6.4

John McMurtry: Filmy a seriály

  • Harry O
    Harry O (1974)
    Seriál
    74%
    1
  • Harry O
    Harry O (1973)
    Seriál
    David Janssen hraje Harryho Orwella, bývalého losangeleského policistu v důchodu. Během loupeže ho postřelili a jeho partner zemřel. Harry trpí neustálými bolestmi kvůli kulce uvízlé v blízkosti páteře, ale příležitostně pracuje jako soukromý detektiv, aby si přilepšil k důchodu. Jedné noci ho doma navštíví jeden z mužů, kteří ho postřelili (Martin Sheen), a žádá ho o pomoc při hledání druhého muže (Sal Mineo), který se loupeže zúčastnil a který ho prý chce zabít. Je to past? Jednalo se o první pilotní díl detektivního seriálu ABC *Harry O*, který se (po odvysílání druhého pilotního dílu, *Smile Jenny, You're Dead*) vysílal od září 1974 do dubna 1976.
    Žánry:AkčníDramaKrimi
    71%
    David Janssen hraje Harryho Orwella, bývalého losangeleského policistu v důchodu. Během loupeže ho postřelili a jeho partner zemřel. Harry trpí neustálými bolestmi kvůli kulce uvízlé v blízkosti páteře, ale příležitostně pracuje jako soukromý detektiv, aby si přilepšil k důchodu. Jedné noci ho doma navštíví jeden z mužů, kteří ho postřelili (Martin Sheen), a žádá ho o pomoc při hledání druhého muže (Sal Mineo), který se loupeže zúčastnil a který ho prý chce zabít. Je to past? Jednalo se o první pilotní díl detektivního seriálu ABC *Harry O*, který se (po odvysílání druhého pilotního dílu, *Smile Jenny, You're Dead*) vysílal od září 1974 do dubna 1976.
    Žánry:AkčníDramaKrimi
    2
  • Bez okolků
    Bez okolků (1967)
    FilmRole: Messenger

    Stejně napovídající jako titul filmu je i název jeho knižní předlohy. Děj románu Richarda Starka Lovec vypráví o gangsterovi, podvedeném svými partnery, který pátrá po ukradených penězích. Nezbývá mu nic jiného, než se v metropolitní džungli stát lovcem s maximálně vyostřenými instinkty sebezáchovy, neboť stojí proti zákeřně anonymnímu, smrtelně nebezpečnému protivníkovi - zločinné organizaci s nejasnou hierarchií. Kriminální thriller Bez okolků je považován za první skutečně neonoirový film 60. let. Černému stylu přidal barvu a kompozici širokého plátna a také, obrazně řečeno, jak přidal na jasu denního světla, tak potemněl. Relikvie klasického noiru posunul k novým významům. Walker se sice podobá svým předchůdcům, individualistickým detektivům, protože také na vlastní pěst pátrá po řešení kriminální hádanky, ale ne z principu vyšší spravedlnosti, nýbrž z potřeby vlastního práva a vlastní msty. Byl totiž opakovaně zrazen: vůdcem, partnerem i manželkou. Takto mnohonásobně zbaven své maskulinní podstaty je zoufale zběsilým individuem bez lidského etosu, jedincem bez schopnosti citové sounáležitosti. Stejně tak ve srovnání s klasickými noirovými melodramaty je v Boormanově filmu posunut charakter zločinu. Neodehrává se někde v obskurním ústraní a tmě jako dříve, nýbrž na jasném světle, vysoko nad zemí v chladně elegantních mrakodrapech, sídlech velkých korporací. Zločin se stává byznysem realizovaným v pracovní době.

    69%

    Stejně napovídající jako titul filmu je i název jeho knižní předlohy. Děj románu Richarda Starka Lovec vypráví o gangsterovi, podvedeném svými partnery, který pátrá po ukradených penězích. Nezbývá mu nic jiného, než se v metropolitní džungli stát lovcem s maximálně vyostřenými instinkty sebezáchovy, neboť stojí proti zákeřně anonymnímu, smrtelně nebezpečnému protivníkovi - zločinné organizaci s nejasnou hierarchií. Kriminální thriller Bez okolků je považován za první skutečně neonoirový film 60. let. Černému stylu přidal barvu a kompozici širokého plátna a také, obrazně řečeno, jak přidal na jasu denního světla, tak potemněl. Relikvie klasického noiru posunul k novým významům. Walker se sice podobá svým předchůdcům, individualistickým detektivům, protože také na vlastní pěst pátrá po řešení kriminální hádanky, ale ne z principu vyšší spravedlnosti, nýbrž z potřeby vlastního práva a vlastní msty. Byl totiž opakovaně zrazen: vůdcem, partnerem i manželkou. Takto mnohonásobně zbaven své maskulinní podstaty je zoufale zběsilým individuem bez lidského etosu, jedincem bez schopnosti citové sounáležitosti. Stejně tak ve srovnání s klasickými noirovými melodramaty je v Boormanově filmu posunut charakter zločinu. Neodehrává se někde v obskurním ústraní a tmě jako dříve, nýbrž na jasném světle, vysoko nad zemí v chladně elegantních mrakodrapech, sídlech velkých korporací. Zločin se stává byznysem realizovaným v pracovní době.

    3
  • Top of the Heap
    Top of the Heap (1972)
    Film
    62%
    4
  • Group Marriage
    Group Marriage (1973)
    FilmRole: Randy
    Chris se hádá s přítelem Sandorem a má poměr s probačním úředníkem Dennisem. Dennis pozve pár na večeři se svou bývalou přítelkyní Jan. Na pikniku na pláži se Jan seznámí s plavčíkem Philem, který se později vyspí s Chris a nastěhuje se k nim pěti. Phil přivede právničku Elaine. „Skupinové manželství“ šesti lidí přitahuje pozornost médií, což přináší potíže a předsudky.
    Žánry:DramaKomedie
    53%
    Chris se hádá s přítelem Sandorem a má poměr s probačním úředníkem Dennisem. Dennis pozve pár na večeři se svou bývalou přítelkyní Jan. Na pikniku na pláži se Jan seznámí s plavčíkem Philem, který se později vyspí s Chris a nastěhuje se k nim pěti. Phil přivede právničku Elaine. „Skupinové manželství“ šesti lidí přitahuje pozornost médií, což přináší potíže a předsudky.
    Žánry:DramaKomedie
    5
  • Hot Summer Week
    Hot Summer Week (1973)
    FilmRole: The Maker
    39%
    6