?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Alain Bernard: Filmy a seriály

  • Hořký měsíc
    Hořký měsíc (1992)
    Film
    Po úspěšném kriminálním thrilleru FRANTIC natočil Roman Polanski další "pařížský" film - erotické drama podle knihy Pascala Brucknera Hořký měsíc. Ve středu jeho pozornosti se opět ocitají cizinci, vykořenění ze svého prostředí a prožívající nečekaně intenzivní a destruktivní citovou lekci. Mladý britský manželský pár, Nigel a Fiona Dobsonovi, se na cestě lodí seznámí s krásnou francouzskou tanečnicí Mimi a jejím starším invalidním americkým manželem Oscarem. Invalida vycítí mladíkův zájem o jeho manželku a po několik večerů mu vypráví šokující příběh jejich trýznivého vztahu. Oscar žil v Paříži, kde se nepříliš úspěšně pokoušel o spisovatelskou dráhu. Se servírkou Mimi prožil vášnivou romanci; po nějaké době se však dívky přesytil a musel vynaložit všechen svůj cynismus a krutost, aby se jí zbavil. Mimi se mu však krutě pomstila a připoutala ho k sobě navždy. Pár je nyní spojen poutem nenávisti a zmarněné lásky až za hrob. Setkání s podivnou dvojicí odhaluje dlouholetou manželskou krizi mladého páru, žijícího ve zdánlivém klidu jen proto, že nikdy neprošel milostným "rájem ani peklem". Frustrovaná, poddajná Fiona je však žárlivostí vyprovokována ke vzpouře proti svému citově pohodlnému, chladnému manželovi; katastrofa je stejně bouřlivá jako předchozí zdánlivý klid. Polanského pesimistická vize vypovídá o odvěké přitažlivosti mužského a ženského principu; ale muži a ženy neprožívají věci totožně (měsíc na obloze je pro Oscara sladký, pro Mimi však hořký) a mnohdy se míjejí. Jakýkoli dlouhodobý závazný vztah je podle tvůrce odsouzen ke krachu, jenž může mít v nejlepším případě podobu trpké a chladné "tiché dohody" (Dobsonovi), v nejhorším však skutečného pekla na Zemi (Mimi a Oscar). Stylově vytříbené drama jako vždy u Polanského popisuje zběsilý "balet citů" hrdinů s chladným, místy sarkastickým odstupem. Téma i atraktivní, avšak nikoli samoúčelné erotické scény se sadomasochistickým nádechem pravděpodobně zajistí jinak poněkud tezovitému snímku divácký ohlas.
    76%
    Po úspěšném kriminálním thrilleru FRANTIC natočil Roman Polanski další "pařížský" film - erotické drama podle knihy Pascala Brucknera Hořký měsíc. Ve středu jeho pozornosti se opět ocitají cizinci, vykořenění ze svého prostředí a prožívající nečekaně intenzivní a destruktivní citovou lekci. Mladý britský manželský pár, Nigel a Fiona Dobsonovi, se na cestě lodí seznámí s krásnou francouzskou tanečnicí Mimi a jejím starším invalidním americkým manželem Oscarem. Invalida vycítí mladíkův zájem o jeho manželku a po několik večerů mu vypráví šokující příběh jejich trýznivého vztahu. Oscar žil v Paříži, kde se nepříliš úspěšně pokoušel o spisovatelskou dráhu. Se servírkou Mimi prožil vášnivou romanci; po nějaké době se však dívky přesytil a musel vynaložit všechen svůj cynismus a krutost, aby se jí zbavil. Mimi se mu však krutě pomstila a připoutala ho k sobě navždy. Pár je nyní spojen poutem nenávisti a zmarněné lásky až za hrob. Setkání s podivnou dvojicí odhaluje dlouholetou manželskou krizi mladého páru, žijícího ve zdánlivém klidu jen proto, že nikdy neprošel milostným "rájem ani peklem". Frustrovaná, poddajná Fiona je však žárlivostí vyprovokována ke vzpouře proti svému citově pohodlnému, chladnému manželovi; katastrofa je stejně bouřlivá jako předchozí zdánlivý klid. Polanského pesimistická vize vypovídá o odvěké přitažlivosti mužského a ženského principu; ale muži a ženy neprožívají věci totožně (měsíc na obloze je pro Oscara sladký, pro Mimi však hořký) a mnohdy se míjejí. Jakýkoli dlouhodobý závazný vztah je podle tvůrce odsouzen ke krachu, jenž může mít v nejlepším případě podobu trpké a chladné "tiché dohody" (Dobsonovi), v nejhorším však skutečného pekla na Zemi (Mimi a Oscar). Stylově vytříbené drama jako vždy u Polanského popisuje zběsilý "balet citů" hrdinů s chladným, místy sarkastickým odstupem. Téma i atraktivní, avšak nikoli samoúčelné erotické scény se sadomasochistickým nádechem pravděpodobně zajistí jinak poněkud tezovitému snímku divácký ohlas.
    1
  • Kolem půlnoci
    Kolem půlnoci (1986)
    Film

