Leo Karen: Nejlepší filmy
a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Leo Karen: Filmy a seriály

  • Kočár do Vídně
    Kočár do Vídně (1966)
    Film
    • O2 TV
    • KVIFF TV
    Psychologické drama režiséra Karla Kachyni a scenáristy Jana Procházky radikálně změnilo zobrazování nedávné československé historie. Nešlo o pouhé překlopení dosavadní optiky (zlý Němec, hodný partyzán), ale o celkovou relativizaci, budovanou díky soustředění na jednotlivce a na jeho individuální prožívání „velkých“ dějinných událostí. Komorní charakter příběhu podtrhuje sevřený vizuální koncept. Celý film se odehrává v hlubinách lesa. Dva prchající rakouští dezertéři donutí mladou venkovanku Kristu, aby je svým povozem dopravila přes Znojmo za hranice. Žena svolí s vidinou pomsty: Němci jí den předtím pro výstrahu oběsili manžela a těžce raněný voják a jeho naivní druh mají zemřít její rukou. Situace se však rozvíjí jinak, než žena naplánovala. Pro pětadvacetiletou Ivu Janžurovou byla postava mladé vdovy jednou z prvních velkých hereckých příležitostí. Za svůj výkon v Kočáru do Vídně, Svatbě jako řemen a Pensionu pro svobodné pány obdržela v roce 1968 cenu Trilobit. Kromě soustředěného herectví se na napjaté atmosféře filmu podílí kamera Josefa Illíka, proměňující opuštěný les v tísnivý prostor, z něhož není návratu. Nadčasový příběh o nemožnosti najít společnou řeč a dosáhnout spravedlnosti, se stejně jako jiné filmy Kachyni a Procházky po srpnu 1968 nemohl objevit v kinech. (NFA)
    77%
    Psychologické drama režiséra Karla Kachyni a scenáristy Jana Procházky radikálně změnilo zobrazování nedávné československé historie. Nešlo o pouhé překlopení dosavadní optiky (zlý Němec, hodný partyzán), ale o celkovou relativizaci, budovanou díky soustředění na jednotlivce a na jeho individuální prožívání „velkých“ dějinných událostí. Komorní charakter příběhu podtrhuje sevřený vizuální koncept. Celý film se odehrává v hlubinách lesa. Dva prchající rakouští dezertéři donutí mladou venkovanku Kristu, aby je svým povozem dopravila přes Znojmo za hranice. Žena svolí s vidinou pomsty: Němci jí den předtím pro výstrahu oběsili manžela a těžce raněný voják a jeho naivní druh mají zemřít její rukou. Situace se však rozvíjí jinak, než žena naplánovala. Pro pětadvacetiletou Ivu Janžurovou byla postava mladé vdovy jednou z prvních velkých hereckých příležitostí. Za svůj výkon v Kočáru do Vídně, Svatbě jako řemen a Pensionu pro svobodné pány obdržela v roce 1968 cenu Trilobit. Kromě soustředěného herectví se na napjaté atmosféře filmu podílí kamera Josefa Illíka, proměňující opuštěný les v tísnivý prostor, z něhož není návratu. Nadčasový příběh o nemožnosti najít společnou řeč a dosáhnout spravedlnosti, se stejně jako jiné filmy Kachyni a Procházky po srpnu 1968 nemohl objevit v kinech. (NFA)
    1
  • Žert
    Žert (1968)
    Film
    • VOYO
    • iVysílání
    • KVIFF TV
    • +1
    Jeden z nejproslulejších filmů 60. let Žert se opírá o stejnojmenný román Milana Kundery, soustředěn na důležité poznání - totiž že nová křivda neodstraní, ani nezahluší křivdu starou. K takové mravní kocovině zákonitě dospěje i hlavní hrdina, těžce postižený stalinistickými represemi, když se po letech pokusí aspoň zprostředkovaně se pomstít původci svého pádu. Režisér Jaromil Jireš postihl jak kruté poměry v pracovní vojenské jednotce na začátku 50. let, tak uvolňující společenské ovzduší o patnáct let později. Prolíná někdejší události s nynějším děním na základě náhodného podnětu, na základě podobnosti, i ve zvukové rovině vrství asociativní spoje.
    76%
    Jeden z nejproslulejších filmů 60. let Žert se opírá o stejnojmenný román Milana Kundery, soustředěn na důležité poznání - totiž že nová křivda neodstraní, ani nezahluší křivdu starou. K takové mravní kocovině zákonitě dospěje i hlavní hrdina, těžce postižený stalinistickými represemi, když se po letech pokusí aspoň zprostředkovaně se pomstít původci svého pádu. Režisér Jaromil Jireš postihl jak kruté poměry v pracovní vojenské jednotce na začátku 50. let, tak uvolňující společenské ovzduší o patnáct let později. Prolíná někdejší události s nynějším děním na základě náhodného podnětu, na základě podobnosti, i ve zvukové rovině vrství asociativní spoje.
    2
  • Naděje
    Naděje (1963)
    Film
