Václav Stýblo: Nejlepší filmy
a seriály

5.8

Václav Stýblo: Filmy a seriály

  • Slavné historky zbojnické
    Slavné historky zbojnické (1986)
    Seriál
    • iVysílání
    75%
    1
  • Stříbrný vítr
    Stříbrný vítr (1954)
    FilmRole: student Berger
    Příběh zachycující psychologii dospívání mladého chlapce koncem minulého století. V malém jihočeském městě, mezí kamarády ze školy a v úzkoprsé společnosti dospělých, prožívá septimán Jan Ratkin zmatky prvních citových záchvěvů a střetává se s nepochopením i zlou vůlí okolního světa, který je tolik odlišný od jeho představ a přání. Citlivý chlapec se bouří proti krutosti a omezenosti dospělých a dává se unášet bohatstvím svých zážitků...
    72%
    Příběh zachycující psychologii dospívání mladého chlapce koncem minulého století. V malém jihočeském městě, mezí kamarády ze školy a v úzkoprsé společnosti dospělých, prožívá septimán Jan Ratkin zmatky prvních citových záchvěvů a střetává se s nepochopením i zlou vůlí okolního světa, který je tolik odlišný od jeho představ a přání. Citlivý chlapec se bouří proti krutosti a omezenosti dospělých a dává se unášet bohatstvím svých zážitků...
    2
  • Sanitka
    Sanitka (1984)
    SeriálRole: zachránce tonoucí
    • VOYO
    • iVysílání

    Jedenáctidílný seriál z prostředí pražské záchranné služby, opisující její rozvoj v letech 1956 - 1975. Děj je úzce provázán s osobními osudy lidí, kteří se zprvu opomíjenou lékařskou profesí spojili své životy. Každý díl se odehrává v jiném prostředí a je motivován novou událostí, v jejímž průběhu se spolu s většinou stálými protagonisty zdravotnického týmu objevují i zcela nové figury. Osmdesát procent záběrů vznikalo v reálech, natáčelo se klasickou filmovou technologií po dobu téměř tří let, celkem se v seriálu vyskytuje na 250 postav.

    Žánry:Drama
    70%

    Jedenáctidílný seriál z prostředí pražské záchranné služby, opisující její rozvoj v letech 1956 - 1975. Děj je úzce provázán s osobními osudy lidí, kteří se zprvu opomíjenou lékařskou profesí spojili své životy. Každý díl se odehrává v jiném prostředí a je motivován novou událostí, v jejímž průběhu se spolu s většinou stálými protagonisty zdravotnického týmu objevují i zcela nové figury. Osmdesát procent záběrů vznikalo v reálech, natáčelo se klasickou filmovou technologií po dobu téměř tří let, celkem se v seriálu vyskytuje na 250 postav.

