Milan Holubář: Nejlepší filmy
a seriály

6.9

Milan Holubář: Filmy a seriály

Milan Holubář, český herec, se narodil 9. prosince 1926 v Brně. Již během druhé světové války začal svou hereckou kariéru v kočovné Secově divadelní společnosti a v Kašpárkově divadle. Po válce studoval na Státní konzervatoři v Brně, kterou absolvoval v roce 1948. Následně působil v několika divadlech, mimo jiné v Hanáckém divadle v Přerově, Městském oblastním divadle v Karlových Varech a Východočeském divadle v Pardubicích. Od roku 1967 až do odchodu do důchodu v roce 1986 byl členem Satirického divadla Večerní Brno.

Debut ve filmu "Král Šumavy"

Svůj filmový debut zaznamenal v roce 1959 ve snímku "Král Šumavy", kde ztvárnil roli strážmistra Žáčka. Tento film režírovaný Karlem Kachyňou se zabývá příběhem pohraničníků a převaděčů v poválečném Československu. Holubářův výkon přispěl k autenticitě a napětí snímku.

Role v detektivce "Bílá spona"

V roce 1960 se objevil v detektivním filmu "Bílá spona" režiséra Martina Friče, kde ztvárnil postavu poručíka VB Karla Burdy. Tento snímek sleduje vyšetřování krádeže v továrně a Holubářova role vyšetřovatele byla kladně hodnocena pro svou přesvědčivost.

Účinkování ve filmu "Práče"

Téhož roku se objevil ve filmu "Práče", opět pod režijním vedením Karla Kachyni, kde ztvárnil roli rotného Rudolfa Sodomy. Film vypráví příběh malého chlapce, který se během druhé světové války připojí k československé armádě. Holubářův výkon přispěl k emotivnímu vyznění příběhu.

Historická role ve filmu "Dny zrady"

V roce 1973 ztvárnil postavu Dr. Ernsta Kundta ve dvoudílném historickém filmu "Dny zrady" režiséra Otakara Vávry. Film se zabývá událostmi vedoucími k Mnichovské dohodě a Holubářova role sudetoněmeckého politika přispěla k historické autentičnosti snímku.

Milan Holubář během své kariéry prokázal všestrannost a schopnost ztvárnit různé typy postav ve filmu i televizi. Zemřel 27. srpna 1992 v Třebíči ve věku 65 let.


