Claudia Geisler: Nejlepší filmy
a seriály

6.3

Claudia Geisler: Filmy a seriály

  • 1
  • 2
  • Neviditelná
    Neviditelná (2011)
    FilmRole: Gerda
    Psychologické drama, zasazené do divadelního prostředí, představuje adeptku herecké profese Fine, kterou navzdory všeobecnému přesvědčení, že nemá dostatek talentu, obsadí renomovaný režisér Kaspar Friedmann do hlavní role studentského představení Camille. Autoritativní divadelník vidí ve Finině zranitelné a komplikované osobnosti prvky, jež se shodují s jeho představou titulní hrdinky. Někdy až krutými prostředky nutí dívku sestupovat do temných hlubin vlastního nitra, kde údajně nalezne požadovanou intenzitu pro herecký výkon. Fine, která vstupuje do nové identity, se tak stává aktérkou nebezpečné hry.
    72%
    Psychologické drama, zasazené do divadelního prostředí, představuje adeptku herecké profese Fine, kterou navzdory všeobecnému přesvědčení, že nemá dostatek talentu, obsadí renomovaný režisér Kaspar Friedmann do hlavní role studentského představení Camille. Autoritativní divadelník vidí ve Finině zranitelné a komplikované osobnosti prvky, jež se shodují s jeho představou titulní hrdinky. Někdy až krutými prostředky nutí dívku sestupovat do temných hlubin vlastního nitra, kde údajně nalezne požadovanou intenzitu pro herecký výkon. Fine, která vstupuje do nové identity, se tak stává aktérkou nebezpečné hry.
    3
  • Unberührbare, Die
    Unberührbare, Die (2000)
    FilmRole: Carmen
    Fascinujúci príbeh spisovateľky Hanny Flandersovej, ktorá pred pádom berlínskeho múra písala v západnom Nemecku s obdivom o NDR ako o lepšej časti Nemecka. Po páde berlínskeho múra na jeseň roku 1989 sa okamžite rozhodne presťahovať do Berlína, centra novej nemeckej skutočnosti. Na tejto strastiplnej ceste sa stretne s krutou realitou jej vlastného nového života. Jej najbližší známi ju sklamú, zrazu je bez prostriedkov, pokorne získa peniaze od svojho otca, frustrovaná sa dostane do rodiny, kde sa konečne stretne s úprimnými ľuďmi, ktorí ju v ťažkých časoch NDR obdivovali. Jej osobná katastrofa sa však už nedá zastaviť. Stretnutie po rokoch s bývalým manželom, ani vlastným synom ju nezachráni pred zrútením a osudným rozhodnutím skoncovať so životom... Tento tematicky nadčasový film zobrazuje citlivú ženskú dušu, ktorá nedokázala pochopiť, že jej predstavy sú v rozpore so skutočnosťou. Film získal najvyššie nemecké ocenenie roku 2000, bol nominovaný na OSCARA 2001 a vybraný na MFF v Cannes 2000. Hlavnú úlohu bravúrne stvárnila jedna z najvýznamnejších nemeckých herečiek Hannelore Elsnerová.
    Žánry:Drama
    70%
    Fascinujúci príbeh spisovateľky Hanny Flandersovej, ktorá pred pádom berlínskeho múra písala v západnom Nemecku s obdivom o NDR ako o lepšej časti Nemecka. Po páde berlínskeho múra na jeseň roku 1989 sa okamžite rozhodne presťahovať do Berlína, centra novej nemeckej skutočnosti. Na tejto strastiplnej ceste sa stretne s krutou realitou jej vlastného nového života. Jej najbližší známi ju sklamú, zrazu je bez prostriedkov, pokorne získa peniaze od svojho otca, frustrovaná sa dostane do rodiny, kde sa konečne stretne s úprimnými ľuďmi, ktorí ju v ťažkých časoch NDR obdivovali. Jej osobná katastrofa sa však už nedá zastaviť. Stretnutie po rokoch s bývalým manželom, ani vlastným synom ju nezachráni pred zrútením a osudným rozhodnutím skoncovať so životom... Tento tematicky nadčasový film zobrazuje citlivú ženskú dušu, ktorá nedokázala pochopiť, že jej predstavy sú v rozpore so skutočnosťou. Film získal najvyššie nemecké ocenenie roku 2000, bol nominovaný na OSCARA 2001 a vybraný na MFF v Cannes 2000. Hlavnú úlohu bravúrne stvárnila jedna z najvýznamnejších nemeckých herečiek Hannelore Elsnerová.
    Žánry:Drama
    4
  • Barbara
    Barbara (2012)
    FilmRole: Stationsschwester Schlösser (as Claudia Geisler)

