?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Marina Gefter: Filmy a seriály

  • Kmotr III
    Kmotr III (1990)
    Film
    • SkyShowtime
    • O2 TV
    • Google Play
    • +2
    Člověk financí a politiky. Al Pacino v hlavní roli závěrečné části proslulé mafiánské trilogie. Francis Ford Coppola uzavřel svou mafiánskou trilogii snímkem Kmotr III (1990) po více než patnáctileté odmlce. Začátek jejího děje umístil do roku 1979, tedy plná dvě desetiletí od závěru Kmotra II. Michael Corleone (Al Pacino), nyní šedesátiletý, dál ovládá pevnou rukou své obchodní zájmy. Velmi usilovně se však snaží odpoutat od vlastní kriminální minulosti a své obchody legalizovat. Jeho zájem se přesunul od hazardu k nemovitostem a investičním bankám. A stal se z něho zbožný a vůči církvi nesmírně štědrý člověk, neboť přízeň Vatikánu, kde má několik vysoce postavených přátel, má v jeho proměně v bezúhonného byznysmena sehrát rozhodující úlohu. Jako svého nástupce jmenuje Vincenta Manciniho (Andy Garcia), nelegitimního potomka Sonnyho Corleona. Násilí však z vlastního života nelze jen tak jednoduše vymazat a je jen otázkou času, kdy minulost začne promlouvat do přítomnosti. Na rozdíl od prvních dvou částí vznikal Kmotr III až na několik newyorských scén prakticky celý v Itálii (v exteriérech v Římě a jeho okolí, v sicilském Palermu a Taormině a také v dekoracích postavených ve čtyřech největších ateliérech římského studia Cinecitta). Z klíčových členů štábu zůstali jen kameraman Gordon Willis, výtvarník Dean Tavoularis a samozřejmě spoluautor scénáře Mario Puzo. Třetí díl Kmotra je považován za nejslabší, což ve srovnání s oběma předchozími částmi, jež patří k nejlepším snímkům světové kinematografie (momentálně obsazují druhé a třetí místo ve známé internetové databázi IMDb), neznamená, že to je špatný film. Je třeba ho chápat jako důstojné uzavření ambiciózní filmové série o lidském snu, který zhořkl. Možná největším paradoxem je někdejší tvrzení, že komerční filmy ve stylu Kmotra umožňovaly Coppolovi realizaci mnohem osobnějších projektů, jakým byl např. Rozhovor. Dnes je nad slunce jasnější, že právě Kmotr a jeho pokračování tvoří bezesporu Coppolovo nejosobnější dílo. Ve světle tohoto faktu blednou i výtky, jež se na Kmotra III snesly po jeho uvedení a jež se soustředily vedle vatikánské dějové linie zejména na obsazení režisérovy dcery Sofie do klíčové role Michaelovy dcery Mary (v důsledku onemocnění Winony Ryderové těsně před natáčením). Americká akademie film ocenila sedmi oscarovými nominacemi (nejlepší film, režie, kamera, výprava, střih, píseň a herecký výkon ve vedlejší roli - A. Garcia). Všechny nominace však zůstaly neproměněny, neboť rok 1990 se stal rokem Costnerova westernu Tanec s vlky.
    83%
    Člověk financí a politiky. Al Pacino v hlavní roli závěrečné části proslulé mafiánské trilogie. Francis Ford Coppola uzavřel svou mafiánskou trilogii snímkem Kmotr III (1990) po více než patnáctileté odmlce. Začátek jejího děje umístil do roku 1979, tedy plná dvě desetiletí od závěru Kmotra II. Michael Corleone (Al Pacino), nyní šedesátiletý, dál ovládá pevnou rukou své obchodní zájmy. Velmi usilovně se však snaží odpoutat od vlastní kriminální minulosti a své obchody legalizovat. Jeho zájem se přesunul od hazardu k nemovitostem a investičním bankám. A stal se z něho zbožný a vůči církvi nesmírně štědrý člověk, neboť přízeň Vatikánu, kde má několik vysoce postavených přátel, má v jeho proměně v bezúhonného byznysmena sehrát rozhodující úlohu. Jako svého nástupce jmenuje Vincenta Manciniho (Andy Garcia), nelegitimního potomka Sonnyho Corleona. Násilí však z vlastního života nelze jen tak jednoduše vymazat a je jen otázkou času, kdy minulost začne promlouvat do přítomnosti. Na rozdíl od prvních dvou částí vznikal Kmotr III až na několik newyorských scén prakticky celý v Itálii (v exteriérech v Římě a jeho okolí, v sicilském Palermu a Taormině a také v dekoracích postavených ve čtyřech největších ateliérech římského studia Cinecitta). Z klíčových členů štábu zůstali jen kameraman Gordon Willis, výtvarník Dean Tavoularis a samozřejmě spoluautor scénáře Mario Puzo. Třetí díl Kmotra je považován za nejslabší, což ve srovnání s oběma předchozími částmi, jež patří k nejlepším snímkům