    Hudební snímek, jehož děj je situován do Paříže konce 50. let, je věnován památce Lestera Younga (1909-1959) a Buda Powella (1924-1966), jenž hrával na počátku 60. let v pařížském klubu Blue Note s tenorsaxofonistou Dexterem gordonem, který v tomto filmu vytvořil hlavní roli. Kolem půlncoci je dílo plné jazzové hudby, vpravdě nadčasové, které vypovídá především o životě. Herbie Hancock získal za svou muzikantskou práci Oscara a césara a Dexteru Gordonovi udělilo Sdružení amerických kritiků titul nejlepší filmový herec roku. Kromě toho byl nominován na oscara. Ve filmu účinkuje i řadsa muzikantů, kteří patří mezi velké osobnosti světového jazzu.

    74%

    Hudební snímek, jehož děj je situován do Paříže konce 50. let, je věnován památce Lestera Younga (1909-1959) a Buda Powella (1924-1966), jenž hrával na počátku 60. let v pařížském klubu Blue Note s tenorsaxofonistou Dexterem gordonem, který v tomto filmu vytvořil hlavní roli. Kolem půlncoci je dílo plné jazzové hudby, vpravdě nadčasové, které vypovídá především o životě. Herbie Hancock získal za svou muzikantskou práci Oscara a césara a Dexteru Gordonovi udělilo Sdružení amerických kritiků titul nejlepší filmový herec roku. Kromě toho byl nominován na oscara. Ve filmu účinkuje i řadsa muzikantů, kteří patří mezi velké osobnosti světového jazzu.

    2
  • Tess
    Tess (1979)
    Film

    Adaptácia románu Thomasa Hardyho o osude jednoduchého vidieckeho dievčaťa Tess, ktorú otec posiela na šľachtické sídlo po tom, čo sa dozvedá, že sú so šľachtickou rodinou možno príbuzensky spriaznení. Tu ju mladý šľachtic zvedie, Tess otehotnie a po smrti svojho dieťaťa odchádza pracovať na mliečnu farmu, kde sa zoznamuje so svojou životnou láskou Angelom. Angel sa však nedokáže vyrovnať s jej minulosťou a v svadobnú noc ju vyháňa. Zúfalá Tess sa vracia k svojmu šľachtickému milencovi a postupne smeruje k svojej záhube....

    72%

    Adaptácia románu Thomasa Hardyho o osude jednoduchého vidieckeho dievčaťa Tess, ktorú otec posiela na šľachtické sídlo po tom, čo sa dozvedá, že sú so šľachtickou rodinou možno príbuzensky spriaznení. Tu ju mladý šľachtic zvedie, Tess otehotnie a po smrti svojho dieťaťa odchádza pracovať na mliečnu farmu, kde sa zoznamuje so svojou životnou láskou Angelom. Angel sa však nedokáže vyrovnať s jej minulosťou a v svadobnú noc ju vyháňa. Zúfalá Tess sa vracia k svojmu šľachtickému milencovi a postupne smeruje k svojej záhube....

    3
  • Lolita
    Lolita (1997)
    Film

    Píše se rok 1947 a čtyřicetiletý anglický profesor Humbert Humbert přijíždí do USA učit na univerzitě. Když si pronajímá pokoj v domě Charlotte Hazeové, spatří v zahradě majitelčinu dvanáctiletou dceru Lolitu. Zjišťuje, že potkal svou osudovou lásku a je ochoten udělat vše proto, aby byl Lolitě stále nablízku.Využije lásky Lolitiny matky, a přestože ji nesnáší, ožení se s ní. Vztah Lolity a Humberta se naplno rozvine - Humbert Lolitě zatají smrt matky a odstartuje s ní divokou cestu Spojenými státy. Po celý čas jsou sledováni. Po dvou letech Lolita Humberta nečekaně opouští... Příběh graduje. Hluboká žárlivost a pocit viny z nevhodné lásky začnou Humberta měnit v psychicky labilní trosku...

    71%

    Píše se rok 1947 a čtyřicetiletý anglický profesor Humbert Humbert přijíždí do USA učit na univerzitě. Když si pronajímá pokoj v domě Charlotte Hazeové, spatří v zahradě majitelčinu dvanáctiletou dceru Lolitu. Zjišťuje, že potkal svou osudovou lásku a je ochoten udělat vše proto, aby byl Lolitě stále nablízku.Využije lásky Lolitiny matky, a přestože ji nesnáší, ožení se s ní. Vztah Lolity a Humberta se naplno rozvine - Humbert Lolitě zatají smrt matky a odstartuje s ní divokou cestu Spojenými státy. Po celý čas jsou sledováni. Po dvou letech Lolita Humberta nečekaně opouští... Příběh graduje. Hluboká žárlivost a pocit viny z nevhodné lásky začnou Humberta měnit v psychicky labilní trosku...