    Německá demokratická republika 1980. Barbara je lékařka, na jejímž přístupu k práci je vidět nezměrná preciznost. Podobná důslednost je patrná i v jejím chování k lidem na vesnici, kam je přesídlena, když si podá žádost o emigraci. Přestože protagonistkou snímku je autoritativní postava, vyvěrá z díla atmosféra nejistoty, jakou s sebou nesla restriktivní doba, v níž se odehrává. Vystrašenost se zde snoubí s nezlomností, která hrdince zakazuje uvažovat nad tím, jak by věci mohly dopadnout. Postavy k sobě sice mnohdy promlouvají se zjevnou upřímností, za níž je ale cítit odtažitost, již situace vynucuje. Snímek staví na perfektně komponovaných scénách, jež se přelévají v uhrančivý a neméně přísně kontrolovaný celek. V něm sice není ani trocha místa pro romantiku a melodramatičnost, přesto dokáže budit zájem o postavy, které režisér uzavírá do skličujících let, z jejichž tíhy bylo těžké uniknout.(MFF Karlovy Vary)

    Žánry:DramaRetro
    69%

    Německá demokratická republika 1980. Barbara je lékařka, na jejímž přístupu k práci je vidět nezměrná preciznost. Podobná důslednost je patrná i v jejím chování k lidem na vesnici, kam je přesídlena, když si podá žádost o emigraci. Přestože protagonistkou snímku je autoritativní postava, vyvěrá z díla atmosféra nejistoty, jakou s sebou nesla restriktivní doba, v níž se odehrává. Vystrašenost se zde snoubí s nezlomností, která hrdince zakazuje uvažovat nad tím, jak by věci mohly dopadnout. Postavy k sobě sice mnohdy promlouvají se zjevnou upřímností, za níž je ale cítit odtažitost, již situace vynucuje. Snímek staví na perfektně komponovaných scénách, jež se přelévají v uhrančivý a neméně přísně kontrolovaný celek. V něm sice není ani trocha místa pro romantiku a melodramatičnost, přesto dokáže budit zájem o postavy, které režisér uzavírá do skličujících let, z jejichž tíhy bylo těžké uniknout.(MFF Karlovy Vary)

    Žánry:DramaRetro
    5
  • 6
  • 7
  • Věž
    Věž (2012)
    Seriál
    Rodinná sága ve stínu každodenních morálních kompromisů reálného socialismu... Píše se rok 1982 a okruh rodiny a přátel drážďanského chirurga Richarda Hoffmanna přežívá reálný socialismus v niterné emigraci. Doba a režim na ně zdánlivě nedoléhají a jsou pouze terčem obvyklých vtípků. Jenže každodenní nekonfliktní život v totalitě je pouhou iluzí, která nemůže trvat věčně. Dříve nebo později je každý postaven před tvrdé morální kompromisy, obzvláště když má ambice, rodinu a kariérní plány. Richarda osloví Stasi (východoněmecká tajná služba), což jak se ukáže, ovšem není poprvé...
    Žánry:DramaHistorický
    69%
    Rodinná sága ve stínu každodenních morálních kompromisů reálného socialismu... Píše se rok 1982 a okruh rodiny a přátel drážďanského chirurga Richarda Hoffmanna přežívá reálný socialismus v niterné emigraci. Doba a režim na ně zdánlivě nedoléhají a jsou pouze terčem obvyklých vtípků. Jenže každodenní nekonfliktní život v totalitě je pouhou iluzí, která nemůže trvat věčně. Dříve nebo později je každý postaven před tvrdé morální kompromisy, obzvláště když má ambice, rodinu a kariérní plány. Richarda osloví Stasi (východoněmecká tajná služba), což jak se ukáže, ovšem není poprvé...
    Žánry:DramaHistorický
    8
  • 9
  • 10
  • Lore
    Lore (2012)
    FilmRole: Ox Cart Woman
    • Max
    Lore, jejíž nacističtí rodiče byli zatčeni, putuje na jaře roku 1945 se svými sourozenci napříč zničeným Německem, aby našli útočiště u své babičky. Uprostřed všudypřítomného chaosu potkají záhadného židovského uprchlíka Thomase, který se k nim připojí. V těchto těžkých chvílích přistihne Lore sebe samotnou při pocitech nenávisti a současně touhy. Aby přežila, bude se muset naučit důvěřovat osobě, kterou ji učili všichni nenávidět. Společná cesta se stane výzvou k přehodnocení tradičních představ o rodině, lásce a přátelství.
    67%
    Lore, jejíž nacističtí rodiče byli zatčeni, putuje na jaře roku 1945 se svými sourozenci napříč zničeným Německem, aby našli útočiště u své babičky. Uprostřed všudypřítomného chaosu potkají záhadného židovského uprchlíka Thomase, který se k nim připojí. V těchto těžkých chvílích přistihne Lore sebe samotnou při pocitech nenávisti a současně touhy. Aby přežila, bude se muset naučit důvěřovat osobě, kterou ji učili všichni nenávidět. Společná cesta se stane výzvou k přehodnocení tradičních představ o rodině, lásce a přátelství.
    11
  • Fénix
    Fénix (2014)
    FilmRole: Frederike

