Torahiko Hamada: Nejlepší filmy
a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Torahiko Hamada: Filmy a seriály

  • Lidský úděl 1.: Čistá láska
    Lidský úděl 1.: Čistá láska (1959)
    Film
    Po předložení zprávy o zacházení s čínskými koloniálními dělníky je Kajiovi nabídnuta pozice šéfa pracovních sil ve velkém hornickém podniku v Mandžusku, což mu také zajišťuje osvobození od vojenské služby. Nabídku přijímá a stěhuje se do Mandžuska se svou novomanželkou Mičiko. Když se však pokouší uvést své myšlenky o humánnějším zacházení do praxe, dostává se do konfliktu s intrikujícími úředníky, krutými dozorci a vojenskou policií.
    84%
    Po předložení zprávy o zacházení s čínskými koloniálními dělníky je Kajiovi nabídnuta pozice šéfa pracovních sil ve velkém hornickém podniku v Mandžusku, což mu také zajišťuje osvobození od vojenské služby. Nabídku přijímá a stěhuje se do Mandžuska se svou novomanželkou Mičiko. Když se však pokouší uvést své myšlenky o humánnějším zacházení do praxe, dostává se do konfliktu s intrikujícími úředníky, krutými dozorci a vojenskou policií.
    1
  • Kwaidan
    Kwaidan (1965)
    FilmRole: (segment "The Woman of the Snow") (uncredited)
    Dvoudílný japonský barevný širokoúhlý film Kwaidan režiséra M. Kobajašiho obsahuje čtyři strašidelné povídky. První dvě povídky Černé vlasy a Sněhový královna jsou uváděny pod názvem Kwaidan Černé vlasy (Filmový přehled 16/1967), druhá dvojice Muž bez uší a Šálek pod názvem Kwaidan Muž bez uší Kwaidan patří podobně jako Rašomon, k těm nemnoha filmům japonské produkce, které přibližují západní mentalitě vzdálený duševní svět, aniž ho zkreslují a přílišně zjednodušují. U Rašomonu je to dáno evropskou orientací autora literární předlohy Akuragawwy a samozřejmě i Kurosawovým tlumočením. V případě Kwaidanu postavil podobný most mezi námi a starobylým světem japonských bájí anglický spisovatel Lafcadio Hearn (1850-1904). Byl řeckého původu a po rušném životě zakotvil v Japonsku, přišel tam v roce 1891 jako dopisovatel amerického časopisu Harper´sMagazine.Sžil se s novým prostředím, stal se profesorem anglické literatury na tokijské universitě a přijal japonské jméno Jakumo Koizumi. Z hlubokého proniknutí do japonské civilizace vznikl velký počet povídek, románů i esejí, jejichž seroózností vzdálenou jakékoliv laciné exotičnosti se Lafcadio Hearn brzo proslevil v Evropě i Americe (již v roce 1911 vydalo Ottovo nakladatelství český výbor z jeho díla pod názvem Průhledy v neznámý Japan). Masaki Kobajaši dotváří literární předlohu s citem a kázní, doplňuje ji o velmi zajímavou kompozici barev, jeho filmová řeč se vyznačuje zdrženlivostí. Režisér pracuje s nenápadnými efekty a jejich pomocí dává v souladu s Hearnovu spisovatelskou metodou tím působivěji vyniknout fantasknosti, v každé epizodě jinak laděné hrůzostrašnosti a prolínání reality se světem nadskutečna. Kwaidan je příkladem vynikající stylové jednoty jak v barevné kompozici, tak i ve střihové skladbě a v hereckých projevech.S nenásilnou jednotící myšlenkou obdobou orfeovského motivu a zlými následky násilného narušování světa zemřelých se dobře slučuje to hlavní, co pro západního diváka Kwaidan přináší, totiž zasvěcené, kultivované uvedení do staré a vzdálené kultury, jako se dochovala v lidových bájích.
