?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Nicolas Lormeau: Filmy a seriály

  • Evropa, Evropa
    Evropa, Evropa (1990)
    Film
    Ve snímku Evropa, Evropa přibližuje Agnieszka Hollandová roztodivné osudy židovského chlapce Sallyho, jemuž se podařilo přežít stalinskou převýchovu, aby se po drastických zvratech stal synem pluku ve wehrmachtu a nakonec se ocitl jako nadějný adept Hitlerjugend v elitním nacistickém učilišti. Sally je zvláštní ,,antihrdina", který nechce nic víc než přežít. Jeho až ahasverské putování ze Západu na Východ a zase zpět, tedy z nepřátelského tábora do tábora ještě nepřátelštějšího, nabízí v tvorbě Agnieszky Hollandové doposud nezvykle groteskní polohu zobrazení osamělého hrdiny. V okamžicích, kdy se Sally začne projevovat jako individualita a sám se chce odhodlat k činu, vždy zasáhnou dějiny. Využití černého humoru pomáhá režisérce odpatetizovat vážné válečné události, zároveň ale téma nijak nezlehčuje. Skrze tragikomickou situaci zobrazuje absurditu, kterou rodí totalita. Přesvědčivé líčení Sallyho neuvěřitelných zážitků i jeho rozpolcenosti ze dvojího života, jenž ho přinutil hrát roli oběti i pachatele současně, umocňuje relativně poetická kamera skvělého polského kameramana Jacka Petryckého, častého spolupracovníka Agnieszky Hollandové. Snímek doprovází ohromující hudba Zbigniewa Preisnera, která dokresluje hloubku tragického osudu a nesmyslnost a nebezpečí ideologických tezí v životě člověka. Režisérka skvěle vede ve filmu debutujícího dvacetiletého Němce Marca Hofschneidera (coby Sallyho), který se k roli dostal náhodou. Původně měl postavu ztvárnit jeho starší bratr René, ale jelikož se začátek natáčení protahoval, René poněkud zestárl (v době realizace mu bylo již 29 let) a pro roli se už nehodil. Nakonec se ve filmu mihne jako Salomonův starší bratr Isaak. Ačkoli se Sallyho příhody mohou divákům zdát neuvěřitelné, byly inspirovány skutečnými životními anabázemi židovského chlapce Salomona Perela, jemuž se během 2. světové války podařilo uniknout nacistické perzekuci díky tomu, že se vydával za jednoho z nich. Perel pak po čtyřiceti letech mlčení vydal autentické svědectví o svém osudu. Jeho autobiografická kniha nazvaná Salomon - Přežil jsem v Hitlerjugend vyšla v 90. letech také v českém překladu. Bezmála „švejkovský", místy až bizarní snímek se setkal s velmi příznivým přijetím jak v USA, tak v Evropě. Výjimkou bylo Německo, které si nechtělo připomínat svou minulost. Dokonce zde byly vyvinuty aktivity, jež měly zabránit tomu, aby byl film vyslán do soutěže o Oscara. Zajímavé je, že podle původní verze scénáře měl končit scénou, v níž se Salomon Perel po letech setká s bývalými kolegy Němci a vzrušeně zpívá hitlerovské písně. Producenti se obávali reakcí židovského publika a závěr změnili - na plátně se objeví skutečný Salomon Perel, který po válce vykonal ještě jednu cestu, když odjel - tentokrát natrvalo - do Izraele. (Letní filmová škola)
    76%
    Ve snímku Evropa, Evropa přibližuje Agnieszka Hollandová roztodivné osudy židovského chlapce Sallyho, jemuž se podařilo přežít stalinskou převýchovu, aby se po drastických zvratech stal synem pluku ve wehrmachtu a nakonec se ocitl jako nadějný adept Hitlerjugend v elitním nacistickém učilišti. Sally je zvláštní ,,antihrdina", který nechce nic víc než přežít. Jeho až ahasverské putování ze Západu na Východ a zase zpět, tedy z nepřátelského tábora do tábora ještě nepřátelštějšího, nabízí v tvorbě Agnieszky Hollandové doposud nezvykle groteskní polohu zobrazení osamělého hrdiny. V okamžicích, kdy se Sally začne projevovat jako individualita a sám se chce odhodlat k činu, vždy zasáhnou dějiny. Využití černého humoru pomáhá režisérce odpatetizovat vážné válečné události, zároveň ale téma nijak nezlehčuje. Skrze tragikomickou situaci zobrazuje absurditu, kterou rodí totalita. Přesvědčivé líčení Sallyho neuvěřitelných zážitků i jeho rozpolcenosti ze dvojího života, jenž ho přinutil hrát roli oběti i pachatele současně, umocňuje relativně poetická kamera skvělého polského kameramana Jacka Petryckého, častého spolupracovníka Agnieszky Hollandové. Snímek doprovází ohromující hudba Zbigniewa Preisnera, která dokresluje hloubku tragického osudu a nesmyslnost a nebezpečí ideologických tezí v životě člověka. Režisérka skvěle vede ve filmu debutujícího dvacetiletého Němce Marca Hofschneidera (coby Sallyho), který se k roli dostal náhodou. Původně měl postavu ztvárnit jeho starší bratr René, ale jelikož se začátek natáčení protahoval, René poněkud zestárl (v době realizace mu bylo již 29 let) a pro roli se už nehodil. Nakonec se ve filmu mihne jako Salomonův starší bratr Isaak. Ačkoli se Sallyho příhody mohou divákům zdát neuvěřitelné, byly inspirovány skutečnými životními anabázemi židovského chlapce Salomona Perela, jemuž se během 2. světové války podařilo uniknout nacistické perzekuci díky tomu, že se vydával za jednoho z nich. Perel pak po čtyřiceti letech mlčení vydal autentické svědectví o svém osudu. Jeho autobiografická kniha nazvaná Salomon - Přežil jsem v Hitlerjugend vyšla v 90. letech také v českém překladu. Bezmála „švejkovský", místy až bizarní snímek se setkal s velmi příznivým přijetím jak v USA, tak v Evropě. Výjimkou bylo Německo, které si nechtělo připomínat svou minulost. Dokonce zde byly vyvinuty aktivity, jež měly zabránit tomu, aby byl film vyslán do soutěže o Oscara. Zajímavé je, že podle původní verze scénáře měl končit scénou, v níž se Salomon Perel po letech setká s bývalými kolegy Němci a vzrušeně zpívá hitlerovské písně. Producenti se obávali reakcí židovského publika a závěr změnili - na plátně se objeví skutečný Salomon Perel, který po válce vykonal ještě jednu cestu, když odjel - tentokrát natrvalo - do Izraele. (Letní filmová škola)
    1
  • Na shledanou tam nahoře
    Na shledanou tam nahoře (2017)
    Film
    • iTunes
    • DaFilms

