6.9

Patrice Melennec: Filmy a seriály

  • Zvíře
    Zvíře (1977)
    Film
    • VOYO
    84%
    1
  • I dva jsou rodina
    I dva jsou rodina (2016)
    FilmRole: Security agent
    • VOYO
    • iTunes
    • DaFilms

    Vtipný a nonšalantní Samuel (Omar Sy) si užívá bezstarostný život na francouzské Riviéře. Jednoho dne ho však navštíví víkendový flirt Kristin (Clémence Poésy) a oznámí mu, že dítě, které drží v náručí, je jeho. Předá mu holčičku a uteče. Samuel vyráží s malou Glorií do Londýna, kde Kristin marně hledá. Nakonec mu nezbývá nic jiného než si najít práci a ve velkoměstě se usadit. Samuel se okouzlujícím způsobem pouští do výchovy malé Glorie. Během následujících osmi let se ukáže, že je nejen milující, ale i hodně netradiční táta. S humorem se vypořádává s nástrahami každodenního života osamělého Francouze v Londýně. Rodinná idylka se však záhy změní, když se zničehonic před jejich dveřmi objeví Kristin... (Bohemia MP)

    80%

    Vtipný a nonšalantní Samuel (Omar Sy) si užívá bezstarostný život na francouzské Riviéře. Jednoho dne ho však navštíví víkendový flirt Kristin (Clémence Poésy) a oznámí mu, že dítě, které drží v náručí, je jeho. Předá mu holčičku a uteče. Samuel vyráží s malou Glorií do Londýna, kde Kristin marně hledá. Nakonec mu nezbývá nic jiného než si najít práci a ve velkoměstě se usadit. Samuel se okouzlujícím způsobem pouští do výchovy malé Glorie. Během následujících osmi let se ukáže, že je nejen milující, ale i hodně netradiční táta. S humorem se vypořádává s nástrahami každodenního života osamělého Francouze v Londýně. Rodinná idylka se však záhy změní, když se zničehonic před jejich dveřmi objeví Kristin... (Bohemia MP)