    Žánry:Drama
    3
  • Volání rodu
    Volání rodu (1977)
    FilmRole: Kňučák
    • VOYO
    Závěrečná část "pravěké trilogie" (Osada Havranů, Na Veliké řece), která vznikla na motivy předloh Eduarda Štorcha, jenž toto dávné období s úspěchem popularizoval. Dobrodružné příběhy, které prožívá mladík Havranpírko a zkušený lovec Sokol, se v tomto snímku uzavírají. Ačkoliv předurčenost této trilogie mladému publiku předem vyloučila drsnější věrohodnost a do jisté míry převažuje svého druhu vzdělávací poloha, která přibližuje nejdůležitější životní aktivity pravěkých lidí, jde o jeden z nejzajímavějších projektů české kinematografie v normalizačních 70. letech. Za pozornost stojí, kromě hereckých výkonů, kamery a výpravy, zejména hudba filmového skladatele Zdeňka Lišky, který pro celou trilogii vytvořil rozsáhlou kompozici navozující pravěký svět.
    64%
    Závěrečná část "pravěké trilogie" (Osada Havranů, Na Veliké řece), která vznikla na motivy předloh Eduarda Štorcha, jenž toto dávné období s úspěchem popularizoval. Dobrodružné příběhy, které prožívá mladík Havranpírko a zkušený lovec Sokol, se v tomto snímku uzavírají. Ačkoliv předurčenost této trilogie mladému publiku předem vyloučila drsnější věrohodnost a do jisté míry převažuje svého druhu vzdělávací poloha, která přibližuje nejdůležitější životní aktivity pravěkých lidí, jde o jeden z nejzajímavějších projektů české kinematografie v normalizačních 70. letech. Za pozornost stojí, kromě hereckých výkonů, kamery a výpravy, zejména hudba filmového skladatele Zdeňka Lišky, který pro celou trilogii vytvořil rozsáhlou kompozici navozující pravěký svět.
    4
  • 5
  • Na Veliké řece
    Na Veliké řece (1977)
    FilmRole: Kňučák
    • VOYO
    Druhá část "pravěké trilogie" (Osada Havranů, Volání rodu), která vznikla na motivy předloh Eduarda Štorcha, jenž toto dávné období s úspěchem popularizoval. Ačkoliv předurčenost této trilogie mladému publiku předem vyloučila drsnější věrohodnost a do jisté míry převažuje svého druhu vzdělávací poloha, která přibližuje nejdůležitější životní aktivity pravěkých lidí, jde o jeden z nejzajímavějších projektů české kinematografie v normalizačních 70. letech. Za pozornost stojí, kromě hereckých výkonů, kamery a výpravy, zejména hudba filmového skladatele Zdeňka Lišky, který pro celou trilogii vytvořil rozsáhlou kompozici navozující pravěký svět.
    62%
    Druhá část "pravěké trilogie" (Osada Havranů, Volání rodu), která vznikla na motivy předloh Eduarda Štorcha, jenž toto dávné období s úspěchem popularizoval. Ačkoliv předurčenost této trilogie mladému publiku předem vyloučila drsnější věrohodnost a do jisté míry převažuje svého druhu vzdělávací poloha, která přibližuje nejdůležitější životní aktivity pravěkých lidí, jde o jeden z nejzajímavějších projektů české kinematografie v normalizačních 70. letech. Za pozornost stojí, kromě hereckých výkonů, kamery a výpravy, zejména hudba filmového skladatele Zdeňka Lišky, který pro celou trilogii vytvořil rozsáhlou kompozici navozující pravěký svět.
    6
  • Radikální řez
    Radikální řez (1983)
    FilmRole: náčelník VB
    • VOYO
    Poniceny obraz nahe divky je vyznamnou stopou pri vysetrovani vrazdy v chatrajuci romske ctvrti. V romske ctvrti okresneho mesta je nalezeno telo zavrazdeneho syna mestskho architekta , o nemz je znamo ze se zasazuje o asanaci prave tohoto zchatralneho arealu. Mlady vysetrovatel se pri patrani seznamy s krasnou romkou a jejim prostrednictvim i s uzavrzenou komunitou , ktera se ridi vlasnimi pravidly. Tim mrtvym ,nalezenym v ruine stareho domu je Tomas Ruml, syn vlivneho atchitekta , ktery chce zbourat zaslou romsku ctvrt a na jejim miste postavit moderni sidliste . A protoze se romove bouri , nechteji se stehovat a ustupovat stavebnim pracim , nabizi se jako motiv pomsta. To je take smer, kterim se kriminaliste nejprve pusti , protoze take druhy architektuv syn zmizel a podle nekterych je jen otaskou casu ,nez se najde jeho telo . Pri patrani se vsak mlady kriminalista Weiner seznami s romskou divkou Nahou a tedy zachyti dalsi stopu . kdyz se po ni vypravi , zisti, ze situace