Ira Wheeler: Nejlepší filmy
a seriály

7.0

Ira Wheeler: Filmy a seriály

  • Vražedná pole
    Vražedná pole (1984)
    FilmRole: Ambassador Wade
    Vražedná pole jsou válečný film zobrazující občanskou válku v Kambodži roku 1973, která začala po přesunu konfliktu z Vietnamu. Sydney Schanberg, reportér New York Times, a jeho průvodce Dit Pran dokumentují dění v této krizí zmítané zemi. Jak Rudí Khmerové posilují, někteří obyvatelé spěchají opustit zemi, zatímco ostatní ztrácejí naději. Snímek se na osobní rovině soustředí na přátelství mezi Sydneym a Ditem, v globálnější perspektivě tak sleduje brutalitu Rudých Khmerů, během které zahynuly miliony lidí. Dílo, podkreslené hudbou Mikea Oldfielda, a získalo několik mezinárodních ocenění včetně tří Oscarů.
    79%
    Vražedná pole jsou válečný film zobrazující občanskou válku v Kambodži roku 1973, která začala po přesunu konfliktu z Vietnamu. Sydney Schanberg, reportér New York Times, a jeho průvodce Dit Pran dokumentují dění v této krizí zmítané zemi. Jak Rudí Khmerové posilují, někteří obyvatelé spěchají opustit zemi, zatímco ostatní ztrácejí naději. Snímek se na osobní rovině soustředí na přátelství mezi Sydneym a Ditem, v globálnější perspektivě tak sleduje brutalitu Rudých Khmerů, během které zahynuly miliony lidí. Dílo, podkreslené hudbou Mikea Oldfielda, a získalo několik mezinárodních ocenění včetně tří Oscarů.
    1
  • Hana a její sestry
    Hana a její sestry (1986)
    FilmRole: Dr. Abel

    Film tematicky i formálne nadväzuje na vrcholné Allenove diela zo 70. rokov - ANNIE HALL a MANHATTAN. Na osudoch troch sestier z newyorskej umeleckej rodiny a ich manželov, rodičov a druhov rozohráva autor typickú koláž svojich obľúbených tém - láska, smrť, umenie, zmysel života. Portrét Hany ako silnej osobnosti, ktorá svojou citlivosťou a vyrovnanosťou poskytuje oporu, ale aj príležitosť na zneužitie všetkým ostatným členom rodiny, hlavne manželovi a sestrám, a práve preto je určitou prekážkou pre ich emocionálne naplnenie, ilustruje komplementárny charakter rodinných úloh a dokazuje Allenovo psychologické majstrovstvo. Povzbudivý a hrejivý film obratne spája skepsu s optimizmom (Allenove neurotické obete civilizácie sú jeho špecifickou tvorivou autoterapiou a verejnou introspekciou) a hlási sa k bohatému komediálnemu dedičstvu americkej kinematografie, avšak ako komédia charakterov a mravov. Film s presvedčením o psychologickej rovnocennosti objektívnej a fiktívnej "reality" rozpráva o potrebe čistého humanizmu ako vzťahu, v ktorom možno odhaľovať ľudské slabosti, hrať sa, vtipkovať a provokovať, no nie urážať ani ponižovať. Allen-režisér bravúrne vedie r"znorodý herecký súbor (M.O'Sullivan je skutočnou matkou M. Farrow), v typickej kreácii upúta Allen-herec.

    75%

    Film tematicky i formálne nadväzuje na vrcholné Allenove diela zo 70. rokov - ANNIE HALL a MANHATTAN. Na osudoch troch sestier z newyorskej umeleckej rodiny a ich manželov, rodičov a druhov rozohráva autor typickú koláž svojich obľúbených tém - láska, smrť, umenie, zmysel života. Portrét Hany ako silnej osobnosti, ktorá svojou citlivosťou a vyrovnanosťou poskytuje oporu, ale aj príležitosť na zneužitie všetkým ostatným členom rodiny, hlavne manželovi a sestrám, a práve preto je určitou prekážkou pre ich emocionálne naplnenie, ilustruje komplementárny charakter rodinných úloh a dokazuje Allenovo psychologické majstrovstvo. Povzbudivý a hrejivý film obratne spája skepsu s optimizmom (Allenove neurotické obete civilizácie sú jeho špecifickou tvorivou autoterapiou a verejnou introspekciou) a hlási sa k bohatému komediálnemu dedičstvu americkej kinematografie, avšak ako komédia charakterov a mravov. Film s presvedčením o psychologickej rovnocennosti objektívnej a fiktívnej "reality" rozpráva o potrebe čistého humanizmu ako vzťahu, v ktorom možno odhaľovať ľudské slabosti, hrať sa, vtipkovať a provokovať, no nie urážať ani ponižovať. Allen-režisér bravúrne vedie r"znorodý herecký súbor (M.O'Sullivan je skutočnou matkou M. Farrow), v typickej kreácii upúta Allen-herec.