světové kinematografie (momentálně obsazují druhé a třetí místo ve známé internetové databázi IMDb), neznamená, že to je špatný film. Je třeba ho chápat jako důstojné uzavření ambiciózní filmové série o lidském snu, který zhořkl. Možná největším paradoxem je někdejší tvrzení, že komerční filmy ve stylu Kmotra umožňovaly Coppolovi realizaci mnohem osobnějších projektů, jakým byl např. Rozhovor. Dnes je nad slunce jasnější, že právě Kmotr a jeho pokračování tvoří bezesporu Coppolovo nejosobnější dílo. Ve světle tohoto faktu blednou i výtky, jež se na Kmotra III snesly po jeho uvedení a jež se soustředily vedle vatikánské dějové linie zejména na obsazení režisérovy dcery Sofie do klíčové role Michaelovy dcery Mary (v důsledku onemocnění Winony Ryderové těsně před natáčením). Americká akademie film ocenila sedmi oscarovými nominacemi (nejlepší film, režie, kamera, výprava, střih, píseň a herecký výkon ve vedlejší roli - A. Garcia). Všechny nominace však zůstaly neproměněny, neboť rok 1990 se stal rokem Costnerova westernu Tanec s vlky.
    1
  • 2
  • Divorcing Jack
    Divorcing Jack (1998)
    Film
    Filmový debut režiséra Davida Caffreyho představuje netradiční černou komedii, odehrávající se v Severním Irsku v blízké budoucnosti. V hlavní roli se objevuje David Thewlis, který skvěle hraje zhýralého nádeníka, píšícího sarkastické politické články pro Belfastské noviny. Dan Starkey je magnetem na problémy. Když se setká s Margaret, veselou studentkou opilou vínem, situace se zkomplikuje. Začne s ní žít. Jednoho večera, když se vrací domů, najde Margaret ubitou téměř k smrti. Neznámý pachatel zanechal po sobě jedinou stopu, krví napsaný nápis Divorcing Jack. Batemanův scénář je mírně upravenou verzí jeho vlastní knihy. David Caffrey režíruje s rozhodnou a pevnou, ale i uvolněnou rukou a dává divákům šanci, aby spontánně reagovali na násilí. I po 25 letech televizních zpráv o krvavých bombových útocích IRA zůstali irští diváci kupodivu vnímaví přesně tak, jak to bylo znázorněno ve filmu. Je úspěchem, i když se značnou mírou cynismu, když Caffrey publikum rozesměje scénou, jak jsou hlavní hrdinové raněni po výbuchu bomby, jež explodovala v autu. Režisér tuto šokující scénu posunul do komediální polohy. Autoři chtěli poukázat na to, že Irové jsou pořád vnímaví ke svým problémům, vyplývajícím z konfesionálního a politického rozdělení. Metoda černého humoru tváří v tvář irské tragédii vystihuje mentalitu lidí, kteří v této těžce zkoušené krajině musí žít.
    Žánry:KomedieThriller
    69%
    Filmový debut režiséra Davida Caffreyho představuje netradiční černou komedii, odehrávající se v Severním Irsku v blízké budoucnosti. V hlavní roli se objevuje David Thewlis, který skvěle hraje zhýralého nádeníka, píšícího sarkastické politické články pro Belfastské noviny. Dan Starkey je magnetem na problémy. Když se setká s Margaret, veselou studentkou opilou vínem, situace se zkomplikuje. Začne s ní žít. Jednoho večera, když se vrací domů, najde Margaret ubitou téměř k smrti. Neznámý pachatel zanechal po sobě jedinou stopu, krví napsaný nápis Divorcing Jack. Batemanův scénář je mírně upravenou verzí jeho vlastní knihy. David Caffrey režíruje s rozhodnou a pevnou, ale i uvolněnou rukou a dává divákům šanci, aby spontánně reagovali na násilí. I po 25 letech televizních zpráv o krvavých bombových útocích IRA zůstali irští diváci kupodivu vnímaví přesně tak, jak to bylo znázorněno ve filmu. Je úspěchem, i když se značnou mírou cynismu, když Caffrey publikum rozesměje scénou, jak jsou hlavní hrdinové raněni po výbuchu bomby, jež explodovala v autu. Režisér tuto šokující scénu posunul do komediální polohy. Autoři chtěli poukázat na to, že Irové jsou pořád vnímaví ke svým problémům, vyplývajícím z konfesionálního a politického rozdělení. Metoda černého humoru tváří v tvář irské tragédii vystihuje mentalitu lidí, kteří v této těžce zkoušené krajině musí žít.
    Žánry:KomedieThriller
    3
  • Dobré ráno, Babylone
    Dobré ráno, Babylone (1987)
    Film
