Leon Ericksen: Nejlepší filmy
a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Leon Ericksen: Filmy a seriály

  • Cheech and Chong: Up in Smoke
    Cheech and Chong: Up in Smoke (1978)
    Film
    Profesionální huliči Cheech Marin a Tommy Chong se dávají dohromady v komedii Stoupat jak dým, která sleduje tuhle značně sjetou dvojici na okružní cestě po Kalifornii. Ačkoli je jejich cílem sehnat jen trochu trávy, nakonec jsou omylem deportováni do Mexika. Zoufale se odtamtud snaží dostat domů, a proto přistoupí na nabídku, že převezou přes hranice káru plnou marihuany. Podaří se jim to ale stihnout dřív, než všechno vyhulí? Po cestě navíc naberou dvě stopařky a jakousi šťastnou náhodou se jim vždy podaří setřást poldy, kteří jsou jim - zcela nepovšimnuti - celou tu dobu v patách.
    74%
    Profesionální huliči Cheech Marin a Tommy Chong se dávají dohromady v komedii Stoupat jak dým, která sleduje tuhle značně sjetou dvojici na okružní cestě po Kalifornii. Ačkoli je jejich cílem sehnat jen trochu trávy, nakonec jsou omylem deportováni do Mexika. Zoufale se odtamtud snaží dostat domů, a proto přistoupí na nabídku, že převezou přes hranice káru plnou marihuany. Podaří se jim to ale stihnout dřív, než všechno vyhulí? Po cestě navíc naberou dvě stopařky a jakousi šťastnou náhodou se jim vždy podaří setřást poldy, kteří jsou jim - zcela nepovšimnuti - celou tu dobu v patách.
    1
  • MASH
    MASH (1970)
    Film
    • Google Play
    • iTunes
    • SWEET.TV
    72%
    2
  • Medium Cool
    Medium Cool (1969)
    Film

    John Cassellis je skúsený televízny reportér, ktorý neváha pre dobrý záber nastaviť vlastný krk. So svojou kamerou sleduje rasové napätie v getách a verí, že pravdivý obraz skutočnosti môže realitu zmeniť. Keď sa dozvie, že televízny kanál, pre ktorý pracuje, poskytuje jeho zábery FBI pri hľadaní podozrivých, musí sa vysporiadať s vlastným svedomím. Keď protestuje, je prepustený a vyberie sa aj s kamerou na národný konvent demokratov v Chicagu.
    Film kameramana a režiséra Haskella Wexlera, inšpirovaný úvahami filozofa médií Marshalla McLuhana, využíva miešanie postupov hraného a dokumentárneho filmu a reflektuje vplyv informačných médií na modernú spoločnosť. Na MFF v Mannheime získal Veľkú cenu ex aeqo spolu so slovenským filmom 322 od režiséra Dušana Hanáka.

    69%

    John Cassellis je skúsený televízny reportér, ktorý neváha pre dobrý záber nastaviť vlastný krk. So svojou kamerou sleduje rasové napätie v getách a verí, že pravdivý obraz skutočnosti môže realitu zmeniť. Keď sa dozvie, že televízny kanál, pre ktorý pracuje, poskytuje jeho zábery FBI pri hľadaní podozrivých, musí sa vysporiadať s vlastným svedomím. Keď protestuje, je prepustený a vyberie sa aj s kamerou na národný konvent demokratov v Chicagu.
    Film kameramana a režiséra Haskella Wexlera, inšpirovaný úvahami filozofa médií Marshalla McLuhana, využíva miešanie postupov hraného a dokumentárneho filmu a reflektuje vplyv informačných médií na modernú spoločnosť. Na MFF v Mannheime získal Veľkú cenu ex aeqo spolu so slovenským filmom 322 od režiséra Dušana Hanáka.