    2
  • Tajemná vražda na Manhattanu
    Tajemná vražda na Manhattanu (1993)
    FilmRole: doktor
    • Google Play
    • iTunes

    Nakladatel Larry Lipton (Woody Allen) žije již drahně let ve šťastném manželství s energickou a podnikavou Carol (Diane Keatonová). Jednoho dne se seznámí se svými sousedy, postarším a zdánlivě vyrovnaným a spokojeným manželským párem Houseových. Krátce nato paní Houseová umírá na srdeční záchvat, ovšem Carol začne, více méně bez důvodu, podezřívat postaršího sympatického pána z rafinované vraždy vlastní manželky. Sice nemá ani ponětí o tom, co by mohlo být motivem zločinu, ale vedena ženskou intuicí se přesto na vlastní pěst pouští do vyšetřování. Slídí v sousedově bytě, sleduje jeho milenku a postupně přinutí ke spolupráci nejen přátele, ale i manžela, který je vším možným, jen ne prototypem neohroženého detektiva. K překvapení všech, a konečně i Carol samotné, se její podezření ukáže jako opodstatněné. Nebyla to nehoda, byl to zločin! Zdá se být více než jisté, že jednou mrtvolou to neskončí...

    74%

    Nakladatel Larry Lipton (Woody Allen) žije již drahně let ve šťastném manželství s energickou a podnikavou Carol (Diane Keatonová). Jednoho dne se seznámí se svými sousedy, postarším a zdánlivě vyrovnaným a spokojeným manželským párem Houseových. Krátce nato paní Houseová umírá na srdeční záchvat, ovšem Carol začne, více méně bez důvodu, podezřívat postaršího sympatického pána z rafinované vraždy vlastní manželky. Sice nemá ani ponětí o tom, co by mohlo být motivem zločinu, ale vedena ženskou intuicí se přesto na vlastní pěst pouští do vyšetřování. Slídí v sousedově bytě, sleduje jeho milenku a postupně přinutí ke spolupráci nejen přátele, ale i manžela, který je vším možným, jen ne prototypem neohroženého detektiva. K překvapení všech, a konečně i Carol samotné, se její podezření ukáže jako opodstatněné. Nebyla to nehoda, byl to zločin! Zdá se být více než jisté, že jednou mrtvolou to neskončí...

    3
  • Prokletí žlutozeleného škorpiona
    Prokletí žlutozeleného škorpiona (2001)
    FilmRole: Kensington Guest

    Film najslávnejšieho filmového neurotika Woodyho Allena sa podobne ako viacero snímok jeho posledného obdobia vyznačuje fantastickým námetom spracovaným formou bláznivej komédie. Autorova psychoanalytická spoveď ustupuje do úzadia v prospech príbehu. V tejto snímke si Allen zahral poistného detektíva, ktorému kontruje Helen Hunt ako ambiciózna členka nového vedenia poisťovne. Obaja sa stanú obeťou kúzelníka Zoltána, ktorý ich počas svojho predstavenia zhypnotizuje a i po jeho skončení naďalej využíva na krádež šperkov. Komické situácie vznikajú nielen v dialógoch Allena a Hunt, ktorí sú v hypnóze do seba zamilovaní, ale aj z faktu, že Allen vyšetruje prípad, ktorého je sám páchateľom.

    73%

    Film najslávnejšieho filmového neurotika Woodyho Allena sa podobne ako viacero snímok jeho posledného obdobia vyznačuje fantastickým námetom spracovaným formou bláznivej komédie. Autorova psychoanalytická spoveď ustupuje do úzadia v prospech príbehu. V tejto snímke si Allen zahral poistného detektíva, ktorému kontruje Helen Hunt ako ambiciózna členka nového vedenia poisťovne. Obaja sa stanú obeťou kúzelníka Zoltána, ktorý ich počas svojho predstavenia zhypnotizuje a i po jeho skončení naďalej využíva na krádež šperkov. Komické situácie vznikajú nielen v dialógoch Allena a Hunt, ktorí sú v hypnóze do seba zamilovaní, ale aj z faktu, že Allen vyšetruje prípad, ktorého je sám páchateľom.