  • Slovácko sa nesúdí
    Slovácko sa nesúdí (1976)
    Seriál
    Tento komediální seriál byl natáčen v letech 1975 až 1984. Odehrává se v prostředí moravského Slovácka. Hlavními hrdiny jsou stařeček Matúš Pagáč v podání Jozefa Krónera a Jura Klásek v podání Oldřicha Velena. Dvanáctidílný seriál popisuje život slovácké vesnice počátkem dvacátého století. S úsměvem a z dnešního pohledu i s jakousi nostalgií ukazuje, že závist, malost, netolerance a blbost jsou mezi námi od nepaměti. A že moudrost, humor a laskavý přístup k životu mohou v mnohém pomoci.
    Žánry:Komedie
    77%
    Tento komediální seriál byl natáčen v letech 1975 až 1984. Odehrává se v prostředí moravského Slovácka. Hlavními hrdiny jsou stařeček Matúš Pagáč v podání Jozefa Krónera a Jura Klásek v podání Oldřicha Velena. Dvanáctidílný seriál popisuje život slovácké vesnice počátkem dvacátého století. S úsměvem a z dnešního pohledu i s jakousi nostalgií ukazuje, že závist, malost, netolerance a blbost jsou mezi námi od nepaměti. A že moudrost, humor a laskavý přístup k životu mohou v mnohém pomoci.
    Žánry:Komedie
    1
  • Král Šumavy
    Král Šumavy (1959)
    FilmRole: Žáček
    • Oneplay
    76%
    2
  • Práče
    Práče (1960)
    FilmRole: rotný Sodoma
    • Oneplay
    Československá jednotka v součinnosti s Rudou armádou stojí před Duklou. Sovětská armáda osvobodila koncentrační tábor Osvětim a malý chlapec František Bureš, který tam byl nalezen, je poslán k československé jednotce. Františka umístili hluboko do týlu mezi vojáky, kteří pracovali v polní prádelně. Byli to především tatíci pokročilého věku a ti se Františka ujali se starostlivostí zcela otcovskou. A tak malý chlapec pomaličku zapomínal na koncentrační tábor a pozvolna se z něj stával bezstarostný desetiletý chlapec. Jenže náš malý František začal tropit všelijaké nezbednosti, kterými sice trápil své tatínky, ale ti ze soucitu mu všechno odpustili. (Kino CS)
    74%
    Československá jednotka v součinnosti s Rudou armádou stojí před Duklou. Sovětská armáda osvobodila koncentrační tábor Osvětim a malý chlapec František Bureš, který tam byl nalezen, je poslán k československé jednotce. Františka umístili hluboko do týlu mezi vojáky, kteří pracovali v polní prádelně. Byli to především tatíci pokročilého věku a ti se Františka ujali se starostlivostí zcela otcovskou. A tak malý chlapec pomaličku zapomínal na koncentrační tábor a pozvolna se z něj stával bezstarostný desetiletý chlapec. Jenže náš malý František začal tropit všelijaké nezbednosti, kterými sice trápil své tatínky, ale ti ze soucitu mu všechno odpustili. (Kino CS)
    3
  • Vánoce s Alžbětou
    Vánoce s Alžbětou (1968)
    FilmRole: listonoš
    70%
    4
  • Pouta
    Pouta (1961)
    FilmRole: Šnajdr
    65%
    5
  • Bílá spona
    Bílá spona (1960)
    FilmRole: poručík VB Karel Burda
    Tým vyšetřovatelů SNB řeší případ krádeže zboží z vagonu, připraveného k vyložení na nádraží. Zanedlouho je hlášeno vyloupení skladu obchodního domu Astra a druhý den havaruje nákladní vůz, který byl viděn poblíž Astry. Jeden z vyšetřovatelů zjistí, že jeho mladší bratr se dobře znal s mrtvým řidičem havarovaného vozu a obává se jeho spojení se zločinem. Bílá spona je sedmdesátý devátý film režiséra Martina Friče. Poprvé se na plátnech našich kin detektivka Bílá spona objevila v roce 1960. Bylo to v době, kdy žánr detektivky a dobrodružného filmu prožíval u nás renesanci a snaha o ztvárnění tradičního žánru v nových společenských podmínkách dala vzniknout několika dobrým filmům (např. Případ ještě nekončí, 105% alibi, Kde alibi nestačí, Páté oddělení). Dnes už se nám detektivka o složitém pátrání po pachatelích loupeže ve skladu obchodního domu může zdát poněkud naivní. Od té doby jsme mohli vidět daleko rafinovanější snímky. Ale i v tomto starém příběhu nechybí nic z toho, co k tomuto žánru patří - napětí, nitky vedoucí k rozluštění případu, závěrečná honička, ale především kriminalisté, kteří svou úmornou a mravenčí prací přispěli k vítězství spravedlnosti nad zločinem.
    Žánry:Krimi
    60%
    Tým vyšetřovatelů SNB řeší případ krádeže zboží z vagonu, připraveného k vyložení na nádraží. Zanedlouho je hlášeno vyloupení skladu obchodního domu Astra a druhý den havaruje nákladní vůz, který byl viděn poblíž Astry. Jeden z vyšetřovatelů zjistí, že jeho mladší bratr se dobře znal s mrtvým řidičem havarovaného vozu a obává se jeho spojení se zločinem. Bílá spona je sedmdesátý devátý film režiséra Martina Friče. Poprvé se na plátnech našich kin detektivka Bílá spona objevila v roce 1960. Bylo to v době, kdy žánr detektivky a dobrodružného filmu prožíval u nás renesanci a snaha o ztvárnění tradičního žánru v nových společenských podmínkách dala vzniknout několika dobrým filmům (např. Případ ještě nekončí, 105% alibi, Kde alibi nestačí, Páté oddělení). Dnes už se nám detektivka o složitém pátrání po pachatelích loupeže ve skladu obchodního domu může zdát poněkud naivní. Od té doby jsme mohli vidět daleko rafinovanější snímky. Ale i v tomto starém příběhu nechybí nic z toho, co k tomuto žánru patří - napětí, nitky vedoucí k rozluštění případu, závěrečná honička, ale především kriminalisté, kteří svou úmornou a mravenčí prací přispěli k vítězství spravedlnosti nad zločinem.
    Žánry:Krimi
    6
  • Škaredá dedina
    Škaredá dedina (1975)
    FilmRole: Hodula
    Hospodářská krize dolehla počátkem 30. let také na obyvatele rázovitého moravskoslovenského venkova. Do rodné chalupy se z města vrací hlavní hrdina i se svou rodinou, protože nemohl nikde sehnat práci. Jenže mladší bratr jej nevítá s nijak otevřenou náručí... Režisér Karel Kachyňa se plně podřídil normalizačním požadavkům a natočil plochou ilustraci, která se zaklíná třídním bojem. Předlohu poskytl slovenský spisovatel Peter Jilemnický, ale dějiště bylo ve filmu pozměněno na folkloristicky vděčnější místo, aby režisér mohl vylíčit nejen místní kroje, ale také hudební zvyklosti.
    59%
    Hospodářská krize dolehla počátkem 30. let také na obyvatele rázovitého moravskoslovenského venkova. Do rodné chalupy se z města vrací hlavní hrdina i se svou rodinou, protože nemohl nikde sehnat práci. Jenže mladší bratr jej nevítá s nijak otevřenou náručí... Režisér Karel Kachyňa se plně podřídil normalizačním požadavkům a natočil plochou ilustraci, která se zaklíná třídním bojem. Předlohu poskytl slovenský spisovatel Peter Jilemnický, ale dějiště bylo ve filmu pozměněno na folkloristicky vděčnější místo, aby režisér mohl vylíčit nejen místní kroje, ale také hudební zvyklosti.
    7