    2
  • Jeden hot a druhý čehý
    Jeden hot a druhý čehý (1978)
    FilmRole: Un ouvrier
    Pan Guillaume je nesmlouvavý muž, geniální podnikatel a tvrdohlavý manžel. Paní Bernadette je energická žena, neméně tvrdohlavá manželka a náruživá zahradnice. Jejich manželství je věčný souboj technického talentu a podnikatelských schopností a lásky k přírodě. Stačí jedna výhodná zakázka od Japonců a život paní Bernadette se obrátí naruby. První to odnese její zimní zahrada - co se dá dělat, přece svého muže miluje, ale když se obráběcí stroje dostanou i do její ložnice a ona má spánek vyměřený na minutu přesně, vyrazí do protiútoku. A pomsta zklamané manželky stojí rozhodně za to.
    Žánry:Komedie
    77%
    Pan Guillaume je nesmlouvavý muž, geniální podnikatel a tvrdohlavý manžel. Paní Bernadette je energická žena, neméně tvrdohlavá manželka a náruživá zahradnice. Jejich manželství je věčný souboj technického talentu a podnikatelských schopností a lásky k přírodě. Stačí jedna výhodná zakázka od Japonců a život paní Bernadette se obrátí naruby. První to odnese její zimní zahrada - co se dá dělat, přece svého muže miluje, ale když se obráběcí stroje dostanou i do její ložnice a ona má spánek vyměřený na minutu přesně, vyrazí do protiútoku. A pomsta zklamané manželky stojí rozhodně za to.
    Žánry:Komedie
    3
  • Vražedné léto
    Vražedné léto (1983)
    FilmRole: Pamier
    Píše se rok 1976 a do malého francouzského města přijíždí vnadná, provokativní a záhadná dívka Eliane se svými rodiči. Ve městě okamžitě začne poutat pozornost místních obyvatel, zejména mladých mužů, a jeden z nich, automechanik Florimondo přezdívaný Pin-Pon, naváže s Eliane vážný vztah. Záhy Eliane objeví u Florimonda starý orchestrion, který kdysi patřil její matce a který je pozůstatkem záhadné minulosti její rodiny a jí samotné, jež začne postupně vyplouvat na povrch a měnit běh doposud slibně se vyvíjejících událostí.
    74%
    Píše se rok 1976 a do malého francouzského města přijíždí vnadná, provokativní a záhadná dívka Eliane se svými rodiči. Ve městě okamžitě začne poutat pozornost místních obyvatel, zejména mladých mužů, a jeden z nich, automechanik Florimondo přezdívaný Pin-Pon, naváže s Eliane vážný vztah. Záhy Eliane objeví u Florimonda starý orchestrion, který kdysi patřil její matce a který je pozůstatkem záhadné minulosti její rodiny a jí samotné, jež začne postupně vyplouvat na povrch a měnit běh doposud slibně se vyvíjejících událostí.
    4
  • Otec a otec
    Otec a otec (1983)
    FilmRole: Patron of "Star Trek"
    Tristan uteče z domova, což není v šestnácti letech zas tak překvapivé, avšak přidá se k pochybné partě. Otec mladíka nedokáže nic podniknout, a tak se bezradná matka uchýlí k riskantní lsti: přesvědčí své dva někdejší přátele - rozcitlivělého smolaře Pignona a mužného sangvinického novináře Lucase, že oni jsou skutečnými otci ztraceného chlapce, a je tedy jejich povinností syna zachránit a vrátit do matčiny náruče. Oba otcové, kteří samozřejmě o sobě vzájemně nevědí, okamžitě podlehnou volání krve. K ctižádosti najít syna se připojí nevraživá ješitnost, co se otcovství týče. Četná úskalí a nebezpečí nutí oba soupeře vzájemně se ochraňovat, a tak se mezi nimi postupně vytvoří až dojemně ohleduplné pouto, které mnohé překoná a je na celý život.
    73%
    Tristan uteče z domova, což není v šestnácti letech zas tak překvapivé, avšak přidá se k pochybné partě. Otec mladíka nedokáže nic podniknout, a tak se bezradná matka uchýlí k riskantní lsti: přesvědčí své dva někdejší přátele - rozcitlivělého smolaře Pignona a mužného sangvinického novináře Lucase, že oni jsou skutečnými otci ztraceného chlapce, a je tedy jejich povinností syna zachránit a vrátit do matčiny náruče. Oba otcové, kteří samozřejmě o sobě vzájemně nevědí, okamžitě podlehnou volání krve. K ctižádosti najít syna se připojí nevraživá ješitnost, co se otcovství týče. Četná úskalí a nebezpečí nutí oba soupeře vzájemně se ochraňovat, a tak se mezi nimi postupně vytvoří až dojemně ohleduplné pouto, které mnohé překoná a je na celý život.
    5
  • O myšce a medvědovi
    O myšce a medvědovi (2012)
    FilmRole: Georges (mluví)
    V obyčejném medvědím světě jsou medvědi vážní a zamračení. Medvěd Ernest je jiný. Je hudebník, rád by byl veselý, jenže je chudý a často hladový. Při hledání něčeho k snědku chytí malou myšku Celestinu, která utekla ze svého podzemního myšího světa. Aby Celestina neskončila v Ernestově prázdném žaludku, uzavře s ním dohodu. Když ji nesní, ukáže mu místo, kde může získat spoustu čokolády, bonbónů a těch nejlepších sladkostí. Ani jeden z nich ještě netuší, že se tak dostanou na stopu chamtivých medvědích manželů, kteří si přivydělávají tím, že cukrovinkami záměrně kazí medvědím dětem zuby. To, co začalo mezi bručounským Ernestem a upovídanou Celestinou jako pouhá dohoda, přerůstá v neobvyklé přátelství a přes všechny rozdíly se z nich stává nerozlučná dvojice. Aby odhalili velké cukrovinkové spiknutí, budou potřebovat pomoc z myšího i medvědího světa. Podaří se jim překonat předsudky ostatních a oba světy spřátelit?
    71%
    V obyčejném medvědím světě jsou medvědi vážní a zamračení. Medvěd Ernest je jiný. Je hudebník, rád by byl veselý, jenže je chudý a často hladový. Při hledání něčeho k snědku chytí malou myšku Celestinu, která utekla ze svého podzemního myšího světa. Aby Celestina neskončila v Ernestově prázdném žaludku, uzavře s ním dohodu. Když ji nesní, ukáže mu místo, kde může získat spoustu čokolády, bonbónů a těch nejlepších sladkostí. Ani jeden z nich ještě netuší, že se tak dostanou na stopu chamtivých medvědích manželů, kteří si přivydělávají tím, že cukrovinkami záměrně kazí medvědím dětem zuby. To, co začalo mezi bručounským Ernestem a upovídanou Celestinou jako pouhá dohoda, přerůstá v neobvyklé přátelství a přes všechny rozdíly se z nich stává nerozlučná dvojice. Aby odhalili velké cukrovinkové spiknutí, budou potřebovat pomoc z myšího i medvědího světa. Podaří se jim překonat předsudky ostatních a oba světy spřátelit?
    6
  • 48 hodin v Paříži
    48 hodin v Paříži (1988)
    FilmRole: Hotel Detective Le Grand Hotel
    • Google Play
    • iTunes