    4
  • Přeber si to
    Přeber si to (1999)
    FilmRole: Scott MacNamara
    • Google Play
    • iTunes
    Paul Vitti je jedním z nejmocnějších gangsterů v New Yorku. Vyrostl v mafiánském světě a byl dobře připraven převzít moc. Učitelem mu byl jeho náhradní otec (jeho vlasní byl, jak jinak, zastřelen), obávaný gangster jménem Manett. Ale v okamžiku, kdy se má konečně stát hlavou rodiny, začne mít Vitti najednou problémy. Nemůže spát; je neustále duchem nepřítomný a vzdaluje se své manželce i dětem. Jeho žena chce vědět, proč se tak změnil a jeho muži jsou nervózní z jeho znepokojivého chování. Skutečnost je však ještě horší, než kdokoli z jeho blízkých tuší - Vitti má záchvaty paniky a vůbec na tom není psychicky dobře. Kdyby ostatní rodiny zjistily, co se v jeho hlavě děje, jak by ho potom mohly nechat šéfovat? Vitti je prostě případ pro psychiatra. Ben Sobol je rozvedený newyorský psychiatr, který se stará o syna a plánuje, že si brzy vezme svoji snoubenku. Je to hodný člověk a milující otec. Jestli má nějaké starosti, potom pouze se svými rodiči, kteří jsou na jeho vkus příliš zahledění sami do sebe. Není divu, jeho otec je velmi úspěsný, médii vyhledávaný a tudíž poněkud domýšlivý terapeut. Ben je stejně jako on cele oddán své práci. Také proto žije celé dny ve světě lidí, kteří si stále na něco stěžují a nemyslí na nic jiného než na své nemoci. Výsledek: Benův život je dost jednotvárný. Tedy alespoň do doby, než nabourá do Jellyho, osobní strážce Paula Vittiho. Vittiho lidé by všechno diskrétně vyřídili (včetně pojištění), ale Ben se nedá odbýt a vnutí Jellymu svoji vizitku, čímž mezi nimi vzniká vztah, který nemají dva řidiči po nehodě, ale doktor a pacient. Pak už stačí jen málo. Paul Vitti se přiznává svým lidem, že si musí sehnat terapeuta a Jelly mu navrhne Bena Sobola. Vitti Sobola ihned vyhledá a požaduje okamžité a úplné uzdravení. S důrazem na slovo okamžité, protože Vittiho čeká důležitá rada, na které se sejdou bossové mafiánských rodin. Těm musí demonstrovat, že má na to být jejch šéfem. Ben Sobol pochopitelně s podobným pacientem nechce mít nic společného. Plánuje si přece tichou svatbu a mírumilovný rodinný život. Vždycky tak chtěl přeci žít. Ale něco v něm mu říká, že by to mohl být ten nejzajímavější případ, jaký kdy měl. Dokázal by to zvládnout? V tom okamžiku už mu není pomoci. Profesionální zájem nad ním zvítězil a není cesty zpět z analytické pohovky. Jaké rady ale poskytnout člověku, který obvykle řeší své problémy pistolí nebo pytlem cementu?
    72%
    Paul Vitti je jedním z nejmocnějších gangsterů v New Yorku. Vyrostl v mafiánském světě a byl dobře připraven převzít moc. Učitelem mu byl jeho náhradní otec (jeho vlasní byl, jak jinak, zastřelen), obávaný gangster jménem Manett. Ale v okamžiku, kdy se má konečně stát hlavou rodiny, začne mít Vitti najednou problémy. Nemůže spát; je neustále duchem nepřítomný a vzdaluje se své manželce i dětem. Jeho žena chce vědět, proč se tak změnil a jeho muži jsou nervózní z jeho znepokojivého chování. Skutečnost je však ještě horší, než kdokoli z jeho blízkých tuší - Vitti má záchvaty paniky a vůbec na tom není psychicky dobře. Kdyby ostatní rodiny zjistily, co se v jeho hlavě děje, jak by ho potom mohly nechat šéfovat? Vitti je prostě případ pro psychiatra. Ben Sobol je rozvedený newyorský psychiatr, který se stará o syna a plánuje, že si brzy vezme svoji snoubenku. Je to hodný člověk a milující otec. Jestli má nějaké starosti, potom pouze se svými rodiči, kteří jsou na jeho vkus příliš zahledění sami do sebe. Není divu, jeho otec je velmi úspěsný, médii vyhledávaný a tudíž poněkud domýšlivý terapeut. Ben je stejně jako on cele oddán své práci. Také proto žije celé dny ve světě lidí, kteří si stále na něco stěžují a nemyslí na nic jiného než na své nemoci. Výsledek: Benův život je dost jednotvárný. Tedy alespoň do doby, než nabourá do Jellyho, osobní strážce Paula Vittiho. Vittiho lidé by všechno diskrétně vyřídili (včetně pojištění), ale Ben se nedá odbýt a vnutí Jellymu svoji vizitku, čímž mezi nimi vzniká vztah, který nemají dva řidiči po nehodě, ale doktor a pacient. Pak už stačí jen málo. Paul Vitti se přiznává svým lidem, že si musí sehnat terapeuta a Jelly mu navrhne Bena Sobola. Vitti Sobola ihned vyhledá a požaduje okamžité a úplné uzdravení. S důrazem na slovo okamžité, protože Vittiho čeká důležitá rada, na které se sejdou bossové mafiánských rodin. Těm musí demonstrovat, že má na to být jejch šéfem. Ben Sobol pochopitelně s podobným pacientem nechce mít nic společného. Plánuje si přece tichou svatbu a mírumilovný rodinný život. Vždycky tak chtěl přeci žít. Ale něco v něm mu říká, že by to mohl být ten nejzajímavější případ, jaký kdy měl. Dokázal by to zvládnout? V tom okamžiku už mu není pomoci. Profesionální zájem nad ním zvítězil a není cesty zpět z analytické pohovky. Jaké rady ale poskytnout člověku, který obvykle řeší své problémy pistolí nebo pytlem cementu?
    5
  • Zlaté časy rádia
    Zlaté časy rádia (1987)
    FilmRole: Sponsor
    V tomto filmu se scenárista a režisér Woody Allen vrací do dob, kdy rozhlas býval ještě králem, kdy vstupoval do domácností Newyorčanů, působil na jejich sny a touhy, ovlivňoval jejich životní styl. Tvůrce se nevyhýbá prvkům nostalgie, přestože si uchovává smysl pro komediální konstrukci příběhu, zejména zřejmé je to v rovině dialogů postav. Skrze veselé i trapné osudy jedné židovské rodiny na přelomu 30. a 40. let nenápadně načrtává portrét americké společnosti, chystající se na vstup do války. Woody Allen, jenž se v obraze neobjeví (jeho hlas zazní jen v komentáři), se nechává unášet vzpomínkami na vlastní dětství. Malý chlapec zde vystupuje jako jakýsi průvodce po své poněkud ukřičené a hádavé rodině i celém rozsáhlém příbuzenstvu. Režisér buduje svět běžných, zdánlivě nedůležitých událostí, jimiž jeho hrdinové žijí a z vnějšku vstupuje společenské dění - ať již to byla legendární a šokující rozhlasová adaptace románu Války světů (budoucího filmového režiséra Orsona Wellese), přepadení Pearl Harboru Japonci, anebo vtíravé dobové reklamy. Děj je poskládán z drobných střípků, jediná větší epizoda sleduje obyčejnou dívku Sally Whiteovou (Mia Farrowová), která se ze servírky vypracuje až na rozhlasovou hvězdu. Důležitou úlohu při navození tehdejší reality má pečlivě vybraná dobová hudba, a tak tu zazní skladby známých skladatelů Colea Portera, Kurta Weilla, Rudolfa Frimla.
    72%
    V tomto filmu se scenárista a režisér Woody Allen vrací do dob, kdy rozhlas býval ještě králem, kdy vstupoval do domácností Newyorčanů, působil na jejich sny a touhy, ovlivňoval jejich životní styl. Tvůrce se nevyhýbá prvkům nostalgie, přestože si uchovává smysl pro komediální konstrukci příběhu, zejména zřejmé je to v rovině dialogů postav. Skrze veselé i trapné osudy jedné židovské rodiny na přelomu 30. a 40. let nenápadně načrtává portrét americké společnosti, chystající se na vstup do války. Woody Allen, jenž se v obraze neobjeví (jeho hlas zazní jen v komentáři), se nechává unášet vzpomínkami na vlastní dětství. Malý chlapec zde vystupuje jako jakýsi průvodce po své poněkud ukřičené a hádavé rodině i celém rozsáhlém příbuzenstvu. Režisér buduje svět běžných, zdánlivě nedůležitých událostí, jimiž jeho hrdinové žijí a z vnějšku vstupuje společenské dění - ať již to byla legendární a šokující rozhlasová adaptace románu Války světů (budoucího filmového režiséra Orsona Wellese), přepadení Pearl Harboru Japonci, anebo vtíravé dobové reklamy. Děj je poskládán z drobných střípků, jediná větší epizoda sleduje obyčejnou dívku Sally Whiteovou (Mia Farrowová), která se ze servírky vypracuje až na rozhlasovou hvězdu. Důležitou úlohu při navození tehdejší reality má pečlivě vybraná dobová hudba, a tak tu zazní skladby známých skladatelů Colea Portera, Kurta Weilla, Rudolfa Frimla.
    6
  • Darebáčci
    Darebáčci (2000)
    FilmRole: Potter Party Guest

