Helena Slavíková: Nejlepší filmy
a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Helena Slavíková: Filmy a seriály

  • Báječná léta pod psa
    Báječná léta pod psa (1997)
    Film
    • Netflix
    • VOYO
    • iVysílání
    • +2
    Báječná léta pod psa je česká filmová komedie na motivy stejnojmenného románu Michala Viewegha. V padesátých letech minulého století se pokouší mladý muž o složení zkoušek na řidičský průkaz. Jeho manželka, herečka, je již ve vysokém stupni těhotenství, přesto jdou spolu večer na divadelní představení. Dítě se rozhodne, že právě tady přijde na svět. Je to Kvído, který snad svým narozením dostal do vínku jistou dávku intelektuální schopnosti vnímat svět jako dospělý. Režim nepřeje volnomyšlenkářům a tak se Kvídovi rodiče ocitají bez práce a bez budoucnosti. Do toho přichází invaze spojeneckých vojsk a rodina se stěhuje z Prahy. Tím jejich potíže pouze začínají...
    77%
    Báječná léta pod psa je česká filmová komedie na motivy stejnojmenného románu Michala Viewegha. V padesátých letech minulého století se pokouší mladý muž o složení zkoušek na řidičský průkaz. Jeho manželka, herečka, je již ve vysokém stupni těhotenství, přesto jdou spolu večer na divadelní představení. Dítě se rozhodne, že právě tady přijde na svět. Je to Kvído, který snad svým narozením dostal do vínku jistou dávku intelektuální schopnosti vnímat svět jako dospělý. Režim nepřeje volnomyšlenkářům a tak se Kvídovi rodiče ocitají bez práce a bez budoucnosti. Do toho přichází invaze spojeneckých vojsk a rodina se stěhuje z Prahy. Tím jejich potíže pouze začínají...
    1
  • Kytice
    Kytice (2000)
    Film
    Sbírka baladických příběhů slavného českého básníka 19. století K. J. Erbena je i po více než sto letech stále živá. Proto se také tvůrci filmu rozhodli vybrat sedm z balad a dát jim filmovou podobu za využití mnoha nejenom technických novinek. Ve výsledku jde o poetickou kompozici obrazu, hudby, fascinující krajiny a architektury. Úvodní báseň “Kytice” je emotivním vstupem do celého vyprávění. Pod vodou natáčený “Vodník” je filmovou epopejí o spojení a nepochopení dvou rozdílných světů: pozemského a vodního. Příběh “Svatební košile” je filmovou řečí pojat jako romantický horor, v němž se pozemský život utkává se záhrobním. “Dceřina kletba” představuje zoufalé nedorozumění dvou generací. “Polednice” je vyprávěním o zoufalé, unavené matce a nenasytné staré polednici. “Zlatý kolovrat” je vystavěn na obludnosti duše, kde tvář zůstává stejná a povaha se mění. Poslední balada “Štědrý den” uzavírá kruh lidských vášní a tragédií postavou staré ženy, která přijímá svůj osud s pokorou a smířením. (J&J JAKUBISKO FILM)
    73%
    Sbírka baladických příběhů slavného českého básníka 19. století K. J. Erbena je i po více než sto letech stále živá. Proto se také tvůrci filmu rozhodli vybrat sedm z balad a dát jim filmovou podobu za využití mnoha nejenom technických novinek. Ve výsledku jde o poetickou kompozici obrazu, hudby, fascinující krajiny a architektury. Úvodní báseň “Kytice” je emotivním vstupem do celého vyprávění. Pod vodou natáčený “Vodník” je filmovou epopejí o spojení a nepochopení dvou rozdílných světů: pozemského a vodního. Příběh “Svatební košile” je filmovou řečí pojat jako romantický horor, v němž se pozemský život utkává se záhrobním. “Dceřina kletba” představuje zoufalé nedorozumění dvou generací. “Polednice” je vyprávěním o zoufalé, unavené matce a nenasytné staré polednici. “Zlatý kolovrat” je vystavěn na obludnosti duše, kde tvář zůstává stejná a povaha se mění. Poslední balada “Štědrý den” uzavírá kruh lidských vášní a tragédií postavou staré ženy, která přijímá svůj osud s pokorou a smířením. (J&J JAKUBISKO FILM)
    2
  • Divoké včely
    Divoké včely (2001)
    Film
    • Max
    • VOYO
    • iVysílání
    • +2