    Bývalá úspěšná zpěvačka Nelly se vrací z koncentračního tábora se znetvořeným obličejem a po plastické operaci se tato femme fatale postupně stává svojí vlastní dvojnicí. Sugestivní snímek německého režiséra Christiana Petzolda odkazuje ke klasickým filmům noir a jeho napětí postupně graduje prostřednictvím strhujícího výkonu Niny Hossové.

    Červen 1945. Domů do Berlína se vrací zraněná a zjizvená Nelly, která přežila Osvětim. Společnost jí dělá Lene, zaměstnankyně Židovské agentury a Nellyina kamarádka z předválečných dob. Nelly se ještě zcela nezotavila po operaci tváře a navzdory Leniným varováním se vydává hledat svého manžela Johnnyho, životní lásku, který ji odmítl opustit a dlouho ji chránil před nacistickým pronásledováním. Nellyina rodina zahynula během holokaustu. Johnny je přesvědčen, že nepřežila ani jeho manželka. Když ho Nelly konečně najde, Johnny vidí jen ženu, která ho znepokojuje svou podobou s Nelly a odmítá uvěřit, že jde skutečně o jeho ženu. V naději, že tak získá dědictví její rodiny, navrhuje Nelly, aby na sebe vzala identitu jeho zesnulé ženy. Nelly souhlasí a ujímá se role sebe sama. Chce zjistit, jestli ji Johnny miloval i to, jestli ji zradil. Nelly chce svůj někdejší život zpět. (AČFK)

    66%

    Bývalá úspěšná zpěvačka Nelly se vrací z koncentračního tábora se znetvořeným obličejem a po plastické operaci se tato femme fatale postupně stává svojí vlastní dvojnicí. Sugestivní snímek německého režiséra Christiana Petzolda odkazuje ke klasickým filmům noir a jeho napětí postupně graduje prostřednictvím strhujícího výkonu Niny Hossové.

    Červen 1945. Domů do Berlína se vrací zraněná a zjizvená Nelly, která přežila Osvětim. Společnost jí dělá Lene, zaměstnankyně Židovské agentury a Nellyina kamarádka z předválečných dob. Nelly se ještě zcela nezotavila po operaci tváře a navzdory Leniným varováním se vydává hledat svého manžela Johnnyho, životní lásku, který ji odmítl opustit a dlouho ji chránil před nacistickým pronásledováním. Nellyina rodina zahynula během holokaustu. Johnny je přesvědčen, že nepřežila ani jeho manželka. Když ho Nelly konečně najde, Johnny vidí jen ženu, která ho znepokojuje svou podobou s Nelly a odmítá uvěřit, že jde skutečně o jeho ženu. V naději, že tak získá dědictví její rodiny, navrhuje Nelly, aby na sebe vzala identitu jeho zesnulé ženy. Nelly souhlasí a ujímá se role sebe sama. Chce zjistit, jestli ji Johnny miloval i to, jestli ji zradil. Nelly chce svůj někdejší život zpět. (AČFK)