    Kriminální komedií DAREBÁČCI se Woody Allen navrátil ke svým raným ztřeštěným snímkům à la gangsterka SEBER PRACHY A ZMIZ. Hlavní hrdiny Ray Winkler (Woody Allen) je malý zlodějíček s velkými sny, který jen těžce snáší poctivou práci umývače nádobí. Jeho přísná manželka Frenchy (Tracey Ullmanová) je manikérkou a nemá pro jeho sny patřičné pochopení. Ještě že má Ray po ruce Davida (Hugh Grant) a dostává nápad, jak vyloupit banku. Co na tom, že Rayův plán je velmi nedomyšlený: on nejenže začne se svými třemi zabedněnými kumpány celou akci připravovat, ale dokonce díky svému neurotickému šarmu manželku přesvědčí, aby investovala poslední úspory do pronájmu malé cukrárny hned vedle vytipované banky. Generální štáb loupeže je rázem na světě Tato Allenova taškařice je označována za jeho komerčně nejúspěšnější film.

    71%

    Kriminální komedií DAREBÁČCI se Woody Allen navrátil ke svým raným ztřeštěným snímkům à la gangsterka SEBER PRACHY A ZMIZ. Hlavní hrdiny Ray Winkler (Woody Allen) je malý zlodějíček s velkými sny, který jen těžce snáší poctivou práci umývače nádobí. Jeho přísná manželka Frenchy (Tracey Ullmanová) je manikérkou a nemá pro jeho sny patřičné pochopení. Ještě že má Ray po ruce Davida (Hugh Grant) a dostává nápad, jak vyloupit banku. Co na tom, že Rayův plán je velmi nedomyšlený: on nejenže začne se svými třemi zabedněnými kumpány celou akci připravovat, ale dokonce díky svému neurotickému šarmu manželku přesvědčí, aby investovala poslední úspory do pronájmu malé cukrárny hned vedle vytipované banky. Generální štáb loupeže je rázem na světě Tato Allenova taškařice je označována za jeho komerčně nejúspěšnější film.

    7
  • Manželé a manželky
    Manželé a manželky (1992)
    Film
    • iTunes

    Jeden z nejlepších světových režisérů Woody Allen ve svých filmech již léta mapuje mezilidské vztahy. Pro svoji zatím poslední sondu si vybral dvě manželské dvojice. Jedna z nich na počátku filmu oznamuje svůj rozchod a nechtěně tak zapůsobí jako rozbuška v manželství druhém. Shodou ironických náhod byl film uveden do premiéry ve chvíli, kdy vyšel najevo vztah, který je i v tomto filmu - mezi starším mužem a mladičkou dívkou. V obou případech byl tím mužem Woody Allen. Zatímco ve filmu se v postavě profesora literatury zamiluje do provokativní studentky, v soukromém životě navázal vztah přímo ve své rodině - se svojí nevlastní dcerou. Jak ve filmu, tak ve skutečnosti propukla bouře. Tisk všemožně přetřásal etickou stránku věci, Mia Farrowová, která byla (ve filmu i ve skutečnosti) tou podvedenou, vytáhla na stránkách tisku ke křížové výpravě proti zvrhlému manželovi. Woody Allen tak nechtěně dokázal, že jeho filmy skutečně odrážejí vztahy mezi lidmi, se všemi důsledky z toho vyplývajícími.

