Vlastimil Hála: Nejlepší filmy
a seriály

7.1

Vlastimil Hála: Filmy a seriály

  • Světáci
    Světáci (1969)
    Film
    • VOYO
    • O2 TV
    • KVIFF TV
    Tři venkovští fasádníci (Sovák-Brodský-Libíček), kteří pracují na obnově starých pražských domů, se vždy jednou za měsíc vydají do nejdražších barů. Zde jsou však, ke své nelibosti, považováni za nevzdělané šašky. A tak se tito pánové rozhodnou se svou hloupostí skončit a stát se konečně opravdovými světáky. Najmou si učitele slušného chování (O. Nový) a promění se vzhledem i duchem ve 'vzdělance'. Také kvůli své hýřivosti penězi, kde velkou část své výplaty utratí v barech, se stanou terčem tří podvodnic (Bohdalová-Jirásková-Janžurová), které se je pokusí okrást. Nejdříve se však i tyto 'lehké děvy' musí proměnit v dámy, aby novopečené gentlemany naoko 'sbalily'. Tuto trojici slečen učí slušnému chování stará kuplířka (J. Šejbalová), která využívá svého bytu k okrádání vytipovaných pánů. Avšak konec jejího 'podnikání' se blíží.
    Žánry:Komedie
    85%
    Tři venkovští fasádníci (Sovák-Brodský-Libíček), kteří pracují na obnově starých pražských domů, se vždy jednou za měsíc vydají do nejdražších barů. Zde jsou však, ke své nelibosti, považováni za nevzdělané šašky. A tak se tito pánové rozhodnou se svou hloupostí skončit a stát se konečně opravdovými světáky. Najmou si učitele slušného chování (O. Nový) a promění se vzhledem i duchem ve 'vzdělance'. Také kvůli své hýřivosti penězi, kde velkou část své výplaty utratí v barech, se stanou terčem tří podvodnic (Bohdalová-Jirásková-Janžurová), které se je pokusí okrást. Nejdříve se však i tyto 'lehké děvy' musí proměnit v dámy, aby novopečené gentlemany naoko 'sbalily'. Tuto trojici slečen učí slušnému chování stará kuplířka (J. Šejbalová), která využívá svého bytu k okrádání vytipovaných pánů. Avšak konec jejího 'podnikání' se blíží.
    Žánry:Komedie
    1
  • Happy end
    Happy end (1967)
    Film
    • Canal+
    • KVIFF TV
    • DaFilms
    Oldřich Lipský se rozpřáhl k unikátnímu experimentu: příběh vypráví - a to doslova - pozpátku. Zvolil polohu bizarní kriminální komedie: na jejím počátku vidíme, jak se zdvíhá ostří gilotiny, jak useknutá odsouzencova hlava přiskočí zpět ke krku atd. Vše se odvíjí skrze mile zveličovaná žánrová schémata, do nichž jsou vměstnána osudy vznětlivého řezníka, jehož přivede do varu manželčina nevěra. A protože sekerou i nožem se umí dokonale ohánět, pomsta na sebe nenechá dlouho čekat. Na diváky však režisérův počin byl příliš výstřední a přehlíželi jej; nutno však uznat, že ani režisér nedokázal adekvátně realizovat veškeré své představy, takže výsledek byl jakýsi polovičatý.
    84%
    Oldřich Lipský se rozpřáhl k unikátnímu experimentu: příběh vypráví - a to doslova - pozpátku. Zvolil polohu bizarní kriminální komedie: na jejím počátku vidíme, jak se zdvíhá ostří gilotiny, jak useknutá odsouzencova hlava přiskočí zpět ke krku atd. Vše se odvíjí skrze mile zveličovaná žánrová schémata, do nichž jsou vměstnána osudy vznětlivého řezníka, jehož přivede do varu manželčina nevěra. A protože sekerou i nožem se umí dokonale ohánět, pomsta na sebe nenechá dlouho čekat. Na diváky však režisérův počin byl příliš výstřední a přehlíželi jej; nutno však uznat, že ani režisér nedokázal adekvátně realizovat veškeré své představy, takže výsledek byl jakýsi polovičatý.
    2
  • Limonádový Joe aneb Koňská opera
    Limonádový Joe aneb Koňská opera (1964)
    Film
    • VOYO
    • O2 TV
    • KVIFF TV
    • +1
    83%
    3
  • Čtyři vraždy stačí, drahoušku
    Čtyři vraždy stačí, drahoušku (1970)
    Film
    • VOYO
    • O2 TV
    • KVIFF TV
    • +1
    George Camel přednáší literaturu na maloměstské škole, v soukromí vede zcela spořádaný, nevzrušivý život. A právě tomuto nenápadnému, spíš bázlivému člověku se jednoho dne náhodně dostane do ruky šek na milion dolarů. Drahocenného papírku se chtějí zmocnit hned dvě zločinecké bandy, a obě se také nastěhují do domu, kde v podnájmu bydlí George. Pan učitel náhle na každém kroku naráží na mrtvolu, kolem něj zuří nemilosrdná válka gangů. Nestačí koukat, co se to s ním děje - vždyť o něj dokonce jeví zájem krásné ženy, a na to rozhodně není zvyklý...
