Richard Boes: Nejlepší filmy
a seriály

6.6

Richard Boes: Filmy a seriály

  • Mrtvý muž
    Mrtvý muž (1995)
    FilmRole: Man with Wrench
    • KVIFF TV
    • DaFilms
    Existenciální psychedelický western Jima Jarmusche Mrtvý muž sleduje homérské putování mladého muže napříč americkým západem devatenáctého století. Těžce zraněný a bloudící William Blake (Johnny Depp) potká odvrženého indiána jménem Nikdo (Gary Farmer). Navzdory Blakeově přirozené povaze jej okolnosti přetváří v pronásledovaného psance, zabijáka a člověka, kterému život pomalu protéká mezi prsty. V dalších rolích excelují Gabriel Byrne, Iggy Pop, John Hurt nebo Robert Mitchum. Autorem legendárního soundtracku je Neil Young. (Aerofilms)
    80%
    Existenciální psychedelický western Jima Jarmusche Mrtvý muž sleduje homérské putování mladého muže napříč americkým západem devatenáctého století. Těžce zraněný a bloudící William Blake (Johnny Depp) potká odvrženého indiána jménem Nikdo (Gary Farmer). Navzdory Blakeově přirozené povaze jej okolnosti přetváří v pronásledovaného psance, zabijáka a člověka, kterému život pomalu protéká mezi prsty. V dalších rolích excelují Gabriel Byrne, Iggy Pop, John Hurt nebo Robert Mitchum. Autorem legendárního soundtracku je Neil Young. (Aerofilms)
    1
  • Noc na Zemi
    Noc na Zemi (1991)
    FilmRole: Cab Driver New York
    • KVIFF TV
    • DaFilms
    Druhý barevný film režiséra Jima Jarmusche je členěn do pěti povídek, odehrávajících se zároveň během noci v různých časových pásmech v pěti velkých městech (Los Angeles, New York, Paříž, Řím, Helsinky) a v odpovídajících jazycích. Aktéry jsou místní taxikáři a jejich pasažéři. Jarmusch jemně parafrázuje typické postavy, žánry a styly jednotlivých kinematografií (Hollywood, newyorská škola, francouzský neobarokní film, velkohubá italská fraška, seversky zasmušilé filmy Akiho Kaurismäkiho), což se prosazuje ve vyprávěcím rytmu, akcentaci významotvorných motivů, v přesné hudbě Toma Waitse i v samotném hereckém obsazení typickými herci té které kinematografie.
    Žánry:DramaKomedie
    78%
    Druhý barevný film režiséra Jima Jarmusche je členěn do pěti povídek, odehrávajících se zároveň během noci v různých časových pásmech v pěti velkých městech (Los Angeles, New York, Paříž, Řím, Helsinky) a v odpovídajících jazycích. Aktéry jsou místní taxikáři a jejich pasažéři. Jarmusch jemně parafrázuje typické postavy, žánry a styly jednotlivých kinematografií (Hollywood, newyorská škola, francouzský neobarokní film, velkohubá italská fraška, seversky zasmušilé filmy Akiho Kaurismäkiho), což se prosazuje ve vyprávěcím rytmu, akcentaci významotvorných motivů, v přesné hudbě Toma Waitse i v samotném hereckém obsazení typickými herci té které kinematografie.
    Žánry:DramaKomedie
    2
  • Mimo zákon
    Mimo zákon (1986)
    FilmRole: detektiv
    • KVIFF TV
    • DaFilms
    Po úspěchu své černé komedie Podivnější než ráj (FP 9/91) si nekorunovaný král amerického nezávislého filmu Jim Jarmusch definitivně upevnil svou komerční pozici hořkou komedií Mimo zákon (1986). Částečně ustoupil svému dosavadnímu minimalistickému stylu i přísně pochmurnému tónu. Hlavními protagonisty jednoduchého příběhu, vystavěného jako vždy u Jarmusche na paradoxech, je trojice mužů, uprchlých z vězení. Zkrachovaný diskžokej Zack a pasák Jack, kteří byli nevinně odsouzeni, se v cele setkají s upovídaným, bizarním Italem Robertem, jenž v sebeobraně zabil náhodou člověka, ale to mu nebrání, aby se na svět díval růžovými brýlemi. Roberto dokonce podnítí útěk trojice z vězení, při němž se (jako obvykle) inspiruje americkými filmy. Při bloudění neworleánskými bažinami leze Ital svým neustále se hádajícím druhům soustavně na nervy svým naivním optimismem a recitací milovaných amerických básníků v italských překladech. Potom se na první pohled zamiluje do své krajanky Nicoletty, majitelky malé hospůdky, a rozhodne se s ní žít šťastně až do smrti; dvojice Američanů, kteří jsou kvůli nesnášenlivým povahám a pocitům vykořeněnosti jakoby stále ve vězení, musí pokračovat v cestě... - Zatímco Jack a Zack představují (i jmény zaměnitelné) cizince ve svém vlastním světě, je turista Roberto v jakékoli situaci spokojenou bytostí, čerpající životní energii z neautentického světa komerčního filmu, reklamy a překladové literatury. Je mužskou obdobou maďarské emigrantky Evy z předchozího Jarmuschova filmu Podivnější než ráj, jemuž se Mimo zákon podobá jak tématicky, tak řešením dramatické situace. Režisér však vrší své paradoxy mnohem bohatěji a dává tak vyniknout tragikomické dvouznačnosti drobných nedramatických situací, jež prožívají jeho hrdinové (je příznačné, že vynechává jedinou případnou akční scénu svého příběhu, samotný útěk z věznice). - V hlavních rolích snímku se objeví Jarmuschův dvorní skladatel a příležitostný herec, saxofonista John Lurie, písničkář Tom Waits a svérázný italský herec a režisér Roberto Benigni.