    12
  • Strašidla
    Strašidla (2005)
    FilmRole: Heimleiterin
    Muž cestuje z Paříže do Berlína, kde hledá svou ženu. Nachází ji v psychiatrické léčebně ve Spandau a odváží ji zpět do Paříže. Jeho žena podniká každý rok cestu do Berlína. Zoufale hledá svoji dceru, která byla unesena v roce 1989, když jí byly 3 roky, a nikdy nebyla nalezena Přízraky jsou duchové těch, kteří se nechtějí smířit s tím, že jsou mrtví. Těch, kteří doufají, že je láska může přivést zpět k životu.
    Žánry:Drama
    66%
    Muž cestuje z Paříže do Berlína, kde hledá svou ženu. Nachází ji v psychiatrické léčebně ve Spandau a odváží ji zpět do Paříže. Jeho žena podniká každý rok cestu do Berlína. Zoufale hledá svoji dceru, která byla unesena v roce 1989, když jí byly 3 roky, a nikdy nebyla nalezena Přízraky jsou duchové těch, kteří se nechtějí smířit s tím, že jsou mrtví. Těch, kteří doufají, že je láska může přivést zpět k životu.
    Žánry:Drama
    13
  • Legenda o Janě
    Legenda o Janě (2009)
    Film
    64%
    14
  • 15
  • My děti ze stanice Zoo
    My děti ze stanice Zoo (2021)
    Seriál

    Christiane, Stella, Babsi, Axel, Michi a Benno se potkávají v berlínských klubech, kam chodí na tajné opojné večírky. Jsou plní sil a cítí se neohroženě. Na plné obrátky si užívají života v tomto „ráji“, který se na první pohled zdá být plný barev, troufalostí a vzrušujících zážitků. Postupně se sbližují a společně hledají nová vzrušení a požitky. Ocitají se na vrcholu euforie, ze které však padají na hluboké dno. Hlavní hrdinkou je Christiane, jejíž život se bortí po ošklivém rozchodu rodičů. Z domu utíká přímo do svůdného prostředí berlínského podsvětí. Únik před realitou, život v přítomném okamžiku, začátky krásných přátelství, móda, hudba, závislosti... Samotný seriál je značně návykový. Volně pojatá seriálová adaptace autobiografického bestselleru a kultovního filmu MY DĚTI ZE STANICE ZOO má potenciál zaujmout všechny generace. (HBO)

    Žánry:Drama
    63%

    Christiane, Stella, Babsi, Axel, Michi a Benno se potkávají v berlínských klubech, kam chodí na tajné opojné večírky. Jsou plní sil a cítí se neohroženě. Na plné obrátky si užívají života v tomto „ráji“, který se na první pohled zdá být plný barev, troufalostí a vzrušujících zážitků. Postupně se sbližují a společně hledají nová vzrušení a požitky. Ocitají se na vrcholu euforie, ze které však padají na hluboké dno. Hlavní hrdinkou je Christiane, jejíž život se bortí po ošklivém rozchodu rodičů. Z domu utíká přímo do svůdného prostředí berlínského podsvětí. Únik před realitou, život v přítomném okamžiku, začátky krásných přátelství, móda, hudba, závislosti... Samotný seriál je značně návykový. Volně pojatá seriálová adaptace autobiografického bestselleru a kultovního filmu MY DĚTI ZE STANICE ZOO má potenciál zaujmout všechny generace. (HBO)