    Je krátce po první světové válce. Dva mladí Italové, Andrea a Nicola (původem ze slavné restaurátorské firmy Bonnani, kterou zničila světová krize), slíbí otci, že v Americe vydělají dost peněz na oživení rodinného podniku. Jejich kroky je přivedou až do Hollywoodu, kde začnou s podřadnými pracemi. Až časem se od kulisáků a ošetřovatelů ptáků prosadí k profesi podobné jejich italskému povolání - vytvoří ze starých plakátů na proutěné kostře právě takového slona, jakého potřebuje režisér Griffith pro svůj film Intolerance. A také se prohlubuje jejich náklonnost k tanečnicím Mabel a Edně. Ale ne všechny dny jsou zalité vycházejícím ranním sluncem ...
    Žánry:Drama
    68%
    Je krátce po první světové válce. Dva mladí Italové, Andrea a Nicola (původem ze slavné restaurátorské firmy Bonnani, kterou zničila světová krize), slíbí otci, že v Americe vydělají dost peněz na oživení rodinného podniku. Jejich kroky je přivedou až do Hollywoodu, kde začnou s podřadnými pracemi. Až časem se od kulisáků a ošetřovatelů ptáků prosadí k profesi podobné jejich italskému povolání - vytvoří ze starých plakátů na proutěné kostře právě takového slona, jakého potřebuje režisér Griffith pro svůj film Intolerance. A také se prohlubuje jejich náklonnost k tanečnicím Mabel a Edně. Ale ne všechny dny jsou zalité vycházejícím ranním sluncem ...
    Žánry:Drama
    4
  • 5
  • 6
  • Femme Fatale
    Femme Fatale (2002)
    Film
    Laura (Rebecca Romijn) je mrcha. Příběh začíná na Mezinárodním filmovém festivalu v Cannes v roce 2001, kde smrtelně krásná, ale také všeho schopná "femme fatale" odvážně uloupí drahocenný šperk a vypálí rybník svým komplicům. Poté odjíždí do Ameriky a v letadle se seznámí s úspěšným podnikatelem Wattsem (Peter Coyote) a s ním si užívá anonymity v cizině. Po sedmi letech je podnikatel pověřen prací ambasadora ve Francii, takže jeho žena Laura se po odvážné loupeži vrací zpět do Francie s novou identitou. Bývalý paparazzi Nicholas (Antonio Banderas) Lauru neustále pronásleduje a pokouší se odhalit ji takovou, jaká je. Vyfotí ji pro jeden z velkých týdenních skandálních časopisů, a její bývalí komplicové po čase stráveném ve vězení po ní jdou. Laura je ohrožena na životě, ale jako ztělesněný ďábel se umí bránit všemi prostředky. Režisér Brian De Palma záměrně sáhl po klasické femme fatale tak časté ve filmech z let čtyřicátých a padesátých, a přizpůsobil ji současnému příběhu. Film Femme Fatale má jedinečnou pařížskou vůni, to proto, že režisér žil několik měsíců v Paříži a město si oblíbil. Antonio Banderas nezklamal v roli Nicholase, který je odrazem Lauřina ducha a obav. Jejíma očima ho vidíme jako nebezpečného jedince oblečeného do černého. Vpravdě ďábelskou podívanou předvedla Rebecca Romijn-Stamos (X Men) jako Laura, která používá svou krásu a sexualitu jako zbraň k získání toho, co chce. A daří se. V malé, zato výživné roli ambasadora Wattse se ukázal Peter Coyote.
    61%
    Laura (Rebecca Romijn) je mrcha. Příběh začíná na Mezinárodním filmovém festivalu v Cannes v roce 2001, kde smrtelně krásná, ale také všeho schopná "femme fatale" odvážně uloupí drahocenný šperk a vypálí rybník svým komplicům. Poté odjíždí do Ameriky a v letadle se seznámí s úspěšným podnikatelem Wattsem (Peter Coyote) a s ním si užívá anonymity v cizině. Po sedmi letech je podnikatel pověřen prací ambasadora ve Francii, takže jeho žena Laura se po odvážné loupeži vrací zpět do Francie s novou identitou. Bývalý paparazzi Nicholas (Antonio Banderas) Lauru neustále pronásleduje a pokouší se odhalit ji takovou, jaká je. Vyfotí ji pro jeden z velkých týdenních skandálních časopisů, a její bývalí komplicové po čase stráveném ve vězení po ní jdou. Laura je ohrožena na životě, ale jako ztělesněný ďábel se umí bránit všemi prostředky. Režisér Brian De Palma záměrně sáhl po klasické femme fatale tak časté ve filmech z let čtyřicátých a padesátých, a přizpůsobil ji současnému příběhu. Film Femme Fatale má jedinečnou pařížskou vůni, to proto, že režisér žil několik měsíců v Paříži a město si oblíbil. Antonio Banderas nezklamal v roli Nicholase, který je odrazem Lauřina ducha a obav. Jejíma očima ho vidíme jako nebezpečného jedince oblečeného do černého. Vpravdě ďábelskou podívanou předvedla Rebecca Romijn-Stamos (X Men) jako Laura, která používá svou krásu a sexualitu jako zbraň k získání toho, co chce. A daří se. V malé, zato výživné roli ambasadora Wattse se ukázal Peter Coyote.
    7
  • 8
  • 9
  • Poslední září
    Poslední září (1999)
    Film