    82%
    George Camel přednáší literaturu na maloměstské škole, v soukromí vede zcela spořádaný, nevzrušivý život. A právě tomuto nenápadnému, spíš bázlivému člověku se jednoho dne náhodně dostane do ruky šek na milion dolarů. Drahocenného papírku se chtějí zmocnit hned dvě zločinecké bandy, a obě se také nastěhují do domu, kde v podnájmu bydlí George. Pan učitel náhle na každém kroku naráží na mrtvolu, kolem něj zuří nemilosrdná válka gangů. Nestačí koukat, co se to s ním děje - vždyť o něj dokonce jeví zájem krásné ženy, a na to rozhodně není zvyklý...
    4
  • Starci na chmelu
    Starci na chmelu (1964)
    Film
    • VOYO
    • O2 TV
    • Canal+
    • +1
    Nejslavnější a dosud nepřekonaný český filmový muzikál z prostředí chmelové brigády, od jehož prvního uvedení uběhlo více než padesát let, sleduje příběh první lásky, jež se střetává s nepochopením spolužáků i vychovatelů. Uvolněná atmosféra poloviny šedesátých let umožnila tvůrcům vyvážit vážnější témata morálky a generačního konfliktu satirickým podtextem. Dějovou linii, proloženou tanečními čísly a písněmi, z nichž se mnohé zapsaly do zlatého fondu české populární hudby, rámuje v roli symbolických průvodců trojice kytaristů s ústřední melodií Milenci v texaskách. V domácím kontextu žánrově novátorský snímek, natočený v duchu světových muzikálových předloh, slavil velkolepý úspěch už v době svého uvedení, kdy jej po premiéře v létě 1964 v kinech vidělo na tři miliony diváků. Na širokoúhlém anamorfotickém formátu se čtyřkanálovým magnetickým záznamem zvuku zvláště vynikla taneční čísla v choreografii Josefa Koníčka. Ocenění na domácích soutěžích a festivalech získal nejen režisér Ladislav Rychman a scenárista Vratislav Blažek, ale také autoři hudby (Jiří Bažant, Jiří Malásek a Vratislav Blažek) za funkční využití písní ve filmu. (NFA)
    79%
    Nejslavnější a dosud nepřekonaný český filmový muzikál z prostředí chmelové brigády, od jehož prvního uvedení uběhlo více než padesát let, sleduje příběh první lásky, jež se střetává s nepochopením spolužáků i vychovatelů. Uvolněná atmosféra poloviny šedesátých let umožnila tvůrcům vyvážit vážnější témata morálky a generačního konfliktu satirickým podtextem. Dějovou linii, proloženou tanečními čísly a písněmi, z nichž se mnohé zapsaly do zlatého fondu české populární hudby, rámuje v roli symbolických průvodců trojice kytaristů s ústřední melodií Milenci v texaskách. V domácím kontextu žánrově novátorský snímek, natočený v duchu světových muzikálových předloh, slavil velkolepý úspěch už v době svého uvedení, kdy jej po premiéře v létě 1964 v kinech vidělo na tři miliony diváků. Na širokoúhlém anamorfotickém formátu se čtyřkanálovým magnetickým záznamem zvuku zvláště vynikla taneční čísla v choreografii Josefa Koníčka. Ocenění na domácích soutěžích a festivalech získal nejen režisér Ladislav Rychman a scenárista Vratislav Blažek, ale také autoři hudby (Jiří Bažant, Jiří Malásek a Vratislav Blažek) za funkční využití písní ve filmu. (NFA)
    5
  • Zabil jsem Einsteina, pánové...
    Zabil jsem Einsteina, pánové... (1969)
    Film
    • VOYO
    • iVysílání
    Fantastický příběh, jehož děj se odehrává střídavě v Americe, někdy na přelomu druhého a třetího tisíciletí, a v Praze roku 1911, je založen na myšlence, zda a do jaké míry by předčasná smrt zakladatele moderní fyziky, Alberta Einsteina, ovlivnila vývoj naší civilizace. Na rozdíl od většiny děl tohoto žánru, která posunují příběh do daleké budoucnosti, se zde děj naopak vrací pomocí "stroje času" do minulosti. Jako historický fakt autoři označili skutečnost, že profesor Einstein mohl přijít v Praze roku 1911 o život - na této myšlence je postaven celý děj filmu. Příběh se odehrává "v budoucnosti", konkrétně v roce 1999. Skupinka bojovně naladěných fanatiků si pohrává s nebezpečným vynálezem - takzvanou bombou G, kvůli které ženy obrůstají plnovousem a nerodí děti. Při hledání viníka toho všeho dojde lidstvo k názoru, že všechno má na svědomí zakladatel moderní fyziky. Do minulosti proto odlétá výprava profesora Moora s jediným cílem - zabít mladého Alberta Einsteina... (Česká televize)
    Žánry:KomedieSci-fi
    78%