kolem zabiteho architektova syna vubec nebude tak jednoducha . Vyjde totis najevo , ze Tom zdaleka nebyl jen nevinnym malirem a synem hlavniho architekta . Mel toho na sviedomi mnohem vic a jeho charakter take nepatril mezi ty rovne. Vydiral svou nevlastni matku , protoze sse dozvedel o jejim pomeru s muzikantem Pockertem , spolecne s kamarady znasilni Nahu a cizi mu nebyla ani kradez . Weiner s pomoci romskeho kolegy takace pomalu pronika pod povrch romske komunity, orientuje se v situaci , aby nakonec ziskal rozhodujici informaci o vrahovi , jehoz druhov obeti se stane prave Naha,z te nejmene ocekavane strany , od vlivneho romskeho barona ,pana Tancose . Na jeho radu se Winer zameri na pripad ze zcela odlisneho uhlu a zanedlouho je pripad vyresen.
    Žánry:Krimi
    62%
    Poniceny obraz nahe divky je vyznamnou stopou pri vysetrovani vrazdy v chatrajuci romske ctvrti. V romske ctvrti okresneho mesta je nalezeno telo zavrazdeneho syna mestskho architekta , o nemz je znamo ze se zasazuje o asanaci prave tohoto zchatralneho arealu. Mlady vysetrovatel se pri patrani seznamy s krasnou romkou a jejim prostrednictvim i s uzavrzenou komunitou , ktera se ridi vlasnimi pravidly. Tim mrtvym ,nalezenym v ruine stareho domu je Tomas Ruml, syn vlivneho atchitekta , ktery chce zbourat zaslou romsku ctvrt a na jejim miste postavit moderni sidliste . A protoze se romove bouri , nechteji se stehovat a ustupovat stavebnim pracim , nabizi se jako motiv pomsta. To je take smer, kterim se kriminaliste nejprve pusti , protoze take druhy architektuv syn zmizel a podle nekterych je jen otaskou casu ,nez se najde jeho telo . Pri patrani se vsak mlady kriminalista Weiner seznami s romskou divkou Nahou a tedy zachyti dalsi stopu . kdyz se po ni vypravi , zisti, ze situace kolem zabiteho architektova syna vubec nebude tak jednoducha . Vyjde totis najevo , ze Tom zdaleka nebyl jen nevinnym malirem a synem hlavniho architekta . Mel toho na sviedomi mnohem vic a jeho charakter take nepatril mezi ty rovne. Vydiral svou nevlastni matku , protoze sse dozvedel o jejim pomeru s muzikantem Pockertem , spolecne s kamarady znasilni Nahu a cizi mu nebyla ani kradez . Weiner s pomoci romskeho kolegy takace pomalu pronika pod povrch romske komunity, orientuje se v situaci , aby nakonec ziskal rozhodujici informaci o vrahovi , jehoz druhov obeti se stane prave Naha,z te nejmene ocekavane strany , od vlivneho romskeho barona ,pana Tancose . Na jeho radu se Winer zameri na pripad ze zcela odlisneho uhlu a zanedlouho je pripad vyresen.
    Žánry:Krimi
    7
  • Paleta lásky
    Paleta lásky (1976)
    FilmRole: Petr Maixner
    62%
    8
  • Osada Havranů
    Osada Havranů (1977)
    FilmRole: Kňučák
    • VOYO
    První část "pravěké trilogie" (Na Veliké řece, Volání rodu), která vznikla na motivy předloh Eduarda Štorcha, jenž toto dávné období s úspěchem popularizoval. Ačkoliv předurčenost této trilogie mladému publiku předem vyloučila drsnější věrohodnost a do jisté míry převažuje svého druhu vzdělávací poloha, která přibližuje nejdůležitější životní aktivity pravěkých lidí, jde o jeden z nejzajímavějších projektů české kinematografie v normalizačních 70. letech. Za pozornost stojí, kromě hereckých výkonů, kamery a výpravy, zejména hudba filmového skladatele Zdeňka Lišky, který pro celou trilogii vytvořil rozsáhlou kompozici navozující pravěký svět.
    61%
    První část "pravěké trilogie" (Na Veliké řece, Volání rodu), která vznikla na motivy předloh Eduarda Štorcha, jenž toto dávné období s úspěchem popularizoval. Ačkoliv předurčenost této trilogie mladému publiku předem vyloučila drsnější věrohodnost a do jisté míry převažuje svého druhu vzdělávací poloha, která přibližuje nejdůležitější životní aktivity pravěkých lidí, jde o jeden z nejzajímavějších projektů české kinematografie v normalizačních 70. letech. Za pozornost stojí, kromě hereckých výkonů, kamery a výpravy, zejména hudba filmového skladatele Zdeňka Lišky, který pro celou trilogii vytvořil rozsáhlou kompozici navozující pravěký svět.
    9
  • Klapzubova jedenáctka
    Klapzubova jedenáctka (1968)
    Seriál