    Americký kardiolog Richard Walker si po příjezdu do milované Paříže zpívá ve sprše hotelového pokoje, když ze sebe smývá rozčarování nad zpožděním svého leteckého spoje. Po chvíli zjišťuje, že jeho manželka Sondra zmizela. Vydává se ji hledat a naráží na jazykové překážky, rozdílnou mentalitu, apatické policisty a zapřené byrokraty. Sondra byla unesena a Walker, posedlý touhou po jejím nalezení, nachází jediného spojence - moderní osamělou dívku, která zná místní poměry...

    71%

    Americký kardiolog Richard Walker si po příjezdu do milované Paříže zpívá ve sprše hotelového pokoje, když ze sebe smývá rozčarování nad zpožděním svého leteckého spoje. Po chvíli zjišťuje, že jeho manželka Sondra zmizela. Vydává se ji hledat a naráží na jazykové překážky, rozdílnou mentalitu, apatické policisty a zapřené byrokraty. Sondra byla unesena a Walker, posedlý touhou po jejím nalezení, nachází jediného spojence - moderní osamělou dívku, která zná místní poměry...

    7
  • 8
  • Uranus
    Uranus (1990)
    FilmRole: Montfort
    Když si konečně Evropa může vydechnout po skončení II. světové války, je čas vypořádat se s kolaboranty a napravit válečné křivdy. V malém jihofrancouzském městečku podnikají členové místní komunistické strany hon na kolaborantské čarodějnice a jejich obětí se stává také majitel kavárny Léopold. Ten se ale brání a prostředky volí podle potřeb situace. A protože se stále přiostřuje, také Léopold, který dříve působil neškodně a mírumilovně, sahá po účinnějších nástrojích pro svou obranu.
    Žánry:DramaKomedieRetro
    69%
    Když si konečně Evropa může vydechnout po skončení II. světové války, je čas vypořádat se s kolaboranty a napravit válečné křivdy. V malém jihofrancouzském městečku podnikají členové místní komunistické strany hon na kolaborantské čarodějnice a jejich obětí se stává také majitel kavárny Léopold. Ten se ale brání a prostředky volí podle potřeb situace. A protože se stále přiostřuje, také Léopold, který dříve působil neškodně a mírumilovně, sahá po účinnějších nástrojích pro svou obranu.
    Žánry:DramaKomedieRetro
    9
  • Tajemství
    Tajemství (1974)
    FilmRole: Gendarme

    David prchá z blíže nespecifikovaného vězení, kde byl podrobován mučení. V pohoří Ardèche potká Thomase a Julii, kteří žijí v bývalé pastýřské usedlosti. Thomas píše knihy a Julie je výtvarnice. Oba se vzdali hlučného pařížského života, aby mohli v klidu tvořit a žít. Neznámý muž, kterému jen podají pomocnou ruku, vzbuzuje pochybnosti a podezření. Před čím se schovává a kde se vzal uprostřed hor a bez zavazadel? Thomas je důvěřivější, chce Davidovi pomoci, ale Julie se bojí, i když neví přesně čeho. A strach není dobrý rádce. Film s hereckým hvězdným triem Jeanem-Louisem Trintignantem, Philippem Noiretem a Marlène Jobertovou natočil režisér Robert Enrico, z jehož filmografie známe především film Dobrodruzi a Stará puška. (TV program)

    Žánry:DramaKrimiThriller
    68%

    David prchá z blíže nespecifikovaného vězení, kde byl podrobován mučení. V pohoří Ardèche potká Thomase a Julii, kteří žijí v bývalé pastýřské usedlosti. Thomas píše knihy a Julie je výtvarnice. Oba se vzdali hlučného pařížského života, aby mohli v klidu tvořit a žít. Neznámý muž, kterému jen podají pomocnou ruku, vzbuzuje pochybnosti a podezření. Před čím se schovává a kde se vzal uprostřed hor a bez zavazadel? Thomas je důvěřivější, chce Davidovi pomoci, ale Julie se bojí, i když neví přesně čeho. A strach není dobrý rádce. Film s hereckým hvězdným triem Jeanem-Louisem Trintignantem, Philippem Noiretem a Marlène Jobertovou natočil režisér Robert Enrico, z jehož filmografie známe především film Dobrodruzi a Stará puška. (TV program)

