Ivan Olbracht: Nejlepší filmy
a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Ivan Olbracht: Filmy a seriály

  • Prstýnek
    Prstýnek (1944)
    Film
    Vyhlášený pytlák Jan Sochor se tvrdě staví proti tomu, aby si mladý kníže namlouval jeho dceru Barušku. Příliš dobře si pamatuje na dobu vlastního mládí a na své zásluhy o zachování knížecího rodu... Kostýmní komedii Prstýnek natočil režisér Martin Frič podle povídky Ivana Olbrachta Táta, otištěnou v jeho sbírce Devět veselých povídek z Rakouska i republiky. Scenáristé Josef Neuberg a Josef Hlaváč spolu s režisérem drobnou povídku podstatně rozvedli a domysleli. V jejich pojetí se předloha přetavila v romantický obrázek ze starých časů, vylehčený jemným ironickým nadhledem a spontánním humorem. I režijní pojetí bylo lehké, vtipné a svěží, se silným poetickým nábojem, dotvořeným exteriérovou kamerou Václava Hanuše a Julia Vegrichta. Hereckým výkonům dominoval oblíbený Otomar Korbelář ve vděčné dvojroli Jana Sochora mladšího i staršího, debutoval zde Zdeněk Dítě jako knížecí synek Robert, jeho nevlastní sestřičku ztělesnila půvabná Jana Dítětová. Vedle Otomara Korbeláře v tomto filmu největší prostor dostala Vlasta Fabianová, od jejíhož narození v těchto dnech uplyne 110 let, v roli kněžny Andresové. Po úspěšném debutu ve filmu Pohádka máje a výrazných rolích ve filmech Rukavička a Tanečnice i zde prokázala svůj nesporný talent a zaujala svým nevšedním zjevem a temperamentním projevem. Prstýnek byl posledním českým filmem, který byl před koncem války ještě uveden do kin. Premiéra se konala v polovině února 1945 ve třech největších pražských kinech a byla nadšeně přijata vděčným obecenstvem. Dodnes se snímek setkává u diváků s vlídným přijetím. (Česká televize)
    69%
    Vyhlášený pytlák Jan Sochor se tvrdě staví proti tomu, aby si mladý kníže namlouval jeho dceru Barušku. Příliš dobře si pamatuje na dobu vlastního mládí a na své zásluhy o zachování knížecího rodu... Kostýmní komedii Prstýnek natočil režisér Martin Frič podle povídky Ivana Olbrachta Táta, otištěnou v jeho sbírce Devět veselých povídek z Rakouska i republiky. Scenáristé Josef Neuberg a Josef Hlaváč spolu s režisérem drobnou povídku podstatně rozvedli a domysleli. V jejich pojetí se předloha přetavila v romantický obrázek ze starých časů, vylehčený jemným ironickým nadhledem a spontánním humorem. I režijní pojetí bylo lehké, vtipné a svěží, se silným poetickým nábojem, dotvořeným exteriérovou kamerou Václava Hanuše a Julia Vegrichta. Hereckým výkonům dominoval oblíbený Otomar Korbelář ve vděčné dvojroli Jana Sochora mladšího i staršího, debutoval zde Zdeněk Dítě jako knížecí synek Robert, jeho nevlastní sestřičku ztělesnila půvabná Jana Dítětová. Vedle Otomara Korbeláře v tomto filmu největší prostor dostala Vlasta Fabianová, od jejíhož narození v těchto dnech uplyne 110 let, v roli kněžny Andresové. Po úspěšném debutu ve filmu Pohádka máje a výrazných rolích ve filmech Rukavička a Tanečnice i zde prokázala svůj nesporný talent a zaujala svým nevšedním zjevem a temperamentním projevem. Prstýnek byl posledním českým filmem, který byl před koncem války ještě uveden do kin. Premiéra se konala v polovině února 1945 ve třech největších pražských kinech a byla nadšeně přijata vděčným obecenstvem. Dodnes se snímek setkává u diváků s vlídným přijetím. (Česká televize)
    1
  • Hanele
    Hanele (1998)
    FilmRole: povídka O smutných očích Hany Karadžičové z knihy Golet v údolí

