Půvabná představitelka indiánské dívky Sluneční záře se narodila v čínském Hongkongu jako Amy Eckles. Její britský otec zemřel, když jí byly 4 roky a spolu se starším nevlastním bratrem je pak vychovávala jejich čínská matka, která ovšem byla závislá na hazardu. Podle toho, jak se jí dařilo, měli pak svátek nebo hlad. Výchovu dětí zajišťovaly pouze jeptišky v soukromé škole nebo služebná doma, a tak Amy s bratrem příliš kázně nepobrali. Vše se změnilo v jejích 10 letech, kdy matka zemřela a Amy byla adoptována do New Yorku. Tam se jí dostalo řádné katolické výchovy a když její adoptivní otec zemřel, bylo jí teprve 17 let. Přestěhovala se tedy do Kalifornie s přesvědčením, že jedinou jistotou v životě je změna. Film a televize ji nikdy obzvláště nepřitahovaly, protože v Číně se promítaly vesměs strašidelné mytologické příběhy. O umění začala mít zájem až v Americe, když ve školní knihovně objevila zajímavé knihy. Lásce k filmu propadla po shlédnutí West Side Story. První nabídku dostala na ulici od Roberta Downey st. do reklamy. Neměla zájem, ale přesvědčil ji, že to bude rychlé a bezbolestné. A bylo. V roce 1968 pak dostala první filmovou roličku čínské dívky ve filmu téhož režiséra, No more excuses. Ani pak neměla v úmyslu dělat hereckou kariéru a věnovala se dál modelingu. Přesto byla oslovena společností Columbia a díky tomu pak dostala nabídku na roli ve filmu Little Big man. V roce 1971 si ji vybral Roger Vadim do komedie Pretty Maids All in a Row. O rok později, během natáčení filmu Ulzana's Raid, požádala herce Bruce Davidsona, aby jí ukázal čtvrť červených světel v Nogales, kam každý veřer odjížděl filmový štáb relaxovat. Začali je tam ohrožovat tři Mexičani, ale Aimee jednomu z nich vrazila facku se slovy: "Styď se, co by tomu řekla tvá matka?" Odešli a Bruce jí vyčítal, že díky ní je mohli ti chlapi zabít. Amy naopak prohlásila, že mu zachránil život. Nejraději vzpomíná na film Group Marriage, režírovaný v té době nebývale ženou Stephanií Rothman. Amy se vyjadřuje k dnešní snaze o etnicky vyrovnané obsazení takto: "Pokud příběh není o konkrétní rase lidí nebo dobové situaci, herci by měli být posuzováni a obsazováni na základě jejich talentu, a ne jejich etnického původu." A to přesto, že o etnické diskriminaci ví své.
Byla vdaná a má dvě dcery. Přestože s herectvím přestala v roce 1985, naučila se překonávat svou vrozenou plachost, naučila se improvizovat a vše pak uplatnila jako rodič i v dalších zaměstnáních. Pracovala jako realitní makléř a zapojovala se do mnoha aktivit souvisejících s jejími dětmi. Její mladší dcera se nyní věnuje filmu. Aimee se řídí krédem: Dívám do budoucnosti, užívám si přítomnost a nikdy se nedívám zpět. (5.4.2021 EŠ)