    77%
    Dvoudílný japonský barevný širokoúhlý film Kwaidan režiséra M. Kobajašiho obsahuje čtyři strašidelné povídky. První dvě povídky Černé vlasy a Sněhový královna jsou uváděny pod názvem Kwaidan Černé vlasy (Filmový přehled 16/1967), druhá dvojice Muž bez uší a Šálek pod názvem Kwaidan Muž bez uší Kwaidan patří podobně jako Rašomon, k těm nemnoha filmům japonské produkce, které přibližují západní mentalitě vzdálený duševní svět, aniž ho zkreslují a přílišně zjednodušují. U Rašomonu je to dáno evropskou orientací autora literární předlohy Akuragawwy a samozřejmě i Kurosawovým tlumočením. V případě Kwaidanu postavil podobný most mezi námi a starobylým světem japonských bájí anglický spisovatel Lafcadio Hearn (1850-1904). Byl řeckého původu a po rušném životě zakotvil v Japonsku, přišel tam v roce 1891 jako dopisovatel amerického časopisu Harper´sMagazine.Sžil se s novým prostředím, stal se profesorem anglické literatury na tokijské universitě a přijal japonské jméno Jakumo Koizumi. Z hlubokého proniknutí do japonské civilizace vznikl velký počet povídek, románů i esejí, jejichž seroózností vzdálenou jakékoliv laciné exotičnosti se Lafcadio Hearn brzo proslevil v Evropě i Americe (již v roce 1911 vydalo Ottovo nakladatelství český výbor z jeho díla pod názvem Průhledy v neznámý Japan). Masaki Kobajaši dotváří literární předlohu s citem a kázní, doplňuje ji o velmi zajímavou kompozici barev, jeho filmová řeč se vyznačuje zdrženlivostí. Režisér pracuje s nenápadnými efekty a jejich pomocí dává v souladu s Hearnovu spisovatelskou metodou tím působivěji vyniknout fantasknosti, v každé epizodě jinak laděné hrůzostrašnosti a prolínání reality se světem nadskutečna. Kwaidan je příkladem vynikající stylové jednoty jak v barevné kompozici, tak i ve střihové skladbě a v hereckých projevech.S nenásilnou jednotící myšlenkou obdobou orfeovského motivu a zlými následky násilného narušování světa zemřelých se dobře slučuje to hlavní, co pro západního diváka Kwaidan přináší, totiž zasvěcené, kultivované uvedení do staré a vzdálené kultury, jako se dochovala v lidových bájích.
    2
  • Eien no hito
    Eien no hito (1961)
    FilmRole: Mr. Koshinuma
    Píše se rok 1932. Žena, jejíž snoubenec, nájemní zemědělec, bojuje v Číně, je znásilněna synem majitele půdy, který se vrátil z války s ochromujícím zraněním, a poté je donucena se za něj provdat. Ve čtyřech dalších kapitolách, odehrávajících se během tří desetiletí, se jejich děti pouštějí do vlastního hledání lásky, zatímco se rodiče snaží jeden druhému co nejvíce znepříjemnit život.
    Žánry:Drama
    77%
    Píše se rok 1932. Žena, jejíž snoubenec, nájemní zemědělec, bojuje v Číně, je znásilněna synem majitele půdy, který se vrátil z války s ochromujícím zraněním, a poté je donucena se za něj provdat. Ve čtyřech dalších kapitolách, odehrávajících se během tří desetiletí, se jejich děti pouštějí do vlastního hledání lásky, zatímco se rodiče snaží jeden druhému co nejvíce znepříjemnit život.