    V zapadlé vesničce kdesi na severu Moravy žijí lidé po svém. Život se odehrává mezi nicneděláním a hospodou. Středem dění je kiosek na návsi, kam se pro kus točeného salámu chodí na dluh. Práce není, peněz málo, ale na zelenou to zaplaťpánbůh ještě stačí. Kája, syn místního samorostlého filosofa, pracuje v lese. Má rád Božku, ale stydí se jí to říct, navíc Božka chodí s místním frajerem Laďou, obdivovatelem Michaela Jacksona. Vypadá to, že Kája nemá žádnou šanci. Vztah Božky a Ladi ale není zdaleka tak idylický, jak se na první pohled zdá. Božka si čím dál víc uvědomuje potřebu opravdového citu, který jí nedospělý Laďa není schopen nabídnout. Do vesnice přijíždí na nečekanou návštěvu Kájův starší bratr Petr. Vrací se domů jako člověk odjinud, zjišťuje však, že je s domovem spjat víc, než si myslel. Začíná hasičská zábava, jedna z mála možností, jak se vymanit ze všednosti. Laďa se chystá na své dlouho nacvičované vystoupení, ale jeho Božka tančí s rozesmátým Kájou. Ráno už bude všechno jinak než včera. Nebo ne?
    Žánry:DramaKomedie
    70%
    V zapadlé vesničce kdesi na severu Moravy žijí lidé po svém. Život se odehrává mezi nicneděláním a hospodou. Středem dění je kiosek na návsi, kam se pro kus točeného salámu chodí na dluh. Práce není, peněz málo, ale na zelenou to zaplaťpánbůh ještě stačí. Kája, syn místního samorostlého filosofa, pracuje v lese. Má rád Božku, ale stydí se jí to říct, navíc Božka chodí s místním frajerem Laďou, obdivovatelem Michaela Jacksona. Vypadá to, že Kája nemá žádnou šanci. Vztah Božky a Ladi ale není zdaleka tak idylický, jak se na první pohled zdá. Božka si čím dál víc uvědomuje potřebu opravdového citu, který jí nedospělý Laďa není schopen nabídnout. Do vesnice přijíždí na nečekanou návštěvu Kájův starší bratr Petr. Vrací se domů jako člověk odjinud, zjišťuje však, že je s domovem spjat víc, než si myslel. Začíná hasičská zábava, jedna z mála možností, jak se vymanit ze všednosti. Laďa se chystá na své dlouho nacvičované vystoupení, ale jeho Božka tančí s rozesmátým Kájou. Ráno už bude všechno jinak než včera. Nebo ne?
    Žánry:DramaKomedie
    3
  • Dobrodružství pod postelí
    Dobrodružství pod postelí (1997)
    Film
    69%
    4
  • Případy detektivní kanceláře Ostrozrak
    Případy detektivní kanceláře Ostrozrak (2000)
    Seriál
    67%
    5
  • Malostranské humoresky
    Malostranské humoresky (1995)
    Film
    V hlavní roli absolventského smímku posluchačů FAMU Zdeňka Gawlika, Jana Pechy a Jaromíra Polišenského vystupuje Malá Strana. Mladí režiséři sáhli po stejnojmenné knize spisovatele "nerudovského údobí" Karla Pecky. Úvodní povídka Buldoček režiséra Zdeňka Gawlika vyznívá ze zbývajících snad nejslaběji. V druhé povídce Poslední štístko pana Žorže volil Jan Pecha tóny o poznání temnější. Depresivní "humoreska" o tragickém konci architekta ( Karel Heřmánek ), jehož poklidný život mezi hospodou a četnými milenkami rozvrátí nenápadně mokvající skvrna na stropě jeho "staromládeneckého" bytu, je postavena na absurditě osudu. Právě osud nakonec rozřeší Žoržovo dilema, zda se vystěhovat do ciziny, nebo zda zůstat na Malé Straně. V poslední povídce Garden-party s vernisáží Jaromíra Polišenského se objevil Josef Kemr ve svém posledním vystoupení před kamerou v roli spisovatele-disidenta, Arnošt Goldflam coby docent filozofie, Petr Nárožný, Ilja Racek a další. Příběh o vernisáži obrazů podobající se svou gurmánskou poživačností Menzelovým adaptacím Hrabala, se odehrává na jedné z malostranských zahrad, odkud je dobře zřetelné velkoměstské panorama.
    Žánry:DramaKomedie
    63%
    V hlavní roli absolventského smímku posluchačů FAMU Zdeňka Gawlika, Jana Pechy a Jaromíra Polišenského vystupuje Malá Strana. Mladí režiséři sáhli po stejnojmenné knize spisovatele "nerudovského údobí" Karla Pecky. Úvodní povídka Buldoček režiséra Zdeňka Gawlika vyznívá ze zbývajících snad nejslaběji. V druhé povídce Poslední štístko pana Žorže volil Jan Pecha tóny o poznání temnější. Depresivní "humoreska" o tragickém konci architekta ( Karel Heřmánek ), jehož poklidný život mezi hospodou a četnými milenkami rozvrátí nenápadně mokvající skvrna na stropě jeho "staromládeneckého" bytu, je postavena na absurditě osudu. Právě osud nakonec rozřeší Žoržovo dilema, zda se vystěhovat do ciziny, nebo zda zůstat na Malé Straně. V poslední povídce Garden-party s vernisáží Jaromíra Polišenského se objevil Josef Kemr ve svém posledním vystoupení před kamerou v roli spisovatele-disidenta, Arnošt Goldflam coby docent filozofie, Petr Nárožný, Ilja Racek a další. Příběh o vernisáži obrazů podobající se svou gurmánskou poživačností Menzelovým adaptacím Hrabala, se odehrává na jedné z malostranských zahrad, odkud je dobře zřetelné velkoměstské panorama.
    Žánry:DramaKomedie
    6
  • Bohéma
    Bohéma (2017)