    75%
    Po úspěchu své černé komedie Podivnější než ráj (FP 9/91) si nekorunovaný král amerického nezávislého filmu Jim Jarmusch definitivně upevnil svou komerční pozici hořkou komedií Mimo zákon (1986). Částečně ustoupil svému dosavadnímu minimalistickému stylu i přísně pochmurnému tónu. Hlavními protagonisty jednoduchého příběhu, vystavěného jako vždy u Jarmusche na paradoxech, je trojice mužů, uprchlých z vězení. Zkrachovaný diskžokej Zack a pasák Jack, kteří byli nevinně odsouzeni, se v cele setkají s upovídaným, bizarním Italem Robertem, jenž v sebeobraně zabil náhodou člověka, ale to mu nebrání, aby se na svět díval růžovými brýlemi. Roberto dokonce podnítí útěk trojice z vězení, při němž se (jako obvykle) inspiruje americkými filmy. Při bloudění neworleánskými bažinami leze Ital svým neustále se hádajícím druhům soustavně na nervy svým naivním optimismem a recitací milovaných amerických básníků v italských překladech. Potom se na první pohled zamiluje do své krajanky Nicoletty, majitelky malé hospůdky, a rozhodne se s ní žít šťastně až do smrti; dvojice Američanů, kteří jsou kvůli nesnášenlivým povahám a pocitům vykořeněnosti jakoby stále ve vězení, musí pokračovat v cestě... - Zatímco Jack a Zack představují (i jmény zaměnitelné) cizince ve svém vlastním světě, je turista Roberto v jakékoli situaci spokojenou bytostí, čerpající životní energii z neautentického světa komerčního filmu, reklamy a překladové literatury. Je mužskou obdobou maďarské emigrantky Evy z předchozího Jarmuschova filmu Podivnější než ráj, jemuž se Mimo zákon podobá jak tématicky, tak řešením dramatické situace. Režisér však vrší své paradoxy mnohem bohatěji a dává tak vyniknout tragikomické dvouznačnosti drobných nedramatických situací, jež prožívají jeho hrdinové (je příznačné, že vynechává jedinou případnou akční scénu svého příběhu, samotný útěk z věznice). - V hlavních rolích snímku se objeví Jarmuschův dvorní skladatel a příležitostný herec, saxofonista John Lurie, písničkář Tom Waits a svérázný italský herec a režisér Roberto Benigni.
    3
  • Tajuplný vlak
    Tajuplný vlak (1989)
    FilmRole: 2nd Man in Diner
    • KVIFF TV
    • DaFilms
    Každá ze tří povídek Tajuplného vlaku má vlastní název a hlavní hrdiny. Čtvrtý film Jima Jarmusche je poctou italské a japonské kultuře v americkém stylu. Povídky Daleko od Jokohamy, Duch a Ztraceni ve vesmíru se dějově neprolínají, ačkoliv se odehrávají stejné noci a ve stejném městě a všechny vyvrcholí v tomtéž místě (zchátralém hotelu v Memphisu). Přestože jsou jejich příběhy nezávislé, humorně spolu komunikují, jak se v průběhu filmu postupně ukazuje. (Aerofilms)
    73%
    Každá ze tří povídek Tajuplného vlaku má vlastní název a hlavní hrdiny. Čtvrtý film Jima Jarmusche je poctou italské a japonské kultuře v americkém stylu. Povídky Daleko od Jokohamy, Duch a Ztraceni ve vesmíru se dějově neprolínají, ačkoliv se odehrávají stejné noci a ve stejném městě a všechny vyvrcholí v tomtéž místě (zchátralém hotelu v Memphisu). Přestože jsou jejich příběhy nezávislé, humorně spolu komunikují, jak se v průběhu filmu postupně ukazuje. (Aerofilms)
    4
  • Podivnější než ráj
    Podivnější než ráj (1984)
    FilmRole: obchodní agent
    • KVIFF TV
    • DaFilms
    Poameričtěný emigrant Béla „Willie“ Molnár není na své kořeny nijak pyšný, proto nemá velkou radost, když ho navštíví jeho šestnáctiletá maďarská sestřenice. Časem však pochopí, že mají společného více, než si původně myslel. Minimalistický příběh několika aktérů a syrový černobílý obraz se v druhém snímku Jima Jarmusche ocitají ve službách sžíravé ironie, dotýkající se zaběhnutých představ o Americe jako zemi snů. V hlavních rolích kultovního snímku excelují Jarmuschův dvorní hudební skladatel a občasný herec John Lurie a Eszter Balintová. (Aerofilms)