    3
  • Lidé deště
    Lidé deště (1969)
    Film

    Mladá žena Natalie jednoho dne brzy ráno nasedne do auta a tajně odjede od svého manžela. Teprve v telefonu mu zkouší vysvětlit, co ji k útěku vedlo. Je těhotná, ale není si jistá, zda je v manželství šťastná, ani zda vůbec chce mít dítě. Nechce se pořád o někoho starat, chce být aspoň na krátkou dobu jen sama sebou. Po cestě zastaví Natalie osamělému stopaři Jimmymu, přezdívanému Killer. Mladík je bývalým hráčem amerického fotbalu a utrpěl zranění hlavy. Navzdory zabijácké přezdívce je to dobrák od kosti, avšak kvůli poranění mozku není soběstačný. Natalie se mu pokusí pomoct s hledáním práce, avšak jejich pokus ztroskotá. Ani na útěku od rodinných povinností tedy Natalie nenachází vytouženou chvíli volnosti. A tak ji zkusí najít v náruči chlapáckého policisty Gordona... V jednom ze svých raných filmů se Francis Ford Coppola zaměřil na pocity vnitřně osamělé hrdinky ze středních vrstev. Na rozdíl od předchozí generace žen se Natalie snaží nalézt vlastní cestu životem. Jelikož se však nenaučila rozpoznat, co sama chce, zoufale ve svém hledání selhává. Ve skutečnosti není schopná unést tíhu zodpovědnosti a pokouší se od ní utéct. Dnes můžeme tento Coppolův snímek zařadit mezi road-movie, avšak je zajímavé, že jej autor natáčel v době, kdy ještě neměl premiéru průlomový film tohoto žánru Bezstarostná jízda.

    67%

    Mladá žena Natalie jednoho dne brzy ráno nasedne do auta a tajně odjede od svého manžela. Teprve v telefonu mu zkouší vysvětlit, co ji k útěku vedlo. Je těhotná, ale není si jistá, zda je v manželství šťastná, ani zda vůbec chce mít dítě. Nechce se pořád o někoho starat, chce být aspoň na krátkou dobu jen sama sebou. Po cestě zastaví Natalie osamělému stopaři Jimmymu, přezdívanému Killer. Mladík je bývalým hráčem amerického fotbalu a utrpěl zranění hlavy. Navzdory zabijácké přezdívce je to dobrák od kosti, avšak kvůli poranění mozku není soběstačný. Natalie se mu pokusí pomoct s hledáním práce, avšak jejich pokus ztroskotá. Ani na útěku od rodinných povinností tedy Natalie nenachází vytouženou chvíli volnosti. A tak ji zkusí najít v náruči chlapáckého policisty Gordona... V jednom ze svých raných filmů se Francis Ford Coppola zaměřil na pocity vnitřně osamělé hrdinky ze středních vrstev. Na rozdíl od předchozí generace žen se Natalie snaží nalézt vlastní cestu životem. Jelikož se však nenaučila rozpoznat, co sama chce, zoufale ve svém hledání selhává. Ve skutečnosti není schopná unést tíhu zodpovědnosti a pokouší se od ní utéct. Dnes můžeme tento Coppolův snímek zařadit mezi road-movie, avšak je zajímavé, že jej autor natáčel v době, kdy ještě neměl premiéru průlomový film tohoto žánru Bezstarostná jízda.

    4
  • Trip
    Trip (1967)
    Film
    64%
    5
  • Last Movie, The
    Last Movie, The (1971)
    Film