    Žánry:DramaKrimiThriller
    10
  • 11
  • Miss
    Miss (2020)
    Film
    • SledovaniTV
    67%
    12
  • La cage dorée
    La cage dorée (2013)
    FilmRole: Customer
    • iTunes
    V jedné luxusní čtvrti Paříže se nachází krásná budova z 19. století, ve které už skoro třicet let obývají útulný přízemní byt domovníka Maria a José Ribeirovi. Tento manželský pár portugalských emigrantů se těší všeobecné oblibě – Maria je pilná hospodyně a José zase zručný kutil. V průběhu let se oba stali nedílnou součástí každodenního života všech lidí kolem. Sousedé si Mariu i Josého velice považují a oba manželé jim přirostli k srdci natolik, že když Riberiovi dostanou příležitost splnit si svůj sen a vrátit se zpátky do Portugalska, kde na ně čeká pohodlný život, nikdo je nechce pustit. Jak daleko jsou však jejich příbuzní, sousedé i zaměstnavatelé schopni zajít, aby své oblíbence udrželi v Paříži? A jsou Maria s Josém v hloubi srdce skutečně odhodláni s Francií skoncovat a opustit svou pozlacenou klec?
    Žánry:DramaKomedie
    67%
    V jedné luxusní čtvrti Paříže se nachází krásná budova z 19. století, ve které už skoro třicet let obývají útulný přízemní byt domovníka Maria a José Ribeirovi. Tento manželský pár portugalských emigrantů se těší všeobecné oblibě – Maria je pilná hospodyně a José zase zručný kutil. V průběhu let se oba stali nedílnou součástí každodenního života všech lidí kolem. Sousedé si Mariu i Josého velice považují a oba manželé jim přirostli k srdci natolik, že když Riberiovi dostanou příležitost splnit si svůj sen a vrátit se zpátky do Portugalska, kde na ně čeká pohodlný život, nikdo je nechce pustit. Jak daleko jsou však jejich příbuzní, sousedé i zaměstnavatelé schopni zajít, aby své oblíbence udrželi v Paříži? A jsou Maria s Josém v hloubi srdce skutečně odhodláni s Francií skoncovat a opustit svou pozlacenou klec?
    Žánry:DramaKomedie
    13
  • Útěk
    Útěk (1978)
    FilmRole: Un C.R.S.
    Ve svých komediálních rolích vystupuje Pierre Richard vždy jako nemotorný hrdina, který dokáže způsobit velkolepé katastrofy. Ve filmu Gérarda Ouryho Útěk komplikuje život sobě i druhým jako advokát, kterému se sice nepodaří dostat z vězení svého klienta, nicméně se samozřejmostí sobě vlastní se připlete do vzpoury vězňů a nechtěně dopomůže svému gangstříkovi k útěku. Tisk i policie ho označí za komplice a Richard, coby advokát Duroc, prchá přes celou Francii. Je okouzlující a ve své bezbrannosti občas i trochu nebezpečný.
    Žánry:Komedie
    66%
    Ve svých komediálních rolích vystupuje Pierre Richard vždy jako nemotorný hrdina, který dokáže způsobit velkolepé katastrofy. Ve filmu Gérarda Ouryho Útěk komplikuje život sobě i druhým jako advokát, kterému se sice nepodaří dostat z vězení svého klienta, nicméně se samozřejmostí sobě vlastní se připlete do vzpoury vězňů a nechtěně dopomůže svému gangstříkovi k útěku. Tisk i policie ho označí za komplice a Richard, coby advokát Duroc, prchá přes celou Francii. Je okouzlující a ve své bezbrannosti občas i trochu nebezpečný.
    Žánry:Komedie
    14
  • Láska na druhý pohled
    Láska na druhý pohled (2019)
    FilmRole: Guardian of the Odéon
    • VOYO
    • iTunes
    • DaFilms