    72%
    Poameričtěný emigrant Béla „Willie“ Molnár není na své kořeny nijak pyšný, proto nemá velkou radost, když ho navštíví jeho šestnáctiletá maďarská sestřenice. Časem však pochopí, že mají společného více, než si původně myslel. Minimalistický příběh několika aktérů a syrový černobílý obraz se v druhém snímku Jima Jarmusche ocitají ve službách sžíravé ironie, dotýkající se zaběhnutých představ o Americe jako zemi snů. V hlavních rolích kultovního snímku excelují Jarmuschův dvorní hudební skladatel a občasný herec John Lurie a Eszter Balintová. (Aerofilms)
    5
  • In the Soup
    In the Soup (1992)
    FilmRole: Nietzche
    72%
    6
  • Leningradští kovbojové dobývají Ameriku
    Leningradští kovbojové dobývají Ameriku (1989)
    FilmRole: Rockpromotor
    • DaFilms
    Leningradští kovbojové na začátku filmu neprodukují hudbu v Leningradu, ale na dalekých a širých sibiřských pláních. Navzdory mistrně utvářeným kompozicím a grandiózní instrumentaci jejich hudba nikoho nezajímá, a nikdo za ni hlavně neplatí. Což nejvíce tíží manažera kapely Vladimira. Stačí jen nepatrné vnuknutí a celý cirkus jménem Leningradští kovbojové se přesouvá do Spojených států amerických. A to i s netradičním nákladem, který představuje zmrzlý basák Silu Seppälä, uložený v něčem, co připomíná kadibudku. (Aerofilms)
    71%
    Leningradští kovbojové na začátku filmu neprodukují hudbu v Leningradu, ale na dalekých a širých sibiřských pláních. Navzdory mistrně utvářeným kompozicím a grandiózní instrumentaci jejich hudba nikoho nezajímá, a nikdo za ni hlavně neplatí. Což nejvíce tíží manažera kapely Vladimira. Stačí jen nepatrné vnuknutí a celý cirkus jménem Leningradští kovbojové se přesouvá do Spojených států amerických. A to i s netradičním nákladem, který představuje zmrzlý basák Silu Seppälä, uložený v něčem, co připomíná kadibudku. (Aerofilms)
    7
  • Můj nejmilejší bar
    Můj nejmilejší bar (1996)
    FilmRole: Freddie
    Tommy Basilio je 31letý alkoholik, nezaměstnaný automechanik, který většinu času tráví ve svém oblíbeném baru Trees Lounge. Když ho opustí jeho těhotná dívka a odejde k jeho nejlepšímu příteli, zkusí Tommy dát svůj život znovu dohromady. Na chvíli mu pomůže nečekaná smrt jeho strýce: začne jezdit s jeho zmrzlinovou dodávkou. Nebezpečně se však zaplete se svou sedmnáctiletou pomocnicí Debbie. Film je černou komedií o lidech, kteří nedokážou najít své místo ve světě, ale dokonale znají své místo u baru. Citlivé a nevtíravé vyprávění o outsiderech, kteří se snaží bojovat se svými životními problémy a těžkostmi, je zasazeno do prostředí nižších středních vrstev v nedalekém předměstí New Yorku. Snímek upoutá atmosférou téměř „waitsovské“ kocoviny, mnoha vtipnými detaily (několikrát se opakující motiv malého chlapečka, který si marně pokouší koupit zmrzlinku, je ve své podstatě analogický s nenaplněnými snahami ústřední postavy šňupnout si koks) a nenásilnou výzvou k lidské sounáležitosti.
    Žánry:DramaKomedie
    70%
    Tommy Basilio je 31letý alkoholik, nezaměstnaný automechanik, který většinu času tráví ve svém oblíbeném baru Trees Lounge. Když ho opustí jeho těhotná dívka a odejde k jeho nejlepšímu příteli, zkusí Tommy dát svůj život znovu dohromady. Na chvíli mu pomůže nečekaná smrt jeho strýce: začne jezdit s jeho zmrzlinovou dodávkou. Nebezpečně se však zaplete se svou sedmnáctiletou pomocnicí Debbie. Film je černou komedií o lidech, kteří nedokážou najít své místo ve světě, ale dokonale znají své místo u baru. Citlivé a nevtíravé vyprávění o outsiderech, kteří se snaží bojovat se svými životními problémy a těžkostmi, je zasazeno do prostředí nižších středních vrstev v nedalekém předměstí New Yorku. Snímek upoutá atmosférou téměř „waitsovské“ kocoviny, mnoha vtipnými detaily (několikrát se opakující motiv malého chlapečka, který si marně pokouší koupit zmrzlinku, je ve své podstatě analogický s nenaplněnými snahami ústřední postavy šňupnout si koks) a nenásilnou výzvou k lidské sounáležitosti.
    Žánry:DramaKomedie
    8
  • Trvalá dovolená
    Trvalá dovolená (1981)
    FilmRole: War Vet
    • KVIFF TV
    • DaFilms