    Po fenomenálním úspěchu snímku Bezstarostná jízda režíruje Dennis Hopper v Peru alegorii s titulem Poslední film. Toto dílo většina recenzentů odmítla jako zmatené, někteří jím však byli naopak nadšení. Na rozdíl od Bezstarostné jízdy netočil však Hopper Poslední film pro polonezávislou produkci, nýbrž pro studio Universal, a to požadovalo komerční změny, které Hopper kategoricky odmítl provést. V důsledku toho se snímek Poslední film promítal v USA jen 14 dnů v pouhých třech kinech, vzápětí byl stažen z distribuce a Hollywood na Hoppera uvrhl klatbu. Jedním z hlavních motivů ironické alegorie Poslední film je natáčení drsného westernu o Billym the Kidovi. Když američtí filmaři končí s prací v peruánských horách, místní andští Indiáni, kteří byli dosud jen pozorovateli, začínají napodobovat chování herců. Při svých zápasech používají však skutečné zbraně a ostrou munici a na kaskadérovi Kansasovi (Dennis Hopper) nakonec požadují, aby se doopravdy nechal oběsit. Godardovskou estetikou i americkou undergroundovou avantgardou poznamenaný snímek mísí rituál, fikci, realitu a fantazii a je drze rebelskou úvahou o realitě a iluzornosti filmu, který nás odvádí od poctivého prožívání skutečných lidských dramat a stává se vlastně jedním z nástrojů společenské korupce. Poslední film je také satirou na styl celé řady amerických filmů včetně Bezstarostné jízdy, jejích rockových a motocyklových souvislostí.

    Žánry:DramaSatira
    60%

    Po fenomenálním úspěchu snímku Bezstarostná jízda režíruje Dennis Hopper v Peru alegorii s titulem Poslední film. Toto dílo většina recenzentů odmítla jako zmatené, někteří jím však byli naopak nadšení. Na rozdíl od Bezstarostné jízdy netočil však Hopper Poslední film pro polonezávislou produkci, nýbrž pro studio Universal, a to požadovalo komerční změny, které Hopper kategoricky odmítl provést. V důsledku toho se snímek Poslední film promítal v USA jen 14 dnů v pouhých třech kinech, vzápětí byl stažen z distribuce a Hollywood na Hoppera uvrhl klatbu. Jedním z hlavních motivů ironické alegorie Poslední film je natáčení drsného westernu o Billym the Kidovi. Když američtí filmaři končí s prací v peruánských horách, místní andští Indiáni, kteří byli dosud jen pozorovateli, začínají napodobovat chování herců. Při svých zápasech používají však skutečné zbraně a ostrou munici a na kaskadérovi Kansasovi (Dennis Hopper) nakonec požadují, aby se doopravdy nechal oběsit. Godardovskou estetikou i americkou undergroundovou avantgardou poznamenaný snímek mísí rituál, fikci, realitu a fantazii a je drze rebelskou úvahou o realitě a iluzornosti filmu, který nás odvádí od poctivého prožívání skutečných lidských dramat a stává se vlastně jedním z nástrojů společenské korupce. Poslední film je také satirou na styl celé řady amerických filmů včetně Bezstarostné jízdy, jejích rockových a motocyklových souvislostí.