    Když se Raphael a Olivia ve svých osmnácti setkali, byla to láska na první pohled. A začátek velkého milostného příběhu. Neoddělitelně se vzájemně podporují při naplňování svých vášní: on je spisovatel a ona klavíristka. A jak to vypadá o deset let později? Již jsou manželi, ale vášně a vzájemné podpory je mezi nimi již méně. Zatímco Raphael píše úspěšné bestsellery, Olivia oželela vlastní sólovou hudební kariéru, v níž ji její manžel ohromený vlastním spisovatelským úspěchem podporoval stále méně a méně. Jednoho večera si Olivia přestane být jistá, zda ji Raphael ještě vlastně vůbec miluje. Následujícího rána se Raphael probouzí sám a čeká jej pořádný šok. Propadne se totiž do paralelního světa, ve kterém žije úplně jiný život. Olivii v něm nikdy nepotkal, ta je nyní slavnou klavíristkou a on určitě není slavným a všemi uznávaným spisovatelem. Je jen neznámým učitelem literatury, má navíc na hrudi záhadné tetování s nápisem „ping“ a především si uvědomí, že bez Olivie nedokáže žít. Musí udělat vše pro to, aby si její lásku znovu získal a především si ji zasloužil. Jeho jedinou výhodou je, že ji z dřívějšího života dokonale zná, ví, co má ráda, co jí vadí a co miluje. Navíc mu v jeho snaze získat Oliviino srdce podruhé pomáhá nejlepší kamarád, který má na prsou pro změnu vytetované slovo „pong“. (CinemArt)
    65%
    Když se Raphael a Olivia ve svých osmnácti setkali, byla to láska na první pohled. A začátek velkého milostného příběhu. Neoddělitelně se vzájemně podporují při naplňování svých vášní: on je spisovatel a ona klavíristka. A jak to vypadá o deset let později? Již jsou manželi, ale vášně a vzájemné podpory je mezi nimi již méně. Zatímco Raphael píše úspěšné bestsellery, Olivia oželela vlastní sólovou hudební kariéru, v níž ji její manžel ohromený vlastním spisovatelským úspěchem podporoval stále méně a méně. Jednoho večera si Olivia přestane být jistá, zda ji Raphael ještě vlastně vůbec miluje. Následujícího rána se Raphael probouzí sám a čeká jej pořádný šok. Propadne se totiž do paralelního světa, ve kterém žije úplně jiný život. Olivii v něm nikdy nepotkal, ta je nyní slavnou klavíristkou a on určitě není slavným a všemi uznávaným spisovatelem. Je jen neznámým učitelem literatury, má navíc na hrudi záhadné tetování s nápisem „ping“ a především si uvědomí, že bez Olivie nedokáže žít. Musí udělat vše pro to, aby si její lásku znovu získal a především si ji zasloužil. Jeho jedinou výhodou je, že ji z dřívějšího života dokonale zná, ví, co má ráda, co jí vadí a co miluje. Navíc mu v jeho snaze získat Oliviino srdce podruhé pomáhá nejlepší kamarád, který má na prsou pro změnu vytetované slovo „pong“. (CinemArt)
    15
  • 16
  • 17
  • Markýza
    Markýza (1997)
    Film
    Film Markýza je volně inspirován osudy markýzy du Parc (1633–1668), která zazářila v divadle 17. století ve Francii. Postavu herečky, jež dokázala uchvátit Molièra, Racina i Ludvíka XIV., ztvárnila půvabná Sophie Marceauová. Markýza touží po divadle, ale odmítá se podrobit dobovým hereckým konvencím. Její svobodomyslnost i odvaha, s jakou dokázala milovat, z ní dělají zářivou, talentovanou osobnost. V jejím příběhu, natočeném jako velkolepé kostýmní představení, nahlédneme do historie nesmrtelného divadla Molièrovy doby, obklopeného intrikami a rivalitou mezi herci i autory, až k piedestalu božského Krále Slunce. (Česká televize)
    58%
    Film Markýza je volně inspirován osudy markýzy du Parc (1633–1668), která zazářila v divadle 17. století ve Francii. Postavu herečky, jež dokázala uchvátit Molièra, Racina i Ludvíka XIV., ztvárnila půvabná Sophie Marceauová. Markýza touží po divadle, ale odmítá se podrobit dobovým hereckým konvencím. Její svobodomyslnost i odvaha, s jakou dokázala milovat, z ní dělají zářivou, talentovanou osobnost. V jejím příběhu, natočeném jako velkolepé kostýmní představení, nahlédneme do historie nesmrtelného divadla Molièrovy doby, obklopeného intrikami a rivalitou mezi herci i autory, až k piedestalu božského Krále Slunce. (Česká televize)
    18
  • 19
  • Komisař Moulin
    Komisař Moulin (1976)
    Seriál
    • O2 TV
    55%
    20
  • Navarro
    Navarro (1989)
    Seriál
    55%
    21
  • 22
  • Pod třešňovou lunou
    Pod třešňovou lunou (1986)
    FilmRole: Larry