    Trvalá dovolená je prvním celovečerním filmem Jima Jarmusche. Zachycuje dva a půl dne v životě Aloysiuse Parkera, mladého tuláka bez domova, školy a práce. Je zvyklý žít ve všelijakých podmínkách a s mnoha různými lidmi, z nichž většina utíká tak jako on před realitou všedních dnů a zaměstnání. Ve svých šestnácti letech Allie zažívá letmá setkání s dalšími outsidery, vždy v pohybu, vždy o krok napřed před čímkoliv, co ho právě pronásleduje. (Aerofilms)

    Žánry:Drama
    63%

    Trvalá dovolená je prvním celovečerním filmem Jima Jarmusche. Zachycuje dva a půl dne v životě Aloysiuse Parkera, mladého tuláka bez domova, školy a práce. Je zvyklý žít ve všelijakých podmínkách a s mnoha různými lidmi, z nichž většina utíká tak jako on před realitou všedních dnů a zaměstnání. Ve svých šestnácti letech Allie zažívá letmá setkání s dalšími outsidery, vždy v pohybu, vždy o krok napřed před čímkoliv, co ho právě pronásleduje. (Aerofilms)

    Žánry:Drama
    9
  • Johnny Suede
    Johnny Suede (1991)
    FilmRole: Man in Tuxedo
    62%
    10
  • Sleepwalk
    Sleepwalk (1986)
    FilmRole: The Thief
    58%
    11
  • Stav ohrožení
    Stav ohrožení (1995)
    FilmRole: Boyce
    Hlavní postavou příběhu natočeného podle skutečné události je dozorce Daniel Cappelli, který pracuje ve věznici Holmesburg ve Filadelfii. V červnu roku 1994 byl pro opakované napadání vězňů přeložen na ženské oddělení, kde si odpykávala šestiletý trest za spoluúčast na vraždě také barová zpěvačka Gidell Rayneová. Zkušené ženě nedá moc práce osamělého muže svést a nakonec ho přesvědčit, aby jí pomohl uprchnout z věznice, zvláště když mu jako sladké tajemství pošeptá, že s ním čeká dítě. Daniel připraví plán útěku, zajistí letenky do Mexika a pak Gidell pomůže na svobodu. Po jejich stopách se však vydává nejen policie, ale i Gidellin milenec Angel, jenž chce jednou provždy umlčet nepohodlnou svědkyni svých zločinů...
    48%
    Hlavní postavou příběhu natočeného podle skutečné události je dozorce Daniel Cappelli, který pracuje ve věznici Holmesburg ve Filadelfii. V červnu roku 1994 byl pro opakované napadání vězňů přeložen na ženské oddělení, kde si odpykávala šestiletý trest za spoluúčast na vraždě také barová zpěvačka Gidell Rayneová. Zkušené ženě nedá moc práce osamělého muže svést a nakonec ho přesvědčit, aby jí pomohl uprchnout z věznice, zvláště když mu jako sladké tajemství pošeptá, že s ním čeká dítě. Daniel připraví plán útěku, zajistí letenky do Mexika a pak Gidell pomůže na svobodu. Po jejich stopách se však vydává nejen policie, ale i Gidellin milenec Angel, jenž chce jednou provždy umlčet nepohodlnou svědkyni svých zločinů...
    12