    4
  • S barvou ven
    S barvou ven (2001)
    Film
    François Pignon (Daniel Auteuil) je nudný suchar, který strávil polovinu života v účtárně továrny na prezervativy. Manželka ho už dávno opustila a jeho šestnáctiletý syn s ním nechce mít nic společného. A k tomu všemu Pignon právě dostal výpověď. Před sebevraždou ho zachrání nový soused, bývalý psycholog velké společnosti, který přesně ví, jakou ostudu si žádná slušná firma s dobrou pověstí nemůže dovolit - nesmí vyhodit na dlažbu homosexuála. Pignon se zpočátku vzpírá, je přece docela normální, ale nakonec souhlasí pod podmínkou, že nebude muset nic měnit na svém chování. Ne, to, co se změní, bude pohled ostatních, tvrdí psycholog. A opravdu, Pignonovo prozrazené tajemství pořádně rozčeří poklidnou firemní hladinu a zamotá hlavu jeho nafoukaným šéfům (Gérard Depardieu, Thierry Lhermitte). Z ušlápnutého smolaře se postupně stává populární osobnost úspěšná v profesionálním i soukromém životě.
    Žánry:KomedieLGBTQ+Satira
    68%
    François Pignon (Daniel Auteuil) je nudný suchar, který strávil polovinu života v účtárně továrny na prezervativy. Manželka ho už dávno opustila a jeho šestnáctiletý syn s ním nechce mít nic společného. A k tomu všemu Pignon právě dostal výpověď. Před sebevraždou ho zachrání nový soused, bývalý psycholog velké společnosti, který přesně ví, jakou ostudu si žádná slušná firma s dobrou pověstí nemůže dovolit - nesmí vyhodit na dlažbu homosexuála. Pignon se zpočátku vzpírá, je přece docela normální, ale nakonec souhlasí pod podmínkou, že nebude muset nic měnit na svém chování. Ne, to, co se změní, bude pohled ostatních, tvrdí psycholog. A opravdu, Pignonovo prozrazené tajemství pořádně rozčeří poklidnou firemní hladinu a zamotá hlavu jeho nafoukaným šéfům (Gérard Depardieu, Thierry Lhermitte). Z ušlápnutého smolaře se postupně stává populární osobnost úspěšná v profesionálním i soukromém životě.
    Žánry:KomedieLGBTQ+Satira
    5
  • Práskač
    Práskač (1982)
    Film
    Inspektor Palouzi se snaží v pařížské čtvrti Belleville dostat místního mafiána Massiniho. Když je zabit práskač, který ho k němu měl dovést, rychle se snaží najít si nového. Volba padne na bezvýznamného zlodějíčka Dédého, který se kdysi zamiloval do Massiniho chráněnky Nicole, a která Dédého nyní živí tím, že šlape chodník. Policisté začnou pár tvrdě zpracovávat a Dédému i Nicole brzy dojde, že to pro ně nemůže nikdy dopadnout dobře. Byli obětování v zájmu zachování rovnováhy mezi policií a mafiány.
    Žánry:AkčníDramaKrimi
    Režie:Bob Swaim
    63%
    Inspektor Palouzi se snaží v pařížské čtvrti Belleville dostat místního mafiána Massiniho. Když je zabit práskač, který ho k němu měl dovést, rychle se snaží najít si nového. Volba padne na bezvýznamného zlodějíčka Dédého, který se kdysi zamiloval do Massiniho chráněnky Nicole, a která Dédého nyní živí tím, že šlape chodník. Policisté začnou pár tvrdě zpracovávat a Dédému i Nicole brzy dojde, že to pro ně nemůže nikdy dopadnout dobře. Byli obětování v zájmu zachování rovnováhy mezi policií a mafiány.
    Žánry:AkčníDramaKrimi
    Režie:Bob Swaim
    6
  • 7
  • 8
  • Árie
    Árie (1987)
    Film

    Desať slávnych operných árií v interpretácii desiatich filmových režisérov. Pocta trom storočiam dejín opery a nesmrteľným áriám veľkých hudobných skladateľov. Unikátny hudobno-filmový projekt Ária spojil desiatich renomovaných režisérov, ktorí sa podujali na filmovú interpretáciu slávnych operných árií. Derek Jarman, Robert Altman, Jean-Luc Godard, Nicolas Roeg, Julien Temple, Ken Russell a iní vytvorili desať nekonvenčných a vizuálne strhujúcich príbehov k operným melódiám Giacoma Pucciniho, Giuseppeho Verdiho, Jeana-Baptista Lullyho, Ericha Korngolda, Richarda Wagnera, Jeana-Philippa Rameau, Gustava Charpertiera a Ruggiera Leoncavalla. Vznikla tak pocta trom storočiam dejín opery a nesmrteľným áriám veľkých hudobných skladateľov. Spoločným menovateľom rôznorodých segementov sú láska, krása, vášeň i nostalgia, ktoré neodmysliteľne patria k svetu opernej hudby.