    Žánry:DramaSatira
    6
  • Mahogany
    Mahogany (1975)
    Film
    60%
    7
  • Iceman
    Iceman (1984)
    Film
    Titulní postavou příběhu je pravěký člověk, kterého poprvé uvidíte, jak se potuluje krajinou, která se zdá být jeho přirozeným světem hluboko v minulosti. Opak je však pravdou. Jde o kontrolované uměle vytvořené prostředí, jakousi obrovskou vědeckou laboratoř, kam vědci umístili pračlověka, kterého vědecká expedice nedlouho předtím objevila v Arktidě zamrzlého v ledovém bloku. Když se ho pak pokusili v laboratoři rozmrazit, zjistili ke svému údivu, že muž ještě stále žije, že byl pouze dokonale hibernován. Proto vytvoří podmínky, aby ho mohli studovat a proniknout tak do tajů života před čtyřiceti tisíci lety. V čele vědců stojí doktor Stanley Shephard a doktorka Diane Bradyová, kteří doufají, že se jim časem s pračlověkem, kterému začnou říkat Charlie, podaří promluvit, i když to chtějí každý z jiného důvodu. Zatímco Shephard doufá, že pronikne do tajemství života pravěkých lidí, doktorka Bradyová zase doufá, že se jí podaří odhalit tajemství bezpečné kryogenizace, která by umožnila udržet buňky lidského těla při životě dlouhá staletí. Jenže jsou tu i další vědci a ti mají zcela jiné, značně drastičtější plány. Chtějí totiž pravěkého muže rozpitvat a důkladně prozkoumat jeho stavbu a vnitřnosti. Shephard se musí rozhodnout a nakonec se postaví na jeho stranu, proti těm, kteří ho chtějí ve jménu vědy zabít. S pomocí Sheparda a Bradyové se Charliemu podaří uprchnout, velmi brzy si však každý z nich uvědomí, že v moderním světě není pro pravěkého člověka žádné místo.
    Žánry:DramaSci-fi
    57%
    Titulní postavou příběhu je pravěký člověk, kterého poprvé uvidíte, jak se potuluje krajinou, která se zdá být jeho přirozeným světem hluboko v minulosti. Opak je však pravdou. Jde o kontrolované uměle vytvořené prostředí, jakousi obrovskou vědeckou laboratoř, kam vědci umístili pračlověka, kterého vědecká expedice nedlouho předtím objevila v Arktidě zamrzlého v ledovém bloku. Když se ho pak pokusili v laboratoři rozmrazit, zjistili ke svému údivu, že muž ještě stále žije, že byl pouze dokonale hibernován. Proto vytvoří podmínky, aby ho mohli studovat a proniknout tak do tajů života před čtyřiceti tisíci lety. V čele vědců stojí doktor Stanley Shephard a doktorka Diane Bradyová, kteří doufají, že se jim časem s pračlověkem, kterému začnou říkat Charlie, podaří promluvit, i když to chtějí každý z jiného důvodu. Zatímco Shephard doufá, že pronikne do tajemství života pravěkých lidí, doktorka Bradyová zase doufá, že se jí podaří odhalit tajemství bezpečné kryogenizace, která by umožnila udržet buňky lidského těla při životě dlouhá staletí. Jenže jsou tu i další vědci a ti mají zcela jiné, značně drastičtější plány. Chtějí totiž pravěkého muže rozpitvat a důkladně prozkoumat jeho stavbu a vnitřnosti. Shephard se musí rozhodnout a nakonec se postaví na jeho stranu, proti těm, kteří ho chtějí ve jménu vědy zabít. S pomocí Sheparda a Bradyové se Charliemu podaří uprchnout, velmi brzy si však každý z nich uvědomí, že v moderním světě není pro pravěkého člověka žádné místo.
    Žánry:DramaSci-fi
    8
  • Divocí andělé
    Divocí andělé (1966)
    Film