    Irsko, 20. léta minulého století. Stárnoucí šlechtický pár žije v nevelkém, rozpadajícím se sídle. A nejsou zde sami. Společnost jim dělá jejich neteř Lois, na Oxfordu studující synovec Laurence a manželé Montmorencyovi, sociálně slabší pár, který se momentálně nemá kam vrtnout. Neklidnost válečného klimatu si Lois kompenzuje hledáním milostných vztahů brzy se zamiluje do kapitána Geralda Coldhursta, posléze do partyzána Petera Connollyho. V době, kdy zmatek a tíseň dosahují vrcholu, přijíždí na panství Marda Nortonová posel světla v dobách temnoty. Francouzsko britské válečné drama přitahuje pozornost především výrazným hereckým obsazením. V hlavních úlohách se objeví Michael Gambon, Keeley Hawesová a Tom Hickey.

    Žánry:Drama
    60%

    Irsko, 20. léta minulého století. Stárnoucí šlechtický pár žije v nevelkém, rozpadajícím se sídle. A nejsou zde sami. Společnost jim dělá jejich neteř Lois, na Oxfordu studující synovec Laurence a manželé Montmorencyovi, sociálně slabší pár, který se momentálně nemá kam vrtnout. Neklidnost válečného klimatu si Lois kompenzuje hledáním milostných vztahů brzy se zamiluje do kapitána Geralda Coldhursta, posléze do partyzána Petera Connollyho. V době, kdy zmatek a tíseň dosahují vrcholu, přijíždí na panství Marda Nortonová posel světla v dobách temnoty. Francouzsko britské válečné drama přitahuje pozornost především výrazným hereckým obsazením. V hlavních úlohách se objeví Michael Gambon, Keeley Hawesová a Tom Hickey.