    59%

    Desať slávnych operných árií v interpretácii desiatich filmových režisérov. Pocta trom storočiam dejín opery a nesmrteľným áriám veľkých hudobných skladateľov. Unikátny hudobno-filmový projekt Ária spojil desiatich renomovaných režisérov, ktorí sa podujali na filmovú interpretáciu slávnych operných árií. Derek Jarman, Robert Altman, Jean-Luc Godard, Nicolas Roeg, Julien Temple, Ken Russell a iní vytvorili desať nekonvenčných a vizuálne strhujúcich príbehov k operným melódiám Giacoma Pucciniho, Giuseppeho Verdiho, Jeana-Baptista Lullyho, Ericha Korngolda, Richarda Wagnera, Jeana-Philippa Rameau, Gustava Charpertiera a Ruggiera Leoncavalla. Vznikla tak pocta trom storočiam dejín opery a nesmrteľným áriám veľkých hudobných skladateľov. Spoločným menovateľom rôznorodých segementov sú láska, krása, vášeň i nostalgia, ktoré neodmysliteľne patria k svetu opernej hudby.

    9
  • Madeline
    Madeline (1998)
    Film
    • Google Play
    • iTunes
    59%
    10
  • Pravda o Charliem
    Pravda o Charliem (2002)
    Film
    • Google Play
    • iTunes
    48%
    11
  • Profesor
    Profesor (2000)
    Film
    Alexandre a Hippolyte jsou kamarádi už od dětství, oba se stali profesory a oba v současnosti vyučují a současně jsou zástupci ředitele na stejné střední škole. Pro oba je učitelské povolání posláním a životní náplní, oba dokáží proměnit svého hodiny ve vzrušující cesty za poznáním, kde nechybí ani legrace. Oba chtějí co nejlépe své studenty připravit pro život, způsob, kterým toho chtějí dosáhnout je však zdrojem jejich nekonečné diskuse a vášnivé argumentace. Jejich ideje o životě metodách výuky jsou totiž zcela odlišné. Zatímco Hippolyte se snaží své studenty připravit tak, aby sice mysleli samostatně, ale aby se přizpůsobili společnosti a mohli si v ní bez problémů najít své místo, Alexandre je obhájcem individuality, kterou prý škola potlačuje a vyrábí ze studentů uniformní nenápadité dospělé. Hippolyte je racionální a pružný, Alexandre idealistický a tvůrčí. Jejich názory a střety se dostávají do osobní roviny, když se oba zamilují do stejné ženy, atraktivní a rázné Manon. Ani jeden z nich ji nechce přenechat tomu druhému. Jejich vzájemná rivalita a Manon však nakonec vede k tomu, že jsou nuceni zamyslet se sami nad sebou a svými názory.
    Žánry:Komedie
    43%
    Alexandre a Hippolyte jsou kamarádi už od dětství, oba se stali profesory a oba v současnosti vyučují a současně jsou zástupci ředitele na stejné střední škole. Pro oba je učitelské povolání posláním a životní náplní, oba dokáží proměnit svého hodiny ve vzrušující cesty za poznáním, kde nechybí ani legrace. Oba chtějí co nejlépe své studenty připravit pro život, způsob, kterým toho chtějí dosáhnout je však zdrojem jejich nekonečné diskuse a vášnivé argumentace. Jejich ideje o životě metodách výuky jsou totiž zcela odlišné. Zatímco Hippolyte se snaží své studenty připravit tak, aby sice mysleli samostatně, ale aby se přizpůsobili společnosti a mohli si v ní bez problémů najít své místo, Alexandre je obhájcem individuality, kterou prý škola potlačuje a vyrábí ze studentů uniformní nenápadité dospělé. Hippolyte je racionální a pružný, Alexandre idealistický a tvůrčí. Jejich názory a střety se dostávají do osobní roviny, když se oba zamilují do stejné ženy, atraktivní a rázné Manon. Ani jeden z nich ji nechce přenechat tomu druhému. Jejich vzájemná rivalita a Manon však nakonec vede k tomu, že jsou nuceni zamyslet se sami nad sebou a svými názory.
    Žánry:Komedie
    12