    Listopad 1918. Do konce světové války zbývá jen pár dní. Poručík Henri d´Aulnay-Pradelle je přesto ochotný kvůli uznání a povýšení jít přes mrtvoly a žene svou jednotku do nesmyslného útoku. Tato zbytečná zteč na kótu 113 nerozlučitelně spojí dva vojíny, nenápadného účetního Alberta Maillarda a nadaného umělce Édouarda Péricourta. Albert totiž skončí po výbuchu zasypaný v zákopu, Édouard ho vyhrabe a zachrání. Hned nato jej ale zasáhne střepina granátu a přijde o kus obličeje. Toto znetvoření, které Édouard skrývá pod bláznivými maskami, ovlivní životní příběh obou vojáků i po demobilizaci. Albert se stane Édouardovým pečovatelem a jeho hlavní starostí je, kde pro znetvořeného přítele sežene peníze na další morfium. Édouard proto vymyslí monumentální podvod postavený na spojení svého výtvarného nadání a národního uctívání válečných hrdinů pomocí pomníků. Poručík Pradelle mezitím bezostyšně vydělává na státní zakázce založené na exhumaci padlých a na výstavbě válečných hřbitovů. K pozůstatkům padlých vojáků se chová stejně, jako se choval k těm živým, jimž velel: zcela bezohledně s jediným cílem. A to vydělat na nich co nejvíce peněz. Cesty falešných obchodníků s pompézními pomníky a bezohledného stavitele hřbitovů se tak musí zákonitě protnout. Šílenství v bláznivé poválečné Francii může pokračovat i v právě objeveném jazzovém rytmu. (Cinemart)

    74%

    Listopad 1918. Do konce světové války zbývá jen pár dní. Poručík Henri d´Aulnay-Pradelle je přesto ochotný kvůli uznání a povýšení jít přes mrtvoly a žene svou jednotku do nesmyslného útoku. Tato zbytečná zteč na kótu 113 nerozlučitelně spojí dva vojíny, nenápadného účetního Alberta Maillarda a nadaného umělce Édouarda Péricourta. Albert totiž skončí po výbuchu zasypaný v zákopu, Édouard ho vyhrabe a zachrání. Hned nato jej ale zasáhne střepina granátu a přijde o kus obličeje. Toto znetvoření, které Édouard skrývá pod bláznivými maskami, ovlivní životní příběh obou vojáků i po demobilizaci. Albert se stane Édouardovým pečovatelem a jeho hlavní starostí je, kde pro znetvořeného přítele sežene peníze na další morfium. Édouard proto vymyslí monumentální podvod postavený na spojení svého výtvarného nadání a národního uctívání válečných hrdinů pomocí pomníků. Poručík Pradelle mezitím bezostyšně vydělává na státní zakázce založené na exhumaci padlých a na výstavbě válečných hřbitovů. K pozůstatkům padlých vojáků se chová stejně, jako se choval k těm živým, jimž velel: zcela bezohledně s jediným cílem. A to vydělat na nich co nejvíce peněz. Cesty falešných obchodníků s pompézními pomníky a bezohledného stavitele hřbitovů se tak musí zákonitě protnout. Šílenství v bláznivé poválečné Francii může pokračovat i v právě objeveném jazzovém rytmu. (Cinemart)

    2
  • Azur a Asmar
    Azur a Asmar (2006)
    Film

    Žili jednou dva chlapci, vyrůstali spolu. Azur - blonďatý chlapec s modrýma očima, syn bohatého pána a Asmar tmavovlasý s tmavýma očima, syn chůvy, která se o oba starala a vychovávala je. Když byli malí, milovali se jako bratři. Když však vyrostli, stali se z nich soupeři v boji o lásku princezny Maghreb. Příběh plný nebezpečí, kouzel a zázraků. Velice neotřelá a krásná animace francouzského režiséra, scenáristy a animátora Michela Ocelota.

    72%

    Žili jednou dva chlapci, vyrůstali spolu. Azur - blonďatý chlapec s modrýma očima, syn bohatého pána a Asmar tmavovlasý s tmavýma očima, syn chůvy, která se o oba starala a vychovávala je. Když byli malí, milovali se jako bratři. Když však vyrostli, stali se z nich soupeři v boji o lásku princezny Maghreb. Příběh plný nebezpečí, kouzel a zázraků. Velice neotřelá a krásná animace francouzského režiséra, scenáristy a animátora Michela Ocelota.

    3
  • 4
  • 5