    První, druhý, třetí kluk... když se Klapzubovým narodil jedenáctý syn, rozhodl se starý Klapzuba k ideálnímu řešení rodinné situace - postaví fotbalové mužstvo, nad něž ve světě nebude. S ošoupanými kopačkami a hadrákem to sice nebude snadné, Klapzubova jedenáctka má ale oproti jiným týmům jednu velkou výhodu - já na bráchu a brácha na mě tu kope jeden každý. Přijdou sice chvíle útlumu, při nichž starý Klapzuba překousne svou legendární fajfku vejpůl, pak se ale jeho kluci vzchopí, správnou českou uličkou proběhnou každou obranou a už se sypou góly do soupeřovy branky.

    Žánry:Komedie
    58%

    První, druhý, třetí kluk... když se Klapzubovým narodil jedenáctý syn, rozhodl se starý Klapzuba k ideálnímu řešení rodinné situace - postaví fotbalové mužstvo, nad něž ve světě nebude. S ošoupanými kopačkami a hadrákem to sice nebude snadné, Klapzubova jedenáctka má ale oproti jiným týmům jednu velkou výhodu - já na bráchu a brácha na mě tu kope jeden každý. Přijdou sice chvíle útlumu, při nichž starý Klapzuba překousne svou legendární fajfku vejpůl, pak se ale jeho kluci vzchopí, správnou českou uličkou proběhnou každou obranou a už se sypou góly do soupeřovy branky.