    Žánry:Drama
    3
  • Samurai 2
    Samurai 2 (1955)
    Film
    Takezo se po letech na cestách, kdy si budoval pověst nejlepšího šermíře Japonska, vrací do Kjóta. Čeká na něj Otsu, ale on nepřichází za ní, nýbrž vyzvat vůdce nejlepší šermířské školy v regionu. Aby dokázal svou odvahu a dovednosti, záměrně se pouští do léček nastražených stoupenci školy. Zatímco Otsu čeká, hledá ho i Akemi, která otevřeně vyjadřuje svou touhu. Takeza mezitím sleduje Sasaki Kodžiró, brilantní mladý bojovník, který si je jistý, že Takeza sesadí z trůnu. Poté, co Takezo v triumfu opustí Kjóto, vyzná Otsu lásku, ale způsobem, který ji zneuctí a jeho samotného zahanbí. Znovu odchází sám.
    76%
    Takezo se po letech na cestách, kdy si budoval pověst nejlepšího šermíře Japonska, vrací do Kjóta. Čeká na něj Otsu, ale on nepřichází za ní, nýbrž vyzvat vůdce nejlepší šermířské školy v regionu. Aby dokázal svou odvahu a dovednosti, záměrně se pouští do léček nastražených stoupenci školy. Zatímco Otsu čeká, hledá ho i Akemi, která otevřeně vyjadřuje svou touhu. Takeza mezitím sleduje Sasaki Kodžiró, brilantní mladý bojovník, který si je jistý, že Takeza sesadí z trůnu. Poté, co Takezo v triumfu opustí Kjóto, vyzná Otsu lásku, ale způsobem, který ji zneuctí a jeho samotného zahanbí. Znovu odchází sám.
    4
  • Moje úloha je pomsta
    Moje úloha je pomsta (1979)
    FilmRole: Investigator Yoshino
    76%
    5
  • Nihon no atsui hibi bôsatsu: Shimoyama shigen
    Nihon no atsui hibi bôsatsu: Shimoyama shigen (1982)
    Film
    Během období, kdy japonskou železniční dopravu sužují propouštění, stávky a odstávky, je nalezen mrtvý prezident Japonských národních drah. Vláda tvrdí, že byl zavražděn, policie tvrdí, že šlo o sebevraždu. Zvídavý reportér případ léta sleduje, ale základní otázka zůstává nezodpovězena: byl obětí členů rozrůstajícího se komunistického hnutí v Japonsku, nebo byla smrt zinscenována úřady v naději, že zdiskreditují komunisty?
    Žánry:Drama
    Režie:Kei Kumai
    74%
    Během období, kdy japonskou železniční dopravu sužují propouštění, stávky a odstávky, je nalezen mrtvý prezident Japonských národních drah. Vláda tvrdí, že byl zavražděn, policie tvrdí, že šlo o sebevraždu. Zvídavý reportér případ léta sleduje, ale základní otázka zůstává nezodpovězena: byl obětí členů rozrůstajícího se komunistického hnutí v Japonsku, nebo byla smrt zinscenována úřady v naději, že zdiskreditují komunisty?
    Žánry:Drama
    Režie:Kei Kumai
    6
  • Dnes žít, zítra zemřít
    Dnes žít, zítra zemřít (1970)
    Film
    Mičio Jamadu, čerstvý absolvent školy, je v rámci vládního programu poslán do Tokia, aby pracoval jako balič ovoce v obchodním domě. Získá zbraň z domu na americké základně a použije ji k zabití několika lidí. Scéna se přesouvá do Jamadova dětství. Narodil se jako dítě zvrhlíka a slabé ženy. Jako chlapec zažívá chudobu a znásilnění své sestry z první ruky.
    Žánry:Drama
    71%
    Mičio Jamadu, čerstvý absolvent školy, je v rámci vládního programu poslán do Tokia, aby pracoval jako balič ovoce v obchodním domě. Získá zbraň z domu na americké základně a použije ji k zabití několika lidí. Scéna se přesouvá do Jamadova dětství. Narodil se jako dítě zvrhlíka a slabé ženy. Jako chlapec zažívá chudobu a znásilnění své sestry z první ruky.