    Fantastický příběh, jehož děj se odehrává střídavě v Americe, někdy na přelomu druhého a třetího tisíciletí, a v Praze roku 1911, je založen na myšlence, zda a do jaké míry by předčasná smrt zakladatele moderní fyziky, Alberta Einsteina, ovlivnila vývoj naší civilizace. Na rozdíl od většiny děl tohoto žánru, která posunují příběh do daleké budoucnosti, se zde děj naopak vrací pomocí "stroje času" do minulosti. Jako historický fakt autoři označili skutečnost, že profesor Einstein mohl přijít v Praze roku 1911 o život - na této myšlence je postaven celý děj filmu. Příběh se odehrává "v budoucnosti", konkrétně v roce 1999. Skupinka bojovně naladěných fanatiků si pohrává s nebezpečným vynálezem - takzvanou bombou G, kvůli které ženy obrůstají plnovousem a nerodí děti. Při hledání viníka toho všeho dojde lidstvo k názoru, že všechno má na svědomí zakladatel moderní fyziky. Do minulosti proto odlétá výprava profesora Moora s jediným cílem - zabít mladého Alberta Einsteina... (Česká televize)
    Žánry:KomedieSci-fi
    6
  • Balada pro banditu
    Balada pro banditu (1978)
    Film
    • VOYO
    Miroslav Donutil jako loupežník Nikola Šuhaj bojuje kytarou a krásnými písničkami... Legendy a mýty Podkarpatské Rusi, překrásné části meziválečné Československé republiky, okouzlily spisovatele Ivana Olbrachta, který na jejich základě napsal knihu o velkém a slavném loupežníkovi Nikolu Šuhajovi. Kouzlo tohoto příběhu po několika desítkách let upoutalo prozaika a dramatika Milana Uhdeho, který napsal o Nikolovi divadelní hru Balada pro banditu. Písně, které jsou organickou součástí děje, a které vydržely nezávisle na hře a filmu, zkomponoval skladatel Miloš Štědroň. Některé z nich doslova zlidověly. Hru po několik sezón s velkým úspěchem a ohlasem uvádělo brněnské Divadlo na provázku. V roce 1978 se tento příběh o lásce, zradě, temných kouzlech, lidské závisti a o takřka nemožném boji za svobodu rozhodl natočit režisér Vladimír Sís. Tehdy zakázaného Milana Uhdeho "přikryl" svým jménem Zdeněk Pospíšil. Režisér ve značné míře zachoval divadelní formu muzikálu, kterou však zasadil do reálného prostředí malého lesního amfiteátru, kam přicházejí diváci, s kterými volně splývají aktéři příběhu. Vladimír Sís zachoval i herecké obsazeni, uvidíte Miroslava Donutila jako Nikolu Šuhaje, Ivu Bittovou jako Eržiku, z dalších postav jmenujme alespoň Jiřího Pechu jako velitele četníků a Bolka Polívku jako zbabělého a mazaného kupce Mageriho. Nevšední filmové dílo získalo řadu cen na domácích i zahraničních festivalech, samostatně byla oceněna Iva Bittová za ženský herecký výkon a Miloš Štědroň za hudbu. (Česká televize)
    73%
    Miroslav Donutil jako loupežník Nikola Šuhaj bojuje kytarou a krásnými písničkami... Legendy a mýty Podkarpatské Rusi, překrásné části meziválečné Československé republiky, okouzlily spisovatele Ivana Olbrachta, který na jejich základě napsal knihu o velkém a slavném loupežníkovi Nikolu Šuhajovi. Kouzlo tohoto příběhu po několika desítkách let upoutalo prozaika a dramatika Milana Uhdeho, který napsal o Nikolovi divadelní hru Balada pro banditu. Písně, které jsou organickou součástí děje, a které vydržely nezávisle na hře a filmu, zkomponoval skladatel Miloš Štědroň. Některé z nich doslova zlidověly. Hru po několik sezón s velkým úspěchem a ohlasem uvádělo brněnské Divadlo na provázku. V roce 1978 se tento příběh o lásce, zradě, temných kouzlech, lidské závisti a o takřka nemožném boji za svobodu rozhodl natočit režisér Vladimír Sís. Tehdy zakázaného Milana Uhdeho "přikryl" svým jménem Zdeněk Pospíšil. Režisér ve značné míře zachoval divadelní formu muzikálu, kterou však zasadil do reálného prostředí malého lesního amfiteátru, kam přicházejí diváci, s kterými volně splývají aktéři příběhu. Vladimír Sís zachoval i herecké obsazeni, uvidíte Miroslava Donutila jako Nikolu Šuhaje, Ivu Bittovou jako Eržiku, z dalších postav jmenujme alespoň Jiřího Pechu jako velitele četníků a Bolka Polívku jako zbabělého a mazaného kupce Mageriho. Nevšední filmové dílo získalo řadu cen na domácích i zahraničních festivalech, samostatně byla oceněna Iva Bittová za ženský herecký výkon a Miloš Štědroň za hudbu. (Česká televize)
    7
  • Pan Tau naděluje
    Pan Tau naděluje (1970)
    Film
    72%
    8
  • Šest medvědů s Cibulkou
    Šest medvědů s Cibulkou (1972)
    Film
    • VOYO
    • O2 TV
    • Canal+
    Hrdinou filmu je klaun Cibulka, předvádějící v cirkuse úspěšné číslo s medvědy. Ředitel cirkusu však vymění své medvědy za cvičená prasata a Cibulka dostane výpověď. Jeho kamarádi vymyslí, že by se mohl převléknout za ženu a nastoupit u nich ve škole jako kuchařka. Problémy nastávají v okamžiku, kdy za Cibulkou do školy přicházejí uprchlí cirkusoví medvědi. Vyplaší uklízečku i školníka a Cibulkovi nezbývá než převzít i jejich povinnosti. A to všechno v den, kdy má školu navštívit školní inspektor. A tak Cibulka vaří oběd, uklízí a snaží se ve škole ukrýt šest živých medvědů. Výsledkem je ta nejbláznivější klauniáda s jakou jste se na televizních obrazovkách mohli setkat.
