6.0

Francesca De Sapio: Filmy a seriály

  • Kmotr II
    Kmotr II (1974)
    FilmRole: mladá máma Corleoneová (jako Francesca de Sapio)
    • SkyShowtime
    • Google Play
    • iTunes
    • +2
    Jsme větší než U. S. Steel. Al Pacino a Robert De Niro v hlavních rolích pokračování slavné mafiánské ságy, oceněné šesti Oscary. Mimořádný úspěch Kmotra (1972) ve světových kinech logicky vedl k okamžitým úvahám o natočení pokračování, k němuž koneckonců vybízel i relativně otevřený konec originálu. Coppola, který tímto snímkem získal v Hollywoodu nesmírný respekt, ovšem nejdřív svého vlivu využil k realizaci osobního projektu Rozhovor (vyznamenaného mj. Zlatou palmou na MFF v Cannes, ale komerčně neúspěšného). Scénář Kmotra II, jenž je znovu společným dílem autora původní předlohy a režiséra, rozvíjí dvě dějové linie. Další osudy nového kmotra Michaela Corleona (Al Pacino), ovládajícího své impérium z rozsáhlého sídla v nevadském Lake Tahoe. A začátky mladého Vita Corleona (Robert De Niro) v New Yorku 20. let, jež jsou obsaženy i v Puzově původní knize. Michael musí čelit nejen svým konkurentům z podsvětí, zejména Hymanu Rothovi (pozoruhodná kreace slavného hereckého pedagoga Lee Strasberga), který využívá informací zhrzeného Michaelova bratra Freda (John Cazale), ale také zvýšenému zájmu orgánů spravedlnosti, jež v průběhu druhé poloviny 50. let, kdy se Kmotr II odehrává, zintenzivnily svou kampaň proti organizovanému zločinu. Michael své obchodní zájmy uhájí, přes nedobrovolné opuštění hazardních aktivit na revoluční Kubě, ovšem cena je vysoká. Předčasně zestárlý, zahořklý kmotr je ještě nelítostnějším šéfem než jeho otec, ale rodinné vazby, tvořící páteř prvního filmu, zmizely. Michael zůstává osamocený. Bez bratra, kterého nechal zabít, i bez manželky, která od něho odešla. Kmotr II je stejně výjimečným dílem jako originál, na který navazuje. Mnozí dokonce tvrdí, že lepším. Coppola se tu jako režisér představuje ve špičkové formě, navíc posílené neotřesitelným postavením režisérské hvězdy. Už nemusel bojovat o výši rozpočtu jako v případě prvního filmu (který se z finančních důvodů měl původně odehrávat v současnosti), ani o herce, jež hodlal angažovat. Ve všem měl naprosto volnou ruku. Prozřetelným se ukázalo obsazení málo známého Roberta De Nira jako mladého Vita Corleona, jehož elektrizující herectví tu získává na přesvědčivosti také citlivým využitím sicilského dialektu, který v raných scénách nahrazuje angličtinu. Jeho osud v nové zemi, kam musel uprchnout ze sicilské vesničky, jež mu dala jméno, ostře kontrastuje s údělem jeho syna. Vito buduje svoji pozici prakticky z ničeho, dokáže využít každé příležitosti, neštítí se násilných prostředků, pokud je považuje za nutné a efektivní, ale základem je pro něho rodina. Pokračování Kmotra se stalo prvním "sequelem", který získal Cenu Akademie za nejlepší film. Nezůstalo ovšem u jediného Oscara. Kmotr II v tomto ohledu překonal originál celkem se šesti soškami; další cenu mu Akademie udělila za nejlepší režii (ta Coppolovi v prvním případě unikla ve prospěch Boba Fosseho za Kabaret), scénář, výpravu, hudbu (slavný italský skladatel Nino Rota, opominutý u prvního dílu kvůli zařazení již použitých motivů z jiného filmu, tady spolupracoval s režisérovým otcem Carminem Coppolou) a konečně za fenomenální De Nirův výkon ve vedlejší roli. (Česká televize)
    90%
    Jsme větší než U. S. Steel. Al Pacino a Robert De Niro v hlavních rolích pokračování slavné mafiánské ságy, oceněné šesti Oscary. Mimořádný úspěch Kmotra (1972) ve světových kinech logicky vedl k okamžitým úvahám o natočení pokračování, k němuž koneckonců vybízel i relativně otevřený konec originálu. Coppola, který tímto snímkem získal v Hollywoodu nesmírný respekt, ovšem nejdřív svého vlivu využil k realizaci osobního projektu Rozhovor (vyznamenaného mj. Zlatou palmou na MFF v Cannes, ale komerčně neúspěšného). Scénář Kmotra II, jenž je znovu společným dílem autora původní předlohy a režiséra, rozvíjí dvě dějové linie. Další osudy nového kmotra Michaela Corleona (Al Pacino), ovládajícího své impérium z rozsáhlého sídla v nevadském Lake Tahoe. A začátky mladého Vita Corleona (Robert De Niro) v New Yorku 20. let, jež jsou obsaženy i v Puzově původní knize. Michael musí čelit nejen svým konkurentům z podsvětí, zejména Hymanu Rothovi (pozoruhodná kreace slavného hereckého pedagoga Lee Strasberga), který využívá informací zhrzeného Michaelova bratra Freda (John Cazale), ale také zvýšenému zájmu orgánů spravedlnosti, jež v průběhu druhé poloviny 50. let, kdy se Kmotr II odehrává, zintenzivnily svou kampaň proti organizovanému zločinu. Michael své obchodní zájmy uhájí, přes nedobrovolné opuštění hazardních aktivit na revoluční Kubě, ovšem cena je vysoká. Předčasně zestárlý, zahořklý kmotr je ještě nelítostnějším šéfem než jeho otec, ale rodinné vazby, tvořící páteř prvního filmu, zmizely. Michael zůstává osamocený. Bez bratra, kterého nechal zabít, i bez manželky, která od něho odešla. Kmotr II je stejně výjimečným dílem jako originál, na který navazuje. Mnozí dokonce tvrdí, že lepším. Coppola se tu jako režisér představuje ve špičkové formě, navíc posílené neotřesitelným postavením režisérské hvězdy. Už nemusel bojovat o výši rozpočtu jako v případě prvního filmu (který se z finančních důvodů měl původně odehrávat v současnosti), ani o herce, jež hodlal angažovat. Ve všem měl naprosto volnou ruku. Prozřetelným se ukázalo obsazení málo známého Roberta De Nira jako