    Žánry:Drama
    10
  • Hledám pronájem
    Hledám pronájem (2000)
    Film
    • Netflix
    Ali je mladý egyptský scenárista, ktorého cieľom je byť úspešný. Doma v egypte by to možno nebol taký problém, ale Ali si za miesto, ktoré chce dobyť, zvolil Londýn. Miluje umeleckú a politickú slobodu a všetko, čo súvisí s umením. Lenže jeho peniaze sa už minuli, študentské víza sú tesne pred vypršaním a naviac musel opustiť svoju izbu v podnájme. A tak si Ali musí nájsť novú izbu, vďaka ktorej spozná hneď niekoľko ľudí. Marka, fotografa so skutočne osobitým štýlom; Lindu, mladú, blond, sexy modelku, ktorá miluje Marilyn Monroe a slečnu Stevensonovú, ktorá je presvedčená o tom, že Ali je reinkarnáciou jej dlhé roky mŕtveho egyptského milenca. A k tomu všetkému nesmieme zabudnúť na Aliho problém s vízami, ktoré mu neustále unikajú...
    Žánry:Komedie
    54%
    Ali je mladý egyptský scenárista, ktorého cieľom je byť úspešný. Doma v egypte by to možno nebol taký problém, ale Ali si za miesto, ktoré chce dobyť, zvolil Londýn. Miluje umeleckú a politickú slobodu a všetko, čo súvisí s umením. Lenže jeho peniaze sa už minuli, študentské víza sú tesne pred vypršaním a naviac musel opustiť svoju izbu v podnájme. A tak si Ali musí nájsť novú izbu, vďaka ktorej spozná hneď niekoľko ľudí. Marka, fotografa so skutočne osobitým štýlom; Lindu, mladú, blond, sexy modelku, ktorá miluje Marilyn Monroe a slečnu Stevensonovú, ktorá je presvedčená o tom, že Ali je reinkarnáciou jej dlhé roky mŕtveho egyptského milenca. A k tomu všetkému nesmieme zabudnúť na Aliho problém s vízami, ktoré mu neustále unikajú...
    Žánry:Komedie
    11
  • 12
  • Hra na špióny
    Hra na špióny (1999)
    Film

    Harry - agent CIA, věk mezi 40 - 50 lety - nechce nic víc než zapomenout na službu na místech jako je Nikaragua a stát se tajným špiónem v jazzovém klubu v Helsinkách. Nataša - mladá ambiciózní agentka KGB s větší dychtivostí než zkušenostmi, si chce zajistit bezpečnou budoucnost mimo Rusko. Natašin úkol sledovat Harryho skončí ale jejich milostnou aférkou, kterou naruší příjezd agenta CIA Davea. Dave má za úkol zadržet videokazetu se zašifrovanými státními tajemstvími. Obsah této videokazety je vška tak "žhavý", že kdokoliv se jí dotkne zemře.

    42%

    Harry - agent CIA, věk mezi 40 - 50 lety - nechce nic víc než zapomenout na službu na místech jako je Nikaragua a stát se tajným špiónem v jazzovém klubu v Helsinkách. Nataša - mladá ambiciózní agentka KGB s větší dychtivostí než zkušenostmi, si chce zajistit bezpečnou budoucnost mimo Rusko. Natašin úkol sledovat Harryho skončí ale jejich milostnou aférkou, kterou naruší příjezd agenta CIA Davea. Dave má za úkol zadržet videokazetu se zašifrovanými státními tajemstvími. Obsah této videokazety je vška tak "žhavý", že kdokoliv se jí dotkne zemře.

    13
  • 14