    Žánry:KomedieRodinný
    71%
    Hrdinou filmu je klaun Cibulka, předvádějící v cirkuse úspěšné číslo s medvědy. Ředitel cirkusu však vymění své medvědy za cvičená prasata a Cibulka dostane výpověď. Jeho kamarádi vymyslí, že by se mohl převléknout za ženu a nastoupit u nich ve škole jako kuchařka. Problémy nastávají v okamžiku, kdy za Cibulkou do školy přicházejí uprchlí cirkusoví medvědi. Vyplaší uklízečku i školníka a Cibulkovi nezbývá než převzít i jejich povinnosti. A to všechno v den, kdy má školu navštívit školní inspektor. A tak Cibulka vaří oběd, uklízí a snaží se ve škole ukrýt šest živých medvědů. Výsledkem je ta nejbláznivější klauniáda s jakou jste se na televizních obrazovkách mohli setkat.
    Žánry:KomedieRodinný
    9
  • Démanty noci
    Démanty noci (1964)
    Film
    • VOYO
    • O2 TV
    • iTunes
    • +2
    Celovečerní debut režiséra Jana Němce je dramatem na hranici života a smrti. Útěk dvou židovských mladíků z transportu smrti naturalisticky zachycuje stavy únavy, úzkosti, hladu a ohrožení. Obrazy úniku psychicky i fyzicky vyčerpaných mužů jsou prokládány asociativními retrospektivami, sny a halucinacemi, které zpřítomňují subjektivní vnímání obou protagonistů. Když Démanty noci v roce 1964 získaly Velkou cenu na MFF v Mannheimu-Heidelbergu, šlo o jeden z prvních mezinárodních úspěchů československé nové vlny. Volná adaptace povídky Tma nemá stín od spisovatele Arnošta Lustiga stála na počátku kariéry tehdy osmadvacetiletého Jana Němce, jednoho z nejoriginálnějších českých filmařů 60. let. V Démantech noci je téma holokaustu nahlédnuto intenzivně subjektivním pohledem. Režisér vytvořil několik verzí filmu, než nalezl adekvátní audiovizuální tvar vypovídající o extrémním prožitku existence. Styl technicky i narativně provokativního díla sám Němec charakterizoval jako „snový realismus“, čemuž odpovídají nejen vizuální kompozice, ale i minimum dialogů a ticho jako dramatvorný prvek. (Národní filmový archiv)
    Režie:Jan Němec
    71%
    Celovečerní debut režiséra Jana Němce je dramatem na hranici života a smrti. Útěk dvou židovských mladíků z transportu smrti naturalisticky zachycuje stavy únavy, úzkosti, hladu a ohrožení. Obrazy úniku psychicky i fyzicky vyčerpaných mužů jsou prokládány asociativními retrospektivami, sny a halucinacemi, které zpřítomňují subjektivní vnímání obou protagonistů. Když Démanty noci v roce 1964 získaly Velkou cenu na MFF v Mannheimu-Heidelbergu, šlo o jeden z prvních mezinárodních úspěchů československé nové vlny. Volná adaptace povídky Tma nemá stín od spisovatele Arnošta Lustiga stála na počátku kariéry tehdy osmadvacetiletého Jana Němce, jednoho z nejoriginálnějších českých filmařů 60. let. V Démantech noci je téma holokaustu nahlédnuto intenzivně subjektivním pohledem. Režisér vytvořil několik verzí filmu, než nalezl adekvátní audiovizuální tvar vypovídající o extrémním prožitku existence. Styl technicky i narativně provokativního díla sám Němec charakterizoval jako „snový realismus“, čemuž odpovídají nejen vizuální kompozice, ale i minimum dialogů a ticho jako dramatvorný prvek. (Národní filmový archiv)
    Režie:Jan Němec
    10
  • Od zítřka nečaruji
    Od zítřka nečaruji (1979)
    Film
    • VOYO
    Sestřihem sedmi dílů III. série středometrážních filmů, uváděných pouze v televizi, vznikly dva celovečerní filmy "Od zítřka nečaruji" a "Poplach v oblacích" uvedené do kin. Tento film byl vytvořený z epizod: "Pan Tau na pionýrském táboře", "Pan Tau a která je ta pravá?" a "Pan Tau - Od zítřka nečaruji". Pan Tau musí skončit se svým čarováním. Buřinka bude totiž nenávratně zničena! Opět to všechno začně tím, že se pan Tau objeví na křídle letícího letadla. Zděšená posádka všechno nahlásí, ale po přistání je záhadný černý pasažér pryč. Případu se ujme horlivý III. inspektor bezpečnosti letového provozu Málek, který doufá, že bude za dopadení muže s buřinkou povýšen na II. inspektora. Jeho tři děti se právě chystají na pionýrský tábor, kde se díky omylu vedoucího tábora ocitne také pan Tau v roli táborového kuchaře. Po jeho stopách se však vydává neúprosný inspektor Málek, kterému se podaří zmocnit nejen deštníku pana Tau, ale také jeho kouzelné buřinky. S pomocí dětí pan Tau ochotně začne učit žít i bez kouzel... (oficiální text distributora)
    70%
