ke štěstí. (Falcon)
    Žánry:Komedie
    41%
    Vybíjená je groteskou o přátelství, osudových láskách, kráse a ošklivosti, alkoholu a hledání lidského štěstí. V několika časových rovinách vypráví příběh spolužáků, kteří spolu prožívají různé životní etapy. Ocitáme se na abiturientském srazu gymnázia. Zdánlivě banální situace dává prostor nejen pro sentimentální vzpomínky, ale především k bilanci nenaplněných tužeb i uskutečněných snů a prožitého života. V centru příběhu jsou tři kamarádi – Jeff, Skippy a Tom, které životní peripetie neustále vracejí do společného bydliště – staromládeneckého doupěte, které se pro ně stává útočištěm podle toho, jak získávají či ztrácejí životní partnerky. Jejich protipólem jsou dvě ženské hrdinky – třídní kráska Eva, která se stane postupně objektem lásky všech spolužáků a ošklivka Hujerová, které schopnost sebeironického nadhledu dává nejen schopnost přežít ve světě krásných, ale najít i vlastní cestu ke štěstí. (Falcon)
    Žánry:Komedie
    15
  • Tam, kde hnízdí čápi
    Tam, kde hnízdí čápi (1975)
    Film

    Režisér Karel Steklý se v 70. letech zařadil mezi ty umělce, kteří urputně, byť málo přesvědčivě hájili normalizační režim. V tomto na vesnici zasazeném snímku, který se odehrává ve dvou časových rovinách, ukazuje, jak čestní komunisté, jejichž přesvědčení bylo upřímné, to vždy měli těžké. V éře stalinismu je ohrožovaly přehmaty, v krizovém období o patnáct let později se stali terčem pravicových sil. A režisér zdůrazňuje, že není náhodné, že právě ti největší dogmatici z 50. let se později stali stejně zákeřnými obroditeli. Do dneška zůstal z celého propagandistického eposu, realizačně velice toporného, jen hluše proklamativní výkřik.

    36%

    Režisér Karel Steklý se v 70. letech zařadil mezi ty umělce, kteří urputně, byť málo přesvědčivě hájili normalizační režim. V tomto na vesnici zasazeném snímku, který se odehrává ve dvou časových rovinách, ukazuje, jak čestní komunisté, jejichž přesvědčení bylo upřímné, to vždy měli těžké. V éře stalinismu je ohrožovaly přehmaty, v krizovém období o patnáct let později se stali terčem pravicových sil. A režisér zdůrazňuje, že není náhodné, že právě ti největší dogmatici z 50. let se později stali stejně zákeřnými obroditeli. Do dneška zůstal z celého propagandistického eposu, realizačně velice toporného, jen hluše proklamativní výkřik.

    16