    Christopher Tracy (Prince) je chudý, leč o to více líbezný hochštapler. Společně s bratrancem „Lišákem“ (Jerome Benton) láká do svého lůna francouzské buržousty ženského pohlaví, z nichž mámí pod rouškou lásky peníze. Další obětí k zulíbání má být Mary Sharonová (Kristin S. Thomasová), budoucí dědička kolosálního majetku neméně majetnického otce. Mary právě slaví plnoletost a při té příležitosti její rodina koná velkolepou oslavu, na níž nemohou Christopher a Lišák chybět. Mary a Christopherovi se však stane něco, co ani jeden z nich nečekal: láska na první pohled. Tím pro zamilovaná holoubátka nastanou přetěžké trampoty – třídní rozkol, žárlivost a boj o holý život nevyjímaje... Druhý celovečerní snímek legendárního hudebníka Prince. Pod třešňovou lunou měl původně režírovat Jean-Baptiste Mondino, z časových důvodů jej však vystřídal jiný Madonnin spolupracovník, a to provokativní režisérka Mary Lambertová (mj. Hřbitov domácích zvířátek). Prince však nebyl s jejím režijním vedením spokojen, a tak se režie ujal nakonec sám. Na štábní pozici mu vypomáhal kameraman filmu, Michael Ballhaus. Scénář dle Princovy koncepce napsala debutující Becky Johnstonová, která se později proslavila podobně kýčovitým Pánem přílivu a dále Sedmi lety v Tibetu. Účelně triviální romance navazuje na dědictví srdceryvných melodramat klasické hollywoodské školy 30. let, čemuž se vedle přemíry cukrkandlového patosu podřizuje černobílé ztvárnění, které ještě více posiluje nostalgický tón vyprávění, a exotické lokace Azurového pobřeží. Každičký osudový dialog, z něhož emoce doslova prýští, střídá kousavá satira, jež si dělá šoufky z řady společenských stereotypů a žánrových konvencí kinematografie červené knihovny. Princův hudební románek tak získává podobu znamenitě kýčovité taškařice, které dodává správný šmak funkový hudební doprovod, jenž složil Prince, a jehož třeskutost zahlazují baladické orchestrace jazzmana Douglase C. Fischera (Sex po telefonu Spikea Leeho). Polozapomenutý střípek Princovy filmové kariéry sice nenavázal na divácký úspěch slavnějšího Purpurového deště, na druhou stranu získal přespříliš štědrou pozornost kritické obce, když obdržel hned osm nominací na Zlaté maliny, z nichž pět proměnil: nejhorší film, herec a režisér (Prince), herec vedlejší role (Jerome Benton) a píseň (Love or $). Navzdory nepřízni kritiků a dobově vlažné odezvě publika si Pod třešňovou lunou postupem času našlo okruh skalních příznivců a i řada filmových historiků a publicistů revidovala své příkré názory na mělké hlubiny Princova veledíla. Pod třešňovou lunou uvádíme při příležitosti vzpomínky na Princovo náhlé zesnutí, které přišlo v dubnu, roku 2016. (TV program)