    Žánry:Drama
    16
  • Místo činu
    Místo činu (1970)
    Seriál
    • O2 TV
    Znělka německého kriminálního cyklu Místo činu vítá milovníky krimi žánru beze změny už od roku 1970. U zrodu cyklu, jenž se může právě pochlubit počtem epizod 699 (a další již jsou v dramaturgickém plánu), stál německý první program ARD. Postupně se přidaly všechny německy mluvící země a po celá léta premiéry vstupují na obrazovku vždy v neděli. Původně krimisérie vznikla jako konkurence letitému rivalovi ZDF a jeho cyklu Der Komissar. Roku 1990 se do produkce zapojilo i Švýcarsko, od roku 1999 produkuje vlastní „vídeňské“ epizody i rakouská stanice ORF. Podstatou projektu je, že si každé studio vytvoří vlastní tým a zároveň „prodává“ do spolkové země i lokální kolorit. Historický Mnichov vytváří samozřejmě jinou kulisu než průmyslový Duisburg. Ojediněle se projeví i místní dialekt. „Bavorské“ epizody jsou někdy pro severoněmecké diváky téměř nesrozumitelné. V průběhu bohaté historie vystoupilo na scénu zločinu zatím sedmdesát vyšetřovatelů, více či méně charizmatických. Historicky první epizoda Taxi do Lipska (1970) představila muže v pomačkaném baloňáku, nepříliš akčně vyhlížejícího komisaře Trimmela z Hamburku. Vedle něj se v naší televizi objevil i kolínský komisař Haferkampf v podání Hansjörga Felmyho. Na počátku osmdesátých let se konečně zjevuje nejpopulárnější ze všech komisařů a miláček ženského publika: komisař Schimanski přezdívaný Schimi v podání Goetze Georga. Sekunduje mu bručavý, připlešatělý kolega Thanner. Syrové prostředí Duisburgu a přístavní doky tvoří kulisu pro furiantské kousky neposlušného svalnatého rebela z řad policie. Goetz George natočil v letech 1981–1991 celkem 29 epizod, většinou je uvedla také tehdejší Čs. televize. Konkurenci získal v polovině osmdesátých let až v sympatickém nosáčovi z Hamburku, komisaři Stöverovi, kterého představoval vynikající německý herec Manfred Krug. Ženský prvek pak i na naše obrazovky vnesla mladá, sportovně vyhlížející komisařka Lena Odenthalová, kterou tvůrci „zasadili“ do policejní stanice v Ludwigshafenu. Ačkoliv nikdo neupře mužné charizma komisaři Schimanskému, prvenství v množství vyřešených zločinů si drží Franz Leitmayr a jeho kolega Ivo Batic. Jejich pěsti zasáhly už osmačtyřicetkrát! Dva osamělí vlci, pohlední sympaťáci se smyslem pro humor, chlapské přátelství a „klukoviny“ přinesli nový svěží proud do vod zločinnosti v kulisách Mnichova, ať jde o starobylé čtvrti, tajemná zákoutí či luxusní vily na předměstí. Od roku 1991 se tito dva „kluci“ sice poněkud proměnili v prošedivělé pány středního věku, kteří se už jen zálibně ohlížejí za mladšími ročníky, ale šarm se jim rozhodně upřít nedá. Bavorské epizody patří k těm nejoblíbenějším právě díky nim a jejich představitelům.
    Žánry:DramaKrimi
    63%
    Znělka německého kriminálního cyklu Místo činu vítá milovníky krimi žánru beze změny už od roku 1970. U zrodu cyklu, jenž se může právě pochlubit počtem epizod 699 (a další již jsou v dramaturgickém plánu), stál německý první program ARD. Postupně se přidaly všechny německy mluvící země a po celá léta premiéry vstupují na obrazovku vždy v neděli. Původně krimisérie vznikla jako konkurence letitému rivalovi ZDF a jeho cyklu Der Komissar. Roku 1990 se do produkce zapojilo i Švýcarsko, od roku 1999 produkuje vlastní „vídeňské“ epizody i rakouská stanice ORF. Podstatou projektu je, že si každé studio vytvoří vlastní tým a zároveň „prodává“ do spolkové země i lokální kolorit. Historický Mnichov vytváří samozřejmě jinou kulisu než průmyslový Duisburg. Ojediněle se projeví i místní dialekt. „Bavorské“ epizody jsou někdy pro severoněmecké diváky téměř nesrozumitelné. V průběhu bohaté historie vystoupilo na scénu zločinu zatím sedmdesát vyšetřovatelů, více či méně charizmatických. Historicky první epizoda Taxi do Lipska (1970) představila muže v pomačkaném baloňáku, nepříliš akčně vyhlížejícího komisaře Trimmela z Hamburku. Vedle něj se v naší televizi objevil i kolínský komisař Haferkampf v podání Hansjörga Felmyho. Na počátku osmdesátých let se konečně zjevuje nejpopulárnější ze všech komisařů a miláček ženského publika: komisař Schimanski přezdívaný Schimi v podání Goetze Georga. Sekunduje mu bručavý, připlešatělý kolega Thanner. Syrové prostředí Duisburgu a přístavní doky tvoří kulisu pro furiantské kousky neposlušného svalnatého rebela z řad policie. Goetz George natočil v letech 1981–1991 celkem 29 epizod, většinou je uvedla také tehdejší Čs. televize. Konkurenci získal v polovině osmdesátých let až v sympatickém nosáčovi z Hamburku, komisaři Stöverovi, kterého představoval vynikající německý herec Manfred Krug. Ženský prvek pak i na naše obrazovky vnesla mladá, sportovně vyhlížející komisařka Lena Odenthalová, kterou tvůrci „zasadili“ do policejní stanice v Ludwigshafenu. Ačkoliv nikdo neupře mužné charizma komisaři Schimanskému, prvenství v množství vyřešených zločinů si drží Franz Leitmayr a jeho kolega Ivo Batic. Jejich pěsti zasáhly už osmačtyřicetkrát! Dva osamělí vlci, pohlední sympaťáci se smyslem pro humor, chlapské přátelství a „klukoviny“ přinesli nový svěží proud do vod zločinnosti v kulisách Mnichova, ať jde o starobylé čtvrti, tajemná zákoutí či luxusní vily na předměstí. Od roku 1991 se tito dva „kluci“ sice poněkud proměnili v prošedivělé pány středního věku, kteří se už jen zálibně ohlížejí za mladšími ročníky, ale šarm se jim rozhodně upřít nedá. Bavorské epizody patří k těm nejoblíbenějším právě díky nim a jejich představitelům.
    Žánry:DramaKrimi
    17
  • Die Cleveren
    Die Cleveren (1998)
    Seriál
    62%
    18
  • 19
  • Památkáři
    Památkáři (2014)
    FilmRole: Stahl's Wife
    • Disney+
    • Google Play
    • iTunes
    • +1