    Seriál
    • VOYO
    • iVysílání
    Bylo jednou jedno studio na Barrandově, kterým prošly dějiny. Ve filmech, které se tam natáčely, hráli velikáni Národního divadla, komici, krasavice, lamači srdcí. Jejich osudy, dojemné, nespravedlivé i odsouzeníhodné, připomene Bohéma. „Málokdy se v našich dějinách skupina lidí pohybovala na tak tenké hranici mezi slávou, blahobytem a výstředním životem na jedné straně a koncentrákem, mučením a smrtí na straně druhé, mezi odbojem a zradou, mezi slávou a hanbou, jako tomu bylo u herců a filmařů z barrandovského studia za německé okupace během druhé světové války a následně i po Únoru čtyřicet osm,“ říká kreativní producent Jan Štern. „Bohéma je projekt o tom, že herci jsou lidé jako my, jenom mají jednu vadu – mají talent, kterým se vymykají. A všichni na to dojedou,“ doplňuje režisér Robert Sedláček. Hvězdy stříbrného plátna v Bohémě ztvární přední čeští herci, například David Novotný jako Jaroslav Marvan, Saša Rašilov jako Oldřich Nový nebo Vladimír Javorský coby Vlasta Burian. (Česká televize)
    58%
    Bylo jednou jedno studio na Barrandově, kterým prošly dějiny. Ve filmech, které se tam natáčely, hráli velikáni Národního divadla, komici, krasavice, lamači srdcí. Jejich osudy, dojemné, nespravedlivé i odsouzeníhodné, připomene Bohéma. „Málokdy se v našich dějinách skupina lidí pohybovala na tak tenké hranici mezi slávou, blahobytem a výstředním životem na jedné straně a koncentrákem, mučením a smrtí na straně druhé, mezi odbojem a zradou, mezi slávou a hanbou, jako tomu bylo u herců a filmařů z barrandovského studia za německé okupace během druhé světové války a následně i po Únoru čtyřicet osm,“ říká kreativní producent Jan Štern. „Bohéma je projekt o tom, že herci jsou lidé jako my, jenom mají jednu vadu – mají talent, kterým se vymykají. A všichni na to dojedou,“ doplňuje režisér Robert Sedláček. Hvězdy stříbrného plátna v Bohémě ztvární přední čeští herci, například David Novotný jako Jaroslav Marvan, Saša Rašilov jako Oldřich Nový nebo Vladimír Javorský coby Vlasta Burian. (Česká televize)
    7
  • Hezké chvilky bez záruky
    Hezké chvilky bez záruky (2006)
    Film
    • Canal+
    • SledovaniTV
    • DaFilms
    Tragikomedie, jak si nelze dělat iluze,v jejímž středu stojí postava psycholožky Hany, která se snaží řešit nejrůznější životní situace svých klientů, mladých i starých, bohatých i chudých, i duchem, do jejichž spletitých osudů se zapojuje také její vlastní životní příběh. Ve výrazných epizodách, v útržkovitém zachycení jednotlivých emociálních příběhů lásky opětované i neopětované, žárlivé i posesivní, zvrácené i altruistické, - všech těch touhou po lásce řízených osudů, které na sebe narážejí a vzájemně se proplétají i s životním příběhem samotné psycholožky - všech, které trápí potíže spojené se zaměstnáním, kteří trpí pocitem strachu, že neobstojí, díky nejrůznějším tlakům, příliš velkou zodpovědností, konflikty s kolegy, nejistotou pracovního místa, depresemi z pocitu přetížení i jednotvárností a nudou. Autoři chtějí postihnout celý rejstřík současné problematiky tak, aby v jejich spletité kumulaci vynikla směšnost i hrůza žabomyší existence mnohých z nás.
    Žánry:DramaKomedie
    50%
    Tragikomedie, jak si nelze dělat iluze,v jejímž středu stojí postava psycholožky Hany, která se snaží řešit nejrůznější životní situace svých klientů, mladých i starých, bohatých i chudých, i duchem, do jejichž spletitých osudů se zapojuje také její vlastní životní příběh. Ve výrazných epizodách, v útržkovitém zachycení jednotlivých emociálních příběhů lásky opětované i neopětované, žárlivé i posesivní, zvrácené i altruistické, - všech těch touhou po lásce řízených osudů, které na sebe narážejí a vzájemně se proplétají i s životním příběhem samotné psycholožky - všech, které trápí potíže spojené se zaměstnáním, kteří trpí pocitem strachu, že neobstojí, díky nejrůznějším tlakům, příliš velkou zodpovědností, konflikty s kolegy, nejistotou pracovního místa, depresemi z pocitu přetížení i jednotvárností a nudou. Autoři chtějí postihnout celý rejstřík současné problematiky tak, aby v jejich spletité kumulaci vynikla směšnost i hrůza žabomyší existence mnohých z nás.
    Žánry:DramaKomedie
    8
  • Smutek paní Šnajderové
    Smutek paní Šnajderové (2008)
    Film