    71%

    Jeden z nejlepších světových režisérů Woody Allen ve svých filmech již léta mapuje mezilidské vztahy. Pro svoji zatím poslední sondu si vybral dvě manželské dvojice. Jedna z nich na počátku filmu oznamuje svůj rozchod a nechtěně tak zapůsobí jako rozbuška v manželství druhém. Shodou ironických náhod byl film uveden do premiéry ve chvíli, kdy vyšel najevo vztah, který je i v tomto filmu - mezi starším mužem a mladičkou dívkou. V obou případech byl tím mužem Woody Allen. Zatímco ve filmu se v postavě profesora literatury zamiluje do provokativní studentky, v soukromém životě navázal vztah přímo ve své rodině - se svojí nevlastní dcerou. Jak ve filmu, tak ve skutečnosti propukla bouře. Tisk všemožně přetřásal etickou stránku věci, Mia Farrowová, která byla (ve filmu i ve skutečnosti) tou podvedenou, vytáhla na stránkách tisku ke křížové výpravě proti zvrhlému manželovi. Woody Allen tak nechtěně dokázal, že jeho filmy skutečně odrážejí vztahy mezi lidmi, se všemi důsledky z toho vyplývajícími.

    8
  • Stíny a mlha
    Stíny a mlha (1992)
    FilmRole: Cop with Priest
    • iTunes
    Z noční mlhy se vynořuje přízrak vraha, hledajícího další oběť. Úředníčka Kleinmana vzbudí několik mužů, kteří chtějí vraha chytit. Dají Kleinmanovi příkaz, aby se k nim připojil. Vyděšený muž zoufale bloudí mlhou, aniž ví, co se vlastně po něm chce. Má hrůzu z toho, že by mohl potkat svého šéfa, který má rozhodnout o jeho povýšení. V kočovném cirkusu na předměstí se artistka Irma pohádá se svým partnerem klaunem a odejde do města. Najde útulek u holek v bordelu, kde podlehne naléhání jednoho studenta a za vysokou částku se s ním i ke svému překvapení vyspí. Kleinman potká Irmu na ulici a v muži, za oknem šmírujícím jakousi svlékající se ženu, pozná svého šéfa. Irma se rozhodne věnovat nabyté peníze na dobročinné účely a požádá Kleinmana, aby je odevzdal v kostele. Část peněz dá osamělé ženě s kojencem v náručí. Klaun se vydá do města za Irmou. Náhodou zjistí, kde a za co získala peníze. Podaří se mu dívku najít a další šok utrpí, když se dozví, že peníze dostali potřebnější. Jejich hádka je přerušena výkřikem z mlhy a zakrátko je nalezena oběť neznámého vraha - žena s malým dítětem od kostela. Irma se dítěte ujme a klaun se smíří s myšlenkou na novou rodinu. Vrah hledá další oběť v cirkusu. Starý kouzelník se svým obdivovatelem Kleinmanem za pomoci triků vraha chytí. Lidé, kteří se přijdou na vraždícího maniaka podívat, zjistí, že v nestřežené chvíli zmizel...
    69%
    Z noční mlhy se vynořuje přízrak vraha, hledajícího další oběť. Úředníčka Kleinmana vzbudí několik mužů, kteří chtějí vraha chytit. Dají Kleinmanovi příkaz, aby se k nim připojil. Vyděšený muž zoufale bloudí mlhou, aniž ví, co se vlastně po něm chce. Má hrůzu z toho, že by mohl potkat svého šéfa, který má rozhodnout o jeho povýšení. V kočovném cirkusu na předměstí se artistka Irma pohádá se svým partnerem klaunem a odejde do města. Najde útulek u holek v bordelu, kde podlehne naléhání jednoho studenta a za vysokou částku se s ním i ke svému překvapení vyspí. Kleinman potká Irmu na ulici a v muži, za oknem šmírujícím jakousi svlékající se ženu, pozná svého šéfa. Irma se rozhodne věnovat nabyté peníze na dobročinné účely a požádá Kleinmana, aby je odevzdal v kostele. Část peněz dá osamělé ženě s kojencem v náručí. Klaun se vydá do města za Irmou. Náhodou zjistí, kde a za co získala peníze. Podaří se mu dívku najít a další šok utrpí, když se dozví, že peníze dostali potřebnější. Jejich hádka je přerušena výkřikem z mlhy a zakrátko je nalezena oběť neznámého vraha - žena s malým dítětem od kostela. Irma se dítěte ujme a klaun se smíří s myšlenkou na novou rodinu. Vrah hledá další oběť v cirkusu. Starý kouzelník se svým obdivovatelem Kleinmanem za pomoci triků vraha chytí. Lidé, kteří se přijdou na vraždícího maniaka podívat, zjistí, že v nestřežené chvíli zmizel...
    9
  • Tajemství mého úspěchu
    Tajemství mého úspěchu (1987)
    FilmRole: Owens
    • Google Play
    • iTunes