    Film podle skutečné historie vypráví o největším lovu pokladů v historii. Památkáři jsou méně známou vojenskou jednotkou, která působila během světové války. Jejím úkolem bylo najít, zachránit a vrátit evropské umělecké poklady, které naloupili nacisté v jimi obsazených zemích – od děl Michelangela a Da Vinciho až po van Eycka a Vermeera. Byl to téměř nesplnitelný úkol, který se často odehrával za nepřátelskými liniemi a pod palbou německé armády, která měla rozkazy tyto poklady zničit, aby po pádu říše nezůstalo nic. Těchto sedm vojáků – původně ředitelů galerií, kurátorů a historiků umění – bojuje s časem, aby se zabránili zničení staleté evropské kultury. Scénář k filmu byl napsán podle knihy Roberta M. Edsela. (oficiální text distributora)

    59%

    Film podle skutečné historie vypráví o největším lovu pokladů v historii. Památkáři jsou méně známou vojenskou jednotkou, která působila během světové války. Jejím úkolem bylo najít, zachránit a vrátit evropské umělecké poklady, které naloupili nacisté v jimi obsazených zemích – od děl Michelangela a Da Vinciho až po van Eycka a Vermeera. Byl to téměř nesplnitelný úkol, který se často odehrával za nepřátelskými liniemi a pod palbou německé armády, která měla rozkazy tyto poklady zničit, aby po pádu říše nezůstalo nic. Těchto sedm vojáků – původně ředitelů galerií, kurátorů a historiků umění – bojuje s časem, aby se zabránili zničení staleté evropské kultury. Scénář k filmu byl napsán podle knihy Roberta M. Edsela. (oficiální text distributora)

    20
  • Kdo, když ne my
    Kdo, když ne my (2011)
    FilmRole: sekretářka

    Na začátku 60. let se v dusné atmosféře provinčního Západního Německa do sebe vášnivě zamilují Bernward Vesper a Gudrun Ensslinová, spolužáci z vysoké. Tito dva nadšení vyznavači psaného slova najdou vydavatelství, jehož první publikací bylo, paradoxně, kontroverzní dílo Bernwardova ostrakizovaného otce, nechvalně známého nacistického autora. Bernward hájí tvůrčí schopnosti svého otce, dokonce i když je pronásledován tátovou podezřelou minulostí. Gudrun se vehementně pouští do pátrání po roli svého vlastního otce v rámci Hitlerovi Třetí říše.