    Děj lyricky laděného příběhu je situován na Podkarpatskou Rus třicátých let do židovské enklávy - obce Polany. Žijí tu svérázní obyvatelé a ortodoxně si uchovávají staré zvyklosti, náboženské tradice a rituály, které jim dodávají sílu čelit nejrůznějším nepřízním osudu. Vyprávění se soustřeďuje na pohnutý úděl mladičké Hanele Šafarové, jejíž otec postupně přijde o majetek, a ona se tak dostává do bezvýchodného postavení chudé nevěsty. Kdysi bohatá dívka z hrdé rodiny odchází pracovat do Ostravy, kde se seznámí s příjemným a sympatickým mužem. Ivo Karadžič je původem také Žid, ale vystupuje jako bezvěrec a volnomyšlenkář. Nabídne Haně sňatek, ten však pro děvče z nábožensky přísně vedené pospolitosti nepřichází v úvahu. Pro svou lásku ke Karadžičovi se však Hanele dokáže odpoutat od víry svých předků a rozejít se se svou rodinou. Ale nejen s ní, i s celou obcí, která jí dá pocítit hrůzu zatracení...

    Žánry:Drama
    68%

    Děj lyricky laděného příběhu je situován na Podkarpatskou Rus třicátých let do židovské enklávy - obce Polany. Žijí tu svérázní obyvatelé a ortodoxně si uchovávají staré zvyklosti, náboženské tradice a rituály, které jim dodávají sílu čelit nejrůznějším nepřízním osudu. Vyprávění se soustřeďuje na pohnutý úděl mladičké Hanele Šafarové, jejíž otec postupně přijde o majetek, a ona se tak dostává do bezvýchodného postavení chudé nevěsty. Kdysi bohatá dívka z hrdé rodiny odchází pracovat do Ostravy, kde se seznámí s příjemným a sympatickým mužem. Ivo Karadžič je původem také Žid, ale vystupuje jako bezvěrec a volnomyšlenkář. Nabídne Haně sňatek, ten však pro děvče z nábožensky přísně vedené pospolitosti nepřichází v úvahu. Pro svou lásku ke Karadžičovi se však Hanele dokáže odpoutat od víry svých předků a rozejít se se svou rodinou. Ale nejen s ní, i s celou obcí, která jí dá pocítit hrůzu zatracení...

    Žánry:Drama
    2
  • Golet v údolí
    Golet v údolí (1995)
    FilmRole: povídky Zázrak s Julčou, Událost v mikve
    Podle povídek Ivana Olbrachta Zázrak s Julčou a Událost v mikve z knihy Golet v údolí. Vyprávění o všedních starostech příslušníků komunity chasidských Židů na předválečné Podkarpatské Rusi, prodchnuté laskavým humorem a vlídnou ironií. Film byl oceněn Českým lvem za rok 1995 za nejlepší kameru a hudbu. V témže roce dostal hlavní cenu Zlatého ledňáčka na Finále Plzeň 1996.
    Žánry:DramaKomedie
    67%
    Podle povídek Ivana Olbrachta Zázrak s Julčou a Událost v mikve z knihy Golet v údolí. Vyprávění o všedních starostech příslušníků komunity chasidských Židů na předválečné Podkarpatské Rusi, prodchnuté laskavým humorem a vlídnou ironií. Film byl oceněn Českým lvem za rok 1995 za nejlepší kameru a hudbu. V témže roce dostal hlavní cenu Zlatého ledňáčka na Finále Plzeň 1996.
    Žánry:DramaKomedie
    3
  • Komedianti
    Komedianti (1953)
    FilmRole: povídka Bratr Žak
    Osudy jedné komediantské rodiny ve dvacátých letech minulého století. Život starého komedianta, jeho dospělých synů Žaka, Fricka a dospívající Olgy není vůbec snadný. Nejsou považováni za počestné a proto jsou úředně nežádoucí, přestože o jejich artistická, pantomimická a taneční čísla je mezi prostým lidem zájem. Rodina to tedy zkouší v cirkuse Medrano, ale vnitřní napjaté vztahy znovu přinutí, aby táhli po štacích. Když Žak odjede zpět za cirkusem, aby vyjednal lepší podmínky, zbytek rodiny se nezadržitelně blíží k tragickému konci.
    Žánry:Drama
    57%
    Osudy jedné komediantské rodiny ve dvacátých letech minulého století. Život starého komedianta, jeho dospělých synů Žaka, Fricka a dospívající Olgy není vůbec snadný. Nejsou považováni za počestné a proto jsou úředně nežádoucí, přestože o jejich artistická, pantomimická a taneční čísla je mezi prostým lidem zájem. Rodina to tedy zkouší v cirkuse Medrano, ale vnitřní napjaté vztahy znovu přinutí, aby táhli po štacích. Když Žak odjede zpět za cirkusem, aby vyjednal lepší podmínky, zbytek rodiny se nezadržitelně blíží k tragickému konci.
    Žánry:Drama
    4
  • Nikola Šuhaj
    Nikola Šuhaj (1947)
    FilmRole: román
    56%
    5
  • Marijka nevěrnice
    Marijka nevěrnice (1934)
    FilmRole: turista