    Rudolf Hrušínský a Hana Hegerová jako ztracenci, kteří se ocitli na periférii společnosti i života... K filmům, které počátkem 60. let vzbudily pozornost kritiky i publika, právem patří tvorba dvojice Jan Procházka - Karel Kachyňa. Po Trápení a Závrati se v roce 1963 objevil nový film tohoto tandemu Naděje, který se hrabalovsky snaží hledat a nacházet "perličky na dně" v prostředí nezvyklém, protože opomíjeném, a mezi lidmi, kteří rovněž nepatřili do typického rejstříku hrdinů socialistického realismu. Děj zavádí diváky do prostředí velké stavby, kde v bezedném bahně (a nejenom v bahně reálném) tráví své bezútěšné večery opilec Lucin v podání Rudolfa Hrušínského, u něhož si v těchto dnech připomínáme 25 let od úmrtí, a děvče lehkých mravů Magda, kterou ztvárnila Hana Hegerová. Náhodou se setkají a instinktivně se na sebe upnou. Jejich podivný způsob soužití přináší střety, hádky i facky, přesto však se k sobě stále vracejí a odpouštějí si. Vědí totiž, že si jsou navzájem tou opravdu poslední životní oporou... (Česká televize)
    Žánry:Drama
    73%
    Rudolf Hrušínský a Hana Hegerová jako ztracenci, kteří se ocitli na periférii společnosti i života... K filmům, které počátkem 60. let vzbudily pozornost kritiky i publika, právem patří tvorba dvojice Jan Procházka - Karel Kachyňa. Po Trápení a Závrati se v roce 1963 objevil nový film tohoto tandemu Naděje, který se hrabalovsky snaží hledat a nacházet "perličky na dně" v prostředí nezvyklém, protože opomíjeném, a mezi lidmi, kteří rovněž nepatřili do typického rejstříku hrdinů socialistického realismu. Děj zavádí diváky do prostředí velké stavby, kde v bezedném bahně (a nejenom v bahně reálném) tráví své bezútěšné večery opilec Lucin v podání Rudolfa Hrušínského, u něhož si v těchto dnech připomínáme 25 let od úmrtí, a děvče lehkých mravů Magda, kterou ztvárnila Hana Hegerová. Náhodou se setkají a instinktivně se na sebe upnou. Jejich podivný způsob soužití přináší střety, hádky i facky, přesto však se k sobě stále vracejí a odpouštějí si. Vědí totiž, že si jsou navzájem tou opravdu poslední životní oporou... (Česká televize)
    Žánry:Drama
    3
  • Vánoce s Alžbětou
    Vánoce s Alžbětou (1968)
    Film
    70%
    4
  • Noc nevěsty
    Noc nevěsty (1967)
    Film
    • VOYO
    Film Noc nevěsty, v němž se prolíná životní realita s baladicky traktovanými představami a jehož hlavní ženskou postavu vynikajícím způsobem vytvořila Jana Brejchová, natočil v roce 1967 Karel Kachyňa podle novely Jana Procházky Svatá noc. Vypráví příběh z moravské vesnice konce roku 1950, kam se po sebevraždě bohatého statkáře vrací jeho dcera, bývalá jeptiška. Odpor proti násilné kolektivizaci a náboženský fanatismus vedou k davové hysterii a tragickým událostem, které vyvrcholí o štědrovečerní noci.
    Žánry:DramaHistorický
    69%
    Film Noc nevěsty, v němž se prolíná životní realita s baladicky traktovanými představami a jehož hlavní ženskou postavu vynikajícím způsobem vytvořila Jana Brejchová, natočil v roce 1967 Karel Kachyňa podle novely Jana Procházky Svatá noc. Vypráví příběh z moravské vesnice konce roku 1950, kam se po sebevraždě bohatého statkáře vrací jeho dcera, bývalá jeptiška. Odpor proti násilné kolektivizaci a náboženský fanatismus vedou k davové hysterii a tragickým událostem, které vyvrcholí o štědrovečerní noci.
    Žánry:DramaHistorický
    5
  • Pět holek na krku
    Pět holek na krku (1967)
    Film
    Přecitlivělá dospívající školačka má smůlu, že je dcerou důležitého funkcionáře. Snaží se kupovat pořízeň svých spolužaček různými dárky a úsluhami, ale ty přesto využijí první příležitosti, aby zradili její důvěru a zesměšnily i první něžnou lásku, Jen zdánlivě dětský příběh se vyznačuje hlubokou znalostí lidských povah, v nichž se již od dětství tají budoucí charakterové vady. Je to výtečně napsaný, inscenovaný i zahraný příběh, dotýkající se celospolečenského mravního klimatu.
    67%
    Přecitlivělá dospívající školačka má smůlu, že je dcerou důležitého funkcionáře. Snaží se kupovat pořízeň svých spolužaček různými dárky a úsluhami, ale ty přesto využijí první příležitosti, aby zradili její důvěru a zesměšnily i první něžnou lásku, Jen zdánlivě dětský příběh se vyznačuje hlubokou znalostí lidských povah, v nichž se již od dětství tají budoucí charakterové vady. Je to výtečně napsaný, inscenovaný i zahraný příběh, dotýkající se celospolečenského mravního klimatu.
    6
  • Vysoká zeď
    Vysoká zeď (1964)
    Film
    66%
    7
  • Zázračný hlavolam
    Zázračný hlavolam (1967)
    Film