    Brantley Foster, vzdělaný a talentovaný mladík z Kansasu, vždycky snil o životě v New Yorku. Tam se skutečně dostane, ale poznává, jak je těžké získat tam dobré místo. Nemluvě o navazování známostí s dívkami. Brantley navštíví svého strýčka Howarda Prescotta, bohatého majitele společnosti, který mu nabídne místo v poštovním oddělení. Pro začátek nic moc, ale aspoň něco. V nové práci se Brantley setkává s Christy Willsovou. Brantley je přesvědčen, že jediná cesta, jak Christy získat, je stát se vysoce postaveným mužem. Rozhodne se vystupovat pod jménem Carlton Whitfield, jenže brzy se mu věci vymknou z rukou
    Žánry:Komedie
    69%
    Brantley Foster, vzdělaný a talentovaný mladík z Kansasu, vždycky snil o životě v New Yorku. Tam se skutečně dostane, ale poznává, jak je těžké získat tam dobré místo. Nemluvě o navazování známostí s dívkami. Brantley navštíví svého strýčka Howarda Prescotta, bohatého majitele společnosti, který mu nabídne místo v poštovním oddělení. Pro začátek nic moc, ale aspoň něco. V nové práci se Brantley setkává s Christy Willsovou. Brantley je přesvědčen, že jediná cesta, jak Christy získat, je stát se vysoce postaveným mužem. Rozhodne se vystupovat pod jménem Carlton Whitfield, jenže brzy se mu věci vymknou z rukou
    Žánry:Komedie
    10
  • Aféra Thomase Crowna
    Aféra Thomase Crowna (1999)
    FilmRole: Old Man
    • Max
    • Google Play
    • iTunes
    Thomas Crown je milionář, který na to, aby ve svém životě zahnal nudu, krade a před ničím se nezastaví. Vzrušení do zkornatěných tepen nelítostného finančního magnáta nedokáží vlít ani milionářské zábavy jako golf, či plachtění po oceánu. Jeho slabostí je však umění, především impresionističtí malíři a ženy. Ještě více než umění však miluje hry a proto, když se na scéně objeví půvabná a chladnokrevně cílevědomá vyšetřovatelka pojišťovny Catherine Banningová, která podezřívá Crowna z krádeže Monetova obrazu z Newyorského muzea, Crown zvětří šanci a tato krasavice se konečně stává solidním soupeřem jeho intelektu. A tak oba hrdinové začnou hrát hru a prohrává ten, který poruší její pravidla... (oficiální text distributora)
    67%
    Thomas Crown je milionář, který na to, aby ve svém životě zahnal nudu, krade a před ničím se nezastaví. Vzrušení do zkornatěných tepen nelítostného finančního magnáta nedokáží vlít ani milionářské zábavy jako golf, či plachtění po oceánu. Jeho slabostí je však umění, především impresionističtí malíři a ženy. Ještě více než umění však miluje hry a proto, když se na scéně objeví půvabná a chladnokrevně cílevědomá vyšetřovatelka pojišťovny Catherine Banningová, která podezřívá Crowna z krádeže Monetova obrazu z Newyorského muzea, Crown zvětří šanci a tato krasavice se konečně stává solidním soupeřem jeho intelektu. A tak oba hrdinové začnou hrát hru a prohrává ten, který poruší její pravidla... (oficiální text distributora)
    11
  • Alice
    Alice (1990)
    FilmRole: Office Xmas Party Guest
    Tímto snímkem z roku 1990 dokazuje scenárista a režisér Woody Allen, že mu nejen nejsou cizí nejjemnější záchvěvy ženské psychiky, ale že se v ní také dokonale vyzná. Hrdinkou jeho melancholické komedie o lásce a skrytých touhách je totiž půvabná a bohatá pětatřicátnice Alice Tateová, která až doposud vede velmi spokojený a spořádaný život. Únava, bolesti a celková nespokojenost přivedou jednoho dne půvabnou ženu až k čínskému lékaři Yangovi, jenž se zabývá alternativní léčbou, využíváním akupunktury a bylinek připravených podle starodávných receptů. Alice, unavená neměnnými povinnostmi matky tří dětí a manželky "na úrovni", přitom netuší, jaké výsledky neobvyklá léčba přinese. Jedno je ale jisté, v jejím životě se náhle začínají dít velmi podivné věci. Najednou se cítí mnohem uvolněnější, to, co vnímala jako ustálené, se bortí a věci nahlas nikdy nevyřčené se jí splní? Příběh, zachycující jistý přelom či krizi v dávno zaběhnutém stereotypu vzorné matky a manželky, natočil Woody Allen opět s humorným nadhledem a vtipem, ačkoliv v tomto snímku poněkud umírněnějším. Do hlavní role obsadil svoji tehdejší životní partnerku Miu Farrowovou, tím však výčet hvězd nekončí. Po jejím boku si zahrál i William Hurt (Doug Tate) či Alec Baldwin (v úloze Eda).
    65%