    Děj filmu se odehrává v roce 1961, kdy partička studentů FAMU (Čech, Slovák, Albánec) natáčí v Českém Štemberku absolventský film o továrně na motorky. Konfrontace bohémství a vnímavosti mladých filmařů s českým venkovem, setkání s celou škálou postav (hrabě, šéf policejní stanice, ředitelka hotelu, předák ve fabrice ad.) tvoří jednu dějovou vrstvu příběhu. Další pak představuje osobní drama albánského studenta Lekeho, pocházejícího ze země zcela izolované od zbytku Evropy, rozpolceného pocitem sounáležitosti se svou vlastní a rodinou, zejména vazbou na matku, a okouzlením životním stylem, erotickou nevázaností a bezstarostností české "zlaté mládeže". Hrdinovo milostné vzplanutím ke zralé ženě, manželce policejního šéfa (Anna Geislerová), je další nosnou rovinou vyprávění, jehož epilog nás přenese do současnosti. Tehdy se Leke Seriani vrací do Čech už jako renomovaný albánský filmař a vydává se po stopách svých vzpomínek i osudové lásky.

    Žánry:Romantický
    48%

    Děj filmu se odehrává v roce 1961, kdy partička studentů FAMU (Čech, Slovák, Albánec) natáčí v Českém Štemberku absolventský film o továrně na motorky. Konfrontace bohémství a vnímavosti mladých filmařů s českým venkovem, setkání s celou škálou postav (hrabě, šéf policejní stanice, ředitelka hotelu, předák ve fabrice ad.) tvoří jednu dějovou vrstvu příběhu. Další pak představuje osobní drama albánského studenta Lekeho, pocházejícího ze země zcela izolované od zbytku Evropy, rozpolceného pocitem sounáležitosti se svou vlastní a rodinou, zejména vazbou na matku, a okouzlením životním stylem, erotickou nevázaností a bezstarostností české "zlaté mládeže". Hrdinovo milostné vzplanutím ke zralé ženě, manželce policejního šéfa (Anna Geislerová), je další nosnou rovinou vyprávění, jehož epilog nás přenese do současnosti. Tehdy se Leke Seriani vrací do Čech už jako renomovaný albánský filmař a vydává se po stopách svých vzpomínek i osudové lásky.