    O jedné neděli, kdy je vyhlášen sběr železného odpadu, naleznou děti podivuhodný drátěný hlavolam, který plní každé přání. V městečku, kde děti žijí a chodí do školy, záhy vypukne zmatek. Jenže sobečtí dospělí, chtějící záhadnou věc prozkoumat, kouzlo zničí. Pokus o moderní pohádku, zasazenou do současných reálií, velkého úspěchu nedosáhl a záhy se zařadil mezi pozapomenuté tituly. Určitou zvláštností je, že režisérem filmu je dokumentarista Václav Táborský, jenž se do vyprávění pokusil začlenit i dokumentaristické prvky, zejména v kresbě prostředí.

    Žánry:Rodinný
    63%

    O jedné neděli, kdy je vyhlášen sběr železného odpadu, naleznou děti podivuhodný drátěný hlavolam, který plní každé přání. V městečku, kde děti žijí a chodí do školy, záhy vypukne zmatek. Jenže sobečtí dospělí, chtějící záhadnou věc prozkoumat, kouzlo zničí. Pokus o moderní pohádku, zasazenou do současných reálií, velkého úspěchu nedosáhl a záhy se zařadil mezi pozapomenuté tituly. Určitou zvláštností je, že režisérem filmu je dokumentarista Václav Táborský, jenž se do vyprávění pokusil začlenit i dokumentaristické prvky, zejména v kresbě prostředí.

    Žánry:Rodinný
    8
  • Spadla s měsíce
    Spadla s měsíce (1961)
    Film
    58%
    9
  • Strakatí andělé
    Strakatí andělé (1964)
    Film
    57%
    10
  • Káťa a krokodýl
    Káťa a krokodýl (1965)
    Film

    Už celovečerní debut věry Šimkové-Plívové prozrazuje bezpečné zvládání dětských herců, kteří před kamerou působí zcela uvolněně. Příběh zachycuje jeden prázdninový den v hlavním městě: nadšený chovatel si vezme domů všechna zvířátka ze školního koutku živé přírody, avšak nepočítá s tím, že rodiče budou takovým činem málo nadšení - a ještěže východisko z nouze nabídla podnikavá Káťa, která si zvířata převezme. Jenže ta využijí chvilky nepozornosti a rozutečou se.

    Žánry:Rodinný
    57%

    Už celovečerní debut věry Šimkové-Plívové prozrazuje bezpečné zvládání dětských herců, kteří před kamerou působí zcela uvolněně. Příběh zachycuje jeden prázdninový den v hlavním městě: nadšený chovatel si vezme domů všechna zvířátka ze školního koutku živé přírody, avšak nepočítá s tím, že rodiče budou takovým činem málo nadšení - a ještěže východisko z nouze nabídla podnikavá Káťa, která si zvířata převezme. Jenže ta využijí chvilky nepozornosti a rozutečou se.

    Žánry:Rodinný
    11
  • Florián
    Florián (1961)
    Film
    55%
    12
  • Dva z onoho světa
    Dva z onoho světa (1962)
    Film
    51%
    13
  • Dvanáct
    Dvanáct (1964)
    Film
    48%
    14
  • Komu tančí Havana
    Komu tančí Havana (1962)
    Film
    29%
    15