    Tímto snímkem z roku 1990 dokazuje scenárista a režisér Woody Allen, že mu nejen nejsou cizí nejjemnější záchvěvy ženské psychiky, ale že se v ní také dokonale vyzná. Hrdinkou jeho melancholické komedie o lásce a skrytých touhách je totiž půvabná a bohatá pětatřicátnice Alice Tateová, která až doposud vede velmi spokojený a spořádaný život. Únava, bolesti a celková nespokojenost přivedou jednoho dne půvabnou ženu až k čínskému lékaři Yangovi, jenž se zabývá alternativní léčbou, využíváním akupunktury a bylinek připravených podle starodávných receptů. Alice, unavená neměnnými povinnostmi matky tří dětí a manželky "na úrovni", přitom netuší, jaké výsledky neobvyklá léčba přinese. Jedno je ale jisté, v jejím životě se náhle začínají dít velmi podivné věci. Najednou se cítí mnohem uvolněnější, to, co vnímala jako ustálené, se bortí a věci nahlas nikdy nevyřčené se jí splní? Příběh, zachycující jistý přelom či krizi v dávno zaběhnutém stereotypu vzorné matky a manželky, natočil Woody Allen opět s humorným nadhledem a vtipem, ačkoliv v tomto snímku poněkud umírněnějším. Do hlavní role obsadil svoji tehdejší životní partnerku Miu Farrowovou, tím však výčet hvězd nekončí. Po jejím boku si zahrál i William Hurt (Doug Tate) či Alec Baldwin (v úloze Eda).
    12
  • Září
    Září (1987)
    FilmRole: Mr. Raines
    • iTunes
    Mladá fotografka Lane tráví konec léta ve venkovském rodinném domu ve Vermontu. Sem za ní dochází její nápadník, ovdovělý učitel francouzštiny Howard, stejně jako soused Peter, který se pokouší napsat román o otci. Na návštěvu k ní přijíždí blízká přítelkyně Stefanie a Lanina matka, bývalá herečka Diana Frazierová, se svým společníkem penzionovaným fyzikem Lloydem. V průběhu jednoho večera, kdy za okny domu vypukne prudká bouře, vyplývají mezi účastněnými na povrch skryté vztahy, jejich touhy a traumata zasetá někdy v minulosti... Scenárista a režisér Woody Allen se v komorně laděném příběhu, který se poněkud vymyká z jeho tvorby, soustředil na působivé psychologické vykreslení postav a vzdal hold svému vzoru Antonu Pavloviči Čechovovi.
    Žánry:Drama
    64%
    Mladá fotografka Lane tráví konec léta ve venkovském rodinném domu ve Vermontu. Sem za ní dochází její nápadník, ovdovělý učitel francouzštiny Howard, stejně jako soused Peter, který se pokouší napsat román o otci. Na návštěvu k ní přijíždí blízká přítelkyně Stefanie a Lanina matka, bývalá herečka Diana Frazierová, se svým společníkem penzionovaným fyzikem Lloydem. V průběhu jednoho večera, kdy za okny domu vypukne prudká bouře, vyplývají mezi účastněnými na povrch skryté vztahy, jejich touhy a traumata zasetá někdy v minulosti... Scenárista a režisér Woody Allen se v komorně laděném příběhu, který se poněkud vymyká z jeho tvorby, soustředil na působivé psychologické vykreslení postav a vzdal hold svému vzoru Antonu Pavloviči Čechovovi.
    Žánry:Drama
    13
  • Právo a pořádek
    Právo a pořádek (1990)
    Seriál
    • SkyShowtime
    63%
    14
  • Povídky z New Yorku
    Povídky z New Yorku (1989)
    FilmRole: Mr. Bates
    Tři příběhy natočené asi nejlepšími a nejslavnějšími americkými režiséry 80. let. Prvním příběhem je satira Martina Scorseseho LEKCE, studie vztahu umělce, toužícího po úspěchu a náklonnosti, a jeho múzy. Dokonalá jednota dialogů, kamery a hereckých výkonů dělají z filmu lekci umění a života. Dětská fantazie Francise Forda Coppoly ŽIVOT BEZ ZOE je spíše rozpačitá: dítě z bohaté rodiny, Zoe, má všechno, co si jenom může přát, kromě náklonnosti svých rodičů. Její život úplně změní až přátelství s arabským princem... V psychologické epizodě OIDIPUS DNES o muži, neustále pronásledovaném svou matkou, zpracovává Woody Allen znovu své oblíbené téma z ANNIE HALL a inscenuje ho s vtipem - a happy endem.
    63%
    Tři příběhy natočené asi nejlepšími a nejslavnějšími americkými režiséry 80. let. Prvním příběhem je satira Martina Scorseseho LEKCE, studie vztahu umělce, toužícího po úspěchu a náklonnosti, a jeho múzy. Dokonalá jednota dialogů, kamery a hereckých výkonů dělají z filmu lekci umění a života. Dětská fantazie Francise Forda Coppoly ŽIVOT BEZ ZOE je spíše rozpačitá: dítě z bohaté rodiny, Zoe, má všechno, co si jenom může přát, kromě náklonnosti svých rodičů. Její život úplně změní až přátelství s arabským princem... V psychologické epizodě OIDIPUS DNES o muži, neustále pronásledovaném svou matkou, zpracovává Woody Allen znovu své oblíbené téma z ANNIE HALL a inscenuje ho s vtipem - a happy endem.
    15
  • Spiklenci
    Spiklenci (1996)
    Film
    • Google Play
    • iTunes