mladého Vita Corleona, jehož elektrizující herectví tu získává na přesvědčivosti také citlivým využitím sicilského dialektu, který v raných scénách nahrazuje angličtinu. Jeho osud v nové zemi, kam musel uprchnout ze sicilské vesničky, jež mu dala jméno, ostře kontrastuje s údělem jeho syna. Vito buduje svoji pozici prakticky z ničeho, dokáže využít každé příležitosti, neštítí se násilných prostředků, pokud je považuje za nutné a efektivní, ale základem je pro něho rodina. Pokračování Kmotra se stalo prvním "sequelem", který získal Cenu Akademie za nejlepší film. Nezůstalo ovšem u jediného Oscara. Kmotr II v tomto ohledu překonal originál celkem se šesti soškami; další cenu mu Akademie udělila za nejlepší režii (ta Coppolovi v prvním případě unikla ve prospěch Boba Fosseho za Kabaret), scénář, výpravu, hudbu (slavný italský skladatel Nino Rota, opominutý u prvního dílu kvůli zařazení již použitých motivů z jiného filmu, tady spolupracoval s režisérovým otcem Carminem Coppolou) a konečně za fenomenální De Nirův výkon ve vedlejší roli. (Česká televize)
    1
  • 2
  • 3
  • Tetro
    Tetro (2009)
    FilmRole: Amalia
    • Filmbox+
    65%
    4
  • Ciao maschio
    Ciao maschio (1977)
    Film
    Odvážne i vtipné podobenstvo o stave ľudskej civilizácie sa odohráva v New Yorku. Mladý muž Lafayette pracuje ako osvetľovač v malej divadelnej skupine radikálnych feministiek. Tie experimentujú s rodovými úlohami a v rámci prípravy na svoju ďalšiu divadelnú inscenáciu musia pochopiť a osvojiť si násilný mužský naturel. Ich experimentu padne za obeť práve úbohý Lafayette, ktorého znásilnia. Osud však chcel, aby sa jedna z feministiek, Angelica, do Lafayetta zamilovala a čoskoro z nich je pár. Lafayette jedného dňa počas prechádzky na pláži naďabí na obrovský kostým King Konga. V ňom sa skrýva opustené šimpanzie mláďa. Mladík sa ho ujme s otcovskou láskou a vytvorí tak netradičnú rodinu. Akú šancu na prežitie má tento jeho absurdný plán?
    Marco Ferreri príznačne provokujúco stvárnil dilemu modeného človeka, rozpolteného medzi zvieracím a intelektuálnym pólom svojej existencie, medzi telesnou a spirituálnou podstatou. Jeho úvaha o smerovaní ľudstva je temná, no nechýba jej absurdný humor a ani trocha nádeje. Na MFF Cannes za film získal Zvláštnu cenu poroty.
    64%
    Odvážne i vtipné podobenstvo o stave ľudskej civilizácie sa odohráva v New Yorku. Mladý muž Lafayette pracuje ako osvetľovač v malej divadelnej skupine radikálnych feministiek. Tie experimentujú s rodovými úlohami a v rámci prípravy na svoju ďalšiu divadelnú inscenáciu musia pochopiť a osvojiť si násilný mužský naturel. Ich experimentu padne za obeť práve úbohý Lafayette, ktorého znásilnia. Osud však chcel, aby sa jedna z feministiek, Angelica, do Lafayetta zamilovala a čoskoro z nich je pár. Lafayette jedného dňa počas prechádzky na pláži naďabí na obrovský kostým King Konga. V ňom sa skrýva opustené šimpanzie mláďa. Mladík sa ho ujme s otcovskou láskou a vytvorí tak netradičnú rodinu. Akú šancu na prežitie má tento jeho absurdný plán?
    Marco Ferreri príznačne provokujúco stvárnil dilemu modeného človeka, rozpolteného medzi zvieracím a intelektuálnym pólom svojej existencie, medzi telesnou a spirituálnou podstatou. Jeho úvaha o smerovaní ľudstva je temná, no nechýba jej absurdný humor a ani trocha nádeje. Na MFF Cannes za film získal Zvláštnu cenu poroty.
    5
  • 6
  • Uprchlík
    Uprchlík (2003)
    FilmRole: Massimo's Mother
    57%
    7
  • 8
  • Osmnáctý anděl
    Osmnáctý anděl (1998)
    FilmRole: Gabriella
    Pätnásťročná Lucy Stantonová prežíva šťastné okamihy, keď dostane atraktívnu ponuku - účasť na kurze modeliek v Ríme. Súčasne ju zasiahne nečakaná rana, jej matka je nájdená mŕtva pod vežou s astronomickými hodinami. Polícia sa domnieva, že spáchala samovraždu. Pozostalá rodina sa s touto tragickou udalosťou len veľmi ťažko vyrovnáva. Lucy požiada otca, aby s ňou vycestoval do Talianska za prácou. Po prudkej výmene názorov sa nakoniec rozhodne svojej jedinej dcérke vyhovieť. Ubytujú sa v starej usadlosti a ich sprievodcami po krajine sú Gabriella a Florian mladý fotograf. Hugh sa po istom čase odhodlá nazrieť do manželkiných osobných vecí, medzi ktorými objaví čudné zápisky a články, o ľuďoch, zaoberajúcich sa okultnými rituálmi. Hugh postupne dospeje k záveru, že smrť jeho manželky nebola náhodná. Stala sa súčasťou zvráteného rituálu a najhoršie na tom je, že Lucy sa má stať jeho ďalšou obeťou...
    49%
    Pätnásťročná Lucy Stantonová prežíva šťastné okamihy, keď dostane atraktívnu ponuku - účasť na kurze modeliek v Ríme. Súčasne ju zasiahne nečakaná rana, jej matka je nájdená mŕtva pod vežou s astronomickými hodinami. Polícia sa domnieva, že spáchala samovraždu. Pozostalá rodina sa s touto tragickou udalosťou len veľmi ťažko vyrovnáva. Lucy požiada otca, aby s ňou vycestoval do Talianska za prácou. Po prudkej výmene názorov sa nakoniec rozhodne svojej jedinej dcérke vyhovieť. Ubytujú sa v starej usadlosti a ich sprievodcami po krajine sú Gabriella a Florian mladý fotograf. Hugh sa po istom čase odhodlá nazrieť do manželkiných osobných vecí, medzi ktorými objaví čudné zápisky a články, o ľuďoch, zaoberajúcich sa okultnými rituálmi. Hugh postupne dospeje k záveru, že smrť jeho manželky nebola náhodná. Stala sa súčasťou zvráteného rituálu a najhoršie na tom je, že Lucy sa má stať jeho ďalšou obeťou...
    9
  • Červené jako krev
    Červené jako krev (1989)
    FilmRole: Rosa Collogero