    Snímek režiséra Rogera Cormana a spoluautora scénáře a střihače Petera Bogdanoviche o motorkářském gangu si svým neotřelým dokumentaristickým stylem získal uznání evropských kritiků. Peter Fonda se zde objevuje jako Heavenly Blues, vůdce divoké skupiny v kůži oděných motorkářů. Když se jeho nejlepší kamarád Loser (Bruce Dern) zraní během pokusu ukrást policejní motocykl, jeho kamarádi z gangu jej ve vážném stavu a pod vlivem léků odvezou z nemocnice, přičemž znásilní černošskou zdravotní sestru a celé místo zdemolují. Blues a jeho přátelé věří, že Losera vytrhli ze zajetí, ten však zanedlouho po útěku umírá. Pohřeb v místním malém kostele se zvrhne v alkoholovou a drogovou orgii. Když však gang musí čelit rozlíceným místním obyvatelům, všichni prchnou a Blues zůstává před zákonem stát zcela osamocen. Další role ztvárnily Nancy Sinatra (dcera slavného zpěváka Franka Sinatry) a tehdy těhotná manželka Bruce Derna Diane Ladd. Snímku dodali autenticitu také skuteční motorkáři z gangu Hells Angels.
    57%
    Snímek režiséra Rogera Cormana a spoluautora scénáře a střihače Petera Bogdanoviche o motorkářském gangu si svým neotřelým dokumentaristickým stylem získal uznání evropských kritiků. Peter Fonda se zde objevuje jako Heavenly Blues, vůdce divoké skupiny v kůži oděných motorkářů. Když se jeho nejlepší kamarád Loser (Bruce Dern) zraní během pokusu ukrást policejní motocykl, jeho kamarádi z gangu jej ve vážném stavu a pod vlivem léků odvezou z nemocnice, přičemž znásilní černošskou zdravotní sestru a celé místo zdemolují. Blues a jeho přátelé věří, že Losera vytrhli ze zajetí, ten však zanedlouho po útěku umírá. Pohřeb v místním malém kostele se zvrhne v alkoholovou a drogovou orgii. Když však gang musí čelit rozlíceným místním obyvatelům, všichni prchnou a Blues zůstává před zákonem stát zcela osamocen. Další role ztvárnily Nancy Sinatra (dcera slavného zpěváka Franka Sinatry) a tehdy těhotná manželka Bruce Derna Diane Ladd. Snímku dodali autenticitu také skuteční motorkáři z gangu Hells Angels.
    9
  • Podlomená vůle
    Podlomená vůle (1968)
    Film
    Jennie přijíždí do San Franciska, aby našla svého bratra, hipíka Stevea. V jedné kavárně se setká se Stoneym, který jí pomůže brášku hledat. Stoney jej totiž zná z doby svých pokusů založit rokenrolovou kapelu. Stoney a jeho kamarádi pak promění tradičně vychovanou dívku v pohodovou a přitažlivou dceru květin a spolu s hipíkem Davem hledají Stevea v psychedelických zákoutích hippie komunity v Haight-Ashbury. Davea ale srazí a zabije auto, když v drogovém opojení bloudí po ulicích. LSD, marihuana a celkově dobré i špatné stránky životního stylu hippies jsou v tomto snímku vykresleny přesně a bez despektu či naopak glorifikace. Soundtrack k filmu je pak přímo hudebním klenotem, na němž nechybí ani mezinárodní hit Incense and Peppermints skupiny Strawberry Alarm Clock, jenž v listopadu 1967 ovládl hitparády. Dále přispěly kapely Seeds, Storybook nebo Boenzee Cryque. Toto vydařené svědectví jedné éry v režii Richarda Rushe produkoval Dick Clark, jenž bývá označován za nejstaršího teenagera na světě.
    57%
    Jennie přijíždí do San Franciska, aby našla svého bratra, hipíka Stevea. V jedné kavárně se setká se Stoneym, který jí pomůže brášku hledat. Stoney jej totiž zná z doby svých pokusů založit rokenrolovou kapelu. Stoney a jeho kamarádi pak promění tradičně vychovanou dívku v pohodovou a přitažlivou dceru květin a spolu s hipíkem Davem hledají Stevea v psychedelických zákoutích hippie komunity v Haight-Ashbury. Davea ale srazí a zabije auto, když v drogovém opojení bloudí po ulicích. LSD, marihuana a celkově dobré i špatné stránky životního stylu hippies jsou v tomto snímku vykresleny přesně a bez despektu či naopak glorifikace. Soundtrack k filmu je pak přímo hudebním klenotem, na němž nechybí ani mezinárodní hit Incense and Peppermints skupiny Strawberry Alarm Clock, jenž v listopadu 1967 ovládl hitparády. Dále přispěly kapely Seeds, Storybook nebo Boenzee Cryque. Toto vydařené svědectví jedné éry v režii Richarda Rushe produkoval Dick Clark, jenž bývá označován za nejstaršího teenagera na světě.
    10