    Finanční analytička Laurel Ayresová je inteligentní, bystrá a talentovaná v oblasti financí. Je přesvědčena, že vše funguje tak jak má a to i v postupovém žebříčku kariéry obchodní společnosti na Wall Street kde pracuje. Když se Laurel zaslouženého a očekávaného povýšení v práci nedočká a místo ní povýší jejího kolegu Franka, zjistí, že vrchol v kariéře je rychle a lehce dosažitelný jen pro muže. A to je pro Laurel právě ten moment v její kariéře a celém životě, díky kterému vymyslí důmyslný, ale riskantní plán...

    Žánry:KomedieSatira
    63%

    Finanční analytička Laurel Ayresová je inteligentní, bystrá a talentovaná v oblasti financí. Je přesvědčena, že vše funguje tak jak má a to i v postupovém žebříčku kariéry obchodní společnosti na Wall Street kde pracuje. Když se Laurel zaslouženého a očekávaného povýšení v práci nedočká a místo ní povýší jejího kolegu Franka, zjistí, že vrchol v kariéře je rychle a lehce dosažitelný jen pro muže. A to je pro Laurel právě ten moment v její kariéře a celém životě, díky kterému vymyslí důmyslný, ale riskantní plán...

    Žánry:KomedieSatira
    16
  • Rychlá změna
    Rychlá změna (1990)
    Film
    • Google Play
    • iTunes

    Všechno to začíná v newyorském metru. Pro většinu cestujících je to další z mnoha obyčejných dnů, které se ničím nebudou lišit od těch předchozích. Možná jen tím, že mezi nimi sedí klaun. Má obrovské rozbité boty, pestrobarevný klaunský kabát, namalovaný obličej a červený nos. Narozdíl od lidí je klaun veselý a má důvod. Chystá se totiž spáchat nejodvážnější bankovní loupež v dějinách. Všechno má dokonale promyšleno, všechno je vyzkoušeno a všechno také klape. Alespoň zpočátku. Banka je vyloupena a Grimm se svými komplici, Loomisem a jeho dívkou Phyllis doufá, že zatímco bude policie s běsnícím policejním šéfem hledat klauna, oni už budou sedět v letadle směřujícím daleko za hranice. Jenže to všechno nakonec dopadne úplně jinak. V newyorských ulicích se proti nim totiž všechno spiklo. Auto, kterým chtěli ujet bylo odtaženo, taxikář jim nerozumí a řidič autobusu hodlá jezdit přesně podle předpisů. A navíc vše komplikuje Phyllis, která hodlá opustit smolaře a nešiku Loomise, protože miluje Grimma. Zdá se, že útěk je nemožný, přestože letiště je tak blízko.

    Žánry:KomedieKrimiRemake
    60%

    Všechno to začíná v newyorském metru. Pro většinu cestujících je to další z mnoha obyčejných dnů, které se ničím nebudou lišit od těch předchozích. Možná jen tím, že mezi nimi sedí klaun. Má obrovské rozbité boty, pestrobarevný klaunský kabát, namalovaný obličej a červený nos. Narozdíl od lidí je klaun veselý a má důvod. Chystá se totiž spáchat nejodvážnější bankovní loupež v dějinách. Všechno má dokonale promyšleno, všechno je vyzkoušeno a všechno také klape. Alespoň zpočátku. Banka je vyloupena a Grimm se svými komplici, Loomisem a jeho dívkou Phyllis doufá, že zatímco bude policie s běsnícím policejním šéfem hledat klauna, oni už budou sedět v letadle směřujícím daleko za hranice. Jenže to všechno nakonec dopadne úplně jinak. V newyorských ulicích se proti nim totiž všechno spiklo. Auto, kterým chtěli ujet bylo odtaženo, taxikář jim nerozumí a řidič autobusu hodlá jezdit přesně podle předpisů. A navíc vše komplikuje Phyllis, která hodlá opustit smolaře a nešiku Loomise, protože miluje Grimma. Zdá se, že útěk je nemožný, přestože letiště je tak blízko.

    Žánry:KomedieKrimiRemake
    17
  • Námořní pěchota
    Námořní pěchota (1990)
    FilmRole: Warren Stinson
    • iTunes

    Speciální zásahová jednotka Navy Seals byla vyslána na záchranu posádky amerického letounu zajaté blízkovýchodními teroristy. Během akce zjistila, že nepřítel vlastní střely Stinger - vysoce technicky vyspělé a nebezpečné zbraně. Velitel zásahové jednotky poručík Curran dává přednost zanechání zbraní na místě před jejich zničením. To ovšem znamená, že teroristé mají v rukou dokonalou zbraň. Rakety tedy musejí být nalezeny a zničeny, nebude to ovšem snadné...

    59%

    Speciální zásahová jednotka Navy Seals byla vyslána na záchranu posádky amerického letounu zajaté blízkovýchodními teroristy. Během akce zjistila, že nepřítel vlastní střely Stinger - vysoce technicky vyspělé a nebezpečné zbraně. Velitel zásahové jednotky poručík Curran dává přednost zanechání zbraní na místě před jejich zničením. To ovšem znamená, že teroristé mají v rukou dokonalou zbraň. Rakety tedy musejí být nalezeny a zničeny, nebude to ovšem snadné...

    18
  • Pouze obchod
    Pouze obchod (1991)
    FilmRole: Mr. Atwell
    54%
    19
  • Bankovní převod
    Bankovní převod (1981)
    FilmRole: Mr. Whitelaw
    Ovdovělá Lee Winters (Jane Fonda), kterou celkem logicky zajímají okolnosti zavraždění jejího manžela člena správní rady velké petrochemické společnosti a Hubell Smith (Kris Kristofferson), finančník a profesionál, který má zjistit likviditu jedné ze společností spadajících pod velkou banku. Smith se zaplete hned do dvou nebezpečných věcí, zamiluje se do krásné vdovy a přijde na stopu spiknutí, které má způsobit globální spiknutí a pád dolaru.
    Žánry:DramaThriller
    53%
    Ovdovělá Lee Winters (Jane Fonda), kterou celkem logicky zajímají okolnosti zavraždění jejího manžela člena správní rady velké petrochemické společnosti a Hubell Smith (Kris Kristofferson), finančník a profesionál, který má zjistit likviditu jedné ze společností spadajících pod velkou banku. Smith se zaplete hned do dvou nebezpečných věcí, zamiluje se do krásné vdovy a přijde na stopu spiknutí, které má způsobit globální spiknutí a pád dolaru.
    Žánry:DramaThriller
    20