    Žánry:Drama
    7
  • Shokutaku no nai ie
    Shokutaku no nai ie (1985)
    Film
    Uplynul rok od zatčení Otohika, nejstaršího syna manželů Kidódžiových, za jeho podíl na teroristickém únosu, který si vyžádal několik obětí. Zatímco rodiče ostatních pachatelů buď rezignovali na své funkce, nebo si vzali život, Nobujuki Kidódži se snaží trvat na tom, že za činy svého syna nenese odpovědnost.
    71%
    Uplynul rok od zatčení Otohika, nejstaršího syna manželů Kidódžiových, za jeho podíl na teroristickém únosu, který si vyžádal několik obětí. Zatímco rodiče ostatních pachatelů buď rezignovali na své funkce, nebo si vzali život, Nobujuki Kidódži se snaží trvat na tom, že za činy svého syna nenese odpovědnost.
    8
  • Otokonokao wa rirekisho
    Otokonokao wa rirekisho (1966)
    FilmRole: Yamashita
    71%
    9
  • Kage no kuruma
    Kage no kuruma (1970)
    Film
    70%
    10
  • The Love of Sumako The Actress
    The Love of Sumako The Actress (1947)
    Film
    69%
    11
  • Kabe atsuki heya
    Kabe atsuki heya (1956)
    FilmRole: Yamashita
    69%
    12
  • Yabai koto nara zeni ni naru
    Yabai koto nara zeni ni naru (1962)
    FilmRole: Hijikata
    Joe, Okita a Serizawa zaslechnou zprávu o ozbrojené loupeži kamionu převážejícího papír pro tisk bankovek v hodnotě jedné miliardy a osmdesáti milionů jenů. Vědí, že zločinci budou potřebovat padělatele, aby z padělaných bankovek udělali oběživo, a tak se každý z nich rozhodne na tom vydělat a nabídnout jim Sakamota, nejlepšího padělatele v Japonsku. Mezi třemi muži se rozhoří hra, v níž se jeden snaží přelstít ostatní a předat Sakamota za milion jenů Hijikatovi, velkému bossovi, který má v úmyslu padělat peníze s ukradeným papírem. S mírným zpožděním si uvědomí, že k přechytračení Hijikaty potřebují spojit síly, a společně podniknou razii v jeho sídle. Tam jsou však v početní nevýhodě a jsou vhozeni do suterénní místnosti, kde je puštěn plyn. Tváří v tvář jisté smrti se ale tito tři muži nehodlají jen tak vzdát.
    69%
    Joe, Okita a Serizawa zaslechnou zprávu o ozbrojené loupeži kamionu převážejícího papír pro tisk bankovek v hodnotě jedné miliardy a osmdesáti milionů jenů. Vědí, že zločinci budou potřebovat padělatele, aby z padělaných bankovek udělali oběživo, a tak se každý z nich rozhodne na tom vydělat a nabídnout jim Sakamota, nejlepšího padělatele v Japonsku. Mezi třemi muži se rozhoří hra, v níž se jeden snaží přelstít ostatní a předat Sakamota za milion jenů Hijikatovi, velkému bossovi, který má v úmyslu padělat peníze s ukradeným papírem. S mírným zpožděním si uvědomí, že k přechytračení Hijikaty potřebují spojit síly, a společně podniknou razii v jeho sídle. Tam jsou však v početní nevýhodě a jsou vhozeni do suterénní místnosti, kde je puštěn plyn. Tváří v tvář jisté smrti se ale tito tři muži nehodlají jen tak vzdát.
    13
  • Yatsu haka-mura
    Yatsu haka-mura (1977)
    FilmRole: Taichiro Yoshioka
    66%
    14
  • Inugami
    Inugami (2001)
    FilmRole: Old Man in Black
    Akira, učitel z Tokia, právě dorazil do malého venkovského městečka, kde má začít novou práci. Krátce po příjezdu potká Miki, výrobkyni papíru, která je součástí velké a neobvyklé rodiny, a začne se do ní zamilovávat. Když se dozví o starobylé legendě, že rodina nese prokletí Inugami, tedy Psího boha, odbude to jako hloupou pověru. Po sérii záhadných úmrtí však začnou být obyvatelé města neklidní a Akira se musí postavit pravdě o Miki a její rodině.