    Sestřihem sedmi dílů III. série středometrážních filmů, uváděných pouze v televizi, vznikly dva celovečerní filmy "Od zítřka nečaruji" a "Poplach v oblacích" uvedené do kin. Tento film byl vytvořený z epizod: "Pan Tau na pionýrském táboře", "Pan Tau a která je ta pravá?" a "Pan Tau - Od zítřka nečaruji". Pan Tau musí skončit se svým čarováním. Buřinka bude totiž nenávratně zničena! Opět to všechno začně tím, že se pan Tau objeví na křídle letícího letadla. Zděšená posádka všechno nahlásí, ale po přistání je záhadný černý pasažér pryč. Případu se ujme horlivý III. inspektor bezpečnosti letového provozu Málek, který doufá, že bude za dopadení muže s buřinkou povýšen na II. inspektora. Jeho tři děti se právě chystají na pionýrský tábor, kde se díky omylu vedoucího tábora ocitne také pan Tau v roli táborového kuchaře. Po jeho stopách se však vydává neúprosný inspektor Málek, kterému se podaří zmocnit nejen deštníku pana Tau, ale také jeho kouzelné buřinky. S pomocí dětí pan Tau ochotně začne učit žít i bez kouzel... (oficiální text distributora)
    11
  • Dáma na kolejích
    Dáma na kolejích (1966)
    Film
    • VOYO
    • O2 TV
    Když tramvajačka Marie odhalí manželovu nevěru, rozhodne se mu pomstít tím nejzapeklitějším způsobem. Pořádně se vystrojí!... Dva roky po premiéře prvního českého muzikálu Starci na chmelu se na plátnech našich kin objevilo další společné dílo scenáristy Vratislava Blažka a režiséra Ladislava Rychmana. Byl to opět hudební film – tentokrát však veselohra – Dáma na kolejích. Na rozdíl od Starců, kteří oslovovali především mladší publikum, se děj Dámy na kolejích obracel spíše ke střední generaci. Autoři zde představili typickou českou pracující ženu 60. let. Tak trochu ušlápnutá tramvajačka Marie spatří jednou na ulici svého manžela, jak se líbá s půvabnou kolegyní. Šokovaná žena odejde jako v mrákotách, vybere z vkladních knížek všechny úspory a začne od základu měnit jak svůj vzhled, tak svůj život... Titulní hrdinku ztvárnila Jiřina Bohdalová, kterou v té době režiséři zařazovali především do jediného komicko-naivního šuplíčku, která nicméně v každém filmu dokázala přesvědčit o šíři svého hereckého talentu, jenž osciloval mezi komickou a tragickou polohou. (Česká televize)
    Žánry:KomedieMuzikál
    69%
    Když tramvajačka Marie odhalí manželovu nevěru, rozhodne se mu pomstít tím nejzapeklitějším způsobem. Pořádně se vystrojí!... Dva roky po premiéře prvního českého muzikálu Starci na chmelu se na plátnech našich kin objevilo další společné dílo scenáristy Vratislava Blažka a režiséra Ladislava Rychmana. Byl to opět hudební film – tentokrát však veselohra – Dáma na kolejích. Na rozdíl od Starců, kteří oslovovali především mladší publikum, se děj Dámy na kolejích obracel spíše ke střední generaci. Autoři zde představili typickou českou pracující ženu 60. let. Tak trochu ušlápnutá tramvajačka Marie spatří jednou na ulici svého manžela, jak se líbá s půvabnou kolegyní. Šokovaná žena odejde jako v mrákotách, vybere z vkladních knížek všechny úspory a začne od základu měnit jak svůj vzhled, tak svůj život... Titulní hrdinku ztvárnila Jiřina Bohdalová, kterou v té době režiséři zařazovali především do jediného komicko-naivního šuplíčku, která nicméně v každém filmu dokázala přesvědčit o šíři svého hereckého talentu, jenž osciloval mezi komickou a tragickou polohou. (Česká televize)
    Žánry:KomedieMuzikál
    12
  • Poplach v oblacích
    Poplach v oblacích (1979)
    Film
    Pohádková dětská komedie o tom, co všechno způsobí procházka Pana Tau na křídle letadla a slůně Bimbo, které mu ukradne kouzelný klobouk. Značný rozruch vzbudí mezi cestujícími letadla mířícího do Prahy elegantní muž v buřince, který se s naprostým nezájmem o přírodní zákony prochází po křídle. Někteří ho považují za halucinaci, jiní za trik a III. bezpečnostní inspektor Málek za zašifrovanou zprávu o únosu. Jedině malá Alenka ví, že je to laskavý kouzelník pan Tau. Ten není po přistání letadla samozřejmě k nalezení a zatímco se horlivý Málek ujímá vyšetřování, přijde pan Tau o kouzelnou buřinku, kterou mu ukradne slůně Bimbo, čekající na letišti na převoz do Safari. Aby ji získal zpět musí se ukrýt ve voze a čekat na vhodnou příležitost. Jako by už to nezpůsobilo panu Tau dost potíží, najde buřinku zřízenec Kalous a ještě navíc po krátké zastávce mezi poli ujede, aniž by si všiml, že Bimbo opustil špatně zajištěnou klec. Pan Tau se tak ocitá bez buřinky, zato se slůnětem v patách mezi poli, kde záhy způsobí řádný rozruch. A buřinka je v nedohlednu.