    Režie:Prince
    53%

    Christopher Tracy (Prince) je chudý, leč o to více líbezný hochštapler. Společně s bratrancem „Lišákem“ (Jerome Benton) láká do svého lůna francouzské buržousty ženského pohlaví, z nichž mámí pod rouškou lásky peníze. Další obětí k zulíbání má být Mary Sharonová (Kristin S. Thomasová), budoucí dědička kolosálního majetku neméně majetnického otce. Mary právě slaví plnoletost a při té příležitosti její rodina koná velkolepou oslavu, na níž nemohou Christopher a Lišák chybět. Mary a Christopherovi se však stane něco, co ani jeden z nich nečekal: láska na první pohled. Tím pro zamilovaná holoubátka nastanou přetěžké trampoty – třídní rozkol, žárlivost a boj o holý život nevyjímaje... Druhý celovečerní snímek legendárního hudebníka Prince. Pod třešňovou lunou měl původně režírovat Jean-Baptiste Mondino, z časových důvodů jej však vystřídal jiný Madonnin spolupracovník, a to provokativní režisérka Mary Lambertová (mj. Hřbitov domácích zvířátek). Prince však nebyl s jejím režijním vedením spokojen, a tak se režie ujal nakonec sám. Na štábní pozici mu vypomáhal kameraman filmu, Michael Ballhaus. Scénář dle Princovy koncepce napsala debutující Becky Johnstonová, která se později proslavila podobně kýčovitým Pánem přílivu a dále Sedmi lety v Tibetu. Účelně triviální romance navazuje na dědictví srdceryvných melodramat klasické hollywoodské školy 30. let, čemuž se vedle přemíry cukrkandlového patosu podřizuje černobílé ztvárnění, které ještě více posiluje nostalgický tón vyprávění, a exotické lokace Azurového pobřeží. Každičký osudový dialog, z něhož emoce doslova prýští, střídá kousavá satira, jež si dělá šoufky z řady společenských stereotypů a žánrových konvencí kinematografie červené knihovny. Princův hudební románek tak získává podobu znamenitě kýčovité taškařice, které dodává správný šmak funkový hudební doprovod, jenž složil Prince, a jehož třeskutost zahlazují baladické orchestrace jazzmana Douglase C. Fischera (Sex po telefonu Spikea Leeho). Polozapomenutý střípek Princovy filmové kariéry sice nenavázal na divácký úspěch slavnějšího Purpurového deště, na druhou stranu získal přespříliš štědrou pozornost kritické obce, když obdržel hned osm nominací na Zlaté maliny, z nichž pět proměnil: nejhorší film, herec a režisér (Prince), herec vedlejší role (Jerome Benton) a píseň (Love or $). Navzdory nepřízni kritiků a dobově vlažné odezvě publika si Pod třešňovou lunou postupem času našlo okruh skalních příznivců a i řada filmových historiků a publicistů revidovala své příkré názory na mělké hlubiny Princova veledíla. Pod třešňovou lunou uvádíme při příležitosti vzpomínky na Princovo náhlé zesnutí, které přišlo v dubnu, roku 2016. (TV program)