    Žánry:DramaFantasyThriller
    59%
    Akira, učitel z Tokia, právě dorazil do malého venkovského městečka, kde má začít novou práci. Krátce po příjezdu potká Miki, výrobkyni papíru, která je součástí velké a neobvyklé rodiny, a začne se do ní zamilovávat. Když se dozví o starobylé legendě, že rodina nese prokletí Inugami, tedy Psího boha, odbude to jako hloupou pověru. Po sérii záhadných úmrtí však začnou být obyvatelé města neklidní a Akira se musí postavit pravdě o Miki a její rodině.
    Žánry:DramaFantasyThriller
    15
  • X - Nestvůra z vesmíru
    X - Nestvůra z vesmíru (1967)
    Film
    Lidstvo je ohroženo smrtící formou života, pocházející z hlubin dalekého vesmíru! Z japonské kosmické základny vylétá raketoplán AAB-Gamma a míří k Marsu, aby jeho posádka mohla prozkoumat hlášená pozorování UFO na této planetě. Trup lodi je během cesty zasažen a pokryt zvláštními mimozemskými sporami. Jeden vzorek spory je přinesen na Zemi, kde se začne okamžitě vyvíjet a promění se v Guilalu – obří monstrum, připomínající křížence slepice s ještěrem. Podaří se netvora zastavit, než rozšlape celé Japonsko na prach?
    54%
    Lidstvo je ohroženo smrtící formou života, pocházející z hlubin dalekého vesmíru! Z japonské kosmické základny vylétá raketoplán AAB-Gamma a míří k Marsu, aby jeho posádka mohla prozkoumat hlášená pozorování UFO na této planetě. Trup lodi je během cesty zasažen a pokryt zvláštními mimozemskými sporami. Jeden vzorek spory je přinesen na Zemi, kde se začne okamžitě vyvíjet a promění se v Guilalu – obří monstrum, připomínající křížence slepice s ještěrem. Podaří se netvora zastavit, než rozšlape celé Japonsko na prach?
    16
  • Bitva u Cušimy
    Bitva u Cušimy (1983)
    Film
    V roce 1905 vrcholila rusko-japonská válka a v Korejském průlivu se schylovalo k rozhodujícímu střetnutí, které vešlo do dějin jako Bitva u Cušimy. Přestože bitva samotná trvala pouze dva dny, vyžádala si nakonec téměř 5 tisíc obětí. Výrazně vyšší ztráty utrpěla ruská 2. tichomořská eskadra vedená viceadmirálem Rožestvenským. Během denní bitvy a nočního střetnutí ztratila více než 30 bojových lodí, což Rusy rychle dovedlo ke kapitulaci. A právě drtivé vítězství japonského loďstva popisuje válečný velkofilm, který v roce 1983 natočil renomovaný režisér Tošio Masuda (Port Arthur, Klub kaskadérů, Tora! Tora! Tora!).
    Žánry:DramaVálečný
    54%
    V roce 1905 vrcholila rusko-japonská válka a v Korejském průlivu se schylovalo k rozhodujícímu střetnutí, které vešlo do dějin jako Bitva u Cušimy. Přestože bitva samotná trvala pouze dva dny, vyžádala si nakonec téměř 5 tisíc obětí. Výrazně vyšší ztráty utrpěla ruská 2. tichomořská eskadra vedená viceadmirálem Rožestvenským. Během denní bitvy a nočního střetnutí ztratila více než 30 bojových lodí, což Rusy rychle dovedlo ke kapitulaci. A právě drtivé vítězství japonského loďstva popisuje válečný velkofilm, který v roce 1983 natočil renomovaný režisér Tošio Masuda (Port Arthur, Klub kaskadérů, Tora! Tora! Tora!).
    Žánry:DramaVálečný
    17