    68%
    Pohádková dětská komedie o tom, co všechno způsobí procházka Pana Tau na křídle letadla a slůně Bimbo, které mu ukradne kouzelný klobouk. Značný rozruch vzbudí mezi cestujícími letadla mířícího do Prahy elegantní muž v buřince, který se s naprostým nezájmem o přírodní zákony prochází po křídle. Někteří ho považují za halucinaci, jiní za trik a III. bezpečnostní inspektor Málek za zašifrovanou zprávu o únosu. Jedině malá Alenka ví, že je to laskavý kouzelník pan Tau. Ten není po přistání letadla samozřejmě k nalezení a zatímco se horlivý Málek ujímá vyšetřování, přijde pan Tau o kouzelnou buřinku, kterou mu ukradne slůně Bimbo, čekající na letišti na převoz do Safari. Aby ji získal zpět musí se ukrýt ve voze a čekat na vhodnou příležitost. Jako by už to nezpůsobilo panu Tau dost potíží, najde buřinku zřízenec Kalous a ještě navíc po krátké zastávce mezi poli ujede, aniž by si všiml, že Bimbo opustil špatně zajištěnou klec. Pan Tau se tak ocitá bez buřinky, zato se slůnětem v patách mezi poli, kde záhy způsobí řádný rozruch. A buřinka je v nedohlednu.
    13
  • 14
  • Pan Tau a neděle
    Pan Tau a neděle (1970)
    Film
    67%
    15
  • Pan Tau
    Pan Tau (1988)
    Film
    • VOYO
    • iVysílání
    Poslední setkání s kouzelným panem Tau v příběhu, který je určen nejen dětem. Jeho hrdinou je herec Rudolf Karásek, který byl před patnácti lety slavným představitelem dětmi milovaného pana Tau. Dnes už jen vzpomíná na zašlou slávu a hledá útěchu v alkoholu. Jednoho dne se ovšem v jeho vilce, kde žije se svou dcerou Hankou a jejími dvěma syny, objeví barrandovský zaměstnanec a předá mu scénář na nový film o Panu Tau. Už při zkouškách některých scén se však ukáže, že Karásek na obtížnou roli nestačí. Režisér se začne poohlížet po náhradě nebo po dublovi. Asistentka Alena mu přivede pana Nováka, který jako by panu Tau z oka vypadl. Ten bravurně zvládne všechny náročné scény. Karásek začíná žárlit na dvojníkovy úspěchy i na jeho oblibu u dětí, které ve filmu hrají. Na klidu mu nepřidají ani náhodně vyslechnuté a nepříliš lichotivé režisérovy poznámky na svou adresu. Po řadě zmatků a dokonce záměn Karáska a Nováka se štáb přesune do Tater, aby tu natočil exteriérové scény. Tady se herec rozzlobí a prohlásí, že žádného dvojníka nepotřebuje, a když si dubl narazí koleno při autonehodě, sám zahraje náročnou scénu v hořícím letadle. Znovu získá ztracené sebevědomí a dokonce získá v divadle roli Cyrana. Natáčení končí a pana Nováka najednou nikdo nemůže najít. Prostě zmizel. Teprve závěrečný záběr potvrdí, že tajemný pan Novák byl skutečný pan Tau, a tak se realita filmu opět vrací k pohádkovosti.
    64%
    Poslední setkání s kouzelným panem Tau v příběhu, který je určen nejen dětem. Jeho hrdinou je herec Rudolf Karásek, který byl před patnácti lety slavným představitelem dětmi milovaného pana Tau. Dnes už jen vzpomíná na zašlou slávu a hledá útěchu v alkoholu. Jednoho dne se ovšem v jeho vilce, kde žije se svou dcerou Hankou a jejími dvěma syny, objeví barrandovský zaměstnanec a předá mu scénář na nový film o Panu Tau. Už při zkouškách některých scén se však ukáže, že Karásek na obtížnou roli nestačí. Režisér se začne poohlížet po náhradě nebo po dublovi. Asistentka Alena mu přivede pana Nováka, který jako by panu Tau z oka vypadl. Ten bravurně zvládne všechny náročné scény. Karásek začíná žárlit na dvojníkovy úspěchy i na jeho oblibu u dětí, které ve filmu hrají. Na klidu mu nepřidají ani náhodně vyslechnuté a nepříliš lichotivé režisérovy poznámky na svou adresu. Po řadě zmatků a dokonce záměn Karáska a Nováka se štáb přesune do Tater, aby tu natočil exteriérové scény. Tady se herec rozzlobí a prohlásí, že žádného dvojníka nepotřebuje, a když si dubl narazí koleno při autonehodě, sám zahraje náročnou scénu v hořícím letadle. Znovu získá ztracené sebevědomí a dokonce získá v divadle roli Cyrana. Natáčení končí a pana Nováka najednou nikdo nemůže najít. Prostě zmizel. Teprve závěrečný záběr potvrdí, že tajemný pan Novák byl skutečný pan Tau, a tak se realita filmu opět vrací k pohádkovosti.