    Režie:Prince
    23
  • 24
  • 25
  • 26
  • Promotion canapé
    Promotion canapé (1990)
    Film
    47%
    27
  • Julie Lescautová
    Julie Lescautová (1992)
    Seriál
    • O2 TV
    Sympatická policajná komisárka je rusovlasé tornádo! Musí totiž zvládnuť nielen parížske zločinecké podsvetie, chlapský tím podriadených policajtov, ale aj výchovu svojich vlastných detí! Napriek tomu zostáva vždy elegantnou a rozvážnou ženou a so šarmom rieši aj zložité kriminálne prípady. Francúzsky kriminálny seriál Julie Lescautová, ktorý tohto roku oslávi už jedenásť rokov od začiatku nakrúcania, dôkladne narušil zaužívané tradície seriálovej tvorby z policajného prostredia. Jeho ústrednou hrdinkou je totiž žena šéfka jedného z parížskych policajných obvodov. Na dôvažok je krásna, príťažlivá, inteligentná a samostatná. Inak by totiž nemohla zvládnuť svoju náročnú úlohu na pracovisku i doma. Keďže je rozvedená, starostlivosť o výchovu oboch dcér je viac-menej na jej útlych ramenách. Po nástupe na miesto komisárky v parížskom predmestskom obvode Clairiéres, osídlenom spolovice Francúzmi, spolovice prisťahovalcami, Julie musí dokázať nadriadeným, že zvládne akúkoľvek situáciu. Zladiť prácu s rodinou je skutočný zázrak! Hneď v pilotnej časti seriálu jej pridelili únos dieťaťa. Horšie to už ani nemôže byť, veď sa s dcérkami ešte ani nestihli presťahovať do nového domu. Mnohým podriadeným sa spočiatku nepozdáva, že im má veliť žena. Kto to kedy videl! Julie Lescautová (VÉRONIQUE GENESTOVÁ) však nedôveru ostrieľaných policajtov prelomí, keď dokáže, že jej vždy ide o vysokú profesionálnu prácu, ale nechýba jej ani zmysel pre sociálnu spravodlivosť a humor. Inak by totiž nemohla zvládnuť ani svoje dcéry Sarah (JENNIFER LAURETOVÁ) a Babou (JOSÉPHINE SERREOVÁ), z ktorých najmä staršia Sarah pred spolužiakmi nerada priznáva, že mama je policajtka. Deti nechápu, prečo sa ich rodičia rozišli, keď na každom kroku vidia, že sa stále majú veľmi radi. Skutočnou príčinou ich rozporov a rozchodu je predovšetkým to, že obaja stoja na opačnej strane barikády. Julie je policajtka, bývalý manžel Paul (FRANÇOIS MARTHOURET) zase obhajca. Hoci Julie pôvodne vyštudovala právo, vstúpila do radov polície, pretože nechcela sedieť za stolom a prekladať papiere z jednej strany na druhú. Vždy chcela pracovať s ľuďmi, zaujímala sa o ich problémy, súčasne chcela slúžiť právu v dennodennom živote. Všetci jej podriadení, či už ide o zatrpknutého rozvedeného Davida Kaplana (RENAUD MARX), černocha Mottu (ALEXIS DESSAUX), citlivého Leveila (JEAN-PAUL ROUVE) alebo mladú príťažlivú Zoru (SAMIA SASSIOVÁ), si ju vážia nielen pre profesionálne, ale aj vysoké ľudské a morálne kvality. Francúzsky kriminálny seriál čerpal z dlhoročnej tradície psychologicky prepracovaných postáv tohto typu seriálov, ktorým nikdy nechýbalo úsilie o pravdivé zobrazenie spoločnosti so všetkými jej neduhmi a poukázanie na to, že mnohé zločiny vznikajú na základe sociálnej nerovnosti.
    Žánry:AkčníDramaKrimi
    46%
    Sympatická policajná komisárka je rusovlasé tornádo! Musí totiž zvládnuť nielen parížske zločinecké podsvetie, chlapský tím podriadených policajtov, ale aj výchovu svojich vlastných detí! Napriek tomu zostáva vždy elegantnou a rozvážnou ženou a so šarmom rieši aj zložité kriminálne prípady. Francúzsky kriminálny seriál Julie Lescautová, ktorý tohto roku oslávi už jedenásť rokov od začiatku nakrúcania, dôkladne narušil zaužívané tradície seriálovej tvorby z policajného prostredia. Jeho ústrednou hrdinkou je totiž žena šéfka jedného z parížskych policajných obvodov. Na dôvažok je krásna, príťažlivá, inteligentná a samostatná. Inak by totiž nemohla zvládnuť svoju náročnú úlohu na pracovisku i doma. Keďže je rozvedená, starostlivosť o výchovu oboch dcér je viac-menej na jej útlych ramenách. Po nástupe na miesto komisárky v parížskom predmestskom obvode Clairiéres, osídlenom spolovice Francúzmi, spolovice prisťahovalcami, Julie musí dokázať nadriadeným, že zvládne akúkoľvek situáciu. Zladiť prácu s rodinou je skutočný zázrak! Hneď v pilotnej časti seriálu jej pridelili únos dieťaťa. Horšie to už ani nemôže byť, veď sa s dcérkami ešte ani nestihli presťahovať do nového domu. Mnohým podriadeným sa spočiatku nepozdáva, že im má veliť žena. Kto to kedy videl! Julie Lescautová (VÉRONIQUE GENESTOVÁ) však nedôveru ostrieľaných policajtov prelomí, keď dokáže, že jej vždy ide o vysokú profesionálnu prácu, ale nechýba jej ani zmysel pre sociálnu spravodlivosť a humor. Inak by totiž nemohla zvládnuť ani svoje dcéry Sarah (JENNIFER LAURETOVÁ) a Babou (JOSÉPHINE SERREOVÁ), z ktorých najmä staršia Sarah pred spolužiakmi nerada priznáva, že mama je policajtka. Deti nechápu, prečo sa ich rodičia rozišli, keď na každom kroku vidia, že sa stále majú veľmi radi. Skutočnou príčinou ich rozporov a rozchodu je predovšetkým to, že obaja stoja na opačnej strane barikády. Julie je policajtka, bývalý manžel Paul (FRANÇOIS MARTHOURET) zase obhajca. Hoci Julie pôvodne vyštudovala právo, vstúpila do radov polície, pretože nechcela sedieť za stolom a prekladať papiere z jednej strany na druhú. Vždy chcela pracovať s ľuďmi, zaujímala sa o ich problémy, súčasne chcela slúžiť právu v dennodennom živote. Všetci jej podriadení, či už ide o zatrpknutého rozvedeného Davida Kaplana (RENAUD MARX), černocha Mottu (ALEXIS DESSAUX), citlivého Leveila (JEAN-PAUL ROUVE) alebo mladú príťažlivú Zoru (SAMIA SASSIOVÁ), si ju vážia nielen pre profesionálne, ale aj vysoké ľudské a morálne kvality. Francúzsky kriminálny seriál čerpal z dlhoročnej tradície psychologicky prepracovaných postáv tohto typu seriálov, ktorým nikdy nechýbalo úsilie o pravdivé zobrazenie spoločnosti so všetkými jej neduhmi a poukázanie na to, že mnohé zločiny vznikajú na základe sociálnej nerovnosti.
    Žánry:AkčníDramaKrimi
    28
  • 29
  • 30
  • 31