    V zapadlé podkarpatské vesnici žijí mladí manželé Petro a marijka ve společné domácnosti s Petrovou matkou Olenou. Při noční bouři uhodí do jejich domu blesk a celé stavení uhoří. Záhy rodinu navštíví podnikavý krčmář, u kterého je Petro zadlužen. Chce jejich pozemek lacino koupit a postavit na místě turistickou chatu. Petro však odmítne a pustí se s Marijkou a matkou do stavby nového příbytku. Když krčmář nepovolí a vyhrožuje dražbou, odchází Petro spolu s dalšími dřevaři, aby si daleko od domova vydělal potřebné peníze. Za Marijkou začne chodit Petrův přítel Danilo. Dřevorubci jsou svými zaměstnavateli bezohledně okrádáni. To vyvolá stávku a pogrom na židovského krčmáře. Celou situaci musí vyřešit četníci. Osamělá Marijka mezitím podlehne Danilovi a Olena to neprodleně napíše svému synovi. Danilo se přidá ke dřevařské partě a plaví společně s Petrem dříví. Petro úmyslně způsobí havárii voru a Danilo v nebezpečných peřejích zahyne. Poraněný se sám vrací domů. Nevěrná Marijka se strachuje jeho hněvu. Manželé se však usmíří.
    Film \"tří českých autorů\" znamenal umělecký experiment po výrobní i formální stránce. Pro jeho vznik bylo zřízeno speciální filmové družstvo, finančně nezávislé na velkých výrobních společnostech, což umožnilo všem zúčastněným nezvyklou tvůrčí svobodu. Vančura se svými spolupracovníky kladl po vzoru sovětské avantgardy maximální důraz na autenticitu prostředí v kombinaci se sociální tendenčností. Ve filmu, natáčeném v exteriérech Koločavy, účinkují podkarpatští horalé, mluvící převážně rusínsky nebo německo-židovským dialektem. I přes zdůrazňování jistých nešvarů označila dobová kritika MARIJKU NEVĚRNICI za odvážné nakročení k progresivnímu zušlechťování československé tvroby. U diváků však snímek naprosto propadl a Vančurova režijní práce se v příštích několika letech omezila pouze na společné projekty s Václavem Kubáskem.

