5.2

Mark Frazer: Filmy a seriály

  • Tenkrát v Americe
    Tenkrát v Americe (1984)
    FilmRole: Pimp (uncredited)
    Gangster David Aaronson zvaný Noodles (Robert De Niro) se vrací do New Yorku, odkud uprchl před dlouhými pětatřiceti lety pronásledován federálními agenty. Známá místa oživují vzpomínky na jeho mládí a přátele, s nimiž spojil celou svou zločineckou kariéru. Mafiánský epos Tenkrát v Americe dlouhý bezmála čtyři hodiny mapuje život hlavního hrdiny na pozadí amerických dějin – od éry prohibice ve dvacátých letech, přes velkou hospodářskou krizi a druhou světovou válku až k šedesátým letům. Inspiraci pro svůj dlouho připravovaný, poslední film našel režisér Sergio Leone v knize Harryho Greye "The Hoods".
    85%
    Gangster David Aaronson zvaný Noodles (Robert De Niro) se vrací do New Yorku, odkud uprchl před dlouhými pětatřiceti lety pronásledován federálními agenty. Známá místa oživují vzpomínky na jeho mládí a přátele, s nimiž spojil celou svou zločineckou kariéru. Mafiánský epos Tenkrát v Americe dlouhý bezmála čtyři hodiny mapuje život hlavního hrdiny na pozadí amerických dějin – od éry prohibice ve dvacátých letech, přes velkou hospodářskou krizi a druhou světovou válku až k šedesátým letům. Inspiraci pro svůj dlouho připravovaný, poslední film našel režisér Sergio Leone v knize Harryho Greye "The Hoods".
    1
  • 2
  • Zahrady z kamene
    Zahrady z kamene (1987)
    FilmRole: Soldier #1
    • iTunes

    V roce 1987 natočll Francis Coppola svůj druhý film, jehož ústředním tématem je válka ve Vietnamu. Na rozdíl od grandiózní válečné fresky A nyní apokalypsa (1979) zvolil tentokrát komorní přiběh, v němž je válka přítomna pouze v černobílém televizním přenosu. Téma smrti mladých mužů, kteří umírají kvůli své oddanosti armádě a vlasti je zobrazeno pomocí zástupného prostředí vojenského hřbitova ve Washingtonu. Zde jsou pohřbíváni vojáci kteří padli daleko od domova. Někteří muži z elitní jednotky, zajišťující elegantní chod exkluzivniho pohřebiště, pod tlakem ponuré atmosféry a pocitu sounáležitosti k vojenskému molochu odcházejí bojovat ačkoli nejsou přesvědčeni o spravedlnosti této války. Těžištěm filmu je snaha o zachycení atmosféry života specifického oddílu, který dík své výlučnosti charakterizuje uzavřené prostředí celé armády. - Coppola v několika svých předchozích filmech pronikl do prostředí uzavřených skupin a v podtextu vyslovil otázku o oprávněnosti užívání výlučných norem, jejichž základem jsou svérazně pojatá čest a povinnost. Mafiánské podsvětí v Kmotrovi má podobné vnitřní zákony jako armáda v Apokalypse, Cotton Club dokresluje prostředi organizovaného zločinu a Zahrady z kamene podobně dotvářejí obraz fungovánj armády. V obou případech se jedná o prostředí jimž vládne mužský princip. Ženy jsou stejně jako okolní svět postaveny do pozice pozorovatele bez poradního hlasu. Ženské hrdinky mohou protestovat, ale nakonec jen přihlížejí jak se mužský svět žene do záhuby striktním dodržováním svých vlastních pravidel - V Apokalypse režisér vytvořil barvitou féérii hrůz, jíž dokomentuje absurditu lidského válčení v každé době. Zahrady z kamene jsou proti tomuto nadčasovému varování akademickým cvičením, v průběhu jehož natáčení snad i sámrežisér podlehl zvláštní poetice chlapáckého světa a do detailu vypracovaným ceremoniím. Český dabing dojem oslavného traktátu na mužné vojenství ještě podtrhuje. Schematické bonmoty, které hlavní hrdinové vypouštějí z úst, svědčí o vysokých etických ambicích snímku, jichž však filmařské ztvárnění nedosahuje.