    16
  • Když rozvod, tak rozvod
    Když rozvod, tak rozvod (1983)
    Film
    • VOYO
    Mladí manželé Hynek a Pavla Dolejšovi se rozvádějí. Hlavním důvodem je podle všeho Hynkova matka, která se mladým manželům neustále plete do života a Pavle dává jasně najevo své antipatie. Náhle přijde telegram, kterým ohlašuje svůj příjezd Pavlin otec Arnošt Provazník. Pavla mu nechce o rozvodu říci a také Hynek se prchlivého tchána bojí, takže se nabízí jediné řešení - předstírat fungující manželství. Hynek rychle nastěhuje Pavlu zpět do bytu své matky. Rozpačité chování mladých manželů si Arnošt vysvětlí po svém a sám je přivede rozpaků, když jim druhý den věnuje nové auto. Hynek chce říci tchánovi pravdu, ale ten ho vůbec nepustí ke slovu. Situace se ještě víc zkomplikuje v okamžiku, kdy se paní Provazníková svěří šokované dceři, že má její otec milenku a proto se budou rozvádět, takže ona se svou rodinou jsou to jediné, co jí zůstalo. Česká filmová komedie o tom, že všechno zlé je k něčemu dobré.
    Žánry:Komedie
    61%
    Mladí manželé Hynek a Pavla Dolejšovi se rozvádějí. Hlavním důvodem je podle všeho Hynkova matka, která se mladým manželům neustále plete do života a Pavle dává jasně najevo své antipatie. Náhle přijde telegram, kterým ohlašuje svůj příjezd Pavlin otec Arnošt Provazník. Pavla mu nechce o rozvodu říci a také Hynek se prchlivého tchána bojí, takže se nabízí jediné řešení - předstírat fungující manželství. Hynek rychle nastěhuje Pavlu zpět do bytu své matky. Rozpačité chování mladých manželů si Arnošt vysvětlí po svém a sám je přivede rozpaků, když jim druhý den věnuje nové auto. Hynek chce říci tchánovi pravdu, ale ten ho vůbec nepustí ke slovu. Situace se ještě víc zkomplikuje v okamžiku, kdy se paní Provazníková svěří šokované dceři, že má její otec milenku a proto se budou rozvádět, takže ona se svou rodinou jsou to jediné, co jí zůstalo. Česká filmová komedie o tom, že všechno zlé je k něčemu dobré.
    Žánry:Komedie
    17
  • Cirkus bude!
    Cirkus bude! (1954)
    Film
    • iVysílání
    Družstevníci mají sice objednané cirkusové představení, ale vinou administrativních zmatků málem o ně přijdou. Cirkusoví umělci - navzdory nerudnému úředníkovi - však udělají vše, aby se vystoupení uskutečnilo, objíždějí jednotlivé účinkující, kteří rovnou během cesty předvádějí svá akrobatická čísla. Z celkového příklonu k pohybovým atrakcím se vymyká vzorová klauniáda, jakou předvádí dvojice Kopecký - Lipský.
    Žánry:Komedie
    61%
    Družstevníci mají sice objednané cirkusové představení, ale vinou administrativních zmatků málem o ně přijdou. Cirkusoví umělci - navzdory nerudnému úředníkovi - však udělají vše, aby se vystoupení uskutečnilo, objíždějí jednotlivé účinkující, kteří rovnou během cesty předvádějí svá akrobatická čísla. Z celkového příklonu k pohybovým atrakcím se vymyká vzorová klauniáda, jakou předvádí dvojice Kopecký - Lipský.