    Žánry:Drama
    56%

    V zapadlé podkarpatské vesnici žijí mladí manželé Petro a marijka ve společné domácnosti s Petrovou matkou Olenou. Při noční bouři uhodí do jejich domu blesk a celé stavení uhoří. Záhy rodinu navštíví podnikavý krčmář, u kterého je Petro zadlužen. Chce jejich pozemek lacino koupit a postavit na místě turistickou chatu. Petro však odmítne a pustí se s Marijkou a matkou do stavby nového příbytku. Když krčmář nepovolí a vyhrožuje dražbou, odchází Petro spolu s dalšími dřevaři, aby si daleko od domova vydělal potřebné peníze. Za Marijkou začne chodit Petrův přítel Danilo. Dřevorubci jsou svými zaměstnavateli bezohledně okrádáni. To vyvolá stávku a pogrom na židovského krčmáře. Celou situaci musí vyřešit četníci. Osamělá Marijka mezitím podlehne Danilovi a Olena to neprodleně napíše svému synovi. Danilo se přidá ke dřevařské partě a plaví společně s Petrem dříví. Petro úmyslně způsobí havárii voru a Danilo v nebezpečných peřejích zahyne. Poraněný se sám vrací domů. Nevěrná Marijka se strachuje jeho hněvu. Manželé se však usmíří.
    Film \"tří českých autorů\" znamenal umělecký experiment po výrobní i formální stránce. Pro jeho vznik bylo zřízeno speciální filmové družstvo, finančně nezávislé na velkých výrobních společnostech, což umožnilo všem zúčastněným nezvyklou tvůrčí svobodu. Vančura se svými spolupracovníky kladl po vzoru sovětské avantgardy maximální důraz na autenticitu prostředí v kombinaci se sociální tendenčností. Ve filmu, natáčeném v exteriérech Koločavy, účinkují podkarpatští horalé, mluvící převážně rusínsky nebo německo-židovským dialektem. I přes zdůrazňování jistých nešvarů označila dobová kritika MARIJKU NEVĚRNICI za odvážné nakročení k progresivnímu zušlechťování československé tvroby. U diváků však snímek naprosto propadl a Vančurova režijní práce se v příštích několika letech omezila pouze na společné projekty s Václavem Kubáskem.

    Žánry:Drama
    6
  • Podivná přátelství herce Jesenia
    Podivná přátelství herce Jesenia (1985)
    FilmRole: román
    51%
    7
  • Anna proletářka
    Anna proletářka (1952)
    FilmRole: román
    Film se odehrává na rozhraní desátých a dvacátých let minulého století. Venkovská dívka Anna přijíždí sloužit do Prahy do rodiny bohatého stavitele Rubeše. Seznámí se zde mj. se svým budoucím manželem, slévačem Toníkem, pod jehož vedením postupně nabývá ?sociálního vědomí?. Jejich milostný vztah a samotný psychologický vývoj Anny je však poněkud upozaděný na úkor politické roviny vyprávění, týkající se rozkolu v sociální demokracii (ve filmu vystupují postavy jako Vlastimil Tusar, Karel Kramář, Alois Rašín aj.). Demokratické období První republiky je vykresleno nelichotivě chaoticky s uplatňováním schematického vyobrazování příslušníků jednotlivých tříd. Závěrečná mohutná pouliční demonstrace dělníků v čele s Annou a Toníkem přitom signalizuje budoucí vítězství pracujících.
    Žánry:Drama
    36%
    Film se odehrává na rozhraní desátých a dvacátých let minulého století. Venkovská dívka Anna přijíždí sloužit do Prahy do rodiny bohatého stavitele Rubeše. Seznámí se zde mj. se svým budoucím manželem, slévačem Toníkem, pod jehož vedením postupně nabývá ?sociálního vědomí?. Jejich milostný vztah a samotný psychologický vývoj Anny je však poněkud upozaděný na úkor politické roviny vyprávění, týkající se rozkolu v sociální demokracii (ve filmu vystupují postavy jako Vlastimil Tusar, Karel Kramář, Alois Rašín aj.). Demokratické období První republiky je vykresleno nelichotivě chaoticky s uplatňováním schematického vyobrazování příslušníků jednotlivých tříd. Závěrečná mohutná pouliční demonstrace dělníků v čele s Annou a Toníkem přitom signalizuje budoucí vítězství pracujících.
    Žánry:Drama
    8