    65%

    V roce 1987 natočll Francis Coppola svůj druhý film, jehož ústředním tématem je válka ve Vietnamu. Na rozdíl od grandiózní válečné fresky A nyní apokalypsa (1979) zvolil tentokrát komorní přiběh, v němž je válka přítomna pouze v černobílém televizním přenosu. Téma smrti mladých mužů, kteří umírají kvůli své oddanosti armádě a vlasti je zobrazeno pomocí zástupného prostředí vojenského hřbitova ve Washingtonu. Zde jsou pohřbíváni vojáci kteří padli daleko od domova. Někteří muži z elitní jednotky, zajišťující elegantní chod exkluzivniho pohřebiště, pod tlakem ponuré atmosféry a pocitu sounáležitosti k vojenskému molochu odcházejí bojovat ačkoli nejsou přesvědčeni o spravedlnosti této války. Těžištěm filmu je snaha o zachycení atmosféry života specifického oddílu, který dík své výlučnosti charakterizuje uzavřené prostředí celé armády. - Coppola v několika svých předchozích filmech pronikl do prostředí uzavřených skupin a v podtextu vyslovil otázku o oprávněnosti užívání výlučných norem, jejichž základem jsou svérazně pojatá čest a povinnost. Mafiánské podsvětí v Kmotrovi má podobné vnitřní zákony jako armáda v Apokalypse, Cotton Club dokresluje prostředi organizovaného zločinu a Zahrady z kamene podobně dotvářejí obraz fungovánj armády. V obou případech se jedná o prostředí jimž vládne mužský princip. Ženy jsou stejně jako okolní svět postaveny do pozice pozorovatele bez poradního hlasu. Ženské hrdinky mohou protestovat, ale nakonec jen přihlížejí jak se mužský svět žene do záhuby striktním dodržováním svých vlastních pravidel - V Apokalypse režisér vytvořil barvitou féérii hrůz, jíž dokomentuje absurditu lidského válčení v každé době. Zahrady z kamene jsou proti tomuto nadčasovému varování akademickým cvičením, v průběhu jehož natáčení snad i sámrežisér podlehl zvláštní poetice chlapáckého světa a do detailu vypracovaným ceremoniím. Český dabing dojem oslavného traktátu na mužné vojenství ještě podtrhuje. Schematické bonmoty, které hlavní hrdinové vypouštějí z úst, svědčí o vysokých etických ambicích snímku, jichž však filmařské ztvárnění nedosahuje.

    3
  • 4
  • Samurai Cop
    Samurai Cop (1989)
    FilmRole: Frank Washington
    Policajt Joe Marshall (Matt Hannon) byl přeložený ze San Diega do Los Angeles. Důvodem jsou jeho speciální schopnosti, které by LAPD ráda využila při svém úsilí zlikvidovat neúprosný japonský gang zvaný KATANA. Ten řídí obchod s drogami, provozuje ilegální hazardní hry a likviduje nepohodlné svědky a konkurenty. Joe byl vybrán proto, že je expertem na japonské samurajské bojové umění a navíc zná japonskou kulturu a ovládá jejich řeč. S pomocí černošského partnera Franka Washingtona se vydává do nelítostného boje s vůdcem gangu Fujiyamou a jeho pobočníkem Yamashitou (Robert Z'dar).
    51%
    Policajt Joe Marshall (Matt Hannon) byl přeložený ze San Diega do Los Angeles. Důvodem jsou jeho speciální schopnosti, které by LAPD ráda využila při svém úsilí zlikvidovat neúprosný japonský gang zvaný KATANA. Ten řídí obchod s drogami, provozuje ilegální hazardní hry a likviduje nepohodlné svědky a konkurenty. Joe byl vybrán proto, že je expertem na japonské samurajské bojové umění a navíc zná japonskou kulturu a ovládá jejich řeč. S pomocí černošského partnera Franka Washingtona se vydává do nelítostného boje s vůdcem gangu Fujiyamou a jeho pobočníkem Yamashitou (Robert Z'dar).
    5
  • 6