    Žánry:Romantický
    9
  • Zpráva o putování studentů Petra a Jakuba
    Zpráva o putování studentů Petra a Jakuba (2000)
    Film
    • SledovaniTV
    • DaFilms

    Psychologické drama režisérky a scénáristky Drahomíry Vihanové pojednávající o vině a trestu zavede diváky na slovenskou vesničku a až do vyumělkovaného studentského prostředí. Dvojici kamarádů, studentovi práva Petrovi, a studentovi filozofie Jakubovi zkříží jejich prázdninový výlet mladý Rom Imro a ovlivní tím výrazně jejich dosavadní hodnotový život. Imro totiž zabije svou dívku, která porušila slib věrnosti. A slib pro Imra znamená zákon. Imro bude muset stanout jak před soudem své komunity, tak před soudem klasickým. Jeho čin rozdmýchá diskuzi mezi Petrem a Jakubem, kteří se ve svých názorech na celou věc rozcházejí. Petr, jakožto budoucí právník, zastává názor, že okolnosti nic nemění na tom, že to byla vražda, zatímco Jakub vidí celou záležitost v širších souvislostech a ne tak jednoznačně. Zničí tato nenadálá událost přátelství obou mladých mužů nebo to ustojí?

    Žánry:Drama
    44%

    Psychologické drama režisérky a scénáristky Drahomíry Vihanové pojednávající o vině a trestu zavede diváky na slovenskou vesničku a až do vyumělkovaného studentského prostředí. Dvojici kamarádů, studentovi práva Petrovi, a studentovi filozofie Jakubovi zkříží jejich prázdninový výlet mladý Rom Imro a ovlivní tím výrazně jejich dosavadní hodnotový život. Imro totiž zabije svou dívku, která porušila slib věrnosti. A slib pro Imra znamená zákon. Imro bude muset stanout jak před soudem své komunity, tak před soudem klasickým. Jeho čin rozdmýchá diskuzi mezi Petrem a Jakubem, kteří se ve svých názorech na celou věc rozcházejí. Petr, jakožto budoucí právník, zastává názor, že okolnosti nic nemění na tom, že to byla vražda, zatímco Jakub vidí celou záležitost v širších souvislostech a ne tak jednoznačně. Zničí tato nenadálá událost přátelství obou mladých mužů nebo to ustojí?

    Žánry:Drama
    10
  • Nemocnice na kraji města po dvaceti letech
    Nemocnice na kraji města po dvaceti letech (2003)
    Seriál
    Natočit pokračování seriálu Nemocnice na kraji města po dvaceti letech vyžadovalo získat souhlas hlavních 13 protagonistů, kteří hráli v předcházejících sériích. Iniciátorem pokračování Nemocnice byl dr. Borek Severa ze společnosti MediaConsulting, který získal souhlas Magdaleny Dietlové jako dědičky práv na seriálové postavy Jaroslava Dietla. Ta si ve smlouvě vymínila, že bude předem seznámena se scénáři a odsouhlasí hlavní tvůrce seriálu: scenáristu, dramaturga, režiséra a hudebního skladatele. Jejím zástupcem se stal někdejší producent seriálu Ivo Mathé. Pokračování původně měla realizovat TV NOVA (prvních několik dílů bylo napsáno pro ČNTS), dramaturgem byl režisér Jaroslav Dudek. Po rozchodu ČNTS a TV NOVA odkoupila Česká televize prostřednictvím společnosti dr. B. Severy práva. V České televizi se pokračování Nemocnice začalo realizovat v tvůrčí skupině Alice Nemanské a Heleny Slavíkové, dokončeno bylo v Centru dramatické tvorby. Dramaturgy seriálu za ČT jsou Ivo Pelant a Helena Slavíková. (oficiální text distributora)
    Žánry:Drama
    38%
    Natočit pokračování seriálu Nemocnice na kraji města po dvaceti letech vyžadovalo získat souhlas hlavních 13 protagonistů, kteří hráli v předcházejících sériích. Iniciátorem pokračování Nemocnice byl dr. Borek Severa ze společnosti MediaConsulting, který získal souhlas Magdaleny Dietlové jako dědičky práv na seriálové postavy Jaroslava Dietla. Ta si ve smlouvě vymínila, že bude předem seznámena se scénáři a odsouhlasí hlavní tvůrce seriálu: scenáristu, dramaturga, režiséra a hudebního skladatele. Jejím zástupcem se stal někdejší producent seriálu Ivo Mathé. Pokračování původně měla realizovat TV NOVA (prvních několik dílů bylo napsáno pro ČNTS), dramaturgem byl režisér Jaroslav Dudek. Po rozchodu ČNTS a TV NOVA odkoupila Česká televize prostřednictvím společnosti dr. B. Severy práva. V České televizi se pokračování Nemocnice začalo realizovat v tvůrčí skupině Alice Nemanské a Heleny Slavíkové, dokončeno bylo v Centru dramatické tvorby. Dramaturgy seriálu za ČT jsou Ivo Pelant a Helena Slavíková. (oficiální text distributora)
    Žánry:Drama
    11