    Žánry:Komedie
    10
  • Vyhrávat potichu
    Vyhrávat potichu (1984)
    FilmRole: předseda
    • VOYO
    Dětská komedie pojednává o partě podnikavých vesnických kluků a také o jednom obětavém otci, který chce vybudovat opravdové fotbalové družstvo, dokonce i na úkor rodiny. Spatříme však i odvrácenou stránku sportovního zaujetí mimo záři reflektorů: nejen předčasnou pýchu úspěšných hráčů, ale také chování podnapilých fanoušků, kteří porušují veškerá pravidla společenského soužití. (oficiální text distributora)
    57%
    Dětská komedie pojednává o partě podnikavých vesnických kluků a také o jednom obětavém otci, který chce vybudovat opravdové fotbalové družstvo, dokonce i na úkor rodiny. Spatříme však i odvrácenou stránku sportovního zaujetí mimo záři reflektorů: nejen předčasnou pýchu úspěšných hráčů, ale také chování podnapilých fanoušků, kteří porušují veškerá pravidla společenského soužití. (oficiální text distributora)
    11
  • Kdo přichází před půlnocí
    Kdo přichází před půlnocí (1979)
    Film
    • VOYO
    Při zaranžované autonehodě se srazí nákladní Tatra s autem, které převáží výplaty pro zaměstnance blízkého JZD. Vše mají na svědomí tři recidivisté Kratochvíl, Morávek a Zábojník, kteří se zmocní milionového lupu. Celou akci však vymyslel a naplánoval sebevědomý Oldřich Chot společně s pátým členem bandy, Jiřím Štěpánkem. Peníze, ukryté v rezervní pneumatice, se mají podle dohody ukrýt u Chota na chatě a poté, co bude zřejmé, že nejsou označené, se mají rozdělit. Mezitím se případu ujímá major Bárta s celým týmem specialistů. První nepatrná stopa, která kriminalisty vede přes majitele ukradené Tatry až Morávkovi. Ten je zatčen, ale nic neprozradí. Kriminalisté pokračujíc v pátrání a zatímco se Chot snaží odkoupit za 350 000,- sbírku známek (která by po doplnění jeho sbírkou získala hodnotu téměř půldruhého milionu), podaří se jim vypátrat Kratochvíla i Zábojníka, který s ním byl v jedné cele. Lupiči začnou podléhat panice a žádají po Chotovi urychlenou výplatu podílů. Ten se sice snaží společníky uklidnit, situace se mu však začíná vymykat z rukou. Rozhodne se proto riskovat a celou částku získat pro sebe dřív než se mu na stopu dostanou policisté.
    Žánry:Krimi
    56%
    Při zaranžované autonehodě se srazí nákladní Tatra s autem, které převáží výplaty pro zaměstnance blízkého JZD. Vše mají na svědomí tři recidivisté Kratochvíl, Morávek a Zábojník, kteří se zmocní milionového lupu. Celou akci však vymyslel a naplánoval sebevědomý Oldřich Chot společně s pátým členem bandy, Jiřím Štěpánkem. Peníze, ukryté v rezervní pneumatice, se mají podle dohody ukrýt u Chota na chatě a poté, co bude zřejmé, že nejsou označené, se mají rozdělit. Mezitím se případu ujímá major Bárta s celým týmem specialistů. První nepatrná stopa, která kriminalisty vede přes majitele ukradené Tatry až Morávkovi. Ten je zatčen, ale nic neprozradí. Kriminalisté pokračujíc v pátrání a zatímco se Chot snaží odkoupit za 350 000,- sbírku známek (která by po doplnění jeho sbírkou získala hodnotu téměř půldruhého milionu), podaří se jim vypátrat Kratochvíla i Zábojníka, který s ním byl v jedné cele. Lupiči začnou podléhat panice a žádají po Chotovi urychlenou výplatu podílů. Ten se sice snaží společníky uklidnit, situace se mu však začíná vymykat z rukou. Rozhodne se proto riskovat a celou částku získat pro sebe dřív než se mu na stopu dostanou policisté.
    Žánry:Krimi
    12
  • Stíhán a podezřelý
    Stíhán a podezřelý (1978)
    FilmRole: správce motelu
    • VOYO
    54%
    13
  • 14
  • Nejmladší z rodu Hamrů
    Nejmladší z rodu Hamrů (1975)
    SeriálRole: soused
    39%
    15
  • Hněv
    Hněv (1977)
    FilmRole: Fejfar

    Normalizační režim se snažil vzbudit zdání, že pečuje o blaho dělnické třídy. Zatímco zakuklení pravičáci se v 60. letech snažili rušit nevýnosné provozy, o desetiletí později nová vláda taková ukvapená rozhodnutí odložila. Hrdinou velice toporného příběhu, který nezastírá politickou agitaci, je starý horník, jenž celý život spojil s dolováním uhlí, dokonce jeden jeho syn zůstal pod závalem. Ale vždycky myslil na blaho ostatních, nikoli svůj prospěch.

    26%

    Normalizační režim se snažil vzbudit zdání, že pečuje o blaho dělnické třídy. Zatímco zakuklení pravičáci se v 60. letech snažili rušit nevýnosné provozy, o desetiletí později nová vláda taková ukvapená rozhodnutí odložila. Hrdinou velice toporného příběhu, který nezastírá politickou agitaci, je starý horník, jenž celý život spojil s dolováním uhlí, dokonce jeden jeho syn zůstal pod závalem. Ale vždycky myslil na blaho ostatních, nikoli svůj prospěch.

    16
  • 17