    Žánry:Komedie
    18
  • 19
  • 20
  • Návštěva z oblak
    Návštěva z oblak (1955)
    Film

    Nejlepší komando světa? SAS, Delta Force, Spetznatz? Kdepak, nikdo nemá na řepáky z Trnkové! Kromě toho, že ve filmu uvidíte celou plejádu vynikajících českých herců, zjistíte, že traktoristé organizovaní ve Svazarmu, vydrží pod vodou bez přístrojů déle než deset minut (v kamufláži typ ptačí hnízdo), ovládají veškerou moderní techniku a navíc mají všichni šarm a eleganci Jamese Bonda. Náborový film do Svazarmu vypovídá o době svého vzniku víc než možná jeho tvůrci chtěli. Naštěstí je to komedie a smát se opravdu budete

    Žánry:Komedie
    56%

    Nejlepší komando světa? SAS, Delta Force, Spetznatz? Kdepak, nikdo nemá na řepáky z Trnkové! Kromě toho, že ve filmu uvidíte celou plejádu vynikajících českých herců, zjistíte, že traktoristé organizovaní ve Svazarmu, vydrží pod vodou bez přístrojů déle než deset minut (v kamufláži typ ptačí hnízdo), ovládají veškerou moderní techniku a navíc mají všichni šarm a eleganci Jamese Bonda. Náborový film do Svazarmu vypovídá o době svého vzniku víc než možná jeho tvůrci chtěli. Naštěstí je to komedie a smát se opravdu budete

    Žánry:Komedie
    21
  • Tři chlapi na cestách
    Tři chlapi na cestách (1973)
    Film
    • VOYO
    Účastníky exkurze do západočeských zemědělských závodů, plzeňského pivovaru a Karlových Varů jsou obyvatelé vesnice Ouplavice, mezi nimiž jsou i dva ze tří členů rodiny Potůčkových, děda a otec Potůčkovi. Vyjíždí se časně ráno a družstevníci se těší. Zažijí spoustu veselých příhod, několik trapasů a nedorozumění, vyřeší několik sporů a otec Potůček, který právě prožívá osobní krizi a hodlá odstoupit z funkce předsedy družstva, si vše srovná v hlavě a rozhodne se ve funkci zůstat, čímž rozhodně nepotěší energickou Elišku Kacířovou, která už si na funkci dělal chutě.
    53%
    Účastníky exkurze do západočeských zemědělských závodů, plzeňského pivovaru a Karlových Varů jsou obyvatelé vesnice Ouplavice, mezi nimiž jsou i dva ze tří členů rodiny Potůčkových, děda a otec Potůčkovi. Vyjíždí se časně ráno a družstevníci se těší. Zažijí spoustu veselých příhod, několik trapasů a nedorozumění, vyřeší několik sporů a otec Potůček, který právě prožívá osobní krizi a hodlá odstoupit z funkce předsedy družstva, si vše srovná v hlavě a rozhodne se ve funkci zůstat, čímž rozhodně nepotěší energickou Elišku Kacířovou, která už si na funkci dělal chutě.
    22
  • Lupič Legenda
    Lupič Legenda (1972)
    Film
    51%
    23
  • Dva z onoho světa
    Dva z onoho světa (1962)
    Film
    51%
    24
  • Hvězda jede na jih
    Hvězda jede na jih (1958)
    Film
    50%
    25
  • Cirkus v cirkuse
    Cirkus v cirkuse (1975)
    Film
    V Moskvě se koná mezinárodní konference zoologů, zaměřená na komunikaci lidí se zvířaty. Názory vědců se však liší. Například český profesor hájí revoluční myšlenku: proč se snažit se čtvernožci domlouvat, když bude jednodušší naučit je lidské řeči? Souběžně s touto akcí probíhá odborný výběr nejlepšího čísla pro světový festival cirkusového umění. Obě aktivity se samozřejmě protnou a dají vzniknou opravdu prekérním situacím… Příběhy odehrávající se v cirkusovém prostředí mají v české kinematografii dlouhou tradici. Režisér Oldřich Lipský, jenž se této tématice často věnoval, ji v polovině 70. let obohatil ruskou-český projekt. Scénárista Miloš Macourek si příznačnou fantaskní zápletku, zmatky kolem vědeckého kongresu o dorozumívání se zvířaty - a tato rovina je obohacena vystoupením moskevského cirkusu. Film se tak rozpadá do dvou víceméně samostatných, nesourodých linií, které stěží hledají styčné body. Lipský, přestože se vyhnul ideologickým obezličkám, marně hledá zábavnost a vtip tam, kam se vkrádá zdlouhavost a nenápaditost. Cirkusová čísla pak vysloveně prozrazují dokumentární zaujetí.
    Žánry:KomedieRodinný
    49%
    V Moskvě se koná mezinárodní konference zoologů, zaměřená na komunikaci lidí se zvířaty. Názory vědců se však liší. Například český profesor hájí revoluční myšlenku: proč se snažit se čtvernožci domlouvat, když bude jednodušší naučit je lidské řeči? Souběžně s touto akcí probíhá odborný výběr nejlepšího čísla pro světový festival cirkusového umění. Obě aktivity se samozřejmě protnou a dají vzniknou opravdu prekérním situacím… Příběhy odehrávající se v cirkusovém prostředí mají v české kinematografii dlouhou tradici. Režisér Oldřich Lipský, jenž se této tématice často věnoval, ji v polovině 70. let obohatil ruskou-český projekt. Scénárista Miloš Macourek si příznačnou fantaskní zápletku, zmatky kolem vědeckého kongresu o dorozumívání se zvířaty - a tato rovina je obohacena vystoupením moskevského cirkusu. Film se tak rozpadá do dvou víceméně samostatných, nesourodých linií, které stěží hledají styčné body. Lipský, přestože se vyhnul ideologickým obezličkám, marně hledá zábavnost a vtip tam, kam se vkrádá zdlouhavost a nenápaditost. Cirkusová čísla pak vysloveně prozrazují dokumentární zaujetí.
    Žánry:KomedieRodinný
    26
  • Ledoví muži
    Ledoví muži (1960)
    Film
    44%
    27
  • Svět otevřený náhodám
    Svět otevřený náhodám (1971)
    FilmRole: citace ze skladeb Jaroslava Ježka
    42%
    28