    Vrůstající neklid tehdejší doby na ně značně působí a oba mladí lidé se snaží bojovat proti konformismu a popírání skutečností. Poté, co se jejich bouřlivý vztah téměř rozpadne kvůli Bernwardově nevěře, začínají znovu. Roku 1964 se přestěhují do Západního Berlína. Své síly spojí s levicovými spisovateli a politickými aktivisty, stávají se součástí rozšiřujícího se globálního povstání: „Kdo, když ne my; Kdo, když ne my?“ Ale nespokojenost se světem znamená naprostý konec jejich vztahu. Na konci 60. let se Gudrun přidává k cílům rebelského Andrease Baadera a Bernward riskuje své zdraví užíváním psychedelických drog ve snaze konečně dopsat román odkazující na změnu světa…

    59%

    Na začátku 60. let se v dusné atmosféře provinčního Západního Německa do sebe vášnivě zamilují Bernward Vesper a Gudrun Ensslinová, spolužáci z vysoké. Tito dva nadšení vyznavači psaného slova najdou vydavatelství, jehož první publikací bylo, paradoxně, kontroverzní dílo Bernwardova ostrakizovaného otce, nechvalně známého nacistického autora. Bernward hájí tvůrčí schopnosti svého otce, dokonce i když je pronásledován tátovou podezřelou minulostí. Gudrun se vehementně pouští do pátrání po roli svého vlastního otce v rámci Hitlerovi Třetí říše.

    Vrůstající neklid tehdejší doby na ně značně působí a oba mladí lidé se snaží bojovat proti konformismu a popírání skutečností. Poté, co se jejich bouřlivý vztah téměř rozpadne kvůli Bernwardově nevěře, začínají znovu. Roku 1964 se přestěhují do Západního Berlína. Své síly spojí s levicovými spisovateli a politickými aktivisty, stávají se součástí rozšiřujícího se globálního povstání: „Kdo, když ne my; Kdo, když ne my?“ Ale nespokojenost se světem znamená naprostý konec jejich vztahu. Na konci 60. let se Gudrun přidává k cílům rebelského Andrease Baadera a Bernward riskuje své zdraví užíváním psychedelických drog ve snaze konečně dopsat román odkazující na změnu světa…

    21
  • Weltverbesserungsmassnahmen
    Weltverbesserungsmassnahmen (2005)
    FilmRole: Renate Werlow
    Snímek zkoumá s kamennou tváří různé utopické ideály. Mohou vyhlížet jako jednoduchá, univerzálně použitelná řešení, ale stačí, aby se zkřížily s německou důkladností, a hned začnou vypadat notně surreálně. Tento výjimečně vtipný pseudodokument ve stylu Christophera Guesta, který byl natočen takřka s nulovým rozpočtem, naznačuje, v čem spočívá všelék pro naši nepokojnou dobu. Film je výtvorem studentů umění Jörna Hintzera a Jakoba Hüfnera, jejichž motto uváděné v promomateriálech k filmu zní: Potřebujeme více maniaků, kteří by měli odvahu jít za svou myšlenkou, byť by se jevila jako naprosto nesmyslná. Herecké výkony jsou svou uměřenou nemotorností zcela realistické, a nejvíce tak připomínají nedávnou generaci šílených amerických televizních reklam na automobilová havarijní pojištění s mluvícím ještěrem. (MFF Karlovy Vary)
    58%
    Snímek zkoumá s kamennou tváří různé utopické ideály. Mohou vyhlížet jako jednoduchá, univerzálně použitelná řešení, ale stačí, aby se zkřížily s německou důkladností, a hned začnou vypadat notně surreálně. Tento výjimečně vtipný pseudodokument ve stylu Christophera Guesta, který byl natočen takřka s nulovým rozpočtem, naznačuje, v čem spočívá všelék pro naši nepokojnou dobu. Film je výtvorem studentů umění Jörna Hintzera a Jakoba Hüfnera, jejichž motto uváděné v promomateriálech k filmu zní: Potřebujeme více maniaků, kteří by měli odvahu jít za svou myšlenkou, byť by se jevila jako naprosto nesmyslná. Herecké výkony jsou svou uměřenou nemotorností zcela realistické, a nejvíce tak připomínají nedávnou generaci šílených amerických televizních reklam na automobilová havarijní pojištění s mluvícím ještěrem. (MFF Karlovy Vary)
    22
  • 23
  • Vraždy v Kitzbühelu
    Vraždy v Kitzbühelu (2001)
    Seriál
    • VOYO
    25%
    24