    Sága Červené jako krev se odehrává v severní Kalifornii koncem 19. století a vypráví o utlačovaných italských vinařích. V hlavních rolích se objevují kromě jiných sourozenci Eric a Julia Robertsovi. Robustní italský patriarcha Sebastian Collogero (Giancarlo Giannini) bojuje s majitelem železničářské společnosti Williamem Bradfordem Berriganem (Dennis Hopper), aby jeho zemi nepohltila Berriganova společnost. Sebastianův odvážný syn Marco (Eric Roberts) se zamiluje do Angeliky (Lara Harris), dcery jejich rivalů, a o boj se železničářskou společností se zprvu příliš nezajímá. To však jen do chvíle, kdy Berriganovi pochopové před očima jeho sestry Marie (Julia Roberts) mučí a nakonec zabijí jeho otce Sebastiana. Marco se dává dohromady s několika přáteli a organizuje pomstu Berriganovi i jeho impériu. Válka začíná...

    Žánry:Drama
    44%

    Sága Červené jako krev se odehrává v severní Kalifornii koncem 19. století a vypráví o utlačovaných italských vinařích. V hlavních rolích se objevují kromě jiných sourozenci Eric a Julia Robertsovi. Robustní italský patriarcha Sebastian Collogero (Giancarlo Giannini) bojuje s majitelem železničářské společnosti Williamem Bradfordem Berriganem (Dennis Hopper), aby jeho zemi nepohltila Berriganova společnost. Sebastianův odvážný syn Marco (Eric Roberts) se zamiluje do Angeliky (Lara Harris), dcery jejich rivalů, a o boj se železničářskou společností se zprvu příliš nezajímá. To však jen do chvíle, kdy Berriganovi pochopové před očima jeho sestry Marie (Julia Roberts) mučí a nakonec zabijí jeho otce Sebastiana. Marco se dává dohromady s několika přáteli a organizuje pomstu Berriganovi i jeho impériu. Válka začíná...

    Žánry:Drama
    10
  • 11